Dodaj do ulubionych

Obwodnica Wrocławia ma być płatna. Czy nas na t...

07.01.11, 21:10
...no i tyle w temacie.
i po co było sr... we własne gniazdo, panowie z po?
rozum wam odjęło czy jak?
Edytor zaawansowany
  • teacher 07.01.11, 21:21
    Najlepiej żeby była za darmo, albo żeby tam stał helikopter, który będzie za friko dowoził gościa do miejsca przeznaczenia... Ale wtedy by powiedział, że źle, bo on ma lek wysokości...
    teacher
  • Gość: jak zawsze zalosc IP: *.dynamic.chello.pl 08.01.11, 18:46
    teacher nie zachowuj sie jak idiota ignorujacy fakty :

    - PO mowila ze bedzie za darmo, na kilku szczeblach (wojewoda, obecnie marszalek od siedmu bolesci - nowa forma pomocy regionowi, premier, schetyna)
    -obwodnice nie maja sensu jesli sa platne, ludzie (tiry/osobowki) beda walic przez miasto toz taniej przeciez przejechac (polska mentalnosc)
    -rozjechane drogi w miescie/stracona beznzyna w korkach beda prawdopodobnie wiecej kosztowac niz darmowa obwodnica

    no ale lepiej napisac jakas glupote o helikopterze, prawda ?
  • Gość: Michzliszyn IP: *.internetia.net.pl 08.01.11, 19:34
    Przeczytaj swoje wypociny i chwilę zastanów się nad własną głupotą.Jeżeli obwodnica ma byc płatna,to nie będzie ona spełniała swojej funkcji.To wtedy będzie to fragment autostrady.Nazwano te okrążajace miasta odcinki dróg obwodnicami aby odciążyć natężenie ruchu w miastach.Ale jeżeli te odcinki zwane obwodnicami będą płatne,to nie tak trudno przewidzieć którędy w dalszym ciągu pojadą kierowcy.Obwodnice buduje się aby odciążyć ruch
    w mieście a nie po to aby na nich zarobić (jak powiada minister) na budowę dalszych dróg.To
    jest pomieszanie z poplątaniem podprawione pokrętną logiką polityków PO sosem zarabiania
    w kryzysie.
  • kretek_bladzi 09.01.11, 11:57
    Gość portalu: Michzliszyn napisał(a):

    > Nazwano te okrążajace miasta odcinki dróg obwodnicami aby
    > odciążyć natężenie ruchu w miastach.Ale jeżeli te odcinki zwane obwodnicami b
    > ędą płatne,to nie tak trudno przewidzieć którędy w dalszym ciągu pojadą kierowc
    > y.Obwodnice buduje się aby odciążyć ruch
    > w mieście a nie po to aby na nich zarobić (jak powiada minister) na budowę dals
    > zych dróg.

    Popełniasz błąd w rozumowaniu już u podstaw. Ten błąd chętnie jest wykorzystywany przez polityków i dziennikarzy, żeby nabijać sobie głosy czy kliknięcia na artykuł.

    Obwodnic nie buduje się celem odciążenia ruchu w mieście, tylko żeby ułatwić ruchowi tranzytowemu przejazd. Czasami (w miasteczkach i małych miastach) wybudowanie obwodnicy skutkuje znacznym zmniejszeniem ruchu. W mieście wielkości Wrocławia ruch miejski generuje się niezależnie od ruchu tranzytowego, stanowi olbrzymią część (>90%) pojazdów w centrum i wybudowanie AOW specjalnie niewiele zmieni.
    Długofalowo AOW zatka centrum, bo "przybliży" do miasta Mokronosy, Cesarzowice, Wilkszyny, Smolce, Nowe Wsie, Ramiszowy i inne Długołęki. Wioski te zaczną obrastać AOW, a większość nowych mieszkańców swoje życie zawodowe i edukacje dzieci dalej zwiąże z Wrocławiem, którego centrum nie jest z gumy.
  • tbernard 09.01.11, 13:09
    > Obwodnic nie buduje się celem odciążenia ruchu w mieście, tylko żeby ułatwić ru
    > chowi tranzytowemu przejazd. Czasami (w miasteczkach i małych miastach) wybudow
    > anie obwodnicy skutkuje znacznym zmniejszeniem ruchu. W mieście wielkości Wrocł
    > awia ruch miejski generuje się niezależnie od ruchu tranzytowego, stanowi olbrz
    > ymią część (>90%) pojazdów w centrum i wybudowanie AOW specjalnie niewiele
    > zmieni.

    W sposób bezpośredni faktycznie niewiele poprawi chociaż nawet to niewiele to coś. Sporo pojazdów tranzytowych to przeciążone tiry której jadąc po drogach miejskich powodują większą częstotliwość koniecznych remontów. A to też na korki (i budżet) ma wpływ. Gdy tak zsumować, to obwodnica powinna polepszyć nie tylko jakość tranzytowcom. Ponadto pewna część tranzytu, to z jednego brzegu miasta na drugi i do tej pory patrzyłeś (zapewne po nie obcych tablicach wnioskując, że nie są tranzytem) na nich jako na tych pchających się do centrum. A oni tylko przebić się chcą, nie centrum jest ich docelowym miejscem.
  • koluk 07.01.11, 21:23
    Przez jakiś czas AOW na pewno nie będzie płatna i to zarówno dla TiRów jak i dla samochodów osobowych.
  • koluk 07.01.11, 21:27
    Tusk, Grabarczyk, Protasiewicz, Jurkowlaniec... oszuści i matacze.
    Przed wyborami co innego i po wyborach co innego. Czyżby liczyli na to, że "ciemny lud wszystko kupi"?
  • Gość: Wawrzko IP: *.internetia.net.pl 08.01.11, 19:41
    Masz rację koluk,tylko ,że ci panowie z PO kręcą się jak przysłowiowe coś tam w przeręblu,bo
    naciskają ich następne ,jesienne wybory w tym roku.Zastanawiają sie jakby tu jeszcze zamydlić,zakłamać ,aby jeszcze raz ludzie uwierzyli.
  • olek_01 09.01.11, 10:28
    Kurwa Mać !!!! płatną AOW przegieliście pałę !!!!! spadać buraki
  • olek_01 09.01.11, 10:29
    nie będę już głosować na PO,mam wyj***ne na PO!!!!
  • dydelf1973 07.01.11, 21:31
    Wbrew pozorom jest po co. Jak będzeimy cicho siedzieć to "wadza" uzna, że popieramy jej pomysły, jak durne by one nie były. AOW nie ma być bezpłatna przez 2 czy 3 lata tylko na stałe. Przecież jakby podliczyć całą kasę która z ceny płaconej w paliwie miała iść na drogi (od początku jej pobierania) to powinniśmy zapewne nawet między wioskami mieć nie tylko zwykłe drogi ale wręcz ekspresówki. A sieć autostrad powinna być taka jak np. w Niemczech. Ale gdzie tam... ciekawym mocno ile tej kasy tak naprawdę poszło na drogi.
  • Gość: z IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.01.11, 23:31
    i inne "czarne dziury".
  • erhapl 07.01.11, 21:23
    Co za durna argumentacja, że dodatkowe bramki będą kosztowały !
    Na pytanie "czy nas na to stać" a raczej "czy stać nas na płatną AOW"
    powinniśmy raczej odpowiedzieć licząc koszty tranzytu przez miasto a mianowicie:
    1. zniszczenie nawierzchni ulic
    2. zniszczenie substancji budowlanej
    3. tony spalanego bezużytecznie paliwa
    4. tony spalin, co powoduje:
    5. zanieczyszczenie środowiska (zieleń/ zdrowie mieszkanców)
    6. horendalne wydatki na lecznictwo
    7. miliony straconych roboczogodzin (każdego "zakorkowanego" dnia!)
    Porównajmy te koszty z "zyskiem" z opłat za AOW.
    Ktoś się tu chyba z ... pozamieniał na głowy. O ile ją kiedykolwiek miał !
  • garym 07.01.11, 21:44
    erhapl napisał:

    > Co za durna argumentacja, że dodatkowe bramki będą kosztowały !
    >
    > Porównajmy te koszty z "zyskiem" z opłat za AOW.
    > Ktoś się tu chyba z ... pozamieniał na głowy. O ile ją kiedykolwiek miał !

    powinieneś do tych nieszczęść jeszcze dodać opady śniegu w Zimbabwe, powodzie na Saharze i upały na Antarktydzie. Przecież tu nie chodzi o to, że nagle ktoś nam zabierze obwodnicę którą Wrocławianie tak dzielnie budowali i teraz zbiera ruch tranzytowy.
    AOW powstała (prawie), kosztowała krocie (najdroższa obwodnica w Polsce), na pewno dzięki niej ruch w mieście się zmniejszy. Nie wierzę, że 60% pojedzie przez miasto. Za cenę około 6 zł dla osobówek to tylko ktoś, kto chce miasto obejrzeć pchałby się przez centrum.
    A pieniądze są potrzebne na budowę kolejnych obwodnic, bo nie tylko ludzie mieszkający we Wrocławiu chcieliby od tranzytu odetchnąć.
    Dlatego bardzo dobrze, że ktoś w końcu postarał się policzyć, czy warto budować infrastrukturę do poboru opłat. To jest najlepszy argument, za tym by AOW przynajmniej na razie pozostała bezpłatna dla samochodów osobowych. Samochody ciężarowe już w tym roku powinny mieć wprowadzone myto elektroniczne, także na drogach krajowych. Warto więc by ich kierowcy musieli płacić także za przejazd przez Wrocław, by zachęcić ich do korzystania z AOW.
    W artykule natomiast jest błąd, bo bramek nie trzeba byłoby wybudować przy każdym węźle. Co ciekawe akurat węzły w mieście są przystosowane do wstawienia bramek.
  • Gość: daw IP: *.internetia.net.pl 08.01.11, 12:02
    A pomyśl o ludziach takich jak ja.
    mieszkam na Pilczycach pracuję na Bielanach Wr. Mógłbym jeździć obwodnicą (do węzła kosmonałtów mam ok. 500m) ale 6 zł*2 razy dziennie*20 dni w miesiącu = 240 zł
    Wielu zrezygnuje w takim przypadku, a korki pozostaną.
  • elektryczny.klecznik 08.01.11, 15:03
    Od sumy 240 zł wypadałoby odjąć koszt paliwa, jaki spalałoby się stojąc we wrocławskich korkach. Zawsze to mniej, a dojazd szybszy. Niestety, zwykle jest coś za coś. Albo szybko i drogo, albo tanio i powoli. Oni to wiedzą, my to wiemy, a skoro używacie aut, to płaćcie : )
    --
    Możecie mnie wszyscy wiecie gdzie i co. Więc do dzieła.

    elektrycznyklecznik.blox.pl/html
  • garym 08.01.11, 16:02
    nie 6 x 2 , ale 3 x 2 zł, bo jadąc na trasie Bielany - Pilczyce tylko raz byś bramkę przejeżdżał.
  • Gość: jak zawsze zalosc IP: *.dynamic.chello.pl 08.01.11, 19:00
    garym mam pytanie ;)
    Ogladajac w ostatnich dniach forum tutaj nam obecne mam wrazenie ze jestes baardzo zaaangazowany w dzialanie w PO ;) prawda to? bo na kazdym kroku nawet najbardziej irracjonalne pomysly PO probujesz tlumaczyc :) boje sie ze juz za pozno wybory samorzadowe juz za nami (no chyba ze walczysz o utrzymanie stolka :P ), a poslowie raczej nie siedza na forum gazety ;)
  • garym 11.01.11, 10:35
    Gość portalu: jak zawsze zalosc napisał(a):

    > garym mam pytanie ;)
    > Ogladajac w ostatnich dniach forum tutaj nam obecne mam wrazenie ze jestes baar
    > dzo zaaangazowany w dzialanie w PO ;) prawda to? bo na kazdym kroku nawet najb
    > ardziej irracjonalne pomysly PO probujesz tlumaczyc :)

    ciekawe miejsce wybrałeś na to pytanie, pod postem którym uściślam wielkość opłaty za przejazd. Czyżby podawanie konkretnych informacji świadczyło o przynależności do jakiejś partii?

    odpowiadając na twoje pytanie, to nie jestem i nie byłem członkiem jakiejkolwiek partii, a moje sympatie polityczne zachowam dla siebie. W tej dyskusji nie maja one znaczenia.
    Zatrważa mnie tylko jak grupa kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy lemingów poleciało się wpisywać na fb bo ich sternik o to prosił. Żaden z nich nie sprawdził jakie są podstawy takiej sytuacji i czyj to był pomysł (a przypomnę, że zapis o płatnej AOW obowiązuje od 2002). Przez całe dwie kadencje sternika ten zapis obowiązywał i wszyscy się cieszyli, że buduje się autostrada. Rządy zarówno SLD i PiS projektowały AOW jako płatna. Teraz posłowie tych partii są na pierwszej linii frontu o bezpłatna obwodnicę. Zadziwiająca obłuda. Czyżby nikt nie widział, że wszystkie węzły w mieście zaprojektowane są pod pobór opłat. Co ciekawe to dopiero projekt nowego rozporządzenia zwalnia z opłat za wjazd lub zjazd na tych węzłach.
    Nagle teraz wszyscy się obudzili i tłumnie walą na fb i fora. Czas na takie dyskusje było sporo, bo miasto mogło nawet stawać okoniem przy budowie AOW, skoro wiedziało, że ma być ona płatna i taka niby nie użyteczna.
    Nie do końca jasne jest dla mnie, to co było obiecywane przez polityków. Co mówił Schetyna to nie za bardzo jest istotne, bo nie jest widać wystarczająco decyzyjny. Czy Premier obiecywał całkowicie bezpłatną AOW nie wiem, jeżeli tak to widać też jego kompetencje do takich decyzji nie jest wystarczająca. Może dopiero później ktoś mu wytłumaczył, że nie jest premierem tylko Wrocławia i innych dużych miast, ale wszystkich Polaków.
  • Gość: erhapl IP: *.dip.t-dialin.net 08.01.11, 13:32
    Do garym -
    Pomyśl, proszę o rachunku ekonomicznym.
    Zyski z opłat za przejazd AOW ( te, które wg.Ciebie potrzebne są na budowę kolejnych obwodnic) to ułamek procenta w porównaniu ze stratami jakie powoduje tranzyt przez miasto.
    Są to sumy tak ogromne (nawet bez doliczania Zimbabwe, Sahary i Antarktydy) że trudno je zliczyć. A kiedy już takie próby pedejmujemy, zapominamy często o "niewidocznych faktorach"(np.pkt 6). Bilans jest zastraszająco negatywny !
    Dlatego uważam, że AOW, aby spełniała swoją podstawową funkcję nie może odstraszać opłatami i bezsensownym spowolnieniem ruchu(bramki).
    Na TAKĄ AOW rzeczywiście NAS nie stać.
  • garym 08.01.11, 16:11
    Gość portalu: erhapl napisał(a):

    > Do garym -
    > Pomyśl, proszę o rachunku ekonomicznym.
    > Zyski z opłat za przejazd AOW ( te, które wg.Ciebie potrzebne są na budowę kole
    > jnych obwodnic) to ułamek procenta w porównaniu ze stratami jakie powoduje tran
    > zyt przez miasto.

    teraz nie ma AOW i te straty cały czas są. AOW choćby płatna z pewnością przejmie część tranzytu. Można było nie budować, żadnych autostrad, tak jak przez wiele lat w Polsce to było. Wybrano wariant, że autostrady budujemy, ale płatne i kiedy taka decyzja zapadła nikt nie protestował. Pewnie nikt ni wierzył, że się uda. A jak w końcu się udało, to ten co je wybudował po łbie zbiera, chociaż nie on podejmował decyzję o finansowaniu tej inwestycji.

    Co do wspomnianego punktu 6, to działa on nie tylko we Wrocławiu on obowiązuje,
  • Gość: Zenek IP: *.dynamic.chello.pl 08.01.11, 17:07
    logika twojego myslenia mnie powala... tak, teraz bez obwodnicy stoimi w korkach i placimy za to, tracimy czas, ale wlasnie chcemy to zmienic. Wcale mnie nie pociesza, ze pomimo AOW nadal bede stac w korku, tylko ze ciut mniejszym, ale przynajmniej jakis polityk sobie to osiagniec dopisal wybudowanie AOW.
  • garym 11.01.11, 10:39
    Gość portalu: Zenek napisał(a):

    > logika twojego myslenia mnie powala... tak, teraz bez obwodnicy stoimi w korkac
    > h i placimy za to, tracimy czas, ale wlasnie chcemy to zmienic. Wcale mnie nie
    > pociesza, ze pomimo AOW nadal bede stac w korku, tylko ze ciut mniejszym, ale p
    > rzynajmniej jakis polityk sobie to osiagniec dopisal wybudowanie AOW.

    nawet 100% zdjęcie tranzytu z ulic Wrocławia, nie zapewni płynnej jazdy po mieście. Ci co jadą tylko tranzytem unikają, jazdy w godzinach kiedy są największe korki we Wrocławiu. Zresztą łatwo się o tym przekonamy bo i tak przynajmniej przez początkowy okres AOW będzie bezpłatna.
  • Gość: jak zawsze zalosc IP: *.dynamic.chello.pl 08.01.11, 18:51
    zeby nie bylo tak, ze PO ja wybudowalo, bo takie rzeczy pewnie za PIS/AWS/SLD byly planowane/placone. To ze akurat teraz ja skoncza ma sie nijak do zaangazowania PO ;) taak ten co ja wybudowal to po lbie dostaje..., smiechu warte. A PO dostaje glownie nie za to ze akurat teraz ja skonczono, ale za to ze klamie przed wyborami ze bedzie darmowa a potem zmienia front oraz za to ze kreuje sie na partie ludzi myslacych a w praktyce zachowuje sie jak czlowiek bez jakichkolwiek zdolnosci przewidiywania (rozjechane miasto/straty spodowane korkami w miescie itp itd) alias letko uposledzony czlek.
  • holyfido 09.01.11, 16:10
    A kiedy poniósł porażkę we Wrocławiu (w wyborach do rady miejskiej)
    próbuje pokazać kto tu rządzi. Mam nadzieję, że przejedzie się na tym PO.
  • wyksztalciuch.jeden 09.01.11, 12:20
    > AOW powstała (prawie), kosztowała krocie (najdroższa obwodnica w Polsce)
    To nie jest prawda, chyba że ograniczyć się do autostradowych. S8 w Warszawie kosztowała ponad dwukrotnie więcej. I będzie bezpłatna (bo ma "S", nie "A").
  • m.e.n.190 07.01.11, 21:48
    ze Aferal z KLD Grzesiu Schetyna juz ma "zaprzyjazniona" firme, ktora zajmie sie obsluga platnosci na AOW? Pelna symbioza.

    W koncu ktos po ograniczeniu finansowania z budzetu musi finansowac Parade Oszustow. Tu nie liczy sie rachunek ekonomiczny, NAM i SWOIM ma byc lepiej. Reszta to tylko niewolnicy, ktorych trzeba DOIC na maksa, szczegolnie jesli uwierzyli w demona Kacznskiego, ktory zapuka do nich o 6 rano :))
  • zetkaf 07.01.11, 22:15
    > Co za durna argumentacja, że dodatkowe bramki będą kosztowały !
    to moze taniej bedzie... nie stawiac bramek i zrobic ja bezplatna? ;)

    --

    www.polnocnolubuskie.blogspot.com

    Wędrówki po północnej części woj. lubuskiego
    Bo nawet największa podróz zaczyna się od pierwszego kroku...
  • dydelf1973 07.01.11, 21:25
    Dokładnie. Narobiliście chłopaki na własny trawnik i w dodatku udało się wam w to wdepnąć. Teraz wprawdzie wam rury powoli zaczynają mięknąć (jeśłi chodzi o AOW), ale za późno, za późno. Przynajmniej dla mnie. Głosowanie, nawet na mniejsze zło, się skończyło.
  • Gość: masakra IP: *.adsl.inetia.pl 07.01.11, 21:57
    zjadl to tez zjesz z tą zacofaną PO gazowniczą.Mniejsze zło kto ci to powiedział twoj stary Ubek???Czy moze Wojewodzki gej nad gejami kochanek Palikota???
  • Gość: niestety IP: *.adsl.inetia.pl 07.01.11, 22:06
    myśleli o Peru wyszedł drugi Uzbekistan,sori ale takie Haiti za 18miechow zapewnione i gwarancja w moich sondazach wsrod ludzi 100 procentowa!!!!!!!!Polska stanie się bezludną wyspą zostanie Donek i będzie na prezesów z zagranicy zasówał we Wrocku za 10zl na godzine,by przypodobac się europie i byc klepanym po POsladkach.Wszyscy się zbuntują powiedzą dość to nie sen i jawa taka nasz czeka rzeczywistość.Jak się nic nie robi to Tusek piniokio cudów i manny z nieba nie wyczarujesz.Tak się gosc zachowuje jakby caly dizen siedział w toalecie i z niej nie wychodził,a potem moze wycisnie jakis Vacik,korzysc dla kolesi,a my możemy sobie o pachnących piaskach pomarzyc i wirujących laskach co z kraju ubywa.Dla mnie to nie premier,bardziej jakis Ufoludek,bo to się w głowie nie mieści jaką to uczelnie trzeba skończyc by mieć takie lenistwo wklepane non stop.Po co na premiera startowac jak sie nic nie robi i utrudnia życie społeczenstwu.Kazdy kandydat powinien byc odpowiednio przebaddany czy sie nadaje bo swirow w kraju nie brakuje.
  • Gość: z IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.01.11, 23:28
    Zacznij badania od siebie, bo sądząc po tym bełkocie który tu wypisałeś, to masz nieźle odjechane pod sufitem ;))) Może nie jest dla ciebie za późno..?
  • Gość: zimny IP: *.elektrosat.pl 08.01.11, 00:56
    Tylko pozazdrościć lekkości pióra...

    Nie wiesz co to?! Jakoś mnie to nie dziwi... ;-)
  • droper 08.01.11, 01:10
    Poprzedni post (który podpisałem jako "zimny" był adresowany do tego popaprańca "niestety". Coś mi się jednak pomyliło i wstrzeliłem się nie w to miejsce. Jesteśmy po tej samej stronie barykady... ;-)
  • Gość: dziki kraj IP: *.adsl.inetia.pl 08.01.11, 09:42
    TVN,Radio Zet ubeckie stacje radiowe i telewizyjne cofajmy sie Tusk cie kocha bedzie ci robil dobrze
  • Gość: Tusk swir IP: *.adsl.inetia.pl 08.01.11, 09:51
    wiem ze lubisz posluchac czasem sierotke Marysie Urszule w radiu ,badz lode.Ja o nie takiej polsce marzyłem wolność w snach.Jesli Tusk taki wysmienity to zadam ci pytanie czemu w h... wali.Argument do barana w sprawie barana?Takich ptasich mozdzkow w kraju nie brakuje,co ma mozdzek jak ten Indor!!!!Zabulgotaj jeszcze ze jest ci dobrze jak wibrator i jabol bedzie eksportowany na zachód przeciez cos musi byc kartą przetargową na zadłuzenie przez złodzieji.Niech muza napier.... a Tusk z kolesiami kradnie jak tralala przeplacajac w Wałbrzychu patologie by straszyła ludzi.Myśli ze z paronastoma przeplaconymi obłąkanymi wyborcami zawojuje kraj, o to się bardzo grubo myli!!!!!Kryminał może budować w Uzbekistanie tam jego miejsce badz Haiti więc tu takie przesłanie.
  • Gość: Z-jak Zero mozgu IP: *.adsl.inetia.pl 08.01.11, 09:55
    w Wałbrzych,ale Tusk to jego kochanek to jedno i to samo
  • zetkaf 08.01.11, 00:05
    bo jak na razie nie widzialem zadnej indorowej autostrady, wszystkie outdoorowe... nawet te w Niemczech ;)

    --

    www.polnocnolubuskie.blogspot.com

    Wędrówki po północnej części woj. lubuskiego
    Bo nawet największa podróz zaczyna się od pierwszego kroku...
  • Gość: Nik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.01.11, 21:46
    nikt nie bedzie z niej krozystal, ciezarowki, osobowki - korki beda jakie byly.
  • zetkaf 07.01.11, 22:18
    ... wygrala z durna polityka.
    A wiec jawnie wyszlo, ze po prostu PO chcialo dokopac Wroclawiowi, pokazac "wybraliscie Dutkieiwicza, nie nas, to my wam, smieciom, pokazemy, kto tu naprawde rzadzi". Wzieli, i pokazali - ZE SA DURNI, ze tylko o pokazanie chodzilo, a podobnie, jak polskiemu prawu, zdrowy rozsadek jest im obcy...
    ale co tam, PO przegralo, i w wyborach, i w sadzie, to pokaza, ze 'mozna'. Chocby mieli Polske zadluzyc, ale mojszejsza racje pokaza...

    --

    www.polnocnolubuskie.blogspot.com

    Wędrówki po północnej części woj. lubuskiego
    Aby język giętki wyraził to, co myśli głowa... a gdzie nie poradzi, tam zdjęcie pośle ;)
  • nick_jagger 07.01.11, 22:37
    Bramki, a w srodku kasjerzy to najprymitywniejszy sposob - trzeba wprowadzic elektroniczny system. Jest ich wiele, jest w czym wybierac, a co najwazniejsze nie wymagaja one zatrzymywania sie.
  • zetkaf 08.01.11, 00:03
    > Bramki, a w srodku kasjerzy to najprymitywniejszy sposob
    nie, jest jeszcze sposob mennicy ;)

    > trzeba wprowadzic elektroniczny system.
    najlepiej niech wprowadzi mennica - wkrotce rzad stwierdzi, ze jednak taniej zrobic bezplatna AOW ;)


    --

    www.polnocnolubuskie.blogspot.com

    Wędrówki po północnej części woj. lubuskiego
    Aby język giętki wyraził to, co myśli głowa... a gdzie nie poradzi, tam zdjęcie pośle ;)
  • Gość: tiktak IP: *.ssp.dialog.net.pl 08.01.11, 21:12
    Sami toto wybraliście,a wszyscy którzy myslą inaczej to byli dla was kaczory.
    K.... dobrze wam tak z lemingów nalezy robić idiotów tylko na to zasłuzyli.
  • halflitra 07.01.11, 22:52
    stolica bogatego kraju, ktoremu nawet nie opłaca się przystąpić do UE, miała PŁATNĄ OBWODNICĘ ŚRÓDMIEJSKĄ i nikt tam nie płakał. Jednak Polak, jak lamentował Zbigniew Herbert, ma niestety mentalność złodziejsko-żebraczą.
  • Gość: WK IP: *.internetia.net.pl 08.01.11, 01:04
    Gdyby przez Wrocław przejeżdżał tak malutki tranzyt jak przez Oslo to w ogóle nie byłoby problemu. W czteromilionowej, peryferyjnej Norwegii nie potrzeba też autostrad. To zupełnie inna skala obciążenia dróg.
  • Gość: Jan IP: 188.121.28.* 08.01.11, 08:13
    Przecież najbardziej płacze Dutkiewicz - ostatnia moralnie osoba mająca prawo rozliczać kogokolwiek z obietnic, bo sam chyba żadnej nie spełnił... Jak to będzie wyglądać - brodaty buduje fontanny, licząc że państwo za frajer sprezentuje mu drogę, ruch się przeniesie a on odtrąbi swój wielki sukces - odkorkowanie Wrocławia. A tak wała :) Droga płatna - TIRy do miasta, Dutkiewicz looser... Inaczej tego sobie nie tłumaczę.
  • Gość: xxx IP: 46.112.77.* 08.01.11, 09:04
    > stolica bogatego kraju
    i tu jest pies pogrzebany... my nie jesteśmy bogaci a przy najmniej większość społeczeństwa by 2 razy płacić za to samo. Akcyza z paliwa już powinna uprawniać do przejazdu! A jeszcze ministerstwo finansów podniosło ją w tym roku :) stąd mamy 5zł za paliwko a nie 4,5....
  • tbernard 08.01.11, 09:59
    > do przejazdu! A jeszcze ministerstwo finansów podniosło ją w tym roku :) stąd
    > mamy 5zł za paliwko a nie 4,5....

    A przez to pieniążków mniej i nie starczy na ciuciu. Aż się odechciewa nawet zabawy w kosi kosi łapci.
  • wer-1 07.01.11, 22:57
    Bramki i ich obsługa to pikuś. Najważniejsze są te stanowiska kierownicze (oczywiście dla kolesi) jeszcze jakiś przetarg na utrzymanie tej drogi i paru kolesi jest ustawionych.
  • Gość: mac IP: *.ssp.dialog.net.pl 07.01.11, 23:02
    P O= Płatne Obwodnice :)
  • Gość: Łoś_bimbacz IP: *.ip.netia.com.pl 07.01.11, 23:09
    jako kasjerzy opłat na bramkach obwodnicy:))
  • arquette 07.01.11, 23:37
    hoho...ktos tu sprowokował całe miasto do nienawisci do rzadu...czyzby dlatego, ze na bramkach ,,spółki miejskie" nie usiądą?. to co, rzad obalamy? a potem pesele UC i na nowego prezydenta? bo proponowane na czatach oderwanie regionu od Polski sie nie opłaca...kto będzie wspierał najbardziej zadłużone miasto?
  • Gość: wroc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.01.11, 23:47
    OBWODNICE BEZPŁATNE. WJAZD DO MIASTA (dla tranzytu) PŁATNY!!!
  • zamknij_oczy 08.01.11, 00:16
  • droper 08.01.11, 01:05
    ...żeby się wycofać.

    Wystraszyli się szumu no to znaleźli pretekst. Że niby nagle odkryli jakie koszty się z tym wiążą.

    To wcześniej, ciule, nie wiedzieliście o tym?! Planujecie takie inwestycje i nie wiecie jakie jest prawo i jakie koszty implikuje. Chyba tylko jakieś ciemniaki w to uwierzą!!! Wiem troszeczkę na temat opracowywania kosztorysów inwestycji i nie ze mną te numery. Była decyzja polityczna i wystraszyliście się skutków przy najbliższych wyborach. Teraz bełkoczecie o nagłym odkryciu dodatkowych kosztów.

    I tak straciliście mój głos, popaprańcy! Koniec waszych rządów we Wrocku! Trzeba oddać ster Rafałowi!!!!!
  • Gość: maksiu IP: *.e-wro.net.pl 08.01.11, 08:35
    > I tak straciliście mój głos, popaprańcy! Koniec waszych rządów we Wrocku! Trzeb
    > a oddać ster Rafałowi!!!!!

    To byłeś taki niemądry i głosowałeś na PO ?
    To nie wiedziałeś że to partia liberalna czyli dbającą głównie o interesu biznesu a nie ludzi ?

    Teraz mówisz, że będziesz popierał Rafała ?
    Chcesz popełnić ten sam błąd ?

  • Gość: jan IP: *.lns1.fli.bigpond.net.au 08.01.11, 05:24
    Jaka obwodnica ! To jest arteria przechodzaca przez srodek miasta . W ten sposob mozna by stawiac bramki na kazdej ulicy !
  • Gość: albis IP: unknown 08.01.11, 16:37
    Nie podpowiadaj tym "mędrcom" z góry, bo jeszcze Cię posłuchają i wprowadzą Twój pomysł w życie...
  • wuem43 08.01.11, 08:56
    Głąby śmieli się z min.Pola, ale miał rację. Winiety i po temacie, tak jak mają czesi, austriacy i wielu, wielu innych.
  • Gość: ewwra IP: 46.113.145.* 08.01.11, 10:57
    dlatego tego nie rozumiem - czemu w Polsce nie ma winiet?
    najlogiczniejszy system poboru opłat i najbardziej przyjazny kierowcom.
  • Gość: toja IP: *.internetia.net.pl 08.01.11, 15:24
    Tylko że Pol proponował winiety ale za autostrady i tak trzeba by było płacić dodatkowo.
  • tbernard 08.01.11, 09:51
    To jest za krótki odcinek i za dużo węzłów. Pod tym względem bliżej jej do ekspresówki. Opłaty były by tak nieatrakcyjne (chodzi nie tylko o cenę ale o zawracanie dupy przy bramkach które zabija istotę szybkiego przemieszczania), że mało kto by korzystał. Jeśli zaś atrakcyjność była by akceptowalna (czyli cena nie za wysoka plus bardzo dużo bramek aby wyeliminować czekanie), to uwzględniając te trzydzieści parę kilometrów długości oraz liczbę węzłów obawiam się, że większość z tych opłat została by przejedzona przez system do jej poboru a na nowe drogi już by gó... zostało. Po prostu chcą powołać nowe ciepłe posadki i tyle. Niech już do paliwa te parę groszy doliczą we wszystkich stacjach benzynowych ulokowanych w pewnej odległości (na przykład do kilometra) od autostrady.
  • Gość: dardos IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.01.11, 11:40
    Pierwsza bramka to już stoi od str Warszawy (Mirków /Długołęka) : ) są nią światła, na których stanie prawie każdy, czy mu się podoba czy nie, W paliwie tam zapłaci. Tego fantastycznego rozwiązania nikt nie widzi, a czemu?
  • misko1976 08.01.11, 12:30
    NAJWAŻNIEJSZE ŻEBY AOW BYŁA BEZPŁATNA DLA RUCHU TRANZYTOWEGO !!! i tyle w tym temacie.

    Zeby nie niszczyc drog we Wroclawiu i nie powodowac korkow ktore to tez generuja ogromne straty i hamuja tempo rozwoju całego rejonu.
  • Gość: decibel hardstyle IP: 77.252.122.* 08.01.11, 13:38
    az płakać się chce.Euro 2012 z czym hoteli jak nie blo tak nie ma,drogi w mieście koło można stracić,a ludzie nadal we Wrocku jak stado zachipnotyzowanych głosują na gume do żucia.Sori ale tej gumy juz nie ma była kiedyś jak ja chodzilem do podstawowki rywalizowala z gumą turbo ale wedlug mnie ta druga była lepsza.Chociaz nie wprowadzala zacofania jak Donald z ekipą bawią się za naszą kase!
  • naiwny_debilek 08.01.11, 13:42
    W Londynie każde auto wjeżdżające do ścisłego centrum jest automatycznie rejestrowane i naliczana jest mu opłata. Bez bramek, kolejek, ludzi na 3 zmiany, i to w obliczu masy ulic dojazdowych, a nie siedmiu wjazdów. Kierowca nawet może nie wiedzieć że zapomniał wnieść opłatę gdy następnego dnia dostaje rachunek. A więc można.

    Oczywiście abstrahuję od kwestii jak opłacić pomoc psychiatryczną dla pomysłodawcy opłat za obwodnicę. Tam w Londynie opłata jest za wjazd do miasta a nie za jego ominięcie.
  • wojtusz 08.01.11, 14:01
    Partii Oszustów pod rozwagę:
    - dlaczego mamy płacić za coś , co powstało za nasze pieniądze (podatki). Przypomina
    mi to czasy komuny, kiedy mieszkałem we własnym domu i musiałem płacić czynsz
    za mieszkanie. Nie bądźcie zdziwieni wynikami w przyszłych wyborach.
  • zgrozazgroza 08.01.11, 20:52
    "Obwodnica budowana jest jako bezpłatna i będzie taka, dopóki nie przeanalizujemy ruchu na tej trasie i sąsiednich drogach, a także w całej aglomeracji wrocławskiej"
    Nieprawda. Od samego początku myśli się o pobieraniu opłat. A jak się myśli to się wymyśli.
    Nie po to się robi prywatny interes za państwowe pieniądze, aby na nim nie zarabiać. No chyba, że spółka zarządzająca ( bo przecież nie Ministerstwo Infrastruktury) tą drogą będzie miała gwarantowane zyski ze skarbu państwa. To też jest wyjście. Podajcie tylko nazwiska zarządzających tą spółką.
  • Gość: gosc IP: *.unitymediagroup.de 08.01.11, 21:03
    regionu niestac , ale rzad ma t gdzies i szuka kasy gdzie sie da ( zamiast wziasc sie za niepopularne reformy ) . Najciekawsze moze byc to ze zarobi na tej obwodnicy jakies grosze ( jak wszyscy zaczna ja omijac )
  • Gość: Antoni IP: *.dynamic.chello.pl 08.01.11, 22:24
    Przecież właśnie wprowadzenie opłat za przejazd AOW jest niepopularną decyzją. Chyba, że niepolarne reformy to takie, które są dokuczliwe dla innych...
  • kvmalines 08.01.11, 22:22
    ad, a potem dopiero rozważa możliwość wprowadzenia opłat. U nas zaledwie po wybudowaniu kilku kilometrów autostrad po wojnie od razu zaczyna się pobieranie pieniędzy (czyt. wyrywanie ich kierowcom). Pytam się: na co są przeznaczane pieniądze z podatku drogowego? Płacimy drogo za paliwo i domagamy się dobrego stanu dróg.
    Płatne autostrady to kolejny zabieg, aby wyciągnąć pieniądze od społeczeństwa nie oferując nic w zamian.
    Płatna obowdnica spowoduje, że zubożali obywatele wybiorę tańszy wariant (nawet kosztem korków i dodatkowych minut), czyli drogę przez miasto. Szkoda. Pieniądze przeznaczone na AOW pójdą na marne. A auta, które wybiorą tańszą opjcę, przyczynią się do pogorszenia i tak beznadziejnego stanu dróg w mieśćie, nie mówiąc już o zdrowiu czy istnieniu pewnie nie jednego mieszkańca.
    To jest POLSKA!
  • Gość: Makumba-ska IP: *.adsl.inetia.pl 08.01.11, 22:34
    Bajki naopowiadają a ludzie nadal będą w dupe kopani.Wybierzcie murzyna innym razem na prezydenta napewno bedize lepszy niz te Komory,z Łodzi juz jest POwiec czarny praktyukujący.
  • kretek_bladzi 09.01.11, 12:07
    W projekcie AOW są uwzględnione miejsca poboru opłat na wszystkich węzłach oprócz Wrocław Południe, bo to węzeł dwóch płatnych autostrad. Zatem to nie jest wielki problem je wybudować i niech panowie w artykule nie ściemniają.
    Nonsensem jest budowanie płatnych autostrad z obsługą i bramkami. Wzorów budowania płatnych dróg nie trzeba daleko szukać - wystarczy podjechać do Czech.
  • tbernard 09.01.11, 13:38
    > Nonsensem jest budowanie płatnych autostrad z obsługą i bramkami. Wzorów budowa
    > nia płatnych dróg nie trzeba daleko szukać - wystarczy podjechać do Czech.

    Tu nie chodzi o opłaty mające jakoś istotnie budżet wzmocnić (niby na budowę nowych dróg). Chodzi o posadki przy systemie poboru.
    A tak na prawdę wystarczyło by poprosić kraj gdzie są winiety, na przykład Czechy aby podały jaki dają wpływ, ile kierowcy zapłacili i wtedy wiadomo ile system pożarł. Można jeszcze do miary efektywności zrobić przeliczenie na kilometr płatnej autostrady. Porównać to z istniejącymi w Polsce systemami.
    Poza tym uważam, że w państwie demokratycznym należało by zrobić referendum dając opcje do wyboru np:
    -bramki
    -winiety
    -"bezpłatne" z doliczeniem do paliwa
    Referendum ma tu uzasadnienie, bo jest to decyzja na długie lata daleko sięgająca poza bieżącą kadencję.
  • aboutblank 09.01.11, 16:44
    Czy ten post Wehrmachtowski nazista Donek skończy wreszcie z psuciem Polski? Niech z nim ktoś wreszcie skończy.
  • agnostic5 07.02.11, 10:33
    Grabarczyk chce płatnej obwodnicy we Wrocławiu, tylko dlatego, że z tego miasta jest Schetyna.
    Schetyna jedzie do Lublina podburzać ludzi przeciwko Grabarczykowi.
    Walki frakcyjne w partii mają wpływ na politykę państwa! Czy PO to już PZPR?
    --
    Power to the people!
    www.youtube.com/watch?v=Wos-dDxpJlQ
  • Gość: anoreksja IP: 212.180.192.* 07.02.11, 14:45
    Darmowa droga dla Scheta? Po moim trupie - miał powiedzieć minister Grabarczyk jednemu z dolnośląskich posłów PO
    (za "Wprost")

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka