Dodaj do ulubionych

wypożyczalnie rowerowe

21.01.11, 09:50
We Wrocławiu się planuje od chyba 2 lat, a w Gdańsku realizuje:
www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Rusza-siec-miejskich-rowerow-w-Gdansku-i-Sopocie-n44916.html
co ciekawe miasto nie wyda na to ani złotówki, a nawet jeszcze zarobi:

Firma nie tylko wdroży i będzie obsługiwać cały system, ale go także sfinansuje. Zarabiać ma na reklamach, które pojawią się nie tylko na rowerach, ale także na 60 stacjach, w których rowery będą wypożyczane. Co zyska miasto? Poza zadowolonymi mieszkańcami także opłatę za ustawienie wypożyczalni w pasie drogowym.

dlaczego we Wrocławiu nie pojawił się taki chętny inwestor. On sam odpowiada dlaczego wybrane zostały Gdańsk i Sopot:

- Chcemy wprowadzić nową koncepcję poruszania się po Trójmieście. Tym bardziej, że Gdańsk to stolica dróg rowerowych w Polsce

czyli najpierw miasto inwestuje w infrastrukturę rowerową (Gdańsk robi to systematycznie od kilku lat), a inwestorzy sami się znajdują.

Edytor zaawansowany
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 22.01.11, 19:11
    Mało mówimy o kosztach indywidualnych wejścia do systemu.
    Ludzie się cieszą a cieszą się głównie ci co mają rowery.
    Sam chciałbym wziąć koleżankę na rower ale musiałaby się zalogować do systemu.
    Malo kto jednak rozumie że zalogowanie się będzie kosztować 100-120 zł i niestety jest to oplata roczna.
    Zatem cieszenie się że 30 minut będzie za darmo to mrzonka bo kto będzie chciał cały rok z RM skorzystać to stać go będzie płacić abonament ale kto kilka razy w lecie będzie chciał skorzystać to nie będzie zadowolony.
    W systemie zarejestrowanych użytkowników będzie ok 10 razy więcej niż rowerów a to da zysk ok 1000 zł rocznie czyli więcej niż jest warty rower.
    Dlatego dziwi że we Wrocławiu skrócono standardowy czas darmowej jazdy z 30 (standard światowy) na 20 minut.
    Czy 20 minut to dużo ?
    na taka dużą wieś jak Wrocław to byłoby dużo gdyby były ścieżki i światła o czasach jak dla kierowców. Tymczasem wiemy jak jest.tam gdzie nie ma ścieżek jeździ się bocznymi drogami lub po chodnikach a tak gdzie są ddr to nie można podgonić jadąc po wyasfaltowanej ulicy.
    Zwykle nad czasem jazdy się nie zastanawiamy bo jedziemy od drzwi do drzwi i czasy ans satysfakcjonują bo oszczędzamy czasy dojścia do przystanku czy znalezienia parkingu.
    Teraz jednak jazda rowerem może stać się nerwowa.
    Od tych 20 minut musimy odjąć czas pobrania roweru i czas zdania.
    Zostaje15-17 minut.
    Podróż wydłuży się nam o dojście do stacji co będzie dłuższe niż dojście do przystanku.
    przy 1200 rowerów byłoby to może znośne ale nie przy 140 jak u ans.
    My nawet nie wiemy czy to program pilotażowy.
    Z tego co wiem od osób które korzystały z wypożyczalni, bardzo denerwujące jest że gdy nadkładamy drogi do stacji to nie mamy gwarancji czy rower będzie wolny.Zwykle rowerów brakuje właśnie wtedy gdy nam się spieszy bo to zwykle ma miejsce w szczycie gdy i inni potrzebują roweru.
    Zatem te kilkanaście minut będzie się nadawało tylko do dojechania od punktu A do punktu B i będzie trudno wejść do sklepu i zdarzyć bez stresu oddać rower.
    To kolosalna różnica między rowerem zwykłym a miejskim.
    Przy miejskim jednym rowerem jedziemy do sklepu a innym wracamy a to znaczy że nachodzimy się .
    Jaki sens jest w skracaniu 30 minut do 20 ?
    Przecież jak będę potrzebował roweru na dojazd od A do B w 15-20 minut to zdam rower po tym czasie a nie będę na nim siedział do pełnych 30 minut.
    Zatem to tylko zbędna nerwówka i jak ktoś będzie potrzebował roweru na 20 minut jazdy i 10 minut załatwiania sprawy to przejeżdżając koło innej stacji wymieni sobie rower aby wydłużyć czas i móc podjechać pod drzwi w punkcie B mając dodatkowo gwarancję ze po wyjściu z B rower będzie przypięty do płotu co da następny zysk w oszczędności chodzenia po rower na stację oraz ze on na tej stacji będzie.
    generujemy niepotrzebny stres ,czyli zmniejszamy przyjemność z jazdy rowerem, oraz zabieramy ludziom czas na jechanie zygzakiem miedzy stacjami (nadkładanie drogi0 aby zmienić rower jak najbliższej celu i jak najbliżej końca tych 20 minut.




    Jeszcze gorsze jest gdy stacja jest pełna i nie możemy roweru zdać.
    Mam jednak nadzieję że gdy będziemy tracić czas na znalezienie wolnej stacji to nie będą nas karać za to ze rowery nie są przemieszczane przez zarządzającego.Rozumiem ze przyjeżdżając do pełnej stacji nie będę musiał zamieniać rowerów tylko przeciągnę kartą i przedłużę czas o następne 20 minut co pozwoli mi zamiast szukać wolnej stacji, pojechać do celu gdy będzie mało czasu, i po załatwieniu spraw szukać stacji do zdania już bez pośpiechu.
    W praktyce to szukanie będzie bardzo rzadkie bo rower będzie nam potrzebny do powrotu do naszej dzielnicy.

    No ale przecież RM nie da się wrócić do swojej dzielnicy bo stacje będą tylko w centrum.
    Ilu rowerzystów będzie korzystało z RM w centrum skoro to będzie zmuszało do dojechania doń tramwajem lub autem ?

    To może niech to nie będą rowery miejskie tylko parkingowe ?
    proponuję zrobić duże parkingi na obrzeżach centrum i z parkingu będzie się brało rower do centrum.Wtedy będzie gwarancja że każdy rower wróci tam ska został zabrany i nie trzeba będzie ich przewozić .Rowerami będą zarządzać właściciele parkingów i będzie to dla nich dodatkowy zysk bo albo rowery będą płatne albo będą zachęcać do parkowania na parkingu gdzie RM są zainstalowane.
    Zresztą chyba ameryki nie odkrywam bo skoro we Frankfurcie ( i wielu innych miastach) są rowery kolejowe przy dworcach to służą głównie przyjezdnym i są wysokie szanse ze przyjezdny wróci na ten sam dworzec.
    Tam jednak system jest inny.Rower można "porzucić" w dowolnym miejscu ( wiem to tylko z sieci) więc ktoś je musi zbierać.Wypożyczenie jest na smsa i zdając trzeba podać miejsce pozostawienia co musi chyba obowiązywać w jakiś ponumerowanych sektorach aby rowerów nie szukać jak ktos zbyt ogólnie określi miejsce.

    Zatem tak jak Straż Meijska obsługuje rejon magistratu tak rower miejski będzie obsługiwał tylko centrum a tym kontekście całe to moje narzekanie na to ze 20 minut to mało traci sens :PPP

    Wracając do Gdańska 1200 rowerów to około 12.000 zalogowanych, czyli prawie 1,5 mln z abonamentu
    Marnie to widzę przy abonamencie corocznym w kwocie 100 zł.
    Albo bierzemy abonament i nie stresujemy ludzi dodatkowymi opłatami albo dajemy niski abonament i dajemy się ludziom złapać na przekroczenie czasu .Dwóch srok na raz nie da się złapać.

    O RM też wzmianka była tu na forum
    link
  • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 23.01.11, 19:47
    Ciekawy. Przedni błotnik nietypowy, ale wygląda na bardzo skuteczny. Co lepsze, napęd jest za pomocą wału kardana. Rewelacyjna rzecz w rowerze miejskim. Taka zabawka jest praktycznie niedostępna dla zwykłego śmiertelnika, trzeba kupić cały fabryczny rower. A takich jest mało i ceny są zaporowe. Z opisu i zdjęcia wynika, iż inwestor nie leci w kulki np. kupowaniem rowerów z supermarketu za 99zł.
    Gdzie i kiedy będzie można kupić TEN rower miejski? Na niskich łąkach? Czy trzeba wpierw zamawiać? Ja taki chcę !
  • garym 23.01.11, 22:27
    N niskich łąkach od kilku lat już nic nie kupisz :)
    A ponadto gdybyś taki charakterystyczny rower kupił i chciał go użytkować, to od razu byłbyś oskarżony o paserstwo. Ponadto wydaje mi się, że te rowery będą miały jakieś zabezpieczenia elektroniczne, oraz system lokalizacji. choćby po to by ustalić gdzie jest nadmiar, a gdzie niedobór rowerów.
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 27.01.11, 08:50


    link
  • garym 01.02.11, 22:59
    nasz jednak wydaje się bardziej zniszczalny
    rower miejski
    nie wiem też czy części nie są uniwersalne i czy nie pasują do normalnych rowerów
  • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 02.02.11, 00:01
    Koła na pewno będą pasować, lampka, koszyk, błotniki, linki też ;-)
    He, kiedyś szukałem podobnego przódu. Kółeczko(26"?, a może lepiej 28") kluczem 15 się odkręci? A może inny trzeba wziąć? Ta przednia lampka ma być z ledem mocy, czy zwykła żarówka lub pozycyjny led (za 15z)ł? Podajcie długość linek? Może coś się podpasuje. Kierownica z mostkiem nieźle będzie pasować do niejednej damki. Przecież to jest zwykły rower, pełno takich jeździ po Wrocławiu. Jedyna różnica to doczepka z tyłu na ramie, czyli trochę zmieniona rama. Raczej będzie mało chętnych. Trzeba te rowerki udekorować np. karteczką "Wypożycz mnie". Zestaw pinezek zebranych na wrocławskich duktach już mam odłożony. Trzeba będzie zwrócić właścicielowi (UM) w formie jaką mi dostarczono :-)
    Dla porównania chyba w barcelonie są takie rowerki publiczne . Kółeczka małe, zaadoptowanie jedynie do roweru dziecinnego, ale nie w jednym , bo kółka są różnych rozmiarów. Błotniki też nie zwyczajne. Na kierownicę mogą mieć smak jedynie choperowcy( o ile im się spodoba, taki to już rasa). Układ przeniesienia napędu z racji małego kółka nie pasujący do zwyczajnego 28" roweru.
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 03.02.11, 14:19
    A co to przeszkadza aby był w oryginalnych kolorach
    foto

    Raz piszą że będzie szaro-czarny, kiedy indziej żólto-czerwono-zielony
    Czy to plastyczka miejska ma mówić nam lub zarządzającemu jak mają wyglądać rowery ?
    plastyczka to może sobie wybierać stojaki rowerowe bo następne nie będą musiały tak samo wyglądać.
    Ale jak się wybierze malowanie rowerów to jak zginie 20-30 % czy jak trzeba będzie uzupełniać naturalne ubytki to malowanie będzie kosztować więcej niż kupno gotowego roweru u Chińczyków.
    Przecież to są koszty zarządcy i nasze bo pójdzie to w ceny usług.
    Już i tak zamiast standardowych 30 darmowych minut będzie tylko 20.
    Rowery są charakterystyczne.O ich wyglądzie decyduje głownie kolorystyka reklam.

    Można zamówić duże naklejki na ramy które je ożywia.
    Można zamocować małe proporczyki z logo Wrocławia.
    Ale przemalowywać fabryczne malowanie to głupota jeśli kształt ramy będzie taki ze rower będzie rozpoznawalny nawet jak go złodziej przemaluje.

    Nie wiem tylko dlaczego damka jest bez koszyka.
    No ale na innych fotkach damka jest z głębokim koszykiem.
    W gdańsku to rowerzyści decydują o kolorze.
    Każdy może pomalować "swój rower ".
    link

  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 03.02.11, 14:40
    cytat
    Beata Urbanowicz, plastyk miejski: - Chciałabym, by miał jednorodną i zdecydowaną barwę, najlepiej żywozieloną z niewielkim elementem w barwach miejskich. Natomiast biuro promocji uważa, że powinien być pomalowany w całości na żółto-czerwono.


    Jestem za jednolitym żywym kolorem.

  • garym 04.02.11, 21:43
    wystarczyłoby zastosować jakieś nietypowe rozmiary np. średnicę osiek, mostku itp. i w ten sposób wyeliminować chętnych na "darmowe"części. Takie rowery oferowane są przez DB w Niemczech. Sztyca podsiodłowa, chociaż regulowana, nie da się wyciągnąć.
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 04.02.11, 14:45

    zaprezentowano-rower-miejski-pojedziemy-nim-wiosna


    wiemy-ile-beda-kosztowac-i-skad-bedziemy-wypozyczac-rowery-miejskie
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 29.06.11, 20:15


    link
  • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 30.06.11, 01:13
    Wiecie drogie dzieci, że w dwóch jadących obok siebie wrocławskich rowerach miejskich nie działało oświetlenie.
    1. przód i tył - ciemność
    2. tył, przód jakoś świecił.
    Po niecałym miesiącu od nowości. SM do boju, łatwa łapanka - początkujący.
    A tak na poważnie, mamy próbę 150 nowych rowerów. I okazuję się, że już oświetlenie czasem szwankuje. Po prostu producenci produkują mało żywotne oświetlenie rowerowe. Ono jest zbyt delikatne w wersji popularnej.
    Jak już wcześniej wspominałem, wpadają mi w oko liczne wycieczki grupowe na publicznych rowerach miejskich. Noż rekreacja się dorwała, a miała być użytkowa część rowerzystów.
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 30.06.11, 09:50
    > Wiecie drogie dzieci, że w dwóch jadących obok siebie wrocławskich rowerach mi
    > ejskich nie działało oświetlenie.
    > 1. przód i tył - ciemność
    > 2. tył, przód jakoś świecił.
    > Po niecałym miesiącu od nowości. SM do boju, łatwa łapanka - początkujący.
    > A tak na poważnie, mamy próbę 150 nowych rowerów. I okazuję się, że już oświetl
    > enie czasem szwankuje. Po prostu producenci produkują mało żywotne oświetlenie
    > rowerowe. Ono jest zbyt delikatne w wersji popularnej.
    I to jest odpowiedź na zarzuty kierbaranów, że rowerzyści nie potrafią zadbać o oświetlenie.


    > Jak już wcześniej wspominałem, wpadają mi w oko liczne wycieczki grupowe na pub
    > licznych rowerach miejskich. Noż rekreacja się dorwała, a miała być użytkowa cz
    > ęść rowerzystów.
    Na nich firma zarabia bo wypożyczają na dużej niż 20 minut.
    Zastanawiają mnie puste stacje bo na mieście mało widać jeżdżących RM.
    Kłódki szyfrowe okazały się porażką bo ludzie zamieniają się nimi , spinają dwa rowery, zabierają kłódki i zapinają na słupkach sygnalizatorów.
    Jeśli znając stary kod można wprowadzić nowy, to taki kawalarz może zapiąć na słupie kłódkę tak, że trzeba będzie ją ciąć.

  • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 30.06.11, 19:55
    > Zastanawiają mnie puste stacje bo na mieście mało widać jeżdżących RM.
    Ale zauważ , że też tych rowerów jest mało. Są to tak naprawdę zwyczajne rowery i dopiero z bliska i z tyłu widać różnicę. Swoje dokłada też rekreacja. Np. widziałem parkę obok wyspy opatowickiej. Ciekawe ile dołożyli do interesu :D

    > Kłódki szyfrowe okazały się porażką bo ludzie zamieniają się nimi , spinają dwa
    Szczerzę, to mnie to zupełnie nie interesuje. Na spotkaniu na łokietka byłą poruszana kwestia tego poronionego zapięcia. A mówiłem, że gadali głupoty z tą zdalną zmianą kodów w blokadach. Tak samo z tym wbudowanym nadajnikiem i gps. Uważam , że publiczny rower miejski nie powinien mieć takiego. Powinien dokować tylko na swoich stacjach. Te rozwiązanie zostało żywcem wzięte od pierwowzoru nextbike, czy mbike. Wystarczy popatrzeć Ta firma rozpowszechnia rowery miejskie, ale takie bardziej rekreacyjne. O taka automatyczna wypożyczalnia rowerów dla turystów. Znając grupę docelową już chyba wszyscy widzą zalety tego systemu i podejście do tematu.
    Dobrze, że zwiększa się ilość rowerzystów. W kupie jest siła.
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 01.07.11, 09:19
    > > Zastanawiają mnie puste stacje bo na mieście mało widać jeżdżących RM.
    > Ale zauważ , że też tych rowerów jest mało.
    Ależ jeśli stanę na pl.Kościuszki między kilkoma stacjami w których zostało po jednym rowerku
    To spodziewam się w trójkącie dworzec-arkady-przejście świdnickie, 30 rowerków.
    Ponieważ widzę tak mało jeżdżących to spodziewam się że cześć jest w naprawie ale podstawowa przyczyna to to, że ludzie wypożyczają na dłużej i jadą gdzieś rekreacyjnie.



    >Są to tak naprawdę zwyczajne rowery
    > i dopiero z bliska i z tyłu widać różnicę.
    Rzucają się w oczy nawet z przodu , choćby przez fakt włączonych świateł.


    > Swoje dokłada też rekreacja.
    Tak właśnie myślę.

    > Np.
    > widziałem parkę obok wyspy opatowickiej. Ciekawe ile dołożyli do interesu :D
    Znaczy się, że niedługo spadnie zainteresowanie.
    Co ciekawe nie ma już studentów.




    > Szczerzę, to mnie to zupełnie nie interesuje. Na spotkaniu na łokietka byłą por
    > uszana kwestia tego poronionego zapięcia. A mówiłem, że gadali głupoty z tą zda
    > lną zmianą kodów w blokadach.

    Mnie też zdziwiło jak na innym spotkaniu wmawiał ze kłódka będzie miała kod zgodny z algorytmem keylock (?) czyli zmienny.

    >Tak samo z tym wbudowanym nadajnikiem i gps.
    Tu akurat zakładam że kilka rowerów ma zamontowanych w siodełku, bo dziś to koszt ok 170 zł.


    > Dobrze, że zwiększa się ilość rowerzystów. W kupie jest siła.
    O ile pamiętam dobrze to zalogowanych jest już 11.000.
    Brak rowerów w stacjach zwalnia administratora od konieczności przewożenia ich.


  • benek.z.gw 08.07.11, 08:30


    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 01.07.11, 10:40
    … godz. 09.00 ul. Rzeźnicza, patrol stwierdził w podwórzu porzucony rower miejski, w którym uszkodzony był koszyk, siodełko, zerwane były reklamy i zabezpieczenia. Powiadomiono osobę odpowiedzialną z firmy Next Bike…


    link
  • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 01.07.11, 18:16
    No, może w końcu kupię tanie kółka do roweru.
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 01.07.11, 22:59
    > No, może w końcu kupię tanie kółka do roweru.

    Poluj, należy się 10% znaleźnego.
  • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 01.07.11, 23:36
    Linkę to trzeba wziąć na suma. Tylko jaki haczyk będzie najlepszy?
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 02.07.11, 11:21
    Polacy znaleźli sposób na to aby RM zawsze czekał na nich w stacji.


    link
  • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 07.07.11, 18:24
    Nexbike inwestuje na Ślasku
    link
  • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 15.07.11, 16:47
    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 18.07.11, 08:09
    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 18.07.11, 08:16
    Australia Brisbane reklamują polską herbatkę
    Australia Brisbane
  • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 18.07.11, 19:17
    Podstępem złapali złodziei RM .Sporo odzyskano

    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 19.07.11, 15:18
    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 19.07.11, 16:56


    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 20.07.11, 19:34
    RM którego nie trzeba odstawiać do stacji
    Polak wymyślił

    link
  • Gość: lovelo 骑&# IP: *.e-wro.net.pl 31.07.11, 19:20

    wroclawianie-beda-mogli-zdecydowac-gdzie-powstana-nowe-stacje rowerowe
  • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 31.07.11, 19:22
    WRM - instrukcja obsługi


    link
  • Gość: cyklisty IP: *.e-wro.net.pl 06.08.11, 11:54
    mapka

    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 12.08.11, 08:01
    Liczbę dodatkowych stacji zwiększono z 17 do 18, a liczbę rowerów ze 150 na 200 (nie licząc 140 dotychczasowych).

    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 12.08.11, 09:30
    100 stacji i 700 rowerów .
    No no , nie nadążą kraść i dewastować.

    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 12.08.11, 09:58
    Pierwsze stacje pojawią się dopiero 22 sierpnia.

    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 23.08.11, 16:00
    ruszyla-pierwsza-nie-oplacona-przez-urzad-stacja-roweru-miejskiego
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 02.09.11, 20:21


    link

    Jak wynika z info połowa wypożyczeń odbywa się za darmo.
    Jeśli 35.000 rowerzystów zapłaciło minimum 2 zł to przychód przez 2,5 miesiąca wyniósł 70-100 000 zł.
    Daje to 500-750 zł na jeden rower co w skali roku da 2,5-3,5 tys na rower.
    Całkiem niezły wynik.
    Do tego należy doliczyć co najmniej 1000 zł za reklamę i 1500 od UM za kontrakt.
    To daje 5-6,5 tys. na rower.
    Zakładam wypożyczalnię.


  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 05.09.11, 20:26
    Dziś widziałem nową stacje za zajezdnią autobusową na Grabiszyńskiej.
    Postawiona jest nietypowo bo na trawniku.
    Jeden rower na stacji, wyświetlacz załączony .Zdaje się, że była bez panelu solarnego.

    Koło FAT i na Oporowie stacji nie znalazłem.

  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 07.09.11, 08:28
    Na Oporowie na ul.Balzaka róg Karmelkowej postawiono stację z 10 rowerami.
    Stacja czynna.

    Kolej na FAT
  • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 09.09.11, 16:09


    Stoi już stacja przy Magnolii ale jeszcze bez panelu

    Lanie wody o spóźnieniu
  • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 09.09.11, 16:32
    .....
    # także stoi jakiś terminal na Świdnickiej k./Borówki (zafoliowany)

    # stoi terminal na pl.Legionów- niepodłączony

    # sprawdziłem teren przy FAT --nie ma śladu terminala
    # wokół pl.Powstańców Śląskich (nie ma śladu)
    # Grabiszyńska Verona koło zajezdni ---dalej stoi tylko jeden rower
    # Balzaka róg Karmelkowej - stoją 2 rowery



    Zbliża się koniec sezonu ( 2 albo 3 miesiące przerwy jest w kontrakcie-różnie podają)

  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 13.09.11, 18:42
    Stoi już dziś ale ma ruszyć do końca tygodnia.

    Podobnie Arkady Wrocławskie ruszą z nią.


    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 16.09.11, 08:32


    Stoi stacja ekranem do budynku Arkad ( odstęp chyba niecały metr).
    Wszystko po to aby na plecach panelu umieścić dużą reklamę Arkad.
    Stacja nieczynna, brak elektroniki, ale dla picu zabrali 10 rowerów z innych stacji i przypięli pod Arkadami.


  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 16.09.11, 08:47


    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 16.09.11, 08:36
    Szukałem koło Renomy i nie znalazłem, a tymczasem stoi sobie sierotka co widać na kamerze

    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 16.09.11, 08:37
    Stoi sam panel bez elektroniki
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 21.09.11, 11:57
    Stacja chyba kompletna bo w sobotę miała panel solarny i kilka rowerów.
    W niedziele rowerów ubyło tzn że działa (choć Next Bike kombinuje z przestawianiem rowerów więc może jednak nie).

    ------------------
    Helios , Arkady Wr. i Renoma miały być oddane do końca zeszłego tygodnia a do końca września 15 pozostałych stacji.)
    Ruszył tylko Helios więc czarno widzę
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 23.08.11, 14:07

    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 25.08.11, 17:54
    Zamiast płacić 4 zł za godzinę,można zapłacić 80 gr za 80 minut.

    www.m-bike.info/pl/m-bike/strona,45/karnet-wrm.html
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 30.08.11, 12:20
    link
  • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 07.11.11, 13:43
    Mniej osób korzysta w wrocławskich rowerów miejskich

    Tak jak jeszcze niedawno rowery miały ponad 2,5 tysiąca wypożyczeń dziennie, tak teraz liczba ta spadła poniżej tysiąca. Jednego dnia zdarzyło się nawet, że tylko około stu osób skorzystało z systemu. Najwyraźniej rowerowy boom we Wrocławiu to już przeszłość

    więcej
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 08.09.11, 21:29

    Dewastacje WRM

    link
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 12.09.11, 18:51
    Widziałem dziś dziwnego użytkownika WRM. Jechał ul.Powstańców Śląskich w kierunku południowym.
    Trudno to jednak nazwać jazdą bowiem miał "spadniemy" łańcuch i jechał jak szalony metodą na hulajnogę.

    Wyjaśnienia mogą być dwa .
    Otworzyli wreszcie stację w okolicy ronda
    lub ukradł ten rower
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 13.09.11, 18:33
    Uległem euforii WRM ale jak ochłonąłem to zacząłem się zastanawiać ile PR jest w informacjach spływających do prasy.
    Zaczynam przyjmować te informacje z ostrożnością a postępy w realizacji szumnych planów tylko mnie utwierdzają ze różowo nie będzie.
    Obserwuje jak wiele rowerów ma zdewastowane lampki.
    Na Facebooku pojawiają się zdjęcia rowerów odartych z reklam czyli robiących za prywatne rowery.
    Młodzież bierze je sobie za friko korzystając z tego, że kody nie są zmieniane a rowery nie są blokowane elektromagnesami.
    Rowery są wrzucane jeden na drugi, spinane po dwa .
    Ostatnio coraz mniej rowerów stoi na stacjach.
    Wiele miast wycofało się z idei RM.

    Dziwie się niefrasobliwości zarządzającego.
    Gro rowerów jest dewastowanych na stacji więc tam powinien być monitoring (choćby atrapy kamer).

    Rowery powinny mieć GPS ale powinno się zacząć od elektrozamków.

    Panel słoneczny na Świdnickiej obrócony jest w przeciwną stronę .
    Nie chcę krakać ale sam serwis nie upilnuje WRM.
    Powinien powstać system kontroli społecznej poprzez np premiowanie "ochroniarzy" którzy np odnajdują rowery.










  • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 14.09.11, 01:40
    Nasz rower miejski jest na licencji szwabskich wypożyczalnie rekreacyjnych. Czyli takich przy hotelikach w lesie, nad wodą. Tam się sprawdza konkretnie ten system. Prezio przejął gotowca. Za bardzo nie mogą tam nic zmienić. Sam wiesz, że na początku szli w zaparte, że rowery mają lokalizatory, ale jak im ukradli 10% rowerów , to się wydało. Elektromagnesów w stacji raczej nie zamontują - brak nadmiaru energii - zasilanie z paneli słonecznych. Czytałem wywiad z preziem, że chce od podstaw zrobić system roweru miejskiego, gdzie wszystko ma się mieścić w rowerze( terminal, nadajnik)..

    > Obserwuje jak wiele rowerów ma zdewastowane lampki.
    > Na Facebooku pojawiają się zdjęcia rowerów odartych z reklam czyli robiących za
    > prywatne rowery.
    > Młodzież bierze je sobie za friko korzystając z tego, że kody nie są zmieniane
    > a rowery nie są blokowane elektromagnesami.
    > Rowery są wrzucane jeden na drugi, spinane po dwa .
    > Ostatnio coraz mniej rowerów stoi na stacjach.
    Nie jest źle, nadal nie ma ofert kół z prądnicą z przodu i 3biegami z tyłu - A JA CHCĘ KUPIĆ, tanio :D
    Nie przyglądam się zbytnio tym rowerom, ale one naprawdę są tak dewastowane? Może ich jakość wykonania im w tym sporo pomaga?
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 15.09.11, 11:17
    Poprawią mapy i instrukcje

    link

  • Gość: cyklisty IP: *.e-wro.net.pl 16.09.11, 08:27
    Mariusz korzysta i nie płaci.
    Mariusz nie daj się wyprzedzić

    link

    Ponoć przekroczył już 200 wypożyczeń.
  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 21.09.11, 10:37
    Chcesz mieć pewność, że na stacji znajdziesz rowery ?
    Możesz to sprawdzić aplikacją na androida.



    liczba rowerów na stacji -program

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka