Dodaj do ulubionych

Czytelnik: Węzeł gordyjski w Czerniewicach?

04.12.10, 11:23
Podgórze i Rudak to nie Toruń, potrzebni jesteście tylko i wyłącznie do danych statystycznych. Obszar i ludność. Toruń prawobrzezny, a lewobrzeżny to dwie inne bajki. Was z tej jednej wyjeto i osadzono w jakiejś gorszej.
Obserwuj wątek
    • cobi78 Czytelnik: Węzeł gordyjski w Czerniewicach? 04.12.10, 11:26
      Widać że list pisał ktoś kto nie interesuje się na co dzień tym co się dzieje w mieście.
      Teksty że najbliższy wjazd na autostradę będzie w Nieszawce czy pytania o płatną lub bezpłatną obwodnicę powinny od razu przekreślić możliwość publikowania go. Ale widać GW lubi wypełniać luki za wszelką cenę...
    • hecer i tak nie będzie mostu na Wsch 04.12.10, 12:43
      Komisja Europejska już niedługo zabierze się za ten wasz "most na Wsch".

      Tracimy cenny czas. I trzeba będzie zwrócić pieniądze.


      --
      Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

      www.czasnagospodarza.pl/
      • hobbes1980 Re: i tak nie będzie mostu na Wsch 04.12.10, 13:13
        Jakos nie chce mi się wierzyc- ostatnio zreszta nie masz chyba najlepszej passy jesli chodzi o przewidywania. Ja na przyklad stawiałbym ze jezeli jakis most nie powstanie to bedzie to ten most tymczasowy co to miał sprawic ze Przybyszewski bedzie prezydentem.
      • jedrek95 Re: i tak nie będzie mostu na Wsch 05.12.10, 13:02
        Ja bardzo przepraszam ale czegoś nie rozumiem z Pana wypowiedzi "zionie" i widać że "lepiej niech się chata spali skoro postawili nie po mojemu" ? Szanowny Panie mnie też nie podoba się dziwne zakończenie na Stawkach ( dwu jezdniowy wiadukt prowadzący na jedno jezdniową szosę którą wjedzie się z powrotem na jedno jezdniowy wiadukt - zamiast włączyć trasę już za tym wiaduktem - ale aż tyle zacietrzewienia żeby nie rzec więcej .Nie miał Pan przodków w Konfederacji Targowickiej? cyt Komisja Europejska już niedługo zabierze się za ten wasz "most na Wsch". można się z kimś nie zgadzać ale to jest NIESAMOWITE ( nawet gdy się miało częściowo racje.
        • hecer Re: i tak nie będzie mostu na Wsch 08.12.10, 09:01
          Szanowny Panie,

          Ja rozważyłem różne "za i przeciw". Największą stratą jaką Toruń może odczuć rezygnując z mostu Wschodniego jest utrata 327 mln zł i budowanie za swoje pieniądze trasy nowomostowej z mostem na Waryńskiego. I wie pan co? To jest lepszy scenariusz niż budowanie mostu na Wschodniej!

          Jeśli nadal nie rozumie pan mojego zacietrzewienia i pasji to proszę przećwiczyć swoją inteligencję emocjonalną i wykonać następujące ćwiczenie: niech pan wyobrazi sobie, jak zły musiałby być most na Wschodniej, żeby opłacało się panu odwlec budowę mostu drogowego w Toruniu i stracić 327 mln zł dotacji unijnej.

          Jeśli ma pan już wyobrażenie, jak zły musiałby być most na Wschodniej to teraz proszę sobie wyobrazić, że on jest jeszcze gorszy.

          Trudne, prawda?

          Ale taka jest niestety rzeczywistość.

          Most Wschodni to po prostu bardzo drogi (750mln zł) objazd potrzebny po to, aby przebudować stary most i uruchomić na nim 3 pasy na stałe (od 2023 roku wg studium wykonalności)


          --
          Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

          www.czasnagospodarza.pl/
    • ariadna100 Zgadzam się. 04.12.10, 13:33
      Nie będę się wypowiadać na temat węzła w Czrniewicach, bo autor wypowiedzi powiedział zasadzie wszystko. Także nie rozumiem dlaczego go nie będzie i czarno widzę przyjęte rozwiązanie z Nieszawką w tle.

      Ale nie o tym.

      Co do zaniedbania naszej części miasta (mieszkam na Stawkach) zgadzam się w stu procentach. Tutaj nic nie ma. Nie ma porządnych sklepów, ani bazy usługowej, ani rozrywkowej, ani nawet jednej sensownej knajpy. Żeby załatwić cokolwiek trzeba się przebijać przez ten nieszczęsny most. Osiedla się rozrastają, powstają nowe bloki, a w zakresie infrastuktury nie zmienia się nic. Najbardziej doktliwy jest chyba jednak brak szkoły ponadgimnazjalnej. Ulice osiedlowe nie mają oświetlenia, o utwardzonej nawierzchni większość z nas w zasadzie może jedynie pomarzyć. Na moim osiedlu nie ma nawet wody!!! Na każde moje pytanie wodociągi odpowiadają mi, że nie ma chwilowo w planach. Jak piszę do MZD aby może zrobili coś z katastrofalnymi dziurami, to dowiaduję się, że w zeszłym roku zasypywali dziury gruzem. Ale jak rozumiem to już nie MZD wina, że gruz się w dziurach nie trzyma? Mamy XXI wiek, a tutaj żyje się gorzej niż na nie jednej zapadłej wiosce i co gorsza nawet nie ma do kogo pójść po pomoc, bo każde pismo jest olewane i odpowiedzi które przychodzą przyprawiają o dziki śmiech.

      Apeluję do Państwa, któzy zostali radnymi tych dzielnic - zróbcie coś w końcu, abyśmy nie żyli w Toruniu drugiej kategorii!!! Zapomniani i skazani na indolencję i bezczelność urzędników. Bo tego, że w XXI wieku w dużym mieście, generalnie całkiem blisko centrum, nie ma bieżącej wody - inaczej niż skandalem nazwać nie można!!
      • ef_em Re: Zgadzam się. 04.12.10, 15:58
        Są inicjatywy społeczne dla Stawek, Rudaka i Podgórza.
        Nie mam pojęcia co robią członkowie tych stowarzyszeń poza tym, że jeden z ich przedstawicieli startował w wyborach oraz aktywnie protestował przeciwko budowie węzła "Kluczyki" (rozwiązanie - proteza dla braku połączenia S10 i drogi krajowej 1 (przyszłościowo 100) z A1.
        Kilka razy pisałem wnioski o pojedyncze zmiany do MZD, Prezydenta i Spółdzielni.
        Była decyzja wiceprezydenta o wprowadzeniu proponowanych zmian i cisza. Powróciłem do tematu po prawie dwóch latach i po pół roku zebrała się komisja. Wnioski komisji były jasne. Zmiany należy wdrożyć ale trzeba planu, przetargów itp. Ostatecznie w czerwcu dostałem pismo, że zmiany zostaną wprowadzone w sierpniu.
        Mamy grudzień i nic. Totalna cisza.
        Poczekam jeszcze kilka dni i ponownie przypomnę się Panu Glonkowi albo Mieszkalskiemu z MZD.
        Skoro wysłali do mnie oficjalne pismo to niech teraz się tłumaczą dlaczego się z niego nie wywiązali.

        Tak właśnie traktuje się mieszkańców tej gorszej lewobrzeżnej części Torunia.
        Jesteśmy dobrzy gdy podatki płacimy ale gdy już odezwiemy się z jakimiś potrzebami to starym zwyczajem Pana Prezydenta Zaleskiego zbywa się nas.

        Na corocznych spotkaniach z Prezydentem Pan Zaleski jeszcze chyba ani razu nie odpowiedział konkretnie na zadane pytanie. Zawsze krąży wokół tematu starając się jak tylko może nie odpowiedzieć.

        I znowu wybraliście (ja nie) go na Prezydenta.
    • jojujacy Wyjaśniam 04.12.10, 20:52
      Bardzo chciałbym prosić dziennikarzy o wyjaśnienie tej sprawy. Dlaczego nikt w naszym pięknym mieście nie postarał się, nie lobbował u władz odpowiedzialnych za budowę autostrady A1o zaprojektowanie i utworzenie węzła autostradowego w Czerniewicach tak, by można było zjechać z drogi krajowej nr 1 na autostradę A1 i drogę ekspresową S10?


      Jak lobbowali, to już było za późno ( po uzyskaniu pozwolenia na budowę A1 Toruń - Łódź ).W takim momencie budowa połączenia z DK1 oznaczałaby opóźnienie budowy A1 Toruń Łódź o lata. Z drugiej strony nie można mieć naszym za złe bo wcześniej długo byli zapewniani przez GDDKiA ze połączenie z DK1 w Czerniewicach pozostanie.
      Wina tkwi przede wszystkim w bydgoskim oddziale GDDKiA, że zawczasu nie wykupił gruntów pod drogi węzeł zintegrowany w Czerniewicach umożliwiający połączenie z DK1 ( mimo ze rozważali taki wariant ). Przyjęto wariant najprostszy obecnie realizowany i w konsekwencji najtańszy likwidując jednocześnie sprawne połączenie z DK1.Jak zwykle chodziło o pieniądze.Na to nałożył się bałagan w przepisach z lat wcześniejszych , ciągłe zmiany ,nieuregulowane ustawy i niekompetencja urzędników.


      Dlaczego mieszkańcy lewobrzeżnej części Torunia muszą nadkładać drogi i np z Czerniewic jechać do węzła drogowego Nieszawka, by skorzystać z autostrady A1?


      Po jaką ch .. przez Nieszawkę ?

      Na A1 ( na Łódź ) lewy brzeg wjeżdża na węźle Odolion ( przy skręcie z DK1 w prawo ( w stronę Aleksandrowa) zaraz za przejazdem kolejowym ), jadąc tam równoległą do A1 DK1 ( Łódzką ) w tym samym kierunku ( na Łódź ), taką samą odległość, jednocześnie oszczędzając kasę za równoległy odcinek A1 Czerniewice - Odolion

      Na Gdańsk jadą mostem Wschodnim i SzLubicką na węzeł Lubicz
      Pozostaje jedynie niecały rok jeżdżenia A1 na Gdańsk przez Nieszawkę czy stary most ( pomiędzy zamknięciem obecnych łącznic w Czerniewicach ( wrzesień 2012 ) a oddaniem mostu wschodniego ( lipiec 2013 )


      Dlaczego nie można wybudować zjazdu w Czerniewicach?


      Można zbudować bez problemów , ale od drugiej strony bramek SPO Czerniewice na S10 ( węzeł zaraz za pierwszym wiaduktem drogowym poligonówki w stronę Bydgoszczy, skręt do Torunia zaraz po opuszczeniu bramek A1 SPO w Czerniewicach).
      Moje propozycje:

      A) Węzeł na przedłużeniu Trasy Wschodniej (DK1) od Lipnowskiej prosto do S10, jednocześnie integrujący w przyszłości po włączeniu w granice miasta olbrzymi teren dawnego poligonu Piaski,
      na którym może powstać osiedle, galerie handlowe czy tereny przemysłowo-usługowe połączone z S10/A1 i prawym brzegiem bezpośrednio przez most wschodni


      Toruń płaci jedynie za budowę 400 metrowego odcinka od Łódzkiej/Lipnowskiej w korytarzu ul Topazowej do granicy miasta, resztę poza granicami miasta płaci GDDKiA ( dalej przez były poligon Piaski do S10 )

      lub

      B) Krótki węzeł DK1 ( Łódzka ) - S10 poza granicami miasta( budowę finansuje GDDKiA )


      Do momentu wybudowania nowego mostu, korki w Toruniu się tylko powiększą. Wszyscy którzy będą jechać od strony Łodzi w stronę Gdańska będą przejeżdżać przez centrum Torunia naszym jedynym mostem, powodując jeszcze większe zatory. A ci, którzy będą chcieli skorzystać z A1 i udadzą się w stronę węzła Nieszawka (mam chociaż nadzieję na porządne i poprawne oznakowanie) spowodują bardzo duże natężenie ruchu na ulicach: Łódzkiej, Andersa i Poznańskiej, co będzie skutkowało ich zakorkowaniem.


      Nie . W tym czasie A1 Toruń - Łódź będzie jeszcze bezpłatna. Chcąc jechać za darmo z Łodzi na Gdańsk jedziesz darmową A1 do Torunia albo Dk1 (w Czerniewicach nie zjedziesz na most wiec zjeżdżasz na A1 przed Toruniem na węźle Odolion ) i płacisz tylko za odcinek koncesyjny GTC obwodnicy pomiędzy PPO Nowa Wieś a SPO Lubicz ( 3 km ) .

      Więc przy 20 gr / km płacisz za obwodnice 60 gr , wyjeżdżasz z A1 w Lubiczu i dalej za darmo po staremu przez DW 552 i Łysomice.


      Jak jeździ do A1 lewy brzeg omówiłem wyżej.

      Z kolei ruch Bydgoszcz - Łódź jedzie za darmo jak do tej pory S10 i A1 ( przez Czerniewice). Docelowo ten kierunek chcąc jechać za darmo jedzie tak samo. Płaci tylko za odcinek A1 Czerniewice - Odolion ( dalej na Łódź już po DK1).
      Nie będzie wiec żadnego dużego natężenia na Poznańskiej/Andersa/Łódzkiej o korkach nie wspominając.








      • ef_em Re: Wyjaśniam 04.12.10, 21:38
        Niepoprawny optymista.

        Jak nas doświadczenie z 3 pasem na moście uczy pragnienia drogowców i wyczyny kierowców nie idą w parze.
        To, że drogowcy założyli taki a nie inny podział ruchu nie znaczy, że tak będzie.
        Przykład od lat mamy tez z tranzytem w kierunku Gdańska. Wiele aut przez miasto nadal jeździ bo ..... od zawsze tak jeżdżą, bo obwodnica zakorkowana, bo ....... i wiele innych powodów.
        Efekt.
        Miasto staje w godzinach szczytu, a większość aut poruszających się po moście ma obce tablice rejestracyjne.

        Jako mieszkaniec podgórza widzę raczej ten czarniejszy scenariusz i jego właśnie się obawiam.
        • jojujacy Re: Wyjaśniam 04.12.10, 22:24
          ef_em napisał:

          > Niepoprawny optymista.

          To nie optymizm. takie są fakty.

          > Jak nas doświadczenie z 3 pasem na moście uczy pragnienia drogowców i wyczyny k
          > ierowców nie idą w parze.

          Co mają rozwiązania na moście ,za które odpowiada MZD, do rozwiązań w Czerniewicach za które odpowiada GDDKiA, oprócz tego, że napędzają jeszcze większy ruch na obwodnicy, bo kto przytomny z tranzytu pojedzie przez miasto , przez jedyny wąski, zakorkowany, stary most w centrum wraz zakorkowanymi dojazdami i niskimi wiaduktami ?

          > To, że drogowcy założyli taki a nie inny podział ruchu nie znaczy, że tak będzi
          > e.
          > Przykład od lat mamy tez z tranzytem w kierunku Gdańska. Wiele aut przez miasto
          > nadal jeździ bo ..... od zawsze tak jeżdżą, bo obwodnica zakorkowana,

          Właśnie. A zakorkowana jest przez przebudowę węzła Lubicz, która skończy się pod koniec 2011 , są też spore szanse że wcześniej

          >
          > Jako mieszkaniec podgórza widzę raczej ten czarniejszy scenariusz i jego właśni
          > e się obawiam.

          Żebyś jeszcze potrafił to uzasadnić.
        • jojujacy Re: Wyjaśniam 04.12.10, 23:06
          ef_em napisał:

          > Jako mieszkaniec podgórza widzę raczej ten czarniejszy scenariusz i jego właśni
          > e się obawiam.

          Chyba nie chcesz mi wmówić że jadący A1 na Łódź "lewobrzeżanie" , zamiast darmowych 12 kmetrów ( Łódzką od Czerniewic do węzła Odolion), zrobią dodatkową, prawie 20 km "okrętkę" przez węzeł Nieszawka, płacąc jeszcze za 12 km A1 ( równoległej do DK1 ) do Odolionu ? :)

          Czy może jadąc na Gdańsk A1, wybiorą z przekory most Piłsudskiego czy okrętke przez Nieszawkę zamiast Wschodni ( po lipcu 2013 ) ? :)

          Chyba nie chcesz też powiedzieć, że tranzyt ma żałować 60 gr żeby postać na Piłsudskim podziwiając starówkę ? :)
          • ef_em Re: Wyjaśniam 05.12.10, 08:22
            Z logicznego punktu widzenia masz rację.
            Niestety co nieco słyszy się na CB. Kierowcom (jak jeszcze nie przebudowywano węzła w Lubiczu) nie chciało się obwodnicą jechać i np do OBI, Cerrefourra, Leroy Merlin czy Mazowiecką pomimo tego, że podpowiadano im takie rozwiązanie i przez miasto się pchali.
            Tego się obawiam.

            Pozostaje jeszcze jeden element.

            Oznakowanie.

            Niestety rozwiązanie przyjęte przez GDDKiA ma poważny problem.
            Co z kierowcami jadącymi DK10/S10 i chcącymi jechać dalej DK1(docelowo 100).
            Będą musieli na węźle Kluczyki wjechać na Stawki i dopiero stąd w kierunku Łodzi.

            Osobiście pojechałbym do Odolionu A1 ale czy kierowcy jadący pierwszy raz tą drogą będą wiedzieli, że tak można i za parę groszy można ominąć miasto, czy też kierowani oznakowaniem na DK1 będą na węźle Kluczyki wjeżdżać w Andersa i dalej Łódzką.

            Zakładam również że niestety powstanie węzeł Kluczyki, a nie planowany od wielu lat węzeł Stawki.

            Mamy przykład obecnej A1. Nie wszyscy od razu rzucili się na tą drogę. Wielu kierowców nadal jeździ starą DK1 pomimo tego, że nadziana fotoradarami, przejściami, skrzyżowaniami itp jak sernik rodzynkami, a o jakości już nawet nie wspomnę. Żal ludziom wydać te 17,50 w jedną stronę. Może to mało, może i dużo ale jedna fotka z Fotoradaru może wielokrotnie ta opłate przewyższyć.

            Czy to jest sensowne?

            Nie ale Polacy tak jeżdżą.
            • jojujacy Re: Wyjaśniam 05.12.10, 16:08
              ef_em napisał:

              > Z logicznego punktu widzenia masz rację.
              > Niestety co nieco słyszy się na CB. Kierowcom (jak jeszcze nie przebudowywano w
              > ęzła w Lubiczu) nie chciało się obwodnicą jechać i np do OBI, Cerrefourra, Lero
              > y Merlin czy Mazowiecką pomimo tego, że podpowiadano im takie rozwiązanie i prz
              > ez miasto się pchali.
              > Tego się obawiam.

              To zaledwie 10 % margines "myślących inaczej" i jadących pierwszy raz. Przed remontem 90 % szło obwodnicą.

              > Niestety rozwiązanie przyjęte przez GDDKiA ma poważny problem.
              > Co z kierowcami jadącymi DK10/S10 i chcącymi jechać dalej DK1(docelowo 100).
              > Będą musieli na węźle Kluczyki wjechać na Stawki i dopiero stąd w kierunku Łodz
              > i.

              Mają wjeżdżać do miasta, zamiast gnać prosto eSką S10 do Czerniewic i A1 na Łódż darmo ?:)

              > Osobiście pojechałbym do Odolionu A1 ale czy kierowcy jadący pierwszy raz tą dr
              > ogą będą wiedzieli, że tak można i za parę groszy można ominąć miasto, czy też
              > kierowani oznakowaniem na DK1 będą na węźle Kluczyki wjeżdżać w Andersa i dalej
              > Łódzką.

              I znów uwznioślamy margines:)


              > Zakładam również że niestety powstanie węzeł Kluczyki, a nie planowany od wielu
              > lat węzeł Stawki.

              Węzeł Kluczyki niczego w tej kwestii nie zmienia

              > Mamy przykład obecnej A1. Nie wszyscy od razu rzucili się na tą drogę. Wielu ki
              > erowców nadal jeździ starą DK1 pomimo tego, że nadziana fotoradarami, przejścia
              > mi, skrzyżowaniami itp jak sernik rodzynkami, a o jakości już nawet nie wspomnę
              > . Żal ludziom wydać te 17,50 w jedną stronę.

              Widzisz różnicę między 17,50 zł a 60 gr ?
    • bynio_ok Czerniewice - Toruń 04.12.10, 23:39
      Mieszkam w Czerniewicach. Jeszcze w zeszłym roku można było ładnie przeskoczyć pasem autostradowym do Torunia, np. na Rubinkowo. Ale i nie tylko, bo nawet jadąc na Wrzosy to zamiast stać na moście wybierałem autostradę. To był drugi most Torunia! Już teraz rozwiązanie z jazdą przez Lubicz skopało to połączenie. Zapytajcie się drogówki ile samochodów zawraca w Lubiczu na ciągłych liniach albo obok Opla. Oni wszyscy jadą do Torunia. A ile razy był wypadek albo kosmiczny korek w wakacje i duża część ruchu korzystała z połączenia autostradowego.

      Węzeł autostradowy w Czerniewicach to 2 most dla Torunia! Dlaczego Toruń z tego rezygnuje?!?!?

      To nie tylko dla połączenie dla Czerniewic, ale także dla całego lewostronnego Torunia, Ciechocinka, Aleksandrowa jadącego na Rubinkowo, do Lubicza, do Warszawy itp. I vice versa! Bez niego całe towarzystwo zapcha Toruń - bo nie mam innego wyjścia.
      • jojujacy Re: Czerniewice - Toruń 05.12.10, 00:46
        bynio_ok napisał:

        > Mieszkam w Czerniewicach. Jeszcze w zeszłym roku można było ładnie przeskoczyć
        > pasem autostradowym do Torunia, np. na Rubinkowo.

        To teraz nie przeskoczysz. Nie dość że obwodnica będzie płatna to w Czerniewicach nawet na nią nie wjedziesz. Pretensje do bydgoskiego oddziału GDDKiA.

        > Ale i nie tylko, bo nawet jad
        > ąc na Wrzosy to zamiast stać na moście wybierałem autostradę.

        Nie ma co żałować . W lipcu 2013 będzie Most Wschodni a obwodnica będzie płatna. Wiec najpierw ograniczenie do 40 km /h i zatrzymanie na bramkach na środku A1 w Nowej Wsi ( pobranie biletu ) i po przejechaniu 3ch km kolejny postój na bramkach ( tym razem na zjazdach ) w Lubiczu ( zapłata )


        > Już teraz rozwiązanie z jazdą przez Lubicz skopało to połączenie. Zap
        > ytajcie się drogówki ile samochodów zawraca w Lubiczu na ciągłych liniach albo
        > obok Opla. Oni wszyscy jadą do Torunia. A ile razy był wypadek albo kosmiczny k
        > orek w wakacje i duża część ruchu korzystała z połączenia autostradowego.

        Powodem jest przebudowa węzła Lubicz

        > Węzeł autostradowy w Czerniewicach to 2 most dla Torunia! Dlaczego Toruń z t
        > ego rezygnuje?!?!?

        Toruń nie rezygnuje z węzła. Powstanie węzeł " Piaski " na przedłużeniu Trasy Wschodniej do S10 , lub węzeł " Czerniewice " , ale na S10 ( z drugiej strony bramek wjazdowych na A1 ) Poczytaj moje wpisy powyżej.

        > To nie tylko dla połączenie dla Czerniewic, ale także dla całego lewostronnego
        > Torunia, Ciechocinka, Aleksandrowa jadącego na Rubinkowo, do Lubicza, do Warsza
        > wy itp. I vice versa! Bez niego całe towarzystwo zapcha Toruń - bo nie mam inne
        > go wyjścia.

        Nie zapcha. Przeczytaj DOKŁADNIE moje wcześniejsze wpisy w tym wątku.
        • ef_em Re: Czerniewice - Toruń 05.12.10, 08:28
          jojujacy napisał:

          > bynio_ok napisał:
          >
          > > Mieszkam w Czerniewicach. Jeszcze w zeszłym roku można było ładnie przesk
          > oczyć
          > > pasem autostradowym do Torunia, np. na Rubinkowo.
          >
          > To teraz nie przeskoczysz. Nie dość że obwodnica będzie płatna to w Czerniewica
          > ch nawet na nią nie wjedziesz. Pretensje do bydgoskiego oddziału GDDKiA.

          I właśnie o to mamy żal do GDDKiA.
          Ta instytucja żyje we własnym świecie.
          Przykładowo negatywnie ocenili budowę drugiej nitki obwodnicy poligonowej bo za mały ruch.
          Nie wiem skąd mają te badania. Może w nocy je robili?
          Czasami trzeba kilka km przejechać aby kogoś wyprzedzić bo z przeciwka non stop coś jedzie.

          > Toruń nie rezygnuje z węzła. Powstanie węzeł " Piaski " na przedłużeniu Trasy
          > Wschodniej do S10 , lub węzeł " Czerniewice " , ale na S10 ( z drugiej strony b
          > ramek wjazdowych na A1 ) Poczytaj moje wpisy powyżej.

          Czyżby węzeł Kluczyki upadł?
          Oby tak było.
          • tortor5 Re: Czerniewice - Toruń 05.12.10, 10:24
            Nie chcę się powtarzać, ale jak GDDKiA O/Bydgoszcz już coś projektuje lub remontuje koło Torunia to zawsze musi być w trybie oszczędnościowym.
            Patrz:
            1. Obwodnica poligonowa - 1 pas
            2. Węzeł w Czerniewicach - bez zjazdu na Toruń
            3. Zjazd z węzła w Lubiczu - ze szlabanami przez tory
            4. Pożal się Boże skrzyżowanie i modernizacja DK1 w Łysomicach aż do Sharpa
            5. Fatalny stan DK15 od Trzemeszna po Brodnicę przy bardzo dużym natężeniu ruchu na tej drodze.


            • kid_cassidy Re: Czerniewice - Toruń 06.12.10, 16:01
              to sa te słynne tradycje bydgoskiego drogownictwa, o których pisał rudzielec z tmmb kiedy lamentował, ze przenoszą gddkia do Torunia.
              Zreszta, wybierz się na bydgoskie jezdnie, to znajdziesz potwierdzenie tradycji bydgoskiego diurownictwa :P
              --
              patrz_realniej (24.08.10, 10:37) o witaczu na wyjeżdzie z Torunia:
              po co sie wysilać akcentowaniem informacji o mieścinie.
              Od razu dac planszę- Piła- 150 km.
            • ka_zet Re: Czerniewice - Toruń 06.12.10, 17:00
              tortor5 napisała:

              > Nie chcę się powtarzać, ale jak GDDKiA O/Bydgoszcz już coś projektuje lub remon
              > tuje koło Torunia to zawsze musi być w trybie oszczędnościowym.

              Teorie spiskowe, znowu?

              --
              Obywatelu! Nie śmiećcie.
              • jojujacy Re: Czerniewice - Toruń 08.12.10, 13:34
                bederyk napisał:

                > Ta wszechwładna GDDKiA w Bydgoszczy puściła sobie A1 tak daleko od siedziby. Po
                > myślcie czasami.

                Nie chodzi o A1 tylko o skopany węzeł w Czerniewicach

                Pytanie, kto i gdzie to projektuje, podopwiem, nie w Bydgoszcz
                > y.

                Za zlecenie ,nadzór na projektem i akceptacje przyjętych odpowiada bydgoski odział GDDKiA
        • empi33 Re: Czerniewice - Toruń 07.12.10, 19:46
          > Toruń nie rezygnuje z węzła. Powstanie węzeł " Piaski " na przedłużeniu Trasy
          > Wschodniej do S10 , lub węzeł " Czerniewice " , ale na S10 ( z drugiej strony b
          > ramek wjazdowych na A1 ) Poczytaj moje wpisy powyżej.

          Mogłbym zapytać czy to wiarygodna informacja, że węzeł Piaski powstanie? MIeszkam w tej okolicy i dlatego pytam. Wydawało mi się że to po prostu propozycja internauty ze skyscrapercity i nic więcej. Jest to jakieś rozwiązanie, ale moim zdaniem droga powinna w jak najmniejszym stopniu ingerować w tereny leśne żeby ich nie niszczyć . Dlaczego GDDKiA nie zrobiła od początku normalnego węzła Czerniewice nigdy nie pojmę. Pozdrawiam.
          • jojujacy Re: Czerniewice - Toruń 08.12.10, 02:08
            empi33 napisał:


            > Mogłbym zapytać czy to wiarygodna informacja, że węzeł Piaski powstanie? MIeszk
            > am w tej okolicy i dlatego pytam. Wydawało mi się że to po prostu propozycja in
            > ternauty ze skyscrapercity i nic więcej.

            O tym że miasto nie rezygnuje z budowy węzła Czerniewice wypowiadał się niedawno w Nowościach Kalinowski z MZD

            Wg mnie obecnie realne jest to tylko po drugiej stronie bramek A1 SPO Czerniewice( węzeł na S10 ). A wiec np jeden z dwóch wariantów do wyboru przedstawionych przeze mnie na forum SSC. Przy czym budowa to perspektywa 10 lat

            > Jest to jakieś rozwiązanie, ale moim z
            > daniem droga powinna w jak najmniejszym stopniu ingerować w tereny leśne żeby i
            > ch nie niszczyć .

            Te tereny leśne to zwykła monokultura sosnowa. Nie widzę większych problemów z uzyskaniem DŚU. Korytarz lasu do wycięcia to ok 1 km x 30 m
            ( w obu wariantach). W obu przypadkach można też wykorzystać istniejące odcinki duktów leśnych poszerzając je pod korytarz drogowy.

            >Dlaczego GDDKiA nie zrobiła od początku normalnego węzła Czer
            > niewice nigdy nie pojmę. Pozdrawiam.

            Przeczytaj mój pierwszy post w tym wątku

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka