Dodaj do ulubionych

Mostowa prowizorka przyjedzie z Grudziądza

14.05.10, 10:57
idioci po prostu.


Wiadomo, że każda tymczasowa przeprawa poprawi przejazd na drugi brzeg.

Im szybciej powstanie, tym lepiej.

Rozmawiałem parę dni temu z jedną firmą na ten temat - powiedzieli że na plac
budowy to mogliby najwcześniej wejść w listopadzie. Bo trzeba mieć decyzję
o.o.ś. i pozwolenie na budowę. Sam projekt to miesiąc. Budowa - ok 2-3
miesiące. Cena - atrakcyjna.

A jeszcze nie uwzględniono przetargu... więc realnym najwcześniejszym terminem
budowy jest koniec tego roku/początek przyszłego roku. O ile pogoda pozwoli
(ale to nie jest aż taka przeszkoda w tym wypadku).

Ale Glonek w sierpniu to będzie miał dopiero analizę "czy warto".

Ten facet jest kompletnie zielony w tych sprawach. Wystarczyłby mu jeden
telefon to jakiejś firmy, która się tym zajmuje, by przestał opowiadać takie
dyrdymały, jakie opowiadał tu:


orbitorun.pl/mzdnaportalu,157,l1.html

To jakieś wypociny licealisty, który wyczerpał limit "kropek" i musi być pytany.





NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
Edytor zaawansowany
  • o.rajmund 14.05.10, 11:32
    glonek nie jest żadnym fachowcem i nie ma fachowców. a tymczasowego
    mostu nie postawią. A PO zostało zrobione na szaro. ot i co.

    www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100511/TORUN01/479812546
    - Czy MZD sam nie mogłoby opracować koncepcji? - pytam.

    - Nie, bo nie mam takich fachowców - odpowiada Glonek. - Ten
    dokument musi zrobić ktoś, kto ma pomysły na budowę mostu. To jest
    zadanie, które zostało wprowadzone w marcu, a ja na teraz mam ok.
    100 zadań realizowanych. Nie mam służb, które mogłyby temu zadaniu
    podołać, a później to obronić.
  • slusarstwo_art 14.05.10, 13:41
    Proponujemy jakże chlubną nazwę: Most im. hecera. Albo przynajmniej Most im.
    forumowiczów toruńskich. O ile oczywiście hecer by się zgodził :) Piszemy to
    bez ironii. Warto chyba odnotować ten ewenement na skalę kraju, że radni
    zaczerpnęli pomysł inwestycji z forum i zrealizowali go.
  • jarek_milczarek 14.05.10, 14:21
    Obawiam się, że most tymczasowy w nadal zaleskim Toruniu może
    oznaczać rozwiązanie na co najmniej 50 lat.

    Bo jeżeli most na Wschodniej miałby się rypnąć - o czym hecer kilka
    razy pisał (czy jednak znajdzie się odważny prokurator, który
    sprawdzi cały projekt?), to na Waryńskiego cały MZD przypnie sie do
    drzew jako tzw. obrońcy natury, a obszar chroniony Natura 2000
    zostanie rozszerzony do Solca Kujawskiego i Gdańska, wyjątkowo
    omijając oczywiście Kabo:)



  • hecer 15.05.10, 10:39
    > a obszar chroniony Natura 2000
    > zostanie rozszerzony do Solca Kujawskiego i Gdańska, wyjątkowo
    > omijając oczywiście Kabo:)

    akurat ten obszar ciągnie się od Solca do Gdańska:) Między innymi.

    Natura 2000 Dolnej Wisły to obszar całej doliny Wisły gdzieś tam od Płocka chyba
    do ujścia rzeki. Każdy most narusza obszar Natura 2000.

    Rezerwat Kępa Bazarowa - bardzo prosto zmienić jego granice (urwać kawałek za
    mostem kolejowym). Albo przesunąć lekko most - wykrzywić. Brakuje dosłownie 50
    metrów (o tyle Waryńskiego narusza Kępę).

    Most można wybudować za własne pieniądze. To jest najtańsza lokalizacja mostu w
    Toruniu. Ale nie ma żadnego problemu by zdążyć na dotację z PO IiŚ (327 mln zł)
    na lata 2007-13. Tak więc deadline otwarcia przeprawy to jest 2014-15. I to jest
    realny termin.


    Waryńskiego ma 1200 metrów. To o 40% mniej niż Wschodni. A więc będzie budowany
    nie 3 lata ale tylko 2 lata:) Ten jeden rok to czas wystarczający na uzyskanie
    decyzji administracyjnych (pesymistyczny scenariusz to 2 lata).



    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • hecer 15.05.10, 10:54
    "Bo jeżeli most na Wschodniej miałby się rypnąć -"

    szanse na to są niewielkie. Ale to dlatego, że nie ma chęci i mieszkańcy mają to
    wszystko w du_pie
  • szlachcic 14.05.10, 18:26
    > Wiadomo, że każda tymczasowa przeprawa poprawi przejazd na drugi brzeg.

    wiadomo takze ze wiadukt nad Sz. Olsztynska poprawi przejazd ta ulica
    wiadomo ze tunele za "Pilsudskim" tez by poprawily przejazd
    czy miasto stac na mozt tymczasowy, wiadukt na Olsztynskiej i tunele za papaka?
    Nie!!!
    Miasto ma ograniczone srodki i musi wybierac opcje najbardziej potrzebna
    a na 100% bardziej potrzebny jest wiadukt nad Losztynska niz tymczasowa
    fanaberia inteligentow z PO
    Most tymczasowy jedyny sensowny to na stale przez kilka lat ale to rowna sie
    kilkadziesiat baniek a nie jak niektorzy idioci mowili ze 5

    > Ten facet jest kompletnie zielony w tych sprawach.

    tak jak ty twierdzac ze most tymczasowy to 5 mln
    ty jako fachowiec za jakiego sie uwazasz twierdzisz ze 5 a ja laik za jakieg
    sie uwazam ale laik ktory nie ma nasrane we lbie mowi ze to wielokrotnie wiecej
    w konfiguracji stalej i ok 5 letniej boi tyle musialby stac
  • hecer 15.05.10, 00:17
    dziś był korek od Kaszownika.

    Jutro będzie od Bumaru.

    Przestań pieprzyć że most nie jest potrzebny.

    I naucz się, dresiarzu, pisać po polsku lub chociaż w jakimś języku zbliżonym do
    polskiego, gamoniu ty.

    Jesteś pośmiewiskiem tego forum, pacanem, gamoniem i patentowanym id__i__otą.

    Jeśli chodzi o most tymczasowy, to wiadomo już jaki, wiadomo gdzie, wiadomo na
    jak długo, wiadomo za ile.

    I wiadomo że taki most potrzebny jest od wczoraj. A nie za trzy lata.

    Glonek daje 90 dni na "opracowanie koncepcji". Z której wyniknie że most
    tymczasowy może powstać najwcześniej za 540 dni. Czyli mniej więcej za 2 lata od
    dziś.

    I ty mu wtórujesz i kibicujesz. Gratuluję.
  • romanbazylewicz 15.05.10, 10:11
    Faktem jest - niezły bełkot. Nickiem leczy kompleksy, chyba, że małolat jakiś?
  • szlachcic 15.05.10, 12:00
    jestes durniem hecer bo juz powiedziales nam tu na forum ze most
    bedzie kosztowal 5 mln
    jestes czlowiekiem bez honoru i odpowiedzialniosci cywilnej aby
    przyznac sie do bledu ze bedzie znacznie wiecej - juz to wiesz
    jestes durniem takze dlatego ze wmawiasz mi ze mowie rzekomo ze most
    jest niepotrzebny a ja tylko mowie ze sa bardziej potrzebne
    inwestycje. po prostu za te kilkadziesiat baniek mozna zrobic cos
    innego i nto na stale i wymienilem ci prymitywie kilka bardziej
    rozsadnych propozycji
    ja po prostu wole aby za te pieniadze na most kasa poszla na jakis
    wiadukt czy np na zrobienie ulicy sklodowskiej tez wybitnie
    nieprzejezdnej

    jestes durniem ktory uznal sie za fachowca od spraw drog a laik taki
    jak ja powiedzial ci juz tamno ze to nie bedzie zadne 5 mln jak
    sobie myslal fachowiec
  • hecer 15.05.10, 13:21
    mówiłem 5-8 mln zł, więc przestań teraz się pluć dresiarzu.

    I tyle to właśnie kosztuje.

    Koszt ustawienia podpór - 300 tys za jedną, potrzeba 16-naście, czyli 4.5 mln zł.

    A koszt wypożyczenia mostu oczywiście zależy od tego ile będzie stał, młotku.

    Trzeba go postawić (to jest jednorazowy koszt) potem dzierżawić na 3 lata i na
    końcu rozebrać (to też jednorazowy koszt).

    I ja te koszty znam, a ty się tylko sam opluwasz na tym forum. Pamiętam jak się
    wydurniałeś pisząc coś o moście tymczasowym we Wrocławiu... Więc już lepiej wróć
    na forum Brzydzi, bo tam są ludzie którzy nadają na podobnych falach co ty.
  • hecer 15.05.10, 13:24

    akurat koszty to najmniejszy problem.

    Jest zupełnie inny problem związany z tą inwestycją.

    Ale na forum Brzydzi masz poważniejsze tematy do omówienia, więc idź się tam
    produkować ze swoim bydgoskim think-tankiem.

    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • szlachcic 15.05.10, 18:27
    hecer napisał:

    > mówiłem 5-8 mln zł, więc przestań teraz się pluć dresiarzu.

    bo ty tak mowisz?
    budowa tyle bedzie kosztowala
    koszty skladaja sie nie z samej budowy

    > A koszt wypożyczenia mostu oczywiście zależy od tego ile będzie
    stał, młotku.

    ty smieciu pierd.....
    to ja ci na twojn pierwszy post o 5mln kosztach powiedzialem ze to
    koszty budowy i trzeba dodaac jeszcze koszty eksploatacji scisle
    zwiazane z czasem wypozyczenia
    juz durniu zapmniales?
    durniu, ten most jak postawimy dzisiaj to bedzie musial stac przez
    ok 5 lat bo sens bedzie jedynie taki jak przetrwa czas budowy
    Wchodniego i remontu Pilsudskiego i o tym tez pisalem durniu
    Podalem ci durniu tez koszty funkcjonowania mostu we wroclawiu -
    znacznie mniejszego
    Z tego wzgledu podwazylem kretynie te twoje 5 mln
    Kretynie teraz jako naczelny fachowiec probujesz zatuszowac swoja
    niekompetencje?
  • hecer 15.05.10, 19:32
    no weź wróć na forum Brzydzi ze swoim językiem, manierami i powierzchownością.
    Tam pasujesz idealnie. I tam masz największy fanklub.

    A o twoich rzeczowych wypowiedziach w sprawie mostu tymczasowego lepiej w ogóle
    nie dyskutować, bo czegoś takiego w ogóle nie ma, nie było i nie będzie.
    Szukanie tych twoich postów utrzymanych w stylistyce arafata po prostu popsuje
    mi dziś świetną kolację z mozarellą i chianti, więc może lepiej idź gdzieś na
    Rubinkowo na szneka z glancem albo obejrzyj sobie powtórkę meczu Unibaksu na dvd.




    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • ramboost 15.05.10, 20:42
    hecer napisał:

    > no weź wróć na forum Brzydzi ze swoim językiem, manierami i powierzchownością.
    > Tam pasujesz idealnie. I tam masz największy fanklub.
    >
    > A o twoich rzeczowych wypowiedziach w sprawie mostu tymczasowego lepiej w ogóle
    > nie dyskutować, bo czegoś takiego w ogóle nie ma, nie było i nie będzie.


    A ten gamoń szlachetka znowu to samo. To ja znowu napiszę:
    ślachciuro jedna, jak z ciebie taki fachowiec, to wylicz na podstawie solidnych
    danych te twoje horrendalne koszta funkcjonowania mostu tymczasowego, których to
    kosztów nie będzie przy moście za 900 milionów???

    Hecer przynajmniej wie, o czym pisze, a ty nie wiesz o niczym, żyjąc w jakimś
    wyimaginowanym świecie.

    --
    Kłamstwo obiegnie cały świat zanim prawda zdąży włożyć buty.
  • franek-dolas 15.05.10, 21:07
    Coś Ci się podupiło...
  • ramboost 16.05.10, 00:28
    franek-dolas napisał:

    > Coś Ci się podupiło...

    Nie. Dodałem swój komentarz do komentarza Hecera, aby była kontynuacja. Ale
    fakt, wygląda, jakbym odpowiadał Hecerowi. :/

    --
    b_looker 25.04.10, 22:41 Kid, jako toruński lokalny patriota możesz dla swojego
    miasta wiele zrobić: wyprowadź się, średnie IQ w Toruniu wyraźnie wzrośnie...
  • szlachcic 16.05.10, 12:28
    hecer, a ile masz nickow na tym forum?
  • szlachcic 16.05.10, 12:39
    a tak wogole fachowcu hecer odpowiedz na 3 najwazniejsze pytania
    jesli chodzi o ten temat ktorych jak widac nie zadali sobie
    inteligenci z UM w kontekscie pieniedzy

    1. Jak dlugo ma stac most tymczasowy?
    2. Ile bedzie kosztowal zakladajac caly czas funkcjonowania
    3. Czy te pieniadze w kontekscie wydania ich na rzecz CZASOWA sa
    najlepiej wydane, innymi slowy czy nie ma innych potrzeb ktore mozna
    rozwiazac i beda na stale

    moje odpowiedzi juz znasz
    1- aby mialo sens most musi stac przez czas budowy Wschodniej i czas
    remontu Pilsudskiego. Tylko taka opcja ma sens i ona wynosi ok 5 lat

    2- 5 lat mostu to kilkadziesiat milionow zlotych,
    mysle ze min 20 mln

    3 - czy nie lepiej wydac te pieniadze na budowe wiaduktu nad
    Olsztynska i zrobienie Sklodowskiej ZA SWOJE pieniadze a z
    dofinansowaniem UE jeszcze wiecej

    a pierd.... ze most tymczasowy by sie przydal to pieprz....
    komunikacyjnie przydaloby sie 100 rzeczy
    tu kretynie trzeba zadac sobie pytanie czy nas stac na wydawanie
    kupy pieniedzy na prowizorki
  • hecer 16.05.10, 17:40


    ja z tobą skończyłem rozmawiać.

  • szlachcic 16.05.10, 18:08
    hecer napisał:

    > ja z tobą skończyłem rozmawiać.

    wiem ze chcesz wyciszyc swoja kompromitacje w sprawie tymczasowego
  • hecer 15.05.10, 10:32
    to już postanowione - Glonek tego nie zrobi.

    90 dni na napisanie "koncepcji". Z której wyniknie że wszystkie dokumenty to
    ok 1 rok, do tego wybór wykonawcy w przetargu przez kilka miesięcy i przeprawa
    powstaje tylko na 12 miesięcy do ukończenia budowy Wschodniego.



    To powinno być inaczej robione - już dziś wybierany jest inżynier projektu,
    który przygotowuje koncepcję (ok 1 tydzień), projekt wykonawczy (ok 1
    miesiąc), uzyskuje zgody (2-6 miesięcy) i wybiera wykonawcę (2 miesiące).

    Tego nie trzeba sumować, bo inżynier projektu może pracować równolegle nad
    dokumentacją, decyzjami i przetargiem.


    To, co dyr Glonek opowiada o mostach to jakaś "prowizorka" - no przecież
    pontonowy trzeba rozebrać na 3 miesiące zimą (a to są koszty i przeprawy nie
    ma). Jest kilka innych uwarunkowań które trzeba znać.

    Ale do tego wystarczy jeden telefon do firmy, która takie rzeczy robi. I już
    się dowiemy czy mosty są dostępne w wypożyczalni i po ile.

    Ja już przez telefon rozmawiałem. Cena jest atrakcyjna. A to tylko jedna z
    firm która takie rzeczy robi.
  • hecer 15.05.10, 10:55

    między innymi most przez Wisłę w Fordonie:

    stare-www.uzp.gov.pl/biulety/2000/26/26_9700.html

    a także nasz pontonowy toruński.
  • hecer 15.05.10, 13:17

    img12.imageshack.us/img12/4286/wariant22.jpg

    Bez ruchu wahadłowego:

    Tylko w godzinach popołudniowego szczytu, dla samochodów jadących Bulwarem i
    Bydgoską-Chopina. Zamiast jechać na stary most, pojechałyby na przeprawę
    tymczasową.

    Na starym moście nadal po jednym pasie w każdym kierunku.

    W godzinach porannego szczytu (ruch do Torunia) zostawiona jest możliwość
    wykorzystania obu pasów starego mostu w ruchu z Podgórza do Torunia.

    Wtedy ruch z Torunia odbywa się po przeprawie tymczasowej - od pl.Rapackiego z
    wykorzystaniem ul.Chopina i al.500 lecia (zmiana organizacji ruchu - teraz
    jest to ulica jednokierunkowa do pl.Rapackiego; a musiałaby być
    jednokierunkowa w stronę przeprawy koło Wodnika). Albo tylko od strony
    Bydgoskiej i Bulwaru.



    Oba warianty znajdują się tutaj:

    forum.gazeta.pl/forum/w,87476,109385416,,Skladak_k_Wodnika_z_ruchem_wahadlowym_przez_most.html?v=2

    Odcięcie dojazdu na stary most poprzez Chopina (z Bulwaru i Bydgoskiej)
    znacznie poprawi płynność ruchu na pl.Rapackiego. Tam w tej chwili kierowcy
    sami sobie szkodzą wpychając się na skrzyżowanie gdy już wiadomo, że zapali
    się czerwone.

    Samo odciążenie pl.Rapackiego z ruchu na stary most poprzez Chopina
    (Bulwar+Bydgoska) poprzez skierowanie tego ruchu na przeprawę tymczasową jest
    ogromną poprawą. Wtedy mamy tylko tramwaj i przejście dla pieszych które
    hamują płynność ruchu na most. Ale te światła powinny zostać, żeby umożliwić
    włączenie się do pl.AK od Nieszawskiej.

  • buckshot 15.05.10, 13:38
    hecer napisał:

    > Na starym moście nadal po jednym pasie w każdym kierunku.

    Ktos gdzies napisał ze da sie bez wiekszego problemu wygospodarować
    dodatkowy 3 pas na moście Piłsudskiego. (oczywiscie po remoncie i
    wymianie nawierzchni)) Ciekawe czy radni biora to pod uwagę.
  • hecer 15.05.10, 16:28
    oczywiście że można. Wtedy już nawet nie trzeba się bawić z przeprawą tymczasową.

    - Ruch wahadłowy nic nie da - uważa Andrzej Glonek, szef toruńskich
    drogowców. - Analizowaliśmy wprowadzenie dodatkowego pasa w układzie
    naprzemiennym: radno w kierunku pl. Rapackiego, a po południu - w stronę pl.
    Armii Krajowej. Policja sceptycznie podeszła do pomysłu. Według nas to
    rozwiązanie tak naprawdę w zasadniczy sposób pogorszy bezpieczeństwo na moście.

    Gdy ta propozycja została wprowadzona każdy z trzech pasów liczyłby po 3 m
    szerokości. W tej chwili - w układzie jeden na jeden - mają one po 4,5 m. -
    Podczas awarii, wypadku lub kolizji przeprawa może zostać całkowicie zablokowana
    - mówi Glonek. - A po utworzeniu dodatkowego pasa ruchu niebezpiecznych sytuacji
    może być znacznie więcej.


    to jest kompromitująca wypowiedź.

    trakt.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=123%3Aa1-ponoc&catid=41%3Aw-realizacji&Itemid=87&lang=pl

    A1 - szerokość pasa ruchu wynosi 3.5 metra. Nie widzę powodów by na naszym
    moście musiał być 4.5 metrowy pas ruchu... To jakiś absurd. Ten pas jest tak
    szeroki bo dawniej jeździł tramwaj.


    To przez takich panów w MZD w Toruniu są korki. Tylko i wyłącznie przez nich.

  • hecer 15.05.10, 16:44
    wystarczy 2 x 3.5m.

    A trzeci pas, środkowy, miałby 2 metry.

    Auta osobowe mają szerokość do ok 1.8m.

    Więc jak jadą dwa autobusy albo dwie ciężarówki to spokojnie się zmieszczą. A
    żaden osobowy nie będzie się tam pchał - wystarczy namalować parę znaków:


    np taki:

    pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Znak_B-15.svg&filetimestamp=20061231223212
    pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Znak_F-22.svg&filetimestamp=20090601212443
    pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Znak_F-15.svg&filetimestamp=20090601202659
    można namalować na pasie ruchu i zawiesić nad pasem ruchu.


    I wcale nie musi być wahadłowo, jeśli ktoś się tego boi!!!

    To niech te ciamajdy poprawią ruch chociaż w jedną stronę! Z miasta na Podgórz
    niech będą te trzy pasy cały czas.


    albo taki znak dać:

    pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Znak_B-26.svg&filetimestamp=20070101022557
  • wiechl 16.05.10, 11:46
    Hecer, koncepcja słuszna, ale dopiero po remoncie mostu i 'odchudzeniu' barierek ochronnych, dzięki czemu da się odzyskać pewnie z 0,5m szerokości jezdni.

    Pas dwumetrowej szerokości i jazda 'na lusterka' to opcja dla twardzieli, a nie dla typowych kierowców, zwłaszcza w ruchu dwukierunkowym.
    Tak jak napisałeś, typowe auta mają do 1,8m szerokości, choć takie np. mondeo ma już prawie 1,9m. Najbardziej popularne 'kompakty' mają zazwyczaj 1,7-1,8m.
    Wymijanie w odległości ok. 10cm jest po prostu ryzykowne, zwlaszcza przy nierozdzielonych żadną barierką pasach ruchu. Jasne, że pozostałe pasy miałyby po 3,5m i te 10cm to skrajny przypadek, ale i tak formuła dość ryzykowna.

    2m pas ruchu można sobie przećwiczyć np. na remontowanych odcinkach niemieckich autostrad. Zawsze jest tam masywne rozdzielenie przeciwnych pasów ruchu. Mimo to, na takich odcinkach jedzie się zdecydowanie niekomfortowo.

    Moim subiektywnym - taki pas na naszym moście musiałby mieć co najmiej z 2,5m, aby uznać go w miarę bezpieczne rozwiązanie.
    Póki co można się skoncetrować na rozsupłaniu węzła na 'Rapaka' i po drugiej stronie, tak aby auta wjeżdzały na most w miarę płynnie.
    Teraz jest start zatrzymany i jazda 20km/h. Gdyby udało się sprawić, żeby samochody na moście jechały 30-40km/h, przepustowość prawie się podwoi.
    Pierwsza rzecz jaka mi się nasuwa, to np. zakaz skrętu w lewo z Kopernika (przynajmniej w szczycie).
  • hecer 16.05.10, 17:36
    masz jeden pas szerokości 3.5 metra. To jest niemal o cały metr więcej niż
    szerokość TIR-a, o cały metr więcej niż szerokość autobusu.

    obok tego jest pas szerokości 2 metrów. I dwa osobowe jadą sobie bardzo wygodnie
    nie na żadne lusterka, jak piszesz.

    Oczywiście problem jest wtedy gdy jadą dwa autobusy z przeciwnych stron.

    Dlatego nikt nie powinien się osobówką wciskać przy autobusie.

    Natomiast trzy osobówki zmieszczą się bez żadnego problemu. Tam przecież kiedyś
    jeździł tramwaj, na podwójnym torowisku. A po obu stronach torowiska są jeszcze
    miejsca dla 3.5 metrowego pasa dla autobusów i tirów.

    Chodzi przede wszystkim o to, by żaden kierowca saab'a czy mercedesa nie wciskał
    się na 2 metrowy pasy, gdy obok jedzie autobus. Bo może być niemal pewnym, że na
    1000 metrowym moście trafi na sytuację, że z przeciwka będzie też jechał autobus
    czy tir.

    Dlatego dobrze by było by taki autobus jechał sobie środkiem, na obu pasach (3.5
    metrowym i tym 2 metrowym), wtedy nikomu nie przyjdzie do głowy go wyprzedzać.

    Ale nawet gdybyśmy mieli dwa autobusy i szeroką osobówkę to sytuacja jest taka:

    2.5 metra bus + 1.8 metra osobówka + 2.5 metra bus = 6.8 metra. Masz jeszcze
    ponad 2 metry na odległość od barierek i pomiędzy autami - czyli po 50 cm od
    barierek i po 50 cm między autami. I takich lusterek naprawdę nie masz.

    Po poszerzeniu jezdni wcale nie musi być "szerzej i bezpieczniej", bo auta
    przybliżysz do kratownicy mostu - a teraz jest tam barierka. Jak uderzysz w
    kratownicę to się wbijesz w słup, a teraz najwyżej odbijesz od barierki.

    Kierowca siedzi po lewej stronie. Wystarczy że trzyma się linii rozgraniczającej
    lewy pas.

    Jeśli położysz tam jeszcze kocie oczka:

    www.technikajazdy.info/wp-content/uploads/2008/06/kocie_oczka_odblaski_w_jezdni.jpg
    czyli takie "rumble" (3D), po najechaniu którego czujesz wibracje i hałas to nic
    ci się nie stanie.

    A te kocie oczka można oczywiście położyć w nocy, gdy ruch jest mniejszy. Jeśli
    most ma 9 metrów szerokości to spokojnie na tych dwóch metrach można pracować.

    Niebezpieczne to jest 70km/h na tej kiepskiej nawierzchni.

    Lepiej jechać 40 km/h ale w trójkę.


  • hecer 16.05.10, 17:55
    problem polega na tym, że to może być sprzeczne z przepisami:

    pl.wikipedia.org/wiki/Pas_ruchu
  • hecer 16.05.10, 18:14
    www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0430.htm
    jest to trochę dziwne, że szerokość każdego pasa ruchu musi wynosić 3 metry.

    Dziwne, bo w końcu masz dwa pasy szerokości 3.5 metra. Wstawienie jeszcze
    jednego pasa szerokości 2 metrów nie pogarsza szerokości tych 3.5 metrowych:)

    Jest w zasadzie jeszcze gorzej:

    7. Szerokość jezdni na drogowym obiekcie inżynierskim powinna być nie
    mniejsza niż przed obiektem.


    co oznacza, że trzeba i przed mostem trochę te pasy przygotować.

    Zostaje więc opcja podziału na trzy 3-metrowe pasy ruchu oraz uspokojenia ruchu.

    I czemu tego nie można zrobić? Położyć od razu te kocie oczka, uspokoić ruch,
    będzie większa płynność.
  • wiechl 16.05.10, 21:32
    ano przepisy są upierdliwe.

    z drugiej strony podtrzymuję zdanie, że 2m to byłoby zdecydowanie zbyt mało, bez
    względu na regulacje prawne. Odwoływanie się do matematycznych wyliczeń to
    teoretyzowanie. Natomiast odwoływanie się do rozsądku kierowców nie przyniosłoby
    większego skutku - wyobraź sobie chociażby kierowcę porykującej BMKi ze
    słusznego rocznika - króla szos, jakich po Polsce jeżdżą tysiące. W tym kraju
    czerwone światło jest kwestią zdecydowanie umowną, a co dopiero jakiś pas ruchu.
    Nie ma co liczyć na rozsądek 'miszczuf' kierownicy - rozwiązania muszą mieć w
    sobie wystarczająco wysoki poziom idiotoodporności i tyle...
  • gilbert.grape 16.05.10, 22:05
    Pomijając przepisy. Przy pasie o szerokości 2m ilość wypadków na moście moim skromnym zdaniem zwiększy się o rząd.

    Dwa metry to jest szerokość miejsca parkingowego przed hipermarketem. Zobacz jak tam 50% kierowców rzeźbi nie mając poczucia odległości przy zupełnie małej prędkości.

    A teraz wyobraź sobie jazdę co poniektórych nawet przy prędkości 40 km/h w szpalerze aut po dwu stronach. Katastrofa.
  • hecer 16.05.10, 23:01
    ale oprócz pasa 2 metrowego masz pasy 3.5 metrowe. Pas jest wąski ale jest
    jeszcze spory margines na sąsiednich pasach.

    Ja cały czas powtarzałem kolegom, którzy chcieli takich pasów na moście że to
    jest trochę ryzykowne. Ale jakoś potem to wszystko przemyślałem i doszedłem do
    wniosku, że to jest jakaś naiwność - to jest prosta droga, wystarczy trzymać
    prosto kierownicę i tyle.

    Wiele razy jechałem gdzieś do Osieka nad jezioro polną drogą, czy po Nieszawce
    na wąskiej asfaltówce gdzie są nawet takie specjalne rozszerzenia by w ogóle
    można się było minąć... I co? I nic.

    Ludzie co dzień wjeżdżają do wąskich garaży. Co dzień przejeżdżają przez wąskie
    bramy na Bydgoskim. Sam kiedyś pomagałem znajomemu wjechać fordem transitem w
    taką bramę w Łodzi, że lusterka trzeba było złożyć.

    Nie chcecie 2 metrowego pasa, to okej. Zróbmy 2.5 metrowy. Albo wszystkie pasy
    po 3 metry. I jeszcze te kocie oczka.




    --
    NOWY TEST IQ - Znajdź brakującą kreskę i WYBUDUJ MOST! (Jeśli jej nie widzisz - startuj zCzasem Gospodarzy!) (rozwiązanie)

    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
  • ka_zet 17.05.10, 01:33
    hecer napisał:

    > www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0430.htm
    > jest to trochę dziwne, że szerokość każdego pasa ruchu musi wynosić 3 metry.

    Jak to mawiają, "musi to na Rusi". W Polsce natomiast możesz zwęzić, tylko
    potrzebujesz na to odstępstwo od ministra. Przy dobrym uzasadnieniu powinno się
    dać.

    --
    Obywatelu! Nie śmiećcie.
  • hecer 15.05.10, 16:48


    może oni nie znają tego znaku?

    pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Znak_F-22.svg&filetimestamp=20090601212443

    Może ten znak nie obowiązuje w Toruniu?

    Może ten pan:

    orbitorun.pl/mzdnaportalu,157,l1.html

    nie powinien już w Toruniu nic więcej naprawiać?
  • hecer 17.05.10, 11:30

    pl.wikipedia.org/wiki/Most_fordo%C5%84ski_im._Rudolfa_Modrzejewskiego_w_Bydgoszczy

    commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/18141365.jpg

    fotoforum.gazeta.pl/72,2,745,105160832,111229131.html

    u nas się nie da?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.