Dodaj do ulubionych

Pomnik Lecha Kaczyńskiego: Platforma mówi "nie"

09.05.11, 11:30
Komuchy dostana od pisowskiej bandy i bandy towarzysza gospodarza 2 dyrektorskie stanowiska i zrobia tak aby pomnik kartofla powstal
inna opcja, pisowska banda zgodzi sie na postawienie z inicjatywy komunistow pomnika Stalina
I jedni i drudzy beda mieli kogo calowac w tylek
Edytor zaawansowany
  • bar.mal 09.05.11, 12:48
    Ponad 6 tyś wpisów na facebooku i ankieta na stronie gazeta.pl (92 % - 8%) mówią same za siebie. MY ludzie z TORUNIA nie chcemy tego pomnika!! Nie chodzi o to dlaczego ten pomnik, po co, kogo, jak. Po prostu ludzie go nie chcą!
  • jerzy_gw 09.05.11, 15:39
    bar.mal napisała:

    > Ponad 6 tyś wpisów na facebooku i ankieta na stronie gazeta.pl (92 % - 8%) mówi
    > ą same za siebie. MY ludzie z TORUNIA nie chcemy tego pomnika!!

    Czy sądzisz, że ludzie z forum GW i facebooka to tylko torunianie?
    Poza tym wielu zwolenników pomnika, czy raczej nie-przeciwników, nie korzysta w tych
    serwisów. Zatem nie jest to żaden argument, a PO jak zwykle wykorzystuje szansę i
    kontynuuje populizm.
  • szlachcic 09.05.11, 17:05
    > Czy sądzisz, że ludzie z forum GW i facebooka to tylko torunianie?
    > Poza tym wielu zwolenników pomnika, czy raczej nie-przeciwników, nie korzysta w
    > tych serwisów. Zatem nie jest to żaden argument,

    wiec zrobmy referendum!!!!!!!
    Jestem za referendum w tej sprawie
    Tylko ze pisowska banda swietych bedzie przeciwna bo pisowska banda DOSKONALE wie ze by przegrala z kretesem

    > serwisów. Zatem nie jest to żaden argument, a PO jak zwykle wykorzystuje szansę
    > i kontynuuje populizm.

    a ty za to z pisowska banda jestescie najbardziej demokratycznymi demokratami bo zrobicie to po cichu.
    To co robia oszolomy z PISu to jest podyktowane politycznymi wzgledami bardziej niz odzew na ta podla sytuacje PO
  • jerzy_gw 09.05.11, 23:46
    szlachcic napisał:

    > wiec zrobmy referendum!!!!!!!
    > Jestem za referendum w tej sprawie

    jestem ZA

    > a ty za to z pisowska banda jestescie najbardziej demokratycznymi demokratami b
    > o zrobicie to po cichu.

    nie wiem za jaką bandą Ty stoisz, ale ja mówię od siebie, nie reprezentuję nikogo więcej
  • szlachcic 10.05.11, 20:03
    > jestem ZA

    ale zdajesz sobie sprawe ze to nie rozwiazuje sytuacji?
    watpliwa jest przepustka dla pomnika jakby referendum zakonczylo sie wynikiem np 52:48
    Ty uwazasz ze to byloby zwyciestwo demokracji i wszystko byloby ok
    Ja uwazam ze w kontekscie demokracji wynik 52:48 dobry jest dla zamkniecia zsypu w wiezowcu aby nie wlazily tam szczury
    Pomnik to zupelnie inna sprawa.
    Dlatego napisalem ze nie rozumiecie slow o mniejszosci w demokracji
    Pomnik nie moze dzielic, wiec przewaga musialaby byc potezna. np 80:20
    Wtedy takie roztrzygniecie daje pomnikowi przepustke.
    Ja zaproponowalem referendum bo jestem pewien przytlaczajacej porazki pisu

    > nie wiem za jaką bandą Ty stoisz, ale ja mówię od siebie, nie reprezentuję niko
    > go więcej

    jak sledzisz to forum od jakiegos czasu musisz wiedziec ze kpie takze z populistow PO
    wiec nie zarzucaj mnie czasem oskazrzeniami o polityczne faworyzowanie kogokolwiek
  • jerzy_gw 11.05.11, 00:11
    szlachcic napisał:

    > ale zdajesz sobie sprawe ze to nie rozwiazuje sytuacji?

    Ale jest sposobem na udokumentowanie opinii społeczeństwa.

    > watpliwa jest przepustka dla pomnika jakby referendum zakonczylo sie wynikiem n
    > p 52:48
    > Ty uwazasz ze to byloby zwyciestwo demokracji i wszystko byloby ok

    Nie, nie wiesz co uważam.
    Aczkolwiek podobnie skończyły się wybory prezydenckie i nie protestowałeś
    a chyba to ważniejsze niż pomnik w Toruniu :-)

    > Ja uwazam ze w kontekscie demokracji wynik 52:48 dobry jest dla zamkniecia zsyp
    > u w wiezowcu aby nie wlazily tam szczury
    > Pomnik to zupelnie inna sprawa.
    > Dlatego napisalem ze nie rozumiecie slow o mniejszosci w demokracji
    > Pomnik nie moze dzielic, wiec przewaga musialaby byc potezna. np 80:20
    > Wtedy takie roztrzygniecie daje pomnikowi przepustke.

    Zgadzam się z powyższym. Przewaga ZA czy PRZECIW powinna być znaczna.
    W kontekście demokracji wobec mniejszości uważam za naganne negowanie jej
    prawa w ogóle do wprowadzania inicjatyw, w tym stawiania pomników.

    > Ja zaproponowalem referendum bo jestem pewien przytlaczajacej porazki pisu

    PiSu jako inicjatora, tak, byłaby to porażka, ale tak naprawdę to byłaby porażka
    osób głosujących ZA (które nazywasz bandą pisu).

    > jak sledzisz to forum od jakiegos czasu musisz wiedziec ze kpie takze z populis
    > tow PO
    > wiec nie zarzucaj mnie czasem oskazrzeniami o polityczne faworyzowanie kogokolw
    > iek

    Człowieku, nic nie mówiłem o faworyzowaniu, śledzę forum i wiem, że kpisz z PO też.
    Ja mówię o kategoryzowaniu, które uprawiasz. Czy nie rozumiesz, że w tym Twoim
    referendum wezmą udział także osoby spoza PO i PiS i że opowiedzą się ZA albo PRZECIW?
    A Ty od razu wrzucisz je do uprzednio przygotowanych 2 worków.
  • stary.pierdziel 09.05.11, 22:34
    Wyrazy serdecznego współczucia dla wszystkich Torunian.

    Może jednak, w przypadku najgorszym, da się z tą klęskę jakoś wykorzystać;
    np. jako turystyczną atrakcję; któż ma w końcu pomnik Największej Miernoty na Świecie?
    tylko Toruń!
  • cromio 09.05.11, 12:50
    - pomnik stanie. Czy znajdzie się 3 normalnych radnych spoza PO ?
  • szlachcic 09.05.11, 17:09
    cromio napisał:

    > - pomnik stanie. Czy znajdzie się 3 normalnych radnych spoza PO ?

    nieudacznicy gospodarze pojda jak jeden maz za pisowska banda
    Dlaczego?
    Dla pisowskiej bandy najwazniejszymi dwoma sprawami w miescie dzisiaj sa
    - pomnik Popieluszki
    - pomnik kartofla
    Oni zrobia wszystko aby zrealizowac swoj plan.
    Maja do tego narzedzia. Sa to stAnowiska w UM i miejskich spolkach, a komuchy sa glodni pieniedzy i stanowisk.
    Oczywiscie jezeli komunisci umozliwia budowe tego pomnika skompromituja sie przed swoimi wyborcami maksymalnie.
    dlatego uwazam ze juz ta bolszewicka banda rozmysla jak subtelnie rozwiazac problem i wykorzystac nadazajaca sie okazje
  • uszaty25 09.05.11, 12:55
    W Toruniu moze powstac kazdy pomnik, pytanie kto za to zaplaci?. W koncu pomnik zmarlego prezydenta wybranego w wolnych wyborach nie jest chyba niczym zlym.

  • revolutionibus 09.05.11, 16:53
    uszaty25 napisała:

    > W Toruniu moze powstac kazdy pomnik, pytanie kto za to zaplaci?. W koncu pomnik
    > zmarlego prezydenta wybranego w wolnych wyborach nie jest chyba niczym zlym.

    cieszy to 'chyba'.
    do znudzenia wiec: "pomnik zmarlego prezydenta..."
    jest czyms 'zlym', poniewaz sluzyl bedzie zyjacemu bratu i jego rownie zyjacej i aktywnej swicie realizujacej partykularne interesy swojej partii.
    jest czyms 'zlym' poniewaz stawiany bedzie wbrew woli duzej czesci mieszkancow miasta.
    jest czyms 'zlym' poniewaz spolaryzowac (zubozyc) moze lokalna scene polityczna na PO-PIS (poprzez wprowadzenie atmosfery permanentnego konfliktu wokol pomnika lidera krajowej partii), a wiec wyeliminowac potencjalne oddolne inicjatywy wyborcze/ polityczne
    jest czyms 'zlym', bo jak juz zapowiadaja jego zwolennicy skwer wokol niego stac sie moze arena manifestacji politycznych, ktorych przebieg i efekty sledzic mozemy w relacjach z krakowskiego przedmiescia
    jest czyms 'zlym' poniewaz powyzsze polozyc sie moze cieniem na wizerunku miasta i tak nadwyrezonym obecnoscia w nim RM
    to sa argumenty dla ktorych przede wszystkim zaleski oraz czas gospodarzy powinny wycofac sie z projektu.

    ale i przypominam caly czas- nie zapominajmy tez o pomniku j.popieluszki, by sie w ferworze walki o 'prawde smolenska', w obecnej nieakceptowalnej, makabrycznej w wyrazie formie, tylnymi drzwiami nie wdarl do torunia.
    jest to temat o tyle wazniejszy, ze pilny. "tak" dla popieluszki, "nie" dla obecnej koncepcji pomnika- bez konsultacji czy tym bardziej konkursu na rzezbe, ktora ma stanac w centrum torunia
  • szlachcic 09.05.11, 17:17
    uszaty25 napisała:

    > W Toruniu moze powstac kazdy pomnik, pytanie kto za to zaplaci?.

    rozumiem ze jakbym chcial postawic pomnik Hitlerowi to wg ciebie mogbym
    Bredzisz chlopcze.
    Kazda inicjatywa miejska, powinna opierac sie na akceptacji mieszkancow.
    Stad sa przy kazdej inwestrycji konsultacje, raczej powinny byc.
    Ostatnio towarzysz Zaleski powiedzial ze teraz w Toruniu na to bedzie sie bardziej zwracalo uwage.
    Sprawa z pomnikiem pokazuje ze towarzysz Zaleski wprowadza ludzi w blad.
    wychodzi na to ze nic sie nie zmienia. Wladza jest wybitnie arogancka
    Inicjatywy dot pomnikow zas powinny kierowac sie tylko i wylacznie akceptowaniem to przez spoleczenstwo. W kazdym kraju, kazdy pomnik ktory dzieli, nawet pol na pol, nigdy by nie powstal.
    W zepsutej do szpiku Polsce zasrani politycy uzurpuja sobie prawo do wszystkiego nawet gdy zdecydowana wiekszosc jest przeciwna.
    Ja jestem pewien ze proporcje na nie sa 90:10
    Jestem pewien ze zdaja sobie z tego sprawe oszolomy pisowskie i dlatego jeszcze 2 tyg temu zaprzeczali. Podali to do wiadomosci w terminie jak najkrotszym do glosowania.
    Banda pisowska doskonale zdawala sobie sprawe ze bedzie burza
  • bekessy 09.05.11, 18:18
    "W koncu pomnik zmarlego prezydenta wybranego w wolnych wyborach nie jest chyba niczym zlym."

    Otóż to. Ja nie jestem co prawda przekonany, że LK należy stawiac pomik, ale jeżeli jest taka inicjatywa (w dodatku z założenia samofinansująca się), to nie należy ludzim rzucać kłód pod nogi.
  • revolutionibus 09.05.11, 18:28
    bekessy napisał:

    > "W koncu pomnik zmarlego prezydenta wybranego w wolnych wyborach nie jest chyba
    > niczym zlym."
    >
    > Otóż to. Ja nie jestem co prawda przekonany, że LK należy stawiac pomik, ale je
    > żeli jest taka inicjatywa (w dodatku z założenia samofinansująca się), to nie n
    > ależy ludzim rzucać kłód pod nogi.

    jasne, pelna zgoda.
    pod warunkiem, ze
    A. robia to na wlasnej parceli, a nie publicznej
    B. w zgodzie z prawem (w tym m.in. mpzp, z pozytywnymi opiniami wlasciwych organow miejskich/wojewodzkich, pozwoleniami)

    we wszelkich innych przypadkach- argumenty jak juz wczesnej wymienione, do ktorych sie pan nijak nie odniosl. czy sie myle?
    pozdrawiam
  • jerzy_gw 10.05.11, 00:01
    revolutionibus napisał:


    > jasne, pelna zgoda.
    > pod warunkiem, ze
    > A. robia to na wlasnej parceli, a nie publicznej
    > B. w zgodzie z prawem (w tym m.in. mpzp, z pozytywnymi opiniami wlasciwych orga
    > now miejskich/wojewodzkich, pozwoleniami)

    Jest wiele inicjatyw, dzierżawy pomieszczeń na rozmaitą działalność, także wmurowywania
    tablic i innych, które ingerują w obszar publiczny a nie ma w związku z nimi konsultacji
    społecznych, nie muszą być. Ja nie mówię, że tutaj by się nie przydały może, ale ogólnie
    nikt nie musi spełniać Twoich "warunków", żeby za zgodą miasta coś zrobić.
    W tej sytuacji także, jeśli będzie zgoda władz miasta to wszystko jest zgodnie z prawem.
    Szlachcic oczywiście popłynął i porównuje już sprawę z budową pomnika Hitlerowi.
    Opamiętajcie się trochę, ten pomnik ma też zwolenników (osobiście jeszcze nie wiem
    czy jestem zwolennikiem, ale nie jestem przeciwnikiem), będzie zbudowany za zgodą władz
    (jeśli będzie w ogóle) i sfinansowany z innych niż podatników pieniędzy (zakładam).
  • revolutionibus 10.05.11, 12:15
    jerzy_gw napisał:

    > Jest wiele inicjatyw, dzierżawy pomieszczeń na rozmaitą działalność, także wmur
    > owywania
    > tablic i innych, które ingerują w obszar publiczny a nie ma w związku z nimi ko
    > nsultacji
    > społecznych, nie muszą być.

    oczywiscie, zgadzam sie w pelni.
    przypominam jednak, ze odpowiadalem na post:
    "Otóż to. Ja nie jestem co prawda przekonany, że LK należy stawiac pomik, ale jeżeli jest taka inicjatywa (w dodatku z założenia samofinansująca się), to nie należy ludzim rzucać kłód pod nogi."
    wiec po pierwsze wyjasnia sie, ze rozmawiamy o pomniku, a nie wynajeciu sutereny. sprawa nieco jednak inna, co sam w kolejnym zdaniu przyznajesz. choc arcyanalogiczna przy zalozeniu, ze za suterene jednak trzeba placic czynsz, a mialaby by byc jednak ona jako mienie miasta udostepniona na swietlice za 'free' dowolnej partii
    po drugie, a istotniejsze- moj glos byl polemicznym do stwierdzenia, jakoby "nie nalezalo rzucac klod pod nogi" ergo- nie dyskutowac z wyjsciowymi zalozeniami, nie podnosic sprawy w dyskursie publicznym i wydawac zgode (przez rade) PONIEWAZ "jest taka inicjatywa (w dodatku z założenia samofinansująca się)". I spelnienie tylko warunku "istnienia inicjatywy samofinansujacej sie" mialoby wystarczyc do udostepniania w dzisiejszej polsce, w toruniu miejskiej dzialki dla monumentu o dowolnej "tresci". Dzialki przy tym wybitnie eksponowanej.

    Ja nie mówię, że tutaj by się nie przydały może, al
    > e ogólnie
    > nikt nie musi spełniać Twoich "warunków", żeby za zgodą miasta coś zrobić.

    na razie zgody miasta nie ma, dyskusja ma na celu rowniez przekonanie rady tegoz miasta, ze sa istotne przeslanki ku temu, by z ta konkretna inicjatywa sie wstrzymac.

    > W tej sytuacji także, jeśli będzie zgoda władz miasta to wszystko jest zgodnie
    > z prawem.

    jasne. oczywiscie. co nie znaczy, ze "zgoda" nadal nie bedzie gleboko dyskusyjna gdyz,,, (argumenty podalem w innym poscie)

    > Szlachcic oczywiście popłynął i porównuje już sprawę z budową pomnika Hitlerowi
    > .

    jasne, jednak szlachcic nie raz plynie czyniac czarny pr sensownym czesto argumentom.
    jednak zahaczajacy o demagogie argument 'hitlera' mial przyblizyc problem wydawania pozwolenia na dowolne inicjatywy ("bo ja tak chce", "bo sam zaplace"), bez konsultacji spolecznych czy wyczucia smaku, chwili, norm spolecznych.

    > Opamiętajcie się trochę, ten pomnik ma też zwolenników (osobiście jeszcze nie w
    > iem
    > czy jestem zwolennikiem, ale nie jestem przeciwnikiem), będzie zbudowany za zgo
    > dą władz
    > (jeśli będzie w ogóle) i sfinansowany z innych niż podatników pieniędzy (zakład
    > am).
    pomnik ten (lecha kaczynskiego, bo o nim mowia prof polak, politycy pis, a w zmiekczonej nieco formie jasinski) jednak wywoluje zbyt wiele kontrowersji by konsultacji nie przeprowadzic. to jest moim zdaniem moralna (co oczywiste niestety- nie prawna) powinnosc rzadzacych- ktorych decyzje z grubsza powinny byc manifestacja woli ogolu mieszkancow.
    czy tak bedzie tym razem, zobaczymy.
    i przykro mi, uwierz, ze to wszystko odbywa sie kosztem niewielkiej czesci mieszkancow, rozsadnych wyborcow pis, ktorzy pomnikowi nie mowia nie, ale i nie koniecznie popieraja marsze z antypansytwowymi transparentami, kuklami, pochodniami, przeskakiwanie przez barierki, rzucanie sloikami z fekaliami w praworzadnym panstwie.
    pozdrawiam
  • befata3 09.05.11, 13:18
    marny pomysł z tym pomnikiem. w jednym rzędzie postawimy Jana PawłaII, Pilsudskiego, Kopernika i Kaczyńskiego? ....
  • orbitorun.pl 09.05.11, 13:45
    Amerykański historyk John L. Motley powiedział, że „czyny, a nie kamienie, są prawdziwymi pomnikami”. Urzędnicy nie rozumieją tej prostej prawdy i fundują nam w centrum Torunia muzeum rzeźb im. Estetyki Wątpliwej. - pisze Marceli Sulecki z Orbitoruń.pl orbitorun.pl/pomnikiurzedniczejpychy,1203,l1.html
  • seiendes 09.05.11, 14:07
    Masowe pomniki (zwłaszcza naturalistyczne) polityków to wciąż język XIX w, kiedy lud miast gazet nie czytał, telewizji nie miał,więc pewnie by nawet nie wiedział, jak wyglądał ojcowie narodu, gdyby nie pomniki i monety - a przecież miał się uczyć ich czcić jako konstytutywne elementy świadomości narodowej. Pomnik LK siłą rzeczy wpisałby się w posmoleński podział plemienny. Zresztą, Wawelu i tak już nic nie przebije.
  • lewobrzezny 09.05.11, 16:07
    W mieście są straszne braki infrastrukturalne, już nie będę pisał o moście, ale nie można się doczekać remontu głupiego chodnika pod wiaduktem kolejowym (tym na wprost mostu Piłsudskiego). Czy politycy nie wpadli na pomysł, że takimi drobiazgami też można zyskać wyborców?
  • oghana7 09.05.11, 17:02
    pomnik dla najgorszego ,najbardziej szkodliwego prezydenciny w polsce ,niszczacego wlasny rzad i premiera ,pogardzajacego ludzmi i wysmiewanego przez cala europe??? ZGROZA!
  • jurber1 09.05.11, 17:03
    Gdy chciano - przed laty - postawić pomnik Kuroniowi, PIS-ie to zablokowały, argumentując (poniekąd słusznie) że dopiero po 5 latach ... no to poczekajmy. I nie na każdym skrzyżowaniu, nie każdego miasta ! A Świątynia Opatrzności Bożej zasługuje na "relikwie" Lecha i Marii ... !
  • szlachcic 09.05.11, 17:20
    jurber1 napisał:

    > Gdy chciano - przed laty - postawić pomnik Kuroniowi, PIS-ie to zablokowały, ar
    > gumentując (poniekąd słusznie) że dopiero po 5 latach ...

    ale Kuron byl ich, a kartofel jest nasz
  • nizinny 09.05.11, 17:04
    Ale chłopaki dali głos. Nie wiem, czy to z uwagi na własne ograniczenia umysłowe, czy też z uwagi na ograniczenia wielbicieli Gazetowo/Wyborczego pismactwa, ale jakoś tak mało składnie im się układają myśli.
    Waldziu Przybyszewski zapomniał dodać czego mianowicie obawia się w symbolice „Drugiego Karkowskiego Przedmieścia”. Czy boi się modlitw staruszek, czy raczej szczającej do zniczy swołoczy zwoływanej przez Gazetę Wyborczą. Jeżeli tego drugiego – to mógł to załatwić od razu z chętnie pijących mu z ust redaktorów lokalnego dodatku.
    Jasiu Wyrowiński nie akceptuje manifestacji politycznych. Zupełnie jak jego nowy kumpel z Rady Bezpieczeństwa Narodowego – generalissimus Jaruzelski . Apeluję do Jasia o inicjatywę ustawodawczą w Senacie zakazującą manifestacji politycznych pod groźbą pałowania przez ZOMO .
    Grześ Karpiński zabredził coś o wyrażaniu opinii o pomniku przez parlamentarzystę Giżyńskiego, zapominając , że sam też jest parlamentarzystą , tak samo jak Jaś Wyrowiński i też uznał za stosowne zabrać głos w tej sprawie. Czyli jednym parlamentarzystom można a innym już nie.
  • szlachcic 09.05.11, 17:27
    > Waldziu Przybyszewski zapomniał dodać czego mianowicie obawia się w symbolice &
    > #8222;Drugiego Karkowskiego Przedmieścia”. Czy boi się modlitw staruszek,
    > czy raczej szczającej do zniczy swołoczy zwoływanej przez Gazetę Wyborczą.

    zgodzisz sie nizinny z tym ze o pomniku powinno decydowac dana spolecznosc?
    czy uwazasz ze polityczne lajno wystarczy?
    ja uwazam ze to mieszkancy powinni decydowac, ba zadnego pomnika wiecej bym nie stawial w obrebie SM, dlatego ze to jest miejsce wypoczynku a nie miejsca martylorogii narodu polskiego.
    Mamy juz w obrebie SM kilka miejsc super powaznych
    Pisowska banda ta liczbe chce jeszcze zwiekszyc.
    Stawia pomniki juz upamietnionych ludzi w obrebie SM
    Oni mysla ze takie czyny dadza im przepustke do nieba.
    Nie posle Girzynski, nie vice prezydencie Rasielewski
    To co pokazujecie jest anty spoleczne i nie godzi sie katolikowi
    Tylko ze wy gardzicie ludzmi, gadacie o demokracji ale dla waszych celow macie ja w dupie
    Na tym polega podlosc pisowskiej holoty
  • nizinny 09.05.11, 17:45

    Osobiście nie jestem wyznawcą wartości jaką jest "demokracja" więc mało mnie obchodzi zdanie większości. Skoro jednak ,żyję w kraju ponoć ....."demokratycznym" i nie spiskuję czynnie w celu obalenia porządku prawnego RP , to będę się godził z wiekszością wyznającą te wartości. A skoro tak to mam pod ręką taki mały cytacik :

    "Demokracja jest pojęciem bardziej złożonym, niż tylko sama realizacja woli aktualnej większości. (…) Priorytet interesów większości wcale nie musi oznaczać ignorowania preferencji mniejszości.” A. Preisner

  • buckshot 09.05.11, 17:59
    bip.torun.pl/sesje_det.php?Kod=833&R=1&page=1
    Głosowanie 12.05.2011


    Projekt Klubu Radnych Prawo i Sprawiedliwość z dnia ……Druk nr 135

    Uchwała nr ……………..Rady Miasta Torunia z dnia …………………….

    w sprawie wyrażenia zgody na wzniesienie pomnika upamiętniającego ofiary katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem.

    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) uchwala się, co następuje:


    §1. Wyrazić zgodę na wzniesienie na terenie miasta Torunia pomnika upamiętniającego Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego oraz ofiary katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem.

    §2. Pomnik zostanie zlokalizowany na działce nr 340, obręb nr 13, przy Alei Jana Pawła II 2, na terenie będącym własnością Gminy Miasta Toruń, zgodnie z załącznikiem do uchwały.

    §3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Torunia .

    §4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

    Przewodniczący Rady Miasta Torunia
    Marian Frąckiewicz


    Ile ma kosztować ten pomniczek ? Kto za to zapłaci
    Lepszym miejscem byłby chyba Port drzewny, można by podciągnąć tam np. tramwaj.
  • szlachcic 09.05.11, 21:53
    >Priorytet interesów większości wcale nie musi ozna
    > czać ignorowania preferencji mniejszości.” A. Preisner

    nawet tych slow nie rozumiesz wiec po co je cytujesz?
    to po pierwsze
    po drugie temat pomnika jest wylaczony z tej idei
    po 3, spojrz na swiezy temat beatyfikacji papieza
    wiesz dlaczego nie zrobiono tego 5 minut po jego smierci?
    No ale tacy jak Ty to Kaczora uwazacie za pierwszego po Bogu, mam nadzieje ze jeszcze go nie uznajecie za lidera
  • nizinny 09.05.11, 21:58

    Jesteś bardzo miłym człowiekiem .... jak czytam. Dlatego kończę bezsensowną dyskusję z chamem.
  • jerzy_gw 10.05.11, 01:17
    szlachcic napisał:

    > >Priorytet interesów większości wcale nie musi ozna
    > > czać ignorowania preferencji mniejszości.” A. Preisner
    >
    > nawet tych slow nie rozumiesz wiec po co je cytujesz?

    Te słowa to istota rzeczy właśnie, chodzi o to, że teoretyczna mniejszość też
    ma prawa. Nie zrozumiałeś.

    > po drugie temat pomnika jest wylaczony z tej idei

    dlaczego? bo tak powiedziałeś?

    > po 3, spojrz na swiezy temat beatyfikacji papieza
    > wiesz dlaczego nie zrobiono tego 5 minut po jego smierci?

    Sam spójrz na temat bo w zacietrzewieniu odnosisz się do niewspółmiernych
    rzeczy, papież miał pomniki za życia, a tu chodzi o pomnik w ROK po śmierci.

    > No ale tacy jak Ty to Kaczora uwazacie za pierwszego po Bogu, mam nadzieje ze j
    > eszcze go nie uznajecie za lidera

    Nizinny nic takiego nie powiedział, brak argumentów z Twojej strony kolejny raz kończy się
    próbą wciskania dyskutanta do określonej grupy. Świat jest bardziej złożony niż Ci się wydaje.
    Nie wszystko jest czarne albo białe, PO albo PiS.
  • szlachcic 10.05.11, 14:09
    > Te słowa to istota rzeczy właśnie, chodzi o to, że teoretyczna mniejszość też
    > ma prawa. Nie zrozumiałeś.

    tak, ale nie w takich sprawach
    pomnik jest symbolem ktory powinien kreowac tylko pozytywne wartosci (zgodzisz sie?)
    ten pomnik nie dosc ze dzieli jak malo co (zgodzisz sie?), wrecz przeciwnie, zdecydowana wiekszosc jest przeciw, dowod? forum czy fejsbuk. to sa moje argumenty ze wiekszosc jest przeciwna. Jak chcesz podaj swoje ze wiekszosc jest za
  • szlachcic 10.05.11, 14:17
    > dlaczego? bo tak powiedziałeś?

    uwazasz ze kibice maja prawo do postawienia pomnika Jonssonowi na SM
    dlaczego nie, wg ciebie nalezy dac im to prawo, a mysle ze znalazloby sie ludzi podobnie tylu co dla Kaczora.
    moze Sharon Stone jak zaklada noge na noge.
    Ja jestem za, uwielbiam ta scene tak jak kazdy prawdziwy facet, jestem pewien ze znalazlbym mniejszosc ktora chcialaby tego pomnika
    Powiem wiecej, ten pomnik bardziej by laczyl niz kamienny kartofel, a dzieliby mniej
    Zrozumiales?
    Czy na zrozumienie powyzszego nie pozwala ci pisowskie IQ?

    > Sam spójrz na temat bo w zacietrzewieniu odnosisz się do niewspółmiernych
    > rzeczy, papież miał pomniki za życia, a tu chodzi o pomnik w ROK po śmierci.

    przyklad z czasem na beatyfikacje podalem ci dlatego ze ludzi bez wyraznych "wielkich czynow" na calym swiecie nie honoruje sie natychmiast, po to aby nie bylo pozniej "ale"
    nawet watykan do papieza zas zrobil 5 letni czas dla wszystkich aby mieli czas podwazyc swietosc papieza
    wy jako oszolomstwo pisowskie tym pomnikiem uwazacie Kaczora za bardziej swietego niz papiez

    > Nizinny nic takiego nie powiedział, brak argumentów z Twojej strony

    za to twoje argumenty za pomnikiem sa powalajace, czytam juz je tydzien i konca nie widac taki elaborat zrobiles
  • jerzy_gw 10.05.11, 22:59
    szlachcic napisał:

    > uwazasz ze kibice maja prawo do postawienia pomnika Jonssonowi na SM
    > dlaczego nie, wg ciebie nalezy dac im to prawo, a mysle ze znalazloby sie ludzi
    > podobnie tylu co dla Kaczora.
    > moze Sharon Stone jak zaklada noge na noge.
    > Ja jestem za, uwielbiam ta scene tak jak kazdy prawdziwy facet, jestem pewien z
    > e znalazlbym mniejszosc ktora chcialaby tego pomnika

    Moim zdaniem Jonsson nie powinien nawet mieć ulicy w Toruniu. Przykłady, które podajesz
    są zupełnie oderwane od tematu. CO ma Jonsson albo Stone do Polski?

    > Powiem wiecej, ten pomnik bardziej by laczyl niz kamienny kartofel, a dzieliby
    > mniej
    > Zrozumiales?
    > Czy na zrozumienie powyzszego nie pozwala ci pisowskie IQ?

    Mimo, że podobno czytasz moje posty (poniżej tak twierdzisz), to Twoje IQ nadal
    widzi tylko PiS i PO, binarny świat. Rozumiem, że nie ogarniasz złożoności świata i
    dlatego go upraszczasz. Moja opinia jest tylko moja, nie opowiadam się za PO ani PiS,
    podkreślam to jeszcze raz i jeśli kolejny raz będziesz mnie segregował będę zmuszony
    do przerwania z Tobą dyskusji. Zrobię to niechętnie, gdyż będzie to niestety kolejnym
    przykładem zamknięcia ust w dyskusji spowodowanego sprowadzaniem jej przez
    dyskutanta do b. niskiego poziomu, inwektyw itp. Wyhamuj człowieku.

    > przyklad z czasem na beatyfikacje podalem ci dlatego ze ludzi bez wyraznych "wi
    > elkich czynow" na calym swiecie nie honoruje sie natychmiast, po to aby nie byl
    > o pozniej "ale"
    > nawet watykan do papieza zas zrobil 5 letni czas dla wszystkich aby mieli czas
    > podwazyc swietosc papieza
    > wy jako oszolomstwo pisowskie tym pomnikiem uwazacie Kaczora za bardziej swiete
    > go niz papiez

    Czy naprawdę nie rozumiesz, że nie chodzi tutaj o beatyfikację? To zupełnie inny poziom.

    > za to twoje argumenty za pomnikiem sa powalajace, czytam juz je tydzien i konca
    > nie widac taki elaborat zrobiles

    Problem w tym, że ja nie podawałem żadnych argumentów ZA pomnikiem.
    Staram się na razie zrozumieć tych, którzy są przeciwko.
  • amonavis 09.05.11, 18:07
    Pomnik dla goscia, ktory jest winny smierci 95 osob i stratom materialnym 1 mld zlotych. Zart, kpina czy co innego? Jezeli dla niego pomnik to dla mnie co do jasnej cholery! Nikogo nie usmiercilem wiec chyba jakas nagroda sie nalezy!
    --
    Polakiem z urodzenia, Zydem z wyboru jestem. I tak zostanie.
  • slusarstwo_art 09.05.11, 18:17
    Pomnik dla goscia, ktory jest winny smierci 95 osob i stratom materialnym 1 ml
    > d zlotych.

    Dlaczego uważasz że Kaczyński jest winny śmierci 95 osób?
    Masz na to JAKIEKOLWIEK dowody?
  • hobbes1980 09.05.11, 18:33
    > Dlaczego uważasz że Kaczyński jest winny śmierci 95 osób?
    > Masz na to JAKIEKOLWIEK dowody?

    Jest ich pewnie tyle samo co na wszystkie durne teorie o zamachu, a i tak nie przeszkadza to bandzie maciarewicza ich głosic.
  • slusarstwo_art 09.05.11, 18:43
    To ciekawe. Bo Naczelna Prokuratura Wojskowa a konkretnie jej rzecznik prasowy, płk Zbigniew Rzepa w kwietniu br. poinformował że :

    "Dotychczas zebrany materiał dowodowy nie wskazuje na to, aby katastrofa smoleńska była efektem czyichkolwiek nacisków na załogę samolotu Tu-154M"
  • slusarstwo_art 09.05.11, 18:56
    A jeszcze ten nieszczęsny Macierewicz, zapomniałam:

    www.rp.pl/artykul/635490.html
  • hobbes1980 09.05.11, 19:01
    A o mozliwości zamachu cos mowił? Ja wiem- rozpylony hel, wąglik, bomba prózniowa, sztuczna mgła, postawienie brzozy na kursie kolizyjnym:) ? Jak to jest że w jedna oficjalna informacje oszołomy chca wierzyć i uznaja za wiarygodna, a w inna nie uwierza chocby zobaczyli ja wypisana na niebie?

    Tak na marginesie- ja nie wierze ani w zamach ani w naciski kaczynskiego na załogę (juz predzej gen. Błasika). Natomiast pomnika takim ludziom stawiac nie nalezy.
  • slusarstwo_art 09.05.11, 22:02
    > A o mozliwości zamachu cos mowił?

    Czy mówił coś o "możliwości zamachu" na spotkaniu na UW? Nie wiem, bo nie byłam. Wiem tyle ile w nagraniu ze spotkania pod zlinkowanym przeze mnie artykułem. Czyli Macierewicz twierdzi, że nigdy nie mówił, że to był zamach. Mówi, że nie można WYKLUCZYĆ zamachu, tak jak NIE MOŻNA WYKLUCZYĆ INNYCH WERSJI. Nie można, bo nie mamy dowodów, które by na to pozwalały, czyli wraku i czarnych skrzynek. Po prostu nie wiemy co się dokładnie stało.


    "Ja wiem- rozpylony hel, wąglik, bomba próznio
    > wa, sztuczna mgła, postawienie brzozy na kursie kolizyjnym:) ? Jak to jest że w
    > jedna oficjalna informacje oszołomy chca wierzyć i uznaja za wiarygodna, a w i
    > nna nie uwierza chocby zobaczyli ja wypisana na niebie? "

    OK Pan wie. Ale skąd Pan to wie? Macierewicz Panu powiedział?

    Pyta Pan: "Jak to jest że w > jedna oficjalna informacje oszołomy chca wierzyć i uznaja za wiarygodna, a w i> nna nie uwierza chocby zobaczyli ja wypisana na niebie? "

    Po pierwsze to niegrzecznie nazywać kogoś "oszołomem". Jeśli naprawdę to Pana interesuje i liczy Pan na odpowiedź z ich czy może raczej naszej (bo zdaje się też jestem oszołomem) strony powinien Pan wyrażać się bardziej powściągliwie.
    Co do samego pytania. Nie wiem o jakiej "oficjalnej informacji" Pan mówi więc nie mogę panu odpowiedzieć.

    --
    "Pisać trzeba krwią, trucizną, żółcią, na co kogo stać, byle nie limfą."
    Stanisław Brzozowski

    Cytat dnia na stronie Krytyki Politycznej, 14 lutego 2010
  • hobbes1980 09.05.11, 22:36
    Mówi, że nie
    > można WYKLUCZYĆ zamachu, tak jak NIE MOŻNA WYKLUCZYĆ INNYCH WERSJI. Nie można,
    > bo nie mamy dowodów, które by na to pozwalały, czyli wraku i czarnych skrzynek.
    > Po prostu nie wiemy co się dokładnie stało.

    No co za łaskawca- skoro niczego nie mozna wykluczyc to znaczy ze nadal mozna uprawiac domysły w stylu Maciarewicza. Poniewaz stuprocentowego dowodu ze zamachu nie było praktycznie nigdy nie bedzie (nie wyobrazam sobie co miałoby nim byc) to pole do teorii spiskowych bedzie nadal ogromne. I drugi kaczor doskonale o tym wie, bo sam w wywiadach mowi 'nie twierdze ze byl zamach, ale nie twierdze tez ze nie było'- i stad budowanie mitów i koncepcje stawiania pomnika 'zdradzonemu o swicie' nieudolnemu prezydentowi ktory swoja niezaleznośc manifestował meldujac wykonanie zadania prezesowi partii. Urząd sięgnął bruku a słuzalczośc najwazniejszego urzędu w państwie wobec jednej jedynej opcji była bezprecedensowa.

    A tak na marginesie- nagrania z kokpitu to pewnie sobie ruscy nagrali dla potrzeb śledztwa co?

    Jeśli naprawdę to Pana i
    > nteresuje i liczy Pan na odpowiedź z ich czy może raczej naszej (bo zdaje się t
    > eż jestem oszołomem) strony powinien Pan wyrażać się bardziej powściągliwie.
    > Co do samego pytania. Nie wiem o jakiej "oficjalnej informacji" Pan mówi więc n
    > ie mogę panu odpowiedzieć.

    Niespecjalnie mnie to interesuje bo ten sposób myslenia rozpatruje najwyzej w kategoriach patologii społecznej. Natomiast jezeli oficjalne śledztwo nie wykazało żadnych dowodów na zamach to albo sie w to wierzy, albo jest sie oszolomem, który wierzy tylko w ta prawde ktora jest wygodna- ponieważ żadnych przekonujacych dowodów poza oficjalnym sledztwem (o tej własnie oficjalnej informacji mowie- nie ma sensu udawac głupiego) nikt nie zaprezentował. Oczywiscie- mozna uwazac ze śledztwo prowadza ruscy i ich pachołki i utrwalac ta paranoje która pompuje PiS- ale rownie dobrze można wierzyc ze samolot sprowadzily na ziemię krasnoludki, albo ze brzoza pod Smolenskiem miala akurat zły dzień.
  • slusarstwo_art 09.05.11, 23:11
    > No co za łaskawca- skoro niczego nie mozna wykluczyc to znaczy ze nadal mozna u
    > prawiac domysły w stylu Maciarewicza. Poniewaz stuprocentowego dowodu ze zamach
    > u nie było praktycznie nigdy nie bedzie (nie wyobrazam sobie co miałoby nim byc
    > ) to pole do teorii spiskowych bedzie nadal ogromne. I drugi kaczor doskonale o
    > tym wie, bo sam w wywiadach mowi 'nie twierdze ze byl zamach, ale nie twierdze
    > tez ze nie było'

    Dowodem byłoby zamknięcie śledztwa i jakieś wiarygodne tego uzasadnienie. Proszę sobie wyobrazić, że prokuratura również nie wykluczyła jak dotąd zamachu, czyli popierają Macierewicza oszołomy!!! Skandal!

    > A tak na marginesie- nagrania z kokpitu to pewnie sobie ruscy nagrali dla potrz
    > eb śledztwa co?

    O co konkretnie Panu chodzi? O "Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"?

    Natomiast jezeli oficjalne śledztwo nie wykaza
    > ło żadnych dowodów na zamach to albo sie w to wierzy, albo jest sie oszolomem,
    > który wierzy tylko w ta prawde ktora jest wygodna- ponieważ żadnych przekonujac
    > ych dowodów poza oficjalnym sledztwem (o tej własnie oficjalnej informacji mowi
    > e- nie ma sensu udawac głupiego) nikt nie zaprezentował.

    Które oficjalne śledztwo? Rosyjskie czy polskie?



    --
    "Pisać trzeba krwią, trucizną, żółcią, na co kogo stać, byle nie limfą."
    Stanisław Brzozowski

    Cytat dnia na stronie Krytyki Politycznej, 14 lutego 2010
  • hobbes1980 10.05.11, 09:38
    > Dowodem byłoby zamknięcie śledztwa i jakieś wiarygodne tego uzasadnienie.

    No i tu wracamy do terminologii- co bedzie 'wiarygodnym uzasadnieniem'? Bo w wypowiedziach takich ludzi jak Kaczynski, Maciarewicz, czy ostatnio równiez Jadwiga Kaczynska wystepuje jeden wspolny mianownik- ruskim nie mozna wierzyc i wszystko co prezentuja Polakom to manipulacja. Zatem idealny pat. Nie badz naiwny- oszołomy spod znaku Gazety Polskiej i tak wiedza ze to zamach, czego dowodem sa liczne publikacje typu 'prawda o Smolensku' czy film 'Mgla'

    > O co konkretnie Panu chodzi? O "Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"?

    Między innymi. Fragmencik ktory nie daje do myslenia chyba tylko fanatycznym pisowcom

    > Które oficjalne śledztwo? Rosyjskie czy polskie?

    Ano tak, zapomniałem- przeciez jak twierdzi twój guru ruskim nie mozna wierzyc.

    A tak na marginesie- czy nie uważasz że skoro o całej sprawie jeszcze 'nic nie wiemy' (twoje słowa) to stawianie pomnika jest przedwczesne i nalezałoby poczekac na ABSOLUTNIE WIARYGODNE dowody że nie było naciskow na załogę i LK w żaden sposób nie przyczynil się do katastrofy? :)
  • slusarstwo_art 10.05.11, 10:23

    > No i tu wracamy do terminologii- co bedzie 'wiarygodnym uzasadnieniem'?

    Wiarygodne uzasadnienie byłoby takie, którego nie podważyłby pierwszy lepszy ekspert z zakresu awiacji, techniki wojskowej, procedur, techniki dźwięku (nagrania z czarnych skrzynek). Zdanie Jarosława i Jadwigi Kaczyńskich interesuje nas najmniej.

    > > O co konkretnie Panu chodzi? O "Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"
    > ?
    >
    > Między innymi. Fragmencik ktory nie daje do myslenia chyba tylko fanatycznym pi
    > sowcom

    Nikt poważny nie potwierdza tych słów:

    www.rp.pl/artykul/508589.html
    TVN nie jest dla mnie wiarygodnym źródłem, bo dla nich liczy się oglądalność a nie to żeby dobrze zweryfikować źródło.

    > Ano tak, zapomniałem- przeciez jak twierdzi twój guru ruskim nie mozna wierzyc.

    Po pierwsze proszę mi wytłumaczyć KTO JEST MOIM GURU i dlaczego?

    Po drugie ruskim nie można wierzyć :)
    Dlaczego? Np. dlatego że w aktach procesu zmienili jedne zeznania na drugie, wyrzucając pierwsze chociaż ŻADNE prawo, ani polskie, ani rosyjskie, na to nie pozwala.

    www.rp.pl/artykul/566604.html
    O niszczeniu wraku samolotu nie wspominając...


    --
    "Pisać trzeba krwią, trucizną, żółcią, na co kogo stać, byle nie limfą."
    Stanisław Brzozowski

    Cytat dnia na stronie Krytyki Politycznej, 14 lutego 2010
  • hobbes1980 10.05.11, 12:17
    > Wiarygodne uzasadnienie byłoby takie, którego nie podważyłby pierwszy lepszy ek
    > spert z zakresu awiacji, techniki wojskowej, procedur, techniki dźwięku (nagran
    > ia z czarnych skrzynek).

    I czujesz się kompetentny żeby ocenic takie uzasadnienia? Zreszta przecież przynajmniej część danych bedzie pochodziła od ruskich, a im przeciez nie mozna wierzyć jak sam napisałes. I koło się zamyka.
    I co w ogóle znaczy 'nikt powazny tego nie potwierdza'? Jakie sa kryteria bycia 'powaznym'? Trzeba byc w redakcji Rzeczypospolitej albo Gazety Polskiej? A jezeli dla kogos to własnie nie sa 'powazne żródła'? No wybacz. Mysląc w ten sposób jeszcze długo całe grono oszołomów bedzie budowac sobie mit 'zdradzonych o swicie'. Powodzenia- szkoda czasu na próby zmiany takiego stanowiska. Ale nie wszyscy 'kupuja' ten mit i nie każdy chce zeby wmawiac mu że marny prezydent był bohaterem narodowym i zasługuje na pomnik.

    Kończę bo i tak do niczego ta dyskusja nie dojdziemy
  • slusarstwo_art 10.05.11, 13:14
    > I czujesz się kompetentny żeby ocenic takie uzasadnienia?

    Po pierwsze nie kompetentny tylko kompetentna. Proszę mnie nie dyskryminować! :)

    > I czujesz się kompetentny żeby ocenic takie uzasadnienia? -rozumiem że chodzi o uzasadnienia sądu, prokuratury?

    Proszę przynajmniej spróbować czytać ze zrozumieniem. Gdybym czuła się kompetentna, to nie potrzebowałabym ekspertów, rozumie Pan to? Ja natomiast chcę poznać uzasadnienie decyzji sądu/ prokuratury ORAZ opinie ekspertów na jego temat. Zawsze znajdzie się ktoś z fachową wiedzą, kto wie jak opowiedzieć, żeby laik zrozumiał. Od tego są też dziennikarze, żeby "tłumaczyć" opinie ekspertów na zrozumiały język.

    Zreszta przecież prz
    > ynajmniej część danych bedzie pochodziła od ruskich, a im przeciez nie mozna wi
    > erzyć jak sam napisałes. I koło się zamyka.

    Czy może Pan zakwestionować, że Rosjanie nie zmienili zeznań niezgodnie z prawem o czym pisałam wcześniej? Czy uważa Pan, że raport MAK podpisany przez rosyjską generał, jest wiarygodnym i rzetelnym dokumentem? Bo Tusk miał wątpliwości. Jeśli tak, to rozumiem, że uważa Pan, że trzeba wierzyć Rosjanom, bo tak. W innym przypadku należy co najmniej zachować daleko idącą ostrożność.
    Ruskom nie należy wierzyć na słowo nie dlatego, że się uważa, że to był zamach. Oni mają inną kulturę wyjaśniania takich zdarzeń. Jeśli coś mogłoby wskazywać na winę kogoś wysoko postawionego, to zawsze winnym okazuje się ktoś kto nie żyje. To odnosi się w równym stopniu do polskiego samolotu, jak i do ich własnych wypadków, np. Kurska. Zakładam, że Polska chce wyjaśnić sprawę wg zachodnich standardów, które są inne niż rosyjskie.

    > I co w ogóle znaczy 'nikt powazny tego nie potwierdza'?
    Cytatów o debeściakach i o tym, że ktoś ich zabije jak nie wylądują nie ma ani w ruskich stenogramach ani w nagraniu ujawnionym na konferencji komisji Millera. Może wiec powie Pan gdzie, oprócz GW i TVN, one są?


    --
    "Pisać trzeba krwią, trucizną, żółcią, na co kogo stać, byle nie limfą."
    Stanisław Brzozowski

    Cytat dnia na stronie Krytyki Politycznej, 14 lutego 2010
  • hobbes1980 09.05.11, 18:31
    Tak naprawde od samej platformy niewiele zalezy. Ważne bedzie stanowisko SLD.
  • revolutionibus 09.05.11, 18:58
    hobbes1980 napisał:

    > Tak naprawde od samej platformy niewiele zalezy. Ważne bedzie stanowisko SLD.

    niestety nie sadze. stanowisko moga wyrazic, po czym calkiem niechcacy z przyczyn jak najbardziej losowych nie pojawic sie na sali. niczego innego od nich nie bedzie sie oczekiwalo.
    spolecznosc torunia zrozumie i wybaczy/zapomni.

    sadze, ze kluczowym jest jednak stanowisko prezia, mam nadzieje, ze jeszcze modyfikowalne.

    powtorze sie (czynimy to, zdaje sie, w afekcie tutaj non stop)
    wg mnie kalkulacja polityczna, w tym analiza mozliwych dlugofalowych konsekwencji zaistnienia pomnika jako narzedzia politycznego i kija w mrowisku wojny po-pisowskiej przenoszonej wlasnie na poziom lokalny powinna zaleskiemu podpowiadac, ze klubom takim jak czas gospodarzy moze 'zjawisko' zaszkodzic.
    obserwatorom (wyborcom) lokalnych wasni politycznych przyjdzie podobnie jak na scenie krajowej opowiedziec sie i wybrac miedzy jedna badz druga strona konfliktu.
    ze wzgledu na jego eskalacje, interpretowanej jako 'powaga sytuacji' w zaleznosci od interpretacji wydarzen wybor wiec bedzie musial pasc: albo na "prawdziwych patriotow walczacymi ze zdrajcami i ukryta opcja niemiecka", albo na "pragmatykow i jedyna realna sile zdolna obronic miasto przed partia i dzialaniami oszolomow i ciemnogrodzian".
    co za tym idzie-
    "kazdy glos oddany na 3cia opcje bedzie glosem straconym, wzmacniajacym posrednio badz a)zdrajcow badz b)rydzyka". "poniewaz ONI sa zmobilizowani, wicie rozumicie, nie mialem wyboru"
    Taka retoryka zwyciezyla w kraju, moze zwyciezyc i w miescie, kosztem ugrupowania, ktorego liderem jest zaleski
  • lehoo 09.05.11, 19:03
    Pomnik? Oczywiście. Wyobrażajacy kurdupla skurczonego na fotelu lotniczym ze strachu przed gniewem starszego brata.
  • gossam.2 09.05.11, 20:10
    Wszyscy ,ktorzy zastanawiaja sie czy glosowac na SLD przypominam,ze w Toruniu rzadzi koalicja SLD-PIS i takie wlasnie owoce (robaczywe) wydaje.To jest probka koalcji w mniejszym wydaniu.W skali ogolnopolskiej bedzie wygladala dokladnie tak samo.SLD bedzie marionetka w reku PIS,zrobi wszystko co on zarzadzi.Pamietajcie o tym przyszli wyborcy (oby niedoszli) SLD!
  • kurbun 10.05.11, 18:36
    > SLD bedzie marionetka w reku PIS

    to się nazywa "przystawka"
  • jacek-jacenty 09.05.11, 20:30
    PO mówi "nie", a ja mówię swoje "NIE!!!"

    Pomnik Popiełuszki już prawie na bank maszkara powstanie, teraz jeszcze pomnik nieudolnego prezydęta jest nam potrzebny.... Chyba nie....

    PO się zgodziła na maszkarę?
    Dlaczego?!

    Ale może inne kluby też się nie zgodzą...

    Może....
    Tak sobie myślę, że jak będzie inaczej, to w next wyborach wygra np. partia Y (bo nie PO i Pis ani "bezpartyjni").

    --
    Nikt nie zabrania myśleć :)

    hecer ma zawsze rację w czym utwierdza go... hecer :)
  • trajkotek 09.05.11, 20:33
    wiem, że nie POwinno się żartować z ... frustracji PO, ale ... może by tak poMNIK NA platformie - czyli objazdowy ...
    POmysł, z pomnikiem, który każdemu wisi - nie przeszedł ...
  • bogdan331 09.05.11, 20:51
    piϟϟekta to ukryta forma NAZİ PARTİİ
    (autor Rafał Bryndal)


    Kaczka Jaraczka

    Przy Wiejskiej a nie wieśniaczka
    Mieszkała kaczka-jaraczka,
    Lecz zamiast trzymać się 'trawki'
    Robiła wyborcze wprawki.
    W Sopocie raz u fryzjera:
    "Prosiła o bulteriera !"
    Tuż obok była apteka:
    "Wehrmachtu proszę pięć deka."
    W Sosnowcu zaś szybkim ruchem
    Zawarła pokój z komuchem.
    Gryzły się posły okropnie:
    "A niech tę kaczkę PiS kopnie !"
    Straciła brata z łomotem
    Więc dała mu Wawel ze złotem.,
    A przy tym, wbrew swym pisiaczkom,
    Poczuła się SUPER-kaczką.
    Kupiła raz maczku pół wózka,
    Naćpała się i łup na Tuska.
    Grając w sposób beztroski
    Śmiała się, he Komorowski ?
    A gdy przegrała z polotem,
    Pytała, co z Palikotem ?
    Martwiły się więc pisiaczki:
    "Co będzie z takiej dziwaczki ?"
    Aż wreszcie znalazł się głupi:
    "Może Platforma ją kupi !"
    Pan Rydzyk bardzo starannie
    Opiewał kaczkę w hosannie,
    Mistycznie ciut na wariata,
    Ma przecież ego Goliata,
    Trochę w czerwonych buraczkach.
    Taka to przegrywaczka !
  • 6.smiech 09.05.11, 21:01
    Jak klamczynski chce to nie stawia sobie pominiki na tej swojej dzialce na Zolibozu co jego tatus dostal od moskali za kablowanie na AK. Spieprzaj dziadu !
  • gmanchuel 09.05.11, 22:11
    PO nie chce Krakowskiego Przedmiesjcia w Toruniu i bardzo dobrze ale co robi by wyeliminowac z Krakowkiego Przedmiecia tych fantatykow z krzyzem i z namiotem z ich obrazliwymi haslami dla rzadu?
  • gmanchuel 09.05.11, 22:13
    PO nie chce Krakowskiego Przedmiesjcia w Toruniu i bardzo dobrze ale co robi by wyeliminowac z Krakowkiego Przedmiecia tych fantatykow z krzyzem i z namiotem z ich obrazliwymi haslami dla rzadu?
  • buckshot 09.05.11, 22:38
    Ustaliliśmy, że pomnik ma stanąć w pobliżu toruńskiej starówki - przy ul. Chopina.

    Wstępne zakładamy, że pełna postać prezydenta zostanie odlana z brązu.



    Kopernik czekał na toruński pomnik aż 44 lata

    Więcej... torun.gazeta.pl/torun/1,69966,7058708,Kopernik_czekal_na_torunski_pomnik_az_44_lata.html#ixzz1LtDt8Usl


  • ddeb123 10.05.11, 00:51
    Girzyński postaw sobie ten zasrany pomnik kaczora na swoim pustym łbie łachmaniarzu
  • bobby1pl 10.05.11, 07:14
    ddeb123 napisał:

    > Girzyński postaw sobie ten zasrany pomnik kaczora na swoim pustym łbie łachmani
    > arzu
    JAK TO PIEKNIE UJĄŁEŚ...Z Tym towarzystwem chyba właśnie tak należy rozmawiać..Girzyńskimi,nizinnymi i innymi skoczkami przez płotki...a fe...a niby to dorośli ludzie.
  • emar22 10.05.11, 05:35
    i teraz czy:
    1. pomnik Kaczyńskiego będzie większy, czy taki sam jak Piłsudskiego ?
    2. pomnik jego brata stanie z przodu z boku, czy tyłem do Brata?
    3. pomnik Zaleskiego będzie tak jak na plakatach wyborczych nieco nizszy niż otoczenie?
    na te i inne pytania odpowiemy w następnym 1098 odcinku. A może pan Poseł Gizyński już pisze stosowny konspekt?
  • mineyko 10.05.11, 12:33
    Jak to z dyskusji wynika,
    Stanęła sprawa pomnika,
    Rzecz tą Belzebub popiera,
    Torunian trafia cholera,
    Toruń stolicę nową?
    Zwą: Kacze Belzebubowo!
  • kaczortorun 11.05.11, 16:57
    Dziwne! Stawiamy pomniki jakimś łabędziom, kargulom czy filutkom, a nie mozemy postawić pomnika najlepszemu Prezydentowi Polski w powojennej Polsce. Tu się odbywa jakaś gra polityczna, bo każdy zdrowo myślący się temu nie sprzeciwia.
  • krotordyl 11.05.11, 18:00
    Zamiast pomnika niech się radni zrzucą np. na stypednium albo nagrodę im. Lecha K. dla studenta prawa czy administracji UMK. Wtedy i zrobią coś dobrego, i odniesienie do postaci będzie.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka