Dodaj do ulubionych

Drogowcy: Kosmetyka nie zastąpi nowego mostu

06.12.08, 16:31
Dobrze jest czasem przeczytać wywiad z konkretnym człowiekiem, na dodatek
takim, który wie o czym mówi. To zupełnie co innego, niż czytanie wypocin
dziennikarzy i innych plastyków, którzy o sprawie nie mają zielonego pojęcia,
a jedynie pobożne życzenia.
Edytor zaawansowany
  • pulp01 06.12.08, 16:53
    Czyli czas wyprowadzać się z tego miasta, niedługo czeka nas totalny
    paraliż. Czemu w takim razie nie wstrzymać wszystkich innych
    inwestycji drogowych i wszystko włożyć w most? Czy rzeczywiście
    wymiany chodników i jezdni są ważniejsze od mostu o którym mowa od
    kilkudziesięciu lat? Ten nowy most to w Toruniu brzmi jak
    wybudowanie piramid albo kolosa z czasów antycznych. A to TYLKO
    most, których na świecie tysiące. Nic nadzwyczajnego. Most łączący
    Kopenhagę z Malmo to jest inwestycja o której można mówić i się
    zachwycać, a nie ten który ma powstać w Toruniu. Rzygać się chce od
    tego tematu już.
  • jot-44 06.12.08, 19:28
    Ten wywiad można było przeprowadzić na początku lat 70-tych.Od tego
    czasu praktycznie nic się nie zmieniło.Usunięto jedynie
    tramwaj,zwężono jezdnię ...i ruch się zwiększył niemiłosiernie.
    Strach pomyśleć,co by było,gdyby nie było mostu autostradowego.
    Pan v-ce Dyrektor ma rację.Sploty i rozploty dojazdów do mostu
    praktycznie nie da się zmienić.No może wiadukt pod torami.Ale co
    dalej?Co na następnym skrzyżowaniu? i następnym?
    Zastanawiam się,czy dzisiaj,nie powinno się zastanowić nad takim
    wariantem:
    1.most autostradowy - jako bezpłatna obwodnica miasta z wjazdem z
    trasy poligonowej
    2.most Piłsudzkiego- bez zmian
    3.most na Waryńskiego - wąski,a więc tańszy,z możliwościami szybkiej
    realizacji,o 2 pasach ruchu i jednym ratunkowym,ale koniecznie z
    bezkolizyjnymi podłączeniami
    do Lubickiej i Pl.Pokoju Torunskiego [tamże wiadukt nad rondem]
    a z drugiej strony podłączony do trasy poligonowej.
    4.Dopiero gdy zrealizujemy trasę średnicową zbudujemy most na
    Wschodniej -most 4 lub 6 jezdniowy z tramwajem.Taki most musi być z
    siecią tras dojazdowych.Dzisiaj trafia "w pole".
    5.ostatni most -tez 3 jezdniowy na wysokości Okrężnej,też powiązany
    z trasą poligonową.
    Uważam,że włączenie w bezpłatny układ drogowy most autostradowy za
    priorytet.Jak autostrada nam go odetnie,to bedzie klęska.
    Dziwię się,że Pan Prezydent ani słowem o tym nie wspomniał.Widać nic
    nie zrobiono w tym kierunku.


  • yild 06.12.08, 20:01
    phi... to w tym tempie ze 200 lat będzie... po co się produkować jak i tak
    efekty takie jak zwykle. Do tego jak każdy dobrze wie w 2012 jest koniec
    świata... :P
  • jojujacy 07.12.08, 02:13
    jot-44 napisał:


    > Zastanawiam się,czy dzisiaj,nie powinno się zastanowić nad takim
    > wariantem:
    > 1.most autostradowy - jako bezpłatna obwodnica miasta z wjazdem z
    > trasy poligonowej

    Nie ma bezpłatnego mostu A1 . W ramach GTC bedzie płatny.Budowa już ruszyła .
    PPO Nowa Wieś bedzie miedzy mostem A1 a Lubiczem SPO. Plac Poboru Opłat (w
    odróżnieniu od SPO po bokach A1) bedzie na środku autostrady a wiec oprócz opłat
    dla wjazdu/wyjazdu z A1 ,S10 ,DK15 , DK1/DW552/Łysomice , bedą ogromne korki do
    bramek PPO na obwodnicy dla całego tego ruchu. Wiec z powodu opłat i korków
    czesc ludzi pomknie przez Toruń

    > 2.most Piłsudzkiego- bez zmian

    Zmiany (realne) o których mowi dyrektor ale po wybudowaniu nowego mostu .

    > 3.most na Waryńskiego - wąski,a więc tańszy,z możliwościami szybkiej
    > realizacji,o 2 pasach ruchu i jednym ratunkowym,ale koniecznie z
    > bezkolizyjnymi podłączeniami
    > do Lubickiej i Pl.Pokoju Torunskiego [tamże wiadukt nad rondem]
    > a z drugiej strony podłączony do trasy poligonowej.

    Most na Waryńskiego jest niemożliwy z powodu rezerwatu , Parku Waryńskiego (150
    drzew (w wariancie ułomnym do placu Pokoju) do wycinki) oraz całkowite
    zakorkowanie za 10 lat (słowa projektanta) układu Warneńczyka , Przy kaszowniku
    i całej Grudziadzkiej od pl Pokoju do cmentarza komunalnego (niemożliwy 2 etap
    Batorego).
    Potwierdzają to kolejne słowa z artykułu:
    "Problemem nie jest sam most, tylko cały układ komunikacyjny wokół przeprawy.
    Nawet gdybyśmy zbudowali dwa poziomy, to gdzie te samochody miałyby zjechać? To
    jest podstawowa sprawa. Poza tym żaden układ komunikacyjny w miastach nie może
    się opierać na jednej trasie (Grudziądzka). Bo nawet jak będziemy mieli
    możliwości dobudowywania kolejnych pasów ruchu, to cały potok pojazdów będzie w
    tym samym miejscu."

    > itrasę średnicową zbudujemy most na
    > Wschodniej -most 4 lub 6 jezdniowy z tramwajem.Taki most musi być z
    > siecią tras dojazdowych.Dzisiaj trafia "w pole".

    Dzieki Srednicowej Andersa zbiera cały lewy brzeg a dzieki mostowi na Wschodniej
    dzisiejsze "pole" "jutro" dłużej tym "polem" nie bedzie

    > Uważam,że włączenie w bezpłatny układ drogowy most autostradowy za
    > priorytet.Jak autostrada nam go odetnie,to bedzie klęska.
    > Dziwię się,że Pan Prezydent ani słowem o tym nie wspomniał.Widać nic
    > nie zrobiono w tym kierunku.

    Autostrady nie leża w gestii prezydenta miasta tylko decyzji rządu

  • jot-44 07.12.08, 10:55
    Pana komentarz na każdy punkt wskazuje na totalną niemożność w
    Toruniu.No nic się nie da zrobić,tylko grzecznie czekać na most na
    Wschodniej i trasę średnicową.
    A ja się pytam - za ile lat?
    To,że most autostradowy,zbudowany z istniejącymi dzisiaj dojazdami z
    nasze podatników pieniądze, nie może być bezpłatną obwodnicą miasta
    uważam za NIEUDOLNOŚĆ Prezydenta Miasta.Nieudolność wynikłą z
    polityki szukania pieniędzy na przeprawę na Wschodniej jako tranzytu
    bezpłatnego przez miasto.I niech mi kto powie,że było inaczej.
    W tej sprawie Magistrat nie zrobił NIC.
    Mam nadzieję,że jeszcze jest szansa - ale wg Pana Panie Jojujacy -to
    ściana niemożności.Ładnie Pan pisze "pomkną przez Toruń" -
    no,pomkną -ale z szybkością żółwia.
    Na temat mostu na Waryńskiego - każdy,powtarzam KAŻDY most miejski
    ROZŁADOWUJE KORKI,USPRAWNIA RUCH a nie powoduje zatykania ulic.
    Inaczej sie leje woda przez lejek,inaczej przez durszlak.Ta sama
    ilość wody,a może trochę w tej sytuacji więcej.
    Ilości drzew do wycięcia,obrzeże rezerwatu...bez przesady.
    A między bajki włożyc argument o zbliżeniu do Starówki...kpina.
    A może tak kupić gotowy projekt dla Kwidzyna - mamy juz takie
    doświadczenia z "gotowcem" czyli mostem Pilsudzkiego.
    Pan wybaczy Panie Jojujący -Pan powtarza argumen Prezydenta,że tylko
    tak mozna jak on sądzi,a nie inaczej.A ja uważam,że powinno się
    więcej.I to powinien byc horyzont myślenia urbanisty i komunikanta.
  • jojujacy 07.12.08, 14:27
    Apeluje o czytanie ze zrozumieniem. Jeszcze raz: autostrady nie są w kompetencji
    prezydenta miasta tylko rządu , A1 nie leży nawet w granicach Torunia. Tą samą
    taktyke przełożenia Dk1 na Waryńskiego jako alternatywnej dla A1 zaproponował
    nawet Mężydło bo i on w końcu zrozumiał (wcześniej lansując most typowo miejski)
    ,że jest to JEDYNA realna możliwość na zdobycie pieniedzy. Chyba że chcemy
    wybudować pół mostu za swoje bez dróg dojazdowych i wchodzić na filary po
    drabinie przy okazji doprowadzając miasto do finansowej ruiny. Pieniadze z A1
    MUSZĄ pojsć na most i S5 Żnin -Gniezno bo to są projekty w rezerwie IiŚ
    NIEZALEŻNEGO od Euro2012.Jeżeli któryś wypada z głownej (A1 - 940 mln) to ta
    kasa wg prawa idzie na projekty TEN-T (DK1 - most) w rezerwie a nie na
    dofinansowanie głownych (te mają JUŻ zapewnione finasowanie) ani na projekty z
    Euro2012 które w korytarzu TEN T nawet nie są (S17) albo nie są nawet na liście
    rezerwowej - to byłoby bezprawne.Stąd wierze że pieniadze sie znajdą w 2009 roku.
    Most na Waryńskiego niczego nie rozładuje - ponieważ główną przeszkodą są
    przestarzałe dojazdy do obu mostów i jedyna trasa N-S na Gdańsk (Przy Kaszowniku
    - Warneńczyka - Plac Pokoju i cała Grudziadzka zbieraja ruch z obu mostów) które
    zakorkują sie za 10 lat od budowy Waryńskiego - tak twierdzi projektant tej
    przeprawy jeżeli nie bedzie 2 etapu Batorego a on jest niemożliwy.

    Kompletną ignoracją jest ignorowanie rezewatu , parku a przykład właśnie
    Kwidzyna to tylko potwierdza , gdzie wyszły "oszczedności" bokiem:
    wyborcza.p/1,75478,6017935,Czy_minogi_moga_dostac_zawalu_.html
    Wybierać trzeba wariant realny i korzystny , a nie "najtańszy"
  • jot-44 07.12.08, 20:44
    Pisze Pan,że Prezydent Miasta nic nie może,bo to kompetencja Rządu.
    A ja myslałem,że zamieszkuję w jednej i tej samej Polsce.
    Ja sie pytam - jakie to inicjatywy w tej materii,tzn by część
    autostrady z mostem była obwodnicą bezpłatną Torunia, podjął Pan
    Prezydent.
    Nie ważne -czy to jest w granicach miasta,czy nie.
    Śmiem twierdzić,że zadowolił się podobnym do Pańskiego
    stwierdzeniem ...i nie zrobił NIC.
  • jojujacy 08.12.08, 00:12
    A ja myślałem że 3 raz nie bede musiał pisać tego samego. Prawo stanowi że
    autostrady tym obwodnice w ich ciagu sa płatne a zarzadcą ich jest nie miasto
    tylko GDDKiA lub "co gorsza" koncesjonariusz prywatny. Od wszelkiej zmiany tego
    stanu i wpływu na to są posłowie z regionu.
    Mimo ich działań (a nie prezydentów
    miast) obwodnicy bezpłatnej A1 nie ma Czestochowa i Łodz ( rodzinne miasto
    ministra Grabarczyka ! ) wiec co my mozemy.
    Poza tym nic to nie da bo w Toruniu już jest BEZPŁATNY most A1 a MIMO to jest
    Tragicznie a bedzie już tylko gorzej przy PŁATNYM A1 .
    Potrzebujemy mostu w miescie a nie bezpłatnego A1 (oddalonego o ponad 10 km od
    centrum ,poza granicami miasta)który mimo swojej bezpłatnosci nic NIE DAJE.
    Skoro wiec wykazałem wyrażnie wcześniej że jakikolwiek most w Waryńskiego jest
    NIEMOŻLIWY a budowa za środki własne jest dalece nie wystarczajaca i oznacza
    ruine finansowa miasta , to trzeba skupić sie na moscie miejsko-tranzytowym na
    Wschodniej

    I tu jako jedyne możliwe zostały podjete przez rade miasta wszelkie inicjatywy:
    Projekt jest na ukończeniu , kończy sie wykup gruntów, za chwile bedzie wniosek
    o pozwolenie na budowe. Do konkursu o dofinansownie staje 2 etap Lubickiej jako
    niezbednej przzebudowy wąskiego gardła w granicach miasta do wezła Lubicz .

    Co jeszcze można zrobić ? - Nie mowie tu o pomysłach dziennikarzy
    , profesorów malarzy i emocjonalnych "pomysłach" forumowiczów. Tylko realnie.

    Brakuje mi jeszcze konkretnych działań miasta w sprawie wezła S10 Kluczyki i
    krótkiego odcinka w ciagu Tr Staromostowej łaczącego Kluczyki z Andersa -
    inaczej lewy brzeg nie przejedzie nawet płatnie na drugi brzeg mostem A1
    (odłaczenie DK1 od A1/s10 w Czerniewicach w ramach państowego odcinka Toruń -
    Łodz) i obciazy jedyną starą przeprawe (jezeli nie bedzie nowego mostu - bedzie
    musiał jechać dookoła przez Nieszawke i dodatkowo zapłacić za most A1 w ramach
    GTC). A budowa A1 na południe w ramach , ktorej odłaczą dk1 w Czerniewicach wg
    planu ruszy we wrześniu 2009. DŚU i przetarg ma być na dniach jeszcze przed
    świetami.
  • jot-44 08.12.08, 19:27
    i tak można sobie przerzucać argumenty ad mortem defecatum.
    z przyjemnością powitamy rzędy tirów i osobowych jadących z Poznania
    do Olsztyna i z Bydgoszczy do Warszawy a także tych oszczędnych
    z Katowic do Gdanska na naszym wspaniałym moście na Wschodniej i
    fruuu...przelocie średnicową.Niech przejadą przez miasto.Dzisiaj
    jadą może odległym,ale mostem autostradowym.
    Cóż,gdyby się chciało,to by most dla mieszkańców chyba był już dawno.
    Ale się kombinowało - i tyle.
  • jojujacy 09.12.08, 17:54
    Lepiej nie kombinować i nic nie robić i przywitać te same Tiry w centrum miasta
    na Waryńskiego i Grudziądzkiej która już PRZY BEZPŁATNYM MOSCIE A1 zakorkuje sie
    za 10 lat TYLKO SAMYM LOKALNYM ruchem, nie? Herezja i tyle.
  • szlachcic 06.12.08, 20:33
    amkkmp napisał:

    > Dobrze jest czasem przeczytać wywiad z konkretnym człowiekiem, na
    >dodatek takim, który wie o czym mówi.

    tak, widac ze gosc ma wiedze

    > takim, który wie o czym mówi. To zupełnie co innego, niż czytanie
    >wypocin dziennikarzy i innych plastyków

    nawet ktos bez kwalifikacji jak ja wysmiewa panow dziennikarzy i
    pana plastyka. To co powiadal ostatnio pan plastyk doprowadzilo do
    smiechu KAZDEGO ktory ma troszke oleju w glowie
    ale tak to jest jak plastyk ma wizje i zamiast do pedzla bierze sie
    do prawienia o moscie
  • los_muchos 06.12.08, 23:52
    Qrwa co za pitolenie. Co za jakas magiczna niemoc. Moze poprosic
    Niemców,oni to by zrobili od reki i bez tego ciagłego wycia,ze za
    mało obliczono pieniedzy.Ze jakas struga,ze cos tam jeszcze. Czy ten
    debil udzielajacy wywiadu słyszał cos na temat nowoczesnych
    technologii? Mam wrazenie ze ten urzedas tkwi skostanały w latach
    poznego Gierka i nie ma nic innego do powiedzenia.
    Moze trzeba kopnac wreszcie tego popieprzonego prezydenta, zeby
    wziął doope w garsc i cos wreszcie ten pajac zrobił, bo dalej zyc
    sie tak nie da!
  • tryg.sk 10.12.08, 01:38

    --
    Czas już na gospodarza.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka