• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

1 000 000 000 euro dla naszego regionu

  • 12.02.13, 20:22
    Mam nadzieje że toruński marszałek zmajdzie kasę na remont linii kolejowej Bydgoszcz-Unisław Pomorski-Chełmża-Toruń.

    Chcecie metropolię, mam nadzieje że pokażecie iż zależy Wam na wspólnym rozwoju.

    Wy już macie autostradę, teraz priorytet nr 1 to droga S5. Oraz regionalny Port Lotniczy.

    Nie żadna S10 czy S15 tylko S5!!! Jak będzie S5, będziemy budowali S10 i S15. Mega ważna jest też kolej. Trasa Bydgoszcz-Toruń-Warszawa musi być wyremontowana. Jak również pólnocne połączenie Bydgoszczy i Torunia czyli trasa o której wspominałem: Bydgoszcz-Unisław-Chełmża-Toruń!
    Edytor zaawansowany
    • 12.02.13, 20:55
      Panie Lenz to już są mniejsze pieniądze, inflacja je zżera. Po drugie Boni odchodzi od obszarów metropolitarnych, a zaprzepaszczony pierwszy okres jest nie do odrobienia. Z czego tu cieszyć się. Sama Warszawa chce 4 mld euro. Mam nadzieję, że w następnym rozdaniu pozostaniecie wspomnieniem, złym wspomnieniem.
      Teraz o gospodarce i miejscach pracy, widać jacy ekonomiści tu rządzą.
    • 12.02.13, 20:56
      Podobnie jak udało mu się wyremontować trasę Wągrowiec, Kcynia, Szybin Bydgoszcz. Kiedy to było? Dawno już zdążyłem zapomnieć. Nie widzisz co się zaczyna dziać? Ten parweniusz spod Mogilna już zaczyna babulić o S10 i S15 (czy ktoś kiedykolwiek słyszał o takiej S-ce?) S5 jest tylko dla zmyły, trolluń ma to głęboko w dupie podobnie jak inne bydgoskie sprawy. I zauważ jak gładko ten PZPO-wski aparatczyk bez zająknienia wrócił do sprawy wspólnego ZiT-u z Bydgoszczą. Nie pamięta jak Bruski z Jaisakiewiczem obśmiali ten absurdalny pomysł? Doskonale pamięta ale też ma to głęboko w dupie. Ma być albo po trolluńsku albo nie będzie wcale. Capisci?
    • 12.02.13, 20:56
      "Oraz regionalny Port Lotniczy"
      Chyba prowincjonalny port lotniczy. To lotnisko nie ma przyszłości, za mała i za biedna aglomeracja, za mała liczba zamożnych pasażerów by lotnisko mogło się samo utrzymać. Za blisko do dużych portów lotniczych w Gdańsku i Poznaniu. Nie ma sensu dokładać do lotniska grubych milionów tylko dla poprawy samopoczucia mieszkańców Bydgoszczy. O wiele lepiej zainwestować te pieniądze w rewitalizację i modernizacje linii kolejowych z których skorzysta o wiele większa liczba pasażerów.

      "Nie żadna S10 czy S15 tylko S5!!! Jak będzie S5, będziemy budowali S10 i S15. "
      A jacy to "my" będziemy budowali S5? Budować będzie dysponent środków czyli GDDKiA. Myślę zresztą, że mieszkańcy Inowrocławia i wielu innych miejscowości o wiele bardziej skorzystają z modernizacji DK15 (nie musi być od razu S-ka)

      "Jak również pólnocne połączenie Bydgoszczy i Torunia czyli trasa o której wspominałem: Bydgoszcz-Unisław-Chełmża-Toruń!"
      To połączenie nie ma sensu jako północne połączenie T-B, jest za bardzo na około. Lepszym wariantem jest pierwotnie planowany przebieg BitCity czyli dawna linia Toruń - Czarnowo przedłużona do Fordonu i dalej do Bydgoszczy.
      infrastruktura.kolej.pl/maron/czarnowo/czarnowo.htm
      Szkoda, że przez bydgoską pazerność (chęć dobrania się do kasy BitCity by wybudować sobie tramwaj) nie udało się tego wariantu zrealizować.
      • 12.02.13, 21:05
        Najlepiej wybudować kolejną fontannę w Toruniu, zrobić drogę która może będzie jeździć jakieś auta. Dla swojej zakompleksionej głowy zanichać budowę Portu Lotniczego i dalej utrwalać zadupie.
        PS. Ty jeździsz pociągami? Chyba raczej nie, one wożą powietrze. Do Gdańska pociagiem na lotnisko? Ogarnij ten pusty łeb.
      • 12.02.13, 21:06
        z tobą frajerze na pewno nie dojdziemy do porozumienia.

        Twoje posty są stronnicze.

        Nie będzie żadnego ZITu z Toruniem. I koniec kropka. 60mln euro podzielimy na 60:40.

        Budujcie sobie metropolię z Grudziądzem, tylko won z bydgoskich zakładów pracy. Np połowa załogi w Saturnie i Media Markt to ludzie z Torunia. Won do siebie, do dobrobytu Lenza i łysego.
      • 12.02.13, 21:16
        chton napisał:
        > Szkoda, że przez bydgoską pazerność (chęć dobrania się do kasy BitCity by wybud
        > ować sobie tramwaj) nie udało się tego wariantu zrealizować.
        hahah Dobre:) Projekt realizowany przez 3 partnerów( plus UM), w tym projekcie Bydgoszcz zgłosiła akces poprzez budowę linii tramwajowej( ba Toruń też, co za pazerność!!:):) . Ja wiem, że pieniądze z projektu Bydgoszcz i Toruń City powinny trafić w całości do Torunia:) w imię dobrej współpracy i podstawy budowy nowej świetlistej metropolii:) haha
        --
        kid_cassidy(17.10.09, 14:01)Lata wspólnej koegzystencji pokazały jakie moga byc realia. To tak ku pamieci dla pasjonatów i zwolenników.
        BYDGOSKI HYDEPARK - www.facebook.com/groups/402687799813879/
      • 12.02.13, 21:20
        chton napisał:

        > "Oraz regionalny Port Lotniczy"
        > Chyba prowincjonalny port lotniczy. To lotnisko nie ma przyszłości, za mała i z
        > a biedna aglomeracja, za mała liczba zamożnych pasażerów by lotnisko mogło się
        > samo utrzymać. Za blisko do dużych portów lotniczych w Gdańsku i Poznaniu. Nie
        > ma sensu dokładać do lotniska grubych milionów tylko dla poprawy samopoczucia m
        > ieszkańców Bydgoszczy. O wiele lepiej zainwestować te pieniądze w rewitalizację
        > i modernizacje linii kolejowych z których skorzysta o wiele większa liczba pas
        > ażerów.

        Oczywiście chiodzi o rewitalizację szlaków kolejowych do i z trollunia. Inne są w superstanie i nie potrzebują żadnej interwencji. A kto zarządza tym "nieperspektywicznym" portem lotniczym? Czy czasem nie Caubecki? A kto tam jest prezesikiem, czy czasem nie trolluński kolo łysego wałka?


        > "Nie żadna S10 czy S15 tylko S5!!! Jak będzie S5, będziemy budowali S10 i S15.
        > "
        > A jacy to "my" będziemy budowali S5? Budować będzie dysponent środków czyli GDD
        > KiA.

        A teraz to GDKiA dysponuje kasą? A nie PZPO i jej trolluńscy aparatczycy i ich zblatowani kumple w warszaffce?


        Myślę zresztą, że mieszkańcy Inowrocławia i wielu innych miejscowości o wi
        > ele bardziej skorzystają z modernizacji DK15 (nie musi być od razu S-ka)

        Ilu ich jest? Może 100k na trasie do twojej wioski? A niestety w samej Bydzi mieszka tych ludzi 360k a w promieniu 10km jeszcze dodatkowe 100k. O czym ty bredzisz?

        > "Jak również pólnocne połączenie Bydgoszczy i Torunia czyli trasa o której wspo
        > minałem: Bydgoszcz-Unisław-Chełmża-Toruń!"
        > To połączenie nie ma sensu jako północne połączenie T-B, jest za bardzo na okoł
        > o. Lepszym wariantem jest pierwotnie planowany przebieg BitCity czyli dawna lin
        > ia Toruń - Czarnowo przedłużona do Fordonu i dalej do Bydgoszczy.

        Od dawna twierdzimy, że projekt BiT City nie ma najmniejszego ekonomicznego sensu, jest tylko narzuconą odgórnie koncepcją polityczną wydumaną przez trolluńskich megalomanów. Jak można myśleć o tworzeniu BiT City nie mając uregolowanych podstawowych połączeń kounikacyjnymi z najbliższym obszarem funkcjonalnym? PARANOJA ala wioskowa potęga morska.


        > Szkoda, że przez bydgoską pazerność (chęć dobrania się do kasy BitCity by wybud
        > ować sobie tramwaj) nie udało się tego wariantu zrealizować.

        Mu przynajmniej widzimy sens wybudowania tramwaju do 80 tys dzielnicy miasta (oo, to prawie połowa twojej wioski, co za pech) a nie roimy o budowie linii do parafii inkasenta w sutannie gdzie nie mieszka niemal nikt poza pseudoksiężulkiem dobrodziejem i jego moherową menażerią. Ty naprawdę jesteś bardzo chory, kto forsuje BiT City? Bydgoszcz? No po prostu schizofrenia in statu nascendi. Psychiatra ci na gwałt potrzebny.
        • 12.02.13, 21:31
          wybory2010.pkw.gov.pl/geo/pl/040000/046301.html
          Teraz pewnie macie 175.000. Z czym do ludzi???...
          • 13.02.13, 00:28
            Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
      • 13.02.13, 02:21
        chton napisał:



        > Szkoda, że przez bydgoską pazerność (chęć dobrania się do kasy BitCity by wybud
        > ować sobie tramwaj) nie udało się tego wariantu zrealizować.

        Wspominałem już, że jesteś mocno pie...ięty? A twoja krzyżacka pazerność zaczyna być groźna dla otoczenia?
        Nie wspominałem? No to ci uświadamiam.

        --
        Od wielu pokoleń rodzice wciskają dzieciom bajki, że je przyniósł bocian, a przecież każdy głupi wie, ze dzieci znajduje się w kapuście...
      • 13.02.13, 09:39
        Barany znów o zapyziałym lotnisku coś sapią. Co tam jest nie tak, dach cieknie, nie ma wody w toalecie? Jedyną słuszną pomcą to zamknięcie tego straszydła a zainwestowanie w szybki publiczny transport do Poznania i Gdańska no ale co takie barany moga wiedzieć skoro oni o lataniu wiedzą tylko tyle co w internecie wyczytają.
        • 14.02.13, 06:22
          manczesta napisał:

          > zainwestowanie w szybki publiczny transport do Poznania i Gdańska no ale co taki
          > e barany moga wiedzieć skoro oni o lataniu wiedzą tylko tyle co w internecie wy
          > czytają.

          Masz na mysli piesze pielgrzymki od ojca inkasenta, baranie?

          --
          14-11-2012. Budowa trasy S5 nie jest priorytetem dla premiera Donalda Tuska.
          No to moim priorytetem jest niegłosowanie na PO.
          Cały tekst: bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,12852386,Bydgoszczanie_pytaja_o_trase_S5__Premier_odpowiada.html#ixzz2CCBwgupX
    • 13.02.13, 00:59
      a ma otrzymać mniej iż 1% budżetu wytargowanego w UE? No to ludzkie paniska w tej warsiawce, ludzkie i dobre. A potem z tej dużej bańki łysy pajac ukradnie zwyczajowe 90% dla trollunia no i pozamiatane. Nic tylko chwalić Boga i podskakiwać. A mazowiecka "stolyca" na ile tym razem wyrąbie wszystkich, bo ostatnio było tylko te liche 10 mld €, tyle co kotek napłakał. Tym razem musi być co najmniej 2x tyle bo czym by tu się można podziałkować? Po drobne przecież PZPO nie będzie się schylać, nieprawda?
    • 13.02.13, 09:39
      Po co ta bitwa na forum? Za chwilę skończy się dzień i nikt do tego nie wróci.

      Sporo tutaj mądrych ludzi z regionu.
      Zbierzcie się. Stwórzcie stronę internetową.
      Niech każdy daje pomysły - tylko mądre.
      Potem ta lista niech trafi do wszystkich polityków w regionie - może coś z tego będzie.
      Gadać tutaj sobie możemy i wymyślać.
      Pozdrawiam
      • 13.02.13, 12:44
        akademol napisał:

        > Po co ta bitwa na forum? Za chwilę skończy się dzień i nikt do tego nie wróci.
        >
        > Sporo tutaj mądrych ludzi z regionu.
        > Zbierzcie się. Stwórzcie stronę internetową.
        > Niech każdy daje pomysły - tylko mądre.
        > Potem ta lista niech trafi do wszystkich polityków w regionie - może coś z tego
        > będzie.
        > Gadać tutaj sobie możemy i wymyślać.
        > Pozdrawiam

        Chyba nie do końca rozumiesz o co nam bydgoszczanom chodzi. Pojawiały się posty że port lotniczy się nie rozwija, bo ten region nie ma potencjału, a skąd tom wiadomo skoro nigdy nie próbowano tego potencjału wykorzystać, a praktycznie każde uruchamiane połączenie okazywało się sukcesem. Tylko dlaczego obwiniamy za to Toruń , a konkretniej toruńskich polityków? A dlatego że właścicielem tego lotniska jest uwielbiany przez was marszałek Całbecki, a każdy bydgoszczanin z wielka przyjemnością zesłałby go na Syberię.
        Druga rzecz to droga S5, która jest bardzo ważna dla Bydgoszczy i nie tylko. Od sam nie wiem ilu lat staramy się o nią walczyć, niestety bezskutecznie, a tu nagle również uwielbiany przez was poseł Lenz wyskakuje z pomysłem S15, dla was to dobry pomysł tylko że dla Bydzi to tragedia. Sami chcecie stawiać znak równości pomiędzy naszymi miastami, więc dlaczego nie możecie przynajmniej na razie zadowolić się autostradą A1 i pomóc nam w lobbowaniu o w sprawie S5? Tak bardzo chcecie współpracy to pokażcie że naprawdę tego chcecie.
        • 13.02.13, 13:42

          Ale po co ci lotnisko skoro masz jedno w Poznaniu kolejne w Gdańsku. Pakowanie tam kasy to największa bzdura i powinni ci ludzie byc z tego rozliczeni. Wiesz ile Ryanair sobie woła bys ty zobaczył nas swoją głową jak przelatuje samolot?! Rozwinać transport publiczny do miast które wcześniej wypisałem i skorzystają na tym osoby zainteresowane przelotami jak i osoby trzecie które chcą się dostać do tych miast w innym celu.
          • 13.02.13, 13:53
            manczesta napisał:

            >
            > Ale po co ci lotnisko skoro masz jedno w Poznaniu kolejne w Gdańsku. Pakowanie
            > tam kasy to największa bzdura i powinni ci ludzie byc z tego rozliczeni. Wiesz
            > ile Ryanair sobie woła bys ty zobaczył nas swoją głową jak przelatuje samolot?!
            > Rozwinać transport publiczny do miast które wcześniej wypisałem i skorzystają
            > na tym osoby zainteresowane przelotami jak i osoby trzecie które chcą się dosta
            > ć do tych miast w innym celu.

            Nie masz racji. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest budowa megahubu w pikutkowie pod Lubiczem, w sercu wszechświata i jądrze wszechrzeczy. Wówczas lotniska w takich wioseczkach jak Gdańsk, Poznań, nie mówiąc już o Bydzi zupełnie stracą rację bytu czego zresztą należało dowieść od samego początku. A przeciekający dach nalotnisku w B? No to przecież nie jest winą trolluńskiego ciula-prezesa czy jego łtsego promotora z zadupiewa koło Lipna. Obaj są wielkimi menedżerami czego jeden już dokazuje od ponad 10 lat a drugi dopiero się rozpędza od 3. Zresztą, świadczą o nich rewelacyjne wyniki gospodarcze regionu.
          • 13.02.13, 13:56
            manczesta napisał:

            >
            > Ale po co ci lotnisko skoro masz jedno w Poznaniu kolejne w Gdańsku. Pakowanie
            > tam kasy to największa bzdura i powinni ci ludzie byc z tego rozliczeni. Wiesz
            > ile Ryanair sobie woła bys ty zobaczył nas swoją głową jak przelatuje samolot?!
            > Rozwinać transport publiczny do miast które wcześniej wypisałem i skorzystają
            > na tym osoby zainteresowane przelotami jak i osoby trzecie które chcą się dosta
            > ć do tych miast w innym celu.
            Po co lotnisko w Katowicach skoro jest Kraków? Po co lotnisko w Łodzi skoro jest w Wawie i Poznaniu? Po co lotnisko w Modlinie skoro jest w Wawie?(<-to pytanie sam sobie zadaję) Po co lotnisko w Szczecinie skoro jest Berlin? A no po że sprawne lotnisko przyciąga inwestorów. A z marnie rozwiniętym BZG taki Toruń ma mniejszą atrakcyjność dla inwestora niż np. Starograd Gdański, Tczew czy Gniezno. Byśmy wszyscy myśleli tak jak ty to nic by w tym kraju nie powstało.
            P.S. A do połączeń od Ryana dopłacają praktycznie wszystkie lotniska w Polsce, no może oprócz Wawy.
          • 15.02.13, 04:36
            manczesta napisał:

            >
            > Ale po co ci lotnisko skoro masz jedno w Poznaniu kolejne w Gdańsku.

            Po co? Żebyś miał bliżej do twojego Manczesteru, głąbie, Bo z Birmingham do swojego zmywaka dojedziesz za kilka funtów. Zaoszczędzisz na cidera po podróży.


            --
            An ounce of loyalty is more worth then a pound of cleverness.
            Elbert Hubbard
            • 15.02.13, 10:13
              No i jest wypowiedz typowego bydłoszczaka z onetu. buhahaha
              ps. w bydłoszczy nie ma ludzi pracujących na zmywaku ?
              Mówisz ze masz obcykane trasy z Birmingham do Manchesteru i na sidera ci ledow starcza?! NO TO W KOŃCU ZROZUMIAŁEM CZEMU TAK TEGO LOTNISKA SIĘ TRZYMACIE I ZA BOGA NIE CHCECIE GO ZAORAC:)
              Tak jak mówiłem wcześniej transport publiczny do Poznania Gdańska do miast w których coś się dzieje.
              Ktoś wcześniej się zastanawiał po co lotnisko pod Katowicami jak jest pod Krakowem, po co w Mogilnie jak jest w Wrszw. Kolego pytałeś poważnie czy o drogę pytałeś?
              • 15.02.13, 20:35
                manczesta napisał:


                > Tak jak mówiłem wcześniej transport publiczny do Poznania Gdańska do miast w kt
                > órych coś się dzieje.

                Ty krzyżaku posrany, nawet twoi koledzy z forum wykazują poziom twojego debilizmu, więc zamknij paszczę z łaski swojej.

                --
                Sam pan premier powiedział, że S5 nie będzie, gdyż ważniejsza jest trzecia nowoczesna droga do Poznania i Wrocławia oraz druga do Torunia niz pierwsza do Bydgoszczy. Warto o tym pamiętać jak PO traktuje bydgoszczan.
                dziwny22
        • 13.02.13, 13:53
          noob_buster napisał:
          > Chyba nie do końca rozumiesz o co nam bydgoszczanom chodzi. Pojawiały się posty
          > że port lotniczy się nie rozwija, bo ten region nie ma potencjału, a skąd tom
          > wiadomo skoro nigdy nie próbowano tego potencjału wykorzystać, a praktycznie ka
          > żde uruchamiane połączenie okazywało się sukcesem. Tylko dlaczego obwiniamy za
          > to Toruń , a konkretniej toruńskich polityków? A dlatego że właścicielem tego l
          > otniska jest uwielbiany przez was marszałek Całbecki, a każdy bydgoszczanin z w
          > ielka przyjemnością zesłałby go na Syberię.

          1. Jeśli myślisz, że mieszkańcom Torunia na rękę jest brak rozwoju lotniska to się mylisz. W Toruniu został z entuzjazmem przyjęty pomysł uruchomienia stałego połączenia Toruń - port lotniczy Bydgoszcz. Jakby nie było wielu Torunian lata z Bydgoszczy. Toruń odwiedza rocznie 2mln turystów.
          To, że w Toruniu są reklamy "lataj z Gdańska" to jednak zasługa UM w Gdańsku i porażka wydziału promocji UM w Bydgoszczy.

          2.Jeśli myślisz, że mieszkańcom Torunia nie na rękę S5 również się mylisz. My Torunianie też korzystamy z dróg w całym województwie, a powyższe rozwiązanie to połączenie Bydgoszczy i Torunia z Poznaniem. Trasa S15? Też potrzebna - nie piszę, że kosztem S5. Może być budowana jako kolejna lub równolegle.

          3. Odróżnij interesy mieszkańców od polityków i partii rządzących zarówno w Bydgoszczy jak i w Toruniu.

          4. Co do chęci współpracy zaproponowałem stronę, na którą można by wrzucać mądre rozwiązania korzystne dla wszystkich.
          Sam zaproponowałbym szybką kolej miedzy miastami regionu i trasę szybkiego ruchu S80 (zamiast dobrą obecnie S10) ze wschodnią obwodnicą Bydgoszczy i połączeniem do S5.
          • 13.02.13, 14:11
            Widzisz rozwój BZG może pomóc obu miastom, ja to wiem, ty to wiesz, ale niestety osoba od której to zależy o tym nie wie i to jest problem.
            • 13.02.13, 14:19
              noob_buster napisał:

              > Widzisz rozwój BZG może pomóc obu miastom, ja to wiem, ty to wiesz, ale niestet
              > y osoba od której to zależy o tym nie wie i to jest problem.

              Więc może stwórzmy grupę - inicjatywę na rzecz regionu kujawsko-pomorskiego, stronę internetową, ruch regionalny......
              • 13.02.13, 14:45
                akademol napisał:

                > noob_buster napisał:
                >
                > > Widzisz rozwój BZG może pomóc obu miastom, ja to wiem, ty to wiesz, ale n
                > iestet
                > > y osoba od której to zależy o tym nie wie i to jest problem.
                >
                > Więc może stwórzmy grupę - inicjatywę na rzecz regionu kujawsko-pomorskiego, st
                > ronę internetową, ruch regionalny......

                Bardzo fajny pomysł z tą grupą. Od tego pomysłu oddalamy się jednak coraz bardziej tworząc struktury oparte na przymusie. Przymus zabija wszelką inicjatywę. Jeżeli ktoś ma zamiar narzucać Bydgoszczy współpracę z kimkolwiek, to niech sam wymyśla projekty i sam za nie płaci.

                Moja propozycja jest inna.
                Politycy całego województwa lobbują zgodnie w Warszawie w sprawie stworzenia 5 osobnych obszarów funkcjonalnych dla 5 największych miast województwa. Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Grudziądz, Inowrocław. W ramach tej struktury dajemy pełną swobodę realizacji projektów, które zostaną w obszarach uznane za kluczowe. Bydgoski Obszar Funkcjonalny jak wiesz ma już przygotowaną wstępną listę zadań i inwestycji. Inne obszary funkcjonalne województwa mogą kopiować pewne rozwiązania z innych obszarów lub tworzyć swoje autorskie rozwiązania. Jeżeli zostanie zaproponowany naprawdę dobry pomysł, to można go realizować wspólnie we współpracy między OF-ami. Jednak nieodłącznym warunkiem, że to się może udać, jest stworzenie możliwości swobodnego wyboru pomiędzy projektami wewnątrz OF-ów oraz między OF-ami. Jedynym kryterium powinna być merytoryczna wartość projektu.
                Pod przymusem nie powstanie żaden oddolny ruch mogący przyczynić się do rzeczywistej integracji regionu.

                --
                14-11-2012. Budowa trasy S5 nie jest priorytetem dla premiera Donalda Tuska. Obecnie na trasie S5 priorytetem jest odcinek Poznań - Wrocław. Bydgoszcz ma pozostawać największym miastem w Polsce bez dostępu do sieci dróg szybkiego ruchu. Wyrok na Bydgoszcz?
                Cały tekst: bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,12852386,Bydgoszczanie_pytaja_o_trase_S5__Premier_odpowiada.html#ixzz2CCBwgupX
                • 13.02.13, 15:04
                  irizar napisał:
                  > Moja propozycja jest inna.
                  > Politycy całego województwa lobbują zgodnie w Warszawie w sprawie stworzenia 5
                  > osobnych obszarów funkcjonalnych dla 5 największych miast województwa. Bydgoszc
                  > z, Toruń, Włocławek, Grudziądz, Inowrocław.

                  Mam na myśli ludzi z całego województwa - z Grudziądza, Włocławka, Inowrocławia, Bydgoszczy, Torunia i innych mniejszych miast.
                  Województwo abstrahując od polityków - nie jest zwarte.
                  Patrzymy się na inne województwa zamiast wzmacniać kuj - pom.
                  Politycy są nieudolni, ale forum pokazuje, że mamy sporo fajnych pomysłów.
                  Gdybyśmy rozwinęli wojewódzką sieć szybkich dróg i kolei nic by nie stało na przeszkodzie wybudować np największy w Polsce (nazwę roboczo) park fabryczny, biznesowy czy coś w tym stylu.
                  Na mapie pomiędzy Bydgoszczą, Toruniem, Solcem, Inowrocławiem, Gniewkowem, Nową wsią wielką widzę wielką dziurę. To wszystko pomiędzy trasami 5, 10, 15.
                  Rozwijając wyżej wspomnianą sieć, budując największą w Polsce strefę ekonomiczną, promując i wspomagając bydgoskie lotnisko, zacierając antagonizmy bydgosko-toruńskie uważam, że dalibyśmy radę.
                  Do tego turystyka. Nie wykorzystujemy Wisły - stateczki, jachty, przystanie w miastach mogłyby przyciągnąć fanów żeglugi.
                  Wspólne przedsięwzięcia sportowe - Hale sportowe we Włocławku, Bydgoszczy, za chwilę w Toruniu - np. zawody sportowe, turnieje.
                  Wspólnie realizowane koncerty na stadionach naszych miast.

                  Rozkręciłem się i piszę bajki? nie napisałem jeszcze o parku na wzór tropikalnej wyspy pod Berlinem. Mamy kasę na 2014-2020 i sporo pary wśród mieszkańców.
                  Mamy też nieudolnych polityków.
                  Niestety na forum tracimy tylko czas.

                  Pomyślmy - stwórzmy coś z tego
                  • 13.02.13, 15:55
                    Wiesz co ja widzę? Widzę władze regionu, których nie interesuje region i rozwiązanie najważniejszych jego problemów, optymalne wykorzystanie szans.
                    Widzę np drogę krajową DK25 na odcinku Stryszek - Brzoza, stanowiącym od lat jeden z największych zatorów w codziennych dojazdach do pracy wielu ludzi. Co robią z tym problemem władze regionu? Nic. Czy ci ludzie są jacyś gorsi, że się ich olewa? Nie trzeba wielkiej burzy mózgów, żeby dostrzec najbardziej oczywiste problemy do rozwiązania. To są publicznie dostępne dane dotyczące np natężenia na drogach.
                    W 2005 roku na wspomnianej DK25 Przyłęki - Brzoza ruch też był jeden z najwyższych, tak samo auta stały w korkach i na przejeździe kolejowym z zaporami w Brzozie. Jaką decyzję podjęto w tej sprawie? Żadną. Nie ma tematu.
                    Ruch w 2005 wg SDR 2005 www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/g/GENERALNY_POMIAR_RUCHU_2005/0.1.2.2_SDR_w_pkt_pomiarowych_w_2005_roku.pdf
                    wynosił tam 17225 pojazdów na dobę. Przez te 5 lat wzrósł o 31% do poziomu 22680 i nadal władze regionu usiłują nie zauważać tego problemu. Dlaczego ten ruch tam wzrasta? Bo w Bydgoszczy jest praca. Jeżeli władze województwa nie widzą problemu na drodze dojazdowej Brzoza - Stryszek gdzie jest 22680 pojazdów, a widzą problem na drodze Inowroclaw -Gniewkowo - Toruń gdzie jest około 10 tys pojazdów, to znaczy, że ich intencje nie są szczere.
                    Tu nie potrzeba burzy mózgów, problemy są dobrze znane. Tu potrzeba elementarnego szacunku dla danych liczbowych pokazujących gdzie są największe ciążenia transportowe.

                    Podobnie jest na kolei. Jeżeli opłaca się rewitalizować linię 209 Unisław - Bydgoszcz, która przewozi około 400 pasażerów dziennie, to trzeba poważnie podejść do rewitalizacji linii 356, która też wymaga rewitalizacji,, a przebiega przez lepiej zurbanizowane obszary poludniowo- zachodniej części aglomeracji. Dlaczego władze regionu ignorują glosy, które pojawiają się w tej sprawie od wielu miesięcy? Jeżeli wystarczy przedlużyć BIT City na Osową Górę, żeby dać dostęp do tej komunikacji kolejnym tysiącom ludzi, to trzeba to po prostu zrobić. Ale najpierw trzeba chcieć.
                    Co da pisanie na forach, skoro władze regionu ignorują oficjalne pisma władz samorządowych z Szubina, Kcyni, Nakła czy Bydgoszczy? Tu potrzeba przede wszystkim dobrej woli wladz województwa. Dobrych pomysłów jest wiele. Bez dobrej woli żaden z nich nie będzie zrealizowany. Gminy Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego zdefiniowały mnóstwo wspólnych celów i zadań do realizacji na rożnych płaszczyznach. Wystarczy po nie sięgnąć. Tylko trzeba mieć taką wolę i odkleić się od sztywnej wizji w stylu "objętnie co robić byle razem z Bydgoszczą" . To tak nie zadziała, bo o wiele większe korzyści z integracji są między bezpośrednimi sąsiadami. Narzucając inny kierunek integracji niż ten naturalny, z otaczającymi gminami próbujemy iść inną drogą niż każda inna aglomeracja. Próbujemy stworzyć jakiś rozwlekły organizm, z pominięciem tego pierwotnego etapu integracji terenów podmiejskich z rdzeniem. To jest błąd, za który płacimy recesją i bezrobociem.

                    Co robią władze regionu? Usiłują przeszkodzić Bydgoszczy i otaczającym ją gminom w realizacji procesu integracji. Nie wiem czy im się to uda, ale jestem pewien, że skutek może być tylko jeden. Pod przymusem nie powstało i powstanie nic dobrego. Szkoda czasu na uprawianie takiego politycznego terroru. Integracja jest niezbędna, ale w odpowiedniej kolejności. Najpierw ta naturalna - rdzeń + gminy go otaczające. Potem ewentualne łączenie takich sprawnych organizmów. Odwrotnie to się nie uda.

                    --
                    Oferta bydgoskich kupców z Gdańskiej, Dworcowej i Starego Rynku na jednym portalu - GaleriaBydgoszcz.pl
                    • 13.02.13, 17:49
                      irizar napisał:

                      > Wiesz co ja widzę? Widzę władze regionu, których nie interesuje region i rozwią
                      > zanie najważniejszych jego problemów, optymalne wykorzystanie szans.
                      > Widzę np drogę krajową DK25 na odcinku Stryszek - Brzoza, stanowiącym od lat je
                      > den z największych zatorów w codziennych dojazdach do pracy wielu ludzi.

                      > Ruch w 2005 wg SDR 2005 rel="nofollow">www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/g/GENERALNY_POMIAR_RUCHU_2005/0.1.2.2_SDR_w_pkt_pomiarowych_w_2005_roku.pdf
                      > wynosił tam 17225 pojazdów na dobę. Przez te 5 lat wzrósł o 31% do poziomu 22
                      > 680 i nadal władze regionu usiłują nie zauważać tego problemu. Dlaczego ten ruc
                      > h tam wzrasta? Bo w Bydgoszczy jest praca. Jeżeli władze województwa nie widzą
                      > problemu na drodze dojazdowej Brzoza - Stryszek gdzie jest 22680 pojazdów, a wi
                      > dzą problem na drodze Inowroclaw -Gniewkowo - Toruń gdzie jest około 10 tys po
                      > jazdów, to znaczy, że ich intencje nie są szczere.

                      powoływanie się na dane z 2005roku nie ma najmniejszego sensu- od tego czasu dziesiątki tysięcy ludzi wyprowadziło się za rogatki miast oraz powstały nowe drogi przekierowujące strumienie tranzytu w nowe rejony województwa.

                      Drogi wylotowe z naszych miast oczywiście, że powinny być dwupasmowe na odcinku X od rogatek, tu pełna zgoda.
                      W woj. zdaje się drogą krajową o największym natężeniu ruchu jest odcinek między Trn-Lubiczem a Obrowem w stronę Lipna i Warszawy w ciągu drogi nr10, tak btw.
                      • 13.02.13, 18:27
                        Powoływanie się na pomiary ruchu z 2005 ma ten sens, ze pokazuje bierność władz województwa wobec problemu już od wielu lat.

                        DK10 na wylocie na Lipno wg ostatnich pomiarów 2010 roku (prowadzone są co 5 lat) jest znacznie niższa niż na DK25 Stryszek - Brzoza, czy DK15 wylot z Inowrocławia w kierunku Strzelna/Kruszwicy, na DK5 wylot z Bydgoszczy w kierunku Osielska, Trzeciewca.
                        Wkleiłem linki, nawet się otworzyć nie chce?
                        www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/g/GENERALNY_POMIAR_RUCHU_2010/Mapa_SDR2010.pdf

                        --
                        Dlaczego Metropolia Bydgoska ?
              • 13.02.13, 15:09
                akademol napisał:

                > noob_buster napisał:
                >
                > > Widzisz rozwój BZG może pomóc obu miastom, ja to wiem, ty to wiesz, ale n
                > iestet
                > > y osoba od której to zależy o tym nie wie i to jest problem.
                >
                > Więc może stwórzmy grupę - inicjatywę na rzecz regionu kujawsko-pomorskiego, st
                > ronę internetową, ruch regionalny......
                Pomysł bardzo fajny, mogłoby to być na przykład w postaci forum albo strony na facebooku, gdzie każdy mieszkaniec kuj-pom mógłby się wypowiedzieć czy rzucić jakimś pomysłem na rozwój. Dobrym pomysłem byłoby również zebranie raz na jakiś czas najlepszych pomysłów i wysłanie ich do osób rządzących tym województwem. Żeby uniknąć przepychanek admini i moderatorzy powinni być z różnych miast. Dobrze byłoby również zaprosić do współpracy lokalnych polityków i jakieś organizacje typu metropolia bydgoska, nie wiem czy w Toruniu macie coś podobnego, a jeśli tak to ich też należałoby zaprosić.
                • 13.02.13, 15:21
                  noob_buster napisał:

                  > Pomysł bardzo fajny, mogłoby to być na przykład w postaci forum albo strony na
                  > facebooku, gdzie każdy mieszkaniec kuj-pom mógłby się wypowiedzieć czy rzucić j
                  > akimś pomysłem na rozwój.

                  facebook ok, a dalej też idąc może z czasem strona internetowa, portal. Mam w głowie burzę pomysłów. Myślę, że to mogłoby pójść. Z czasem byłoby to mocniejsze od stowarzyszenia "metropolia Bydgoska", która zresztą w całości mogłaby się wcielić w ten twór, o którym piszemy.
            • 13.02.13, 14:49
              noob_buster napisał:

              > Widzisz rozwój BZG może pomóc obu miastom, ja to wiem, ty to wiesz, ale niestet
              > y osoba od której to zależy o tym nie wie i to jest problem.

              Ta enigmatyczna (zakładam, że z brakami owłosienia) osoba o której piszesz też doskonale o tym wie tyle, że z premedytacją z tym nic nie robi bo przy okazji na takij rozwoju skorzystałaby także Bydzia a to jest dla niego niedopuszczalne, nawet kosztem dalszego udupiania i swojego pikutkowa i całego regionu.
    • 13.02.13, 13:54
      Zęby ocenić te "priorytety drogowe", to trzeba spojrzeć na mapę pokazującą obciążenia dróg tranzytowych w województwie:
      www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/g/GENERALNY_POMIAR_RUCHU_2010/Mapa_SDR2010.pdf
      Jak widać w planach PO nie znajduje się odcinek S5 o największym obciążeniu ruchem tranzytowym między Bydgoszczą a Świeciem. Na całym odcinku przekracza on 14 tys pojazdów na dobę (na S10 to niecałe 9 tys pojazdów, a droga w lepszym stanie , biegnąca głównie lasami - realny zysk czasowy pomijalnie mały).
      O najważniejszym fragmencie tej tranzytowej drogi S5, korytarza VIa sieci TEN-T, czyli obwodnicy 360 tysięcznej Bydgoszczy mówi się półsłówkami, albo w ogóle, a to od niej powinno się zaczynać całą rozmowę. To jest 10 x bardziej ważne dla tranzytu niż cała reszta odcinków dróg krajowych w kuj-pomie. Tranzyt w mieście 20 tysięcznym to problem, w 360 tysięcznym to katastrofa. Tylko obwodnica północno-zachodnia jest szansą wyprowadzenia ruchu ciężkich pojazdów poza miasto. Mówimy to o kilku tysiącach TIR-ów dziennie. Mamienie ludzi tezami, że tranzyt skieruje się do portów Trójmiasta przez Toruń, to jest jest mrzonka. Bardziej atrakcyjne byłoby jeżdżenie z Torunia do Bydgoszczy przez Inowrocław. Ktoś z was by tak jeździł gdyby była tam nawet 10 pasmowa autostrada? Jeden kierowca na tysiąc, bo to są koszty jeżdżenia po trójkącie. Tak się nie stworzy logicznej sieci, minimalizującej emisję CO2.

      PO zamiast pełnej S5 do Nowych Marz proponuje budowę S10 na odcinku Bydgoszcz - Toruń. Z mapki realnych obciążeń wynika, że nie ma żadnych podstaw merytorycznych dla takiego wariantu. To jest pomysł polityczny, który nie odnosi się do największych potrzeb. Północny odcinek S5m to kilka miejscowości, w których mieszkają żywi ludzie, którzy mają pod nosem kawalkady TIR-ów.
      Jak widać z mapki o wiele bardziej niż S10 potrzebna jest obwodnica Inowrocławia (ale nie DK 15 do samego Torunia), która przejmie na siebie ruch w kierunku DK15 oraz w kierunku DK25 (Konin - Bydgoszcz). Ta obwodnica odciąży wylotówkę z Inowrocławia w kierunku Strzelna, gdzie kumuluje się ruch z DK15 i DK25 (prawie 22 tys pojazdów).
      Bardziej potrzebne niż S10 Bydgoszcz - Toruń są również wylotówka S10 z Torunia w kierunku Lipna, oraz wylotówka S10 z Bydgoszczy w kierunku Nakła. Te odcinki drogi S10 otwierają aglomerację na region. Zmniejszają wyraźnie czas dojazdu do tych miast wojewódzkich, dają szansę na podjęcie pracy na tych rynkach pracy mieszkańcom bardziej odległych powiatów.
      Bardziej potrzebna jest budowa odcinka DK25 Stryszek - Brzoza (prawie 23 tys pojazdów na dobę)
      Bardziej od S10 B - T potrzebna jest obwodnica Brodnicy oraz DK15 Toruń - Kowalewo. To są podmiejskie tereny Torunia, gdzie kumuluje się ruch absorbowany z tranzytowym tak jak Broza - Stryszek, tylko w mniejszej skali.

      Priorytety wynikające z logiki:
      0. dokończenie A1
      1. S5 (obwodnica - północno - zachodnia Bydgoszczy),
      2. S5 Nowe Marzy - Aleksandrowo,
      3. S5 Białe Błota - Gniezno (1,2,3 - to korytarz VIa transeuropejskiej sieci TEN-T)
      4. Obwodnica Inowrocławia (ale już nie DK15 Toruń - Inowrocław),
      5. Rozbudowa DK25 - Brzoza - Stryszek do 2 x 2 z węzłem w Brzozie,
      6. S10 - Toruń - Lipno oraz Bydgoszcz - Nakło (otwarcie stolic kuj-pomu na region),
      7. DK15 ale nie T - I, a raczej Obwodnica Brodnicy + odcinek Toruń - Kowalewo,
      8 DK80 Bydgoszcz - Toruń ( szczególnie rozbudowa od Strzyżawy do Fordońskiej prawie 17 tys pojazdów, dalej ruch co najmniej 13715 pojazdów)
      9 DK10 Bydgoszcz - Toruń. Dróg o natężeniu koło 9 tysięcy na dobę nie powinno się budować, jeżeli ludzie męczą się na drogach o natężeniu ruchu znacznie wyższym.

      Bydgoszcz - Toruń ma już obecnie dwie szerokie, krajowe trasy DK10 i DK80. Z tych dwóch, żeby było śmieszniej DK80 ma znacznie większe obciążenie ruchem.

      S10 Bydgoszcz - Toruń, to jest odcinek o priorytecie nr 9 . To mówi sytuacja na drogach. A politycy swoje. Politycy mają te liczby w najgłębszym poważaniu, mają w poważaniu ludzi jeżdżących po tych drogach. Ignorowanie liczb, to jest powód podejmowania złych decyzji. Złe decyzje skutkują recesją, bezrobociem. Czyli tym co właśnie przerabiamy boleśnie na własnej skórze.
      DK15 Toruń Ino jeszcze niżej na liście priorytetów wnikającej z realnych obciążeń odcinków dróg.

      Dopóki politycy z regionu będą ignorować liczby, tak długo będzie tu recesja, bezrobocie.
      --
      "Podkreślam raz jeszcze - decyzje o przyspieszeniu budowy S-5 może podjąć tylko obecny polski rząd, w którym władzę sprawuje koalicja PO-PSL." - Europoseł Janusz Zemke.
      My, wyborcy z Bydgoszczy możemy wpłynąć na kształt tej koalicji jedynie raz na 4 lata. Nie zmarnujmy najbliższej okazji.
      • 13.02.13, 14:13
        Odpowiedź jest prosta. Ma lecieć do torunia S10 bo im się wymarzyło pociągnięcie drogi ekspresowej na Olsztyn i dalej na Kalinigrad. Dotychczas w planach było aby trasa leciała przez Grudziądz jako naturalne przedłużenie S5 (s16), ale już parę razy słyszałem że najbardziej tanio i słusznie byłoby pociągnąć z torunia S15 (choć nie ma jej w planach). Dlatego tak lobbuja za tą trasą Inowrocławia i tak lobbują za S10. S5 wielkich toruńskich włodarzy nie interesuje podobnie jak cała reszta byłego bydgoskiego.
        Tacy ludzie nami zarządzają.
    • 13.02.13, 15:18
      Abstrahując już od groteski i żenady uprawianej codziennie przez partyjniactwo PZPO i bydgoszczożerców z trollunia w naszym regionie chciałbym, żebyście zwrócili uwagę na tytułowe zestawienie. Wg powyższych danych powstały wstępny przymiarki do rzucenia nam po prostu ochłapów licząc, że zadziała stara maksym divide et impera, innymi słowy, że żrąc i bijąc się o ścierwo przejdziemy do porządku dziennego i nad tymi liczbami i ""zapomnimy" komu zawdzięczamy duszący nas stan rzeczy. Prostackie to jak i samo PZPO ale mam pewne obawy, że może zadziałać.
    • 13.02.13, 16:14
      Warto zwrócić uwagę na taki drobny szczegół, że 5% z miliarda to jest 50 mln Euro, nie te magiczne 60.
      Wato zwrócić uwagę, że Biała Księga otwiera dostęp do ZIT-ów także dla ośrodków subregionalnych (Włocławek, Grudziądz, Inowrocław):
      [str14]
      "Ponadto, ZIT (Zintegrowane Inwestycje Terytorialne) będą mogły być wykorzystane na innych obszarach wymagających zintegrowanego podejścia i potrzebujących zachęt do współpracy w tym m.in. na obszarach funkcjonalnych innych miast o charakterze regionalnym i subregionalnym."
      Z jakiegoś dziwnego powodu władze regionu tak zatroskane o równomierny rozwój województwa pomijają całkowicie te zapisy. Szkoda. Te ośrodki potrzebują wsparcia jeszcze bardziej niż Bydgoszcz czy Toruń. Te ośrodki potrzebują poważnych środków finansowych oraz swobody kształtowania swojej strategii. Mogilno cyz Kruszwica są za daleko od Bydgoszczy. Potrzebują silnego Inowrocławia. Lipno potrzebuje silnego Włoclawka.

      Powiaty są dzisiaj bardzo słabe. Nie mają środków finansowych i kompetencji decyzyjnych by stymulować skutecznie rozwój w swoich subregionach. Obszary funkcjonalne głównych 5 miast o sporej autonomii decyzyjnej mogą być dobry wypełnieniem tej luki między województwem a gminą. Jednak Toruń nie jest gotów dzielić się z subregionami raz pozyskaną władzą. Szkoda.
      W Niemczech istnieją rejencje będące jak się okazuje skutecznym elementem rozwoju regionów pomiędzy landem a powiatem i gminą. Dzisiaj w Polsce mamy model opaty na ogromnej władzy samorządu ale skupionej na szczeblu wojewódzkim. Moim zdaniem to nie jest skuteczny model. Moim zdaniem potrzebne jest zwiększenie udziału w tej władzy ośrodków subregionalnych. Władza wojewódzka jest za daleko od problemów.
      Jak pisałem wyżej - wladze województwa nie widzą problemu nawet gdy na jednopasmowej drodze DK25 Stryszek - Brzoza jest ponad 22 tys pojazdów, a auta stoją w korkach na przejeździe kolejowym z zaporami. Widocznie to już za daleko z Torunia, żeby ten problem dostrzec.

      --
      14-11-2012. Budowa trasy S5 nie jest priorytetem dla premiera Donalda Tuska. Obecnie na trasie S5 priorytetem jest odcinek Poznań - Wrocław. Bydgoszcz ma pozostawać największym miastem w Polsce bez dostępu do sieci dróg szybkiego ruchu. Wyrok na Bydgoszcz?
      Cały tekst: bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,12852386,Bydgoszczanie_pytaja_o_trase_S5__Premier_odpowiada.html#ixzz2CCBwgupX
      • 14.02.13, 00:29
        Ale po co Ty jełopom apiać od nowa tłumaczysz jak Abel krowie? Oni to doskonale wiedzą. Głupa palą.
        --
        postawmy sprawy z głowy na nogi
        Traktorek do koszenia trawy nie uciągnie pługa, choćby był najśliczniejszym traktorkiem na świecie.
    • 14.02.13, 08:57
      Bezwzglednym priorytetem drogowym dla Regionu jest szybka budowa Ekspresowego połączenia z Aglomeracja Warszawską - to najważniejszy, najbardziej obciążony korytarz komunikacyjny. Zrealizowany jako droga S10 w obecnym "śladzie" i/lub jako Autostrada z Warszawy do Grabowca pod Toruniem (odcinek stanowiący połączenie Autostradowe Warszawy z Trójmiastem - najszybsze, najkrótsze i najtańsze, bo odcinek z Torunia do Gdańska już istnieje). Dopiero potem przebudowa drogi krajowej nr 5 i 15 do standardu dróg Ekspresowych.
    • 14.02.13, 09:01
      Bezwzglednym priorytetem drogowym dla Regionu jest szybka budowa Ekspresowego połączenia z Aglomeracja Warszawską - to najważniejszy, najbardziej obciążony korytarz komunikacyjny. Zrealizowany jako droga S10 w obecnym "śladzie" i/lub jako Autostrada z Warszawy do Grabowca pod Toruniem (odcinek stanowiący połączenie Autostradowe Warszawy z Trójmiastem - najszybsze, najkrótsze i najtańsze, bo odcinek z Torunia do Gdańska już istnieje). Dopiero potem przebudowa drogi krajowej nr 5 i 15 do standardu dróg Ekspresowych.
      • 14.02.13, 10:15
        martens7 napisał:

        Autostrada z Warszawy do Grabowca pod Toruniem (odcinek stanowiący połączenie
        > Autostradowe Warszawy z Trójmiastem - najszybsze, najkrótsze i najtańsze, bo o
        > dcinek z Torunia do Gdańska już istnieje). Dopiero potem przebudowa drogi krajo
        > wej nr 5 i 15 do standardu dróg Ekspresowych.

        A S7 Warszawa - Gdańsk jest budowana dla mieszkańców Nidzicy, Mławy, Pasłęka i Elbląg?
        Najkrótsza droga z Warszawy do Trójmiasta to S7. Szkoda, że twoja wizja najkrótszej trasy z Warszawy do Gdańska przez Toruń nie powstrzymała rządu Tuska przed wdaniem kilku miliardów na S7 Warszawa - Gdańsk.
        --
        "Podkreślam raz jeszcze - decyzje o przyspieszeniu budowy S-5 może podjąć tylko obecny polski rząd, w którym władzę sprawuje koalicja PO-PSL." - Europoseł Janusz Zemke.
        My, wyborcy z Bydgoszczy możemy wpłynąć na kształt tej koalicji jedynie raz na 4 lata. Nie zmarnujmy najbliższej okazji.
        • 14.02.13, 10:28
          Ten martens to dyżurny osioł tego forum. Nie ma z nim o czymkolwie dyskutować. S10 rząd ma w poważaniu, jak ktoś będzie chciał jechać do Wawy to najpierw pojedzie A1 potem A2. Jak bedzie chciał zaoszczędzić to pojedzie DK 10.
          • 14.02.13, 11:40
            Zaraz osioł. Podał w skondensowanej formie swoją wizję potrzeb województwa - oczywiście myśląc region miał na myśli Toruń ale to taki tam szczegół. Jednak zrobił to bez obrażania. Podyskutuj z nim i podaj kontr tak jak Irizar.


            --
            postawmy sprawy z głowy na nogi
            Traktorek do koszenia trawy nie uciągnie pługa, choćby był najśliczniejszym traktorkiem na świecie.
            • 15.02.13, 20:37
              naubyd napisał:

              > Zaraz osioł.

              Bo to jest osioł. I wydaje mi się, że klon wladyslaw51, bo pisze takie same kocopoły.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.