• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

PO: most tymczasowy na Wiśle jeszcze w tym roku Dodaj do ulubionych

  • 18.03.10, 10:29
    Zaawansowany formularz
    • 18.03.10, 10:45
      niech się wszyscy dowiemy, jak fajnie jeździ się na Rudak by wjechać na
      most... jak przyjemnie jeździ się na most przez pl.Daszyńskiego, gdy tunelu
      nie ma (lub kończy się na Wschodniej).

      Prawdziwy most - nie makietka, czy składany - tylko na Waryńskiego bo tylko
      ten most pozwala wybudować dwa tramwaje na Podgórz:

      - na nowym moście
      - na starym moście


      Dzięki mostowi na Waryńskiego można zwęzić Jana Pawła II do dwóch pasów (1+1),
      uspokoić ruch do 40km/h i utworzyć mnóstwo miejsc parkingowych po obu stronach
      Alei Jana Pawła II! Normalnych parkingów naziemnych!

    • 18.03.10, 10:49
      Postawmy 2 mosty tymczasowe. Miasto zaoszczędzi 870 mln. Zakładając iż taki
      most może postać 10 lat to reszta pieniędzy rozwiązuje problem na co najmniej
      80 lat
      • 18.03.10, 22:30
        jamapii napisał:

        > Postawmy 2 mosty tymczasowe. Miasto zaoszczędzi 870 mln. Zakładając
        iż taki most może postać 10 lat to reszta pieniędzy rozwiązuje
        problem na co najmniej 80 lat

        ALE ONI WYDAJĄ NIE SWOJE PIENIĄDZE ! - A MOGA TAK TYLKO DO WYBORÓW !
        CZY WIESZ ILE WYDALI NA "PROMOCJE" MOSTU? 1,6M
    • 18.03.10, 11:01
      to jego pomysl byl.
    • 18.03.10, 11:03
      Każdy wie, że most na Wschodniej osadzony jest na korupcyjnym układzie.

      Prokuratura postawiła poważne zarzuty urzędnikom UMT, bliskim współpracownikom
      prezydenta Zaleskiego.

      • 18.03.10, 22:40
        hecer napisał:

        > Każdy wie, że most na Wschodniej osadzony jest na korupcyjnym
        układzie.
        >
        > Prokuratura postawiła poważne zarzuty urzędnikom UMT, bliskim
        współpracownikom
        > prezydenta Zaleskiego.
        >

        nNO TO JEST PRJEKT DOFINANSOWANY, KREDYTOWANY, Z NASZEJ KASY CO
        PLACIMY ZA PARKOWANIE - A PROKURATOR NIE WYJASNIŁ SPRAWY, PROCES MA
        BYC NA JESIEŃ W SĄDZIE W TORUNIU I TO WSZYTSKO NIE WPŁYWA NA NIC, NA
        FINANSOWANIE, WSZYSCE WIEDZA ZE TO LIPA I NIC??!?!?!? CZY TO FILM ???
        ? CZY TO BRAZYLIA ///..... ??? KUBA ?!?!?
    • 18.03.10, 11:05
      "Ostateczną decyzję pozostawiają jednak specjalistom z Miejskiego Zarządu Dróg."
      I właśnie to mnie najbardziej niepokoi...
    • 18.03.10, 11:05
      rofl... a jak nie postawi TO CO ???
    • 18.03.10, 11:14
      Hecer od wielu miesięcy pokazuje nieudolność Zaleskiego, jak widać
      kropla drąży skałę i wielka PO czyta forum
      • 18.03.10, 11:32
        najważniejsze jest to aby:


        - Toruń dostał szybko drugą przeprawę, by te korki na moście zmniejszyć. Niech
        to będzie składana przeprawa bo ją się buduje szybko i tanio - tak się działa w
        warunkach bojowych:)


        - Jak najszybciej zrezygnować z rozpoczynania budowy mostu na Wschodniej! Dlaczego?

        Bo jest wejście w spiralę zadłużenia, początek gigantycznego programu - coś jak
        radzieckie pomysły na zmianę biegu syberyjskich rzek.


        Most na Wschodniej nic dobrego Toruniowi nie przynosi - ale zmusza nas do
        brnięcia dalej w ogromne wydatki. Bo ten tunel który wychodzi na Wschodniej musi
        gdzieś prowadzić - i prowadzi do kolejnych kilkuset milionów wydanych ZUPEŁNIE
        NIEPOTRZEBNIE.

        A kwoty rzędu setek milionów oznaczają już motoareny, stadiony, itd. Cyz choćby
        remont wszystkich kamienic na Bydgoskim, budowa kilkunastu podziemnych
        parkingów, itd.

        Mamy też strefę w Elanie do zagospodarowania - to może być skok gospodarczy dla
        Torunia taki, jak kiedyś utworzenie Merinotexu, Elany, Polchemu, itd (oczywiście
        dostrzegając różnice między centralnym planowaniem a rynkową gospodarką z
        globalizacją)


        Tu właśnie - w strefie w Elanie - powinniśmy inwestować w naszą przyszłość.

        Inaczej czeka nas rola Chełmna - niegdyś ważnego miasta w hanzie, a dziś...?


        Miasta upadają. Po prostu trzeba się rozwijać i gonić. Chwytać szanse.

        A to, co robi Zaleski to początek drogi do upadku miasta.

        To jest początek wydatków...600 mln zł tu, potem jeszcze 200 mln na II
        etap..potem 300 mln zł na III etap...potem kolejny most bo wschodni nie
        rozwiązał dostatecznie problemów (300mln zł...



        Sorry - ja chcę wydać 600 mln zł w 4 lata i załatwić raz na zawsze problemy
        drogowe Torunia:

        - most 400 mln zł
        - cała średnicowa 200 mln zł



        Tylko tyle - i starczy dla całego mojego pokolenia, na 20-30 lat, do naszej
        emerytury.


        A nie pierdzielić się jak ten człowiek przez 8 lat szantażem, kłamstwami....i
        potem mówić:


        "zrobię wszystko by Toruń dostal most - nawet wepchnę miasto w spiralę
        zadłużenia i finansowy kryzys!"








        --
        NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

        Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
        • 18.03.10, 22:28
          nie wyobrażam sobie aby było inaczej niż tak - że trzeba zamontowac
          Komitet Wyborczy na te Wybory - nowy - Samorządowy, Stowarzyszenie albo
          jakiś Związek.
          inaczej on nawet głosu sprzeciwu na po jesieni nie będzie miał w Radzie
          Miasta
      • 18.03.10, 11:33
        olibats napisał:

        > Hecer od wielu miesięcy pokazuje nieudolność Zaleskiego, jak widać
        > kropla drąży skałę i wielka PO czyta forum

        Bardziej mi to wygląda na próbę zebrania kilku głosów i sympatyków dla klubu.
        Wiecie, wybory itd.
        To, że most takie nie powstanie to rzecz wtórna. Ważne, że będzie można o tym
        piać jako o swojej koncepcji.
    • 18.03.10, 11:40
      Budujcie most pontonowy jak najszybciej!!!!! A projekt nowego mostu trzeba
      zmienic. Musi byc na nim linia tramwajowa do Dworca Głównego PKP. Nie chcę z
      Rubinkowa jechac na Dworzec Główny PKP przez stary most tramwajem ponad
      godzinę. Tramwaj musi byc na nowym moscie. Potem mozna przedłużyc linię
      tramwajową nawet do Ciechocinka i w druga stronę w kierunku Solca Kuj. Nowy
      most ma byc dla miasta a nie jako most tranzytowy dla całej Polski. Most
      tranzytowy mamy już przeciez na autostradzie A1 w Lubiczu. Na budowę linii
      tramwajowej Unia Europ. da kasę, bo to jest ekologia.
    • 18.03.10, 12:30
      czy ci oszolomy zdaja sobie sprawe ile kosztuje polozenie przeprawy?
      to w sytuacji gdy most juz bedzie budowany jest wyrzuceniem
      pieniedzy w bloto
      • 18.03.10, 12:57
        • 18.03.10, 16:55
          > Oni tak. To ty sobie nie zdajesz z tego sprawy.
          Nie, ci panowie nic nie wiedzą, podobnie jak ty. Ani gdzie, ani jaki,
          ani za ile, ani jakich formalności trzeba dopełnić, itd. Różnica jest
          co najwyżej taka, że ty chociaż zerknąłeś na Google Maps, co
          oczywiście ma małe znaczenie, bo budowanie mostów to nie jest
          rysowanie kresek na mapie.
          • 18.03.10, 21:33
            następny "miszcz"

            Ja już podałem odnośnik do strony na której podano koszt postawienia 680
            metrowego mostu Syreny na obwodnicy marek - 0.5 mln zł (niecałe)

            Wisła ma szerokość 540 metrów.

            Trzeba ustawić też ok 16 podpór w nurcie - to stanowi główny koszt budowy.
            Dlatego 5 mln zł jest ok.

            15 podpór miał most Syreny w Wawie.

            Więc przestań tutaj chlapać głupoty i śmiecić forum, tylko się zorientuj najpierw.

            Albo podaj jakieś swoje szacunki.

            • 18.03.10, 22:35
              koszt postawienia
              kszt podpor
              rozumiem ze sam most gratis

              arafat nie masz pojecia o czym mowisz
              • 18.03.10, 23:47
                rozumiesz to co chcesz rozumieć, a nie rozumiesz tego, czego nie chcesz. Jeśli
                chodzi o koszty - to nie masz zielonego, bladego, bydgoskiego nawet - pojęcia,
                jakiego rzędu są to kwoty. Ale już zadajesz retoryczne pytanie: "czy oni wiedzą
                ile".

                www.mon.gov.pl/artykul_wiecej.php?idartykul=3238

                wojsko stawia takie rzeczy szybko i tanio. W warunkach bojowych to jest kwestia
                życia lub śmierci:)

                Ale ty jesteś naprawdę zbyt ograniczony, czego zostawiasz na tym forum wiele
                dowodów praktycznie bezustannie.


                --
                NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

                Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
                • 19.03.10, 09:27
                  Nikt się nie pyta, ile kosztuje inny most, gdzie indziej, na inny okres czasu i ileś lat temu. Pytania są proste - gdzie będzie stał most, jaką będzie miał przepustowość, ile będzie kosztowało jego postawienie i eksploatacja? Tu i teraz. Na forum można sobie zgłaszać różne pomysły, mądre i głupie, nikt nikomu nie broni, niezależnie od tego, czy chodzi o most, prom, tunel czy może samolot transportowy do przewożenia samochodów na drugi brzeg. Jednak radny, który bierze niemałe pieniądze za swoją pracę, powinien przed zgłoszeniem pomysłu zrobić reality check i to znacznie solidniejszy niż zerknięcie w Google Maps, czy sprawdzenie ile kosztowało zrobienie tymczasowej kładki przez metrowy strumyczek w 1973.
                  • 19.03.10, 11:49
                    powiem ci to, co napisałem szlachcicowi - bo reprezentujecie podobny poziom głupoty:

                    - wojsko buduje w warunkach bojowych - szybko i tanio


                    - każdy wstępny kosztorys szacunkowy przeprowadza się w oparciu o porównanie z
                    cenami podobnych obiektów!! Robi się to PRZED sporządzeniem projektu
                    wykonawczego, który stanowi podstawę sporządzenia kosztorysu inwestorskiego -
                    żeby ocenić koszty i korzyści z inwestycji!! Sporządzając takie szacunki zakłada
                    się możliwość popełnienia błędu w przedziale ufności +/- 25-30%.

                    - tutaj mówimy o kwotach rzędu KILKU milionów złotych więc w ogóle nie ma co się
                    martwić!


                    - most jest Toruniowi potrzeby JUŻ - NATYCHMIAST!!! A nie za 3 lata!

                    - nagle wszystkim spodobało się mówienie o kosztach gdy rzecz dotyczy inwestycji
                    z przedziału 1-10 mln zl. A o inwestycje z przedziału: 350-920 mln zł nikt o
                    koszty nie pyta!

                    Dla tego wpisujesz się w gamoniowate wypowiedzi poprzedników, radnych pisu,
                    inżyniera majora.

                    Nawet Zaleski widzi konieczność postawienia takiej przeprawy choćby awarii na
                    starym moście. Szkoda, że nie widział potrzeby wtedy gdy zamykano zjazdy z mostu
                    autostradowego parę tygodni temu.


                    Możesz upierać się przy swoim, ale racji nie masz.




                    --
                    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

                    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
              • 21.03.10, 02:58
                szlachcic napisał:

                > koszt postawienia
                > kszt podpor
                > rozumiem ze sam most gratis
                >
                > arafat nie masz pojecia o czym mowisz

                Sugerujesz, że Arafat i Hecer to ta sama osoba? Czy może po prostu oponujesz z
                przyzwyczajenia?

                --
                Kłamstwo obiegnie cały świat zanim prawda zdąży włożyć buty.
          • 21.03.10, 03:04
            amkkmp napisał:

            > > Oni tak. To ty sobie nie zdajesz z tego sprawy.
            > Nie, ci panowie nic nie wiedzą, podobnie jak ty. Ani gdzie, ani jaki,
            > ani za ile, ani jakich formalności trzeba dopełnić, itd. Różnica jest
            > co najwyżej taka, że ty chociaż zerknąłeś na Google Maps, co
            > oczywiście ma małe znaczenie, bo budowanie mostów to nie jest
            > rysowanie kresek na mapie.

            A ty, mądralo, wymień, co zostało pominięte. Jakie przepisy, ustawy,
            uwarunkowania terenowe, planowanie przestrzenne, projekty, przeciwskazania,
            zalety i takie tam.... A potem dopiero się odzywaj, OK?

            --
            Całbecki zachęca
            BYDGOSZCZANIE JEDŹCIE DO TORUNIA WASZE PIENIĄDZE JUŻ TAM SĄ
        • 18.03.10, 22:19
          > Oni tak. To ty sobie nie zdajesz z tego sprawy.

          no to hecer
          czekamy na to abys podal koszt
          • 19.03.10, 00:16
            specjalnie dla ciebie, bo dajesz mi okazję nazwania cię gamoniem, powtórzę link
            który był tu już kilkadziesiąt razy na forum:


            www.wp.mil.pl/pl/artykul/3238

            4 września 2006 r. została podpisana umowa pomiędzy dowódcą 2. Pułku
            Komunikacyjnego a Dyrekcją Zarządu Dróg Miejskich dotycząca wykonania montażu
            konstrukcji MS-54 o łącznej długości 681 mb (załącznik 1) wraz z jej nasunięciem
            na wcześniej przygotowane przez innego wykonawcę podpory





            CHARAKTERYSTYKA WIADUKTU

            długość wiaduktu – 681 mb.,
            szerokość – 6 m.,
            ciężar konstrukcji – 1090 ton (MS-54 z 1068 kratownic),
            podpory żelbetowe – 30 szt.,
            rozpiętość przęseł – 30 i 15 m,
            nośność – 20 ton (klasa D),
            liczba pasów ruchu – 2 (po 3 m szerokości każdy),
            prędkość jazdy – do 40 km/h,
            chodniki zewnętrzne (technologiczne) – 2 x 75 cm,
            rodzaj nawierzchni – asfalt
            koszt inwestycji – 492.996,63 zł (koszty eksploatacji sprzętu wojskowego, koszty
            amortyzacji i zużycia materiałów) – do 15.01.2007 r. kwota zostanie przekazana
            na konto Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych Ministerstwa Obrony Narodowej.



            I zdjęcie, boś gamoniu znów zabłądził:


            www.obwodnicamarek.pl/wp-content/uploads/2009/11/Syrena-2.jpg

            to jest jedna jezdnia z dwoma pasami. Obok jest druga. Razem jest 2x2 i chodniki.


            Koszt - niecałe 0.5 mln zł bez podpór.

            Potrzeba ok 16 podpór w nurcie. Jedna może kosztować 100 tys. A może 300 tys. To
            jest koszt między 1.6 mln zł a 4.8 mln zł.

            Droga dojazdowa na Wschodniej - pl.Daszyńskiego (po niewielkich przeróbkach, lub
            nawet bez przeróbek jeśli most ustawi się nieco bliżej Rubinkowa - kilkaset metrów)

            na Rudaku - Rudacka od pętli 13-ki.

            Czyli tam, gdzie kupiono działeczki pod most Wschodni.

            Oczywiście można też ustawić na Okrężnej i wyprowadzić trasę na Poznańską - jest
            tam nawet taka wąska asfaltówka przez tory kolejowe.




            --
            NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

            Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
    • 18.03.10, 13:17
      Szukają POmysłów i znaleźli Twój. To może być niezły test układu
      komunikacyjnemu, a kasa nie popłynie do firm a do armii
    • 18.03.10, 13:25


      Oto dzisiejszy przebieg dróg wg zumi:

      DK80 - Lubicką do Warszawskiej i przy kinie Grunwald na rondo a dalej trasą
      W-Z do Kraszewskiego i na Bydgoszcz.

      Most Piłsudskiego w korytarzy DK1 - trasa 1+1, po jednym pasie w każdą stronę.
      Podgórz - wszystkie drogi w standardzie 1+1, dwupasmowe.

      img403.imageshack.us/img403/4552/88788125.jpg


      Wariant Zaleskiego:

      img203.imageshack.us/img203/4477/56422977.jpg

      DK80 - tak jak było

      DK1 - mostem Wschodnim, dalej Żółkiewskiego i Kościuszki do Grudziądzkiej.

      Dlaczego to? Ano dlatego, że budowany jest tylko odcinek średnicowej od
      Grudziądzkiej do Wschodniej w wersji 1+1, czyli dwa pasy ruchu, po jednym w
      każdą stronę. To nie może być droga krajowa.

      A także dlatego, że trasa wschodnia kończy się na pl.Daszyńskiego. Po
      wyjeździe z tunelu nie ma nic - jest dziura wschodnia.

      Trasa średnicowa (1+1) kończy się nie na korytarzu Wschodniej tylko na
      ul.Curie Skłodowskiej. Trzeba zbudować węzeł "wschodnia/średnicowa" - koszty
      zaczynają się od 200 mln zł.

      (min rozwalenie pętli tramwajowej, tunel, estakady)


      A wariant racjonalny, bezkorupcyjny:


      img440.imageshack.us/img440/5774/waryn.jpg

      - DK80 na trasie W-Z od Lubickiej do ronda, omija starówkę
      - DK1 w korytarzu Grudziądzkiej łączy Toruń z autostradą A1
      - dla Podgórza: pierwsza droga 2x2 łącząca z Toruniem
      - dla Torunia: pierwsza wylotówka 2x2 na południe, łącząca z A1
      - tramwaj na nowym moście
      - tramwaj na starym moście
      - miejsca parkingowe na Jana Pawła II po zwężeniu tej ulicy do 1+1
      - miejsca parkingowe wzdłuż tramwajowej obwodnicy starego miasta (brak
      tranzytu na most)
      - uspokojenie ruchu na pl.Rapackiego do 40km/h
      - miejsca parkingowe na Bulwarze i Chopina (brak tranzytu na most)


      Wariant bezkorupcyjny - 400 mln zł z tramwajem, w tym 327 mln zł dotacji

      Wariant korupcyjny - 600 mln zł bez tramwaju i konieczność budowy węzła
      średnicowa/wschodnia za 200 mln zł (nie ma dotacji unijnej).

      Oszczędzamy 200 mln zł z budżetu miasta. To jest po 1 tys złotych na
      mieszkańca Torunia (wliczając noworodki, dzieci w wieku przedszkolnym, studentów).

      Różnica wynika z długości obu mostów:
      - 1200m na Waryńskiego
      - 2000m na Wschodniej + tunel


      Most składany na Wschodniej - rozwiązuje problemy już w tym roku a nie za 3
      lata. Koszt - ok 5-7 mln zł


      Most Waryńskiego - zaczynamy budowę trasy od Łódzkiej do Wisły już w tym roku.

      Ogłaszamy przetarg w trybie "projektuj i buduj" w tym roku na przeprawę i
      budowę odcinka Kaszownik-most (trasa W-Z). Przeprawa z tramwajem.

      Opóźnienie? Nie większe niż 1 rok.

      Dziękujemy prezydentowi Zaleskiemu za 8 lat wyczerpującej pracy w Toruniu:

      - brak mostu
      - brak średnicowej


      Te dwie inwestycje są sycące dla ludzi mojego pokolenia - starczą na 30 lat.

      Koszt - ok 600-650 mln zł (most - 400mln, średnicowa 200-250mln zł)

      Na wszystko mamy dotacje unijne.

      Po 4 latach jesteśmy ukontentowani infrastrukturą drogową w mieście.

      Inwestujemy w transport zbiorowy, gospodarkę (Elana), usługi dla mieszkańców,
      budownictwo mieszkaniowe.


      Te dwie inwestycje:

      - most
      - średnicowa

      Już powinny być! I byłyby gdyby nie wybory bezpośrednie, gdyby nie Michał
      Franciszek Zaleski i jego szturmowiec Bernard Kwiatkowski którzy zmienili
      lokalizację mostu i odłożyli budowę średnicowej (BK wpływał na aeroklub by
      oprotestował budowę średnicowej przy lotnisku)



      --
      NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

      Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
      • 18.03.10, 14:14

        Co z tego, że wydano już 40 mln zł?

        Co z tego, że odszkodowania to 60 mln zł?

        Można zaoszczędzić 200 mln zł na I etapie i kilkaset milionów na drugim.

        Mieć świetny most w centrum, który zastąpi Piłsudskiego.

        Można mieć tramwaj.

        Co z tego, że zmarnowano 8 lat i kilkadziesiąt milionów???

        Ważne, żeby to zrobić porządnie i uratować miasto przed spiralą zadłużenia.



        --
        NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

        Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
        • 21.03.10, 03:28
          Długie wyjaśnienia powyżej i drugi post na końcu przypominają mi dowcip:

          Stirlitz wszedł do gabinetu Müllera i spytał:
          – Herr Müller, czy chciałby pan pracować jako agent radzieckiego wywiadu? Dobrze
          płacą.
          Müller zszokowany, podrywa się ze złością, potem przypatruje się podejrzliwie
          Stirlitzowi. Stirlitz zaczyna wychodzić, ale zatrzymuje się i pyta:
          – Gruppenführer, czy ma pan aspirynę?
          Stirlitz wiedział, że ludzie zawsze pamiętają tylko koniec konwersacji.

          Podpowiem. Pisz te swoje posty tak jak piszesz, a wnioski pogrubiaj, będzie to
          czytelne. Dla wszystkich.
          Zainteresowani będą analizować każdą linijkę, więc się nie przejmuj nimi. :)


          Radnym dodaj cyrylicę, nie będą się musieli wysilać z czytaniem....


          --
          Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im
          okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi.
          • 21.03.10, 03:52
            Ale dla jasności dodam, że masz rację i cię popieram.
            --
            Zawsze pamiętaj, że tłum, który oklaskuje twoją koronację, jest tym samym
            tłumem, który będzie oklaskiwał twoją egzekucję.
    • 18.03.10, 13:47
      Jeszce szybciej mozna uruchomic przeprawy promowe. Co prawda trzeba
      rowniez zrobic dojazdy, wachania poziomu Wisly nie ulatwiaja zycia.

      Ale to najszybsze!
    • 18.03.10, 15:19




      Niech mi ktoś powie, czy to:

      Trasa
      średnicowa - mapa UMT




      to jest trasa średnicowa połączona z ulicą Wschodnią, czy nie???

      Dlaczego o tym się mówi: "odcinek między ulicą Grudziądzką a Wschodnią"??


      toż to nie jest połączone z ulicą Wschodnią!!





      --
      NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

      Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
    • 18.03.10, 15:22



      www.torun.pl/portal/index.php?status=0&news_id=8970



      Radni jednogłośnie podjęli 18 marca jedną z najważniejszych uchwał
      dotyczących dofinansowania budowy nowego mostu wraz drogami dojazdowymi:
      miasto może zaciągnąć 440 mln zł kredytu na te inwestycję z Europejskiego
      Banku Inwestycyjnego (EBI) na bardzo korzystnych warunkach.





      --
      NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

      Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
    • 18.03.10, 15:33


      www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100318/TORUN01/646799319

      Platforma Obywatelska zaproponowała budowę tymczasowej przeprawy przez Wisłę
      w Toruniu. Według jej szacunków inwestycja ta może kosztować 5 mln zł. Wniosek
      został przegłosowany na dzisiejszej sesji Rady Miasta.



      --
      NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

      Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
    • 18.03.10, 22:40


      tylko jakiś nierozgarnięty radny PO mógł wymyślić ulicę Przybyszewskiego na
      miejsce przeprawy.


      Ja jestem oczywiście za składakiem na Wschodniej. I budową trwałej na
      Waryńskiego z tramwajem.


      Ale Zaleski postawi składaka - na Okrężnej.


      --
      NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

      Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
    • 19.03.10, 00:02


      www.torun.pl/index.php?status=0&news_id=8971

      Rada Miasta przyjęła 18 marca rezolucję w sprawie utworzenia i lokalizacji
      zastępczej, tymczasowej przeprawy mostowej na Wiśle w Toruniu. Zobowiązuje ona
      prezydenta Michała Zaleskiego do opracowania parametrów technicznych
      tymczasowego mostu do końca czerwca.

      Rezolucja była inicjatywą radnych klubu PO, którzy wskazywali przykład mostu
      Syreny w Warszawie, tymczasowej przeprawy wzniesionej 1985 r. przez wojsko na
      czas remontu mostu Poniatowskiego.

      - Koncepcja tymczasowej przeprawy i tak zostałby opracowana, bo musimy nią
      dysponować choćby w jakichś niespodziewanych sytuacjach awaryjnych -
      powiedział prezydent Michał Zaleski.


      "Wykonanie rozwiązania tymczasowego usprawni komunikację, umożliwi spokojne
      prowadzenie budowy nowego mostu, ale również planowanego remontu mostu
      drogowego im. J. Piłsudskiego" - czytamy m.in. w uzasadnieniu rezolucji. Do
      końca czerwca zespół ekspertów przedstawi lokalizację przeprawy, drogi
      dojazdowe i koszty.




      --
      NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

      Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
    • 19.03.10, 00:07



      ...słucham tych różnych szlachciców i innych...

      ...i się zastanawiam - czy wy chcecie tego mostu, czy nie chcecie???


      Dziś znów był korek na moście.


      Co wam, kurde, wisi wybudować most wojskowy który postoi 20 lat??

      I na pewno nie kosztuje "baaaardzo dużo, tyle, że sobie hecer nie jesteś w
      stanie wyobrazić".


      Nie cierpię takich gamoni jak szlachcic i arafat11, którzy potrafią napisać
      tylko jedno: "a ty wiesz ile to będzie kosztowało"??


      To jest dokładnie retoryczne pytanie arafata11, które zadaje zawsze, gdy nie
      wie ile coś kosztuje i chciałby się dowiedzieć.


      Podobną technikę stosuje inny forumowy... (a co ja się będę narażał adminom),
      czyli szlachcic - lustrzane odbicie głupoty zza miedzy w toruńskim zwierciadle.






      --
      NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

      Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
    • 19.03.10, 07:45
      Nie wiem czy to możliwe technicznie, to prawda. Ale 40 km od Torunia, w
      Bydgoszczy, na podobnym moście jeżdżą i pociągi i samochody! Dlaczego nie
      wykonać ekspertyz i nie przerobić mostu kolejowego! Choćby z jedną "nitką"
      drogową? Tak się nad tym od dawna zastanawiam.
      • 19.03.10, 09:41
        był taki pomysł - w 2001 roku. Podawałem kiedyś linka do artykułu w gazecie
        Urzędu Miasta.


        Pomysł umarł, bo był średni - wtedy gdy ... (nie zdradzę kto) zaproponował ten
        pomysł, akurat załatwione było pozwolenie na budowę dla mostu Warynskiego i
        decyzja środowiskowa z budową przez Kępę Bazarową. Więc pomysł trafił na zły
        moment -już szykowano się do budowy ze SPO-T. Niestety przyszedł Zaleski i
        Warynskiego odrzucił - a tym samym odrzucił most ze SPOT w latach 2004-6 i
        jesteśmy już w sytuacji takiej jak dzis.

        A dzis jest BiT City - linia ma iść na Dw.Wschodni (połączenie z Bydzi).
        Budowany będzie - metodą górniczą - drugi tunel pod pl.Pokoju Torunskiego
        (rondo) bo jest tylko jeden tor w obecnym tunelu.

        No to teraz musieliby zarzucic ten pomysl i zrobic jeden tor na calym odcinku od
        mostu przez dw.miasto do dw.wschodniego (teraz 1 tor jest pod rondem, na moscie
        dwa).

        Ja bym juz raczej widział drugi most, równoległy do kolejowego tuż obok -
        zauważ, że tam jest ulica !!! na mapie to widać:


        link


        Ulica gen. Skrzyńskiego.

        Tam kiedyś dawno temu jeździł tramwaj. Dziś są duże parkingi.

        Łatwo wyprowadzić trasę na rondo - dojazd i wylot z mostu byłby wtedy ulicą
        Chrobrego.

        Po drugiej stronie trochę trudniej - trzeba wprowadzić droge do tunelu przy
        Dw.Głównym a tam jest teraz wysoko trasa idąca przez jednostkę wojskową.
        --
        NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

        Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
        • 19.03.10, 12:07
          Most pontonowy brawo. Ale przypominam że pomimo wielu starań naszych
          rządów po wiśle pływają jeszcze barki, jachty itd..
          I teraz pytanie - kto powzwoli na wieloletnie postawienie mostu
          który będzie blokował rych na Wiśle w obie strony. Jachty też nie
          będą mogły pływać itd.
          Wiele miast nadwiślńskich buduje przystanie rzeczne dla jachtów i co
          teraz ma się okazać że są to pieniądze rzucone w błoto ?
          Toruń nie jest pempkiem świata - będzie o to hryja na pewno.
    • 19.03.10, 21:26
      "Prezydent Zaleski: - Nawet gdyby radni nie przyjęli rezolucji w tej sprawie,
      to zleciłbym przygotowanie takiej analizy, bo miasto powinno mieć projekt
      jakiegoś rozwiązania na wypadek np. jakieś katastrofy na moście Piłsudskiego."

      Prezydent, który obiecywał wbudowanie mostu w Toruniu, po ośmiu latach
      dochodzi do tak "rewelacyjnych" wniosków i do makiety 1:1000.

      Toruń Europejską Stolicą Cierpliwości i ... głupoty.
    • 19.03.10, 22:11
      Most, prezydenta, marszałka!
      Oraz tych jedynie mądrze-słusznych rajców i POsłów!
      Wszystko ze statusem tymczasowości!
      Tymczasowy most!?
      Tego jeszcze nie grali!
      Koszty nieważne!
      Ważny efekt, pr'oPOgandowy!
      A czy nie taniej przywrócić bród!?
    • 20.03.10, 12:08
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.