Dodaj do ulubionych

Aleja Wielkiej Wyspy potrzebuje wydzielonego to...

08.03.13, 10:28
Nie ma pieniędzy. Wydaliśmy na piłkę.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Qr IP: *.wroclaw.pios.gov.pl 08.03.13, 10:50
    Obawiam się, że gdyby nie ta piłka, to dalej nie byłoby tramwajów na Gaj i Kozanów, AOW nadal byłaby tylko doskonałą kiełbasą wyborczą, Most Millenijny nadal kończyłby się w polu, dworzec główny by śmierdział i się sypał, lotnisko byłoby zupełnie lokalne, a do Warszawy dalej jeździlibyśmy przez Długołękę.

    Inwestycje te były planowane i przygotowywane od dziesiątków lat, ale faktyczna realizacja ruszyła dopiero po niespodziance od UEFA.
  • radeberger 08.03.13, 11:08
    Gość portalu: Qr napisał(a):

    > Obawiam się, że gdyby nie ta piłka, to dalej nie byłoby tramwajów na Gaj i Koza
    > nów

    To w koncu podstawowa zasada paradygmatu pilki noznej - rozbudowa sieci tramwajowej przy okazji budowy stadionu. Wyglada na to, ze trzeba jeszcze jeden postawic, aby Nowy Dwor i Psie Pole sie doczekaly.

    Czyli ze splata dlugow - za 100 lat mozna bedzie pomyslec o innych osiedlach. Pomyslec, ze Niemcy w te 100 lat zrobili wiecej torowisk, niz jest obecnie. A stadionow nie nabudowali...

    > AOW nadal byłaby tylko doskonałą kiełbasą wyborczą, Most Millenijny nadal
    > kończyłby się w polu, dworzec główny by śmierdział i się sypał,

    Pilka nozna nosnikiem cywilizacji. Wiemy, wiemy..

    > lotnisko byłoby
    > zupełnie lokalne, a do Warszawy dalej jeździlibyśmy przez Długołękę.

    Lotnisko jest ciagle to samo jesli idzie o pasy slonko. Tylko buda nowa. Do Ameryki dalej nie polecisz.
    Do Warszawy zas mozesz jechac co prawda przez Poznan lub Katowice, ale S8 ciagle idzie przez gmine Dlugoleka..
    --
    Ego contemno Latin.
  • Gość: Qr IP: *.wroclaw.pios.gov.pl 08.03.13, 11:23
    > Czyli ze splata dlugow - za 100 lat mozna bedzie pomyslec o innych osiedlach. P
    > omyslec, ze Niemcy w te 100 lat zrobili wiecej torowisk, niz jest obecnie. A st
    > adionow nie nabudowali...

    Oj tam, lepiej nie robić nic ciż wszystko na raz?
    No i zniknąłeś stadion olimpijski ;)

    > > AOW nadal byłaby tylko doskonałą kiełbasą wyborczą, Most Millenijny nadal
    > > kończyłby się w polu, dworzec główny by śmierdział i się sypał,

    > Pilka nozna nosnikiem cywilizacji. Wiemy, wiemy..

    Niechby i nawet pływanie synchroniczne. Grunt że był bodziec do sprężenia się, bo inaczej będzie wstyd na cały świat. Kiedy jeszcze ostatnio (i z jakiej okazji) takie pieniądze z budżetu centralnego poszły na Wrocław?

    > > lotnisko byłoby
    > > zupełnie lokalne, a do Warszawy dalej jeździlibyśmy przez Długołękę.
    >
    > Lotnisko jest ciagle to samo jesli idzie o pasy slonko. Tylko buda nowa. Do Ame
    > ryki dalej nie polecisz.

    Lotnisko to nie tylko pasy.

    > Do Warszawy zas mozesz jechac co prawda przez Poznan lub Katowice, ale S8 ciagl
    > e idzie przez gmine Dlugoleka..

    Ale co to ma do rzeczy? Zbudowali S-kę? Zbudowali. Ruch z terenów zabudowanych wyprowadzili? Wyprowadzili? Jest gorzej? Niektórym najwyraźniej tak.

    W żadnym wypadku nie twierdzę, że budowa stadionu była miastu niezbędna. śmiem tylko wątpić, czy bez tego ruszyłoby się cokolwiek.
  • radeberger 08.03.13, 20:04
    Gość portalu: Qr napisał(a):

    > Oj tam, lepiej nie robić nic ciż wszystko na raz?
    > No i zniknąłeś stadion olimpijski ;)

    Nie zniknąłem stadion olimpijski (taaa...) - został wybudowany, gdy sieć torów tramwajowych już istniała. Pała z historii... i polskiego.

    > Niechby i nawet pływanie synchroniczne. Grunt że był bodziec do sprężenia się,
    > bo inaczej będzie wstyd na cały świat. Kiedy jeszcze ostatnio (i z jakiej okazj
    > i) takie pieniądze z budżetu centralnego poszły na Wrocław?

    Przed czy po wojnie sobie życzysz?

    > Lotnisko to nie tylko pasy.

    Jak ogólnie wiadomo - na lotnisko ciągną tłumy, aby tam się raczyć kanapkami zapakowanymi w folię, oraz kawą z automatu. Punkty spotkań na lotnisku zaś przed 20 robią za miejsca ustawek kiboli, a po 22 - za miejsca spotkań doggersów.

    > W żadnym wypadku nie twierdzę, że budowa stadionu była miastu niezbędna. śmiem
    > tylko wątpić, czy bez tego ruszyłoby się cokolwiek.

    To już tylko wina ludzi, że wybierają rządy, które interesują tylko igrzyska.
    --
    Ego contemno Latin.
  • zak-123 08.03.13, 12:03
    Pętla przy stadionie olimpijskim już czeka na pierwszy tramwaj tej nowej linii!!!
    Oby i tym razam nie skończyło się na planach!!
  • krasnaladamu 08.03.13, 12:32
    Pomysł z tramwajem po obwodnicy w większości oczywisty, tylko aż się boję, jak by musieli położyć torowisko przy wieży ciśnień na Wiśniowej.
  • Gość: WK IP: 156.17.33.* 08.03.13, 12:33
    Dość rzadko zgadzam się z argumentacją władz miejskich ale tym razem tak. Linie tramwajowe są uzasadnione jedynie dla silnie i to dość równomiernie (nie tylko w okresach szczytu) obciążonych ciągów pasażerskich. W warunkach wrocławskich oznacza to linie średnicowe a nie obwodowe. Koszt zbudowania wydzielonego torowiska wraz z mostem jest znaczny i sprowadzi się do wyboru: 2 pasy ruchu plus 2 pasy tramwajowe albo 4 pasy ruchu. Wariant "2 pasy ruchu plus 2 pasy tramwajowe" oznacza wygodny przejazd pasażerów tramwajami, zapewne potrzebny jedynie w okresach szczytu oraz spodziewane w tych okresach duże korki dla pojazdów (tylko po 1 pasie ruchu w każdą stronę plus kolizyjne skrzyżowania z ruchem tramwajowym).
    Wariant "4 pasy ruchu" pozwoli na uniknięcie większości korków a transport pasażerski byłby (taniej) obsługiwany przez bardziej elastyczne autobusy (np. przegubowe w szczycie i zwykłe poza szczytem).
    Aleja Wielkiej Wyspy to nie tylko transport pasażerski ale w znacznym stopniu lokalny transport towarowy i jego "zduszenie" przez postawienie torowisk, po których - jak to we Wrocławiu - raz na kwadrans przejedzie jakiś tramwaj, jest rozrzutnością.
    Komunikacja tramwajowe we Wrocławiu działa źle - zamiast prowadzić kosztowną rozbudowę linii peryferyjnych, lepiej skoncentrować się na usprawnieniu linii istniejących poprzez:
    a) maksymalne wydzielenie torowisk w centrum (nawet zamykając niektóre ulice dla ruchu kołowego),
    b) eliminację nadmiaru skrętów na skrzyżowaniach.
  • Gość: Major IP: *.dynamic.chello.pl 09.03.13, 10:28
    4 pasów nie będzie ponieważ garstka szkodników - w porywach kilkudziesięciu ludzi na kilkadziesiąt tys. mieszkańców Wielkiej Wyspy - skutecznie zablokowała to rozwiązanie.

    W tej sytuacji jedynym ratunkiem wydaje być się tramwaj. Zwróć uwagę, że nikt nie wymaga budowy torowiska - chodzi jedynie o zostawienie rezerwy (pasu zieleni) pod jego ewentualną budowę. W takiej sytuacji, kiedy eko-szkodniki się uspokoją można by na tym terenie wybudować nawet nie tramwaj a dodatkowe pasy ruchu.
  • Gość: as IP: *.xdsl.centertel.pl 08.03.13, 16:50
    Zrozumcie wreszcie, że w tym mieście komunikacja zbiorowa, a szczególnie tramwaje NIE są priorytetem.
    Najlepiej pokazuje to dzisiejsza awaria ITS.
  • d.z 08.03.13, 18:17
    Ograniczenie horyzontów urzędników Wrocławia nie jeden raz mieliśmy okazję "podziwiać".
    Podobnie jest i tym razem.
    Gdzie tu wizja? Jak mieszkańcom zaproponować alternatywne połączenia? Co z rozwojem miasta?
    Po co! Przyjdą następni, niech się martwią.
    Póki ktoś nie wyrzuci z pracy tych wszystkich sierot urzędniczych, które swój dzień pracy zaczynają od zmiany butów na bambosze, parzenia kawki i gaworzenia o pierdołach by około 10.00 włączyć wreszcie komputer, przechodzących przed 15.00 w stan gotowości (do wyjścia) czyli umyty i wytarty ścierką kubek, poskładane wszystko "na jutro" i głośnie zastanawianie się gdzie warto pójść na zakupy, póty wszelkie wizje będą likwidowane (bo to za dużo roboty), a miasto nadal będzie prowincjonalne.

    --
    AA
  • jb.wroc 08.03.13, 18:44
    Czy AWW nie została okrojona do jednej jezdni?
    Coś czytelnik nie posiada dobrych informacji, a wypowiada się w stanowczo szyderczym tonie!
  • Gość: Czytelnik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.13, 18:59
    Akcja Park Szczytnicki mówi stanowcze NIE nowej linii tramwajowej a tym bardziej Alei Wielkiej Wyspy!
  • Gość: zniesmaczony IP: *.centertel.pl 10.03.13, 20:09
    Akcja Park Szczytnicki to banda szkodliwych oszołomów. Co za brednie. Teraz ci chamie pasuje, jak sznury aut jadą wolno Mickiewicza, kopcąc z rur na park? tego chamie nie widzisz. Albo jak są imprezy w Hali, na pergoli czy tłumy w zoo, również korkowanie wyspy ci chamie nie przeszkadza.
    Wy mendy Wysoczańskiego.
  • Gość: adam59WKS IP: *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl 11.04.13, 22:07
    Jemu pasuje jak sznury aut wloką się naokoło przez Plac Grunwaldzki zasmradzając również Park Szczytnicki bo ... nie bedą jechać za oknem jego domu jak powstanie most. Czy na takich ekoidiotów nie ma rady? Czy za szkody i ofiary wypadków drogowych na "szlaku hańby" Akcja PS nie powinna zapłacić? - za zaplanowane działanie na szkodę miasta i jego mieszkańców? Za te miliony straconych w korkach godzin przez Wrocławian i nie tylko?
  • Gość: adam59WKS IP: *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl 11.04.13, 21:58
    Akcja park Szczytnicki to nie cały Wrocław tylko grupka cwaniaków potrafiąca "wykorzystać" nieudolnośc urzędników do swoich partykularnych interesów w nosie mając interes mieszkańców miasta. A szczytem wszystkiego był donos do UNESCO, że budowa mostu zagrozi Hali Stulecia - dziecko po przyjrzeniu się planowi miasta stwierdzi, że Aleja Wielkiej Wyspy odsunie główny ruch samochodowy w tym rejonie od "zagrożenego" obiektu. To jakaś paranoja z Mrożka wzięta.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka