Dodaj do ulubionych

Bezpłatna obwodnica i most na Wschodniej

01.10.11, 20:57
Powiedzcie mi, co za debil wpadł na pomysł budowy mostu miejsko-[/b]tranzytowego[/b]?

Kto pisał że Toruń potrzebuje nie mostu miejskiego, tylko mostu również do tranzytu?


--
Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

M.Zaleski: - To jest pana problem osobissssty
www.tvn24.pl/0,1699175,0,1,jednym-strzalem-zalatwili-konkurencje,wiadomosc.html
Edytor zaawansowany
  • hecer 01.10.11, 21:06
    zaraz zaraz, coś mi świta.... możecie mi podpowiedzieć kto jest autorem tego fragmentu:

    Nie mogę zgodzić się z Pani stwierdzeniem dotyczącym ruchu tranzytowego w mieście. W swoich rozważaniach nie bierze Pani pod uwagę zasadniczej okoliczności - po zbudowaniu autostrady A1, most Armii Krajowej w Czerniewicach przestanie pełnić rolę mostu tranzytowego dla Torunia. Stanie się częścią płatnej autostrady i nie będzie tamtędy przebiegać droga krajowa nr 15. Nie wyobrażam sobie, by droga krajowa przebiegała przez staromiejski most im. Piłsudskiego lub śródmiejski most w ul. Waryńskiego. Trasa Wschodnia (w klasie "G" - Głównej), jest w tym wypadku właściwym rozwiązaniem. Most w ul. Wschodniej nie będzie zresztą mostem typowo tranzytowym, lecz łączyć będzie cechy mostu tranzytowego z cechami mostu miejskiego. Nie będzie zatem typowej dla drogi "GP" (Główna Przyspieszona) dużej odległości od węzłów, ani równoległych dróg serwisowych. Ten kompromis jest niezbędny, gdyż po pierwsze umożliwi przeprowadzenie przez Toruń w bezpieczny i najmniej uciążliwy sposób drogi krajowej, po drugie daje szansę uzyskania zewnętrznego finansowania (na co nie ma szans w przypadku mostu miejskiego), po trzecie zapewnia dobre wewnętrzne skomunikowanie miasta odpowiadające jego rozwojowi.


    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    M.Zaleski: - To jest pana problem osobissssty
    www.tvn24.pl/0,1699175,0,1,jednym-strzalem-zalatwili-konkurencje,wiadomosc.html
  • jot9 01.10.11, 21:07
    Hecer?! Wróciłeś? Skończyłeś z ochroną żab na trasie "średnicowej"? Możemy się spodziewać nowej prezentacji siatki tuneli i podziemnych parkingów? Czy też chcesz tylko ponowić działania w sprawie zablokowania budowy mostu na Wschodniej?
  • hecer 01.10.11, 21:51
    > Możemy się
    > spodziewać nowej prezentacji siatki tuneli i podziemnych parkingów?

    większość zrozumiała poprzednie, nad twoim rozumieniem nie mnie pracować. Przydałby ci się pedagog ze specjalizacją w zakresie upośledzeń.

    chcesz się upewnić, że nowe osoby na forum wystraszysz słowami o blokowaniu mostu?:)

    ===================

    Polecam ciekawy wpis sprzed 5 lat:) Jak łatwo przegrywali każdą dyskusję o moście forumowi ściemniacze z samorządu:)

    Wystarczyło kilka merytorycznych postów: arystarch, mohair, sympatykov

    ...i już pieniacze, specjaliści od bicia piany, ujadania wymiękli:

    brave76, mieszczanin, itd

    To są kolesie z którymi ty masz wspólne tematy:) Idź, pogadaj z nimi.
  • hecer 01.10.11, 22:07
    Kolejna genialna myśl gospodarza, dzięki której Toruń stoi w korkach:

    www.bip.torun.pl/pobierz.php?File...01.doc&FileDir=ses/
    p. M. Zaleski – podziękował za wszelkie uwagi, które padły podczas dzisiejszej dyskusji. Podkreślił, że rozwiązania komunikacyjne zaprezentowane przez Dyrektora Wiktorskiego przygotowywane są do wprowadzenia do projektu „Studium...”, a na temat samego dokumentu będzie okazja jeszcze niejednokrotnie porozmawiać.

    (...)

    Uważa, że gdyby nałożyć na planszę z natężeniem ruchu inwestycje z WPI to okaże się, że nie ma potrzeby modernizacji ulicy Olsztyńskiej, ponieważ natężenie ruchu, które jest na niej obecnie na to nie wskazuje. Są miejsca o większym natężeniu ruchu niż ulica Olsztyńska, ale to nie tylko natężenie ruchu na ulicach decyduje, czy będą one modernizowane czy też nie. Poza tym prowadzone są inwestycje drogowe tam, gdzie udaje się pozyskać środki zewnętrzne na ich sfinansowanie. Do tej pory dzięki tym środkom budowane są ulice Ligi Polskiej i Przelot –Odległa oraz modernizowane będą Szosa Bydgoska i Szosa Lubicka.

    ================================


    Brawo! Już wiem dlaczego mamy korki. TO JEST WINNA UNII EUROPEJSKIEJ! To Unia nam kazała zrobić ulicę Ligi Polskiej i Przelot a zostawić w spokoju Olsztyńską....

    Genialne...



    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    M.Zaleski: - To jest pana problem osobissssty
    www.tvn24.pl/0,1699175,0,1,jednym-strzalem-zalatwili-konkurencje,wiadomosc.html
  • arafat11 01.10.11, 22:09
    majster kiedy napiszesz cos o tej startegii rozwoju torunia?
    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • hecer 01.10.11, 22:52
    napiszę, gdy ty napiszesz coś o strategii rozwoju Bydgoszczy.

    Na razie odsyłam cię na BIP GDOŚ byś sobie poczytał o obwodnicy Bydgoszczy S-5. Wtedy może zrozumiesz dlaczego tej trasy nie ma mimo że w Bydgoszczy jest RDOŚ i GDDKiA:)

    bip.gdos.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=285:droga-eksprosowa-s-5-biece-dziaania&catid=56:wiadomoci&Itemid=86
    Droga ekspresowa S5 na odcinku Nowe Marzy – Świecie – Bydgoszcz – Cotoń
    czwartek, 22 października 2009 15:21

    Po raz pierwszy Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wezwał Inwestora do uzupełnienia dokumentacji w lipcu 2008 roku. Uzupełnienie, które otrzymaliśmy pod koniec kwietnia 2009 roku posiadało w dalszym ciągu poważne braki, z powodu których niemożliwe było dokonanie uzgodnienia warunków realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia.
    6 lipca GDOŚ ponownie wezwał Inwestora do uzupełnienia materiałów nadesłanych wraz z wnioskiem. Uzupełnienie wpłynęło do GDOŚ we wrześniu 2009r. Po kolejnej analizie dokumentacji ponownie zwróciliśmy się do Inwestora (październik 2009) prosząc o udzielenie brakujących odpowiedzi na pytania zawarte w wezwaniu z lipca 2009r. Inwestor przekazał swoje wyjaśnienia 19 października 2009r. Wciąż jednak pozostają kwestie, co do których w raporcie przygotowanym przez Inwestora nie ma jasności. Brak wyjaśnień uniemożliwia uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia.
    Biorąc pod uwagę wysoką rangę tego przedsięwzięcia urzędnicy GDOŚ pozostają w stałym kontakcie z Inwestorem, który musi udzielić brakujących w raporcie odpowiedzi.



    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    M.Zaleski: - To jest pana problem osobissssty
    www.tvn24.pl/0,1699175,0,1,jednym-strzalem-zalatwili-konkurencje,wiadomosc.html
  • arafat11 02.10.11, 00:13
    napiszę, gdy ty napiszesz coś o strategii rozwoju Bydgoszczy.


    ale dlaczego znow sie wykrecasz sianem? najpierw tlumaczysz, ze bydgoszcz nie dostaje kasy bo nie ma startegii...wiec sie pytam skoro torun kase dostaje to ja ma? a jezeli jej nie ma to dlaczego skoro oba maista jej nei mja to jedna dostaje duzo wiecej?


    co do s5 to pewnei zawinili wszyscy po trochu, a zwlaszcza misnisterstwo srodowiska...a glownie to po prostu kasy nie bylo...i tyle...
    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • hecer 02.10.11, 07:48
    www.bip.torun.pl/dokumenty.php?Kod=1083
    Uchwała RMT 1077/2002
    w sprawie Strategii Rozwoju Miasta Torunia
    16.05.2002
    www.bip.torun.pl/dokumenty.php?Kod=8618
    Uchwała RMT 935/2010
    w sprawie Strategii Rozwoju Miasta Torunia do roku 2020.
    04.11.2010
    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    M.Zaleski: - To jest pana problem osobissssty
    www.tvn24.pl/0,1699175,0,1,jednym-strzalem-zalatwili-konkurencje,wiadomosc.html
  • arafat11 02.10.11, 20:32
    www.bydgoszcz.pl/miasto/urzad_samorzad/strategia.aspx

    no i co? bydgoszcz tez takie cos ma...zreszta mja to chyba wszystkie maista....wiec twoja teora delikatnie mowiac nei trzym,a sie kupy...bo obydwa maista maja strategie...
    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • hecer 02.10.11, 20:48
    bo każde miasto takie coś ma, gamoniu.

    Teraz zajrzyj do tych strategii, zajrzyj do WPI i porównaj inwestycje które tam masz z priorytetami PO IiŚ, skąd można uzyskać największe dofinansowanie. Czekam.

    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    Marian "bezpłatna obwodnica" Frąckiewicz: nie należy wyprowadzać wszystkich tras tranzytowych poza miasto. Przecież Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta. Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.
  • ka_zet 02.10.11, 22:08
    hecer napisał:

    > bo każde miasto takie coś ma, gamoniu.
    >
    > Teraz zajrzyj do tych strategii, zajrzyj do WPI i porównaj inwestycje które ta
    > m masz z priorytetami PO IiŚ, skąd można uzyskać największe dofinansowanie. Cze
    > kam.

    Jejku, no. takie rzeczy są w bip.um.bydgoszcz.pl/binary/PRB_IV_09_tcm30-54672.pdf


    --
    Obywatelu! Nie śmiećcie.
  • hecer 03.10.11, 00:49
    ale co robią w moim wątku na inny temat to wie tylko śmieciarz arafat... sio!
    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    Marian "bezpłatna obwodnica" Frąckiewicz: nie należy wyprowadzać wszystkich tras tranzytowych poza miasto. Przecież Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta. Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.
  • arafat11 05.10.11, 19:56
    chlopcze, bredzisz...bo twoja teoria nie trzyma sie kupy...skoro bydgoszcz ma strategie to po co ma robic nowa? i dlaczego w takim razie dostaje mniej kasy niz torun?
    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • hecer 02.10.11, 21:29
    Przeglądałem dokument z 2010roku i ten z 2002roku. Ten napisany teraz ma przeuroczy wstęp tłumaczący dlaczego prezydent nie będzie się tłumaczył z realizacji strategii...

    Dalej (str 15) jest jednak coś dosyć ciekawego: tabelka - Inwestycje miejskie w świetle Strategii Rozwoju Torunia z 2002 roku. To taki bilans dokonań z ostatnich 8 lat....

    To przyporządkowanie inwestycji do celów jak widać może budzić spore zdumienie, miejscami rozśmieszać. Jeśli spojrzeć na najważniejsze inwestycje to widać, że nie są nawet rozpoczęte. Niektóre nie są realizowane przez samorząd Torunia. Inne, zwłaszcza w sferze gospodarki, zostały zapoczątkowane przez poprzedników.
    Weźmy na przykład cel 2: Toruń jednym z liderów gospodarczych Polski Północnej
    Jakie projekty zrealizowano aby przybliżyć nas do realizacji tego celu?:) Po prostu śmiech na sali.

    dla przykłau, w ramach celu 2 jest poddziałanie 2.2 Rozwój instytucjonalnego i kapitałowego wspierania lokalnej przedsiębiorczości
    Jaki projekt wsparł realizację tego celu?:) Powołanie Biura Toruńskiego Centrum Miasta:)))
    U autorów tej strategii nie widać większej refleksji... byle coś przypasować, byle było. (Dokument pisała firma WYG International, do szuflady). Szkoda, że wychodzi z tego nawet brak zrozumienia co to jest "instytucjonalne i kapitałowe wspieranie przedsiębiorczości".
    No ale spółdzielca albo tego, co mu napisali nie przyczytał, albo przeczytał i sam nie wie na czym polega wspieranie przedsiębiorczości. A tylu przedsiębiorców aplikuje o środki unijne.... Aż korci aby ich w tym wspierać.
    Myślę, że na takim poziomie możemy śmiało realizować wizję bycia "nowoczesnym miastem europejskiej przestrzeni rozwoju" za 10 lat.
  • szlachcic 02.10.11, 09:29
    > co do s5 to pewnei zawinili wszyscy po trochu, a zwlaszcza misnisterstwo srodow
    > iska...a glownie to po prostu kasy nie bylo...i tyle...

    kretyn wczesniej pisze ze to wina Calbeckiego i Lenza, teraz pisze to
    Nie mam zadnych watpliwosci za nastepny post bedzie ze to znow bedzie wina Calbeckiego
  • arafat11 02.10.11, 20:33
    pokaz kretynie gdzie napisalem, ze to wina calbeckiego i lenza? nigdy tak nie piosalem wiec przestan bredzic smieciu...czekam na link!
    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • szlachcic 02.10.11, 21:31
    "i znowu pod przykrywka pieniedzy na rozwoj drog w regionie finansuje
    sie cos w toruniu, tym razem most!"

    "nie liczba mieszkancow decyduje co jest wazne
    a co ? widzimisie calbeckiego? ""Całbecki spotkał się z ministrem infrastruktury Cezarym
    Grabarczykiem, z którym uzgodnił "Pakiet drogowy dla województwa
    kujawsko-pomorskiego".
    jak widac cale wojewodztwo, pod swiatlymi rzadami calbeckego nie ma
    potrzeb w zakresie infrastruktury, w zwiazku z tym calbecki chcac
    nie chcac musial dac te pieniadze na mosta w toruniu...a komu je
    zabral sie pytasz? ano wszystkim ktorzy nie mieszkaja w toruniu
    czyli prawie 2 milionom mieszkancow wojewodztwa kujawsko
    pomorskiego...jak zawsze zreszta gdy kase rozdziela marszalek... "


    to sa twoje slowa prymitywie, gowniarzu
    ty nie masz pojecia co piszes, dlatego za miesiac juz przestajesz pamietac o tym
    taki jest twoj poziom sydkutowania
    jestes kretyn i do tego gowniarz i do tego zakompleksiony
  • arafat11 03.10.11, 00:29
    a gdzie tam widzisz zdanie, ze wina za brak s5 obarczam calbeckiego i lenza? nazwiska tego drugiego nawet nie wymienilem wtym poscie...czy ty naprawde jestes takim idiota i nie rozumiesz po polsku? czy ja tam wogole pisze o s5?

    wiec czekam na link glupku gdzie twierdze, ze lenz i calbecki odpowioadaja za brak s5...

    czekam mlocie!


    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • szlachcic 03.10.11, 18:53
    arafat11 napisał:

    > a gdzie tam widzisz zdanie, ze wina za brak s5 obarczam calbeckiego i lenza?

    Lenza w tym watku nie, ale Calbeckiego tak
    Przeczytaj caly watek - szczegolnie te posty na ktore odpowiadales
    Ewidentnie z tego wynika ze odpowiadasz w kontekscie S5
  • arafat11 03.10.11, 20:05
    Lenza w tym watku nie, ale Calbeckiego tak
    > Przeczytaj caly watek - szczegolnie te posty na ktore odpowiadales
    > Ewidentnie z tego wynika ze odpowiadasz w kontekscie S5



    przestan bredzic i pokaz link gdzie mowi, ze za brak s5 odpowioada lenz i calbecki...bo na rzie nic nie udowodniles...wiec czekam albo odszczekaj swoje bzdury...co za idiota wkleja link na rzekomy dowod ze ja uwazam calbeckiego i lenza za winnych braku s5 a w tym cytacie nei ma nawet slowa o s5 i o lenzu...skonczyles jakas szkole mlotku?
    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • arafat11 04.10.11, 19:59
    czekam na link cieciu...znow klamales?
    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • hecer 01.10.11, 22:18
    Dziś mamy apel radnych o wyrzucenie tirów z miasta:

    torun.gazeta.pl/torun/1,79568,10023368,Radni_jednomyslni__wyrzucic_tiry_z_Torunia.html
    Radni jednomyślni: wyrzucić tiry z Torunia

    Toruńscy rajcy chcą wprowadzenia zakazu tranzytowego przejazdu tirów przez miasto. Rezolucja, którą przyjęli w czwartek daje prezydentowi zielone światło do ograniczenia ruchu ciężarówek.

    ===============================

    ale jeszcze parę lat temu najmądrzejszy samorządowiec, specjalista od ratowania drzew na Kępie Bazarowej i w parku na Jakubskim (mający niemały problem z ich policzeniem) mówił tak:

    www.bip.torun.pl/pobierz.php?File...01.doc&FileDir=ses/
    p. M. Zaleski – ustosunkowując się do wypowiedzi radnego Makowskiego przyznał, że autorzy Studium wykonalności nie przeprowadzili porównania dwóch lokalizacji tras mostowych lecz jedynie napisali, że zapoznali się z nimi, mi. in. z dokumentacją dotyczącą trasy nowomostowej zawartą w „Studium wykonawczym trasy nowomostowej” z czerwca 2000 r. Autorzy Studium nie mieli obowiązku dokonania porównania obu lokalizacji. Przedstawili zalety i wady trasy wschodniej. Stwierdził, że każdy dokument wywołuje krytyczne uwagi i do wielu szczegółów można mieć zastrzeżenia, ale nie można oczekiwać dokumentu doskonałego pod każdym względem.

    [/b]Poinformował, że przygotowano koncepcję wyprowadzenia ruchu tranzytowego z miasta.
    GDDKiA postanowiła, że od 16 listopada ruch tranzytowy odbywający się drogami krajowymi nr 10 i nr 15 zostanie wyprowadzony do południowej obwodnicy Torunia do węzła Czerniewice, a następnie autostradą w kierunku kolejnych węzłów. Ale przecież nie każdy ruch tranzytowy powinien omijać miasto. Wszystkim powinno zależeć na tym, by ruch tranzytowy turystyczny odbywał się jednak przez Toruń, by jak najwięcej turystów zatrzymało się tu. Tymczasem jedyna turystyczna trasa na linii Berlin – Kaliningrad - trasa nr 15, zostanie wypchnięta poza miasto, a przecież największą grupę turystów odwiedzających Toruń stanowią właśnie Niemcy. [/b]

    ==================

    Ile mądrości w tych wypowiedziach... najpierw dowiadujemy się, że lepiej jest zrobić ulicę Przelot niż Olsztyńską, bo "na Olsztyńskiej ruch jest mały". Za chwilę zaś Olsztyńska to "jedyna turystyczna trasa na linii Berlin Kaliningrad".

    I czemu mnie nie dziwi, że to miasto stoi w korku?


    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    M.Zaleski: - To jest pana problem osobissssty
    www.tvn24.pl/0,1699175,0,1,jednym-strzalem-zalatwili-konkurencje,wiadomosc.html
  • hecer 01.10.11, 23:01

    p.Michał Zaleski:
    GDDKiA postanowiła, że od 16 listopada ruch tranzytowy odbywający się drogami krajowymi nr 10 i nr 15 zostanie wyprowadzony do południowej obwodnicy Torunia do węzła Czerniewice, a następnie autostradą w kierunku kolejnych węzłów.

    No i super. Wydawałoby się, że super. Bo jest jednak refleksja:

    Ale przecież nie każdy ruch tranzytowy powinien omijać miasto. Wszystkim powinno zależeć na tym, by ruch tranzytowy turystyczny odbywał się jednak przez Toruń, by jak najwięcej turystów zatrzymało

    No właśnie... W ten sposób Toruń nie ma połączenia z autostradą na południe przez nowy most. I turyści przyjeżdżający do Polski na Euro, poruszający się autostradami, nie zjadą do miasta po nowym moście. Pojadą starym: przez węzeł Kluczyki.

    Mamy autostradę. Ale nie mamy drogi dojazdowej do autostrady (jest tylko węzeł Lubicz).

    Będziemy mieli jednak "bezpłatną obwodnicę austrady" - most na Wschodniej. Most miejsko-tranzytowy. I korzystać z niego będą nie tylko "turyści z Kaliningradu" w swoich starych tirach...

    Nikt lepiej Torunia nie załatwił:
    - drogowy paraliż jest faktem
    - finansowa katastrofa jest nieuchronna
    - podwyżki są faktem: podatków od nieruchomości, opłat za przedszkola

    Na pocieszenie mamy złote myśli prezydenta: na Olsztyńskiej ruch jest mały (nie to, co na ulicy Przelot). Potrzebujemy bezpłatnej obwodnicy bo S10 i DK15 będą po płatnym odcinku A1.

    Za te dwie złote myśli po prostu powinien dostać drogowego igNobla.



    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    M.Zaleski: - To jest pana problem osobissssty
    www.tvn24.pl/0,1699175,0,1,jednym-strzalem-zalatwili-konkurencje,wiadomosc.html
  • hecer 01.10.11, 22:21
    www.bip.torun.pl/pobierz.php?File...01.doc&FileDir=ses/
    p. M. Frąckiewicz – powiedział, że wystarczy spojrzeć, kto podpisał się pod apelem skierowanym do Rady Miasta za pośrednictwem Posła Mężydło, by zrozumieć, dlaczego osoby te próbują odwieść Radę od pomysłu zbudowania mostu w zaproponowanej przez Prezydenta lokalizacji.
    Uważa, że nie należy wyprowadzać wszystkich tras tranzytowych poza miasto. Owszem należy wyprowadzać transport ciężki, ale przecież Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta. Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.



    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    M.Zaleski: - To jest pana problem osobissssty
    www.tvn24.pl/0,1699175,0,1,jednym-strzalem-zalatwili-konkurencje,wiadomosc.html
  • szlachcic 02.10.11, 09:34
    samozwanczy fachowiec od wszystkiego znowu wypowiada swoje chore poglady i wyciaga chore wnioski
    ja zapytuje
    czy przez most Warynskiego nie jechalby tranzyt?
  • hecer 02.10.11, 11:05
    > ja zapytuje
    > czy przez most Warynskiego nie jechalby tranzyt?

    Nie. Z mostem na Waryńskiego moglibyśmy mówić, że tranzyt ma jechać bezpłatną obwodnicą autostradową.

    Ja się pytam: kto chciał przenieść tranzyt na 15-ce z mostu autostradowego do miasta w celu "przyciągniecia turystów"?

    No i masz - przyciągnęliśmy.

    Ty byś ich chciał teraz wyrzucić na bezpłatną obwodnicę autostradową?

    Przecież prezydent Zaleski i przewodniczący Frąckiewicz jasno powiedzieli: w interesie nas wszystkich jest to, aby część tranzytu przechodziła przez miasto.

    Dziś chcą z Torunia wywalić "turystów"? Chcą aby turyści z Kaliningradu w swych starych ciężarówkach omijali Toruń? Nie tak miało być!

    Przecież przewodniczący Frąckiewicz jasno się wyraził: "Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta".

    ...a teraz chce rezolucją rady miasta wyrzucić turystów, których całe lata przyciągał do Torunia?



    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    M.Zaleski: - To jest pana problem osobissssty
    www.tvn24.pl/0,1699175,0,1,jednym-strzalem-zalatwili-konkurencje,wiadomosc.html
  • hecer 02.10.11, 11:07
    Jak mam rozumieć tę wypowiedzieć przewodniczącego Frąckiewicza:

    Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.

    No wjeżdżają. Miasto zakorkowane. Dzięki płatnej obwodnicy wiedzie ich do Torunia jeszcze więcej! Pan przewodniczący powinien się cieszyć. Nowym mostem na Wschodniej wjadą do nas całe grupy wycieczkowe w tirach z Białorusi.


    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    M.Zaleski: - To jest pana problem osobissssty
    www.tvn24.pl/0,1699175,0,1,jednym-strzalem-zalatwili-konkurencje,wiadomosc.html
  • szlachcic 02.10.11, 22:06
    > No wjeżdżają. Miasto zakorkowane. Dzięki płatnej obwodnicy wiedzie ich do Torun
    > ia jeszcze więcej! Pan przewodniczący powinien się cieszyć. Nowym mostem na Wsc
    > hodniej wjadą do nas całe grupy wycieczkowe w tirach z Białorusi.

    obawiam sie jednego
    jezeli remonty robione przez Glonka koncza sie zapadaniem studzienek nawet pod swoim ciezarem i oddaniem drogi, co bedzie jak Glonek zacznie robic remonty drog tranzytowych?
    Juz Polna zaczal. Nie jestem fachowcem ale stawiam ze studzienki beda zapadac sie szybko.
    Na Rydygiera pod wplywem samych aut osobowych juz sie zapadaja a asfalt peka na calej szerokosci ulicy i na chodniku obok
    Tak robi remonty Glonek i tak bedzie robil zawsze bo sam mowi "ja nic nie moge"
  • hecer 02.10.11, 23:06
    zostaw tego Glonka w spokoju już. Glonek jest człowiekiem starej daty i wykonuje polecenia. Nie on odpowiada za korki w mieście. To nie on określa kierunki rozwoju infrastruktury komunikacyjnej. On "tylko" robi przetarg i wyłania wykonawcę. MZD to biuro obsługi inwestycji, a nie wydział planowanie strategicznego. Zapytaj Pietrucienia, to ci pewnie powie czym on się zajmuje jako konsultant ds inwestycji strategicznych...

    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    Marian "bezpłatna obwodnica" Frąckiewicz: nie należy wyprowadzać wszystkich tras tranzytowych poza miasto. Przecież Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta. Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.
  • szlachcic 03.10.11, 19:11
    hecer napisał:

    > zostaw tego Glonka w spokoju już. Glonek jest człowiekiem starej daty i wykonuj
    > e polecenia.

    to niech mu dadza maszyne do pisania i niech pisze
    chociazby horoskopy dla Zaleskiego
    Uwazasz ze nie mozna wymusic na wykonawcy popawnego wykonania studzienki?
    ja uwazam ze mozna.
    Ja bym kolektory przesuwal pol metra dalej niz na ogol sa - tak zdarza sie ze jest. Wtedy auta nie najezdzaja defakto na studzienke. Na ulicy jest tylko wlot, a radzej przy krawezniku albo plyta trzymajaca dekiel studzeinki powinna byc wieksza. Wieksza powierzchnia rozklada nacisk
    To bardzo latwe do zrobienia
    Wg rodzaju remontu mozna to przeprowadzac, albo to albo to
    Dlaczego wykonawca tego nie robi?
    Kolektor w innym miejscu to projekt
    Ale robienie tak stuzienek to ich dzialania z PREMEDYTACJA
    Po prostu oplaca sie ryzykowac takie robienie jak nie ma konsekwencji
    Zapadnie sie to przyjdziemy naprawimy i juz na pewno gwarancja minie
    Zrobienie studzienek dobrze jest trudniejsze bardziej czasochlonne niz jich podnoszenie
    Dlatego dzisiaj mamy taki uklad
    Aby to poprawic nie trzeba fachowca
    Fachowcow trzeba do robienia dobrych ukladaow komunikacyjnych
  • szlachcic 02.10.11, 21:14
    > Nie. Z mostem na Waryńskiego moglibyśmy mówić, że tranzyt ma jechać bezpłatn
    > ą
    obwodnicą autostradową.

    czyli uwazasz ze lokalizacja mostu jest czynnikiem ktory decyduje o bezplatnosci obwodnicy?
    smieszny jestes
    jakby tak bylo PO mialoby idealny przedwyborczy argument i idealna sytuacje do wyrzyganie Zalesliemu blednej lokalizacji
    Jak wiesz decyduja czynniki inne

    > Ja się pytam: kto chciał przenieść tranzyt na 15-ce z mostu autostradowego do m
    > iasta w celu "przyciągniecia turystów"?

    tego argumentu nie slyszalem nigdy ale jak to prawda to faktycznie jest sie z czego smiac

    > Przecież prezydent Zaleski i przewodniczący Frąckiewicz jasno powiedzieli: w in
    > teresie nas wszystkich jest to, aby część tranzytu przechodziła przez miasto.

    o turystach nie slyszalem, moim zdaniem chodzilo o posiadanie atutu dot dotacji
  • hecer 02.10.11, 23:02
    >> Ja się pytam: kto chciał przenieść tranzyt na 15-ce z mostu autostradoweg do miasta
    >> w celu "przyciągniecia turystów"?

    > tego argumentu nie slyszalem nigdy ale jak to prawda to faktycznie jest sie z c
    > zego smiac

    Powtórzę więc jeszcze raz: Michał Zaleski i Marian Frąckiewicz.

    Michał Zaleski: poinformował, że przygotowano koncepcję wyprowadzenia ruchu tranzytowego z miasta /przygotowała ją GDDKIA). GDDKiA postanowiła, że od 16 listopada ruch tranzytowy odbywający się drogami krajowymi nr 10 i nr 15 zostanie wyprowadzony do południowej obwodnicy Torunia do węzła Czerniewice, a następnie autostradą w kierunku kolejnych węzłów.

    Ale przecież nie każdy ruch tranzytowy powinien omijać miasto. Wszystkim powinno zależeć na tym, by ruch tranzytowy turystyczny odbywał się jednak przez Toruń, by jak najwięcej turystów zatrzymało się tu. Tymczasem jedyna turystyczna trasa na linii Berlin – Kaliningrad - trasa nr 15, zostanie wypchnięta poza miasto, a przecież największą grupę turystów odwiedzających Toruń stanowią właśnie Niemcy

    p. M. Frąckiewicz - Uważa, że nie należy wyprowadzać wszystkich tras tranzytowych poza miasto. Owszem należy wyprowadzać transport ciężki, ale przecież Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta. Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.

    ======================================
    > czyli uwazasz ze lokalizacja mostu jest czynnikiem ktory decyduje o bezplatnosc
    > i obwodnicy?

    Prawo o tym decyduje. I politycy, którzy je tworzą. Ale sam powiedz, czy Zaleski i Frąckiewicz przypadkiem nie ułatwili im podjęcia decyzji o odpłatności za obwodnicę? Toż oni tym argumentem, że "trzeba wprowadzić niektóre drogi tranzytowe do miasta z uwagi na turystów z Niemiec" posługiwali się cały czas.

    Teraz wyznaczyli "nowy przebieg DK1 przez miasto". Bo autostrada będzie płatna więc trzeba budowac bezpłatny tranzyt przez miasto. Dla kogo ta trasa - dla mieszkańców, czy dla tych co jadą w tranzycie? Most ma być dla ludzi - ale płacimy my, więc ma być dla nas. To ma być most miejski.

    Najbardziej przykre jest to, że oni łączą Toruń z autostradą przez stary most i centrum miasta - wokół Starówki (Unesco), Bydgoskiego Przedmieścia, Chełmińskiego Przedmieścia, przez środek Podgórza. Łączą Toruń z obwodnicą południowo-wschodnią przez stary most. I jednocześnie wpychają tranzyt omijający płatną autostradę do miasta: na pl.Daszyńskiego. Średnicową też budują bo ten tranzyt jak wjedzie w Kościuszki to się zakorkuje.

    Wystarczy spojrzeć na mapę: wokół mostu na Wschodniej nie ma osiedli mieszkaniowych. To nie jest most dla mieszkańców. To jest most dla tranzytu.

    > czyli uwazasz ze lokalizacja mostu jest czynnikiem ktory decyduje o bezplatnosc
    > i obwodnicy?

    ja wychodzę z założenia, że obwodnica - i każda inna droga - zawsze jest płatna. Problem polega wyłącznie na tym, kto zapłaci za jej budowę. Albo płaci GTC - i potem odpłatnie ją użycza; albo płaci skarb państwa czyli my z podatków.

    Wielu ludziom umyka ten prosty fakt, że my za A2 czy A1 nie zapłaciliśmy jeszcze ani grosza. Zapłacił Kulczyk i GTC. Gdy będę chciał zapłacić za A4 to zapłacę Stalexportowi za przejażdżkę. Ale ja tą droga nie jeżdżę co dzień. Tak samo nie jeżdżę A2.

    Z naszą obwodnicą jest trochę tak, że my w części za nią zapłaciliśmy bo most powstał w 1999 roku, zanim wprowadzono ustawę o drogach płatnych. Ale kto zapłacił? Toruń? Czy skarb państwa? I te koszty są ujęte w umowie koncesyjnej z GTC.

    Jeśli chcesz mieć za darmo do swojego użytku drogę to ją wybuduj i za nią zapłać. Ale jak ci budują autostradę pod miastem to powinieneś skakać z radości bo niewiele miast w Polsce ma dostęp do najważniejszej drogi w osi Pn-Pd, którą będzie jedną z osi rozwoju kraju.

    Biadolenie dziś, że "ktoś nam coś zabiera" (bezpłatną obwodnicę) jest niepoważne, partykularne. Autostrada to skarb dla gospodarki naszego kraju i czynnik napędzający rozwój miasta. Autostradę daje nam GTC, łączy ona Gdańsk z Toruniem a za 2 lata rząd połączy Toruń z Łodzią autostradą.

    Gdy ktoś nam coś daje, to się mu dziękuje. A Zaleski z Frąckiewiczem i innymi gwiazdami samorządu "zbierają podpisy" - żeby dostać jeszcze więcej i zabrać innym. Zabierzesz dochody z autostrady, nie powstanie jakaś obwodnica czy kawałek ekspresówki - choćby w Bydgoszczy S5, która też jest jedną z osi rozwoju regionu.

    Ta walka o "bezpłatną obwodnicę" jest dla mnie wyrazem skrajnej nieodpowiedzialności. Jest niepatriotyczna. Ten bój ma antyobywatelski charakter.

    Używanie argumentu, że "Toruń nie jest gorszy od Wrocławia" jest prostackie. Jest gorszy, jest kilka razy mniejszy. Za chwilę Włocławek powie, że "nie jest gorszy od Torunia". A Grudziądz, że nie jest gorszy od Włocławka.

    Dostaliśmy autostradę za darmo. Osiągniemy z tego ogromne korzyści. Musimy zrobić wszystko, aby usprawnić ruch w mieście, poprawić płynność i dokończyć budowę dwóch arterii: Pn-Pd i Wsch-Zach. To nie jest nic wielkiego dla miasta z takim potencjałem jak Toruń. Mamy po prostu kiepskiego menadżera - tzw. gospodarza - który banalnych problemów takich jak dokończenie budowy tego, co inni przed nim zaczęli zrobić nie umie. To jest jedyny problem Torunia.

    Toruń budował drogi przed Zaleskim. Powstała prawie cała Trasa W-Z (lata 70-80). Powstała dwujezdniowa Grudziądzka (lata 90te). To są inwestycje na miarę miasta. Robiliśmy je bez funduszy unijnych. Powstała sieć tramwajowa - daliśmy radę. A Zaleski co zrobił przez 8 lat? Obmyślał jak wprowadzić tranzyt z powrotem do miasta. Jak budować drogę przez działkę czyjejś znajomej.



    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    Marian "bezpłatna obwodnica" Frąckiewicz: nie należy wyprowadzać wszystkich tras tranzytowych poza miasto. Przecież Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta. Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.
  • szlachcic 03.10.11, 19:39
    no faaktycznie, zlote mysli dwoch geniuszy

    > Prawo o tym decyduje. I politycy, którzy je tworzą. Ale sam powiedz, czy Zalesk
    > i i Frąckiewicz przypadkiem nie ułatwili im podjęcia decyzji o odpłatności za o
    > bwodnicę? Toż oni tym argumentem, że "trzeba wprowadzić niektóre drogi tranzyto
    > we do miasta z uwagi na turystów z Niemiec" posługiwali się cały czas.

    ja swego czasu liczylem ze dostaniemy wiecej kasy na most, bo pewne bylo ze czesc inwestycji w kraju padnie (u nas S5, ale w kazdym wojewodztwie cos spadalo, w niektorych znacznie wiecej niz u nas)
    Pomylilem si, okazalo sie ze mimo wszystko na drogach nie bylo az tak zle jak przewidywano.
    Uwazam ze glownym powodem olania nas w tmacie obwodnicy jest brak kasy z idacym kryzysem.
    ale oczywiscie to moglo miec takze wplyw, moglo ulatwic decyzje

    > Biadolenie dziś, że "ktoś nam coś zabiera" (bezpłatną obwodnicę) jest niepoważn
    > e, partykularne.

    tu uwazam sie mylisz
    do czasu wybudowania 2 mostu ta decyzja bedzie przynosila tragiczne skutki
    Bezplatna obwodnica Wroclawia dla wroclawian nie musi byc decyzja wazniejsza od naszej obwodnicy poniewaz nie chodzi tu o wielkosc miasta a o skutki jakie przynosi
    zupelnie innym tematem jest zas ten ze Polska robi z siebie posmiewisko Europy majac taki system oplat za autostrady. To przezytek ktory bardzo duzo kosztuje
    Kolejnym innym tematem jest tez ten ze ja w Polsce na poczatku budowalbym drogi ekspresowe a nie autostrady
    Juz by byla dosc fajna siec bo eski sa znaczne tansze
  • ka_zet 03.10.11, 21:06
    szlachcic napisał:

    > zupelnie innym tematem jest zas ten ze Polska robi z siebie posmiewisko Europy
    > majac taki system oplat za autostrady. To przezytek ktory bardzo duzo kosztuje

    O, to jaki system byś wprowadził, żeby było dobrze?

    > Kolejnym innym tematem jest tez ten ze ja w Polsce na poczatku budowalbym drogi
    > ekspresowe a nie autostrady
    > Juz by byla dosc fajna siec bo eski sa znaczne tansze

    Nie są. W zasadzie na jedno wychodzi, bo chyba nie mówisz o budowaniu w półprofilu.

    --
    Obywatelu! Nie śmiećcie.
  • szlachcic 03.10.11, 21:35
    > O, to jaki system byś wprowadził, żeby było dobrze?

    satelita - to juz dziala w normalnych krajach
    w nienormalnych zas winiety powinny byc okresem przejsciowym
    w debilskich krajach nadal buduje sie bramki (patrz Polska) - POTEZNE KOSZTY budowy i obslugi
    To do nas dojdzie za rok moze dwa
    Trzeba byc debilem aby inwstowac w cos co caly swiat uznal za glupie drogie i upierdliwe

    > Nie są. W zasadzie na jedno wychodzi, bo chyba nie mówisz o budowaniu w półprof
    > ilu.

    droga ekspresowa kosztuje tyle co autostrada?
    dowiedz sie najpierw jaka jest roznica i nie porownuj skrajnych przypadkow co pewnie zrobiles, ale i tak jak zrobisz eske z lepszymi parametrami to i tak wyjdzie taniej niz autostrada
    Mnie chodzi o 2pasmowki z parametrami oczywiscie bez wiaduktow, poza wyjatkami
    U nas na eskach buduje sie wiaduktow tyle ze mozna rechotac

  • ka_zet 03.10.11, 22:49
    szlachcic napisał:

    > > O, to jaki system byś wprowadził, żeby było dobrze?
    >
    > satelita - to juz dziala w normalnych krajach

    A, w tę mańkę. No można by. Łatwiej by się nowe odcinki dodawało do systemu.

    > w nienormalnych zas winiety powinny byc okresem przejsciowym

    Pamiętasz jak Pola zjedli za powszechne? A na ciężarowych radośnie państwo traciło.


    > droga ekspresowa kosztuje tyle co autostrada?

    Owszem, droga klasy S w Polsce kosztuje mniej więcej tyle co A, bo się dużo nie różni. Wręcz praktycznie wcale, patrz obwodnica Wrocławia.

    > Mnie chodzi o 2pasmowki z parametrami oczywiscie bez wiaduktow, poza wyjatkami
    > U nas na eskach buduje sie wiaduktow tyle ze mozna rechotac

    Ejno, bez jaj. Droga 2x2 z kolizyjnymi skrzyżowaniami to jest bardzo kijowy zastępnik autostrady. To się nadaje na mniejszy ruch, jak zrobisz powszechnie to będzie taki sam wskaźnik trupów jak na przeciętnej polskiej jednojezdniówce (patrz gierkówka).


    >


    --
    Obywatelu! Nie śmiećcie.
  • hecer 04.10.11, 01:14
    satelita - to juz dziala w normalnych krajach
    w nienormalnych zas winiety powinny byc okresem przejsciowym
    w debilskich krajach nadal buduje sie bramki (patrz Polska) - POTEZNE KOSZTY budowy i obslugi
    To do nas dojdzie za rok moze dwa
    Trzeba byc debilem aby inwstowac w cos co caly swiat uznal za glupie drogie i upierdliwe


    przecież w Polsce nie ma już winiet. Jest viatoll. To, że nie jest oparty na przekaźnikach satelitarnych tylko łączności naziemnej ma drugorzędne znaczenie.

    "buduje się bramki" - na autostradach. Dla samochodów osobowych, bo one płacą za autostrady. Ciężarówki płacą za użytkowanie ekspresówek i dróg krajowych - w miarę postępów w budowie tego systemu coraz więcej dróg będzie nim objętych. Ale to dotyczy ciężarówek.

    Na autostradzie są bramki, tak jak w wielu innych krajach gdzie przejazd autostradami jest płatny.

    > Owszem, droga klasy S w Polsce kosztuje mniej więcej tyle co A, bo się dużo nie
    > różni. Wręcz praktycznie wcale, patrz obwodnica Wrocławia.

    Wymagania dla klasz A są dużo wyższe niż dla S. I ich budowa jest znacznie droższa. We Wrocławiu wybudowano drogę klasy A. Zmieniono jej tylko nazwę na S, żeby można było uczynić ją bezpłatną dla samochodów osobowych.

    > Ejno, bez jaj. Droga 2x2 z kolizyjnymi skrzyżowaniami to jest bardzo kijowy zas
    > tępnik autostrady. To się nadaje na mniejszy ruch, jak zrobisz powszechnie to b
    > ędzie taki sam wskaźnik trupów jak na przeciętnej polskiej jednojezdniówce (pat
    > rz gierkówka).

    Nieprawda. Na jednojezdniowej drodze jest zdecydowanie więcej wypadków niż na drodze 2x2 z jezdniami trwale oddzielonymi pasem zieleni. Odchodzą wypadki spowodowane wyprzedzaniem.

    Można powiedzieć tak: im wyższa prędkość, tym wyższe koszty budowy. Wyższa prędkość determinuje rozwiązania dotyczące skrzyżowań, wjazdów i zjazdów, przejść dla pieszych, włączania się do ruchu, itd.








    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."

    Marian "bezpłatna obwodnica" Frąckiewicz: nie należy wyprowadzać wszystkich tras tranzytowych poza miasto. Przecież Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta. Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.
  • ka_zet 04.10.11, 02:06
    hecer napisał:

    > Wymagania dla klasz A są dużo wyższe niż dla S.

    Znasz tabelkę, więc bez takich.

    > I ich budowa jest znacznie droż
    > sza. We Wrocławiu wybudowano drogę klasy A. Zmieniono jej tylko nazwę na S, żeb
    > y można było uczynić ją bezpłatną dla samochodów osobowych.

    Nie, we Wrocławiu wybudowano drogę klasy S (pasy szerokości 3,50), która jest niezbyt logicznie oznaczona jako A. I nikt nie zmieniał oznaczenia, po prostu zmieniono rozporządzenie i zwolniono osobówki z opłat. Dlatego strasznie mnie bawił ten huk w mediach, jak to zmarnowano setki milionów złotych degradując drogę.

    > Nieprawda. Na jednojezdniowej drodze jest zdecydowanie więcej wypadków niż na d
    > rodze 2x2 z jezdniami trwale oddzielonymi pasem zieleni. Odchodzą wypadki spow
    > odowane wyprzedzaniem.

    No więc widzisz, problem jest z tym że (znowu patrz gierkówka) istotnie odchodzi większość wypadków spowodowanych wyprzedzaniem, ale za to spokojnie nadrabia się to na skrzyżowaniach.

    > Można powiedzieć tak: im wyższa prędkość, tym wyższe koszty budowy. Wyższa pręd
    > kość determinuje rozwiązania dotyczące skrzyżowań, wjazdów i zjazdów, przejść d
    > la pieszych, włączania się do ruchu, itd.

    Wszystko fajnie, tylko prędkości projektowa dla dwujezdniowej drogi klasy S jest takie same jak dla A.

    --
    Obywatelu! Nie śmiećcie.
  • szlachcic 04.10.11, 08:20
    > przecież w Polsce nie ma już winiet. Jest viatoll. To, że nie jest oparty na pr
    > zekaźnikach satelitarnych tylko łączności naziemnej ma drugorzędne znaczenie.

    samochody osobowe sa przyczyna budowy bramek i kosztow obsluygi
    jakie ma znaczenie ze ciezarowki nie maja winiet?

    > Na autostradzie są bramki, tak jak w wielu innych krajach gdzie przejazd autost
    > radami jest płatny.

    sugerujesz ze Niemcy beda budowac bramki na swoich autosteradach?
    oni wlasnie mysla nad platnymi autostradami i zapewniam cie ze bedzie to system satelitarny

    > Można powiedzieć tak: im wyższa prędkość, tym wyższe koszty budowy. Wyższa pręd
    > kość determinuje rozwiązania dotyczące skrzyżowań, wjazdów i zjazdów, przejść d
    > la pieszych, włączania się do ruchu, itd.

    profile zakretow, profile wzniesien
  • szlachcic 04.10.11, 08:14
    > Pamiętasz jak Pola zjedli za powszechne? A na ciężarowych radośnie państwo traciło.

    nie pamietam jak bylo, co on chcial
    wiem jak jest rozsadnie
    a rozsadnie to nie za wysoka cena i nieupierdliwy system
    obecna sytuacja w Polsce to dwa kretynstwa w jednym

    > Ejno, bez jaj. Droga 2x2 z kolizyjnymi skrzyżowaniami to jest bardzo kijowy zas
    > tępnik autostrady. To się nadaje na mniejszy ruch, jak zrobisz powszechnie to b
    > ędzie taki sam wskaźnik trupów jak na przeciętnej polskiej jednojezdniówce (pat
    > rz gierkówka).

    nie przedadzaj
    rozsadne robienie wiaduktow miedzy waznymi drogami a nie jak teraz robienie jednego wiaduktu do i teraz nie pamietam do czego - do jednej instytucji chyba zwiazanej z lasami albo mysliwymi na poludniowej obwodnicy torunia
    jak to zobaczylem to pierd..... smiechem
    Tak - taka rozrzutnosc powoduje ze wzrasta cena
    Nie musza wszedzie byc wiadukty, mozna zrobic wjazdy rzadziej badz poprawiac bezpieczenstwo i przepustowosc poprzez dodatkowe pasy czy ronda

    > tępnik autostrady. To się nadaje na mniejszy ruch

    oczywiscie 2 wazne trasy przecinajace sie to wiadukt
    ale na poludniowej obwodnicy torunia wiadukt masz nawet zbudowany do jednej instytucji ......... w lesie (chyba lesnicy albo mysliwi)
  • ka_zet 04.10.11, 11:00
    szlachcic napisał:

    > a rozsadnie to nie za wysoka cena i nieupierdliwy system
    > obecna sytuacja w Polsce to dwa kretynstwa w jednym

    Obecnie to mieszają autostrady koncesyjne, ale nie bardzo jesteś w stanie coś z tym zrobić.

    > rozsadne robienie wiaduktow miedzy waznymi drogami a nie jak teraz robienie jed
    > nego wiaduktu do i teraz nie pamietam do czego - do jednej instytucji chyba zwi
    > azanej z lasami albo mysliwymi na poludniowej obwodnicy torunia
    > jak to zobaczylem to pierd..... smiechem
    > Tak - taka rozrzutnosc powoduje ze wzrasta cena

    Tylko widzisz, tu się pojawia jeden problem. Możesz oczywiście patrzeć na to tylko tak, że każdy wiadukt kosztuje i to rozrzutność. Ale bez sporej części tej tzw. rozrzutności w ogóle byś dróg nie miał. Bo jak masz z miasteczka trzy drogi co 700 metrów przez trasę eski i w ramach oszczędności postanowisz, że z jednej strony na drugą będzie tylko jeden wiadukt, to właśnie dwóm trzecim miasteczka wydłużyłeś drogę o półtora kilometra w jedną stronę i zablokują budowę.

    > Nie musza wszedzie byc wiadukty, mozna zrobic wjazdy rzadziej badz poprawiac be
    > zpieczenstwo i przepustowosc poprzez dodatkowe pasy czy ronda

    Albo ronda, albo ekspresówka. Sorry, no bonus.

    --
    Obywatelu! Nie śmiećcie.
  • szlachcic 04.10.11, 12:49
    > Obecnie to mieszają autostrady koncesyjne, ale nie bardzo jesteś w stanie coś z
    > tym zrobić.

    teraz tak
    tylko iles tam lat temu idioci w rzadzie powinni wiedziec ze ten system oplat jest kretynski

    > Tylko widzisz, tu się pojawia jeden problem. Możesz oczywiście patrzeć na to ty
    > lko tak, że każdy wiadukt kosztuje i to rozrzutność. Ale bez sporej części tej
    > tzw. rozrzutności w ogóle byś dróg nie miał.

    wiesz ile wiaduktow jest na tym torunskim odcinku? wiadukt przy wiadukcie
    to wygodne dla czesci, daja pewne bezpieczenstwo ale takze powoduje ze zamiast 100km esek masz 50

    > Albo ronda, albo ekspresówka. Sorry, no bonus.

    tu sie mylisz
    na ekspresowkach sa takze skrzyzowania jednopoziomowe

  • uszaty25 03.10.11, 20:10
    Ja sie pytam ktoredy pojechalyby samochody, gdyby obwodnica bylaby bezplatna? Na miejscu mieszkancow Lubicza i Lysomic juz bym pisal pisma o tym ze tiry jezdza mi pod oknami, bo omijaja Torun.
    Przerzucic problem do sasiadow to chyba troche nieladnie panie gospodarzu Zaleski.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka