Dodaj do ulubionych

KONIEC S3!

IP: *.devs.futuro.pl 09.08.05, 09:41
Koniec trójki


Początkowo obiecywano nam autostradę, później trasę szybkiego ruchu. Teraz
przez niedbalstwo urzędników unijne pieniądze zamiast na "trójkę” pojadą do
innych regionów kraju.

Chodzi tu o drogę szybkiego ruchu S3, która ma prowadzić ze Szczecina przez
całe nasze województwo aż po granicę z Czechami. O zagrożeniu, że nie
powstanie, zaczął mówić były minister, teraz poseł Europarlamentu Bogusław
Liberadzki. Ujawnił, że urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury nie przesłali
do Komisji Europejskiej dokumentów poświadczających, że S3 nie zagraża
środowisku naturalnemu. Bez tego Polska nie dostanie funduszy europejskich.

Zamiast autostrady

Zanim powstały plany S3, ze Szczecina do Zielonej Góry, i dalej do granicy z
Czechami miała prowadzić autostrada A3. Skreślono ją z planów z powodu
wyliczeń, że będzie nią jeździło zbyt mało aut. W zamian województwa
zachodniopomorskie i lubuskie miało dostać pieniądze na drogę szybkiego ruchu
S3. Miała składać się z dwóch pasów w obu kierunkach, a jazda byłaby
bezpłatna. Samorządy zgodziły się. Na budowę potrzebne są jednak fundusze
unijne, bo wydatku dwóch miliardów złotych nie udźwignie żadne województwo.
Ruszyły plany i przygotowania drogowców.

Kto nas robi w konia?

Dlaczego budowa S3 też jest zagrożona? Ministerstwo Infrastruktury nie
przygotowało na czas analizy oddziaływania drogi na środowisko naturalne,
która powinna trafić do Brukseli do 1 sierpnia. - Do dziś dokumentów brak -
alarmuje poseł Bogusław Liberadzki, członek Komisji Europejskiej. - A bez
nich komisja nie przydzieli pieniędzy.
Dyrektor jego biura Jerzy Kleniewski mówi wprost: - To celowe działanie.
Ministerstwo chce w ten sposób zablokować budowę S3, a pieniądze wydać na
inne inwestycje drogowe lub kolejowe. Są na to dowody. Na przykład w
ministerialnym spisie dróg i kolei, które w najbliższych latach będą
finansowane z tzw. funduszu spójności, nie ma S3. Są natomiast autostrady A2,
A4.
Kleniewski dodaje, że jeśli nasza ,,eska'' nie trafi do planów finansowych na
lata 2004-2006, to nie ma szans na jej budowę. - W 2007 roku do Unii wejdą
Bułgaria i Rumunia i one zabiorą pieniądze na swoje drogi.

Nie ma kto rozmawiać

Justyna Bracha z biura prasowego Ministerstwa Infrastruktury powiedziała nam
jedynie, że dopiero w lipcu br. dostali raporty o wpływie drogi S3 na sieć
obszarów przyrodniczo cennych wytypowanych w ramach Natura 2000. A bez nich
niemożliwe byłoby wysłanie do Brukseli jakichkolwiek analiz. Z informacji od
niej wynika, że na S3 będą pieniądze z funduszu spójności, ale dopiero, gdy
powstaną nadwyżki finansowe. Ale na to czekają inne ważne projekty.
Czy S3 powstanie? Bracha nie odpowiedziała. A jej szefowie albo byli na
urlopie, albo na naradach. Dziś znów zapytamy co z naszą drogą.
Edytor zaawansowany
  • Gość: :) IP: 217.153.6.* 09.08.05, 12:38
    Sku..yństwo piechoty jacka nie zna granic!!!!!!!!!!!!!!!!!
    minister gospodarki???? - podobno kandydat na prezydenta miasta!! I tak
    pomalutku kreowana jest biedna zachodnia ściana kraju.
    Wszyscy do urn!!! Partia was zbawi!!! głosuj tylko na SLD!!!!
  • ja_aska 09.08.05, 14:09
    łososiu - ministerstwo imfrastruktury!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    wtórny analfabetyzm się "leczy".
  • Gość: :)osoś IP: 217.153.6.* 09.08.05, 15:23
    tak tak wtórny analfabetyzm to efekt zaniechania myślenia!! to nie choroba to
    stan. jeśli jesteś w stanie to pomyśl: min.gospod. w układzie rzadowym to
    trochu więcej a mataczenie w rządzie to domena pierwszych i wice.
    Piechota dla Szczecina jest tym kim jest i niczym więcej. kapewu!!!!!!!!!!!
  • ja_aska 09.08.05, 15:27
    wszędzie mataczenie!!!!! spiskowa teoria dziejów się kłania.
  • Gość: prezess IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.08.05, 11:02
    I bardzo dobrze! Co mnie do cholery jakieś S3 obchodzi? Powinoo się przeznaczyć
    pieniądze na drogi 6 i 11
  • Gość: techno IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.08.05, 12:38
    6 jeszcze rozumiem, ale co wspólnego ze Szczecinem ma 11stka?? (Kołobrzeg -
    Koszalin - Szczecinek - Piła), wybacz, ale to 3 jest główna w naszym regionie
    drogą odprowadzającą ruch z portów na południe kraju. Jeżeli chcemy aby Szczecin
    się rozwijał, S3 jest wręcz niezbędna!
  • Gość: K.F. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.08.05, 21:24
    Drogi R,
    przeczytalem i mam szereg pytań natury oczywistej, bo to napisałeś nie bardzo
    trzyma suię kupy:
    * Gdzie i kiedy (data) urzędnicy resortu infrastruktury ujawnili, ze nie
    przesłali do KE (tj. dokładnie do kogo) dokumentów związnych z oddziaływaniem
    S3 na środowisko. Czy chodzi o uzupełnienie jakiejś dokumentacji związanej z
    określonym projektem dot. budowy ekspresówki S3 w ramach określonego funduszu
    unijnego? Jeśli tak to ktorego? Jakie obejmujacego lata? Czy projekt został już
    wcześniej zgłoszony?
    Skąd masz te informację (źródło)?
    * Kiedy i gdzie europoseł Liberadzki ujawnił, że nie ma odpowiednich ww.
    dokumentów?
    * Powołujesz się na szefa biura Liberadzkiego - przeprowadziłeś z nim rozmowę?
    * Piszesz że Justyna Bracha "powiedziała nam" - tj KOMU?
    Nieprawdą jest, droga ekspresowa nie jest w plane budowy dróg ekspersowych w
    Polsce. Na pewno jest ujęta jako zadanie priorytetowe w Narodowym Planie
    Rozwoju (2007-2013).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.