OPUS DEI -co za organizacja kościelna. Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Może któryś z czytelników wie więcej na temat tej organizacji kościelnej, może ktoś ze Szczecina do niej należy. Plotek jest wiele prosze o coś wartościowego. Ja sam wiem tylko tyle co w prasie przeczytam i o członkach też same plotki.
    • Gość: piotruś IP: *.okocim.com.pl 12.09.05, 12:58
      oj naczytałeś sie ksiazek ostatnio?

np. kod ....
    • Gość: H56 IP: *.comnet.krakow.pl 12.09.05, 13:03
      strach się bać, bo to już prawdziwa mafia
    • Gość: wizytka IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.09.05, 13:03
      Np :
      "By Paul Moses

Newsday - August 26, 2003

The Da Vinci Code" is the page-turner of the summer, a sizzling mystery in
      which the plot revolves, in part, around a blindly obedient member of the
      Catholic organization Opus Dei who commits murder to conceal ancient evidence
      that the group believes would destroy the Christian faith.

Of course, it's fiction. But in the front of the book, a page headlined "FACT"
      offers this description of Opus Dei: "a deeply devout Catholic sect that has
      been the topic of recent controversy due to reports of brainwashing, coercion
      and a dangerous practice known as 'corporal mortification.'"

Author Dan Brown has said that his best-selling novel is meticulously
      researched. But that doesn't sit well with Opus Dei. From the sparkling 17-
      story, $47-million Manhattan offices it opened two years ago on Lexington
      Avenue, the organization says it has been trying to correct the record - not an
      easy thing to do with a book that ran to the top of every major bestseller list
      and was optioned to Columbia Pictures. Brian Finnerty, Opus Dei's U.S.
      communications director, said a letter was sent asking Doubleday to remove
      the "FACT" page and to correct such claims as the novel's notion that Opus Dei
      had drugged college students to recruit them.

"I think people reading the book will be confused as to what's fact and what's
      fiction," said Finnerty, adding that Opus Dei is simply an organization devoted
      to helping laypeople lead holy lives. Doubleday has turned down Opus Dei, said
      Finnerty, who would not comment on whether the letter was a prelude to legal
      action. "We hope that they'll still make corrections in it. We'll see what
      happens in the future."

Even critics of Opus Dei say Brown's novel grossly exaggerates. "The author is
      using Opus Dei as sort of a cardboard villain. I have to feel sorry for Opus
      Dei for continually being cast this way," said the Rev. James Martin, associate
      editor of America weekly and author of a 1995 article in a Jesuit magazine that
      criticized Opus Dei.

Experts also reject some of the research passed off in other parts of the
      novel, which cleverly packages the stories of the Knights of the Templars,
      Leonardo Da Vinci, the Priory of Sion, the Holy Grail and Mary Magdalene into a
      whodunit. They say the novel's elaborate claims that Mary Magdalene gave birth
      to Jesus' children are over the scholarly edge.

"Not even the fringe," said Pheme Perkins, a New Testament scholar at Boston
      College. She added: "Nice tale, but not history." And William Petersen,
      director of religious studies at Penn State, said that despite all the
      speculation about Mary Magdalene, "We know next to nothing."

Doubleday did not return repeated calls and Brown's agent, Heidi Lange, said he
      was not available to comment. On his Web page, he asserts his story's
      authenticity. "I worked very hard to create a fair and balanced depiction of
      Opus Dei," Brown says. "Their portrayal in the novel is based on more than a
      dozen books written about Opus Dei, as well as on my own personal interviews
      with current and former members."

But it's not so easy to sort out fact from fiction about Opus Dei.

Msgr. Josemaria Escriva founded the organization in 1928 in Spain, insisting
      that laypeople as well as clergy were called to holiness. He set out a
      detailed, stringent spiritual discipline, which includes basics that many other
      Catholics follow, such as daily Mass, prayer and spiritual reading. But Opus
      Dei, which means "Work of God," veers from the modern Catholic mainstream with
      such practices as banning books, encouraging members to inflict pain on
      themselves and consigning women to do all domestic work.

Members speak of the organization in glowing terms, noting that Escriva was
      declared a saint last year. "If the founder was just canonized, he had to be
      doing something right," one former member said.

Yet a steady stream of former members portrays the group as manipulative and
      even cult-like. "We've heard from too many former members who say the same
      thing," said Dianne DiNicola, a Pittsfield, Mass., woman who started the Opus
      Dei Awareness Network after resorting to an intervention expert to get her
      daughter to leave the group. "They control a person's environment, their mail
      is read, what they watch on TV is monitored," said DiNicola.

Martin said trouble spots include Opus Dei's recruiting practices, view of
      gender roles and "penchant for secrecy." But, he said, "I think that 90 percent
      of what Opus Dei does is good and holy and beneficial to the church."

Robert Royal, president of the Washington-based Faith and Reason Institute,
      said Opus Dei has "a kind of energizing spirit" that has attracted many well-
      educated young people. "I don't know many Catholic things that have that kind
      of juice," he said. "It's kind of remarkable. I think the attack on it is
      because it's been successful and it's been powerful in its kind of way."

Opus Dei members point out that Escriva's emphasis on helping laypeople seek
      holiness in everyday life was later a goal of the Second Vatican Council,
      during the 1960s. In 1982, Pope John Paul II made Opus Dei a personal
      prelature, a sort of diocese without boundaries, defined by membership rather
      than geography.

Today, Opus Dei says it has 85,000 members, including 3,000 in the United
      States. The membership includes 1,820 priests. About 30 percent of the members,
      known as "numeraries," adhere to the strictest provisions: They are celibate,
      donate all their income to Opus Dei and live communally. They are not called
      monks and do not wear robes, like Brown's murderous character Silas. Most of
      the remaining 70 percent are "supernumeraries," who agree to a regular routine
      of prayer and meetings with a spiritual director, but marry and live with their
      families.

Nassau District Attorney Denis Dillon said he was a supernumerary for nine
      years, but left several years ago because his job didn't allow time for all the
      meetings, prayer circles and discussion groups he was expected to attend.

"You're under a contractual obligation of obedience to your superiors if you're
      a member," he said. Dillon remains a "cooperator," a nonmember who contributes
      money and prayer, and said he still tries to follow Opus Dei's spiritual
      guidelines.

Sharon Clasen, who joined while a student at Boston College in the 1980s, said
      she wasn't prepared for how controlling Opus Dei would be when she moved from
      supernumerary to numerary.

Clasen, 39, a mother of two in Dumfries, Va., said she quickly discovered when
      she moved into a community of numeraries that women - but not men - were
      expected to sleep on boards. (Finnerty said men sleep on the floor once a
      week.) Clasen said she became disturbed at the insensitive treatment
      of "numerary assistants," celibate women, often recruited as teenagers, who
      cooked and cleaned for men.

Clasen said that the bloody whippings Silas gives himself in "The Da Vinci
      Code" are exaggerated, although less severe than the beatings Escriva is
      reported to have given himself.

But on her first day as a numerary, she said, she was given a hand-sewn bag
      containing a cilice, a spiked chain to be worn around the thigh for two hours a
      day, and a small whip.

The cilice, she said, "is kind of like a barbed wire fence. It hurts. It
      depends on how tight you cinch it." She said she noticed that some of the women
      had scabs from wearing a cilice, but added, "I never drew blood." And she would
      hear one other woman whip herself. (Opus Dei officials said such practices have
      a long tradition in Christian spirituality.)

Clasen said that Opus Dei's overemphasis on control and obedience finally drove
      h
      • Gość: * IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.12.05, 16:35
        W adresowanym do Watykanu liście otwartym, grupa około 50 włoskich księży-
        homoseksualistów oświadczyła, że orientacja seksualna nie przeszkadza im być
        dobrymi kapłanami.

List stanowi odpowiedź na wydaną w końcu listopada instrukcję Kongregacji
        Wychowania Katolickiego, zamykającą drzwi seminariów przed homoseksualistami i
        zabraniającą ich wyświęcania.

W liście, opublikowanym w środę na łamach internetowego portalu katolickiej
        agencji Adista, księża-homoseksualiści twierdzą, że czują się jak "niekochane i
        niechciane dzieci Kościoła". Podkreślają, że ich orientacja seksualna w niczym
        nie przeszkadza im w życiu w czystości i w dobrym pełnieniu posług kapłańskich.

Pod listem podpisało się około 50 kapłanów - podała Adista, nie publikując
        jednak nazwisk sygnatariuszy.

W listopadowym dokumencie watykańskim mowa jest o tym, że sytuacja osób
        homoseksualnych dopuszczonych do stanu duchownego uniemożliwia utrzymywanie
        poprawnych relacji z mężczyznami i kobietami. Mowa jest także o negatywnych
        konsekwencjach wynikających z wyświęcania homoseksualistów.
        (PAP)
        serwisy.gazeta.pl/swiat/1,34174,3068572.html
    • Gość: wizytka IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.09.05, 13:08
      Np :
      "

Opus Dei zostało założone 2 października 1928 roku w Madrycie przez świętego
      Josemaríę Escrivá de Balaguera. Obecnie do Prałatury należy około 80 000 osób z
      pięciu kontynentów. Siedziba Prałatury — wraz z kościołem prałackim — znajduje
      się w Rzymie.

Posłannictwem Opus Dei jest krzewienie wśród wiernych chrześcijan każdego stanu
      zasad życia w świecie zgodnego z wiarą i w ten sposób przyczynianie się do
      ewangelizacji wszystkich środowisk społecznych. Inaczej mówiąc, szerzenie
      orędzia o tym, iż wszyscy ochrzczeni są powołani do świętości i głoszenia
      Ewangelii, jak przypomniał Sobór Watykański II (por. Konstytucja Lumen gentium,
      32 i 33).

W tym celu Prałatura Opus Dei zapewnia środki formacji duchowej i opieki
      duszpasterskiej w pierwszym rzędzie dla swoich wiernych, ale również dla wielu
      innych osób, dla każdego stosownie do jego stanu, zawodu i warunków życia. W
      ramach tej opieki duszpasterskiej zachęca się do wprowadzania w życie nauk
      Ewangelii przez rozwijanie cnót chrześcijańskich i uświęcenie pracy zawodowej.

Uświęcenie pracy dla wiernych Prałatury oznacza: pracować możliwie
      najdoskonalej; wykonywanie tej pracy w pełnym poszanowaniu praw i zgodnie z
      wymogami etycznymi; dążenie do zjednoczenia z Bogiem w realizacji tego zadania;
      działanie w pragnieniu służenia współobywatelom i przyczyniania się do postępu
      społeczeństwa.

Następstwem autentycznego życia chrześcijańskiego mężczyzn i kobiet
      najróżnorodniejszych stanów będzie uświęcenie świata, przepojenie zadań i
      rzeczywistości doczesnych duchem Ewangelii (por. A. de Fuenmayor, V. Gómez–
      Iglesias, J. L. Illanes, El itinerario jurídico del Opus Dei, 1989, s. 39–40).

Wierni Prałatury wykonują swoje zadanie ewangelizacyjne we wszystkich
      środowiskach społecznych, ponieważ pracują w różnych środowiskach zawodowych. W
      wyniku tego praca, którą wykonują, nie ogranicza się do konkretnej dziedziny,
      jak np. oświaty, opieki nad chorymi lub pomocy niepełnosprawnym. Posłannictwem
      Prałatury jest przypominanie chrześcijanom, że niezależnie od swojej
      działalności świeckiej, wszyscy winni współdziałać w rozwiązywaniu problemów
      społecznych w duchu chrześcijańskim oraz dawać ciągłe świadectwo swojej wiary.

© 2005, Biuro Informacyjne Opus Dei w Internecie
      • Gość: ciekawy IP: *.devs.futuro.pl 12.09.05, 13:25
        Bardzo dziękuje, to dlaczego tak wiele osób twierdzi, że jest to mafia w mafi. Jeżeli krzewią wiarę pracująć dla dobra innych to gdzie jest problem.
      • Gość: K.F. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.09.05, 13:25
        Wizytko - to niezbyt wszystko.
        Opus Dei nie jest zbytnio lubianą organizacją w Kościele Katolickim i w samym
        Watykanie. Skupia głównie elity ze świata polityki (i ew. zony i mężów
        polityków), kleru, biznesu.
        Na ołtarze - załozyciela Opus Dei wyniósł Jan Paweł II przy b. dużych oporach
        Kurii Rzymskiej, ktora nie waha się nazywac OD - masonerią katolicką.
        Członkinią OD - jest bankierka - Hanna Gronkiewicz-Waltz, ze szczecinian
        chwalił się publicznie konekcjami z Opus Dei ...ktp żw.
        Gawłowicz.
        • Gość: wizytka IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.09.05, 13:47
          Felku, wiem, że nie wszystko, ale ciekawy był to przykłady podałam.
          A dlaczego OD nie jest podobno lubiane, to niestety możemy się domyslać.Nie mi,
          myszce szarej tym się zajmować i oceniać. Mi to najlepiej jest w lesie lub
          stajni, lub z najbliższymi lub przyjaciółmi przy stole i daleko mi do spraw
          wielkiego świata. Im starsza tym głupsza :)Wole sie zadumac nad kształtem
          chmury niż ...
          • Ja też lubię się zadumać nad kształtem... ;-)))
          • Gość: K.F. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.09.05, 13:54
            Droga Wizytko, gdzieś mam wypowiedzi z ..."Racjonalisty", nb. organu i forum
            wymiany myśli pod egidą Opus Dei. Mało tam o Bogu, ale wiele o samym Opus Dei,
            polityce i wpływach. Jak znajdę - to podeśle na forum.
            Zamówiłem sobie u nich serwis swego czasu i jestem w miarę na bierząco.
            • Gość: K.F. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.09.05, 14:02
              Hm,... miła jesteś z zadumą nad chmurami...
              Sam to robie, ale nie przyznaję się, czasem mi po prostu z tego powodu głupio.
              Brak mi wielu rzeczy, np. tego Twego spokoju i dystansu także, ale no cóż, mam
              taki zawód, jaki mam i muszę z natury rzeczy tkwić w tyglu polityki, bo bez
              niej gospodarki nie da się w Polsce zrozumieć.
              Jak mam tylko czas i okazję zwiewam do lasów, wyalienować sie z otoczenia, na
              dłuuuuuuuugie samotne spacery z psem, ulegam urokowi moich usychających już
              astrów na balkonie albo dzikich kaczek, ktore co rano chodzą sznureczkiem na
              śniadanie do zakrystii kościółka pod moim oknem.
              Pozdrawiam najserdeczniej - Felek
            • Nacisk na etyke pracy podprowadzili protestantom. Widocznie zauwazyli slabosc
              gospodarowania po katolicku..

--
              Nás nezlomí hrozba, nás nezlomí nič!
      • "pracować możliwie najdoskonalej; wykonywanie tej pracy w pełnym poszanowaniu
        praw i zgodnie z wymogami etycznymi; dążenie do zjednoczenia z Bogiem w
        realizacji tego zadania; działanie w pragnieniu służenia współobywatelom i
        przyczyniania się do postępu społeczeństwa"

Wszyscy niezorientowani, a zaskoczeni brzydkim nazwaniem OD mafią oraz -
        przeciwnie - chwalcy tej organizacji niech się zastanowią, że przytoczone wyżej
        zadania jak ulał pasują do... masonerii! Może z zastrzeżeniem, że Boga ci
        drudzy częściej nazywają Wielkim Budowniczym.
    • Opus Dei jest bardzo wpływową organizacją katolicką, która zyskała olbrzymie
      poparcie Jana Pawła II. Założyciel OD jest kandydatem na śświętego. Znaczenia
      Opus Dei w pokojowym przejęciu władzy po śmierci gen. Franco i w niewątpliwym
      sukcesie gospodarczym Hiszpanii w ostatnich 20 latach nie sposób przecenić. W
      Polsce ta organizacja, niestety nie odgrywa większej roli choć przez chwilę jej
      ważny działacz - p. Walendziak zajmował znaczące stanowiska państwowe. W
      Szczecinie niedawno odbyło się otwarte spotkanie członków i sympatyków. W
      spotkaniu wzięli m.in. udział PP Lubińscy i P. Lozano. Nie wiem czy są
      członkami czy tylko sympatykami ale jeśli przeanalizować poglądy głoszone przez
      Teresę Lubińską to można dostrzec dużą zgodność z zasadami społecznej nauki
      Kościoła. Dziwna jednakowoż jest obecność radnej MJW w otoczeniu Pani
      Lubińskiej, gdyż Pani MJW w okresie stanu wojennego była działaczką SZSP czyli
      komunistycznej młodzieżówki studenckiej.
      • Z tego co wiem, to niejakie stowarzyszenie GRYF jest organizacyjna formą
        działczy Opus Dei. Chciałem skoczyć na ich spotkanie, ale powiedziano mi, że nie
        wpuszczają byle kogo ;-)) WIęc jak to jest z tymi sympatykami? Jesli ja na
        przykład z Dzielem Bożym symaptyzuję, to co mam zrobić, aby móc wymieniać z
        nimi mysli i wspierać sie duchowo w doskonaleniu Stworzenia?
        • Gość: cancer IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.09.05, 16:55
          w szczecinie są ośrodki Opus Dei męskiego i żeńskiego. tam dzieje się wiele
          ciekawych rzeczy - zajęcia, pogadanki, wolontariat, wykłady, medytacje z
          księdzem itp. aha - chcialam jeszcze sprostowac ktoras wczesniejsza wypowiedz:
          zalozyciel Opus Dei jest świętym, a nie kadydatem na świętego. a pod koniec
          wakacji w szczecinie gościł nawet prałat opus dei na swiecie:)
          Pozdrawiam i jak cos to sluze informacja=)
        • "Następstwem autentycznego życia chrześcijańskiego mężczyzn i kobiet
          najróżnorodniejszych stanów będzie uświęcenie świata, przepojenie zadań i
          rzeczywistości doczesnych duchem Ewangelii"

Jeśli zestawić powyższy cytat ze słowami the.billa1 "Chciałem skoczyć na ich
          spotkanie, ale powiedziano mi, że nie wpuszczają byle kogo", to mam kilka pytań:
          - czy owo towarzystwo wzajemnej adoracji jest jeszcze tak bardzo grzeszne i
          jeszcze nie żyje autentycznie po chrześcijańsku, a więc ich działania nie są
          jeszcze przepojone duchem Ewangelii (jeśli się do kogoś mówi "Spieprzaj,
          dziadu!" - to chyba nie jest Ewangelia?)?
          - czy może właśnie tajne konwektykle są dla nich spełnieniem przesłania
          Ewangelii (w takim razie znamy dwie różne Ewangelie, bo w mojej nic nie ma o
          tajemnych naradach)?
          - czy określenie "byle kto" dla bliźniego jest bliższe duchowości OD, czy to
          już Ewangelia w czystej postaci?
      • Gość: tomek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.12.05, 08:24
        Odbiegasz daleko od nauki kościoła bo czynisz fałszywe świadectwo. Chyba że
        jesteś chora psychicznie. Pani Jacyna-Witt NIGDY nie należała do Żadnej
        młodzieżówki, a studia skończyła przed stanem wojennym. Jesteś złym człowiekiem.
    • opus dei to "wyższa szkoła jazdy" i dlatego pewno wzbudza niechęć tych w
      kosciele dla których moze być myślącym i niezaleznym intelektualnie
      zagrozeniem .

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.