Komentarze do artykułu

Szynobusem dojedziesz z Wrocławia do Trzebnicy

Po prawie 20 latach przerwy pociągi znów kursują między Wrocławiem a Trzebnicą. Podróż trwa 55 minut

Szynobusem dojedziesz z Wrocławia do Trzebnicy Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • ostatni o 15:45? to pociag dla bezrobotnych?
    • Gość: wiki IP: *.foebud.org 20.09.09, 17:34

      Mamy wrzesień 2009r.

      Ponad 800 lat po założeniu Imperium Mongolskiego. Poczta jaką posiadali Mongołowie, pozwalała na przesyłanie wiadomości z szybkością 600km na dobę, czyli 25km/h.



      Uruchomiony szynobus Wrocław - Trzebnica potrzebuje 55 minut na przebycie 20km !!!

      Zadaję czytającym proste pytanie :

      Dlaczego szynobus korzysta z wolniejszego gatunku koni, niż to było za czasów Czyngis-chana ???




      Pod spodem trochę naukowych wiadomości :

      Imperium Mongolskie (oficjalna nazwa: Wielkie Państwo Mongołów) – państwo mongolskie założone w 1206 r. przez Temudżyna, znanego bardziej jako Czyngis-chan, istniejące formalnie do początków XIV wieku. W szczytowym momencie swojego rozwoju terytorialnego w połowie XIII wieku obejmowało Azję Środkową, północne Chiny, Ruś i Bliski Wschód.
      Imperium posiadało też świetnie zorganizowaną pocztę konną, opłacaną i utrzymywaną bezpośrednio przez Wielkiego Chana. Poczta ta składała się z rozmieszczonych co 200-300 km stanic, w których kurier mógł wymienić konia i kontynuować swoją misję.
      Pocztą tą można było przesyłać wiadomości w tempie do 600 km na dobę.
      Za rządów Kubilaja w samych Chinach istniało 1500 stacji kurierskich w których utrzymywano stale 40 tysięcy koni, dodatkowo na ich wyposażeniu było ok. 6000 łodzi. Stacje te obsługiwały przede wszystkim kurierów niosących rozkazy chańskie i korespondencję między możnymi, ale korzystali z nich także posłowie zagraniczni.
      • Ten pociąg ma vmax = 120 km/h, ale na trasie jest kilka stacji, poza
        tym - o kuriozum - na przejazdach przez drogi nie ma jeszcze
        szlabanów, tylko znaki "Stop" a i to nie wszędzie, w zw. z czym
        skład hamuje przy każdej przecinającej tory drodze, nawet drogach
        dla traktorów na polach, dlatego 34 km w 55 min. to nie jest zły
        wynik w takich warunkach.

    • Zawrotna prędkość - 20 km/55 min!!!
      • Gość: kaźirz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.09.09, 17:45
        gosc-2008 napisał:

        > Zawrotna prędkość - 20 km/55 min!!!

        Nie 20, ale 34 km i tylko dlatego, że pociąg musi stawać przed prawie każdym przejazdem, bo tacy sami jak ty niepotrafiący czytać ze zrozumieniem informacji olewaja znaki i muszą się do pociągów przyzwyczaić. Od grudnia będzie 45 minut
        • Gość: September IP: 122.146.10.* 20.09.09, 17:52
          Znakomita wiadomosc, nareszcie cos sie ruszylo. Czekam z
          niecierpliwoscia na uruchomienie polaczenia z Sobotki do Wroclawia.
        • Gość: zakrzowka IP: *.gci.net 20.09.09, 18:34
          45 min do Trzebnicy czy z Trzebnicy ?
          Przecież i jak wiadomo, Trzebnica jest wyżej położona niż Wrocław. Czyli z górki powinno być i łatwiej i szybciej.
          4 pociągi na dobę, czyli raz na kilka godzin. Cierpliwi ludzie będą tam podróżowali. Bardzo cierpliwi i z nietypowym rozkładem zajęć.
          W tym samym czasie płynie strumień tysięcy samochodów, najczęściej z samotnym kierowcą.
          Nie przewiduję sukcesu, bo kto ma cały dzień aby pozwolić sobie na dojazd i powrót.
          • Gość: wroclawjacek IP: *.e-wro.net.pl 21.09.09, 15:27
            > 45 min do Trzebnicy czy z Trzebnicy ?
            > Przecież i jak wiadomo, Trzebnica jest wyżej położona niż Wrocław. Czyli z górk
            > i powinno być i łatwiej i szybciej.

            Nie kpij sobie bo nawet nie znasz różnicy wysokości.
            We Wrocławiu też powinny autobusy na wschód wolniej jeździć bo tam Wrocław
            wyższy o czym świadczy kierunek płynięcia Odry.



            > 4 pociągi na dobę, czyli raz na kilka godzin
            Nie jadę do trzebnicy aby po kwadransie wracać.
            Od grudnia będzie 8 połączeń.
            Znasz linię gdzie tyle pociągów jezdzi ?

            > W tym samym czasie płynie strumień tysięcy samochodów, najczęściej z samotnym k
            > ierowcą.
            Niedługo będzie pełzał .Idę o zakład ze jak drogę rozkopią to wielu będzie stało
            w autku zamiast jechać szynobusem bo nie po to kupili blachosmroda aby stał pod
            domem.


            > Nie przewiduję sukcesu, bo kto ma cały dzień aby pozwolić sobie na dojazd i pow
            > rót.
            Oj zakrzowka , powinni ci za to zlikwidować przystanek.
            Nie cały dzień a jedna czwartą a niedługo jedną ósmą.
            Jedziesz w komfortowych warunkach z kiblem i możliwością przewiezienia rowerów.
            Możesz sobie podespać zamiast prowadzić auto.
            Kto jak kto ale wy na Zakrzowie najwięcej skorzystaliście .Macie przystanek tuż
            pod Polarem.
            Płacisz grosze za jazdę klimatyzowanym pojazdem.
            Ech zawsze się znajda jacyś malkontenci.
            Na szczęście wczoraj pociąg był zapchany ludźmi wiec możesz sobie dalej wróżyć
            klapę.
            KD się rozwijają i obejmują coraz więcej połączeń. Dalej Sobótka i Świdnica,
            Dzierżoniów .
            Trzebnica zostanie mekką rowerzystów. Są tam też przepiękne tereny do wędrówek.
            Wczoraj było "święto sadów".
            Tysiące ludzi, kilka razy więcej niż na fontannie prezesa.
            A nasz sternik dalej negocjuje komunikację aglomeracyjną z PKP.
            Niedługo lepiej będzie się poruszało po województwie niż po Wrocławiu



        • Gość: df IP: 90.156.118.* 20.09.09, 20:28
          W XIX wieku Niemcy, ktorzy niegdys zamieszkiwali te ziemie, budujac kolejke
          waskotorowa i nie tylko umieszczali ja na wiadukcie. Wiem, ze to za proste,
          lepiej zbudowac szlabany co 5km.
          • Gość: pozytyw IP: *.izacom.pl 20.09.09, 22:52
            Widocznie jednak czegoś ci twoi Niemcy nie dopatrzyli, bo kolej do
            Trzebnicy właśnie oni zbudowali. A poza tym, skoro na tej trasie
            docelowo ma być kilka pociągów na dzień, to po kiego grzyba ładować
            grube miliardy złotych na wiadukty na każdej polnej drodze? Jeśli
            tak bardzo ci ich brak przeszkadza, to je sfinansuj z własnej
            kieszeni, mądralo.
      • Gość: Alex IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.09.09, 08:32

        Wspaniała podróż ,prawie jak francuski TGV.
      • Gość: wroclawjacek IP: *.e-wro.net.pl 21.09.09, 15:09
        > Zawrotna prędkość - 20 km/55 min!!!



        Prawie 20 km to on w samym Wrocławiu pokonuje.
        Z Psiego Pola na W-w Główny jedzie 22 minuty mimo ze na kilku stacjach
        "wyładowuje " pasażerów i mimo ograniczeń prędkości na estakadzie w związku z
        jej remontem.
        14 km w 22 minuty to ok 40 km prędkości podróżnej,
        To taj jakbyś miał we Wrocławiu same zielone światła na skrzyżowaniach.
        Nawet jeślibyś jechał 50km/h i musiał się na 2 minuty zatrzymać w kilku
        miejscach to byś przegrał z szynobusem.
        z uwzględnieniem świateł i korków prędkość podróżna jest kilka razy większa niż
        auta bo standardowo z Psiego Pola na Krzyki jedzie się 55 minut.

        W dużych korkach bywa że przez godzinę można przejechać 1-3 km.
        Szynobus będzie jeszcze przyśpieszony bo dziś praktycznie zwalniał do zera przy
        każdej drodze bo nigdzie nie było szlabanów a jeden bus o mało się nie wpakował
        pod szynobus mimo że ten jechał i gwizdał non stop.
    • Zaproponowany przez KD rozkład jest kompletną porażką.

      Od już potrzebny jest co najmniej dodatkowy pociąg odjeżdżający z Wrocławia w
      godzinach 18.30-19.00 (!!!), aby chcący po pracy lub zajęciach w szkole lub
      uczelni spotkać się ze znajomymi lub zrobić zakupy mieli szansę wrócić
      pociągiem do domu. Inaczej nie będzie szansy na stałych klientów
      zainteresowanych biletami okresowymi. Brak takiego pociągu (i to już teraz, a
      nie kiedyś) jest tym bardziej dziwny, bo szynobus i tak stoi we Wrocławiu.
      Jeśli nie można zrobić połączenia do Głównego to może choć Nadodrze.

      Może Pan Marszałek Województwa płacący za głupi rozkład i stojący na bezdurno
      szynobus z pieniędzy mieszkańców województwa zrobi coś, aby połączenie
      Wrocław-Trzebnica od początku było sukcesem.
      • Gość: miś IP: *.ssp.dialog.net.pl 20.09.09, 19:28
        stawiam duuuże pieniądze, że za rok będzie Marszałek likwidował
        połączenie bo nikt tym nie będzie jeździł, a to z dwóch powodów:

        Powód nr. 1
        IDIOTYCZNE GODZINY ODJAZDU POCIĄGU

        Powód nr. 2
        ZAWROTNA PRĘDKOŚĆ 20 km/h, TO JA SZYBCIEJ BIEGAM ;)
        • Gość: heh IP: *.adsl.inetia.pl 21.09.09, 00:07
          za rok to się zmieni marszałek, i priorytetem może już nie byc Trzebnica i to
          prestiżowe połączenie, tylko np. Sobótka czy Legnica.
          i beda inne tory w remoncie i w inne kierunki będa jeździc nierentowne pociągi.

          a miało być tak pieknie..
        • Gość: wroclawjacek IP: *.e-wro.net.pl 21.09.09, 15:32
          > stawiam duuuże pieniądze, że za rok będzie Marszałek likwidował
          > połączenie bo nikt tym nie będzie jeździł,

          A ile to "duuuuże" ?
          Wczoraj ludzie się nie mieścili.

          > a to z dwóch powodów:
          >
          > Powód nr. 1
          > IDIOTYCZNE GODZINY ODJAZDU POCIĄGU
          >
          Za to sensowne przejazdu.
          Rozkład będzie się zmieniał jak szynobusy przyśpieszą a ich liczba zostanie
          zwiększona.


          > Powód nr. 2
          > ZAWROTNA PRĘDKOŚĆ 20 km/h, TO JA SZYBCIEJ BIEGAM ;)

          Dlatego tak wolno abyś biegł przodem.
          Ty nawet odległości nie umiesz zmierzyć a co dopiero predkość :)
          Dobrze krzyczysz.
      • Gość: obserwator IP: *.internetdsl.tpnet.pl 22.09.09, 09:25
        KD nie proponuje rozkładu jazdy. Rozkład jazdy opracowują urzednicy
        UMWD, a KD jest jedynie realizatorem uzgodnionego z PKP PLK S.A.
        rozkłądu jazdy. Gdyby nie parcie na przejazd w dniu 20 września
        (Święto Sadów), byłby czas na wszystko: na dokończenie inwestycji
        przez PLK-ę, budowę peronów przez gminy, zakończenie inwestycji
        przez DOLKOM na trasie od Zakrzowa do Trzebnicy. Ale były ważniejsze
        priorytety.
    • Gość: MK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.09.09, 18:48
      Pesobusy to jedna wielka kicha! Są bardzo awaryjne, mają niewygodne, twarde i niefunkcjonalnie ustawione siedzenia, sami maszyniści nie potrafią ich obsługiwać. To takie desiro dla ubogich - z zewnątrz błysk, a w środku taniocha i tandeta. Ciekawe, co KD zrobi, jak taki szynobus złapie defekt - KKA będzie jechała na tej trasie nie 55 min., ale dwie godziny!
      • Gość: przykre IP: *.adsl.inetia.pl 20.09.09, 21:28
        zakładać wez się pan za budowe dróg pewnie pan przejeżdzał przez
        zakrzów i widział pan drogi.Za 12mln to by jeszcze dla hokeistek na
        stadion starczyło.Weż się pan do roboty
        • Za drogi na Zakrzowie odpowiada prezydent Wrocławia, a nie marszałek
          województwa. Poza tym należy rozwijać różne formy transportu, aby go urozmaicać
          i stwarzać wybór dla ludzi. Poza tym nie wszystkich stać na auto i niektórzy
          muszą korzystać z komunikacji publicznej (autobusy, pociągi) - dla nich też musi
          być jakaś droga zbudowana (samochodowa bądź kolejowa).
        • Gość: wroclawjacek IP: *.e-wro.net.pl 21.09.09, 15:36
          > zakładać wez się pan za budowę dróg pewnie pan przejeżdżał przez
          > zakrzów i widział pan drogi.Za 12mln to by jeszcze dla hokeistek na
          > stadion starczyło.Weż się pan do roboty

          Weź się pan do roboty , zakasaj rękawy i zrób mi droge pod domem i stadion dla
          siostry .
          Albo daj mi te 12 milionów ja je lepiej wydam .
    • Pod jednym ze zdjęć podana jest błędna nazwa spółki. Spółka, która będzie
      obsługiwała tę trasę, to Koleje Dolnośląskie S.A., a nie Dolnośląskie Koleje
      Dojazdowe (to jest tylko nazwa projektu, w ramach którego funkcjonować będzie
      m.in. trasa Trzebnica - Wrocław).

      Co do projektu, to jest to fajna sprawa, bo Trzebnica przez wiele lat nie
      miała kolejowego połączenia z Wrocławiem i można było jeździć tylko
      autem/autobusem.
    • bravo za reaktywacje. bardzo sie zdziwilem, ze na tej trasie nie jezdzily
      pociagi od 1991 roku. wroclaw i miasteczka satelickie to duza aglomeracja.
      mieszkam na dolnym sl. od 2 lat. jestem z okolic sanoka. takie szynobusy na
      podkarpaciu jezdza od ponad 4 lat. na linii rzeszow-jaslo i jaslo -zagorz mamy
      wlasnie torowiska do remontu. wszystko wydaje sie isc w dobrym kierunku. na
      szczescie nigdy nie przestaly kursowac u nas pociagi/szynobusy.pozdrowienia
      dla zakreconych na punkcie kolei
    • Za genialny rozkłąd jazdy. Nie wiadomo dla kogo. Jak zwykle okazało
      się, ze wiedzą jak zrobić zeby ludziom ułatwić życie. Gdyby kolej
      była prywatna, to przewoźnik zrobił by to tak, żeby przewieść jak
      największą ilość osób i zarobić. A tak to miało być dobrze a wyszło
      jak zwykle. Jak mawiali towarzysze z KC KPZR
      --
      www.gogo.pl
    • Az tak zle nie jest, jakas czesc podroznych bedzie dojezdzac i wracac z pracy na
      pierwszej zmianie, wiec na ten sie pewnie zalapia. Ale uogolnajac, to taka
      godzina odjazdu ostatniego pociagu to jednak porazka. Kto pracuje w biurze do
      16-17 albo na drugiej zmianie w jakiejs fabryce, nie ma szans na skorzystanie z
      tego srodka transportu i albo musi dojezdzac do Wroclawia swoim autem albo busem.
      • Gość: MJP IP: *.eltron.pl 21.09.09, 09:43
        To połączenie jest niestety dla nikogo. Jeśli ktos pracuje tak, że mógłby wracać
        ostarnim pociągiem, to pociągiem do pracy nie dojedzie (zakładając brak
        spóźnień, to pierwszy pociąg ma być we Wrocławiu o 7:45). A jak już przyjedzie
        autem do pracy, to i autem będzie wracał. Ci, którzy pracują do 16, też z
        połączenia nie skorzystają, bo nie będą mieli jak wrócić do domu. I tak niedługo
        dowiemy się, że z powodu braku zainteresowania linia Trzebnica-Wrocław zostaje
        zlikwidowana... A mogło być tak pięknie...

        • Ludzie! Czytajcie wcześniejsze posty, bo bzdury piszecie! Nie 20, a
          34 km, szynobus zwalnia, bo nie ma rogatek, trwa jeszcze remont
          nasypu i wiaduktów na części tej linii, a także, co najważniejsze,
          rozkład jazdy jest TYMCZASOWY i inaczej teraz tych kursów, ze
          względu na obłożenie tego szlaku, nie dało się zorganizować!!! Od
          grudnia wiele się zmieni i wtedy ewentualnie proszę narzekać, teraz
          należy się cieszyć, że w ogóle doszło do reaktywacji tego
          połączenia. Wczoraj otworzyłem rejonowy rokład jazdy PKP z sezonu
          1989/90 i zdałem sobie sprawę, że nastąpiło coś, o czym byłem
          święcie przekonany, że już nigdy nie nastąpi. Osobiście położyłem
          już na kolei krzyżyk, a tu taka niespodzianka... Także tak trzymać,
          kolejne linie czekają na reaktywację, a połączenie Trzebnica-
          Wrocław zostanie docenione już przy pierwszych opadach śniegu. Wtedy
          nawet te 55 min. okaże się błogosławieństwem w porównaniu z czasem
          spędzonym w korkach na szosie...
          • Gość: sensor IP: *.omegamicro.net 21.09.09, 11:02
            Mysle, ze zapytania i uwagi jakie pojawily sie na tych wpisach, SWIADCZA DOSKONALE O TYM ZE LUDZIE CZYTAJA. I potrafia wyciagnac sluszne wnioski. A decydenci pokazuja ze sa grupka amatorow i improwizatorow. O ile znam Polsce, to stan tej improwizacji bedzie juz na wieki. Bo jak sie nie zrobi dobrze i od razu, to w Polsce jak bylo na poczatku, tak bedzie do konca. Dotyczy to wszystkich dziedzin zycia. Bo to taki kraj i tacy ludzie.
            Najpierw polaczenia i tory zniszczono i zburzono, aby po kilkunastu latach wystawiac piers do orderu za odnowione tory, jeden szynobus, dwoch maszynistow, i godzine na przejazd.
            Czyli jak nie zrobia tego dobrze teraz, to nie zrobia tego lepiej w przyszlosci. I tyle mam do powiedzenia.
            Za pol roku sprawdzimy, czy polaczen bedzie wiecej, czy ludnosc zrezygnuje z samochodow, czy linia bedzie dochodowa czy deficytowa i ile trzeba bedzie do niej doplacac.
            Czy GW pociagnie ten temat i odswiezy tresc na wiosne 2010 ??
            • Gość: wroclawjacek IP: *.e-wro.net.pl 21.09.09, 15:46
              > Mysle, ze zapytania i uwagi jakie pojawily sie na tych wpisach, SWIADCZA DOSKON
              > ALE O TYM ZE LUDZIE CZYTAJA.

              Ludzie nawet nie wiedza ile km ma szynobus jechać.


              > Za pol roku sprawdzimy, czy polaczen bedzie wiecej, czy ludnosc zrezygnuje z sa
              > mochodow, czy linia bedzie dochodowa czy deficytowa i ile trzeba bedzie do niej
              > doplacac.
              Kompletnie się nie orientujesz choć pisałes ze ludzi czytają i wyciągają wnioski.
              Linia będzie zawsze deficytowa bo urząd zawsze będzie dopłacał.
              Nawet nie rozumiesz co dostajecie wiec jak mógłbyś być wdzięczny ?



              > Czy GW pociagnie ten temat i odswiezy tresc na wiosne 2010 ??
              A co cię to obchodzi.
              Jak połączenie jest potrzebne to będzie funkcjonować jak nie to będzie odwołane.
              NA pewno nie można dostosowywać rozkładu do przyjazdy i powrotu z pracy bo
              wystarczyłby jeden szynobus.
              Macie samorząd to zadecydujcie sami o porach jazdy.
              Nie wiesz że za 2 miesiące rozkład jest zmieniany i to czas na zbieranie opinii
              ? Od gadanie i narzekania bez konstruktywnych propozycji trudno będzie dopasować
              rozkład do potrzeb mieszkańców.
              Na razie trwają prace.Dworzec w Trzebnicy wyremontowano 1 września.
              macie 4 szynobusy a będziecie mieli 8 .
              Postaracie się zrobić coś poza krytykowaniem.

              • Gość: DMA IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.09.09, 00:14
                Skoro wiadomo, ze linia bedzie deficytowa to z czego doplacą?
                Przeciez wiadomo, ze Marszalek z wlasnego portfela nie doplaci,
                tylko z czyjego? Jasne, ze z naszych porteli!!!!! Przeciez to z
                naszych podatkow idzie! Ludzie obudzcie sie! Pomyslcie wreszcie, to
                nigdy na siebie nie zarobi, wy za to zaplacicie!!!!!!!!!!
          • czechofil. A Wiesz może jak wygląda możliwość przewożenia roweru?
    • Aż się prosi podobny szynobus na trasie Wrocław - Laskowice (przez
      Nadolice, Chrząstawę, Miłoszyce). Tory są, w stanie pewnie niezłym
      skoro puszczane są tamtędy pociągi towarowe). To w ogóle pewnie
      przyszłość komunikacyjna naszej aglomeracji. Pytanie kto podejmie
      wyzwanie w imię zmniejszenia korków w mieście zaproponuje nam -
      dojeżdżającym rozsądne połączenia, parkingi przy stacjach, itp.
    • A co z DKR, która próbowała podjąc się reanimacji tej linii parę lat temu?
      Kompletna plajta?
      --
      Apentuła niewdziosek, te będy gruwaśne
      W koć turmiela weprząchnie, kostrą bajtę spoczy
      Oproszędły znimęci, wyświrle uwzroczy,
      A korśliwe porsacze dogremnie wyczkaśnie!
    • Komu będzie chciało się telepać 20 km przez godzinę. Nowy poroniony
      pomysł władz.Może lepiej puścić tramwaj albo konia?
    • Gość: irpol IP: *.chello.pl 21.09.09, 21:54
      55 minut - 20 km w XXI wieku?Sukces.Ja jadę szybciej rowerem z
      przerwami na dymek.Kiedyś o wiele krócej jechała wąskotorówka z
      Wrocka do Trzebnicy.Ostatni o 15.45 to chyba naprawdę dla
      bezrobotnych.
    • Gość: Gratulacje IP: *.static-ip.telepacific.net 22.09.09, 00:03
      bardzo dobrze, niech wroclawianie jezdza w niedzele na lono.
      Zwieksza czestotliwosc, czasy odjazdow, skroca czas przejazdu i bedzie jak kazde
      wieksze europejskie miasto - mieszkac pod miastem, pracowac w murach.
      • Gość: kostka IP: *.subscribers.sferia.net 18.03.10, 11:07
        Co się zmieniło przez te kilka miesięcy? Miał dojazd zajmować krócej
        a tu chyba jest nadal bez zmian. Wyczytałam że w planach przejazd z
        Trzebnicy do Wrocławia miał zajmować 27 minut ? Czy to jest w ogóle
        realne ?
        • Gość: chemix IP: *.ch.pwr.wroc.pl 18.03.10, 19:23
          tylko marszałek musi poprosić henia gulbinowicza o wsparcie
          • Gość: elmumio IP: *.as.kn.pl 19.03.10, 19:55
            Propaganda sukcesu trwa i trwa mać! A będąc dzisiaj na spacerze
            widziałem "postęp" w komunikacji: szynobus staje przed przejazdem i
            przepuszcza wszystkich! To jest jawna drwina z pasażerów i po prostu
            chujnia maksymalna! Zawsze i wszędzie [pojazd szynowy, tym bardziej
            pociąg ma pierwszeństwo z definicji! No, ale nie w mieście sukcesu
            dupkiewicza!

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.