Dodaj do ulubionych

Torowisko na moście Piłsudskiego? Teraz albo nigdy

23.02.13, 10:11
Ja czegoś nie rozumiem. Połączenie tramwajowe dworca głównego to gra nie warta świeczki. Każde większe miasto posiadające tramwaje ma połączenie tramwajowe z dworcem kolejowym a tutaj jakiś redaktorek pisze że to gra nie warta świeczki
Edytor zaawansowany
  • stantrzc 23.02.13, 11:31
    Kłopot w tym, że most Piłsudskiego jest zbyt wąski. Gdyby udało się uzyskać w jakiś sposób szerokość jezdni 10 m, likwidując lub modyfikując bariery ochronne na poboczach, można myśleć nie o 3 ale o 4 pasach (co prawda z ograniczeniem prędkości do 40 km/h), po 2 pasy w każdą stronę (po 2,5 m szerokości każdy). Tor tramwajowy można poprowadzić po środku, w poziomie jezdni. Kolejnym problemem, który spowodował zresztą likwidację istniejącego tam wcześniej toru tramwajowego, może być jednak zbyt duże obciążenie konstrukcji.
  • jojujacy 23.02.13, 14:19
    stantrzc napisał:

    > Kłopot w tym, że most Piłsudskiego jest zbyt wąski. Gdyby udało się uzyskać w j
    > akiś sposób szerokość jezdni 10 m, likwidując lub modyfikując bariery ochronne
    > na poboczach,

    Po remoncie będzie przywrócona pierwotna szerokość jezdni mostu wynosząca 10,5 m

    można myśleć nie o 3 ale o 4 pasach (co prawda z ograniczeniem pr
    > ędkości do 40 km/h), po 2 pasy w każdą stronę (po 2,5 m szerokości każdy).

    O 4 pasach (w tym 2 po 2,5 m) można myśleć tylko i wyłącznie wtedy jeżeli stary most będzie mostem wyłącznie lokalnym z zakazem dla Tirów i ograniczeniem prędkości do 40 km/h.Wszystkie krajówki na wschodnim i przede wszystkim rezygnacja ze Staromostowej na lewym brzegu wraz ze szkodliwym węzłem Kluczyki (tylko jeden węzeł z S10 na przedłużeniu mostu Wschodniego zamiast węzła Kluczyki),który będzie wpychać dodatkowy ruch na stary most kosztem nowego, tym samym zaprzeczając wizji starego mostu lokalnego z PAT i tramem na Główny czy nawet ją uniemożliwiając.

    > Tor
    > tramwajowy można poprowadzić po środku, w poziomie jezdni.

    Można poprowadzić 2 tory wtopione w jezdnię z szerokim układem jednojezdniowym (1x2) tak jak to było już przed 1984 płynnie przechodzącym w PAT na Rapaka. Przywrócenie 2km tramu w starym śladzie na Główny to koszt max 25 mln zł. Przy 85 % dofinansowaniu z UE na tramy, miasto zapłaci kilka baniek. Z uwagi na stary ślad i brak budynków mieszkalnych na Kujawskiej można szybko stworzyć projekt i uzyskać wszelkie pozwolenia.
    Do wybudowania od podstaw tylko sama pętla (bliżej dworca) zresztą na już wyrównanym terenie (pętla autobusowa/postój taxi).

    > Kolejnym problemem,
    > który spowodował zresztą likwidację istniejącego tam wcześniej toru tramwajoweg
    > o, może być jednak zbyt duże obciążenie konstrukcji.

    Chodzi o drgania.Przy obecnej technologii budowy cichych torowisk nie ma problemu.

    PAT na Rapaka z przywróceniem pierwotnego szerokiego układu (1x2) na moście z tramwajem z 1984 to najlepsze rozwiązanie.
  • jamapii 23.02.13, 12:18
    A może by tak pomyśleć o poważniejszym remoncie ( poszerzenie całej konstrukcji na istniejących filarach) wprowadzenie normalnej dwutorowej linii tramwajowej i po jednym pasie ruchu samochodowego (zupełnie wystarczy), a także poszerzenie drogi pieszo-rowerowej po obu stronach mostu.
  • znmpdn 23.02.13, 13:51
    Owszem, pomyśleć to my zawsze nad tym możemy, ale.... kasa misiu, kasa :)
    --
    PO = PiS = SLD = RP = PSL = Czas Gospodarzy = Radio Maryja
  • jamapii 23.02.13, 13:58
    Dla toruńskich radnych kasa to żaden problem. Mogli by dorzucić jakieś niewielkie 80 baniek ( to przecież małe pieniądze).:)))
    A na poważnie:
    Czy ktoś brał taki wariant pod uwagę ? Czy ktoś policzył ile mogło by to kosztować ?
  • marcin.grzegorz 23.02.13, 15:09
    Tramwaj powinien docierać na drugą stronę Wisły - to oczywista oczywistość. I dziwne jest, że nie ma linii tramwajowej na nowym moście, że zlikwidowano ją na starym...
  • chriss44 23.02.13, 19:51
    Często gęsto przyjeżdzam pociągiem do Torunia i powiem wam że bardzo brakuje mi połączenia tramwajowego z Uniwersytetem Uważam że to właśnie powinien być priorytet. No i oczywiście rozbudowa linii tramwajowej nie tylko na osi wschód zachód lecz także północ południe.
  • tortor5 23.02.13, 21:37
    Dziwne, że nie ma w planach linii po starym moście. Dziwne też, że nie ma tramwaju przez Rubinkowo gdy linie tramwajowe są wokół osiedla.
  • stefansonson 22.03.13, 21:28
    jest kasa na salę koncertową dla wąskiej grupki nowobogackich snobów to powinna się też znaleźć na inwestycję z której ucieszy się większość torunian
  • akademol 23.02.13, 23:39
    Czasami rozwiązanie jest proste.
    Jest most kolejowy w Toruniu łączący dworzec miasto i dworzec główny.
    Za chwilę będzie platforma przesiadkowa przy dworcu miasto.
    Czy tak trudno na istniejącej linii kolejowej stworzyć nowe przystanki i zamiast tramwaju kupić szynobus? Powstałaby wtedy linia łącząca dworzec główny z Rubinkowem.
    Skoro lekko podniesioną ręką "za" można dołożyć na inne inwestycje kilkadziesiąt mln. to tutaj miałoby to tym bardziej rację bytu.
  • amkkmp 24.02.13, 10:41
    Oczywiście - to jest najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Jeden skład (czy to szynobus, czy EZT) jeździłby pomiędzy dworcem głównym, a dworcem wschodnim, na wszystkich trzech dworcach mógłby zawsze zatrzymywać się w tych samych miejscach (na przystankach) i akceptowałby bilety MZK, więc dla pasażerów w praktyce niczym nie różniłby się od tramwaju. Oczywiście wymagałoby to zmian w sieci autobusów i w systemie biletów (lepszym dostosowaniu go do przejazdów z przesiadkami), ale to nie jest nic specjalnie skomplikowanego.
  • sine.ira 24.02.13, 11:00
    Ta propozycja wygląda sensownie, ale wąskim gardłem jest tu jednotorowy odcinek pod rondem Pokoju Toruńskiego. Z tym problemem chciano się zmierzyć przy okazji budowy szybkiej kolei do Bydgoszczy, ale sprawa jakoś ostatnio ucichła.
  • jamapii 24.02.13, 12:19
    Problemem toruńskiej komunikacji są właśnie " wąskie gardła" - tunel, wiadukt, - most...
    Zamiast je eliminować tworzy się nowe:- żadna z tras tranzytowych nie jest jest zbudowana od początku do końca ,tylko krótkimi odcinkami. - Tunel wychodzący spod budowanego węzła na placu Daszyńskiego zwężony z 4 do 2 pasów. To chyba "twórczość radosna" projektantów bez wyobraźni.
  • hecer 24.02.13, 12:38
    w ogóle nie rozumiem po co to powstaje? Ktoś nazywa "platformą przesiadkową" zwykłe schody, zresztą niepotrzebne bo co one dają?

    Dziś mogę z Dworca Wschodniego przejść na przystanek tramwajowy - idą prosto przez pl. 18 stycznia.

    A po przebudowie nie będę mógł sobie z tej strony wejść na przystanek? Na przykład uczniowie IV LO będą biegali przed dworzec miasto, most i schodami w dół na "platformę przesiadkową"?

    To jest chore. Po co to robimy, jak potem tramwaj ma iść na dw. główny...
    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
    nowomostowa.blogspot.com/
    Marian "bezpłatna obwodnica" Frąckiewicz: nie należy wyprowadzać wszystkich tras tranzytowych poza miasto. Przecież Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta. Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.
  • kolabor86 24.02.13, 17:01
    Co dosyć zabawne, ale też oczywiste, dotychczasowe przejście zostanie. Będzie tam ścieżka rowerowa, więc raczej przejście też. Co jeszcze zabawniejsze, żeby dostać się na owe "przesiadkowe schody" trzeba będzie i tak wyjść tymi samymi drzwiami z Dworca Miasto, którymi wychodzi się obecnie na normalne przejście. www.bitcity.torun.pl/sites/default/files/photos/wizualizacja_calego_rejonu_wezla_przesiadkowego.jpg
  • hecer 24.02.13, 12:28
    Każda dyskusja o tramwaju na lewy brzeg powinna odnosić się do tzw. "platformy przesiadkowej" k/Dw. Miasto, którą funduje Zaleski. Po co to powstaje, skoro na dworzec ma iść tramwaj?

    Poza tym autor tego artykułu popełnił bardzo dużą liczbę bardzo poważnych błędów; spróbujcie narysować to, co napisał i będzie jasne.

    Bez rysunków takie artykuły są w ogóle nieczytelne.
    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
    nowomostowa.blogspot.com/
    Marian "bezpłatna obwodnica" Frąckiewicz: nie należy wyprowadzać wszystkich tras tranzytowych poza miasto. Przecież Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta. Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.
  • hecer 24.02.13, 12:41
    Ja jestem z oczywistych względów przeciwnikiem zarówno tramwaju na moście na Dworzec Główny jak i "tramwaju na lewobrzeże".

    Jak ktoś chce zabić transport zbiorowy to niech się takim czymś zajmuje.

    --
    Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją, że zwalczając Zaleskiego, zwalczają Toruń, zatrzymują go w biegu."
    nowomostowa.blogspot.com/
    Marian "bezpłatna obwodnica" Frąckiewicz: nie należy wyprowadzać wszystkich tras tranzytowych poza miasto. Przecież Toruń żyje z turystów i nie można utrudniać im wjazdu do miasta. Dzięki mostowi na wysokości ulicy Wschodniej i przeprowadzeniu nim drogi krajowej nr 15 turyści będą wjeżdżali do miasta.
  • misiowaty77 24.02.13, 13:13
    A. ni da się
    B. kasy ni ma

    Największy Geograf w historii Jabłonowa Pom. oświadczy, że fachowcy się wypowiedzieli i się nie da, a poza tym trzeba oszczędzać.

  • szlachcic 24.02.13, 18:20
    >Każde większe miasto posiadające tramwaje ma połączenie tramwajowe z
    > dworcem kolejowym a tutaj jakiś redaktorek pisze że to gra nie warta świeczki

    jestes tak smieszny ze az nie chce mnie sie smiac bo smiesznoosc twa przekroczyla granice zenady
    linie tramwajowe czy autobusowe robi sie nie tam gdzie jest dworzec glowny tylko tam gdzie jest sens tego robienia.
    Czym sie rozni Torun od innych miast z dworcem Glonym? Odpowiedz jest bardzo prosta.
    Nasz dworzec nie stoi w centrum miasta a most sprawia ze on stoi de fakto na przedmiesciach albo i jeszcze gorzej.
    I tu mam swietny przyklad na to. Ten bank co wybudowal siedzibe przy dworcu wschodnim budowal swoje siedziby w poblizu dworcow glownych innych miast na zasadzie miejsca prestizowego. W Toruniu zmienil decyzje na gowniane miejsce na to
    Rozumiesz?
    To jest zasadnicza przyczyna wg mnie dlaczego piszczanie tramwaju za wisle to glupota - po prostu male wykorzystanie tego.
    Po drugie, sprawa techniczna. Most Pilsudskiego musi byc wygodny w przejezdzie a remont musi byc na 30 lat. Niestety tramwaj na moscie oznacza remonty nawierzchni znacznie szybciej niz bez tramwaju. Tramwaj na moscie niszczy most znacznie gorzej od tira.
    Ot co
    Tramwaje na calym swiecie buduje sie jako szybki srodek transportu!!!!
    dlatego uwazxam ze prowadzenie linii na UMK jest tez bezsensowne. Juz nawet nie chodzi o szybkosc, bo wiadomo ze ten tramwaj bedzie jechal 40km na godzine miedzy przystankami.
    To debilstwo ekonomiczne, a swiadczy o tym ile milionow beda kosztowaly tory plus z 2 sklady tramwajowe ktore trzeba bedzie minimum przeznaczyc na obsluge dluzszej siatki tramwajowej
    Moim zdaniem Torun powinien inwestowac w tramwaje ale po to aby szybko one sie przemieszczaly na trasie wschod-zachod. Czyli zielone fale dla tramwajow i bezpieczenstwo na przejazdach. No i jeszcze profesjonalna zajezdnia.
    No dbra, sens ma polaczenie nitki na elane z ul Olimpijska
    Reszta w mojej ocenie to glupota i wyrzucanie pieniedzy
  • toruniak_1 26.02.13, 13:45
    szlachcic napisał:
    > dlatego uwazxam ze prowadzenie linii na UMK jest tez bezsensowne.

    > Moim zdaniem Torun powinien inwestowac w tramwaje ale po to aby szybko one sie
    > przemieszczaly na trasie wschod-zachod.

    Czegoś tu nie rozumiem,inwestować w tramwaje na kierunku wschód-zachód,ale na Bielany to już nie. Może autorowi chodziło o rejon Portu Drzewnego,no to trzeba było tak od razu….

    A co do torów na moście,to istnieje wiele argumentów na korzyść tego projektu.
    Po oddaniu do użytku nowego mostu, przejmie on ruch tranzytowy i znacząco odciąży obecny.W tej sytuacji podczas remontu należy utworzyć dwa pasy ruchu w przeciwnych kierunkach,a środkiem ułożyć choćby jeden tor tramwajowy.
    Jedna z koncepcji zakłada wycofanie ze starego mostu wszystkich linii autobusowych,co dodatkowo upłynni przejazd przez przeprawę.Tramwaj będzie pełnił funkcję dowozową do centrum,a w perspektywie budowy trasy Staromostowej połączenie lewobrzeżnych dzielnic z Chełmińskim Przedmieściem,JAR-em czy Wrzosami.
    Zaraz ktoś powie,że tramwaj będzie stał w korkach,notabene to auta generują zatory,tramwaj przejeżdza i za chwilę go nie ma,auta są non stop.
    Tramwaj korzystający na moście z separatorów będzie atrakcyjnym,szybkim środkiem transportu,zachęcającym mieszkańców do pozostawienia auta w domu.
    Istotna jest również kwestia wykorzystania powierzchni mostu i dróg dojazdowych.
    Długość średniego tramwaju(Pesa 121N-taki jak był na testach w Toruniu)wynosi około 20 metrów i mieści 170 osób,większy typu 129N Twist czy 122N Tramicus długość odpowiednio 30-32metry,ilość pasażerów 220-300.Przy założeniu,że w każdym aucie jedzie jedna,góra dwie osoby,aby przewieść te przykładowe 200 osób ustawia się kolejeczka aut o długości 800 metrów (nie licząc odstępów między nimi), co odpowiada w przybliżeniu długości mostu który mierzy 898 metrów.Po za tym ogromnym atutem tramwaju jest fakt,że cały most pokonuje w czasie 2-3 minut, przemieszczając odpowiednio dużą ilość pasażerów.
    Emisja hałasu i ochrona środowiska również nie stanowią problemu.
    Obecnie budowane torowiska tzw.węgierskie znakomicie wyciszają przejeżdżające tramwaje i tłumią drgania.
    Kolejną zaletą takiego torowiska jest możliwość wymiany zużytych szyn bez potrzeby destrukcji jezdni bowiem tor jest wbudowany za pomocą elastycznych profili czyli niższe koszta i krótszy czas wykonywania remontu.
    Tworzenie czterech pasów na moście(2+2) bez torowiska tramwajowego nic nie zmieni,nadal potencjalny pasażer nie będzie miał alternatywy.Twierdzenie,że jedynym lekarstwem na pozbycie się korków w mieście jest budowa szerokich wielopasmowych jezdni to utopia,budowa kolejnych dróg generuje większą ilość pojazdów i paradoksalnie sytuacja się powtarza,ponownie brakuje miejsca ,wszyscy stoją w korkach ,ale duuużo większych.
    Decyzje podjęte przez Zarząd Dróg przed remontem mostu będą miały ogromny wpływ na kształt i organizacje transportu miejskiego w Toruniu na wiele lat.
    Na dziś nie mamy zbyt dużego pola manewru, albo wybieramy własne auta i tracimy w korkach wiele godzin,albo wybieramy dobrze zorganizowaną komunikację zbiorową lecz to drugie zależy li tylko od organizatora w/w.
    Pozostaje mieć nadzieję,że projekt finalny poprzedzony będzie konsultacjami społecznymi,a żaden głos w dyskusji nie zostanie pominięty.

    Adam.
  • szlachcic 24.03.13, 09:03
    > Czegoś tu nie rozumiem,inwestować w tramwaje na kierunku wschód-zachód,ale na B
    > ielany to już nie. Może autorowi chodziło o rejon Portu Drzewnego,no to trzeba
    > było tak od razu….

    wiesz co to jest komunikacja tramwajaowa?
    linia tramwajawa nie jest ukladanie torow aby zwiekszac dlugosc torow w miescie.
    Inwestowanie w komunikacje tramwajaowa to inwestowanie w tramwaj w takich miejscach gdzie to ma sens. Tramwaj ma wymagania!!!!!!!
    Tymi wymaganiami sa mozliwie duza prostolinijnosc linii ktora ma dac szybkosc i bezpieczenstwo.
    Zaleski inwestuje w tramwaj na UMK w sytuacji gdy tam mozna bardzo dobrze dojechac autobusami i tramwajami tez. 5 minut spacerku od tramwaju.
    Najwazniejsza inwestycja tramwajowa w Toruniu jest dzisiaj pomozczenie nitki elanowskiej z rubinkowska oraz wybudowanie zajezdni a takze poprawa plynnosci przejazdu na obecnych liniach
    Nieudolny gospodarz tego ocvzywiscie nie robi

    > Po oddaniu do użytku nowego mostu, przejmie on ruch tranzytowy i znacząco odcią
    > ży obecny.W tej sytuacji podczas remontu należy utworzyć dwa pasy ruchu w prze
    > ciwnych kierunkach,a środkiem ułożyć choćby jeden tor tramwajowy.

    Uwazam ze dzisiaj ten kto chce tramwaju na Wisle to niepowazny czlowiek. Oczywiscie ocena podyktowana jest ekonomia
    Za Wisla mieszka 20 tys osob. Pokazcie mi 20tys miasto ktore ma tramwaj u siebie lub odpowiedzcie sobie dlaczego 20tys miasto tego tramwaju nie ma
    Wlasnie w tej kategogii nalezy szukac sensu inwestowania w tramwaj na lewobrzezu.
    Tam mieszka malo ludzi, jedyna wazna istyytucja jest tam dworzec glowny (wg mnie dobrze skomunnikowany) a robienie tramwaju na dworzec oznacza ze robi sie to tylko dla podroznych kolejowych co oznacza ze sens tramwaju jest jeszcze mniejszy niz dla 20tys ludzi
    Natomiasto puszczenie torow z mostu w lewo i w prawo jest ekonomicznycm samobojstwem
    Po prostu tu by kosztowalo 100mln zl aby zapewnic tramwaj 20tys mieszkancom
    Sala koncertowa Zaleskiego jest przy tym, przemyslanym i wybitnym dzielem
  • jojujacy 24.03.13, 12:19
    szlachcic napisał:


    > Inwestowanie w komunikacje tramwajaowa to inwestowanie w tramwaj w takich miejs
    > cach gdzie to ma sens.

    Sens inwestowania w tram jest tam gdzie są największe potoki pasażerskie


    > Zaleski inwestuje w tramwaj na UMK w sytuacji gdy tam mozna bardzo dobrze dojec
    > hac autobusami i tramwajami tez. 5 minut spacerku od tramwaju.

    I mimo tych 5 minut spacerku 15stka jest zawalona

    > Najwazniejsza inwestycja tramwajowa w Toruniu jest dzisiaj pomozczenie nitki el
    > anowskiej z rubinkowska oraz wybudowanie zajezdni

    Obecnie najważniejsza jest linia na bielany i na lewy brzeg do dworca PKP (trzeba wykorzystać remont mostu,przebudowę Rapaka i potencjalne 85% dofinansowanie na ten tram w nowej perspektywie). Potem łącznik Elana - pl Sybiraków (wraz z kawałkiem Skłodowską od pętli Elana do Olsztyńskiej (Carrefoura) razem z pętlą i zajezdnią (w południowo-zach rogu skrzyżowania Skłodowska/Olsztyńska) i jedyna linia N-S (JAR-Główny).


    > Uwazam ze dzisiaj ten kto chce tramwaju na Wisle to niepowazny czlowiek. Oczywi
    > scie ocena podyktowana jest ekonomia

    Trzeba wykorzystać remont mostu i wysokie dofinansowanie na tramy w nowej perspektywie.Koszt odtworzenia 2km tramu w starym śladzie na Główny to 30 mln zł. Przy 85 % dofinansowaniu UE koszt dla miasta to tylko 4,5 mln zł (15%).

    > Za Wisla mieszka 20 tys osob. Pokazcie mi 20tys miasto ktore ma tramwaj u siebi
    > e lub odpowiedzcie sobie dlaczego 20tys miasto tego tramwaju nie ma
    > Wlasnie w tej kategogii nalezy szukac sensu inwestowania w tramwaj na lewobrzez
    > u.

    Tak by było gdyby tram kursował z Czerniewic do Szubińskiej :).
    Tramwaj ma połączyć lewy brzeg z prawym po moście gdzie potoki pasażerskie są największe w mieście

    > Tam mieszka malo ludzi, jedyna wazna istyytucja jest tam dworzec glowny (wg mni
    > e dobrze skomunnikowany) a robienie tramwaju na dworzec oznacza ze robi sie to
    > tylko dla podroznych kolejowych co oznacza ze sens tramwaju jest jeszcze mniejs
    > zy niz dla 20tys ludzi.

    Po pierwsze.Nie tylko.Będzie przedłużone przejście podziemne do Podgórskiej.Sporo ludzi wysiada tez na pl AK.

    Po drugie.Tramwaj oprócz połączenia z PKP ma też zastąpić cześć komunikacji autobusowej usuwając ją z mostu poprzez węzły przesiadkowe na obu brzegach (bilety czasowe)

    Po trzecie uzyskamy docelowe połączenie tramwajowe JAR-Główny i na Bydgoskie (pozbawione kom autobusowej) i dalej (Reja/Umk/Motoarena) śladem "starej" czwórki

    Po czwarte dzięki przebiegowi linii w starym śladzie (podwójnego torowiska na środku mostu) bedzie mozliwosć poprowadzenia linii w dalekiej przyszłosci prosto na Hallera/Andersa



  • szlachcic 24.03.13, 13:03
    > Sens inwestowania w tram jest tam gdzie są największe potoki pasażerskie

    i dlatego na lewobrzezu chesz tramwaj bo tam pewnie kazdego dnia 50tys dzieci jezdzi do szkol, 70 tys doroslych jezdzi do pracy na prawobrzeze
    tramwaj sie buduje tam gdzie jest na to miejsce i tam gdzie odleglosci od przystankow nie sa zbyt male bowiem tramwaje buduje sie jako szybki srodek transportu a nie jako cos co jedzie

    > I mimo tych 5 minut spacerku 15stka jest zawalona

    czy nie uwazasz ze tanszym rozwiazaniem byloby dokupienie na linie 15 jednego wiecej autobusu badz puszczenie tem przegubowcow?
    Chesz rozwiazac pewien problem 100 krotnie drozej niz mozna

    > Trzeba wykorzystać remont mostu i wysokie dofinansowanie na tramy w nowej persp
    > ektywie.Koszt odtworzenia 2km tramu w starym śladzie na Główny to 30 mln zł.

    na dworzec tez nie da sie dojechac taki tlok?

    PS
    To co piszesz pieknie wyglada ale jest oderwane od rzeczywistosci ekonomicznej
    W takim kontekscie mowienie o torze formuly 1 na poligonie tez ma sens
  • jojujacy 24.03.13, 13:43
    szlachcic napisał:


    > i dlatego na lewobrzezu chesz tramwaj bo tam pewnie kazdego dnia 50tys dzieci j
    > ezdzi do szkol, 70 tys doroslych jezdzi do pracy na prawobrzeze

    Jeżdżą każdego dnia (liczby fikcyjne).Policz lepiej ilość linii autobusowych przez most i ich zapełnienie oraz natężenie ruchu samochodowego na moście.To są najwieksze potoki w mieście. Idealna sytuacja do zastąpienia tramwajem (pod warunkiem spełnienia wszystkich punktów mojej koncepcji)

    > tramwaj sie buduje tam gdzie jest na to miejsce i tam gdzie odleglosci od przys
    > tankow nie sa zbyt male

    Stary ślad do PKP jest zarezerwowany od dawna a odległości jak na centrum nie są małe (co 1km pl Rapackiego -AK - PKP).

    Chyba ze preferujesz głupote czyli tram marszałka pomiedzy Bit :) W kwestii odległości przystanków powinien cie zadowolić:)

    > bowiem tramwaje buduje sie jako szybki srodek transport
    > u a nie jako cos co jedzie

    To tylko jeden z czynników, zresztą też będzie spełniony.

    > > I mimo tych 5 minut spacerku 15stka jest zawalona
    >
    > czy nie uwazasz ze tanszym rozwiazaniem byloby dokupienie na linie 15 jednego w
    > iecej autobusu badz puszczenie tem przegubowcow?

    Sęk w tym że tam nie ma już co wciskać, chyba ze kosztem obniżenia częstotliwości 15 i reszty autobusów oraz wygenerowania dużej ilości dodatkowych spalin.Idealne warunki dla tramu.


    > na dworzec tez nie da sie dojechac taki tlok?

    Jak zwykle nadinterpretujesz po swojemu pomijając niewygodne dla siebie argumenty.Przeczytaj może jeszcze raz moje posty ale dokładnie, w całości i ze zrozumieniem.Jak zobaczę postęp to być może sobie jeszcze porozmawiamy.

  • szlachcic 24.03.13, 20:53
    > Jeżdżą każdego dnia (liczby fikcyjne).Policz lepiej ilość linii autobusowych pr
    > zez most i ich zapełnienie oraz natężenie ruchu samochodowego na moście.To są n
    > ajwieksze potoki w mieście. Idealna sytuacja do zastąpienia tramwajem

    buahahahahaha
    rozumiem ze kazde auto to potencjalny pasazer MZK
    Problem w tym kolego ze wiekszosc z tych aut to auta nietorunskie, przygniatajaca czesc z tych aut to auta sluzbowe ktore jada kilkukrotnie
    Najwieksze potoki pasazerow w miescie to Rubinkowo-Centrum

    > Chyba ze preferujesz głupote czyli tram marszałka pomiedzy Bit :) W kwestii odl
    > egłości przystanków powinien cie zadowolić:)

    Preferuje przygtowane inwestycje ale nie na zasadzie beda dawac kase wiec robmy bo potem nie bedzie juz okazji

    > Sęk w tym że tam nie ma już co wciskać, chyba ze kosztem obniżenia częstotliwoś
    > ci 15 i reszty autobusów

    Zakup jednego autobusu na obsluge "15" czyli wieksza czestotliwosc zalatwia sprawe
    a jak nie jednego to 2.
    teraz porownaj sobie polozenie kilometrow torow, zakup skladow tramwajowych
    Ty byc moze jestes fanem komunikacji tramwajowej ale ja nie mam zamiaru placic za wszelkie fanaberie

    > Jak zwykle nadinterpretujesz

    kazda inwestycje to przedstawienie planu jakimi kosztami rozwiazesz dany problem
    No i jeszcze jedno pytanie dlaczego ta metoda a nie inna (np tansza)
    Dla mnie koszty rozwiazania problemu sa wazne, w inzynierii to jeden z fundamentow inwestowania i planowania
  • orzii 24.02.13, 18:41
    ja uważam, że powinno się podczas remontu na środku mostu zrobić buspas z torowiskiem (jak na projekcie al. solidarności) .. na przyszłość gdyby miasto się rozwijało i chciało budować linię tramwajową na drugim brzegu. to zapewne koszt niewielki jest wbudowanie jednego pasa torow. drugi można by zrobić np. podczas remontu mostu kolejowego (w stronę powrotną albo na drogowym wahadłowo). jeśli nie będzie wykorzystany to trudno, ale by był - na wypadek potrzeby, to nie wadzi, nie szpeci, nic nie psuje a może być pomocne niebawem. w końcu jak juz będziemy mieli tunel podziemny dla aut na całej strefie starówkowej i okolicach, (fajnie gdyby tez było to chopina, plac przy akademikach na słowackiego, cinemacity, kaszownik, odrodzenia, przecież tam jest fajne jeziorko, ale mało kto zagląda bo hałas niemiłosierny, aż do zejścia na nowowybudowany dworzec miasto. wszystko pod ziemią, tylko tramwaje na powierzchni i parki, ławki zieleń piaskownice miejsca do spacerów z psami, ścieżki szerokie roweropwe, ścieżki zdrowia, place zabaw. i wiele ogródków , restauracyjek , budek z jedzeniem. stoły szachowe, piknikowe, śniadaniowe, ławki leżące ( do leżenia nie siedzenia :) i opalania się - normalne raczej są mało wygodne do tego) , na powierzchni tez powinny być ogrody, miejsca ogródkowe dla mieszkańców okolicznych, trawniki, dywany kwiatowe, miejsca bardziej ustronne, fontanny, itp. ) wyobraźcie sobie że na placu teatralnym jest całkowita cisza. nie słychać żadnych samochodów prócz tych co ruszają z okolicznych podwórek albo wyjeżdżają ze starówki (choć i tam powinien być zakaz jazdy) . przy urzędzie marszałkowskim nie ma parkingu, jest on na placu za urzędem pod ziemią. na powierzchni nie ma ani jednego auta, jest fontanna, pełno roślinnośći, pnące się młode drzewa i krzewy, ludzie wypoczywają, książki czytają, siedza w cieniu specjalnie wybudowanej do tego celu skalnej osłony przeciw słońcu tak wkomponowanej, by w tym miejscu był po południu cień, a przed nim przed południem. są miejsca zadaszone w formie grot skalnych, amfiteatrów, parawanów z roślin, które stanowią naturalną ochronę przed deszczem.. jest gdzie wyjść jest gdzie posiedzieć w cieniu, słońcu, w suchym miejscu w burzy. tylko od czasu do czasu słychać nadjeżdżający tramwaj pędzący w stronę dworca głownego, do którego wsiadają tłumy mieszkańców chcących udać się na odkryte baseny i tereny rekreacyjne na kępie bazarowej , w małpim gaju. :) fajna wizja. oby się spelniła
  • martens7 25.02.13, 08:42
    Najważniejsze jest samo "przeżucenie" torowiska tramwajowego na drugi brzeg Wisły - remont mostu Piłsudskiego to najlepszy moment na takie działanie (ogromna redukcja kosztów). W dalszej kolejności natomiast można dyskutować nad dalszym "rozprowadzeniem" sieci tramwajowej po lewobrzeżu, ale teraz trzeba działać. W dalszej przyszłości, gdyby doszło do realizacji "koncepcji Mężydły" - mostu Śródmiejskiego, to on zaprojektowany już z uwzględnieniem szerokości pod tory tramwajowe byłby optymalnym umiejscowieniem "spięcia" sieci tramwajowej prawo i lewobrzeznego Torunia.
  • j-44 25.02.13, 10:25
    Trzeba zmienić to myślenie.Na moście Piłsudzkiego tramwaj się nie pomieści.Na Wschodnim - nikt nie pomyślał. Pozostał most na Waryńskiego - i tam trzeba przenieść przyzwoitą,dwukierunkową linię -nie tylko na dworzec,ale na cały Podgórz!
    Tylko zacznijmy o tym moście nie tylko marzyć!
  • gradek8 25.02.13, 12:01
    Od kilkunastu lat jeżdze często przez Toruń i korki na moście Piłsudskiego niestety są coraz większe. Nie neguje rozwiązania wprowadzenia torowiska ale czy to napewno rozładuje korki?
    Głównym powodem korków jest coraz większa liczba aut przejeżdzających przez most, który jest wąskim gardłem. W mojej ocenie jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zrobienie czterech pasów przejazdowych na moście. Dwa w jednym kierunku, dwa w grugim, brzegowe pasy byłyby szersze przeznaczone do autobusów i większych aut, środkowe mogłyby być węższe do aut osobowych. Całą szerokość przejazdową na moście mozna by powiększyć poprzez maksymalne poszerzenie jezdni aż do konstrukcji stalowej mostu. Nie wiem jak to się ma do przepisów drogowych ale jeśli byłby cień szansy na zrealizowanie tego pomysłu kosztem minimalnego naciągnięcia przepisów dotyczących szerokości pasów jezdni to wydaję mi się że gra warta świeczki. Z takiego rozwiązania byliby zadowoleni kierowcy i mieszkańcy Torunia.
  • stefansonson 22.03.13, 21:22
    a czy nie można poszerzyć obecnych chodników na moście tak aby dodać tam po 1 pasie ruchu dla samochodów, środek tez mógłby zostać tak poszerzony by barierki wbudować w konstrukcję łuków tu były by 2 pasy, a po środku zmieścił by się 1 tor tramwajowy, nieszawską by poszerzono tak by jechały nią samochody wyjeżdżające z Torunia na Poznań i to powinno by poprawić znacznie sytuację.
  • jot9 23.03.13, 06:51
    Obecny układ jezdni (2+1 / 1+2) ma swoją zaletę: od strony lewobrzeża jest łatwiej (tzn. "mniej konfliktowo") wjechać z obu relacji (Kluczyki / Stawki). Tramwaj "z dworca" mógłby mieć tor ułożony po prostu w prawym pasie mostu.
    Od strony prawobrzeża jest na tyle dużo miejsca w okolicy pl. Rapackiego, że można jeden pas ogólny wymusić już przed mostem, a środkowy "mostowy półpas północny" przeznaczyć wyłącznie dla tramwajów i autobusów. To świetnie komponowałoby się ze zlokalizowanym na pl. Rapackiego PAT i byłoby kolejną zaletą układu "2+1 / 1+2" (także i pojazdom specjalnym ułatwiłoby to wjazd na most). Tor tramwajowy od tej strony musiałby oczywiście schodzić przed połową mostu na prawy pas. Zgodnie z PoRD tramwaj ma pierwszeństwo przy zmianie pasa (a nawet strony jezdni, wzdłuż której jedzie) więc w obu kierunkach tramwaj jechałby praktycznie jako uprzywilejowany.
  • jojujacy 23.03.13, 14:31
    Koncepcja przebudowy pl Rapackiego
  • jot9 23.03.13, 19:25
    jojujacy napisał:

    > Koncep
    > cja przebudowy pl Rapackiego


    Rozsądnie. Tyle, że gubisz 2+1, przydatne zwłaszcza na lewobrzeżnej stronie mostu. Bez tego wjazd na most potrafił być kłopotliwy. Z drugiej strony - trochę to może przesunąć obciążenia na nowy most.
  • jojujacy 24.03.13, 11:16
    jot9 napisał:

    > jojujacy napisał:
    >
    > >
    > Koncep
    > > cja przebudowy pl Rapackiego

    >
    > Rozsądnie. Tyle, że gubisz 2+1, przydatne zwłaszcza na lewobrzeżnej stronie mos
    > tu.Bez tego wjazd na most potrafił być kłopotliwy.

    Obecny układ 2+1 niczego nie poprawił tylko przesunął korki na most.

    Po oddaniu nowego mostu a zwłaszcza po zrealizowaniu punktów mojej kompleksowej koncepcji (w linku powyżej) ruch wjazdowy na most z Kujawskiej będzie na poziomie drogi "osiedlowej" (znikome natężenie).
    Tym bardziej bez sensu będzie 2+1. Wystarczy przywrócić pierwotny układ czyli znak "ustąp pierwszeństwa" (na Kujawskiej) tym z Poznańskiej z której będzie szedł główny ruch (jak było przed zmianą).

    Na moście pierwotny szeroki układ (po jednym zewnętrznym pasie w każdą stronę 2x3metry + 2 tory wtopionego w jezdnię torowiska z separacją wewnętrzna na środku mostu (ponad 5 m=2x2,8m +0,5m)). Dokładnie tak jak przed 1984.

    > Z drugiej strony - trochę to może przesunąć obciążenia na nowy most.

    Zrealizowanie mojej koncepcji spowoduje spadek natężenia ruchu na starym moście z obecnych 45 tyś poj/dobę do 23 tyś poj/dobę.Rzeczywiście "trochę" :).
  • jojujacy 24.03.13, 11:38
    jojujacy napisał:

    > > Z drugiej strony - trochę to może przesunąć obciążenia na nowy most.
    >
    > Zrealizowanie mojej koncepcji spowoduje spadek natężenia ruchu na starym moście
    > z obecnych 45 tyś poj/dobę do 23 tyś poj/dobę.Rzeczywiście "trochę" :).

    Z węzłem Kluczyki i połączeniu go ze Staromostową (na lewym brzegu prosto na stary most) nie da się zejść z natężeniem na starym moście poniżej 30 tyś /poj dobę.

    23 tysięczne natężenie na starym moście może zapewnić tylko moja koncepcja z kluczowym jedynym węzłem z S10 na przedłużeniu nowego mostu (z Lipnowskiej prosto do S10)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka