Dodaj do ulubionych

Średnicówka: Tranzyt wjedzie do centrum miasta

23.03.10, 01:27
Cały ten artykulik można streścić ukrytymi słowami: "Kupiłem sobie
tanio mieszkanko w stosunkowo cichym miejscu, nie zwracałem uwagi na
plan zagospodarowania przestrzennego i teraz w ramach obrony przed
spadkiem wartości mieszkanka zakładam komitet. Bo tak się martwię
żabami".
Edytor zaawansowany
  • jamapii 23.03.10, 06:43
    To nie jest takie proste. Autor poruszył wiele tematów i dość skutecznie obnażył
    dziecinną nieporadność MZD z Glonkiem na czele (Nie pierwszy raz na tym forum
    normalni torunianie wytykają "fachowcom" szkolne błędy). Trasa średnicowa aby
    miała sens musi łączyć skrajne punkty granic miasta ( jak średnica w kole).To co
    chce mieszkańcom zafundować ekipa GOSPODARZA to skierowanie ruchu tranzytowego z
    mostu wschodniego w kierunku Grudziądzkiej. Trasa średnicowa w całości nigdy
    nie powstanie - to tylko ściema.
  • szlachcic 23.03.10, 07:39
    jamapii napisał:

    > To nie jest takie proste. Autor poruszył wiele tematów i dość
    skutecznie obnażył dziecinną nieporadność MZD z Glonkiem na czele
    >(Nie pierwszy raz na tym forum normalni torunianie
    >wytykają "fachowcom" szkolne błędy).

    prawda jest to ze Glonek jest kiepskim dyrektorem

    > Trasa średnicowa aby miała sens musi łączyć skrajne punkty granic
    >miasta

    tu nie ma zgody
    trasy typu srednicowego sciagaja ruch z pewnego obszaru miasta
    oczywiscie im ona jest dluzsza i laczy punkty miasta gdzie ruch
    wykazuje sie odpowiednio wysokim zageszczeniem tym lepiej dlatego
    kazdy z tych odcinkow spowoduje poprawe sytuacji w ich okolicach
    reasumujac
    srednicowka jest niezbedna, nalezy w ramach konsultacji tak jak sie
    da ulzyc mieszkancom ale oczywiscie ich protest nie moze miec skutku
    wstrzymania inwestycji
    argument ze spoldzielnia i mieszkancy wiedzieli ze tam bedzie droga
    jest fundamentalny
  • jamapii 23.03.10, 07:59
    Szlachcic napisał:
    „trasy typu średnicowego ściągają ruch z pewnego obszaru miasta
    oczywiście im ona jest dłuższa i łączy punkty miasta gdzie ruch
    wykazuje sie odpowiednio wysokim zagęszczeniem tym lepiej dlatego
    każdy z tych odcinków spowoduje poprawę sytuacji w ich okolicach „
    Nazwa trasa „średnicowa” wywodzi się od średnicy- musi więc spełniać taki
    warunek jak średnica koła. Mogą być oczywiście inne trasy -”obwodnica”- biegnąca
    po obwodzie, trasa „promieniowa”- biegnąca ze środka miasta- jak promień koła
    itd... Każda nowa ulica oczywiście poprawia stan istniejący. Nazywajmy jednak
    rzeczy zgodnie z tym czym one są -czy będą. Strategia toruńskich drogowców w
    ostatnich kadencjach GOSPODARZA polega na budowaniu jedynie krótkich odcinków
    przyszłych tras ( może za wyjątkiem Andersa). Gdyby w ten sposób budować
    kanalizacje to utonęli byśmy w kupie gówna. A tak tylko stoimy w korkach...
  • szlachcic 23.03.10, 12:18
    > Strategia toruńskich drogowców w ostatnich kadencjach GOSPODARZA
    polega na budowaniu jedynie krótkich odcinków
    > przyszłych tras ( może za wyjątkiem Andersa).

    ja nie pisze ze strategii nie mozna sie doczepic ale pamietaj ze
    budowanie calosci kilkukilometrowej trasy dla tej wielkosci miasta
    jest wyzwaniem finansowym
  • athman29 24.03.10, 13:21
    prawie we wszystkim sie zgadzam oprócz tego stwierdzenia,
    że "argument ze spoldzielnia i mieszkancy wiedzieli ze tam bedzie
    droga jest fundamentalny". Otóż spółdzielnia wiedziała, ale
    potencjalnym chetnym do nabycia lokum nic nie wspominała... a ze
    człowiek leniwy z natury to na własna reke sie nie upewmnił w MPU bo
    pani w społdzielni powiedziała... a no powiedziała to co miało
    zachęcic do nabycia mieszkania a nie to co ewentualnie by
    odstraszyło potencjalnego klienta. Przykład z życia wzięty:
    kolezanka swiadoma lokalizacji trasy srednicowej nabyła mieszkanie
    na swietopełka - ale na pytanie zadane pani w społdzielni czy bedzie
    w okolicy "jakas trasa srednicowa" usłyszała od niej ze nic takiego
    nie bedzie, na to jej kolezanka: ze była w pracowni urbanistycznej i
    sie dowiedziała ze w planach jest trasa srednicowa - to kibieta jej
    odparła ze trasa ta powstanie za kilkadziesiat lat... wiec głownym
    winowajcą zamieszania jest raczej spółdzielnia bo to ona nie
    doinformowała przyszłych mieszkanców, to ona zrealizowała inwestycje
    znajac lokalizacje trasy która juz figurowała w planach
    zagospodarowania od kilkudziesięciu lat... ale jak to w PL najlepiej
    zwalić wine na urzędasów.
  • kdesw 23.03.10, 07:42
    Mi się wydaje,że najlepszym rozwiązaniem byłoby przebudowanie kompletne etapami
    oczywiście nie wyłaczając ruchu ulicy Polnej,ona jest takim zwieraczem miasta,a
    w rejon pomiędzy Kościuszki a Polną zagęścić planowo ulicami lokalnymi wiążącymi
    Polną-Kościuszki oraz Chrobego-Grudziącką.To,że są piniądze z UE,nie oznacza ,że
    na chra trzeba budować tą ulcę średnicówkę.Powinnismy się starać odciągać masowy
    ruch samochodowy od śródmieścia na obrzeża miasta.

    Tzw Średnicówka moglaby być na razie jednokierunkowa z normalnym ograniczeniem
    prędkości do 50 km,aby zobaczyć jak po jej wykonaniu jej i przebudowie ul.
    Polnej w dwupasmówkę ,będzie się rozkładał ruch samochodowy w tym rejonie.
  • szlachcic 23.03.10, 07:53
    kdesw napisał:

    > Mi się wydaje,że najlepszym rozwiązaniem byłoby przebudowanie
    kompletne etapami
    > oczywiście nie wyłaczając ruchu ulicy Polnej,ona jest takim
    zwieraczem miasta
    .....
    > Tzw Średnicówka moglaby być na razie jednokierunkowa z normalnym
    ograniczeniem
    > prędkości do 50 km,aby zobaczyć jak po jej wykonaniu jej i
    przebudowie ul.
    > Polnej w dwupasmówkę ,będzie się rozkładał ruch samochodowy w tym
    rejonie.

    co dzisiaj z rana wzieles?
  • majk64 23.03.10, 07:36
    A ja sobie kolego nie kupowałem mieszkania, tylko np. odziedziczyłem
    po rodzicach. O żadnych planach nie wiedziałem, bo kiedy powstawało
    osiedle, to dopiero się urodziłem. Mam więc teraz pochylić głowę i z
    pokorą zgodzić się na wybudowanie drogi pod oknami mojego
    mieszkania, bo tobie się tak podoba?
  • szlachcic 23.03.10, 07:40
    majk64 napisał:

    > A ja sobie kolego nie kupowałem mieszkania, tylko np.
    odziedziczyłem
    > po rodzicach. O żadnych planach nie wiedziałem, bo kiedy
    powstawało osiedle, to dopiero się urodziłem. Mam więc teraz
    pochylić głowę i z
    > pokorą zgodzić się na wybudowanie drogi pod oknami mojego
    > mieszkania, bo tobie się tak podoba?

    podziekuj rodzicom to oni sa winni i to oni powinni ponosic
    konsekwencje tego oraz ci ktorzy dostali od nich mieszkanie
    NIE pozostali uzytkownicy drog!!!!!
  • obraza.uczuc.religijnych 23.03.10, 07:44
    Biedactwo, nie wiedzialo. Wystarczy rzut oka na te tereny i się wie.
    --
    wyznanie kataryny: "...mam skłonność do budowania hipotez, które się
    potem nigdy nie potwierdzają. (...) jak do zrozumienia
    rzeczywistości brakuje mi twardych dowodów, to sobie luki wypełniam
    własną narracją."
  • szlachcic 23.03.10, 07:51
    obraza.uczuc.religijnych napisał:

    > Biedactwo, nie wiedzialo. Wystarczy rzut oka na te tereny i się
    wie.

    zawsze moze zrzec sie mieszkania
  • majk64 23.03.10, 20:32
    A jak ci pokaże jakiś teren na mapie, to rzut oka ci wystarczy zeby
    powiedzieć o jego przyszłości? Musisz mieć coś z jasnowidza :)))
  • uszaty25 23.03.10, 07:43
    Tak powiem dyletanci projektuja uklad drogowy i jednoczesnie wydaja
    pozwolenia na budowe nowych budynkow, a co maja powiedziec
    mieszkancy dzialek PZWANN ktorym pan Zaleski chce zafundowac
    estakade i tunel w jednym, z dodatkowa likwidacja dojazdu od strony
    Wschodniej. Pan przezydent ma mieszkancow w dupie, wazne jest zeby
    o. Rydzek przybil z nim piatke i powiedzial ze to fajny chlop.
  • uszaty25 23.03.10, 07:44
    I jeszcze jedno albo srednicowka budowana jest na calej dlugosci,
    albo wcale, kolejnej niedokonczonej drogi na osi wschod/zachod nam
    nie potrzeba.
  • martens7 23.03.10, 07:55
    Ci sami mieszkańcy co tak głośno krzyczą, jeżdżą przecież swoimi
    pojazdami pod oknami innych domów - bo korzystają z dróg. TO JEST
    WTEDY W PORZADKU? A może w geście protestu przeciw budowie trasy
    zrezygnują z aut i przesiądą się na rowery? Idąc tym torem myslenia
    zabrniemy do absurdu. Budowa dróg jest koniecznością, miasto
    uwzględniając ich obawy i tak poszło na daleko idący kompromis.
    Czego chcą więcej - izolacji? Ale wtedy niech wyłączą się z ogółu
    życia miejskiego i nie korzystają z jego infrastruktury, skoro sami
    chcą blokować jej rozwój.
  • aka111-70 23.03.10, 18:11
    Infrastruktura miasta powinna być dla mieszkańców, a nie kierowców
    przejezdżających przez Toruń tranzytem; obwodnice miasta buduje się
    na obrzeżach miasta - to nieskomplikowana wiedza
  • stantrzc 23.03.10, 08:06
    Po pierwsze: albo zyje sie w miescie i trzeba miec na uwadze ruch,
    spaliny, korki itd, albo wybiera sie wies, swieze powietrze i cisze;
    Torun od dawna wsia nie jest i wiedzial o tym kazdy, kto tu
    zamieszkal.
    Po drugie: nic nie zakorkuje miasta tak, jak brak nowych, szerokich
    i szybkich dróg; drogi potrzebne sa tez w miescie, a nie tylko tam,
    gdzie nie mieszkaja ludzie, czyli na wsi.
    Po trzecie: zawsze znajdzie sie jakis protestujacy, nawet setki
    takich protestujacych, co to pod swoimi oknami najlepiej zrobiliby
    rezerwat przyrody, zakazaliby parkowania, trabienia, palenia,
    wyprowadzania psow, no i oczywiscie protestowania, gdyby tylko ktos
    zapytal ich o zdanie.
    Moral z tego taki, ze Polaków najlepiej stawiac przed faktem
    dokonanym, bo inaczej wszystko zablokuja i oprotestuja, a jedyny
    zysk z tego beda mialy lokalne gazety, karmiace sie lokalnymi
    sensacjami.
  • nslaw 23.03.10, 08:22
    "Po trzecie: zawsze znajdzie sie jakis protestujacy, nawet setki
    takich protestujacych, co to pod swoimi oknami najlepiej zrobiliby
    rezerwat przyrody, zakazaliby parkowania, trabienia, palenia,
    wyprowadzania psow"
    Z jednym wyjątkiem.
    Swój samochód postawiliby tuż pod oknem.
  • torr13 23.03.10, 08:31
    A jak dojedziesz z tej twojej wsi (CTR) do Torunia po zakupy i do pracy, jak nie
    będzie obwodnicy w Twojej wsi. Pewnie nie chcesz jej też, zeby Ci biegła pod
    twoimi oknami.
  • realista333 23.03.10, 08:39
    > Po pierwsze: albo zyje sie w miescie i trzeba miec na uwadze ruch,
    > spaliny, korki itd, albo wybiera sie wies, swieze powietrze i cisze;
    > Torun od dawna wsia nie jest i wiedzial o tym kazdy, kto tu
    > zamieszkal.

    Czy to jest wystarczający powód, zeby wpychać ruch tranzytowy w ciasno
    zabudowane miasto?

    > Po drugie: nic nie zakorkuje miasta tak, jak brak nowych, szerokich
    > i szybkich dróg;

    Nic nie zakorkuje miasta tak, jak budowa dróg "na pałę", bo są pieniądze unijne,
    bo szybko trzeba coś zrobić, nieważne co, nieważne jak.

    > Po trzecie: zawsze znajdzie sie jakis protestujacy, nawet setki
    > takich protestujacych, co to pod swoimi oknami najlepiej zrobiliby
    > rezerwat przyrody,

    Ich prawo. Jak chcesz mieszkać w środku trasy szybkiego ruchu - możesz sobie
    wybudować dom między pasmami takiej trasy.


    > Moral z tego taki, ze Polaków najlepiej stawiac przed faktem
    > dokonanym,

    Morał jest taki, że najlepiej projektować z głową, a nie "na pałę".

    Ciekawe, czy napisałbyś to samo, gdyby nagle zmieniono przebieg rzeczonej
    średnicówki - oczywiście bez żadnych konsultacji społecznych.

  • torunczyk2 23.03.10, 09:09
    realista333 napisał:


    > Czy to jest wystarczający powód, zeby wpychać ruch tranzytowy w ciasno
    > zabudowane miasto?

    Lepiej nie budować mostu, nie budować drug, nie budować niczego. Wtedy nikt nie
    będzie protestował przeciw budowie czegokolwiek.


    > Nic nie zakorkuje miasta tak, jak budowa dróg "na pałę", bo są pieniądze unijne
    > ,
    > bo szybko trzeba coś zrobić, nieważne co, nieważne jak.

    Po co most po co średnicówka. Grudziądzka będzie jednym wielkim korkiem,
    Kościuszki też. Mówicie o polnej i wielkim Rowie. One też są konieczne.


    > Ich prawo. Jak chcesz mieszkać w środku trasy szybkiego ruchu - możesz sobie
    > wybudować dom między pasmami takiej trasy.

    Każdy średnio zainteresowany człowiek wiedział o tej trasie. Albo kupując
    mieszkanie myślałeś że ta trasa nigdy nie powstanie, albo teraz udajesz Greka.


    > Morał jest taki, że najlepiej projektować z głową, a nie "na pałę".
    >
    > Ciekawe, czy napisałbyś to samo, gdyby nagle zmieniono przebieg rzeczonej
    > średnicówki - oczywiście bez żadnych konsultacji społecznych.

    Niczego nie zmieniano. Ta droga tam była przewidziana. A to że developer zrobił
    makietę pod klientów? Miej pretensje do niego.
  • marcinbird 23.03.10, 09:27
    "Czy to jest wystarczający powód, zeby wpychać ruch tranzytowy w
    ciasno zabudowane miasto? '
    Jak ruch tranzytowy ??? Średnicówka to nie ruchtranzytowy !!! od
    tego jest istniejąca obwodnica południowa i planowana północna ! Jak
    średnicówka to nie tranzyt, te dwie rzeczy wykluczają się wzajemnie.
  • harcownik-online 23.03.10, 21:27
    i tu jest pies pogrzebany - takie bubki jak mracinbird sie wypowiadają
    a nie wiedzą że "średnicowa" jest przelot (tranzyt) bydgoszcz-warszawa,
    trasa nr 10, ktora wczesniej, mocą Uchwały RM miała być NIE WPROWADZANA
    do miasta
  • buckshot 23.03.10, 21:41
    harcownik-online napisał:

    > i tu jest pies pogrzebany - takie bubki jak mracinbird sie
    wypowiadają a nie wiedzą że "średnicowa" jest przelot (tranzyt)
    bydgoszcz-warszawa, trasa nr 10, ktora wczesniej, mocą Uchwały RM
    miała być NIE WPROWADZANA do miasta.

    Tzn nie nalezy tworzyć zadnych 'szybkich tras' dla Torunian w
    miescie ? Przeciez Lubicka to też tranzyt W-Z i to przebiegajaca
    tuż obok zatłoczonej Starówki, z 5 razy blizej domów i bloków niz ma
    przebiegac Srednicówka, podobnie jest z Kraszewskiego,
    Broniewskiego. Oczywiscie ze powinna także powstać obwodnica
    pólnocna najlepiej zaraz po wybudowaniu Średnicówki Torunia ale
    wszystkiego od razu wybudowac sie nie da.
  • harcownik-online 24.03.10, 09:20
    właśnie! wszystkiego na raz zbudowa się nie da - wiec zbudujmy
    OBWODNICĘ północną, a wtedy Średnicową w charakterze Średnicowej a
    nie w charakterze Obwodnicy - połączenie z trasani nr 1:
    (gdańskŁódź,) 10: (Bydgoszcz Warszawa) - czy to jest Średnicowka.???
  • torr13 23.03.10, 08:42
    Jedyny sposób zmiany trasy przebiegu srednicówki, to zebranie podpisów i
    zmiana decyzji radnych - jest taka ustawa która na to pozwala. Musicie się
    dowiedzieć jak to zrobić!!!!! Pisano o takim przypadku nie dawno w "Metrze".
  • torunczyk2 23.03.10, 09:03
    A gdzie się podpisać za średnicówką?
  • przos 23.03.10, 09:02
    Wreszcie jakieś zdanie z drugiej strony. Do tej pory była sama propaganda z
    drugiej strony
  • przos 23.03.10, 09:13
    stawy.net to adres strony Akcji Obywatelskiej "Ratujmy Nasze Stawy"
  • torunczyk2 23.03.10, 09:17
    Przecież stawy zostały uratowane? Więc o co chodzi z tą akcją?
  • hecer 23.03.10, 09:18


    tak wygląda widok z okien nowych, niedawno wybudowanych domów, na stawy.



    stawy.torun.pomorze.pl/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_f10.jpg

    przez ten staw przebiegać będzie trasa średnicowa.


    W tle widać Urząd Celny.


    Wybór jest więc oczywisty - przenieść urząd celny i zachować stawy.

    Jest to jedyny widoczny w krajobrazie element historii dzielnicy Mokre, który
    wyjaśnia skąd wzięła się jej nazwa.

    Jest to jedyny "park" - obszar zieleni miejskiej - w dzielnicy Mokre.


    Wystarczy zboczyć na północ, przejść przez teren Urzędu Celnego i starych
    garaży, widoczny na zdjęciu = będą i stawy, i cisza i spokój, i trasa.



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • hecer 23.03.10, 09:28
    a tak wyglądają stawy widziane z drugiej strony - od urzędu celnego, w kierunku
    na nowe bloki:

    stawy.torun.pomorze.pl/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=1:31032009&Itemid=54

    Przez stawy ma przebiegać trasa średnicowa. Czy nie warto je ocalić???

    I przenieść urząd celny???


    Gdyby Zaleski zabrał się do przygotowywania tej inwestycji wcześniej, miałby
    czas załatwić kompromis.

    Wiadomo było, że będą protesty.


    Ale Zaleski z nikim i z niczym się nie liczy!

    TO ON JAKO PREZES MSM WSTRZYMYWAŁ BUDOWĘ ŚREDNICÓWKI!! JUŻ JAKO RADNY WSTRZYMYWAŁ!

    ...Bo przechodziła przez tereny spółdzielni, które chciał zabudować!

    Teraz buduje średnicową TYLKO I WYŁĄCZNIE z jednego powodu - by połączyć most z
    Grudziądzką. A i tak tego nie zrobi, bo nie ma węzła wschodnia/średnicowa, most
    kończy się na pl.Daszyńskiego a cała DK1 pójdzie w żółkiewskiego i kościuszki!



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • oszolom3 23.03.10, 11:57
    Ostatni raz byłem w tym rejonie jeszcze przed wybudowaniem nowych bloków i jeśli
    dobrze widzę na tym zdjęciu, to część "stawów" została zasypana, aby mogł
    powstać PARKING dla "ekologów"! Nikt wtedy nie chciał ich ratować?!
  • eryk.wiking 23.03.10, 13:19
    Nie - dobrze widzi. Chciałem tu kupić mieszkanie. Byłem na etapie
    budowy. Część stawu była zasypana.
  • hecer 23.03.10, 13:34
  • oszolom3 23.03.10, 14:06
    >Poza tym to nie jest żaden argument żeby zasypywać resztę

    Ale ładnie pokazuje, jak parkowanie własnego samochodu nad samym brzegiem
    "cennych stawów" jest ok. (Krzyżówki i łyski pewnie były zachwycone).

    Fakt, linia brzegowa jest taka sama, ale było tam kiedyś jakby trochę inaczej:

    maps.geoportal.gov.pl/webclient/Default.aspx?crs=EPSG%3A2180&bbox=474388.7147906368,573713.8453627175,474708.1195341473,573925.0918862033&variant=
    niż teraz:

    www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Torun&Submit=Szukaj&long=18.6200249&lat=53.028925&type=2&scale=1a&svActive=false

  • hecer 23.03.10, 14:36
    to ja już nie wiem, co ty widziałeś zasypywane:)))))



    > Ale ładnie pokazuje, jak parkowanie własnego samochodu nad samym
    > brzegiem
    > "cennych stawów" jest ok. (Krzyżówki i łyski pewnie były
    > zachwycone).

    czemu parkowanie w tym miejscu nie jest OK?:)))

    Jak widać na zdjęciach kaczuchy mają się dobrze. Ptakom nie przeszkadza
    sąsiedztwo domów! Ani parkingów przy tych domach. Przecież nikt tam nigdy nie
    proponował parku krajobrazowego.

    No ale jak puścisz tamtędy trasę tranzytową i zasypiesz stawy, pożegnasz
    wszystkie ptaki z okolicy, przywitasz hałas i smród.

    Jest znaczna różnica między zrównoważonym rozwojem - gdy ludzie sąsiadują z
    naturą - a dewastacją przyrody - gdy zasypuje się stawy by puścić tranzyt.

    Cała idea zrównoważonego rozwoju polega na tym by WARIANTOWAĆ!

    A tu wariantem jest trasa przed Urząd Celny.

    Tymczasem podczas konsultacji mieszkańcom zaproponowano wariant który autorzy
    uznali za NIEREALNY:)))

    To jest groteska:)) Alternatywa to wariant nierealny:)) Co to za burak wymyśla
    takie rzeczy??:))



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • torunianin.inc 23.03.10, 09:28
    Szkoda że władze Torunia nie potrafią korzystać z doświadczeń
    zachodnioeuropejskich aglomeracji które starają się aby miasta były jak
    najbardziej przyjazne dla ich mieszkańców. Wyprowadzają ruch tranzytowy
    całkowicie poza ich obręb, maksymalnie ograniczają ruch samochodowy w centrum
    i inwestują ogromne środki w transport publiczny, ścieżki rowerowe, parki i
    miejsca rekreacyjne. Okazuje się że dróg i parkingów nigdy nie będzie dość,
    liczba samochodów w miastach rośnie bowiem proporcjonalnie do liczby
    powstających ulic i parkingów.

    My jak na razie robimy dokładnie odwrotnie. Jak widać sami musimy "odkryć" tę
    zależność. -(
  • przos 23.03.10, 09:32
    Przeczytajcie - Miasta są dla ludzi, a nie dla słoni.
  • marta1503 23.03.10, 09:33
    Ale czytajcie ten tekst uważnie!
    Przecież nie pojawia się w nim postulat, żeby nie budować
    średnicówki.

    Autorzy wytykają zaniedbania ostatnich lat:
    - brak po wschodniej stronie ulicy Grudziądzkiej ciągłości ulic,
    które zaczynają się na jej zachodniej stronie; dziś są tylko 2:
    Kościuszki i Polna, zamiast możliwych 6 (wliczając średnicówkę
    i przedłuzenie Żwirki i Wigury, gdzie już jest po zawodach, bo
    po wchodniej stronie sprzedano grunty na stację paliw i
    restaurację). Już dziś mieszkańcy ul. Długiej, Koniuch, Kozackiej
    mogliby jeździć na Rubnkowo tymi przedłuzeniami, a gdyby tak kiedyś
    pomyślano o przedłużeniu Żwirki i Wigury, o ile łatwiejsza byłaby
    komunikacja ze szpitalem na Bielanach!)
    - obecny projekt średnicówcki jest kontynujacą pewnego sposobu
    myślenia w UM i MZD, czyli budujemy jedną szeroką drogę, która
    załatwi całe zło. Nie byłoby dziwne, gdyby się okazało, że ziemie,
    na których dziś, wg mapy, są możliwe przedłużenia po wschodniej str.
    Grudządzkiej, są już zaklepane dla jakiegoś kupca; przecież po
    zaciągnięciu długu na most miasto będzie dużo ze swojego mienia
    sprzedawać.
    - średnicówka według obecnego projektu co chwilę będzie przecięta
    skrzyżowniami. Na skrzyzowaniu z Grudządzką planowne jest ogrmone
    rondo. "Połączy" ono ulice, po których według prognoz będzie
    jeździło dziennie kilkadziesiąt tyś. samochodów. Gdzieś tam w
    palanch jest projekt, żeby na tym skrzyżowaniu był wiadukt (a mógłby
    być i tunel), ale teraz jest to za drogie, więc się
    planuje "prowizorkę", która stanie się na lata koszmarem dla
    mieszkańców pobliskich wieżowców
    - mieszkańcy nowszych bloków przed kupieniem mieszkań, owszem mogli
    poszperać w dokumentacji i zobaczyć, co planuje się w pobliżu ich
    osiedli, ale wzdłuż średnicówki znajduje się wiele bloków
    wybudowanych jeszcze "za komuny", mówienie ludziom w nich
    mieszkającym, że widziały gały, co brały, albo, że udają Greka,
    albo, że mogą sprzedać mieszkania, jest po prostu podłe. Proszę
    porozmawiac ze starszymi osobami, jak się kiedyś zdobywało mieszania
    i jaki był dostęp obywateli do informacji publicznych.

  • hecer 23.03.10, 09:50


    Informuję wszystkich mieszkańców ulic Waryńskiego (Słoneczne Tarasy) i
    Antczaka, że mają mieć nową przelotówkę pod oknami:



    jest to dokończenie trasy W-Z:

    - Bydgoska - Broniewskiego - Kraszewskiego - Odrodzenia - Kaszownik Pl.Pokoju
    Toruńskiego (rondo) - Waryńskiego - Antczaka - Lubicka.



    img195.imageshack.us/img195/5884/59209011.jpg

    Droga 23.08-KD(L)2 - to ulica Targowa

    Droga 23.08-KD(L)3 - to przedłużenie Waryńskiego-Antczaka z ronda do Lubickiej.


    W ten sposób cały tranzyt z Rubinkowa do centrum wejdzie na drogę lokalną!!

    (L - oznacza drogę lokalną - ale nie miejmy złudzeń - tędy wszyscy będą
    jeździć, bo jest bliżej do centrum)







    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • hecer 23.03.10, 10:21


    1. Brak trasy W-Z: Kraszewskiego-Kaszownik-rondo-Lubicka

    Ta trasa odsuwałaby ruch od osiedla Słoneczne Tarasy ponieważ odcinałaby ulicę
    Waryńskiego od ronda! Szłaby SKRAJEM parku na Waryńskiego a nie przez park

    img705.imageshack.us/img705/7005/ukldrog03.jpg

    antmez.home.pl/most_tn_ab.php
    2. Przedłużenie trasy od ronda, wzdłuż ulicy Waryńskiego i Antczaka i przez
    Tormięs:


    Droga KD(L)3:
    img195.imageshack.us/img195/5884/59209011.jpg


    3. Rezygnacja z Trasy Kościuszki

    Trasa (2x2) miała iść od Kościuszki, przy basenie Elanowskim (wzdłuż torów
    tramwajowych "dwójki") i dalej wzdłuż Głowackiego i wieżowców i łączyć się z
    ulicą Bema (2x2).

    www.bip.torun.pl/pobierz.php?File=protokol_65_28_09_2006_01.doc&FileDir=ses/
    p. J. Strześniewski – stwierdził, że odrzucenie projektu uchwały w sprawie
    planu dla przedmiotowego odcinka trasy Kościuszki było decyzją szkodliwą.
    Miasto wciąż się rozwija i dlatego nie można pozostawać przy dotychczasowych
    rozwiązaniach komunikacyjnych. Trzeba mieć świadomość dynamicznego, ciągłego
    rozwoju i rozbudowy miasta. Nie można w swych decyzjach kierować się własnym
    interesem i prywatą. Uważa, że jeżeli dzisiaj Rada podejmie omawianą właśnie
    uchwałę to nigdy w tym rejonie do planów budowy trasy Kościuszki nie będzie
    można przystąpić, bowiem trzeba będzie odwiesić wszystkie zawieszone do tej
    pory decyzje o warunkach zabudowy oraz pozwolenia na budowę. Element
    fundamentalny szkieletu komunikacyjnego miasta zostanie bezpowrotnie
    zniweczony. Nie można również twierdzić, że trasa Kościuszki prowadzi do
    nikąd, ponieważ łączy się z trasą staromostową, którą niedługo na odcinku od
    multikina do Szosy Chełmińskiej trzeba będzie dokończyć. Poza tym trasa
    Kościuszki łączy ze sobą dwie oddalone dzielnice i co najważniejsze odsuwa
    ruch od Starego Miasta i Wałów Gen. Sikorskiego oraz Czerwonej Drogi.
    Zauważył, że zawsze można dać Miejskiej Pracowni Urbanistycznej nowe wytyczne
    zmieniając uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia planu dla tego terenu w
    zakresie, w jakim Rada uzna za stosowne. Przypomniał, że przy ul. Bema
    rozrasta się centrum sportowe, które także generuje dodatkowy ruch i trasa
    Kościuszki w znacznym stopniu pomogłaby go rozładować. Podsumowując jeszcze
    raz powiedział, że przedłożony dziś projekt uchwały jest fatalny, który
    najlepiej byłoby wycofać, ponieważ świadczy on albo o kompletnym
    niezrozumieniu tego, co dzieje się w zagospodarowaniu przestrzennym albo o
    celowym działaniu, co w ocenie radnego jest jeszcze gorsze.



    Teren należy do spółdzielni MSM stąd rezygnacja z tych planów.


    4. Brak przedłużenia korytarza ulic: Długa - Wielki Rów do Polnej! Prezydent
    na jakimś spotkaniu podobno przyznał, że to błąd (osiedle Dębowa Góra)


    5. Wstrzymanie budowy trasy średnicowej

    Przez wiele lat, jako prezes MSM i radny, Michał Zaleski wstrzymywał budowę
    trasy średnicowej (gotowe projekty wykonawcze w 2001 roku). Wstrzymał jej
    budowę jako prezydent Torunia.

    Trasa przechodzi przez tereny MSM!




    2.


    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • hecer 23.03.10, 10:28


    Większość z wymienionych tras W-Z uwalił Zaleski!

    - Uwalił przedłużenie trasy W-Z od ronda do Traugutta-Lubickiej - bo nie chciał
    mostu na Waryńskiego.


    - Uwalił Trasę Kościuszki od Kościuszki do Bema - bo przechodzi przez tereny MSM.

    - Paraliżował budowę średnicowej - bo przechodzi przez tereny MSM. Dopiero teraz
    się zreflektował - tylko dlatego, że potrzebuje zjazdu z mostu do Grudziądzkiej!


    - Spieprzył centralnie układ oparty o ulicę Długą i Wielki Rów! Po co tak
    szeroka ulica, skoro nie jest przedłużona do Polnej?! Dlatego tam nic nie
    jeździ, a na Polnej są korki - bo nie ma ujścia z Polnej do Długiej.

    - zrezygnował z budowy nowomostowej, równoległej do Grudziądzkiej - trasę można
    bez problemu wybudować w korytarzu Kraińskiej i Batorego do średnicowej!

    Oczywiście to "dzieło zniszczenia" układu komunikacyjnego Torunia jest
    "zbiorowym sukcesem" prezydenta Zaleskiego i radnych.

    Jeśli chodzi o trasę Kościuszki to moim zdaniem wystarczyłby odcinek przy
    basenie elanowskim - wzdłuż torów "dwójki". Bo na Głowackiego i dalej
    Czarlińskiego - do Podgórnej na wysokości Bema - jest sporo do wyburzenia.

    Ale Wielki Rów i Długa?

    Albo W-Z od ronda do Lubickiej?

    Albo nowomostowa?

    Albo średnicowa?

    To są wszystko dzieła Zaleskiego.


    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • hecer 23.03.10, 10:30


    radni już to przegłosowali:


    img195.imageshack.us/img195/5884/59209011.jpg

    droga KD(L)3 - to połączenie Antczaka z Lubicką, nowa trasa W-Z.

    droga KD(L)2 - to ulica Targowa przy Tormięsie

    droga KD(Z)1 - to Lubicka

    L - lokalna
    Z - zbiorcza

    Ale pamiętajmy, że kierowcy nie wybierają drogi Z czy L - oni wybierają
    najkrótszą i najwygodniejszą trasę! Dlatego cały ruch pójdzie przez Tormięs,
    pod oknami domów na Antczaka i pod oknami słonecznych tarasów na Waryńskiego
    do ronda.





    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • uszaty25 23.03.10, 11:26
    Kolego hecer trzeba uczciwie powiedziec ze w przypadku budowy mostu
    przy Warynskiego mieszkancy Slonecznych Tarasow tez beda mieli
    zwiekszony ruch pod oknami. To kolejny blad przy wydawaniu pozwolen
    na budowe, bez zadnego planowania tylko zeby upchac jak najwiecej
    ludzi na 1 km2. wiecej mieszkan=wieksza kasa
  • hecer 23.03.10, 12:13
    no właśnie nie będą mieli zwiększonego tranzytu!

    Trasa W-Z z ronda miała iść takim niezadrzewionym korytarzem na południe od
    Waryńskiego. A Waryńskiego miała być wyłączona z ruchu.

    W tej sytuacji mieszkańcy Słonecznych tarasów mają:

    - ulicę Waryńskiego jako parking - nawet płot można przestawić aż na południowy
    chodnik od strony parku

    - pas drzew parku między ulicą waryńskiego a trasą W-Z i ekrany akustyczne,
    schowane za drzewami.

    Jeśli tranzyt pójdzie Warynskiego i Antczaka - a pójdzie, bo jak inaczej jechać
    z mostu do centrum? - to będą mieli gorzej.

    Będą mieli drogę lokalną z dużym natężeniem ruchu z mostu, przez Tormięs, pod
    oknami Antczaka, pod oknami Słonecznych Tarasów na Waryńskiego do ronda.

    Jeśli trasa W-Z pójdzie przy archiwum wojskowym na południe od Waryńskiego i
    parku, to ruch zostanie odsunięty od okien i skierowany na Lubicką.



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • hecer 23.03.10, 13:27


    tu jest fotka:

    img338.imageshack.us/img338/3359/37big2.jpg

    Waryńskiego (idąca w lewo) zostaje odcięta od ronda.

    Trasa idzie za drzewami przy Archiwum Wojsk Lądowych.

    Tam nie ma drzew - po prostu dlatego, że zostawiono korytarz na trasę.



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • hecer 23.03.10, 13:28
    rowerowytorun.com.pl/upload/Image/sciezki%20nie%20ok/13%20warynskiego.jpg

    W tle widać wjazd na rondo.

    Na prawo od ścieżki - ulica Waryńskiego i osiedle.

    Na lewo od ścieżki (poza kadrem) projektowana trasa.

    Jeśli nie powstanie - cały ruch z ronda pójdzie w Waryńskiego i Antczaka na
    nowy most Wschodni (przez tereny Tormięsu).






    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • tortor5 23.03.10, 11:42
    Jak tam jest centrum to gdzie są peryferia? Ludzie leczcie się.
  • aka111-70 23.03.10, 16:33
    to jest centrum osiedli mieszkaniowych i w cywilizowanym swiecie
    nikt nie proponuje nawet budowy trasy tranzytowej pod oknami domów.
    Spójrz na mapę Torunia to moze dostrzeżesz peryferia gdzie taka
    trasa powinna powstać.
  • przos 23.03.10, 12:11
  • przos 23.03.10, 12:12
    Trasa średnicowa jest potrzebna Toruniowi pod następującymi warunkami:

    * zostanie odsunięta na północ na wysokości Osiedla Świętopełka,
    Grudziądzkiej oraz Wybickiego,
    * ruch z nowego mostu w kierunku na Gdańsk zostanie skierowany od razu na
    północ,
    * z klasy GP zostanie ograniczona do Z (czteropasmowej z zawężonym pasem
    rozdzielającym),
    * skrzyżowanie z Grudziądzką zostanie zaprojektowane bezkolizyjnie -
    tunel lub wiadukt,
    * zostanie przedłużona do Szosy Okrężnej z jednej strony i do
    Olsztyńskiej z drugiej strony.

    Toruń dla ludzi - nie dla słoni!

  • jot-44 23.03.10, 14:25
    Kiedyś A-10 miała przebiegać średnicową. Teraz jest na Podgórzu i...już nie na
    moście autostradowym. Przejazd przez most Piłsudskiego,a później Wschodnim.Bez
    sensu!!!!
    Pytam [od lat] dlaczego wzorem np.Poznania, nie może być odcinek autostrady z
    mostem bezpłatną obwodnicą miasta.To rozwiązanie łączy wszystkie kierunki
    A-10,A-1.
    Ja wiem,że ta niemoc była sprytnie wiązana z możliwością otrzymania pieniędzy
    na most od Państwa,że to niby tranzyt.
    Sprytnie-ale i głupio.
  • torunczyk2 23.03.10, 14:36
    Tranzyt zawsze wybierze obwodnicę.
  • jojujacy 23.03.10, 15:30
    Tylko pod warunkiem, że obwodnica jest bezpłatna . Po oddaniu A1 będzie płatna.
    Współczynik tranzytu przez miasto wzrośnie z dzisiejszych 10 - 15 % do 40% - 50%
    !!!

    Dodatkowo nie będzie zjazdu z DK1 na A1 w Czerniewicach oraz w połowie 2011
    zlikwidowane zostaną winiety dla Tirów.
    Będą płacić, jak każdy, na bramkach za ilość przejechanych kilometrów
  • hecer 23.03.10, 16:11
    > Tylko pod warunkiem, że obwodnica jest bezpłatna . Po oddaniu A1
    > będzie płatna.
    > Współczynik tranzytu przez miasto wzrośnie z dzisiejszych 10 - 15 > % do 40% - 50%

    a gdzie jest źródło tej informacji??

    W tej chwili ruch na autostradach najbardziej zależny jest od tego, czy zostaną
    utrzymane winiety dla ciężarówek.

    Rząd planował bowiem wprowadzenie dla tirów opłat elektronicznych za przejazd
    wszystkimi drogami, także krajowymi. To rozwiązanie spowoduje odpływ tirów na
    drogi krajowe. Tego wymagają jednak podobno przepisy unijne. Ale spokojnie,
    system elektronicznych opłat dopiero jest wprowadzany.

    Wszystkie tiry jadące na winietach omijają miasta.

    Poza tym ja nie widzę ŻADNEGO sensu budowania bezpłatnych obwodnic dla płatnych
    dróg - a tym właśnie jest trasa Wschodnia z mostem na Wschodniej, która
    spowoduje znaczne pogorszenie warunków działania dla koncesjonariuszy
    autostrad!! A to w konsekwencji prowadzi do wzrostu opłaty wyrównawczej jaką
    płaci Skarb Państwa dla koncesjonariusza jeśli spada ruch na autostradzie.


    Poza tym TIRy na 100% wybiorą płatną trasę - nie wyobrażam sobie, by TIR jechał
    przez miasto czy drogą krajową na której ma fotoradary i MUSI jechać 50km/h w
    terenie zabudowanym czy 90km/h poza terenem zabudowanym.

    W Polsce większość dróg przechodzi gdzieś tam przez teren zabudowany.A to
    oznacza, że średnia prędkość spada - ze 120km/h do średnio około 60-70 km/h przy
    braku korków.

    Wyobraźmy sobie tira jadącego Grudziądzką - nie ma zielonej fali, co przyznało
    MZD. Co chwilę trzeba kilku tonowym kolosem hamować i go rozpędzać. To są koszty.

    Największe koszty wynikają z utraty czasu!! Kierowca Tira ma tachometr i nie
    może jechać "dłużej niż". A to oznacza, że przewiezie w ciągu miesiąca dużo
    mniejszą ilość ładunku. Dla firmy przewozowej to jest czysta strata!

    Strata jest tym większa, im bardziej spada prędkość przejazdu.

    Różnica między prędkością 120km/h a 70km/h jest ogromna dla każdej firmy
    przewozowej - jest przeliczalna na złotówki. To czas pracy kierowcy, jego
    wynagrodzenie, amortyzacja taboru, utrata zleceń.

    ------------------------------

    Jeśli chodzi o ruch aut osobowych to równiez nie widzę problemu. Jak ktoś jedzie
    500km/h to autostradą przejedzie w czasie 4 godzin.

    Jak pojedzie zwykłą krajówką z fotoradarami to mu wyjdzie ponad 7 godzin, ale
    zrobi sobie przerwę 30min w trakcie jazdy bo nie wyrobi tyle za kółkiem.

    A 500km to cały tranzyt między Trójmiastem i Łodzią.

    Reszta jest mało istotna, po na DK1 są same pipidówki!! To zresztą wielki
    mankament tej trasy - bo powinna iść przez stolicę (zamiast S7).

    Poza tym tranzyt to nie jest ruch "do Torunia".

    A my jesteśmy jedynym poważnym miastem między Trójmiastem a Łodzią.

    Jak ktoś jedzie z Gdańska czy Łodzi do Torunia, to nie pojedzie autostradą. A
    więc dyskusja o "tranzycie" nie ma tutaj sensu - i tak trafi na Grudziądzka i tak.



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • jojujacy 23.03.10, 16:49
    hecer napisał:

    > a gdzie jest źródło tej informacji??

    Poczytaj przed zabiegiem :

    www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=33096506&postcount=700
    www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=33108838&postcount=703

    > W tej chwili ruch na autostradach najbardziej zależny jest od tego, czy zostaną
    > utrzymane winiety dla ciężarówek.

    Jeszcze raz powtórze , bo bełkoczesz w transie.
    Winiety znikaja w połowie 2011 , niezależnie od wprowadzenia systemu elektronicznego . Do czasu wprowadzenia sys. elek ., tiry bedą normalnie płacić na bramkach :

    www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=53842225&postcount=1055
  • hecer 23.03.10, 21:26
    powtórzę raz jeszcze - dziś nie ma 500 km odcinka A1. Więc jakiekolwiek dane,
    jakie przytaczasz dla odcinków do 100km są po prostu nieadekwatne do sytuacji, w
    której mamy 500km A1 między Łodzią a Trójmiastem.



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • jojujacy 25.03.10, 14:10
    Powtórz to jeszcze raz, ale już lekarzowi od głowy.

    Po to głąbie dostałeś dane z dwóch lat, gdzie każdy rok to innej długosci
    oddawany odcinek A1 . Dane te wyraźnie pokazują że 60 % ludzi ucieka z A1 na DK1
    przy obecnych stawkach NIEZALEŻNIE OD DŁUGOŚCI A1 !!!
  • hecer 28.03.10, 19:08

    > Po to głąbie dostałeś dane z dwóch lat, gdzie każdy rok to innej
    > długosci
    > oddawany odcinek A1 .

    ale całość ma jakieś 100km, to jest odcinek Grudziądz-Trójmiasto, kretynie. Co
    on łączy??? Grudziądz z Trójmiastem! Aleś znalazł metropolię - Grudziądz!

    Jak ktoś jest pod Grudziądzem to mu wisi, czy pojedzie autostradą czy nie. Jak
    jedzie sam, to pojedzie DK1. Jak z kimś, to się zrzucą i będą z 30-40min szybciej.


    Zupełnie inna sytuacja jest wówczas, gdy samochód jedzie autostradą z Łodzi.
    Wtedy w Łodzi decyduje się czy jechać A1, czy jechać DK1. I często nawet nie ma
    o czym dyskutować - bo różnica jest taka, jak między wyjazdem rano, a wyjazdem
    poprzedniego dnia, by zdążyć na spotkanie.

    Ale do ciebie to nie dociera!


    Takiego idioty dawno nie widziałem.

    Porównanie odcinku 50km do 100km to nie jest żadne porównanie!

    Porównanie odcinka 50km czy 100km do odcinka 300-500km - to jest porównanie!



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • jojujacy 23.03.10, 15:39
    Toruń to nie Poznań . Nie spełnione są ( w przeciwieństwie do Poznania ) 2
    warunki, które muszą zajsć równocześnie, aby obwodnica autostradowa
    kwalifikowała sie jako darmowa :

    1. Ilość mieszkańców miasta powyżej 500 tys
    2. Autostrada musi przechodzić w granicach miasta.

    Toruń nie spełnia obu tych warunków
  • hecer 23.03.10, 16:21
    i bardzo dobrze, że nie spełnia:)

    Tranzyt to ruch OMIJAJĄCY miasto.

    Autostrada idzie DO POZNANIA, DO WARSZAWY. W mniejszym stopniu idzie PRZEZ
    WARSZAWĘ, czy PRZEZ POZNAŃ.


    Dlatego bardzo dobrze się stało, że walczono o przesunięcie S10 jak najdalej na
    południe - bo to zostawia miastu duże tereny w przyszłości na rozwój.

    A2 przecież idzie z Niemiec DO WARSZAWY. To tam jadą tiry. Nie jadą PRZEZ, jadą DO.

    A w Toruniu?

    W Toruniu chcemy żeby TIRy które jadą PRZEZ TORUŃ, zamiast omijać miasto,
    trafiały do centrum, na ulicę Wschodnią.

    O to się cały czas prosimy. To jest wręcz BŁAGANIE o tiry w centrum miasta.

    Tak, zróbmy im za 1.5 miliarda drogę przez środek miasta - bezpłatną.
    Bezkolizyjną. Z tunelami, estakadami. Rozbierzmy tory tramwajowe, zlikwidujmy
    pętle tramwajowe.

    I POWITAJMY TIRY!!!


    Cały czas uparcie do tego dążysz.

    Uparcie też dążysz do tego, aby Skarb Państwa zamiast budować drogi wydawał
    pieniądze na opłaty wyrównawcze dla koncesjonariuszy płatnych dróg!!!


    Większego szajbusa od ciebie nie ma na forach internetowych. Jest tylko jeden
    większy od ciebie, który wybrał karierę samorządową - i od lat próbuje przelać
    te nonsensy z mapy w rzeczywistość. Papier przyjmie każdą głupotę, internet
    takich gamoni powita z otwartymi rękami. Ale że wyborcy takich tłumoków
    wybierają - tego zrozumieć się nie da.


    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • jojujacy 23.03.10, 19:19
    hecer napisał:

    > i bardzo dobrze, że nie spełnia:)
    >
    > Tranzyt to ruch OMIJAJĄCY miasto.
    >

    Ty naprawde jesteś tak walnięty czy Antoni dał podwyżke ?

    Rechoczesz, że Torun nie spełnia tych warunków ( czyli bedzie miał płatną obwodnice A1 ) jednocześnie pisząc, że tranzyt omija miasto. ( jak przy bezpłatnej obwodnicy ) :))

    > A2 przecież idzie z Niemiec DO WARSZAWY. To tam jadą tiry. Nie jadą PRZEZ, jadą
    > DO.

    Fruwaja nad Poznaniem :))



    > W Toruniu chcemy żeby TIRy które jadą PRZEZ TORUŃ, zamiast omijać miasto,
    > trafiały do centrum, na ulicę Wschodnią.
    >
    > O to się cały czas prosimy. To jest wręcz BŁAGANIE o tiry w centrum miasta.


    Nie my chcemy, pajacu, tylko takie jest prawo .Autostrada A1 ma ponad 500 km i nie jest robiona specjalnie pod Toruń. Toruń nie spełnia warunków, aby miec bezpłatną obwodnice A1. Czyli po wprowadzeniu opłat tylko cześć tranzytu leci obwodnicą . Niepłacący tranzyt wchodzi za darmo do miasta i pojedzie tędy niezależnie od tego gdzie bedzie most.

    Tak wiec sam , jełopie, błagasz o tiry w centrum miasta na Waryńskiego.




    > Tak, zróbmy im za 1.5 miliarda drogę przez środek miasta - bezpłatną.
    > Bezkolizyjną. Z tunelami, estakadami. Rozbierzmy tory tramwajowe, zlikwidujmy
    > pętle tramwajowe.
    >
    > I POWITAJMY TIRY!!!

    Powitać to ty sie musisz z dobrym lekarzem psychiatrą najlepiej za 1,5 mld.



  • hecer 23.03.10, 23:45

    1) nie ma autostrady pod Toruniem. Ona dopiero powstanie! I na nią przeniesie
    się ruch z DK1. Nie będzie tak, że z drogi między Czerniewicami a Łysomicami
    TIRy zjadą na stary most Piłsudskiego, czy nowy most na Waryńskiego. Nie ma
    takiego zagrożenia! Te TIRY nawet jadąc DK1 wybiorą obwodnicę autostradową pod
    Toruniem tylko dlatego, by ominąć korki. Żaden TIR nie wybierze przejazdu
    Grudziądzką jak będzie miał autostradę.

    2) ...no chyba, że zbudujesz tym TIRom bezpłatną autostradę. Wtedy choćby po to,
    żeby zaoszczędzić parę złotych, oni pojadą DK1 przez ulicę Wschodnią. To akurat
    jest pewne! To masz jak w banku, jak im zrobisz taką darmową autostradę przez
    miasto. Pod oknami ludzi na Wschodniej, na działkach PZWANN. Gdzie protesty były
    ogromne - stąd takie opóźnienie zresztą - tylko bardzo wyciszone zostały w mediach.


    W twoich wypowiedziach nie ma logiki. Żadnej logiki!! Powstaje autostrada dla
    tranzytu, płatna. Co robimy by z tej autostrady korzystali kierowcy? Budujemy
    obok bezpłatną drogę tranzytową przez miasto, z bezkolizyjnym przejazdem.


    Tego się nie da obronić.



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • uszaty25 24.03.10, 15:05
    Akurat twoj idol Zaleski powiedzial na spotkaniu ze autostrada
    miedzy wezlami Czerniewice/Lubicz ma byc bezplatna?? Moim zdaniem z
    premedytacja klamal zeby wprowadzic przeciwnikow srednicowki w błąd.
  • jojujacy 25.03.10, 14:07
    Moim "idolem" jest Trasa Wschodnia i tyle. Kombatanctwem obu łysych panów gardzę.

    Akurat tu bredzi ale nie do końca. Obwodnica bedzie płatna. Opłaty są dozwolone
    za ekspresówki ( S10 ) ale nie za DK 10 . Wiec po otwarciu odcinka koncesyjnego
    ( GTC ), jadący z Bydgoszczy na Warszawę DK10 ( S10 ) płacą za odcinek A1 z
    mostem .

    DK10 powróci na swój pierwotny przebieg przez miasto, jako darmowa alternatywa
    do S10/A1 i wraz z DK 15 bedzie przebiegać S10 , wezeł Kluczyki , Andersa,
    Łódzka , most Wschodni , Szosa Lubicka i dalej DK10 na Warszawe .

    Nie bedzie więc żadnego tranzytu z Bydgoszczy do Warszawy średnicówką przy
    stawach ! ( ani tranzytu DK1 na Gdańsk, który poleci tymczasowo z estakady W-Z
    nad torami na Olsztyn krótkim kawałkiem Chrobrego przy Geofizyce i dwujezdniową
    Polną (przebudowa rusza w tym roku ) ).
  • i.gabor 23.03.10, 20:04
    Skąd masz te kryteria? Przykład z Węgier - wszystkie odcinki płatnej
    autostrady, które częściowo są obwodnicami - czyli conajmniej 2
    zjazdy do miasta, np. M1 (Győr, Tatabánya) M7 (Székesfehérvár - 70
    tys. mieszkańców), M3-30 (Miskolc), M5 (Kecskemet) są bezpłatnie i
    każdy kto ma jechać do drugiego końca miasta, jedzie obwodnicą. W
    Toruniu aż prosi się, żeby kierowcy z Podgórza, Czerniewic do
    Rubinkowa zamiast przez centrum jechali darmową autostradą,
    przynajmniej do momentu oddania nowego mostu. Tranzyt tranzytem, ale
    wszystkie CAL, CTR, CIN, nie będą płacić dziennie 2xparę zł. Głównie
    są to samochody do 3,5 t, więc nie rozumiem co to za problem
    umożliwić darmowy przejazd przez Państwową autostradę.
  • aka111-70 23.03.10, 15:20
    Toruń Stolicą Absurdu! Władze chyba chcą aplikować do tego tytułu
    proponując budowę drogi tranzytowej przez środek osiedli
    mieszkaniowych ! Władze zainkasowały podatek od gruntu w czasie
    budowy osiedli, teraz inkasują podatek od mieszkańców , a żeby
    zatruć życie w mieście buduja tranzytową drogę pod oknami! Takie
    absurdy tylko w Toruniu! Ręce opadają...i tylko mieszkańców Torunia
    żal..
  • aka111-70 23.03.10, 16:24
    władze budowały osiedla zgarniając kasę na etapie budowy, teraz
    pobieraja podatki gruntowe od mieszkańców, i planuja budowę trasy
    tranzytowej przez środek tych osiedli - Toruń jest cywilizowanym
    miastem i mam nadzieję takim pozostanie, mimo starań władz, aby
    uczynić z niego miasto trzeciego świata. Dumą napawa fakt, że
    mieszkańcy wykazują się zdrowym rozsądkiem i potrafią się
    zorganizować; a tym władzom juz dziękujemy-budujcie sobie drogę i
    wyjezdżajcie z Torunia...
  • aka111-70 23.03.10, 16:29
    podziwiam mieszkańców protestujących przeciwko budowie trasy
    tranzytowej przez środek osiedli mieszkaniowych - to znaczy, że mamy
    społeczeństwo obywatelskie, które czuje się odpowiedzialne za miasto
    w przypadku porażającej niekompetencji władz . Władze ochoczo
    pobrały i pobierają nadal podatki od mieszkańców tychże osiedli , a
    teraz proponuja budowę trasy tranzytowej pod oknami.
  • tortor5 23.03.10, 17:21
    A ten "tranzyt" to skąd dokąd tak właściwie?
  • jojujacy 23.03.10, 17:47
    1. Pas ochronny był zawsze zachowany. Wynosił niezbędne minimum 10 m dla drogi GP. Przy wariancie 2gim odsuniętym na teren urzędu z zachowaniem 81 i 87 % stawów to 48 metrów od najblizej położonego bloku !


    2. Żaden tranzyt z mostu nie przebiega przy stawach !:

    Tranzyt DK1 po zjeździe z estakady W-Z nad torami kolejowymi przy PEC przejeżdza tylko przez 3 skrzyżowania :

    - W-Z /Chrobrego
    - Chrobrego /Polna
    - Polna/ Grudziądzka ( przebudowa Polnej na 2x2 na odcinku Chrobrego - Grudziądzka wraz z poszerzeniem wlotów Polnej na skrzyżowaniu z Grudziądzką ma ruszyć w tym roku)

    a docelowo leci Kociewską przez jedno skrzyżowanie z Polną w całym Toruniu.

    Kto przy zdrowych zmysłach wybierze jazde na Gdańsk przez 7 skrzyżowań :

    - W-Z/Chrobrego
    - W-Z / Batorego
    - W-Z /Grudziądzka
    - Grudziądzka / Żwirki Wigury
    - Grudziądzka / Kozacka
    - Grudziadzka / Wielki Rów
    - Grudziadzka / Polna


    Z kolei DK80 po pierwsze bedzie przeniesione z obecnego przebiegu na W-Z po oddaniu CAŁEJ trasy W-Z, co może nastąpić najwcześniej w połowie lat 20 - stych .

    Po drugie wiekszosć ruchu tranzytowego miedzy Bydgoszczą a Toruniem idzie po lewym brzegu DK10 / S10.


    3. Droga już została przesunięta - wariant 2gi na poprzedniej stronie. Wchodzi na teren urzędu , wymaga zburzenia płotu. Jak wynika z konsultacji na youtube , UC odda cześć swojego terenu za płotem pod droge (wariant 2 ) w zamian za teren gminy po wschodniej stronie UC.
    Więcej przesunąć sie nie da, bo trzeba by burzyć budynek UC, zmieniając przy tym geometrie skrzyżowań a z drogi W-Z robiąc droge w kształcie litery "S".

    4. Ponadto dziwne są zabiegi, aby nie robić rezerwy pod trzeci pas w środku ( do wewnątrz).
    Tak sie składa, ze akurat skrzyżowanie W-Z z Batorego pozostanie jako jedyne na całej trasie W-Z docelowo jednopoziomowe ( i prawdopodobnie też skrzyżowanie W-Z z Legionów ) . Reszta to skrzyżowania docelowo dwupoziomowe gdzie miedzy rozchylonymi wlotami do rond pójdzie dwujezdniowy wiadukt lub dołem w wykopie pod rondem bezkolizyjna droga 2x2. Tak wiec za jakieś 20 lat, im mniej pasów na południowej nitce W-Z na wschód w strone skrzyżowania z Batorego, tym mniejsza przepustowosć i większej długosci kolumna samochodów czekających na czerwonym przy stawach . Przy 3 ch pasach i tym samym natężeniu samochody stoją przy samym skrzyżowaniu z Batorego w szerszej ale krótkiej kolumnie , zamiast dalej od niego na zachód w stronę stawów .
    Moim zdaniem mieszkańcy strzelają sobie w stope lansując docelowe max 2x2 W-Z , zamiast 2x3.
    2x3 mimo zajęcia 13 - 18 % stawów ( wariant 2) to docelowo lepsze rozwiązanie dla mieszkańców pod względem uciążliwości trasy.

    5. Zastąpienie średnicowej 2x3 drogą jednojezdniową plus wykorzystanie jednojezdniowych dróg prostopadłych ZANIM powstanie średnicówka 2x3 można porównać do puszczenia ruchu z Szosy Lubickiej w wąskie uliczki starówki , Szeroką i Podmurną jako prostopadły do W-Z odpowiednik Świętopełka :))
  • hecer 24.03.10, 19:11


    > Kto przy zdrowych zmysłach wybierze

    > Tranzyt DK1 po zjeździe z estakady W-Z nad torami kolejowymi przy PEC przejeżdz
    > a tylko przez 3 skrzyżowania :
    >
    > - W-Z /Chrobrego
    > - Chrobrego /Polna


    Tak, na pewno tranzyt DK1 pójdzie ulicą Chrobrego... na pewno, pojedzie wąską i
    bardzo zatłoczoną ulicą Chrobrego...


    Jak wreszcie pójdziesz na kurs na prawo jazdy, to pewnie wybierzesz się w te
    okolice bo tamtędy się jedzie z Wordu... Na szczęście szanse na to, że zdasz
    teorie są niewielkie.



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • jojujacy 25.03.10, 14:36
    Zatłoczoną to ty masz głupotami łepetynę.

    1 . Tranzyt skorzysta z krótkiego ( 350 metrów ), szerokiego kawałka Chrobrego przy Geofizyce pomiedzy skrzyżowaniami z W-Z i Polną

    2 . W 2006 przejeżdżało tam ok 8000 pojazdów /dobe

    www.most.torun.pl/img_upl/p2_most_ruch_2006_3000.jpg

    30 000 to max przepustowość szerokiej drogi jednojezdniowej. Tak wiec obecne natężenie nie przekracza 1/3 max przepustowości.

    3. Ruch powodują samochody jadące Polną i Równinną na kierunku W-Z . Po włączeniu estakady W-Z w Skłodowską ruch na Polnej i Równinnej przez dwa przejazdy kolejowe znacząco zmaleje.

    Zrób wreszcie karte rowerową, ale po zabiegu na głowe , przewietrzysz chorą łepetyne . Szanse, że dopuszczą cie do prawka są na szczeście zerowe.
  • hecer 28.03.10, 00:36
    nie, no teraz to mnie utwierdziłeś w tym, że nigdy nie jechałeś Chrobrego jako
    kierowca:)

    Masz tam jeszcze skrzyżowanie z Towarową. Potem skrzyżowanie z Polną - i ono nie
    jest wcale takie wesołe, bo nie masz zielonej kierunkowej w lewo, czyli stoisz
    na środku skrzyżowania i czekasz aż przejadą ci z przeciwka. Potem masz Polną -
    póki nie jest zrobiona, opowiadasz bajki.

    Jest jeszcze taki mały szczegół - średnicowa nad Chrobrego będzie miała wiadukt.
    Nad grudziądzką nie bedzie wiaduktu, tam jest rondo. Nie wiem skąd taka
    kolejność... to pewnie jakiś twój krewniak wymyślił.

    W każdym razie ja jadę wiaduktem średnicową nad chrobrego i dalej do
    Grudziądzkiej. To jest naturalne by ciągnąc do przodu w tym miejscu.

    A potem masz jakieś skrzyżowania z Batorego, które żadną arterią nie jest. Tam
    na światłach średnicowa ma priorytet - długo zielone.

    Stąd w ogóle twoje uwagi typu:

    "kto przy zdrowych zmysłach wybierze jazdę przez ileś tam skrzyżowań"

    są debilne.

    Debilne, bo na średnicowej bedzie zielona fala - akurat tam nie ma żadnego
    problemu by to zrobić (na odcinku od Curie Skłodowskiej do Grudziądzkiej).

    Więc każdy kierowca widząc przed sobą ładną, prostą drogę doda gazu - a nie
    zjedzie w Chrobrego, gdzie nie wiadomo co jest, i nie wiadomo co jest na Polnej
    i ile bedzie czekał na zielonym na skrzyżowaniu z Mazowiecką/Polną

    Podobnie jest zresztą na Grudziądzkiej, głupi ćwoku.

    Nie masz zielonej fali, ale zasadniczo jesteś na trasie z priorytetem.

    A ty tu licytujesz się jakąś Zwirki i Kozacka:)))

    Od razu widać, że ty jeżdżenie samochodem po mieście "próbujesz sobie wyobrazić".

    Dla ciebie ważna jest np "liczba skrzyżowań" - a nie to, że znajdujesz się na
    drodze głównej, a nie jakieś poszkodowanej Chrobrego - bo ona jest poszkodowana
    i na skrzyżowaniu z Kościuszki, gdzie pierwszeństwo ma zjeżdżający z wiaduktu
    tak jak autobus "22", czy z Polną, gdzie pierwszeństwo ma znowu Polna...


    żałosny jesteś koleś. Żałosny, bo nie przyznasz wprost, że nie potrafisz jeździć
    autem, że nigdy nie jeździłeś nim po Toruniu. To dlatego tak swoich postach
    teoretyzujesz - bo nie znasz praktyki:))





    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • jojujacy 28.03.10, 18:37
    hecer napisał:

    > nie, no teraz to mnie utwierdziłeś w tym, że nigdy nie jechałeś Chrobrego jako
    > kierowca:)
    >
    > Masz tam jeszcze skrzyżowanie z Towarową.

    Towarowa, pajacu, będzie miała tylko skręty w prawo , a na tym odcinku Chrobrego będzie dwujezdniowe z pasem rozdziału. Najśmieszniejsze jest to ,że widać to wyraźnie po powiększeniu w projekcie 3 etapu Trasy Wschodniej , który dostałeś na pocztę zakłamana gnido:

    img266.imageshack.us/img266/2917/chrobrego2.png
    Na żółto zaznaczone skrzyżowanie Chrobrego z Towarową

    Podobnie będzie z ulicą Pod Dębową Górą a niemożliwe kierunki kolizyjne w lewo dla tych ulic będą załatwiane przez dojazd trasą W-Z między Chrobrego a Batorego.


    > Potem skrzyżowanie z Polną - i ono ni
    > e
    > jest wcale takie wesołe, bo nie masz zielonej kierunkowej w lewo, czyli stoisz
    > na środku skrzyżowania i czekasz aż przejadą ci z przeciwka. Potem masz Polną -
    > póki nie jest zrobiona, opowiadasz bajki.

    Nie, walnięty kretynie , już ci napisałem wcześniej - ruch W-Z przez dwa przejazdy kolejowe Polną i Równinną znacząco zmaleje po podłączeniu estakady W-Z do Skłodowskiej. Ruch na skrzyżowaniu Chrobrego z Polną będzie minimalny. A przebudowa kilometra Polnej na 2x2 rusza w tym roku i tylko po tej przebudowie zakładam puszczenie tam tranzytu. Ogarnij sie oszołomie.


    > Jest jeszcze taki mały szczegół - średnicowa nad Chrobrego będzie miała wiadukt
    > .
    > Nad grudziądzką nie bedzie wiaduktu, tam jest rondo. Nie wiem skąd taka
    > kolejność..

    Wiadukt to ty masz we łbie miedzy zniszczonymi półkulami mózgu .Projekt jest projektem DOCELOWYM. Pierwszym wiaduktem bedzie wiadukt nad Grudziądzką za 20 lat. Wiadukt W-Z nad Chrobrego powstanie najwcześniej za 20 lat. Do tego czasu masz kolizjne ronda ze światłami.

    >
    > Nie masz zielonej fali, ale zasadniczo jesteś na trasie z priorytetem.

    Zasadniczo, głupi ćwoku, to w rzeczywistości stoisz na każdym skrzyżowaniu wbrew twojej chorej wyobraźni w której korzystasz wyłącznie z roweru, jak salowy ze Świecia pozwoli.

    Oczywistym jest , że lepiej na Gdańsk jechać trasą krótszą (prawie 1,5 km ) przez tylko 3 kolizyjne skrzyżowania omijajac cały ten burdel w centrum , niż trasą dłuższą o ponad kilometr ( 2,5 km ) przez 7 skrzyżowań kolizyjnych czy w wariancie DOCELOWYM ( za ponad 20 lat) tak samo przez 5 kolizyjnych skrzyżowań.

    Poziom twojego kretyństwa i zakłamania wywołuje kolki śmiechu. Utwierdziłeś mnie tylko w tym , że jesteś mega kretynem wymagającym natychmiastowej pomocy lekarskiej.




  • hecer 28.03.10, 19:20
    Chłopie, weź łyknij jakieś sole trzeźwiące, jakiś kieliszeczek brendy.

    Szukasz innego oprócz ciebie, idioty chętnego na rezygnację z jazdy prosto
    średnicową i zjazd z wiaduktu średnicowej w Chrobrego - by pokonać ten sam
    odcinek Polną, która na razie jest tylko na mapce - do Grudziądzkiej, który
    każdy normalny człowiek będzie pokonywał średnicową.

    Co z tego, że masz jakieś skrzyżowania ze Żwirki, Kozacką czy Wielkim Rowem?
    Jechałeś tam kiedyś?? To nie jest problem. Jesteś na głównej drodze, nie ma
    idealnej synchronizacji świateł.


    Kolejnym absurdem którym się tu popisujesz, jest mówienie o Polnej, jakby to już
    była zrobiona droga, gotowa.

    Tak nie jest.

    Jeśli już mówimy o potrzebnej inwestycji, to czemu nie trasa Batorego od
    średnicowej do Grudziądzkiej???


    Czemu tu, patentowany matole, wybierasz jazdę ulicę Chrobrego do Polnej -
    zamiast wybudować prostego odcinka nowomostowej od Batorego do Grudziądzkiej???

    Dlaczego na siłę stwarzasz nieczytelny układ, w którym na ulicę Chrobrego, która
    jest drogą lokalną, uzupełniającą - chcesz wpychać ruch z ulicy zbiorczej,
    głównej - takiej jak średnicowa???


    Do licha ciężkiego, weź się ogarnij wreszcie!! Są różne klasy dróg - jeśli
    mówimy o średnicowej, to mamy na myślę drogę główną, zbiorczą, element
    szkieletowego układu dróg!!!

    A Chrobrego ma znaczenie lokalne!!!!

    A tu tam posyłasz auta na Gdańsk!

    Od tego jest Grudziądzka, srednicowa - to są drogi główne!!

    Czy ty jesteś naprawdę tak walnięty, czy ty się zgrywasz i trolujesz??

    Już brednie klepiesz na ssc, już cię tam admin też ma dość, bo uparcie
    twierdzisz, że jest jakiś przepis który obowiązuje inwestora "miasto Toruń", a
    nie obowiązuje "inwestora GDDKiA".

    Sam sobie piszesz przepisy unijne, sam wymyślasz jakieś kuriozalne uzasadnienia
    które z dróg lokalnych, dojazdowych do dróg głównych czyni główne trasy
    tranzytowe!!!

    Chłopie, wybuduj choćby ten kawałek nowomostowej między średnicową a Polną!!!!


    I już ominiesz drogę lokalną - Chrobrego.

    Gościu, miej litość. Oszczędzaj swoje szare komórki i moje.



  • jojujacy 28.03.10, 20:24
    Odcinek Nowomostowej od Grudziądzkiej przy cmentarzu komunalnym do W-Z przy
    stawach na Batorego, to droga cały czas "w powietrzu" po estakadzie pajacu:

    - nad torem do Torunia PŁN ,
    - Polną ,
    - Wielki Rów ,
    - Pod Dębową Górą z przyszłym rondem na Ohajo z Towarową,

    wraz z włączeniem w niemożliwy dwupoziomowy wezeł przy stawach na Batorego.

    Kto ci durniu da zgode i pieniądze na tą głupotę, jak wystarczy przebudować o
    wiele taniej i bez konfliktów z mieszkańcami przy stawach Polną na 2x2.

    Reszty nie da sie nawet skomentować. Powtarzane brednie bez zrozumienia to już
    patologia .Poziom gówna w twojej głowie wyklucza dalszą dyskusje.
    Ciasnych pasów życze
    papa
  • hecer 28.03.10, 22:54
    tak, II etap trasy Wschodniej jest tańszy:)))


    buhhahahah:))


    > - nad torem do Torunia PŁN

    owszem.

    > - Polną ,

    zgadza się.

    > - Wielki Rów ,

    niekoniecznie, ale możliwe. Chodzi o korytarz Długa-WielkiRów-Mazowiecka

    > - Pod Dębową Górą z przyszłym rondem na Ohajo z Towarową,

    absurd. Idioto, ta droga nie jest do niczego włączona: Towarowa kończy się na
    Chrobrego, a Pod Dębową Górą nie ma przedłużenia do Kozackiej i nie musi go w
    ogóle mieć.

    > wraz z włączeniem w niemożliwy dwupoziomowy wezeł przy stawach na
    > Batorego.

    Gdzie są stawy, a gdzie Batorego, idioto.


    Mówimy tu o I etapie trasy nowomostowej - najważniejszej arterii miejskiej.
    Budujemy ją etapami: do średnicowej, do mostu na Waryńskiego.

    To jest niezbędna arteria dla miasta i ona powstanie, czy tego chcesz czy nie.

    A na pewno II etap Wschodniej nie jest tańszy niż 3 wiadukty, które zapewniają
    znakomity rozkład ruchu między Grudziądzką i nowomostową.

    I te wiadukty też nie muszą powstawać od razu.

    Najważniejsze jest włączenie do Grudziądzkiej, po estakadzie.

    I wiadukt nad Polną.

    Połączenie ze średnicową 2poziomowe może poczekać.





    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • hecer 28.03.10, 22:56
    a najlepsze jest to, że żaden z tych wiaduktów nie musi mieć skomplikowanych
    łącznic, np nad Polną nie potrzeba żadnych. Bo od tego jest skrzyżowanie
    Polna/Grudziądzka
    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • hecer 28.03.10, 23:42

    Po prostu trasa nowomostowa na tym odcinku, od Grudziądzkiej do średnicowej,
    spełnia ważną funkcję - odciążą Grudziądzka.

    II etap wschodniej nie jest "alternatywnym rozwiazaniem" - trasa nowomostowa
    idzie w linii prostej z trasą na Gdańsk (Grudziądzka odbija w lewo). Jest to
    więc idealne rozwiązanie. Wschodnia po prostu idzie naokoło na ul.Wschodnią, na
    Rubinkowo.

    Wschodnia nie odciąża więc Grudziądzką. Nadal będzie tłok i jednopoziomowe węzły
    na Grudziądzkiej. A trasa, która miałaby ją odciążać - wschodnia - prowadzi na
    Rubinkowo.

    Jak ty to sobie wyobrażasz - że jadący z Gdańska na śródmieście pojedzie
    wschodnią do średnicowej i wróci do miasta???

    Nonsens.

    To zresztą widać we wszystkich badaniach natężenia ruchu.

    A druga rzecz.

    "nowomostowa w powietrzu" - to też nieprawda.

    Bo owszem, nad Polną potrzebny jest wiadukt (ale bez łącznic). Nad torami też,
    łączenie po estakadzie z Grudziądzką również. To są po prostu niezbędne inwestycje.

    Ale np trasa Długa-WielkiRów-Mazowiecka-Polna może iść nad nowomostową, nie ma
    sensu robić tego odwrotnie, przerzucać nowomostowej nad zwykłą miejską drogą.



    Gdybyś tak spędził trochę czasu ucząc się o swoim mieście - zajrzał do tych
    planów Tłoczka, to planów robionych później - to miałbyś jako takie pojęcie o
    historii układu drogowego w Toruniu.

    Ba! Ale ty nie masz ani prawa jazdy, które w ogóle dawałoby cię jakieś tam
    podstawy do mowienia o rozwiązaniach drogowych, ani nie chce ci się sięgnąć do
    źródeł:)

    Układ drogowy Torunia zyskał swoją ostateczną postać w 1965 - od tego czasu nic
    lepszego nie wymyślono. To były świetne opracowania urbanistyczne, które kolejne
    perspektywy po prostu powielały.

    I ten układ na starych mapach planistycznych jest doskonały - tak przejrzysty i
    czytelny, że każdego kto ma odrobinę wrażliwości i inteligencji urzeknie!

    Są też studia z lat 80-tych, bardzo ciekawe opracowania natężeń ruchu.

    Ale ty, frajerze, umiesz tylko pluć i sączyć jad.

    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka