Komentarze do artykułu

Kolej aglomeracyjna: konieczna dyskusja o potrzebach miasta

LIST CZYTELNIKA. Dokonałem internetowego przeglądu dokonań w zakresie budowy kolei aglomeracyjnej we Wrocławiu. Znalazłem m.in. wyniki sondażu internautów, którzy winę za zaniechanie działań w tej kwestii przypisali głównie urzędnikom miejskim, a niekoniecznie dziurze w kasie miejskiej.

Kolej aglomeracyjna: konieczna dyskusja o potrz... Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • "Odejście od socjalnego myślenia - "komunikacja dla ubogich" do myślenia typu "komunikacja dla wygodnych"" - dobry pomysł
    • Gdyby coś takiego wybudować we Wrocławiu:

      www.mist-er.eu/opis-mistera.html
      www.mist-er.eu/filmy.html
      www.facebook.com/mister.prt
      to wówczas dzięki tej spersonalizowanej komunikacji:

      - koszt takiego rozwiązania byłby o wiele niższy
      - czas podróży byłby o wiele szybszy (brak zatrzymywania się na przystankach pośrednich)
      - wygoda byłaby o wiele większa (brak obcych osób w kabinie, klimatyzacja, tv, internet, itd.)
      - zanieczyszczenie miasta spadłoby znacząco (sporo osób zrezygnowałoby z podróży samochodem)

      Trzeba tylko rozpropagować tą ideę, by dowiedziały się o niej władze miasta.

      --
      Każdy inteligentny człowiek się ze mną zgodzi
      • tetlian napisał:

        > Trzeba tylko rozpropagować tą ideę, by dowiedziały się o niej władze miasta.
        >
        Wszystko pięknie, tylko sam piszesz, że to idea. Ideą nie da się jeździć! Wolałbym coś bardziej konkretnego. Coś, co już gdzieś funkcjonuje i możemy poznać realne wady i zalety tego "czegoś". A tak to można władować miliardy w rozwój koncepcji i ....dalej mieć koncepcję!

        --
        Nie sądzę, by udało się namówić mnie do dyskusji z fanatykami religii smoleńskiej. Mają swoje "prawdy wiary" (zamach, spisek, wybuchy, trotyl) swojego "boga", (wiadomo, kto) nawet "biblię" mają (raport Macierewicza). Jak tu dyskutować z ortodoksem?
        • Byłeś w ogóle na tej stronie? Wszystkie koszty, wszystkie wyliczenia od dawna już istnieją. Wiadomo co dokładnie i jak wybudować. To nie jest technologia przyszłości. To jest technologia mogąca spokojnie funkcjonować w dzisiejszych czasach.

          A systemów PRT już istnieje trochę na świecie i ciągle przybywa nowych, bo to najbardziej opłacalny środek transportu. Spójrz tutaj:

          en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit
          Taki MISTER sprawdziłby się idealnie w każdym większym mieście.
          --
          Tutaj coś co najwyraźniej wszystkim dyskutującym umknęło: link
          • tetlian napisał:
            > en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit
            > Taki MISTER sprawdziłby się idealnie w każdym większym mieście.

            I wiesz to na podstawie doświadczeń tych dwóch działających mini-systemików?

            As of March 2013, two PRT systems are operational: since 2010 a 10-vehicle 2getthere system at Masdar City, UAE, and since 2011 a 21-vehicle Ultra PRT system at London Heathrow Airport.

            Czy może na podstawie tego, że na razie każda z większych prób okazała się porażką?

            As it stands, a city-wide deployment with many lines and closely spaced stations, as envisioned by proponents, has yet to be constructed. Past projects have failed because of financing, cost overruns, regulatory conflicts, political issues, misapplied technology, and flaws in design, engineering or review

            Że tak zapytam: masz może na imię Olgierd?


            --
            Ja jestem kulturalny - od bluzgania jest www.bluzgotron.pl/
      • tetlian napisał:

        > Gdyby coś takiego wybudować we Wrocławiu:
        >
        > www.mist-er.eu/opis-mistera.html
        > www.mist-er.eu/filmy.html
        > www.facebook.com/mister.prt
        > to wówczas dzięki tej spersonalizowanej komunikacji:
        >
        > - koszt takiego rozwiązania byłby o wiele niższy
        > - czas podróży byłby o wiele szybszy (brak zatrzymywania się na przystankach po
        > średnich)
        > - wygoda byłaby o wiele większa (brak obcych osób w kabinie, klimatyzacja, tv,
        > internet, itd.)
        > - zanieczyszczenie miasta spadłoby znacząco (sporo osób zrezygnowałoby z podróż
        > y samochodem)

        Sugerujesz, że wybudowanie od podstaw eksperymentalnego systemu byłoby tańsze niż poprzez zmiany organizacyjne i stosunkowo niewielkie inwestycje użycie systemu istniejącego?

        No, niestety ale własnie Twoja szantażująca sygnaturka została obalona ;)
        --
        Já mám moc rád, když tak lidi blbnou na kvadrát.
        • Taki system zwróciłby się w ciągu 1-2 lat. Co więcej, nie jest taki eksperymentalny, ponieważ w kilku miastach na świecie zbudowane już inne systemy PRT, i są plany na kolejne. Niestety w Polsce władzom miast brak wyobraźni i jaj, by coś takiego wybudować. A byłaby to ogromna rewolucja, która sprawiłaby, że ludzie nie wyobrażaliby sobie już podróżowania innym środkiem transportu. Więcej na temat systemów PRT zobaczysz tutaj:

          en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit
          --
          Tutaj coś co najwyraźniej wszystkim dyskutującym umknęło: link
          • tetlian napisał:

            > Taki system zwróciłby się w ciągu 1-2 lat.

            I w tych wszystkich miastach gdzie taki system jest się zwracał średnio w 1,5 roku, tak? Banki powinne się zabijac żeby kredytować takie inwestycje, ale jakoś nie słychać, żeby ktoś w to na szerszą skalę wchodził...

            Poza tym żżeby się coś zwróciło, to najpierw na to trzeba wyłozyć. Czytałeś ostatnio może gazety, tam piszą o sytuacji finansowej miasta... Polecam.

            Co więcej, nie jest taki eksperyment
            > alny, ponieważ w kilku miastach na świecie zbudowane już inne systemy PRT, i są
            > plany na kolejne.

            W kilku miastach też są już np. pociągi bez maszynistow i są plany na kolejne. W kilku innych jest kolej na poduszkach magnetycznych... Ale jakoś jednak nie jest to ejszcze powszechne rozwiązanie.

            Niestety w Polsce władzom miast brak wyobraźni i jaj, by coś
            > takiego wybudować.

            I całe szczęście. NIe umieją wykorzystać tego co mamy, a mieliby wchodzić w jakieś grube inwestycje w niesprawdzone na wielką skalę rozwiązania transportowe...
            --
            www.gazetae.com
      • tetlian napisał:
        > www.mist-er.eu/opis-mistera.html

        Strona witająca setkami błędów ortograficznych i z treścią wystającą za ekran nie zachęcają do czytania...

        > www.facebook.com/mister.prt

        ... a strona na FB jest wystarczającym powodem, żeby być przeciw :-)

        Ale przejdźmy do konkretów:

        > - koszt takiego rozwiązania byłby o wiele niższy

        Od czego niby? Z kosztem pkm na poziomie pięciokrotności tramwajowego?

        > - czas podróży byłby o wiele szybszy (brak zatrzymywania się na przystankach po
        > średnich)
        > - wygoda byłaby o wiele większa (brak obcych osób w kabinie, klimatyzacja, tv,
        > internet, itd.)

        To oznacza kabinę wożącą jedną osobę przy kilku miejscach. Jak samochód. Ze wszystkimi tego konsekwencjami (zajętość miejsca, przepustowość).

        --
        Człowiek -- to brzmi durnie.
    • Gość: wieśniak49 IP: *.xdsl.centertel.pl 28.04.13, 13:51
      Jak ktoś był mały i mieszkał na wsi albo małej miejscowości np Mikstat to nie wiedział jak wygląda i do czego służy kolej.
      l gdy zobaczył po raz pierwszy przerażającego potwora jakim był pociąg, to zerżnął kupę w majty, za co dodatkowo dostał w skórę od Rodziców!
      I ten kompleks został do dziś
    • Wszystko pięknie... Żeby tylko miasto było właścicielem tych torów, stacji kolejowych i taboru. Tylko nie jest. Można oczywiście się ugadywać z PKP, PR i KD, tylko potem będzie loteria, kto czyje bilety obecnie honoruje, a kto nie.
      Co do komunikacji miejskiej spoza miasta... Pomysł niezły, ale t też trzeba współpracy z gminami ościennymi i różnie to z tym bywa.

      Często autorzy takich listów traktują władze miasta jak Boga wszechmogącego, któremu się nie chce. Ale to nie zawsze tak wygląda. We Wrocławiu wprawdzie coraz częściej, ale pamiętajmy, że takie np. uruchomienie kolei aglomeracyjnej to nie tylko kwestia wydrukowania rozkładów i kupienia kilku szynobusów. To jest potężna machina, w którą trzeba zaangażować sporo przedsiębiorstw, w tym często na poziomie centralnym.
      • Gość: D.R. IP: *.dip0.t-ipconnect.de 28.04.13, 15:32
        Żadnych szynobusów w mieście ! Jeden szynobus = DWA tiry !

        Kolej aglomeracyjną a tym bardziej miejską -wszędzie tam, gdzie to możliwe -powinien obsługiwać tabor elektryczny (ezt) !!! Przecież prawie cały węzeł w-wski jest "pod drutem".
      • Gość: nie z Mikstatu IP: *.ssp.dialog.net.pl 28.04.13, 16:02
        Gadanie o piętrzących sie trudnościach jest tylko wymówką dla durnia z Mikstatu i jego dymanicznego dworu. Kilka miast się do tego wzięło i dało się.
        Do tego dodać wrodzone pieniactwo durnia z Mikstatu i ... nie da się.
        DA SIĘ! TRZEBA TYLKO WYWALIĆ NA ZBITY PYSK MÓWIĄCYCH:"NIE DA SIĘ"
      • qrczakoff napisał:

        > Wszystko pięknie... Żeby tylko miasto było właścicielem tych torów, stacji kole
        > jowych i taboru. Tylko nie jest. Można oczywiście się ugadywać z PKP, PR i KD,
        > tylko potem będzie loteria, kto czyje bilety obecnie honoruje, a kto nie.

        Jesteś urzędnikiem, prawda?? W każdym razie myślisz jak urzędnik - co by tu jeszcze wymyślić, żeby niv nie robić?
        Ciekawe, że w Warszawie się da! W Trójmieście także!
        Wiemy, że Wrocław jest poniemieckim miastem i że ma poniemiecki system kolei. Pokaż mi drugie, podobnej wielkości miasto w Niemczech, które NIE MA kolei aglomeracyjnej !!
        Skoro da się w innych miastach, to co jest z nami ?? Z naszymi Władzami, urzędnikami ??

        --
        Nie sądzę, by udało się namówić mnie do dyskusji z fanatykami religii smoleńskiej. Mają swoje "prawdy wiary" (zamach, spisek, wybuchy, trotyl) swojego "boga", (wiadomo, kto) nawet "biblię" mają (raport Macierewicza). Jak tu dyskutować z ortodoksem?
        • > Jesteś urzędnikiem, prawda?? W każdym razie myślisz jak urzędnik - co by tu jes
          > zcze wymyślić, żeby niv nie robić?
          > Ciekawe, że w Warszawie się da! W Trójmieście także!

          Cóż... No to nie masz wyjścia. Wystartuj w wyborach, wygraj i zrób to.
          Z twoim zapałem nie może się nie udać.

          A w Trójmieście i Warszawie te systemy powstały w zupełnie innych czasach. Pokaż mi jakieś inne polskie miasto, gdzie zrealizowano taki projekt po 1989 roku.
        • indywidualismus napisał:
          > Ciekawe, że w Warszawie się da! W Trójmieście także!

          Warszawskie SKM jest niezłym przykładem, ale trójmiejskie już gorzej -- bo tam sytuacja jest zupełnie nieporównywalna: SKM ma własne tory na których sam jest sobie panem, wójtem i plebanem. Nie wymaga koordynacji z innymi przewoźnikami (poza pociągami wydłużonymi poza główną trasę), uzgadniania z kimkolwiek.

          --
          Oczywiście można być takim jak inni -- tylko po co?
      • Gość: WK IP: *.internetia.net.pl 28.04.13, 17:34
        1. Przy okazji niedawnego remontu zabytkowego dworca PKP w Lublinie przygotowano go do obsługi nowego peronu budowanego specjalnie dla kolei aglomeracyjnej. Sieć kolejowa Lublina w porównaniu z wrocławską jest bardzo skromniutka ale ... DASIĘ.
        2. Przy okazji niedawnego remontu zabytkowego dworca PKP we Wrocławiu nie tylko nie pomyślano o jakiejś kolei aglomeracyjnej (a przecież przy dworcu są opustoszałe tory po dawnym terminalu pocztowym) ale nawet nie zbudowano bezkolizyjnych przejść do dworca autobusowego, przystanków tramwajowych - kompletnie NIC.
        To nie PKP jest problemem tylko indolencja władz Wrocławia, które przerasta jakiekolwiek bardziej złożone zagadnienie.
      • Gość: Ano-nimm2 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.13, 21:36
        O biletach można będzie długo i szczęśliwie dyskutować po uruchomieniu połączeń kolejowych. Tak naprawdę, to najważniejsza jest filozofia kolei aglomeracyjnej - dobrym wzorem jest tu koncepcja berlińskiego S-Bahnu, w której gross połączeń "szkieletowych" wykonuje kolej, a uzupełnieniem są linie autobusowe lub tramwajowe - tam to działa od wielu lat. W skrócie: wychodzę z domu w miejscowości Y położonej po Wrocławiem, dochodzę do przystanku autobusowego, dojeżdżam autobusem do stacyjki kolejowej, po paru minutach oczekiwania zasiadam wygodnie w pociągu, który wiezie mnie do CITY. Wysiadam na jednej z węzłowych stacji, przesiadam się na tramwaj lub autobus kursujący z częstotliwością 5-7 minut i jadę do miejsca pracy. W praktyce oznaczałoby to rezygnację z długich linii tramwajowych na rzecz krótszych, sensownie "sznurujących" szkielet złożony ze stacyjek kolejowych. I to jest meritum dyskusji - czy potrzebne są wyspecjalizowane linie autobusowe, np. z placu Dominikańskiego do miejscowości położonych pod Wrocławiem? Na ilu skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną autobusy tych linii się zatrzymują, ilu wiozą w konkretnej, "wyspecjalizowanej" sytuacji pasażerów, a ile powietrza? I czemu jeżdżą tak rzadko?
        • Gość: WK IP: *.internetia.net.pl 30.04.13, 09:30
          Piszesz o SYSTEMIE, którego we Wrocławiu nie ma i długo nie będzie. We Wrocławiu jest np. Tramwaj+ bo akurat była kasa z Unii i trzeba było coś szybko opracować. Dlaczego szybko? Ano dlatego, że nie ma wieloletnich planów urbanistycznych rozwoju aglomeracji, powiązanych z KONKRETNYMI (czyli nie mazakiem po mapie na pięć minut przed konferencją prasową) studiami planistycznymi rozwiązań szczegółowych, które można szybko przekształcić w projekty. Potrzebne są do tego np. uporządkowane prawnie i logistycznie korytarze i węzły komunikacyjne, logicznie powiązane z lokalnymi MPZP.
          Czy to jest realne? Tak, tylko trzeba się tym poważnie zająć zamiast sylwestrami, gitarami, fontannami, meczami i koncertami na stadionie i setkami innych dupereli, które z powodzeniem zrobiłby biznes. W planowaniu rozwoju miasta nikt Urzędu Miasta nie wyręczy.
    • W Łodzi budują właśnie kolej aglomeracyjną.
      Szczegóły na: www.lka.lodz.pl

      Prezydent Wrocławia zachęca: "Proszę się przeprowadzić do Łodzi".

      Zapraszamy!
    • Ależ to, dlaczego żadne pociągi osobowe nie kursują trasą przez Swojczyce jest bardzo proste -- przez Siechnice jest wielokrotnie szybciej niż objeżdżając Wrocław dookoła.
      Pociągi w końcu zamawia Urząd Marszałkowski, z myślą o dojazdach spoza miasta, a nie wewnątrzmiejskich.

      --
      Oczywiście można być takim jak inni -- tylko po co?
    • jesli urzednicy nie potrafia puscic tramwaju Gaj - Plac Grunwaldzki, oraz nie widza przepelnionych 146 na tej trasie, to ja nie mam pytan i w 2014 nie glosuje na Dutkiewicza.

      innego wyjscia nie ma
      • Nie można nie głosować na Dutkiewicza, bo tylko Dutkiewicz zapewni Śląskowi kroplówkę finansową!
        Bez Dutkiewicza WKS Śląsk Wrocław spada z ekstraklasy i Wrocław zostaje ze Stadionem, na którym nic się nie dzieje.
        Więc albo mamy Dutkiewicza, który pomoga Śląskowi i przeznacza olbrzymie pieniądze na klub albo nie mamy Dutkiewicza, nie mamy klubu i mamy gigantyczne zadłużenie generowane przez pusty Stadion. Teraz można jeszcze zwozić niewinne dzieci z okolicznych wiosek i wypełnić stadion np. w połowie. A jak Śląsk będzie w III lidze to nawet na Oporowskiej będą wolne krzesełka! A Stadion dopiero pokaże na co go stać! Długi zaczną rosnąć w postępie geometrycznym! To będzie rakieta!
        Wybierajcie!

        --
        Tuskostan - mityczny stan na zielonej wyspie, gdzie 28-latek, milioner z 6 wyrokami zakłada linie lotniczą oraz parabank...aby żyło się lepiej!
    • W artykule można przeczytać, że:
      2. (...) Podpatrując znane światowe rozwiązania, (...), że wszędzie tam, gdzie jest stacja kolejowa, na placyku przed nią jest miejsce jeśli nie na pętlę autobusowo-tramwajową, to na przystanek przelotowy. Tymczasem we Wrocławiu takich miejsc za wiele nie ma. (...)

      Pragnę poinformować, że MPK już dawno wpadła na pomysł obsługi dworców kolejowych komunikacją miejską. Taki np. autobus 107 ma jedną pętlę przy Dworcu Klecina, a drugą przy Dworcu Świebodzkim. Trochę szkoda, że do obydwu dworców nie dojeżdżają jakiekolwiek pociągi ale połączenie dworców jest modelowe...
      :):):)


      --
      AA
    • Gość: stadion dołuje Ww IP: *.wroclaw.vectranet.pl 30.04.13, 05:58
      Należy sprzedać mniejszościowe udziały w WKS. Należy zacząć spłacać długi miasta i miejskich spółek. Zamiast mrzonek o metrze należy rozwijać transport kolejowy w mieście.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.