Dodaj do ulubionych

Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo

17.12.09, 11:21
to jest totalny absurd....

Odszkodowanie dla KABO wynosi 1.96 mln zł (spółka chce 5mln zł). KABO ma
największy grunt na Lipnowskiej, ale wyższe odszkodowania dostaną spółki
Termbud i Prostyr. Dlaczego?

www.gazetafinansowa.pl/index.php/component/content/article/1607-toruski-most-a-wywaszczenie.html

To odszkodowanie wynika nie wynika z wartości nieruchomości tylko z wartości
firm. Prawdę pisał Jacek Kiełpiński rok temu w Nowościach, że sprawa jest
precedensowa - podstawą do wypłaty odszkodowań nie jest odpowiednia ustawa (bo
ona przewiduje tylko odszkodowania za wartość gruntów) ale konstytucja!

Trzy spółki dostają więc wypłatę odszkodowań "za zakończenie działalności"!

Kabo dostaje najmniej bo jest najgorszą spółką; termbud i prostyr mają zyski i
się rozwijają, dlatego dostają zdaje się ok 7 mln zł.

-------------

Toruńscy urzędnicy sprzedali grunty za 167 tys zł, choć zdaniem prokuratury
ich wartość wynosiła 287 zł (+120 tys).

Ale KABO nawet nie będąc właścicielem gruntów dostałoby ok 1.6 mln zł
odszkodowania za likwidację!!! Podstawą jest tu konstytucja, która gwarantuje
"sprawiedliwe odszkodowanie" w takich sytuacjach - bo ustawa nie przewiduje w
ogóle takich sytuacji!


---------------------------
Śmieszne jest to, że zakręt w Lipnowską ma ewidentnie znamiona korupcji:

- TPT utworzony w 2005 z dotacją unijną 6 mln zł uniemożliwia puszczenie drogi
wzdłuż torów po prawej stronie
- droga musi więc pójść w Lipnowską, gdzie odszkodowania wyniosą 10 mln zł
- można było zmienić granice TPT, puścić drogę po prawej stronie, wychodzi
taniej i lepiej (patrz wariant 3 na stronie most.torun.pl, w dziale "węzeł
łódzka")


Śmieszne jest to, że teraz pan Wiktor K i wiceprezydent Andrzej J oskarżeni są
o to, czego w ogóle nie musieli robić by KABO dostało swoją kasę:)


Idiotyczne jest budowanie TPT w takim miejscu, które wymusza likwidację
istniejących firm

- wypłatę gigantycznych odszkodowań, utratę dochodów podatkowych (z CIT i PiT
od pracowników) i wyższe bezrobocie
Obserwuj wątek
    • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 11:28
      niezwykłe jest to działanie prokuratury....

      śledztwo zaczęło się w marcu 2008 - trwa ponad 1.5 roku!

      tyle śledczym zajęło ustalenie że grunt był wart prawie 2 razy więcej (nie 167
      tys, ale 167+120).

      I mimo całej groteskowej sytuacji z ustalaniem przebiegu trasy mostowej, gdy
      ewidentnie widać że nie ma ŻADNEGO uzasadnienia dla przeprowadzenia drogi
      Lipnowską, prokuratura nie stawia zarzutów w tej sprawie.

      NIE MA UZASADNIENIA DLA PRZEBIEGU TRASY UL.LIPNOWSKĄ.

      Przypominam, że prezydent uzasadnia to "wejściem na tereny TPT" oraz "kosztami -
      3 obiekty mostowe".

      Te trzy obiekty mostowe w wariancie "prosto_nie_przez_KABO" to jeden wiadukt 2x2
      i dwie estakady po bokach. Alternatywna wersja "_jedziemy_Lipnowską_przez_KABO"
      wymaga wybudowania wiaduktu 2x2 i ronda! A i tak jeszcze trzeba odremontować
      stary wiadukt, wypłacić odszkodowania (10mln zł).

      Zdecydowanie bezpieczniejszy i lepszy oraz tańszy jest wariant z bezkolizyjnym
      węzłem "trąbka" (omijający KABO) niż rondo.

      Trasę prosto chciał też projektant trasy Wschodniej, Paweł Iwański. Twierdzi że
      była taka możliwość - zmiany granicy TPT. Tak również mówili anonimowo Nowościom
      urzędnicy w Toruniu.
    • cobi78 Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 14:47
      Tu się w pełni zgadzam. Od samego początku węzeł Lipnowska, Łódzka z nowym
      mostem śmierdział na odległość i bezsensowność i nielogiczność proponowanych
      połączeń (przez KABO)jest aż nadto rażąca. Można mieć (niestety tylko małą)
      nadzieję że to się zmieni...
    • hecer węzeł Łódzka - "elokwentny Zaleski" 17.12.09, 14:50


      rozwiązanie wybrane przez władze miasta:


      img140.imageshack.us/img140/5846/p2small.jpg

      - rondo
      - wiadukt 2x2 w Lipnowską
      - wiadukt na Łódzkiej (do remontu bo się sypie, być może przebudowy do 2x2)
      - odszkodowania dla Termbud, Prostyr i Kabo - ok 10-11 mln zł



      wariant odrzucony:


      img140.imageshack.us/img140/22/p2w2small.jpg

      - likwidacja starego wiadukty, budowa nowego (2x2)
      - dwie jednopasmowe łącznice na estakadach


      Naruszenie terenu TPT jak widać na obrazku jest minimalne. Wzdłuż torów po
      prawej stronie i tak jest droga. Jakie firmy powstaną w tak bliskim
      sąsiedztwie torów?


      Rozwiązanie "przez TPT" jest zdecydowanie lepsze dla ruchu aut - bezkolizyjny
      węzeł typu trąbka zamiast ronda, całkowicie nowy wiadukt 2x2.
      • hecer odległość zabudowy od torów 17.12.09, 15:24
        zgodnie z rozporządzeniem Min.Infrastruktury budynki nie mogą powstawać w
        odległości 20 metrów od środka skrajnego toru linii kolejowej.

        Na obrazku w linku powyżej, teren TPT rozciągnięty jest aż do linii kolejowej.
        Oczywiście tam budynki nie mogą powstać.


        img683.imageshack.us/img683/9199/tpttory.jpg

        jak widać na obrazku, w odległości 20 metrów od torów już jest droga - dopiero
        na prawo od niej można budować.

        Porównując to z poprzednim zdjęciem:


        img140.imageshack.us/img140/22/p2w2small.jpg

        widać że "ingerencja w tereny TPT" jest nieznaczna, jeśli odejmie się kawałek
        sąsiadujący z torami


        odległość budynków od drogi krajowej na terenie zabudowanym musi wynosić 10 metrów.
        • hecer Czerniewice 17.12.09, 15:33
          podobnie będzie wyglądał węzeł na skrzyżowaniu A1/S10, kawałek dalej od TPT, w
          Czerniewicach.

          Tam sytuacja jest niemal identyczna - z tym wyjątkiem że węzeł leży po lewej
          (zachodniej) stronie torów.

          Tam będzie więc po prostu jeden wiadukt na dwie łącznice a estakady są zbędne.
          Ale typ węzła jest identyczny
        • jojujacy Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 17:28
          Wariant na wprost to 100 mln zł . Trzy oddzielne obiekty mostowe co najmniej po 30 mln zł każdy, w tym środkowy wiadukt w miejscu obecnego 3 x dłuższy niż obecny ( nad torami i dwoma jezdniami Trasy Wschodniej z Łodzi prosto na most wschodni.
          Plus konflikt z terenem Parku Technologicznego współfinansowanego z UE

          Wariant w Lipnowskiej to 36 mln zł ( jeden wiadukt dwujezdniowy 30 mln + 2mln Kabo + 4 mln Termbud ) , wezeł bliżej lewobrzeżnego miasta, połaczenie z A1 przez wezeł w Ciechocinku , plus zarezerwowany korytarz na wprost do S10 przez dzielnice i stary poligon Piaski na przedłużeniu Lipnowskiej z właczeniem do S10 najblizej wezła A1/S10
          • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 18:06

            miszczu, droga 2x2 ma dwie jezdnie oddzielone pasem - poprowadzenie jej na
            wiadukcie oznacza tak naprawdę budowę dwóch "obiektów mostowych" czyli przęseł
            opartych na dwa razy szerszym nasypie niż w przypadku pojedynczej estakady...
            więc nie pitol głupot o "trzech obiektach mostowych, każdy po 30 mln zł".

            Dla porównania, wiadukt nad torami z Lubickiej do węzła Lubicz to koszt 55 mln
            zł, obecnie wyceniany na 45 mln zł - a nie żadne 30 baniek.


            poza tym, sam on "mr president" twierdzi że rondo na Lipnowskiej to wariant "na
            najbliższe 20 lat"

            a na stronach Mężydły jest mapka pokazująca że to rondko się nieco zapycha ok
            2030 roku.

            I co potem? Wiadukt i węzeł trąbka z wejściem na osiedle Piaski?

            ----------

            w swoich idiotycznych szacuneczkach pomijasz kompletnie koszty przebudowy
            starego wiaduktu.

            A wersja 2x2 prosto przez TPT idealnie wpasowuje się w plan przebudowy Łódzkiej
            do 2x2 (straszliwie podziurawionej drogi) i obniża koszty tej przebudowy.

            "trzy oddzielne obiekty mostowe po 30 mln zł każdy" - podaj źródło tej
            informacji, miszczu.

            "obiekt mostowy" czyli estakada jednopasmowa, to zupełnie inna kwota niż
            "wiadukt dwujezdniowy" - i proszę cię byś więcej nie oszukiwał na tym forum
            innych czytelników. Jak się chcesz błaźnić dalej to twoja sprawa, ale nie
            wciskaj ciemnoty.

            • jojujacy Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 18:32
              hecer napisał:

              >
              > miszczu, droga 2x2 ma dwie jezdnie oddzielone pasem - poprowadzenie jej na
              > wiadukcie oznacza tak naprawdę budowę dwóch "obiektów mostowych" czyli przęseł
              > opartych na dwa razy szerszym nasypie niż w przypadku pojedynczej estakady...
              > więc nie pitol głupot o "trzech obiektach mostowych, każdy po 30 mln zł".

              Nie młotku - koszt wiaduktu zależy przede wszystkim od długosci a nie szerokości czego jełopie pojąc nie jesteś w stanie ,poza tym wiadukt dwujezdniowy w Lipnowskiej mocno oszczedza bo dwa przesła korzystaja ze wspólnego nasypu . Przyklad , ćwoku Męczącego Antoniego , masz na Lubickiej gdzie dwa przesła trójpasowe nad torem na sieprc razem z 1km drogi plus łacznice , bedzie kosztować w najtańszej wersji Eurovii ponad 30 mln zł

              www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=46309713&postcount=723

              > poza tym, sam on "mr president" twierdzi że rondo na Lipnowskiej to wariant "na
              > najbliższe 20 lat"

              tak i na to jest zarezerwowany korytarz do S10 , bo wtedy dopiero bedzie to potrzebne lub przebudowa samego wiaduktu nad torami w 2030 W RAMACH INNEJ INWESTYCJI za 20 LAT , z INNYCH ŚRODKÓW NIE PODBIJAJĄCYCH OBECNYCH KOSZTÓW PRZEPRAWY


              >
              > "obiekt mostowy" czyli estakada jednopasmowa, to zupełnie inna kwota niż
              > "wiadukt dwujezdniowy" -

              estakada , młotku, jest droższa niz wiadukt bo zazwyczaj jest dłuższa oraz ze wzgledu na dojscie z żelbetem do samej ziemi na podporach z obu stron zamiast usypanej ziemi pod nasyp , plus człecze nieszczesny w wariancie na wprost są to oddzielne obiekty
              >
              • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 18:53
                no skończ bluzgać, przede wszystkim, i naucz się rozmawiać - jakbyś mi taką
                wiązkę puścił w realu to byś w dziób zarobił, a tu mam nadzieję dostaniesz
                jakieś ostrzeżenie od admina.

                koszt wiaduktu zależy od długości i od szerokości - na to wpływ ma także
                szerokość chodnika ze ścieżką rowerową.

                Jedno przęsło o dwa razy większej szerokości to po prostu dwa razy większa
                powierzchnia budowy, dwa razy więcej materiałów budowlanych.

                Oczywiście, że jest to tańsze niż dwa osobne przęsła, każde dla jednej jezdni.
                Ale bez przesady.

                Na pewno jednopasmowa estakada bez chodnika nie kosztuje 30 mln zł a jeszcze
                przed chwilą takie dyrdymały pisałeś.

                Jeśli 30 mln zł kosztuje na Lubickiej to znów strzelasz sobie samobója gamoniu,
                bo się okazuje, że to "rozwiązania kosztowne" nie są dziś aż tak niebywale
                kosztowne.

                Jednopasmowa estakada bez chodnika to zupełnie inna kwota - zdecydowanie lepsze
                warunki do jazdy i rozwiązanie docelowe a nie "na najbliższe 20 lat".

                Poza tym rondo zwiększa liczbę stłuczek i kolizji w porównaniu ze zwykłym
                skrzyżowaniem w jednym poziomie - a nie ma co się porównywać do rozwiązania
                bezkolizyjnego.

                (szacunki MZD - 55 mln zł, obniżone do 45 mln zł - a wychodzi 30 mln zł...)
                • jojujacy Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 19:29
                  hecer napisał:

                  Dalej bredzisz potłuczeńcu. W realu gnido ,nie byłbyś nawet w stanie schylić sie
                  po mydło . Takie opłacane gnidy - towarzysze ludowe w walonkach , wymyślajace
                  brednie za pieniadze pod każdym tematem mostowym, zasługuja co najmniej na
                  "wczasy" w wiezieniu na Kołymie.

                  Admin powinien natychmiast zainteresować sie tą opłacaną "wrzawą na zlecenie" bo
                  w przeciwnym razie trzeba uznać, że masz poważne problemy z głową, które nadają
                  sie do leczenia lub do obwożenia jako cyrkowe dziwactwo


                  • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 19:36
                    weź jakieś ziółka sobie zaparz...

                    ...gdybym wiedział, że dzięki bijatyce zmądrzejesz, to bym się nawet z tobą na jakiś sparing w olimpijczyku umówił. Ale to nie jest pedagogiczne podejście, od tego nie staniesz się mądrzejszy. Warto jednak zwrócić innym uwagę, by twoje wywody traktowali z przymrużeniem oka.

                    Będziesz więc sobie wjeżdżał na wiadukt w Lipnowską z Czerniewic - jadąc po starym, rozklekotanym wiadukcie, miszczu
                    • jojujacy Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 20:22
                      hecer napisał:

                      > weź jakieś ziółka sobie zaparz...
                      >
                      > ...gdybym wiedział, że dzięki bijatyce zmądrzejesz, to bym się nawet z tobą na
                      > jakiś sparing w olimpijczyku umówił. Ale to nie jest pedagogiczne podejście, od
                      > tego nie staniesz się mądrzejszy.

                      Wiedziałem ze stchórzysz , pacynko Antoniego z "pedagogicznym podejściem "

                      Warto jednak zwrócić innym uwagę, by twoje w
                      > ywody traktowali z przymrużeniem oka.

                      Całe szczeście że twoje wywody prawie wszyscy traktuja z przymruzeniem oka ,
                      tych nielicznych właśnie nawracam

                      > Będziesz więc sobie wjeżdżał na wiadukt w Lipnowską z Czerniewic - jadąc po sta
                      > rym, rozklekotanym wiadukcie, miszczu

                      Nie pękaj pacynko Antoniego - ten wiadukt jeszcze postoi - dzieki temu nie
                      trzeba go wliczać dzis w inwestycje mostową i robić wezla na wprost za 100 mln
                      bez możliwosci potencjalnego właczenia do S10 na wprost .

                      Z kolei rondo na Lipnowskiej jest pólkolizyjne z wyspą centralną - połowa ruchu
                      idzie bezkolizyjnie wydzielonymi od ronda prawoskretami - pierwsze oznaki
                      korków w tym rejonie w 2030 roku ( i to tylko na samym wiadukcie nad torami -
                      jezeli do tego czasu ( 2030 ) nie zostanie on przebudowany ):

                      antmez.home.pl/pdfs/w_3a_wsch_obc.pdf
                      Nie bój sie - siądz tylko za mamusią na tylnym siedzeniu i nie zapomnij zapiąć pasów

                      Bez odbioru
                      • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 22:47
                        > Wiedziałem ze stchórzysz , pacynko Antoniego z "pedagogicznym podejściem "

                        idą święta, jak chcesz by ktoś ci je zepsuł tak, jak Berlusconiemu, to zachowuj
                        się tak dalej, jak się zachowujesz tutaj. Mi na takiego prostaka jak ty szkoda
                        czasu.

                        pacynka Antoniego to dla mnie w pewnym sensie komplement. Nigdy nie byłem w
                        stanie zrozumieć ludzi, którzy lżenie jednego z najlepszych, najbardziej
                        merytorycznych polskich posłów uznają za swoje osiągnięcie.

                        nie wiem czemu sprowadzasz wszystko do wyboru między "byciem pacynką Antoniego"
                        a "robieniem fellatio łysemu" ale skoro chcesz tak stawiać, za przeproszeniem,
                        tę sprawę, to ja wolę być pacynką.

                        > Z kolei rondo na Lipnowskiej jest pólkolizyjne z wyspą centralną -
                        > połowa ruchu
                        > idzie bezkolizyjnie wydzielonymi od ronda prawoskretami

                        wiesz, nie wiem czy jechałeś kiedyś swoim rowerem przez rondo, ale to rondo na
                        Łódzkiej nic nie ułatwia tylko utrudnia.

                        Z mostu będziesz jechał na Łódź w lewo - a na most będą jechali Podgórzanie -
                        też e lewo. Te tory ruchu się przecinają.

                        Specjalnie wybrałem dwa kierunki o największym natężeniu - bo natężenie ruchu z
                        Łodzi w kierunku Podgórza, czyli na tej trasie którą jeździmy dziś, spadnie
                        (sporo pojedzie na most). Więc wpieprzenie ronda na środek Łódzkiej wbrew
                        pozorom nie jest największym dramatem.

                        Nie da się jednak uniknąć problemu z pierwszeństwem na dwóch najbardziej
                        zatłoczonych kierunkach:
                        - z Podgórza na most
                        - z mostu na Łódź

                        oba to skręty w lewo.

                        Pierwszeństwo, na zasadach ogólnych (bo może będzie "nietypowo") będą mieli ci
                        na rondzie, jadący z mostu na Łódź. Ci z Podgórza jadący na most będą czekali.

                        Najpierw zastanów się na których kierunkach jest największe natężenie, potem
                        dopiero myśl o swoich łącznicach, gamoniu.

                • arafat11 Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 21.12.09, 00:13
                  no skończ bluzgać, przede wszystkim, i naucz się rozmawiać - jakbyś
                  mi taką
                  > wiązkę puścił w realu to byś w dziób zarobił, a tu mam nadzieję
                  dostaniesz
                  > jakieś ostrzeżenie od admina.



                  wzruszylem sie hecer...gdybym, nie mial w pamieci twoich wyzwisk
                  podczas dyskusji ze mna to nawet bym cie poparl...

                  zalosny jestes koles, sam wyzywasz a potem placzesz,ze ktos cie
                  potraktowal podobnie...

                  --
                  Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie
                  agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa
                  cnota krytyk sie nie boi!
              • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 19:31
                Smutne fakty są takie:

                - to ja pierwszy napisałem na forum, że koszty budowy mostu zależą przede
                wszystkim od długości (doguglałem się do takiego info). Potem opisałem jak
                uruchomić video na stronie most.torun.pl bo jest tam błąd na stronie. Dzięki
                temu mogliśmy się dowiedzieć co mówił o przeprawie A.Milkowski, emerytowany
                inżynier. A mówił właśnie to, że koszty mostu zależą od długości a Waryńskiego
                ma 1.2km, Wschodni 2.0km, więc różnica w kosztach jest taka, że za cenę
                Wschodniego można mieć Waryńskiego i pewnie jeszcze drugi most, jednojezdniowy,
                podobnej długości

                - koszty zależą od długości, ale przypomnijmy, że most Waryńskiego w wersji 2x3
                z tramwajem i obustronną ścieżką rowerową to 450 mln zł, zaś ten sam most w
                wersji 2x2 bez tramwaju i z jednostronną ścieżką to koszt 350 mln zł

                - dzięki mnie dowiedziałeś się jak obejrzeć prognozy natężenia ruchu na stronie
                Mężydły (wystarczy tylko ciut pomyśleć by się dowiedzieć jak - niestety to cię
                przerosło)

                - dzięki mnie mogłeś też sobie obejrzeć widełło na stronie most.torun.pl bo z
                tym błędem na stronie też sobie nie umiałeś poradzić

                - nie wiedzialeś że na wszystkich wlotach nowego węzła na pl.Daszyńskiego będą
                światła - to wie każdy, kto spojrzy na projekt i jest kierowcą. Ty nie masz
                nawet prawa jazdy, a robisz z siebie guru kosztorysowania, projektanta i jeszcze
                doświadczonego kierowcy. Ja się nigdy tak nie zgrywałem, po prostu staram się
                normalnie dyskutować



                A teraz zamiast chwileczkę pomyśleć próbujesz oszukać wszystkich pisząc że
                koszty jednopasmowej estakady są takie jak wiaduktu dwujezdniowego z chodnikiem...

                ...i zmyślasz sobie jakieś 100 mln zł - skąd takie liczby? Sam strzelasz sobie
                samobója pisząc że koszty spadają.

                Pomijasz też kwestie ronda - które nie ułatwia w tym miejscu ruchu, tylko go
                utrudnia. To oczywiste dla każdego kto ma prawo jazdy i czytał niebieską księgę
                Jaspersa - rondo obniża liczbę wypadków ale rośnie liczba kolizji w porównaniu
                ze zwyklym skrzyżowaniem, współczynnik wynosi 1.22 więc o 22%

                Więc skończ już waść, wstydu oszczędź
                  • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 22:51
                    no tak, jestem zaangażowany, ale to wynika z tego że nowy most po prostu oszpeci
                    miasto i utrudni rozwój przestrzenny Torunia. Nic dziwnego że protestowali
                    urbaniści z oddziału Towarzystwa Urbanistów Polskich (ale Zaleski wie lepiej)

                    Poza tym jest to most straszliwie idiotyczny pod względem ekonomicznym... tego
                    nie mogę przeboleć.

                    Jest też paskudny i brzydki - co mnie dobija.

                    A lubię Toruń, jest miastem które miało szczęście do architektów

                    Niestety, raz na jakiś czas pojawia się ktoś taki jak spółdzielca.
      • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 17.12.09, 17:50
        Ogińskiego - bardzo potrzebna trasa w Bydzi. Ma 1.5 km, z czego większość na
        estakadzie

        (most waryńskiego - 1.2km, cała trasa ok 2km, za 350 mln zł w wersji 2x2 bez
        tramwaju)

        Świetny jest ten projekt mostu - dwie podkowy. Proste i eleganckie. Lubię takie
        mądre rozwiązania.

        Dla porównania, most toruński:

        - wersja "gigant Kwiatkowski" - jedno przęsło bez podpory w nurcie rzeki,
        największy most łukowy na świecie (z wielu przyczyn odrzucony - tak to jest jak
        chemik bierze się za projektowanie dróg)

        img9.imageshack.us/img9/816/mostd2022ca.jpg

        weźmy pod uwagę perspektywę - odległość - i wielkość tego mostu na tle stojących
        bliżej...

        i pomyśleć że tyle miał przygotowane w 2006 roku dobry gospodarz - utopijną
        propozycję.


        a potem wziął ten kuriozalny projekt mostu dwuprzęsłowego, z podporą w nurcie rzeki.

        Mi on się nie podoba, ale nie będę się rozwodził dlaczego. Zacytuję opinię z ssc:

        www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=136232&page=4
        sympatykow wrote:

        "Z dużym zainteresowaniem przeczytałem cały wątek dotyczący planowanej
        przeprawy, a szczególnie potencjalnych, rekordowych osiągnięć mostu łukowego.

        Dziś trudno chyba znaleźć ojca pomysłu, by zbudować na zakolu Wisły most
        łukowy. Ten wielki, jednoprzęsłowy, z wielu względów, nie miał szans.

        Jednak łuk był dla kogoś na tyle ważny, że teraz na deskach projektantów są dwa
        łuki z wspólną podporą w nurcie. Każdy z nich sam w sobie jest ciekawym
        obiektem, ale zestawione obok siebie w tym konkretnym miejscu nie trafiają
        pozytywnie do mojego poczucia estetyki. Nie chodzi nawet o podstawowe kanony
        kształtowania mostów...

        IMHO aż prosiło się tam o most podwieszany (wantowy). Większe rozpiętości
        łatwiej uzyskać, powinno być taniej i estetycznie lepiej.


        Ale to są odczucia subiektywne i zostawmy je na boku, tym bardziej, że można by
        to przełknąć mając w bliskiej perspektywie, możliwość wygodnego i szybkiego
        przekraczania Wisły. Dla mnie osobiście, z racji miejsca w którym mieszkam,
        proponowana lokalizacja jest bardzo dobra. Dla większości mieszkańców już
        niekoniecznie.

        Jest sprawa znacznie poważniejsza. Zanosi się na to, że inwestycja nie ruszy w
        najbliższych latach i to nie za przyczyną, jak chcą niektórzy, jednego posła."

        -------------------------------------------------


        więcej zdjęć ładnych mostów (wybrane) jest na moim forum (BiT City)

        forum.gazeta.pl/forum/w,87476,92919860,,_Torun_Jaki_most_Zdjecia.html?v=2
        ------------------

        zupełnie nie rozumiem tej logiki, że skoro mamy 2 mosty łukowe to musimy mieć
        trzeci, czwarty, piąty i szósty też łukowe...

        ...a projekt "dwóch połączonych mostów łukowych na zakolu" uderza swoją
        bezmyślnością i brakiem stylu.

        oby to drogie paskudztwo nigdy nie powstało, ze szkodą dla miasta, jako
        świadectwo głupoty, korupcji, bezmyślności w planowaniu urbanistycznego ładu
        przestrzeni miejskiej...

        ...ale na razie zanosi się na to, że powstanie.
        • hecer Re: projekty mostów i Bulwar 17.12.09, 18:31
          na moim forum wkleiłem tylko kilka fotek z netu - i nie są to zdjęcia
          najpiękniejszych mostów. Po prostu szukałem mostu wiszącego który miałby więcej
          przęseł i podpory w nurcie rzeki

          Jeśli chodzi o urodę mostów, to mnie urzeka most w Budapeszcie:


          pl.wikipedia.org/wiki/Most_%C5%81a%C5%84cuchowy_w_Budapeszcie

          ten typ mostu ma pylony stojące albo w nurcie rzeki, taki jak np Golden Gate:


          pl.wikipedia.org/wiki/Most_Golden_Gate

          albo wieże stoją na skraju koryta rzeki a przęsło zawieszone jest nad rzeką, bez
          dodatkowych podpór:

          pl.wikipedia.org/wiki/Clifton_Suspension_Bridge
          zwykle te wiszące mosty mają tylko jedno przęsło które wisi nad korytem rzeki,
          oraz dwie podpory czy pylony, stojące albo na brzegach, albo w korycie przy
          brzegach.

          -------------------

          Moim zdaniem mosty płaskie są równie miłe dla oka, zwłaszcza wtedy gdy mają
          jakieś ozdoby, np jakieś fajne wieże itp...

          -------

          most Waryńskiego jest o tyle ciekawy, że nawet na tych bardzo starych projektach:

          www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=9137957&postcount=77

          widać, jak znacznie przedłużany jest Bulwar - ciągnie się aż do osiedla Winnica...

          Nic nie stoi na przeszkodzie by wraz z budową Waryńskiego pociągnąć pieknie
          Bulwar aż do gazowni, na wysokości Tormięsu, obniżyć skarpę, zbudować ładne
          chodniki i drogi rowerowe...

          Sam most razem z jakimś detalem - np wieżą widokową wznoszącą się ponad most
          kolejowy - byłby sporą atrakcją.

          Przy moście na 1.2km długości można pobawić się w ozdobniki, typu kamienne
          poręcze albo jakieś wieżyczki...

          a tak, za 920 mln zł dostajemy obleśnego gniota który niszczy ładne tereny na zakolu

    • hecer 2005 - początek sukcesu 17.12.09, 18:42
      w 2005 wygasła Decyzja o Warunkach Zabudowy i Zagospodarowania Terenu dla
      mostu Waryńskiego (jakoś żaden ekolog nie zdążył jej oprotestować.... więc
      most można było budować)

      w 2005 roku, zamiast aplikować o fundusze, zaczęliśmy jednak prace nad nowym
      mostem (choć sama zmiana miejscowego planu zajmuje 2 lata) na Wschodniej


      Miał to być największy most łukowy na świecie - dzieło wielkich strategów
      toruńskich inwestycji - Michała Zaleskiego i Bernarda Kwiatkowskiego.


      www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=5344767&postcount=34

      Co więc mieliśmy w 2005 roku?

      Jedynie utopijną wizję...
    • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 18.12.09, 10:16
      wymieniłem kilka słynnych i pięknych mostów...ten również muszę więc wymienić.
      Często pojawia się na filmach - zagrał w naprawdę wielu - i pamiętany jest
      również w związku z tragedią z 11 września...

      pl.wikipedia.org/wiki/Most_Brookli%C5%84ski

      przepiękny - nieco dłuższy niż potrzebujemy. Szerokość Wisły wynosi w Toruniu ok
      390 metrów (a on ma 485 m), długość Waryńskiego to 1.2km (a ten ma 1.8km).

      Jak zwykle jednak, mamy dwie wieże postawione w korycie, przy brzegach i jedno
      długie, wiszące przęsło.

      Akurat w przypadku mostu na zakolu, takie rozwiązanie jest szczególnie
      atrakcyjne wizualnie... "ale łukowy, musi być łukowy, bo mamy już dwa łukowe".
      Co za faka
      • hecer wieża widokowa 18.12.09, 10:32
        gdyby np. Waryński nie był płaski tylko wiszący, albo podwieszany, to byśmy
        mieli przynajmniej jedną wieżę widokową - powiedzmy że na pylonie stojącym przy
        brzegu od strony Lubickiej. Przy odpowiedniej wysokości byłby stamtąd widok na
        starówkę, jakubskie, bulwar, tory kolejowe na dw.wschodni...
        • dento Re: wieża widokowa 18.12.09, 19:43
          hecer napisał:

          > gdyby np. Waryński nie był płaski tylko wiszący, albo podwieszany, to byśmy
          > mieli przynajmniej jedną wieżę widokową - powiedzmy że na pylonie stojącym przy
          > brzegu od strony Lubickiej. Przy odpowiedniej wysokości byłby stamtąd widok na
          > starówkę, jakubskie, bulwar, tory kolejowe na dw.wschodni...<


          Przestań marzyć, trzymaj się rzeczywistości. Bo prawda jest taka, że drugiego
          mostu w Toruniu NIE BĘDZIE. Przez przynajmniej następne 20 lat. A ty jakieś
          bzdury o punktach widokowych...
          • hecer Re - inwestycyjne plany miasta 18.12.09, 20:34
            most będzie i to niestety najprawdopodobniej ten na Wschodniej, choć
            spodziewałbym się też sporych kłopotów w trakcie jego budowy.


            jeśli chodzi o most Waryńskiego tu ten można by budować z pieniędzy miasta - w
            tej najprostszej wersji bez tramwaju i 2x2 za 350 mln zł.

            Toruń może wydać 100 mln zł na inwestycje rocznie z budżetu - przez 3 lata daje
            się to zrobić.

            mi bardziej przeszkadza ten "efekt" jaki uzyskamy po jego wybudowaniu tzn:


            img26.imageshack.us/img26/1180/zachs.jpg

            Zauważ, że jeśli powstanie Wschodni to jesteśmy w kropce - bo prawdą jest to, że
            Toruń potrzebuje bardziej dwóch mostów, jednego centralnego zastępującego most
            Piłsudskiego, tak żeby oprócz 2 pasów na starym moście, powstały jeszcze
            przynajmniej 4 pasy na waryńskiego (a najlepiej 6). A oprócz tego przydałby się
            most wschodni, który odciąża Lubicką. Most skierowany prostopadle do tych dwóch,
            przed zakolem Wisły.

            Powstanie mostu Wschodniego utrudnia planowanie - wyjazd z mostu Wschodniego
            jest na Lipnowskiej, a obok po lewej miałaby przebiegać nowomostowa?

            Cała koncepcja rozwoju miasta i jakiegoś porządku się w ten sposób pieprzy.

            Most wschodni mógłby powstać właśnie tam gdzie na obrazku jest literka "E" - tam
            nawet jest coś zaznaczone na rzece na żółto, ale nie wiem co.

            Najbardziej ucierpi na tym Rudak - mógłby mieć dwa mosty spięte trasą i
            wiaduktem nad torami w osi W-Z. W ten sposób dzielnica rozwijałaby się wg.
            jakiegoś sensownego schematu, miałaby połączenie z centrum Torunia i
            ul.Grudziądzka, a oprócz tego wyjazd na wschód przez Przy Skarpie czy Ligi Polskiej.

            Zauważ też, że zostaje ten kuriozalny tunel pod pl.Daszyńskiego który kończy się
            na Wschodniej... i to znów wymusza kolejne bezsensowne inwestycje z włączeniem
            do średnicowej. Rozwiązanie a la inżynier Maliniak (Torrr/jojujacy) to taka
            typowa prowizorka - droga i przekombinowana. Dwujezdniowy tunel pod torami i pod
            strugą?

            Do tego dochodzi inwestycja w stary most i wiadukty na Podgórzu. Ja się
            niezmiernie dziwie bierność władz miasta, które moim zdaniem już teraz powinny
            zabiegać o jakiś plan dotyczący tego obszaru. Wiadomo że to nie ruszy wcześniej
            niż za 3 lata, jak otworzą nowy most. Ale planowanie tak dużej inwestycji w tym
            miejscu wymaga min. 3 lata!

            Dlatego niezmiennie źle oceniam Zaleskiego - to jest straszliwy cienias
      • hecer bulwar i rowery - co tracimy 18.12.09, 10:40
        przedłużenie bulwaru aż do ul.Winnica - i dalej to gazowni - byłoby oczywistą
        konsekwencją budowy mostu Waryńskiego.

        Cały teren byłby na nowo zagospodarowany - brzeg rzeki umocniony, z wytyczoną
        ścieżką rowerową do Winnicy - dziś trzeba pokonywać górkę jadąc od mostu
        kolejowego, potem w dół ul.Winnica, a potem znów pod górkę za płatkami.

        a tak zagospodarowany byłby bulwar gdyby powstał Warynski:

        www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=9137957&postcount=77
        ofkors, tutaj projektant przegiął - zrobił Bulwarem trasę W-Z.

        Ten wiadukt z Lubickiej na Bulwar, nad nowomostową, jest zupelnie niepotrzebny -
        trasa W-Z miała iść do ronda.

        Podobnie nie jest potrzebna budowa trasy nowomostowej do Batorego.

        Ale przydałoby się przedłużenie Bulwaru Filadelfijskiego aż do Winnicy, jako
        ścieżki rowerowej itp.


        Ale takie fajne i proste rzeczy to nie z zaleskim - on woli most na działki na
        rudaku.
    • kdesw Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 20.12.09, 17:16
      TPT miała lokalizację,chyba wcześniej niż Trasa Mostowa.

      Zaraz likwidację firm?

      Hecer spójrz prawdzie w oczy,że wartość gruntów wokoł nowej trasy się
      zwielokrotni i pewnie będzie z biegiem lat po nowych inwestycjach wzdłóż niej
      kilkakrotnie przewyższać wartość budowy Trasy Mostowej,to tylko co do gruntów
      prywatnych,a miejskie pójdą jak świerze bułki na straganie,nawet jak będą w
      odległosci 1 km od trasy,a takich gruntów tam nie brakuje, i nie ważne,czy
      ktoś będzie tam coś budował,bo zakup hurtem takich gruntów to też inwestycja,ale
      pewnie Ciebie to boli? i wietrzysz zmowę i korupcję.
      • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 20.12.09, 20:36
        kdesw napisał:

        > TPT miała lokalizację,chyba wcześniej niż Trasa Mostowa.

        doucz się na ten temat - prosta sprawa, wystarczy przeczytać posty na stronie
        6-9 z wątku o toruńskim moście na skyscrapercity. Potem podziel się z nami
        swoimi refleksjami.

        • kdesw Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 20.12.09, 21:41
          hecer napisał:

          > kdesw napisał:
          >
          > > TPT miała lokalizację,chyba wcześniej niż Trasa Mostowa.
          >
          > doucz się na ten temat - prosta sprawa, wystarczy przeczytać posty na stronie
          > 6-9 z wątku o toruńskim moście na skyscrapercity. Potem podziel się z nami
          > swoimi refleksjami.

          Nie chce mi się i nawet nie mam zamiaru,co do opłacalności Wschodniej i zwrocie
          na kapitale nawet wielokrotnym po iluś tam latach,jakoś zaniemówiłeś,pamietasz
          jakim ugorem była obecna Równinna?
          Robisz wyliczanki,kompletnie zapominając,że tereny wzdłuż trasy N-S staną się
          atrakcyjne dla inwestorów i pieniądze wydane na tą inwestycję,która jest z
          pewnością strategiczna dla Toruniu zwrócą się z nawiązką,co w przypadku
          Waryńskiego jest nie możliwe!!!!,poniał?
          • kdesw Chyba lepiej wyłozyć pieniądze na 20.12.09, 21:57
            inwestycję,która się zwróci z nawiązką zmieniając oblicze części miasta leżącej
            wzdłóż niej i zwróci się z nawiązką niż w XX-wieczne projekt Waryńskiego,gdzie
            nie jest to możliwe a z biegiem lat i tak zakorkuje Cenntrum kompletnie.


            > Nie chce mi się i nawet nie mam zamiaru,co do opłacalności Wschodniej i zwrocie
            > na kapitale nawet wielokrotnym po iluś tam latach,jakoś zaniemówiłeś,pamietasz
            > jakim ugorem była obecna Równinna?
            > Robisz wyliczanki,kompletnie zapominając,że tereny wzdłuż trasy N-S staną się
            > atrakcyjne dla inwestorów i pieniądze wydane na tą inwestycję,która jest z
            > pewnością strategiczna dla Toruniu zwrócą się z nawiązką,co w przypadku
            > Waryńskiego jest nie możliwe!!!!,poniał?
          • buckshot Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 20.12.09, 22:04
            kdesw napisał:
            Robisz wyliczanki,kompletnie zapominając,że tereny wzdłuż trasy N-S
            staną się atrakcyjne dla inwestorów i pieniądze wydane na tą
            inwestycję,która jest z pewnością strategiczna dla Toruniu zwrócą
            się z nawiązką,co w przypadku Waryńskiego jest nie
            możliwe!!!!,poniał?

            Raczej nie pobudujesz nic na terenach zalewowych a pozostałych także
            nie bedzie za duzo, nie można tego terenu porownywać do Równinnej,
            tam są tzn za Wisła lasy, fort, osiedla domków jednorodzinnych, TPT:)
            Jest wiele lepszych miejsc w Toruniu dla potencjalnych inwestorów.
            • kdesw Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 20.12.09, 23:08
              buckshot napisał:


              > Raczej nie pobudujesz nic na terenach zalewowych a pozostałych także
              > nie bedzie za duzo, nie można tego terenu porownywać do Równinnej,
              > tam są tzn za Wisła lasy, fort, osiedla domków jednorodzinnych, TPT:)
              > Jest wiele lepszych miejsc w Toruniu dla potencjalnych inwestorów.

              Równinna to strzał w "10",no tak tereny zalewowe na pewno odpadają,fort XV
              też,choć podobno jest do sprzedaży-tylko co w nim można zrobi-jest
              zaniedbany,pozostaeje rejon feralny Lipnowskiej,Dwernickiego-gdzie jest już
              trochę firm w tym te którymi zajmuje się prokuratura no i rejon gdzie kiedyś
              było sporo badylarzy,a teraz jest trochę zapomniany
              Osadnicza,Olęderska,Gliniecka,jez. Nagus-trochę tam miejsca jest,ale jest też
              tam spora enklawa ogródków działkowych leżących przy linii kolejowej i ulica
              Rypińska z domkami jednorodzinnymi na płn. od jeziorka-czas pokaże,trochę ziemi
              tam jednak wolnej jest do zagospodarowania,nawet jak nie pod usługi,hurtownie to
              pod budownictwo,generalnie cały Rudak,a jest tam szmat ziemi który z ulegnie
              dużym z czasem przeobrażeniom ,tereny po cegielniane też jak skończy się
              eksploatacja.Obszarowo to jest dużo,dużo więcej do przeobrażenia niż przy ulicy
              Równinnej.
            • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 20.12.09, 23:30
              bosssshe, ale przecież nie stawia się fabryki na terenie drogi, tylko obok drogi
              - a to czy most wyjdzie tu, czy kawałek dalej, jest z punktu widzenia inwestora
              bez znaczenia - dla niego liczy się to, gdzie tą drogą dojedzie.

              Na Równinnej przygotowano teren i powstaly firm. Wow! To jest taki argument jak
              inny: "w Solcu działa park przemysłowy - a tam mostu nie ma! WOW!"

              co za gamonie
          • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 20.12.09, 23:28
            > Nie chce mi się i nawet nie mam zamiaru,co do opłacalności
            > Wschodniej i zwrocie
            > na kapitale nawet wielokrotnym po iluś tam latach,jakoś
            > zaniemówiłeś,pamietasz
            > jakim ugorem była obecna Równinna?

            buhahahhaha - to oświeć mnie miszczu swoimi wyliczeniami zwrotu na kapitale:)))))

            Jeśli chodzi o wariant Lipnowską - tyle razu to było wałkowane, setki! W dużym
            skrócie: była możliwość zmiany lokalizacji TPT, rozważano ją nawet w MZD, tak
            chciał poprowadzić trasę projektant, inż Iwański... ale potem, już po wybraniu
            wariantu w Lipnowską, zlecono opracowanie porównawcze różnych wpięć i w
            idiotyczny sposób uzasadniono że Lipnowska jest optymalna.

            TPT powstał w 2005 roku.
            Trasa Wschodnia - pierwsze plany (od razu z Lipnowską) prezentowano pod koniec
            2004 (co robił prezydent przez dwa lata w sprawie mostu - 2002-4 - tego nikt nie
            wie)

            > Robisz wyliczanki,kompletnie zapominając,że tereny wzdłuż trasy
            > N-S staną się
            > atrakcyjne dla inwestorów i pieniądze wydane na tą
            > inwestycję,która jest z
            > pewnością strategiczna dla Toruniu zwrócą się z nawiązką,co w
            > przypadku
            > Waryńskiego jest nie możliwe!!!!,poniał?

            po wcześniejszych twoich postach myślałem że możesz tu coś ciekawego napisać -
            ale zabrałeś się za wątki ekonomiczne i wychodzi ci to tak komicznie, że dłużej
            się nad tobą znęcać nie będę...

            Obie trasy na Rudaku są oddalone o jakiś 1-2km. To z punktu widzenia powstawania
            firm bez znaczenia. Z punktu widzenia bezpieczeństwa, płynności ruchu i nakładów
            na budowę - różnica kolosalna. Jeśli ty chcesz wydawać pieniądze podatników nie
            na wsparcie inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw, ale na lanie asfaltu
            dalej na północ ul.Wschodnią, to już masz kompletnie nie po kolei w głowie.
            Jestem w stanie ci podać setki różnych sposobów wydania tych kolejnych 100 mln
            zł (minimum) na tunel pod ul.Curie Skłodowskiej - i każdy z nich przynosi jakiś
            zysk lub jakąś szansę na zysk. Ty generujesz tylko straty i zwiększasz fiskalne
            obciążenia lub przeprowadzasz kosztowny program wsparcia producentów materiałów
            budowlanych (i nawet nie są to materiały do budowy domów, tylko do robienia
            ulic). Głupi aquapark jest ciekawszą inwestycją. Ba! Nawet dofinansowanie
            bydgoskiego lotniska jest przy tym sensowne.
        • hecer Re: opracowanie MZD 20.12.09, 19:04
          zobaczmy na przykład jak mgr inż Szerszeń zaktualizował cenę budowy mostu z 1999
          roku...

          ...pomnożył ją przez wskaźnik wzrostu koszyka składającego się głównie z takich
          dóbr jak: żywność (25%), alkohol, czynsze w mieszkaniach, paliwa, obuwie...

          Co to ma wspólnego z cenami obiektów budowlanych? Nic.

          Na przykład w latach 2006-2007 ceny nowych mieszkań rosły o 30% rocznie, a
          inflacja nie wynosila więcej niż 4.5%

          Już lepiej by sobie magister inżynier zaktualizował ceny, gdyby wziął średnią
          płacę w gospodarce (a najlepiej w sektorze budownictwa). Też dostępne w GUS.

          Są też przecież cenniki sekocenbud, itp.

          Ale nie, pan Szerszeń mnoży cenę mostu przez wskaźnik wzrostu cen żywności i
          paliwa...

          Od magistra inżyniera z MZD oczekiwać by można choć odrobiny refleksji nad
          wynikiem - czy most 2km może kosztować tyle samo co most 1.2km?

          A potem się dziwimy, że most w Toruniu nie powstaje.

          To jest jeden z wielu błędów i głupot z tej tabelki, ale tak oczywisty i rażący
          w oczy że po prostu wymiękłem.

    • hecer Re: Most w prokuraturze - za dużo dla Kabo 20.12.09, 20:45
      albo inna genialna obserwacja magistra inżyniera Szerszenia:

      - koszty wykupu gruntów, most wschodni, 6.5 mln zł.

      ...A koszty te sięgnęły 55 mln zł. A i tak nie wiadomo, czy jest w tym np
      wymiana gruntow między Budlexem a miastem, rekompensata finansowa dla Budlexu...

      Rozumiem, że pan magister inżynier teraz swoją pomyłkę sfinansuje z własnej
      kieszeni?
      • hecer opracowanie MZD - c.d. 20.12.09, 20:54
        i tak się zastanawiam, czy ten zalikowany powyżej dokument nie jest właśnie tym
        opracowaniem MZD które puszczano w obieg na jakiś komisjach infrastruktury rady
        miasta i które potem odbijały się na głosowaniu Rady Miasta...

        .... takie gnioty, jak ta "analiza" magistra inżyniera z MZD po prostu stworzyły
        fałszywy obraz całej inwestycji!

        To wszystko co wyciągam tu na tym forum (także w wątku szlachcica, pod chyba
        niedwuznacznym tytułem: "zrób miastu przysługę, wykop gospodarza") jasno i
        wyraźnie wskazuje na absurd inwestycji na Wschodniej: most dwa razy dłuższy niż
        powinien, w złej lokalizacji, nie odciąża starego mostu, bardzo drogi,
        nieekologiczny itd. Ale radni tych faktów nie znali, kierowali się opracowaniami
        MZD i rozmową z fachowcami takimi jak pan Szerszeń.
        • hecer Re: opracowanie MZD - c.d. 20.12.09, 20:57
          nic więc dziwnego, że Zaleski zawsze bronił się przez "niezależną komisją
          ekspertów" która miała ocenić lokalizację.

          A takie propozycje padały: od Boćka, od Mężydły, ze strony Towarzystwa
          Urbanistów Polskich... Za każdym razem prezydent Zaleski "wiedział lepiej gdzie
          most powinien powstać" - lepiej niż inżynierowie i architekci.

          Bo przecież zarówno Towarzystwo Urbanistów Polskich jak i Stowarzyszenie
          Inżynierów i Techników Komunikacji wydało negatywną ocenę projektowi na
          Wschodniej!
    • hecer czy cena mostu zależy od pogody?? 21.12.09, 00:40
      Do tej refleksji skłoniła mnie analiza magistra inżyniera Szerszenia z MZD,
      który na to pytanie odpowiada twierdząco! Tak, cena mostu zależy przede
      wszystkim od pogody i od koniunktury na rynku paliw!

      ...jak magister inżynier aktualizuje szacunkową kwotę za most wg cen z
      robocizny i materiałów budowlanych z 1999 roku?

      Mnoży ceny betonu, asfaltu i płac w budownictwie przez wskaźnik wzrostu cen
      koszyka z CPI, czyli głównie przez żywność i paliwa...

      wyobraźmy sobie więc sytuację w której następuje załamanie na rynkach
      wschodzących, dewaluacja ich walut, co wiąże się z podniesieniem cen paliw,
      nie tylko w związku z inflacją na rynku surowców spowodowaną pęknięciem
      internetowej bańki, ale jako efekt kursowy; oraz fatalną pogodą (susza, ulewy)
      która niszczy zbiory... no i mamy wysokie ceny żywności jako rezultat wzrostu
      cen paliw (stosowanych w produkcji rolnej) i niepogody....


      co robi magister inżynier? Podnosi cenę mostu!!

      ...nie jest ważne to, że dekoniunktura uderzyła mocno w pkb, wprowadzono vat
      na budownictwo, podniesiono stopy kredytowe do 20% dobijając wszystko, z
      budownictwem włącznie, ogromne bezrobocie trzymało płace w ryzach... nie jest
      ważne to, że ceny obiektów budowlanych spadły! Dla magistra inżyniera one
      rosły wraz ze wzrostem stawek akcyzy na fajki i alkohol!

      • hecer Re: czy cena mostu zależy od pogody?? 21.12.09, 10:35
        przyjmując optykę magistra inżyniera dziś inflacja wynosiłaby -35% bo o tyle
        potaniały ceny obiektów drogowych...

        potem magister inżynier liczy koszty odszkodowań (6.5mln zł - prawie dziesięć
        razy niższe)

        ...i wmawia, że most na Waryńskiego "nie aktywizuje wystarczająco Rudaka"...

        i rada miasta czyta takie bzdety magistra inżyniera, z których wychodzi to, że
        most o długości 2km kosztuje tyle co most 1km.

        Wszyscy zaś się zastanawiają, jak to jest że za 191 mln euro powstaną trzy mosty
        na Wiśle na A1 (dwie jezdnie na dwóch osobnych przęsłach w Grudziądzu, jedna
        jezdnia na nowym przęśle w Czerniewicach, to samo na Drwęcy) a most w Toruniu
        kosztuje grubo ponad 200 mln euro.

        I rada miasta łyka takie bzdety i głosuje.

        A prokuratura nie widzi bełkotu w tych opracowaniach.
        • buckshot Re: czy cena mostu zależy od pogody?? 21.12.09, 21:46
          Za te 200 mln złotych roznicy pomiedzy wariantem w ciagu ulicy
          Wschodniej a niemal kazdym innym wariantem mozna by wybudować
          Średnicówke Torunia w kierunku wschod-zachód..

          A tak to będzie most ale bez wylotu w kierunku północnym i zamotanym
          wylocie w kierunku Pd, do tego dojdzie olbrzymie zadlużenie Torunia.

          Każdy choć leciuchno znający sie na ekonomii i planowaniu
          przestrzennym powinien o tym wszystkim wiedzieć.

          Zaleskiego za pare lat juz nie bedzie ale dlugi i to
          całe ''partactwo drogowe'' po nim niestety zostanie :)
          • hecer Re: czy cena mostu zależy od pogody?? 21.12.09, 22:51
            gorzej - zostanie do dokończenia to, co on rozbabrze w ciągu następnych 4 lata -
            a mianowicie, trasa wschodnia od pl.Daszyńskiego do Średnicowej z tunelem pod
            torami kolejowymi i Curie Skłodowskiej, oraz cała przebudowa włączenia Rydygiera
            do Curie na wysokości pętli tramwajowej linii nr 4.

            To jest lekko licząc 300 metrowy tunel za około 100 baniek.

            Ale jeszcze trzeba zrobić węzeł średnicowa/wschodnia.

            Ha, ten miszcz zaplanował kiedyś tzw II etap Wschodniej - przez całe lata
            wpisywał go do programu inwestycyjnego Torunia - w tym budżecie po raz pierwszy
            ta pozycja zniknęła. Jest tylko włączenie do średnicowej.

            Ale i to będzie kosztowało"
            - tunel pod 9 parami torów, Curie-Skłodowskiej, strugą toruńską, i jeszcze
            energetyka
            - włączenie Rydygiera do Curie (dziś wpada do Wschodniej)
            -likwidacja pętli tramwajowej
            - budowa węzła średnicowa-wschodnia

            Czy to zrobi Kalinowski? Glonek? Szerszeń? Zaleski? Kwiatkowski??

            Nie!

            Ci panowie pójdą sobie na hojną emeryturę po pensjach dyrektorsko menadżarskich.

            A straty na ich inwestycjach idą w grube miliony - np most Wschodni to są setki
            milionów wynikających z błędnego planowania.

            Ja wymiatam z tego miasta wkrótce. Moim zdaniem minione 7 straconych lat Torunia
            jest już nie do nadrobienia. A zanosi się na kolejne 4 lata, które będą
            druzgocące bo ten człowiek zabierze się za most.

            Jestem przekonany że za 5-6 lat wszyscy będą mieli tego miasta dość - zobaczą że
            staje się coraz większą dziurą, prowincją. Ze ten styl "dobrego gospodarza" jest
            produktem cepelii, a nie XXI wieku. Ale wtedy będziemy już skansenem ze Starówką
            oblepioną dziełami Szmaka.
            • looopek Re: czy cena mostu zależy od pogody?? 22.12.09, 00:59
              >Jestem przekonany że za 5-6 lat wszyscy będą mieli tego miasta dość - zobaczą że
              staje się coraz większą dziurą, prowincją. Ze ten styl "dobrego gospodarza" jest
              produktem cepelii, a nie XXI wieku. Ale wtedy będziemy już skansenem ze Starówką
              oblepioną dziełami Szmaka.<


              Nie za 5-6 lat tylko to dzieje sie juz, teraz!
              Ale najwieksze jaja sie zaczna z chwila rozpoczecia budowy mostu. Bo jest on ZLE
              (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) zlokalizowany na domiar zlego bez mozliwosci wykonania do
              niego dobrych dojazdow.
              Zaczna sie poslizgi, dodatkowe koszty, a zadluzenie budzetu miasta z tego tytulu
              osiagnie wszelkie rekordy. Bo wtedy juz nie bedzie dobrego wujaszka w postaci
              Marszalka wojewodztwa, ktory dorzuci cos ze wspolnej regionalnej kasy. Torun
              bedzie musial tyrac juz tylko za swoje.
              O srednicowej w ogole nie ma co gadac, bo projekt jej przebiegu zakrawa raczej
              na kpine niz na rzetelny projekt.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka