Dodaj do ulubionych

odszkodowanie za opozniony lot

03.10.15, 17:38
Witam
Obecnie znajduje się w turcji. W umowie z Itaki miałem wylot z Turcji o 10 25 a będę miał o 19 45 . Dowiedziałem się o tym w hotelu nie w dniu wylotu a wcześniej. Miałem być w kraju w południe i na noc iść do pracy a teraz musze brać urlop dodatkowy.
Wiem ze za opozniony lot dają 400 euro na głowę i się pytam czy jeśli dowiaduje się o tym wcześniej a nie na lotnisku należy mi się odszkodowanie i jak je uzyskać?
Edytor zaawansowany
  • saldek 03.10.15, 18:14
    Słowo klucz: „UE 261/2004”. Poguglaj i wszystko będziesz wiedzieć.
  • yapae 03.10.15, 19:38
    Dzięki
    Czyli tak jak sądziłem mamy prawo do 400 euro/os. w ramach odszkodowania za opozniony lot . Ale nadal nie wiem gdzie o to odszkodowanie się ubiegać? Czy od razu po przylocie gdzieś na lotnisku szukać?
    Dzieki za pomoc
  • saba73 03.10.15, 21:32
    To nie jest takie oczywiste. Zostałeś już dziś poinformowany, że lot odbędzie się o innej godzinie. Nie jestem pewna czy mowa tu o opóźnieniu, raczej o zmianie warunków umowy pomiędzy Tobą a biurem podróży. Obawiam się, że możesz domagać się rekompensaty od biura podróży, bo znieniło Ci warunki umowy a nie od linii lotniczej (która nie wiadomo czy na przykład nie została zamieniona na inną). W takim wypadku to nie jest jakaś ustalona kwota, zależy ile uda Ci się wyciągnąć (i czy w ogóle uda) od biura podróży.
  • yapae 03.10.15, 21:52
    Zmieniły się linie lotnicze. Leciał em do Turcji enter air a wracam innymi liniami. W itace dzwoniłem ze w umowie ponoć było o możliwej zmianie godziny. Wiec teraz już nie wiem czy są szanse na zwrot?
  • saba73 03.10.15, 22:19
    Io wiele wyjaśnia. W takim wypadku nie należy Ci się 400 euro, bo od kogo miałbyś się ich domagać, skoro biuro podróży zamieniło Enter Air na inną linię? Przecież nie od Enter Air, bo tu nie ma mowy o żadnym opóźnieniu z ich winy. To rozporządzenie, o którym była tu mowa dotyczy sytuacji, gdy w ostatniej chwili dowiadujesz się (najczęściej na lotnisku albo przed wyjazdem na nie), że z jakichś powodów Twój lot jest opóźniony, wtedy odszkodowanie należy się od linii lotniczej.
    Zazwyczaj biura podróży mają zapis w umowie o zmianie godzin przelotów, na forum były wątki, gdzie ludzie opisywali swoje doświadczenia w tym temacie, moim zdaniem raczej nic nie osiągniesz, ale próbować możesz - może dadzą Ci jakiś rabat na następne wakacje, na zwrot kasy nie liczyłabym.
  • yapae 04.10.15, 10:27
    Ale w gruncie rzeczy co mnie interesuje która linia będę leciał. Miałem wrócić wcześniej i na noc iść do pracy a teraz ponoszenia dodatkowe koszty. Prawo mówi o 400 euro i będę się o nie ubiegał. Pytanie gdzie mam się udać?
  • jot.be 04.10.15, 12:23
    Ale odszkodowanie z tytułu UE 261 to wypłaca właśnie LINIA LOTNICZA.
    Jak nie masz bezpośredniej umowy o przewóz z linią (bilet) to nie sądzę aby miał
    szanse na cokolwiek.
  • yapae 04.10.15, 12:33
    W artykule u góry nie ma słowa o czarterach. Nikt z was nie miał podobnej sytuacji ji?
  • saba73 04.10.15, 15:39
    No właśnie - gdzie miałbyś się udać? Przecież nie do Enter Air, bo biuro podróży zmieniło przewoźnika, do linii, którą będziesz wracał - z jakiego powodu oni mieliby Ci wypłacać odszkodowanie skoro nie dopuścili się żadnego opóźnienia. Niestety wygląda na to, że nie masz żadnych podstaw do tych 400 euro, jedynie możesz spróbować wyciągnąć coś od biura podróży.
    Rozumiem Twoją złość, ale sytuacja jest nietypowa, jeśli w umowie z biurem masz zapis, że mogą zmienić godziny lotu, przewoźnika - sorry, nic nie osiągniesz, bo będą się tym podpierać.
  • saba73 04.10.15, 15:47
    Napiszę jeszcze przykład kiedy przysługiwałoby 400 euro odszkodowania. Załóżmy, że w umowie z Itaką masz godzinę odlotu 10.00. Przyjeżdżacie na lotnisko o 8.00 i okazuje się, że samolot przyleci kilka godzin później. W takim przypadku masz podstawę domagać się odszkodowania od linii lotniczej, którą lecisz, bo to ona odpowiada za opóźnienie. W Twoim przypadku za przesunięcie godziny wylotu odpowiada biuro podróży.
  • zjawa1 16.11.15, 19:43
    Czym innym jest ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot od linii lotniczych, a czym innym reklamować i żądać rekompensaty od biura podróży. I nie wiem, kto autorowi wątku powiedział, że należy mu się 400 euro, za tego, typu przypadek.
    Ale zaczynając od początku. Odszkodowania od linii lotniczych.
    Możemy ubiegać się o odszkodowanie wtedy gdy:
    -lot został odwołany, opózniony z winy przewoźnika, a więc nie dotyczy sytuacji gdy:
    zaistniały złe warunki pogodowe, awaria w kontroli lotów, trudna sytuacja polityczna, strajk na lotnisku.
    -Kwota odszkodowania zależy od ilości kilometrów planowanego lotu, oraz od ilości godzin opóźnionego lotu.
    Co, tyczy się biura Itaka, z tego co wiem, to mają prawo( zapis w ich umowie) zmienić godzinę wylotu pod warunkiem, że poinformują o tym wcześniej.
    Ja miałam sytuację niby podobną tyle, że o opóźnieniu poinformowano nas tuż przed wejściem do samolotu.

    -
    --
    www.youtube.com/watch?v=XNlPouV-qbg
  • inez_79 08.12.16, 11:21
    Ja korzystałam dwukrotnie z Fly&I. Jestem zadowolona. Ubiegać się trzeba u przewoźnika i nie trzeba mieć zawartej bezpośredniej umowy z przewoźnikiem, jak to pisz poniżej jot.be , wystarczy rezerwacja np. w biurze turystycznym, ewentualnie karty pokładowe. Odpowiada ten, kto był operatorem lotu. Jeśli nie udało Ci się do tej pory napisz do nich (dane kontaktowe są na stronie). Z tego co wiem takie roszczenia nie przedawniają się szybko.
  • odrzuconareklamacja.pl 17.05.17, 10:57
    Obecnie, w Polsce w sądach masz rok na zrobienie sprawy przewoźnikowi.
    Oczywiście najpierw spróbuj polubownie, napisz do przewoźnika pismo, że chcesz wypłaty odszkodowania na swoje konto w kwocie 400 EUR. Jak odrzucą lub nie będą odpowiadali, zgłoś się do której z firm na rynku.
    Ja polecam swoją.
    odszkodowania-loty.pl
    Operuję z góry wypłatę kwoty odszkodowania zdyskontowanej o koszty procedury upominawczej i sądowej.

  • oepolisaplus 21.12.18, 21:55
    W przypadku odmowy wypłaty odszkodowania od linii lotniczych, zapraszam do kontaktu z naszymi konsultantami pod numerem 781 000 781 lub na stronie polisaplus.pl. Ekspertyza jest bezpłatna. Chętnie pomożemy odzyskać należne pieniądze.
    Pozdrawiam,
    Kasia z Polisa Plus
  • flycover 18.05.19, 16:43
    W razie jakichkolwiek zakłóceń związanych z podróżą - odwołany, opóźniony, przepełniony lot, pomoc oferuje Flycover Odszkodowania Lotnicze. Zapraszamy do kontaktu! flycover.pl/
  • flycover 26.05.19, 12:01
    W razie jakichkolwiek zakłóceń związanych z podróżą - odwołany, opóźniony, przepełniony lot, pomoc oferuje Flycover Odszkodowania Lotnicze. Zapraszamy do kontaktu! flycover.pl/

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Booking.com
Nakarm Pajacyka