Dodaj do ulubionych

Będą nowe pociągi i połączenia Kolei Dolnośląskich

01.12.11, 10:15
Tak trzymać.
Edytor zaawansowany
  • schlesiener 01.12.11, 10:19
    Do 2013 roku do Polski ma przyjechać także pięć nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), które Kolejom Dolnośląskim dostarczy nowosądecka firma Newag.
    Nowy Sącz nie leży w Polsce? Zmieńcie mapę w redakcji, choć lepiej i taniej będzie posłać autora artykułu do szkoły na lekcje geografii w szkole podstawowej!
    Koleje Dolnośląskie zostały powołane do życia ustawą sejmiku wojewódzkiego w grudniu 2007 roku. Po lekcjach geografii polecam dodatkowo lekcje WOS. O kiedy Sejmik Wojewódzki jest ciałem ustawodawczym?

    Wyjaśnienia Ładniakowej to istna kpina. Wychodzą jej kompetencje i "znajomość" tematu.
  • l_wro 01.12.11, 11:45
    Poziom dziennikarstwa jest coraz niższy. Gdzie te czasy kiedy dziennikarz był inteligentnym oczytanym człowiekiem. Takie błędy jak ten z Nowym Sączem to jakaś masakra. Ustawa w wykonaniu Sejmiku też jest dobrym kwiatkiem.
    Sugeruję przeczytać tekst na spokojne przed wysłaniem do redakcji. Takie babole sugerują że nie dziennikarz nie przyłożył się do roboty, a szkoda bo sam artykuł bardzo ciekawy.
  • Gość: h IP: *.ssp.dialog.net.pl 01.12.11, 23:44
    Historia lubi się powtarzać. Sytuacja na kolei w RP przypomina czasy:

    Rozbicia dzielnicowego - okresu w historii Polski od ustawy sukcesyjnej Bolesława Krzywoustego ..... w trakcie którego Polska rozdrobniona została na kilkanaście księstw niepołączonych władzą centralną i pogrążona była w bratobójczych walkach między książętami (czytaj spólki na kolejach w RP).

    Geneza rozbicia dzielnicowego

    Polska Piastów, jak pozostałe monarchie wczesnofeudalne w Europie, była państwem słabo powiązanym wewnętrznie. Liczne zdobycze terytorialne przynosiły sławę władcy, ale utrudniały zarządzanie zróżnicowanymi organizmami administracyjnymi, co powodowało silne tendencje odśrodkowe. Decentralizacji władzy sprzyjały również interesy możnych i duchownych Kościoła
    (Złodziele wzięli kasę i a resztę rozkradli)
    Kolej jest gospodarna - producent humusu z podkładów torowych. Czekaja az zgniją i potem....
  • Gość: as IP: *.xdsl.centertel.pl 01.12.11, 10:46
    Hmm... Jak tam te dwa stare wagony, wyremontowane za wielkie pieniądze, które i tak nie jeżdżą?
  • olek_01 01.12.11, 10:58
    redlist napisał:

    > Tak trzymać.

    Lubię to ! :-)
    i kibicuję KD - jak się chce to można :-)
    --
    Jazda to nie jest zabawa - cały czas analizuj sytuację, stosuj się do ograniczeń - uratujesz komuś blachy/życie
  • Gość: Michał IP: *.aster.pl 01.12.11, 11:34
    A co ze Świdnicą? Miał być remont linii przez Sobótkę i ...?
    KD powinny uruchomić przyspieszone szynobusy do Świdnicy przez Jaworzynę. Czas jazdy wyniósłby ok. 70 min. czyli nawet krócej niż wcześniej zapowiadane 75 min. przez Sobótkę. A jak linia Wrocław - Jelenia Góra zostanie wreszcie porządnie zmodernizowana, to można spokojnie zejść poniżej 1 godz.;-)
  • Gość: jandzban IP: *.dynamic.chello.pl 01.12.11, 14:23
    Co ma KD do remontu linii? Mogą sugerowac, lobbować, ale nie wyremontują.
  • Gość: życzliwy IP: *.play-internet.pl 02.12.11, 06:52
    remont linii
  • 1marek133 01.12.11, 11:58
    Łatwo KD się jeździ nowym taborem zakupionym przez urząd Marszałkowski. Jednak przewozy Kd w naszym województwie są marginalne, a koszty wysokie. Prawdziwym przewoźnikiem są Przewozy Regionalne, a tu mamy tabor zabytkowy, chociaż właściciel jest ten sam. A te 5 EZT z Newagu to na razie nic nie znacząca propaganda sukcesu.
  • Gość: afeawe IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.12.11, 14:10
    Tylko, że kasa PR idzie do warszawy a z KD idzie do województwa a to jest znacząca różnica ;]
  • tora_tora 01.12.11, 12:09
    kolejowe działania samorządu województwa biją na głowę osiągnięcia radzieckiej ekonomii- reaktywacja linii kolejowej do harachova (szklarskiej) to chyba najlepszych przykład- pociągi woziły powietrze, więc już nie jeżdżą, oficjalnie ze względów technicznych; z innymi nowymi trasami jest podobnie, może za wyjątkiem cześći połaczej przy wrocławiu. wszystko to ze względów ideologicznych- za kilka lat śladu po tym nie będzie, będą tylko długi i większy deficyt.
  • Gość: kolejorz IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 01.12.11, 16:44
    KD przejmą zadania PR które w ciagu kilku lat zostana na DS zlikwidowane

    wystarczy brak zamówienia na przewozy z urzedy marszałka

    W KD zatrudni się swoich i oby nie byli to stray wyjadacze z PR
  • ralfx 01.12.11, 12:52
    Czy co sie w tej kwestii dzieje?
  • Gość: satyron IP: *.play-internet.pl 01.12.11, 14:45
    bylaby pieknym polaczeniem. Wystarczy zobaczyc gesta siec kolejowa pozostawiona przez Niemcow i wyobrazic jakby moglo to funkcjonowac w chwili obecnej. Obecnie w Swidnicy remontuja piekny dworzec .....mam nadzieje ze najpozniej za 2 lat pojade pociagiem ze swidnicy do Wroclawia
  • Gość: Michał IP: *.aster.pl 01.12.11, 18:22
    Ale właśnie już teraz powinny jeździć szynobusy przez Jaworzynę. Albo żeby chociaż w Jaworzynie były skomunikowania pociągów PR z KD! W poprzednim rozkładzie było lepiej, teraz najszybciej to 1.5 godz. (przez brak skomunikowań).
  • catz 02.12.11, 15:35
    W tym i zeszłym roku? W złotówkach proszę. Jeśli to możliwe, w następnym artykule o kolei.
  • Gość: Sir Galahad IP: *.jeleniagora.vectranet.pl 09.07.13, 01:53
    Taczerystowski przygłup z ciebie.
  • misiek864 19.02.13, 11:11
    Życzymy naszym Koleją samych sukcesów. Trzy nowe trasy i nowy tabor nic tylko stawiają na rozwój i wygodę klientów. Trasa Jelenia Góra - Zgorzelec to strzał w 10!!!!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka