Dodaj do ulubionych

Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze

16.11.08, 20:58
Mieszkam na Bydgoskim, pracuje na Rubinkowie. Od września nie jeździ tramwaj i
muszę tarabanić się autobusami:/
Nie wierze ze naprawia coś w MZK - ciężko jest w komunalnych firmach coś
zmienić, poza tym ten biznes do łatwych nie należy.
Ja sam odkładam na skuterek i od wiosny zamierzam jeździć do pracy skuterem i
tyle w temacie.
Obserwuj wątek
    • kurier-miejscowy Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 16.11.08, 21:00
      Mam wrażenie, że MZK jest niereformowalne. Nic nie dociera do
      decydentów. A sytuacja jest dramatyczna, w końcu dobrze jest
      wiedzieć, czy i kiedy dojedziemy do pracy, szkoły, na zajęcia. Ale
      może, z pomocą Gazety i jej czytelników, coś się zmieni.Oby!
      Chiałbym pogratulować konsekwencji w drążeniu tematu. Nie
      odpuszczajcie. Tak trzymać!
    • studencikcik Re: Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 16.11.08, 21:15
      Skuterek fajna rzecz, ale nie na zimę:( Ponadto trzeba mieć odwagę,
      bo kierowcy dużych aut często mają za nic jednoślady. Inna sprawa to
      parkowanie-trzeba gdzieś go upolować- i odpowiedni strój - co, jeśli
      w pracy obowiązuje dreskod, a w spódnicy i szpileczkach na skuterku
      niewygodnie? Życzę powodzenia:)
    • hecer Re: Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 16.11.08, 23:01
      "Rok 2007 to nowy rozdział w historii toruńskich autobusów. Zakład
      wzbogacił się o kolejnych 9 MAN-ów Lion City wyposażonych w automaty
      do sprzedaży biletów jednorazowych."
      mzk-torun.pl/index.php/torunskie_autobusy.html
      Faktycznie - jest to nowy rozdział w historii toruńskich autobusów...

      To chyba drwina ze zdrowego rozsądku.

      Liczba autobusów spadła w ciągu minionych 3 lat (ze 133 do 131)
      seba.rail.pl/tkmkm/tabor_zestawienie.pdf
      A trzeba więcej i częściej jeździć w dalsze miejsca - bo taki
      Kaszczorek, Lubicz, Grębocin, Rudak i Czerniewice cały czas się
      rozbudowują (był boom mieszkaniowy w tych latach).

      To dlatego ograniczają przecież częstotliwość busów... I puszczają
      bus z Lubicza przez Rubinkowo - chyba tak powiedziała pani dyrektor
      w swoim wywiadzie... Mimo - że Lubicz im rocznie płaci 600 tys. To
      nie można za to kupić busa???

      www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=6&NrIssue=956&NrSection=1&NrArticle=11965
      0

      Nowy rozdział - kierowcom nie chce się sprzedawać biletów ("za to im
      nie płacą") - to kupimy maszyny do drukowania biletów w busach...

      Tak, i pasażerowie będą w kolejce do maszyny się ustawiali...

      ...a obok będzie taki napis: "czekanie w kolejce do maszyny bez
      ważnego biletu podlega karze w wysokości 80 złotych"

      I obok będzie siedział znudzony kanar i wystawiał takie "nieco
      droższe bileciki"...

      Oni w ogóle nie myślą! Przeciez jak się wstawi takie maszyny do
      wszystkich busów - to ludzie w nich będą sobie drukowali bilety, i
      to będzie zajmowało bardzo dużo czasu!!

      Ile te maszyny kosztowały??? I co tzn że "kierowców nie można
      przekonać do sprzedaży biletów"????

      Niech wprowadzą tanią sieciówkę - drogie bilety jednorazowe - tanie
      karnety wieloprzejazdowe - i będzie spokój!

      A wejście do busa powinno być możliwe tylko przy kierowcy - bilet
      sieciowy byłby na karcie zbliżeniowej, jak w Warszawie - i kierowca
      by słyszał dźwięk i widział "zielone światło" - ważny bilet -
      czerwone i nieładny dźwięk - bilet nie ważny.

      I tym co nie mają biletu - by sprzedawał wydruk z taksometru - z
      czasem podrózy, ważny na 40min.

      I nie trzeba wtedy kosztownego druku biletów, kosztownej dystrybucji
      biletów jednarozowych (które kończą na śmietniku lub na chodniku
      jako śmieć), nie potrzebny byłby kanar.

      ale do tego trzeba mieć więcej busów - tak żeby nie trzeba wbijąc
      się przez wszystkie 3 drzwi busa - tylko po ludzku wejść z przodu,
      poczytać książkę siedząc - i wyjść z tyłu busa.

      I nikt naprawdę nie będzie "wbiegał" na chama - w carrefourowym
      busie to się nie zdarza przecież.
        • yild Re: Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 16.11.08, 23:17
          hacer... apropo wsiadania drzwiami przednimi... wyobraz sobie taki przystanek 19
          przy kortach, 15 przy rektoracie etc,
          sam pomysl jest ok, powinni wzorowac sie na amerykanskich "filmach" - wrzucasz
          monete mozesz jechac (ile oni tam placa, 20 centow czy ile ;) ), masz sieciowy -
          czujnik - jedziesz
          najwiekszym problemem w w/w rozwiazaniu sa ludzie - juz to widze jak wszyscy
          wsiadaja przy kierowcy..., chociaz autobusy (kierowcy) do reala/carfoura maja
          to opanowane

          dodatkowo jest problem z inwalidami i mamuskami z wozkami (szczegolnie dla
          blizniakow :P)...
      • hecer Re: Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 16.11.08, 23:15
        www.forumtorun.yoyo.pl/viewtopic.php?t=28&postdays=0&postorder=asc&start=555

        więcej info..

        np pietrekki napisał:
        Kilka lat temu Michał Zaleski chwalił się jakimś dokumentem planowym
        w którym określono tempo wymiany taboru na 11 sztuk autobusów
        rocznie, w tym roku zakupiono zaledwie 4 sztuki i nie spotkałem się
        jeszcze z informacją aby planowano kolejny przetarg, co jest nieco
        irytujące dla użytkowników MZK takich jak ja. Czyżby urzędnicy
        stwierdzili, że 2 autobusy przegubowe zastępują 9 zwykłych, albo w
        międzyczasie podjęto jakieś inne decyzje

        albo daniel:
        Był to bodajże Zintegrowany Plan Transportu Publicznego dla miasta
        Torunia, uchwalony w 2005 roku.
        Już w zeszłym roku kupiliśmy zbyt mało nowych autobusów, co może
        oznaczać że średni wiek taboru w 2013 roku w najlepszym wypadku nie
        zmieni się, jeżeli nadal MZK będzie kupować tak mało nowych
        autobusów, to za kilka lat tabor autobusowy będzie starszy niż jest
        teraz.
        Tyle pamiętam, nie mogę otworzyć załącznika do uchwały, dostępnej
        pod linkiem: www.bip.torun.pl/d...c.php?Kod=2512.
    • hecer Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 17.11.08, 00:35
      Naprawdę, ja czegoś nie rozumiem, kurcze...

      Zintegrowany Planu Transportu Publicznego dla miasta Torunia 2005-
      2013

      www.bip.torun.pl/dokumenty_tresc.php?Kod=2512.
      jakby ktoś miał problem z pobraniem - dostępny także tutaj

      www.sharepdfbooks.com/9RYK055B6WLQ/Zintegrowany_Plan_Transportu_Publicznego_Toru__2005-13.pdf.html

      Mam nadzieję że nie naruszam praw autorskich... nie zarabiam na
      pewno na tym że to wgrałem na ten serwer. Ale nie jestem autorem
      tego opracowania - więc kto wie
      ---------------------------------------

      Czy ten plan mówi o tym że liczba busów ma się zmniejszyć a ich wiek
      ma wzrosnąć?? Chyba nie.
      --------------------------------------

      Dlaczego na stronie 28 tego dokumentu jest napisane:

      Dział A:

      Budowa trasy nowomostowej:

      - realizacja I etapu:

      południowa obwodnica Torunia - przeprawa mostowa na Wiśle - węzeł
      Traugutta z podłączeniem do Placu Pokoju Toruńskiego

      - realizacja II etapu:

      węzeł Traugutta - po śladzie ul. Batorego z podłączeniem do ul.
      Grudziądzkiej (do granic miasta)

      -------------------------------------

      przecież jest wyraźnie napisane:
      www.bip.torun.pl/dokumenty_tresc.php?Kod=2512.
      Status dokumentu: obowiązujący/aktualne
      Data przyjęcia lub publikacji: 14.04.2005
      Data wejścia w życie: 14.04.2005

      Dokument został znowelizowany: Nie
      Dokument nowelizuje inne dokumenty: Nie

      ---------------------------------------

      no ludzie... co jest grane????
      • hecer Re: Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 17.11.08, 00:40
        po prostu widać że nikt tego od 14.04.2005 nie przeczytał!

        To po co to pisaliście??? I po co to przyjmowaliście??? Po co to
        głosowane było????

        Gdzie są ci radni:

        www.torun.pl/?strona=wl_radamiasta
        25 osób jest Radnymi Torunia! I żadna z tych osób nie przeczytała
        tego dokumentu???

        o prezydencie to już mi się w ogóle nie chce gadać... ale że na 25
        radnych żaden nie wie/ nie zapoznał się ze strategią miasta
        dotyczącą rozwoju komunikacji miejskiej to jest żenujące!

        w 2006 zostali wybrani - jest koniec 2008 roku. I nikt tego chyba
        nie przeczytał!

        Do czego te laptopy jak nie do tego żeby to czytać - poprawiać -
        edytować - takie dokumenty!!!
    • edziask Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 17.11.08, 09:16
      Na stronie MZK w zakładce kontakt teoretycznie można złożyć skargę
      lub wniosek, ale tylko teoretycznie bo gdy napisałam że od miesiąca
      nie udaje mi się wsiąść do tramwaju na trzecim przystanku, bo tak
      jest zapełniony, a zawsze jest tylko jeden wagonik, to przyszła mi
      informacja zwrotna, że prośba nie będzie rozpatrywana bo podałam
      tylko imię i nazwisko, a nie podałam adresu zamieszkania!!! Ciekawe
      co na to GIODO!
    • hecer Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 17.11.08, 11:40
      www.bip.torun.pl/dokumenty_tresc.php?Kod=2512.
      Uchwała RMT 732/2005

      w sprawie przyjęcia Zintegrowanego Planu Transportu Publicznego dla
      miasta Torunia.


      1. Dokument wymaga uzupełnienia i rewizji moim zdaniem - już nie
      chodzi o kwestię mostu nawet... Przede wszystkim rola miejskiego
      transportu publicznego jest tam chyba jednak niedoszacowana.
      Docelowo ma on spełnić swoje funkcje dla ...25% niepieszego ruchu
      miejskiego. Liczba busów - bez zmian. Utrzymanie i modyfikacja linii
      tramwajowych.

      Szacunki dla ruchu miejskiego zwracają uwagę na jego narastanie oraz
      niebezpieczeństwo że szkodliwe substancje będą niszczyć starówkę.
      Ale zakłada się "kontynuację trendu preferencji na rzecz transportu
      indywidualnego". Nie ma więc ani słowa o promocji transportu
      miejskiego jako zdecydowanie lepszej dla miasta strategii rozwoju.

      Poza tym te szacunki preferencji dla własnego auta opierają się tak
      naprawdę na niskich cenach benzyny z lat 90 i gwałtowego postępu
      motoryzacji w Polsce - sprowadzania aut z Niemiec...

      Dokument nie ocenia też perspektyw rozładowania korków na moście za
      pomocą zwiększenia nakładów na transport publiczny.

      Jest to świetny dokument - ale wymaga aktualizacji. Nawet zmiany
      lokalizacji mostu nie uwzględniono w poprawce czy załączniku...

      -----------------------
    • hecer Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 17.11.08, 12:52
      Uwagę zwraca też fragment poświęcony tramwajom - raport wskazuje na
      to że sieć ta jest niewykorzystana ze względu na:

      - niską prędkość wobec autobusu
      - kiepską lokalizację (linia nr 2)

      Dlatego mi się wydaje że można dość tanio zmodyfikować tę sieć w ten
      sposób:

      www.imagerise.com/show.php/94128_tramTorun.JPG.html
      www.imagerise.com/show.php/94129_TramUMK.JPG.html
      - wykorzystać łącznik na Uniwersyteckiej do podziału długich linii
      tramwajowych na dwie części

      - przeciągnać tory tramwajowe "dwójki" od Elany do Carrefoura (róg
      Olszyńskiej i Barwnej). Tam zrobić pętle autobusowo-tramwajową z
      wygodną przesiadką - i na przedłużeniu tramwaja wgłąb Grębocina
      jeździłby bus.

      - na bazie lini T-1 i T-2 utworzyć nową linię: Carrefour Bielawy -
      Elana - Dworzec Wschodni - Kościuszki - Przy Kaszowniku -
      Uniwersytecka - Warszawska - Traugutta - Lubicka - Konstytucji 3
      Maja - Olimpijska

      Byłaby to linia dwutorowa oczywiście, z dwiema pętlami na końcach
      (Bielawy i Olimpijska). Wtedy tramwaj z Osiedla na Skarpie służyłby
      głównie do dojazdu do centrum - i oczywiście takie samo byłoby
      wykorzystanie odcinka do Grębocina, jako dojazd do Centrum.

      - z reszty torów utworzyć najważniejszą linię tramwaja, jednotorową,
      z ruchem po pętli:

      UMK - Gagarina - OdNowa - Sienkiewicza - Fałata - V LO -
      pl.Hoffmana - Kraszewskiego - Odrodzenia - Uniwersytecka - Wały gen
      Sikorskiego - pl Rapackiego - Chopina - Bydgoska - Sienkiewicza -
      Broniewskiego - Reja - UMK

      Gdyby tory szły Gałczyńskiego, może wykorzystanie byłoby większe...

      ------------------------------

      Utworzyć SKM - szybki tramwaj na torach kolejowych - Lubicz -
      Grębocin - Dw. Wschodni - Dw. Miasto - Dw. Główny.

      I oczywiście wykorzystać trasę średnicową północną do utworzenia
      autobusów pośpiesznych, bezpośrednich (kilka przystanków na Osiedlu
      na Skarpie - i jazda bezprzystankowa do UMK; podobnie z Rubinkowa
      II, kilka przystanków tam - i wjazd na trasę Średnicową do UMK)

      Linie pośpieszne zwiększają efektywność taboru (mniej przystanków,
      większa prędkość, szybciej robi się pętlę i autobus przewozi dobowo
      więcej pasażerów)
      • hecer Re: Czytelnik o MZK: zmieniają tylko na gorsze 17.11.08, 13:20
        i jako uzupełnienie do tramwaja na UMK, zrobić jeszcze jeden tramwaj
        przez bydgoskie:

        www.imagerise.com/show.php/94139_TramUMK2.JPG.html
        też jednotorowo - w formie pętli:

        Reja (Tesco) - Bydgoska - Chopina - Pl. Rapackiego - Pl. Teatralny -
        Uniwersytecka - Odrodzenia - Czerwona Droga - Kraszewskiego -
        Broniewskiego - Reja (Tesco).

        -------------------------

        sens skrócenia linii polega na tym, że dzięki temu jeden tramwaj
        może szybciej zrobić pętlę i przewieźć więcej ludzi tam, gdzie jest
        największy ruch... W ten sposób nie trzeba kupować aż tylu nowych
        tramwajów (które na niektorych odcinkach byłyby po prostu puste).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka