Dodaj do ulubionych

lotnisko Szczecin-Goleniow

IP: *.inet.com.pl 15.08.02, 16:23
Jakis czas temu byl cykl na temat rozwoju Szczecina i regionu.
Malo kto wspominal o lotnisku Szczecin-Goleniow a przeciez preznie
rozwijajacy sie region potrzebuje dobrej komunikacji z reszta kraju i swiatem.
Lotnisko pieknie sie rozbudowuje.
Szkoda ze inwestycja troche utknela i nie wybudowano czesci przylotowej.
Ale chcialem o czyms innym.
Dobre lotnisko MUSI miec dobra komunikacje z aglomeracja.
Wlasne samochody czy maly bus LOTu to za malo !
A przeciez kolo lotniska jest linia kolejowa Goleniow-Kolobrzeg.
Mozna wybudowac mala bocznice do terminala i nawet nie potrzeba jej
elektryfikowac.
Wystarczy ekonomiczny "autobus szynowy".
Proste prawda ?

Edytor zaawansowany
  • Gość: Laufer 1 IP: *.xtra.pl 15.08.02, 19:50
    Gość portalu: alpik napisał(a):

    > Jakis czas temu byl cykl na temat rozwoju Szczecina i regionu.
    > Malo kto wspominal o lotnisku Szczecin-Goleniow a przeciez preznie
    > rozwijajacy sie region potrzebuje dobrej komunikacji z reszta kraju i swiatem.
    > Lotnisko pieknie sie rozbudowuje.
    > Szkoda ze inwestycja troche utknela i nie wybudowano czesci przylotowej.
    > Ale chcialem o czyms innym.
    > Dobre lotnisko MUSI miec dobra komunikacje z aglomeracja.
    > Wlasne samochody czy maly bus LOTu to za malo !
    > A przeciez kolo lotniska jest linia kolejowa Goleniow-Kolobrzeg.
    > Mozna wybudowac mala bocznice do terminala i nawet nie potrzeba jej
    > elektryfikowac.
    > Wystarczy ekonomiczny "autobus szynowy".
    > Proste prawda ?
    W latach 70-tych był w TV program o charakterze felietonu-prelekcji prof.
    Stanisława Lorentza pt "Proste Pytania". Pan profesor sam siebie pytał i sam
    sobie odpowiadał.
    Słusznie napisałeś, że pręznie rowijający się region potrzebuje dobrej
    komunikacji. Ale chyba nie o tym regionie pisałeś ?
    Twoja wypowiedż jest w modnym stylu populistycznej ekonomii :
    Zbudujemy Eurodisneyland , przyjadą turyści i będziemy bogaci. Proste nie.
  • Gość: alpik IP: *.inet.com.pl 17.08.02, 19:24
    Widze ze nie nic Pan nie zrozumial i tylko "dziamgoli"
    I tak dalej bedziemy "kisnac" we wlasnym sosie zamiast
    sie rozwijac........
  • Gość: Laufer 1 IP: *.xtra.pl 17.08.02, 22:58
    Gość portalu: alpik napisał(a):

    > Widze ze nie nic Pan nie zrozumial i tylko "dziamgoli"
    > I tak dalej bedziemy "kisnac" we wlasnym sosie zamiast
    > sie rozwijac........

    Ależ ja jestem za rozwojem. Kwaśniewski jest za rozwojem. Krzaklewski jest za
    rozwojem. Lepper jest za rozwojem. Rujnowicz jest za rozwojem. Cała Polska jest
    za rozwojem.Ksiądz Rydzyk jest za rozwojem.Alpik jest za rozwojem i Laufer 1
    jest za rozwojem.
    Rozwijajmy się ! Nie kiśnijmy we własnym sosie !
    Ale proszę nie wydawajmy pieniędzy na bezsensowne inwestycje z publicznych
    środków. A takie wymieniłeś.
  • Gość: Rychu IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 17.08.02, 23:19
    Proponuję, żeby Alpik poza pomysłem na szybki tramwaj do Goleniowa, podał też
    źródło finansowania tej inwestycji, a najlepiej wyłożył swój kapitał. Jeżeli
    kapitał Alpika jest już zainwestowany, proponuję aby pod zastaw tego majątku
    sprowadził do Szczecina kapitał zewnętrzny - może być międzynarodowy. Istnieje
    możliwość podpisania w tej, oraz wielu wymienianych na Forum, sprawie listu
    intencyjnego Pana/Pani Prezydent z.....(tutaj wpisz kogo chcesz, możesz być ty
    sam). Niektórzy nazywają to tworzeniem pozytywnej atmosfery (proponując nam
    nawet psychoterapeutów), inni działaniami pozornymi, a jeszcze inni -
    zwyczajnym, bezczelnym kłamstwem. I tak padł kolejny, u-TOP-ijny pomysł.
  • stettiner 17.08.02, 23:30
    Jasne. Najlepiej nie róbmy nic. Najlepuiej nie w ogólne nie rozmiawiajmy na
    temat nowych pomysłów...........
  • Gość: Rychu IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 17.08.02, 23:47
    Rozmawiajmy, rozmawiajmy, rozmawiajmy. U cioci Mieci na imieninach. Bo w
    biznesie nie rozmawia się. Biznes się robi. A więc rozmawiajmy, rozmawiajmy,
    rozmawiajmy - może ciocia Miecia też podrzuci jakiś pomysł. Mój wujek Zenek na
    spotkaniach imieninowych zawsze rozmawia i proponuje :
    - Wiesz co Rychu, załóżmy hurtownię.
    - A z czym, wuju? pytam.
    - Bez różnicy - wuj odpowiada. Ja mam małą piwniczkę, ciocia ze 3 tysiące na
    koncie, na resztę weźmiemy kredyt z banku. Zobaczysz, ja się na tym znam.
    Trzydzieści pięć lat pracowałem w zaopatrzeniu, to hurtowni nie poprowadzę?
    I tak sobie rozmawiamy co rok, już od 12 lat.
  • stettiner 17.08.02, 23:50
    A ty Rychu jeszcze nie słyszałeś o tym, że forum jest od gadania?
  • Gość: Rychu IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 18.08.02, 08:20
    stettiner napisała:

    > A ty Rychu jeszcze nie słyszałeś o tym, że forum jest od gadania?

    Dlatego rozmawiam.
  • Gość: Laufer 1 IP: *.xtra.pl 18.08.02, 12:36
    Gość portalu: Rychu napisał(a):

    > Rozmawiajmy, rozmawiajmy, rozmawiajmy. U cioci Mieci na imieninach. Bo w
    > biznesie nie rozmawia się. Biznes się robi. A więc rozmawiajmy, rozmawiajmy,
    > rozmawiajmy - może ciocia Miecia też podrzuci jakiś pomysł. Mój wujek Zenek
    na
    > spotkaniach imieninowych zawsze rozmawia i proponuje :
    > - Wiesz co Rychu, załóżmy hurtownię.
    > - A z czym, wuju? pytam.
    > - Bez różnicy - wuj odpowiada. Ja mam małą piwniczkę, ciocia ze 3 tysiące na
    > koncie, na resztę weźmiemy kredyt z banku. Zobaczysz, ja się na tym znam.
    > Trzydzieści pięć lat pracowałem w zaopatrzeniu, to hurtowni nie poprowadzę?
    > I tak sobie rozmawiamy co rok, już od 12 lat.

    Niektórym się wydaje, że do skutecznego zrobienia biznesu w Szczecinie ( w
    Polsce) brakuje pomysłów. A niektórzy (to Ci , którzy proponują nam
    psychoterapeutów) przez biznes rozumieją kolejną płatną funkcję w kolejnej
    fundacji/spółce zagospodarowywującej środki z Unii Europejskiej.
    To prawda co pisze Stettiner, że Forum służy do gadania. Ale dlatego jest takie
    tutaj zróżnicowanie tematyczne aby np Piechota nie rozmawiał w dziale o
    gospodarce- o gospodarce, bo się na tym nie zna i dlatego jest żle.
    W Polsce facet, który podawał płytki ceramiczne, za dwa dni już jest
    kafalkarzem, a wykładowca marsizmu staje się z dnia na dzień specjalistą od
    kapitalizmu.
    Słowa Rycha : "biznes się robi, a nie gada o nim" , należy podkreślić wężykiem".
    Problem polega na tym, że w Szczecinie się o nim gada i rzuca pomysły. Robić
    jest trudno. Wysokie (ostatnio) łapówki, komunistyczna mentalność Zarządu
    miasta (Gajda, Rujnowicz, Malanowska, Durzyński), niekompetencja i lenistwo
    wręcz decydentów itd itd.
    Porozmawiajmy.

  • Gość: Gradus IP: *.kobylanka.sdi.tpnet.pl 18.08.02, 20:45
    Gość portalu: Laufer 1 napisał(a):

    > Słowa Rycha : "biznes się robi, a nie gada o nim" , należy podkreślić
    wężykiem"

    To po co o tym gadasz jesli sie o tym nie gada???

  • lechita21 18.08.02, 19:34
    wsiowe lotnisko we wsiowym miasteczku, Ławica to jest lotnisko !!!
  • Gość: Rychu IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 18.08.02, 22:48
    lechita21 napisał(a):

    > wsiowe lotnisko we wsiowym miasteczku, Ławica to jest lotnisko !!!

    A co to jest Ławica?
  • Gość: Bartek IP: *.tnt1.anchorage.ak.da.uu.net 19.08.02, 03:48
    lechita21 napisał(a):

    > wsiowe lotnisko we wsiowym miasteczku, Ławica to jest lotnisko !!!

    I to jest wlasnie odpowiedz na pytanie dlaczego nielubi sie poznaniakow.
  • Gość: Bartek IP: *.tnt1.anchorage.ak.da.uu.net 19.08.02, 04:30
    Gość portalu: alpik napisał(a):

    > Dobre lotnisko MUSI miec dobra komunikacje z aglomeracja.
    > Wlasne samochody czy maly bus LOTu to za malo !
    > A przeciez kolo lotniska jest linia kolejowa Goleniow-Kolobrzeg.
    > Mozna wybudowac mala bocznice do terminala i nawet nie potrzeba jej
    > elektryfikowac.
    > Wystarczy ekonomiczny "autobus szynowy".
    > Proste prawda ?

    Pewnie ze proste drogi Alpik. Niewzioles tylko pod uwage kto by jezdzil
    tym "autobusem szynowym" Jak narazie lotnisko w Goleniowie odprawia rocznie
    okolo 100 tys pasazerow, czyli srednio okolo 270 osob dziennie. Nawet jezeli by
    270 osob w calosci korzystalo dziennie z tego "autobusy szynowego" to niewiem
    czy byloby to ekonomiczne.
    Lotnisko odprawia teraz tylko 4 loty od poniedzialku do piatku i 3 w sobote i
    niedziele do i z Warszawy. Jeden lot dziennie z wyjatkiem soboty do Kopenhagi.
    W 1997 roku po otwarciu lini do Kopenhagi duzo sie mowilo o nastepnych
    polaczeniach zagranicznych w 1999 roku. Bruksela, Amsterdam, Hamburg, bodajze
    cos w Szwecji, chyba Wlochy i cos tam jeszcze. I co z tego? Nic. Mowilo sie o
    rozszerzeniu komunikacji krajowej, Krakow, Rzeszow i cos tam jeszcze. I co z
    tego? Nic. Mial Goleniow uzyskac polaczenia z bylymi nadbaltyckimi republikami
    sowieckimi. I co z tego? Nic.
    Co tu duzo kryc, lotnisko w Goleniowie jest lotniskiem prowincionalnym. Za malo
    jest lotow, za malo jest pasazerow, aby marzyc o takim "autobusie szynowym" czy
    innym srodkiem transportu wybudowanym specjalnie dla polaczenia lotniska z
    metropolia. Pozatym co dalej jak juz dojade tym "autobusem" do dworca
    kolejowego w Goleniowie. Bede tam czekal godziny na polaczenie do Szczecina,
    Kolobrzegu czy tez Swinoujscia.
    A tak na marginesie. Dziwie sie ze niektore osoby z taka zaciekloscia atakuja
    autora i jego pomysl. Mozna sie z Alpikiem niezgadzac, ale mozna to przedstawic
    w jakis kulturalny sposob. Alpik nikogo nie atakuje.
  • Gość: Bartek IP: *.tnt1.anchorage.ak.da.uu.net 19.08.02, 05:14
    Juz po napisaniu mojego poprzedniego tekstu zajrzalem na internetowa strone
    lotniska O'Hare w Chicago. Lotnisko O'Hare ma doskonale polaczenie ze
    srodmiesciem Chicago z mozliwoscia dalszych przesiadek na metro i kolejki
    naziemne ktorymi mozna dojechac niemalze w kazde miejsce miasta. I co wyszlo z
    tego mojego zagladniecia? W roku 2001 O'Hare przyjelo 911.917 samolotow i
    67.448.064 pasazerow. Z mozliwosci dojazdu z lotniska do srodmiescia szybka
    kolejka skorzystalo 2.023.195 osob, czyli 3% ogolu przylatujacych i
    odlatujacych pasazerow. Podobnie sytuacja przedstawia sie na lotniskach w Nowym
    Jorku i Atlancie. Tak wiec gdyby podobny procent utrzymal sie na lotnisku w
    Goleniowie to 8 pasazerow dziennie w takim "autobusie szynowym" niebylo by
    chyba dobra ekonomia.
  • uotr 19.08.02, 22:53
    A ja sie w 100% zgadzam z Alpikiem.

    Kazde lotnisko, goleniowskie takze, aby wlasciwie prosperowalo musi byc dobrze
    skomunikowane w osrodkiem miejskim przy ktorym jest polozone. Tak sie bowiem
    sklada ze nie wszyscy maja wlasne samochody, a poza tym korzystanie z nich w
    przypadku podrozy samolotem jest dosyc uciazliwe (jak odlatujesz to musisz go
    zostawic na lotnisku, a jak przylatujesz do obcego miasta to go nie masz).

    Obecnie na lotnisko nasze mozna sie dostac zasadniczo na 3 sposoby:
    - transportem wlasnym
    - mikrobusem LOTu zabierajacym kilkanascie osob
    - taxi
    Kazdy samolot kursujacy z Goleniowa ma kilkadziesiat miejsc ladownosci.
    Wszystkie te osoby do busu sie nie mieszcza, wiec niektorzy sa zmuszani
    korzystac z taxi, lub prosic znajomych w Szczecinie o podwiezienie.

    Przeciez taki sposob transportu jest niepowazny! Bartek, przytoczyles dane z
    NYC i Chicago. Dodaj tylko ze w NYC na JFK prowadzi z Manhattanu linia metra,
    ze stacji metra na wszystkie terminale kursuja bezplatne autobusy a w zeszlym
    roku widzialem jak budowali wokol calego lotniska estakady pod kolej
    magnetyczna laczace terminale, parkingi, hotele itp
    W Berlinie z Tegla do centrum prowadzi kilka linii autobusowych.
    Lotniska w Amsterdamie i Paryzu oraz Heathrow sa skomunikane z centrami
    bezposrednimi liniami metra.

    Z centrum Szczecina na lotnisko w Goleniowie jedzie sie blisko godzine. Duza
    odleglosc od miasta wyklucza raczej autobusy. Transport szynowy z racji swej
    wiekszej wydajnosci wydaje sie byc wlasciwszym. O metrze oczywiscie mowy byc
    nie moze, wiec pomysl puszczenia transportu torami kolejowymi jest bardzo
    fajny. Tym bardziej ze tory w poblizu juz sa.
    Czas przejazdu bylby stosunkowo krotki. Wyjazd z Glownego, przystanki w Dabiu i
    Goleniowie. Bilety do kupienia na miejscu u konduktora - ogranicza to koszty
    utrzymywania kas itp. Dla posiadaczy waznych biletow lotniczych - przejazd
    gratis. Mogliby z tej linii korzystac tez ludzie w Dabiu i Goleniowie na
    dojazdy do/z Szczecina - co podnosi oplacalnosc utrzymywania linii.

    I jeszcze jedno. To prawda ze samolotow z Goleniowa lata malo. Tylko do
    Warszawy i Kopenhagi. Byc moze tak sie dzieje wlasnie z powodu obecnego
    fatalnego skomunikowania z centrum Szczecina. Rozwiazanie w postaci mikrobusu
    jest nie do utrzymania w dluzszej perpektywie czasowej, o ile rzeczywiscie
    chcemy by lotnisko sie rozwijalo. Bo jak bedzie wygladal transport gdy bedzie
    startowalo i ladowalo np. po 10 albo 20 samolotow dziennie? Szyny - to jedyne
    sensowne rozwiazanie.
  • Gość: Rychu IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 19.08.02, 22:58
    Ja też się z wami zgadzam i oczekuję, że sfinansujecie tę inwestycję. Albo, że
    znajdziecie odpowiednią instytucję charytatywną, która wyłoży środki. I tylko o
    to mi chodzi.
  • Gość: uotr IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 20.08.02, 00:54
    Gość portalu: Rychu napisał(a):

    > Ja też się z wami zgadzam i oczekuję, że sfinansujecie tę inwestycję.

    Skoro sie zgadzasz, to ja oczekuje ze ty tez sie dolozysz ;)

    > Albo, że
    > znajdziecie odpowiednią instytucję charytatywną, która wyłoży środki. I tylko
    > o to mi chodzi.

    Od finansowania tej inwestycji sa zainteresowane samorzady (Goleniow, Szczecin,
    zachodniopomorski) oraz inni udziałowcy lotniska.
    Ja swoj udzial uiscilem w postaci placonych, niemalych zreszta, podatkow.

    Sama zas inwestycja sprowadza sie do polozenia jednej nitki torow o dlugosci
    2,5 km wraz z dodatkowa bocznica przy peronie, zbudowania peronu oraz
    kupienia/wyleasingowania/wypozyczenia 1-2 autobusow szynowych. Jeden taki nowy
    autobus jest wart jakies 8 mln zl.
    Nie wiem ile te tory moga kosztowac, ale czy 2,5 km to tak strasznie duzo? Czy
    to nas przerasta?

    Uwazam ze nie stac nas na nieinwestowanie w rozwoj tego lotniska. Jezeli i ono
    bedzie dalej sie marginalizowac to bez porzadnego lotniska mozemy zapomniec o
    jakichkolwiek powaznych inwestycjach w regionie.
  • Gość: ZetKa IP: *.net.com / 3.111.148.* 20.08.02, 08:30
    > Sama zas inwestycja sprowadza sie do polozenia jednej nitki torow o dlugosci
    > 2,5 km wraz z dodatkowa bocznica przy peronie
    "tylko" 2,5 km torow. Coz to za koszt? ;>

    > zbudowania peronu oraz
    > kupienia/wyleasingowania/wypozyczenia 1-2 autobusow szynowych.
    I utrzymania tego. Co przy 270 pasazerach dziennie bedzie ciezkie do wykonania
    bez dotacji (moze lotnisko powinno czesciowo pokrywac koszty?)
    Aha, tramwaje MUSZA byc dwa - znaczy na trasie wystarczy jeden, ale zawsze
    jeden musi byc w zapasie (bo nie przyjedzie sobie z innej zajezdni).

    > Jeden taki nowy
    > autobus jest wart jakies 8 mln zl.
    w te 8 mln zl wchodzi zysk firmy. W przypadku, gdyby firma taka bylaby juz w
    Szczecinie i prowadzila "wzorcowa" siec tramwajowa, moze zgodzilaby sie
    sprzedac taki tramwaj?

    > Nie wiem ile te tory moga kosztowac, ale czy 2,5 km to tak strasznie duzo?
    No, kilometr toru chyba troche kosztuje, bo tak mielibysmy duzo wiecej nowych
    torow.

    Ogolnie rzecz biorac, uwazam, ze powinna byc lepsza komunikacja na lotnisko
    Goleniow. Niekoniecznie tramwaj (a autobus nie wystarczy?). Warunek jest jeden:
    musi to isc razem z rozwojem lotniska. Moze niekoniecznie rozbudowa na razie,
    ale ze zwiekszeniem ilosci lotow, miejsc docelowych (i zwiekszeniem ich
    atrakcyjnosci - lot bezposredni do Pragi a nie tylko dolot do Warszawy), itp.
    Podobno pewne kroki sa juz czynione, ale z cienkim dojazdem do lotniska te
    kroki moga sie okazac nieprzydatne.
  • Gość: uotr IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 21.08.02, 03:00
    Gość portalu: ZetKa napisał(a):

    > "tylko" 2,5 km torow. Coz to za koszt? ;>

    Tak, tylko. Np. linia z Dabia do Swinoujscia to 101 km podwojego toru, czyli w
    sumie 200 km. Stargard - jakies 40, Poznan - 600 itd.
    Ponawiam wiec pytanie: czy 2,5 km to duzo?

    > I utrzymania tego. Co przy 270 pasazerach dziennie bedzie ciezkie do
    > wykonania

    Koszty przejazdu na odcinku Glowny-Dabie-Goleniow bylyby pokrywane z wplywow z
    biletow ogolnodostepnych dla kazdego.
    I raz jeszcze przypominam. Moze i 270 jest teraz ale przeciez chcemy by bylo
    1000 albo 2000, prawda? I trzeba zakladac ze kiedys tak bedzie. Jesli nie
    wierzymy w to, to postawmy kreske na lotnisku i je zlikwidujmy.

    > bez dotacji (moze lotnisko powinno czesciowo pokrywac koszty?)

    W moim pomysle zakladam ze przejazd dla osob z waznymi biletami lotniczymi jest
    za free. Wiec roznica ta musialaby byc pokryta przez lotnisko. Na to m.in.
    moglyby isc wplywy z oplat lotniskowych, ktore lotnisko pobiera od kazdego
    pasazera (jest to zawarte w cenie biletu).

    > > Jeden taki nowy
    > > autobus jest wart jakies 8 mln zl.

    A propos. Te 8 mln zapamietalem sobie przy okazji informacji o powstawaniu
    kujawsko-pomorskich regionalnych linii kolejowych. Padla tam wlasnie infomracja
    ze taki nowy autobus szynowy produkowany bodajze we Wroclawiu kosztuje wlasnie
    owe 8 mln.

    > w te 8 mln zl wchodzi zysk firmy. W przypadku, gdyby firma taka bylaby juz w
    > Szczecinie i prowadzila "wzorcowa" siec tramwajowa, moze zgodzilaby sie
    > sprzedac taki tramwaj?

    Tramwaje uliczne i kolejowe to zupelnie inne pary kaloszy. Inna pojemnosc, inna
    konstrukcja, inne zasilanie.
    Nie mozna tramwaju ze ulic Szczecina ot tak sobie puscic po szynach kolejowych.

    Zapewne jechales kolejka po niemieckiej stronie wyspy Uznam? O takiego typu
    wechikuly jak tam jezdza mi chodzi.

    > Ogolnie rzecz biorac, uwazam, ze powinna byc lepsza komunikacja na lotnisko
    > Goleniow. Niekoniecznie tramwaj (a autobus nie wystarczy?).

    Tramwaj jest w porownaniu z autobusem
    - szybszy (obecnie pociag pospieszny na odcinku Glowny-Dabie-Goleniow jedzie 40
    minut)
    - pojemniejszy
    - bezpieczniejszy (transport samochodowy jest najbardziej niebezpiecznym z
    rodzajow tranportu)
    - czystszy dla srodowiska (tramwaj moglby miec zasilanie elektryczne tam gdzie
    jest trakcja (Glowny-Dabie-Goleniow) i silnik spalinowy na odcinku Goleniow-
    lotnisko)

    Jesli za mego zycia powstanie most Police-Swieta, to wtedy linia autobusowa z
    lotniska do Polic czy polnocnych dzielnic Szczecina bylaby OK.

    > Warunek jest jeden:
    > musi to isc razem z rozwojem lotniska. Moze niekoniecznie rozbudowa na razie,
    > ale ze zwiekszeniem ilosci lotow, miejsc docelowych (i zwiekszeniem ich
    > atrakcyjnosci - lot bezposredni do Pragi a nie tylko dolot do Warszawy), itp.
    > Podobno pewne kroki sa juz czynione, ale z cienkim dojazdem do lotniska te
    > kroki moga sie okazac nieprzydatne.

    Agreed!
  • Gość: Bartek IP: *.tnt1.anchorage.ak.da.uu.net 20.08.02, 08:36
    Zgadzam sie calkowicie z twoim pierwszym listem. Przyznaje sie ze nieznam
    lotniska w NYC. Bylem tam tylko dwa razy. Cala swoja wiedze oparlem tylko na
    liczbach ze strony internetowej.
    Jezeli jednak chodzi o lotnisko w Chicago to zapewniam ciebie ze czterowagonowy
    sklad kolejki odjezdza w kierunku miasta niemalze pusty. Dopiero na nastepnych
    stacjach do kolejki zaczynaja wsiadac pasazerowie. To samo jest w strone
    lotniska. Dwie ostatnie stacje pociag przejezdza niemal pusto.
    W miescie w ktorym mieszkam, w Anchorage, kilka lat temu skrocono linie
    autobusowa laczac miasto z lotniskiem wlasnie z powodu braku pasazerow pomiedzy
    miastem a lotniskiem.
    Zwroc uwage ze na wiekszych lotniskach zdecydownym srodkiem transpostu dla
    podroznych sa autobusy czy tez mikrobusy firmowe z hoteli, wypozyczalni
    samochodow, biur turystycznych, taxi itp. Autobusy komunikacji miejskiej sa
    naprawde rzadkoscia.
    Kilka dni temu czekalem kilka godzin na przesiadke na lotnisku w Seattle. Mniej
    wiecej co 20 minut przed sala odpraw przejezdzal niemalze pusty autobus
    komunikacji publicznej. Przystanek autobusu jest zlokalozowany dokladnie w
    miejscu gdzie jest palarnia papierosow. Autobus niezatrzymal sie na tym
    przystanku ani razu.
    Napisales ze trzeba wybudowac 2.5 km torow i kupic dwa autobusy szynowe. Ile
    kosztuje wybudowanie torow tez niemam zielonego pojecia. Autobus wedlug twojej
    informacji kosztuje 8 mln zl. Dalej bede stal na stanowisku ze taki wydatek
    kilkunastu czy nawet kilkudziesieciu milionow zlotych nie jest dobra inwestycja
    ekonomiczna dla, w obecnej sytuacji, kilku pasazerow. Wydaje mi sie ze wieksza
    troske o transport pasazerow do i z lotniska powinny przejawiac wlasnie hotele
    czy tez biura turystyczne.
    Piszesz ze niema wiecej polaczen lotniczych byc moze dlatego ze niema dogodnego
    polaczenia z miastem. A moze jest odwrotnie. Komu sie oplaca kupowanie duzego
    autobusu dla kilku pasazerow dziennie.
    A na zakonczenie moja prywatna reministencja. Dwa miesiace temu bylem w Polsce.
    Jako ze jestem ze Szczecina chcialem wlasnie poleciec do Goleniowa. Polecialem
    jednak do Berlin Tegel. Powod. Pierwszy - na polaczenie z Kopenhagi do Goleniow
    musialbym czekac 16 godzin, gdzie w tym samym czasie mialem kilka polaczen do
    Berlina, drugi - lot do Goleniowa z przesiadka w Kopenhadze jest drozszy o
    ponad 200 $ niz lot do Berlina. Ekonomia okazala sie silniejsza od sentymentow.
  • Gość: pakuz IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 20.08.02, 09:26
    ekonomia zawsze wygra z emocjami
    moze wiec sprobujemy odwrocic pytanie: ilu z was zrezygnowalo z lotu do/via
    warszawa na rzecz intercity do warszawy czy polaczen miedzynarodowych przez
    tegel?
    jezeli mam jechac do warszawy , wybieram intercity - wprawdzie o prawie 3
    godziny dluzej ale bilet kosztuje 100 zl , a nie 700 jak w locie
    polaczenia miedzynarodowe w lotem sa tez duzo drozsze niz z swissem czy
    reynardem z tegla
    w zeszlym roku za bilet powrotny na cypr lot zazadal prawie 5000 zl
    polecialem swissairem za 1300 zl
    uwazam, ze port lotniczy goleniow ,bedzie musial poprawic komunikacje ze
    szczecinem - 3 godziny podrozy sz-n/w-wa to stanowczo za duzo
    z drugiej strony musi pozbyc sie kurateli lotu i dopuscic tanich przewoznikow
    jesli jednak kryzys w gospodarce bedzie trwal , to i tak nic nie pomoze
    po prostu nikt nie bedzie mial interesu,zeby tu latac :(
  • stettiner 20.08.02, 09:43
    Gość portalu: pakuz napisał(a):

    > z drugiej strony musi pozbyc sie kurateli lotu i dopuscic tanich przewoznikow
    > jesli jednak kryzys w gospodarce bedzie trwal , to i tak nic nie pomoze
    > po prostu nikt nie bedzie mial interesu,zeby tu latac :(

    LOt nie ma żadnego interesu, żeby wpuścić konkurencję, podobnie jak Okęcie nie
    ma żadnego interesu, żeby poza Okęciem powstała sensowna (czy jakakkolwiek)
    oferta międzynarodowa :( Zdaje się, że poznaniacy coś wiedzą na ten temat-
    trochę się juz naużerali i też bez skutku.
  • Gość: ZetKa IP: *.net.com / 3.111.148.* 20.08.02, 13:13
    > Zwroc uwage ze na wiekszych lotniskach zdecydownym srodkiem transpostu dla
    > podroznych sa autobusy czy tez mikrobusy firmowe z hoteli, wypozyczalni
    > samochodow, biur turystycznych, taxi itp. Autobusy komunikacji miejskiej sa
    > naprawde rzadkoscia.
    Zwroc uwage, ze tam duzo jest turystow. Z Goleniowa w duzym stopniu latali by
    Szczecinianie. A wiec nie mikrobusy z hoteli. Mikrobusy z wypozyczalni -
    znaczy co, komunikacja kursowa prywatna? A co za roznica, czy miejska, czy
    prywatna, z punktu widzenia ekonomii wychodzi na jedno - platny transport
    kursowy. Na dodatek oplacalny, skoro prywatni jezdza.
  • Gość: uotr IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 21.08.02, 02:26
    Gość portalu: Bartek napisał(a):

    <ciach o pustym tranporcie w Chicago, Seattle i Anchorage>

    > Zwroc uwage ze na wiekszych lotniskach zdecydownym srodkiem transpostu dla
    > podroznych sa autobusy czy tez mikrobusy firmowe z hoteli, wypozyczalni
    > samochodow, biur turystycznych, taxi itp. Autobusy komunikacji miejskiej sa
    > naprawde rzadkoscia.

    Gdyby jeszcze Szczecin byl zaglebiem turystycznym, to pewnie by sie ziscilo to
    o czym piszesz. A tak kojarze sobie ze chyba tylko Radisson ma jakis wlasny
    transport mikrobusowy dla klientow.

    O pustych pociagach z twych przykladow.
    To sa moze warunki w USA, gdzie mieszkasz. Stopien zmotoryzowania Amerykanow
    jest wysoki - tam prawie kazdy ma wlasny samochod bo go na niego stac. I
    dlatego pewnie komunikacja publiczna nie jest tak popularna.
    Ponadto dla nas wydatek w postaci kursu taxi w relacji Goleniow-Szczecin
    (kilkadziesiat pewnie zlotych) lub wypozyczenie samochodu to jednak sporo. Wiec
    komunikacja publiczna to podstawa.

    > Napisales ze trzeba wybudowac 2.5 km torow i kupic dwa autobusy szynowe. Ile
    > kosztuje wybudowanie torow tez niemam zielonego pojecia. Autobus wedlug
    twojej
    > informacji kosztuje 8 mln zl. Dalej bede stal na stanowisku ze taki wydatek
    > kilkunastu czy nawet kilkudziesieciu milionow zlotych nie jest dobra
    inwestycja
    > ekonomiczna dla, w obecnej sytuacji, kilku pasazerow.

    To by byla inwestycja przyszlosciowa. Zdolna obsluzyc zarowno 6-8 samolotow
    dziennie jak obecnie (in/out) jak i 20, 30 czy 50. Czy wowczas mikrobus LOTu (o
    pojemnosci max 20 osob) bylby w stanie obsluzyc taki ruch?
    Jezeli szybkiego i sprawnego polaczenia ze Szczecinem nie bedzie, to nigdy
    takiej czestotliwosci lotow nie osiagniemy.
    Oczywiscie, zaznaczam iz nie zalezy ona tylko od tego transportu, ale na pewno
    ma to duze znaczenie.

    Jeszcze jedno wlasnie sobie skojarzylem. obecny mikrobus LOTu obsluguje tylko
    loty tego przewoznika. Z wieloletnich obserwacji sadze ze nie mozemy za bardzo
    na niego liczyc jesli chodzi o zwiekszenie czestotliwosci lotow z Goleniowa.
    Jest zbyt nierychliwy. Nadzieje pokladam w wejsciu konkurencji (np. tanich
    linii typu "Go" czy "Jet<cos tam>") zgodnie z formula otwartego nieba (od
    1.1.2003 lub 2004 - nie pamietam dokladnie).
    Nie mozna liczyc jednak ze LOT bedzie dowozil swym busem ludzi na loty
    konkurencji. Dlatego inny, alternatywny sposob transportu wydaje mie sie tym
    bardziej niezbedny.

    > Piszesz ze niema wiecej polaczen lotniczych byc moze dlatego ze niema
    dogodnego
    > polaczenia z miastem. A moze jest odwrotnie. Komu sie oplaca kupowanie duzego
    > autobusu dla kilku pasazerow dziennie.

    Jak juz pisalem:
    - bylaby to inwstycja perspektywiczna
    - korzystaliby z niej rowniez mieszkancy Szczecina, Dabia czy Goleniowa na
    dojazdy. Wiec nie tylko pasazerowie samolotow by z tych autobusow szynowych
    korzystali

    > musialbym czekac 16 godzin, gdzie w tym samym czasie mialem kilka polaczen do
    > Berlina, drugi - lot do Goleniowa z przesiadka w Kopenhadze jest drozszy o
    > ponad 200 $ niz lot do Berlina. Ekonomia okazala sie silniejsza od
    sentymentow.

    Z tych samych powodow ja w swiat latam z Tegla a nie z Goleniowa.

    pozdr,
  • lupin2 21.08.02, 07:12
    Lotnisko Goleniow ma połączenie ze Szczecinem. Jest to autokar LOT-u ! Wyjeżdza
    z ul. Wyzwolenia spod biur LOT-u.
    Ktoś tutaj ma fantazję godną polskiego polityka. Proponuje się budować kolej,
    czy co tam jeszcze.
    Tu po prostu wystarcza (bez problemu !) autokar Szczecin-lotnisko Goleniów i
    załatwia to po prostu LOT. Nie ma problemu, ale gdyby tak wybudować taką kolej
    to jakie fajne byłoby te 5% od tych olbrzymich faktur.
    Z Tegla latają nie tylko Szczecinianie, ale i Niemcy z miast, które nie są
    takie głupie aby ponosić takie inwestycje jak te tutaj proponowane i są to
    miasta porównywalne i większe niż Szczecin.
    No ale My Polacy zawsze musimy być w czołówce ... .... Polnische Wirtschaft !
  • Gość: Alpik IP: *.szczecin.cvx.ppp.tpnet.pl 25.08.02, 16:44
    Nie odzywalem sie wczesniej bo mnie tu zakrzyczano.
    To tylko pomysl.
    Wiem ze jest dobry.
    Ale ludzkosc poza UOTREM byla bardzo przeciw.
    Dziekuje ze chociaz Tobie pomysl sie spodobal.
    Moze kiedys doczekamy sie dobrej komunikacji z lotniskiem.
    I jeszcze jedno. Z lotniska korzystaja nie tylko szczecinianie.
    Ludzie z tzw zachodniopomorskiej prowincji mogliby dojechac PKP a potem
    wlasnie dalej "torami" do lotniska.....
  • Gość: cutup IP: *.proxy.aol.com 30.08.02, 13:54
    Bartek napisal:

    Lotnisko O'Hare ma doskonale polaczenie ze srodmiesciem Chicago z mozliwoscia
    dalszych przesiadek na metro i kolejki naziemne ktorymi mozna dojechac niemalze
    w kazde miejsce miasta.

    Bartek po ilu drinkach to pisales? Ty chyba nigdy nie byles w Chicago,bo tu
    istieje tylko jedna linia kolejki nadziemnej polnoc-poludnie.W Chicago nie ma
    zadnego metra i zadnej mozliwosci przesiadek , chyba ze w murzynskich
    dzielnicach do autobusu.
  • Gość: Bartek IP: *.tnt1.anchorage.ak.da.uu.net 01.09.02, 09:06
    Gość portalu: cutup napisał(a):

    >> Bartek napisal:
    >>
    >> Lotnisko O'Hare ma doskonale polaczenie ze srodmiesciem Chicago z
    >> mozliwoscia dalszych przesiadek na metro i kolejki naziemne ktorymi mozna
    >> dojechac niemalze w kazde miejsce miasta.

    > Bartek po ilu drinkach to pisales? Ty chyba nigdy nie byles w Chicago,bo tu
    > istieje tylko jedna linia kolejki nadziemnej polnoc-poludnie.W Chicago nie ma
    > zadnego metra i zadnej mozliwosci przesiadek , chyba ze w murzynskich
    > dzielnicach do autobusu.

    Hm, widze ze chyba masz racje. Ale jak to nie jest kolejka to powiedz mi co to
    takiego jezdzi srodkiem Kennedy Expressway? Poduszkowiec? Hm, a niewiesz
    czasami do czego sluza stacje rozmieszczone na przyklad wzdluz Dearborn St czy
    tez State St? Moze to tylko sa salony wystawowe? Hm, a niewiesz czasami co
    oznaczaja na wagonach napisy METRA? A moze to jakis Polak napisal ze jest ich
    od metra?
    Nieznam Chicago tak jak rdzenni mieszkancy, ale widze ze moj widok na Chicago
    jest troche szerszy niz twoj widziany tylko z pozycji Jackowa.
    Pozatym dane dotyczace transportu wewnetrznego Chicago zaczerplem jak podalem z
    internetowej strony lotniska O'Hare i ze strony Municipality of Chicago. Hm,
    myslisz ze i oni tez klamia na stronach internetowych?
    Polecam ci abys z Belmont pojechal na Downtown autobusem lini bodajze 70, choc
    niejestem tego numeru pewien na 100%, i azebys pojezdzil sobie kolejkami po
    Chicago. Zobaczysz troche wiecej niz tylko Jackowo. Wierz mi, warto.
  • Gość: cutup IP: *.proxy.aol.com 03.09.02, 05:40
    Gość portalu: Bartek napisał(a):

    > Gość portalu: cutup napisał(a):
    >
    > >> Bartek napisal:
    > >>
    > >> Lotnisko O'Hare ma doskonale polaczenie ze srodmiesciem Chicago z
    > >> mozliwoscia dalszych przesiadek na metro i kolejki naziemne ktorymi mo
    > zna
    > >> dojechac niemalze w kazde miejsce miasta.
    >
    > > Bartek po ilu drinkach to pisales? Ty chyba nigdy nie byles w Chicago,bo t
    > u
    > > istieje tylko jedna linia kolejki nadziemnej polnoc-poludnie.W Chicago nie
    > ma
    > > zadnego metra i zadnej mozliwosci przesiadek , chyba ze w murzynskich
    > > dzielnicach do autobusu.
    >
    > Hm, widze ze chyba masz racje. Ale jak to nie jest kolejka to powiedz mi co
    to
    > takiego jezdzi srodkiem Kennedy Expressway? Poduszkowiec? Hm, a niewiesz
    > czasami do czego sluza stacje rozmieszczone na przyklad wzdluz Dearborn St
    czy
    > tez State St? Moze to tylko sa salony wystawowe? Hm, a niewiesz czasami co
    > oznaczaja na wagonach napisy METRA? A moze to jakis Polak napisal ze jest ich
    > od metra?
    > Nieznam Chicago tak jak rdzenni mieszkancy, ale widze ze moj widok na Chicago
    > jest troche szerszy niz twoj widziany tylko z pozycji Jackowa.
    > Pozatym dane dotyczace transportu wewnetrznego Chicago zaczerplem jak podalem
    z
    >
    > internetowej strony lotniska O'Hare i ze strony Municipality of Chicago. Hm,
    > myslisz ze i oni tez klamia na stronach internetowych?
    > Polecam ci abys z Belmont pojechal na Downtown autobusem lini bodajze 70,
    choc
    > niejestem tego numeru pewien na 100%, i azebys pojezdzil sobie kolejkami po
    > Chicago. Zobaczysz troche wiecej niz tylko Jackowo. Wierz mi, warto.

    Wyraznie napisalem , ze w Chicago jest tylko kolejka polnoc - poludnie.
    Stacje Dearbon St czy State Line St to naleza do kompletnie innej lini
    jezdzacej z Nevy Piers do downtown.
    "Metra" to nazwa kompani autobusowej oni eksploatuja TYLKO autobusy i w 99% w
    dzielnicach murzynskich.
    A na koniec co to jest Jackowo???Ja mieszkam w northwest Indiana,ok 35 mil od
    downtown Chicago,znam miasto Chicago calkiem niezle,i nie nawijaj tego co nie
    jest prawda a szcegolnie nie powoloj sie na Jackowo bo to juz tylko historia
    tam predzej spotkasz murzyna niz autentycznego polaka... tak mowia Ci co tam
    kiedys mieszkali.
  • Gość: Bartek IP: *.tnt2.anchorage.ak.da.uu.net 04.09.02, 23:07
    Gość portalu: cutup napisał(a):

    Drogi Cutup, przyznaje sie ze zasiales we mnie ziarenko watpliwoscie. Niewazne
    jednak jakie to bylo ziarenko, wazne ze wyrosla z tego okazala roslinka ktora
    pokazala ze jestes zupelnym laikiem jezeli chodzi o sprawy Chicago. Ja, jezeli
    niejestem czegos pewien, to zazwyczaj siedze cicho. Poniewaz po ostatnim twoim
    watku poddales moje zdanie dotyczace komunikacji w Chicago, pod powazne
    watpliwosci, to nim napisalem ten tekst przewertowalem dosyc dokladnie internet
    i zajolem cenny czas moich znajomych ktorzy mieszkaja w Chicago.

    > Wyraznie napisalem , ze w Chicago jest tylko kolejka polnoc - poludnie.
    > Stacje Dearbon St czy State Line St to naleza do kompletnie innej lini
    > jezdzacej z Nevy Piers do downtown.

    A ja wyraznie prosilem ciebie abys zajrzal sobie na strone
    www.transitchicago.com i juz bys wiedzial wiecej niz wiesz teraz.

    > "Metra" to nazwa kompani autobusowej oni eksploatuja TYLKO autobusy i w 99% w
    > dzielnicach murzynskich.

    METRA - tak nazywa sie kompania ktora obsluguje podmiejskie linie kolejowe.
    CTA - tak nazywa sie kompania ktora obsluguje miejskie linie kolejowe.
    PACE - tak nazywa sie kompania ktora obsluguje miejskie linie autobusowe.

    > A na koniec co to jest Jackowo???Ja mieszkam w northwest Indiana,ok 35 mil od
    > downtown Chicago,znam miasto Chicago calkiem niezle,i nie nawijaj tego co nie
    > jest prawda a szcegolnie nie powoloj sie na Jackowo bo to juz tylko historia
    > tam predzej spotkasz murzyna niz autentycznego polaka... tak mowia Ci co tam
    > kiedys mieszkali.

    Niemasz wiec daleko od swojego miejsca zamieszkania do Chicago. Polecam ci abys
    w weekend wybral sie do Chicago w okolice Milwaukee Ave i W.Belmont Ave i dalej
    W.Belmont w kierunku zachodnim do bloku 6000. Mozesz wrocic W.Belmont Ave do
    Milwaukee Ave i przejedz sie ta ulica na polnoc do mniej wiecej bloku 6000.
    Zweryfikujesz opinie twoich znajomych z tym co tam jest. Jezeli wybierzesz sie
    tam w nastepny weekend (12-13 IX) to jest szansa ze wypijemy na zgode polskie
    piwo w polskim barze z polska obsluga. A jak bedziesz mial mozliwosc pozostania
    na noc, to odwiedzimy nocne polskie zycie na Jackowie.
    Wbrew opiniom twoich znajomych Jackowo jak narazie istnieje i niewidac aby
    chylilo sie ku upadkowi.
    Znam mase Polakow ktorzy wyprowadzili sie z Chicago i teraz mieszkaja
    w "pieknych willowych" okolicach i sam niewiem dlaczego ci Polacy z taka
    pogarda mowia o Jackowie, skoro codziennie niemal wala tam do Kurowskiego aby
    tam kupic najtansza kielbase lub salceson.
    Wierz mi drogi Cutup, ale w tych "willowych" dzielnicach czesciej spotkasz
    murzyna niz na Jackowie.

    Mialo byc o lotnisku w Goleniowie, a skonczylo sie na klotni o Chicago. Ale
    takie bywaja nasze Polakow rozmowy.
  • Gość: Rychu IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 21.08.02, 07:27
    Totalnie bezsensowna dyskusja o niczym prowadzona przez osoby, które
    przerzucają się kwotami, nazwami lotnisk światowych a z realiami gospodarczymi
    mają tyle do czynienia, co ja z hodowlą aligatorów. Jako, że trwa fajerwerk
    pomysłów, to teraz ja. Proponuję dołączyć do tej linii kolejowej wcinkę z
    Berlinem i doprowadzić do tego, aby berlińczycy latali z Goleniowa. Wtedy
    nareszcie nasze lotnisko byłoby opłacalne, a za 1796 lat zwróciłyby nam się
    koszty inwestcji w autobus szynowy. Obliczyłem to na kalkulatorze. W tym
    autobusie szynowym jeżdżącym na ZOO, nasze piękne dziewczyny w strojach
    łowickich mogłyby rozdawać piwo produkowane w Szczecinie. Jakaż to byłaby
    piękna promocja naszego miasta!
  • Gość: zenon IP: *.szczecin.cvx.ppp.tpnet.pl 25.08.02, 17:02
    Rychu z Toba nie ma sensu rozmawiac bo jestes "bezsensu".....
  • Gość: Rychu IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 25.08.02, 21:42
    Miło mi kolegę poznać. Cieszę się z tak konstruktywnej i bogatej wypowiedzi,
    popartej treściwą argumentacją. Życzę dalszych sukcesów na Forum.
  • lupin2 26.08.02, 06:31
    Gość portalu: zenon napisał(a):

    > Rychu z Toba nie ma sensu rozmawiac bo jestes "bezsensu".....

    Proponuję specjalne Forum dla intelektualistów jak kolega Zenon. Głebia i
    płynność jego wypowiedzi bardzo porusza. Jednak z uwagi na możliwość
    niezrozumienia tej precyzyjnej i dogłebnej analizy zawartej w wypowiedzi
    Zenona przez innych uczestników dyskusji, sądzę, że czas jest na utworzenie
    Forum dla wyższych form cywilizacyjnych takich jak kolega Zenon.

  • Gość: Lukasz IP: 63.99.105.* 26.08.02, 16:50
    Mikrobus LOt-u z pod biura do lotniska wystarcza do aktualnego oblozenia
    samolotow - przeciez no rejsach do Kopemhagi lataja czest tylko 4-5 osoby a w
    ogole rejsu sa odwolywane gdy jest mnie niz 3 pasazerow !!!!

    Moze zamist rozbudowy lotniska - fundusze (jezeli takie istnieja) przeznaczycby
    na do finasowanie operacji lotniczych i na przyklad dodaj rejsy do Hamburga -
    przeciez Sz-n to miasto Hanzackie taj jak Hamburg.

    Pozatym lotnisko - jako przedsiebiorstwo - nie ma nawet kasy na placenie na
    podatrki od gruntow gminie Goleniow: pamietacie grozby zamkniecia lotnisko na
    jeseniu zeszlego roku?

    Pozdrowienia,
    Lukasz

  • Gość: ZetKa IP: *.net.com / 3.111.148.* 26.08.02, 17:01
    > Mikrobus LOt-u z pod biura do lotniska wystarcza do aktualnego oblozenia
    > samolotow - przeciez no rejsach do Kopemhagi lataja czest tylko 4-5 osoby a w
    > ogole rejsu sa odwolywane gdy jest mnie niz 3 pasazerow !!!!
    A z drugiej strony - w obecnej sytuacji, jak prawie nigdzie sie nie da doleciec
    z Goleniowa, wiele osob nawet nie probuje stamtad leciec do Kopenhagi i od razu
    szuka w Berlinie. Zwlaszcza jak musi dojechac, a nie ma jak...

    > na do finasowanie operacji lotniczych i na przyklad dodaj rejsy do Hamburga -
    > przeciez Sz-n to miasto Hanzackie taj jak Hamburg.
    To niekoniecznie za doplata. Po prostu trzeba odebrac LOT-owi monopol i wpuscic
    konkurencyjne loty. I to sie podobno zaczyna robic...

    > Pozatym lotnisko - jako przedsiebiorstwo - nie ma nawet kasy na placenie na
    > podatrki od gruntow gminie Goleniow: pamietacie grozby zamkniecia lotnisko na
    > jeseniu zeszlego roku?
    Wiesz, jak bys zalozyl firme, wynajal hale, zakupil maszyny, a nastepnie
    wykorzystal 10% mocy przerobowych - to tez nie zarobisz na zycie...
  • Gość: Laufer 1 IP: *.xtra.pl 26.08.02, 21:35
    Gość portalu: ZetKa napisał(a):

    > > Mikrobus LOt-u z pod biura do lotniska wystarcza do aktualnego oblozenia
    > > samolotow - przeciez no rejsach do Kopemhagi lataja czest tylko 4-5 osoby
    > ...
    > Wiesz, jak bys zalozyl firme, wynajal hale, zakupil maszyny, a nastepnie
    > wykorzystal 10% mocy przerobowych - to tez nie zarobisz na zycie...

    Wiesz, jakbyś wybudował w Koziej Wólce halę koncertową na 100.000. miejsc
    zakupił najnowsze oświetlenie laserowe , system nagłośnienia itp, a następnie
    wykorzystał tylko 10 % mocy przerobowych w tej hali - to też nie zarobisz na
    życie...
    Tylko po co było tę halę taką wielką budować skoro i tak wiadomo, że wszyscy
    pojadą na koncert gdzieś indziej, Ci z Koziej Wólki też.
    ZK, o to właśnie tu chodzi. Po co ?
  • Gość: ZetKa IP: *.net.com / 3.111.148.* 27.08.02, 08:32
    > Wiesz, jakbyś wybudował w Koziej Wólce halę koncertową na 100.000. miejsc
    > zakupił najnowsze oświetlenie laserowe , system nagłośnienia itp, a następnie
    > wykorzystał tylko 10 % mocy przerobowych w tej hali - to też nie zarobisz na
    > życie...
    Chyba, ze... okaze sie ona nowym Spodkiem, czy jak sie zwie to
    kosmiczne/komunistyczne cudo, do ktorego jeszcze nie dawno zjezdzaly sie tlumy
    na ogolnopolskie koncerty...
    Problem w tym, ze Goleniow mialby szanse zwiekszyc swoje obciazenie, ale na
    razie jedyna firma jakka obsluguje loty stamtad jest LOT, a Szczecinianie
    jezdza do Berlina, bo jest to najblizsze ogolnopolskie lotnisko. Gdybys dal im
    szanse - byc moze lataliby ze Szczecina?
    No i podobno Szczecinem jest zainteresowana ktoras z tanich linii lotniczych -
    taka, ktora wywiezie cie za male pieniadze na obrzeza kraju, a ty sobie za male
    pieniadze dojedziesz juz do konkretnego miasta koleja...
  • Gość: ZetKa IP: *.net.com / 3.111.148.* 26.08.02, 17:02
    Mialo byc na koniec poprzedniego posta, jako PS, ale mi sie umsklo:
    Popracuj nad jezykiem, twoje wypowiedzi wymagaja pokombinowania, co chciales
    powiedziec... a takie kombinowanie czesto wprowadza blad :<
  • Gość: Lukasz IP: 63.99.105.* 29.08.02, 19:52
    Czy to do mnie???
    Przepraszam to byc moze to do mnie ... jezyk Polski nie jest moim ojczystym
    tylko wyuczonym ... prze prawie 10 lat
    Przepraszam ze bledy
    co do dalszej czesci twojej opinii to nie bardzo rozumiem: co mialo byc -
    prosze wytlumacz
    dzeki
    L
  • Gość: ZetKa IP: *.net.com / 3.111.148.* 30.08.02, 11:36
    > Czy to do mnie???
    Tak do ciebie.
    > Przepraszam to byc moze to do mnie ... jezyk Polski nie jest moim ojczystym
    > tylko wyuczonym ... prze prawie 10 lat
    No, jeszcze sa pewne problemy ze skladnia, itp.
    Czy uczyles sie go tylko teoretycznie, z ksiazek do nauki jezyka, czy poprzez
    uzywanie, np. rozmowy z Polakami, czytanie normalnych ksiazek, itp.?

    > co do dalszej czesci twojej opinii to nie bardzo rozumiem: co mialo byc -
    To, ze pierw chcialem to napisac na koncu poprzedniej mojej odpowiedzi, ale
    jakos tak duzo pisalem, i odpowiedz wyslala mi sie bez tego komentarza. To
    musialem jeszcze jeden komentarz wyslac, i moglo wygladac, ze nie mam sie czego
    czepic, to czepiam sie jezyka. Oczywiscie nie czepiam sie jezyka jako takiego,
    zwracam ci jedynie uwage, ze czasem ew. nieporozumienia moga wynikac z
    niezrozumienia ciebie. I gratuluje, ze i tak jakos sobie radzisz z tym jakze
    trudnym jezykiem.
    Btw umiesz robic takie literki jak ó, ł, ż, ę, ć, ś, itp. na klawiaturze? ;>
  • mike102 30.08.02, 17:03
    Zgadzam sie z autorem watku oraz z wiekszoscia tego co powiedzieli Uotr i
    ZetKa. Zeby sie nie powtarzac dotam tylko ze PODSTAWOWYM problemem niedorozwoju
    lotniska Goleniow (tzn. marniutkiej liczby lotow) jest MONOPOL LOT-u i Okecia.

    Wystarczy przyjrzec sie co sie wyprawia w UE od kiedy uwolniono rynek przewozow
    lotniczych. Nastapila tam eksplozja w rozwoju malych linii lotniczych i
    regionalnych lotnisk (Shannon, Pescara, Perpignan i ok. 50 innych).
    Mowimy dokladnie o lotniskach klasy Goleniowa. Za przyklad podam Hahn (dawne
    lotnisko wojskowe) - polozony ok.110 km od Frankfurtu i jakies 180 km od
    Kolonii. W promieniu 100 km nie ma praktycznie zadnych duzych metropolii a
    pomino to lotnisko to jest jedna z najlepszych firm w RFN. Lataja tam "tanie"
    linie lotnicze jak slynny RyanAir czy Germania. Jak osiagneli taki sukces? Otoz
    lataja tylko na male lotniska (niskie oplaty i podatki) bez specjalnego serwisu
    (drinki, jedzenie, wlasne terminale i biura), bilety sa w jedna strone i sa
    TANIE.
    W srode lece do Pisy - cena z podatkiem... 24 €!

    W tym klubie powinien sie znalezc Goleniow. Na dokladke przy dziadowskiej
    jakosci polskich drog powinien sie tam odbywac duzy ruch turystyczny z poludnia
    Polski.

    To wszystko moze, ale nie musi nastapic, po podpisaniu przez Polske
    konwencji "Otwarte niebo". Ma to nastapic w przyszlym roku i te szanse nalezy
    wykorzystac. A wtedy podciagniecie 2,5 km torow stanie sie oczywistoscia.
  • Gość: Bartek IP: *.tnt1.anchorage.ak.da.uu.net 01.09.02, 09:33
    Polecam ci abys zajrzal sobie na internet na dwa okienka. Metra Rail Chicago
    System i Chicago Subway System. Zobacz sam jak oni klamia. Jakies kolejki sobie
    powymyslali, jakies metra, jakies stacje. Oni musieli byc dopiero po poteznych
    drinkach skoro poumieszczali takie bzdury na swoich oficjalnych stronach. Na
    dodatek jeszcze proponuja aby dla tych nieistniejacych srodkow transportu mozna
    bylo sobie bilety kupowac za posrednictwem internetu. Powiedz sam, czy to nie
    skandal.
  • Gość: Laufer 1 IP: *.xtra.pl 01.09.02, 10:43
    Gość portalu: Bartek napisał(a):

    > Polecam ci abys zajrzal sobie na internet na dwa okienka. Metra Rail Chicago
    > System i Chicago Subway System. Zobacz sam jak oni klamia. Jakies kolejki
    sobie
    >
    > powymyslali, jakies metra, jakies stacje. Oni musieli byc dopiero po
    poteznych
    > drinkach skoro poumieszczali takie bzdury na swoich oficjalnych stronach. Na
    > dodatek jeszcze proponuja aby dla tych nieistniejacych srodkow transportu
    mozna
    >
    > bylo sobie bilety kupowac za posrednictwem internetu. Powiedz sam, czy to nie
    > skandal.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka