Dodaj do ulubionych

Kilkanaście nowych wiat pojawi się na przystank...

06.05.13, 09:54
No toście zaszaleli... "Pawłowicz" i "Pawłowicza"...

--
Oczywiście można być takim jak inni -- tylko po co?
Edytor zaawansowany
  • maggorlo 06.05.13, 10:32
    Fajnie, że nie mają bocznych ścianek - dzięki temu można, mieszkając w dużym mieście, czuć się cząstką natury i moknąć na deszczyku, marznąc od wicherków. Fajnie, bardzo fajnie.
  • svarte_sjel 06.05.13, 11:38
    maggorlo napisała:
    > Fajnie, że nie mają bocznych ścianek - dzięki temu można, mieszkając w dużym mi

    Te na Oławskiej nie mają bocznych ścianek z banalnego powodu -- jest tam za wąsko i pełna wiata blokowała przejście.

    --
    Człowiek -- to brzmi durnie.
  • Gość: D.R. IP: *.dip0.t-ipconnect.de 06.05.13, 16:16
    Dlaczego przy tej okazji nie można rozpocząć unifikacji wizerunkowej wszystkich przystanków i sukcesywnie wymieniać infrastrukturę przystankową.
    Na Gaju i Kozanowie zbudowano kilka nowocześnie zaprojektowanych przystanków w nowej, ciekawej kolorystyce z wyposażeniem o estetyce na miarę czasów i na tym poprzestano.
    Ujednolicenie np. kolorystyki wszystkich przystanków, bardzo porządkuje wizualnie przestrzeń publiczną i jest dziś czymś oczywistym, niestety nie u nas. Ciekawe co na to miejski plastyk czy architekt ? Dlaczego nie można u nas robić czegoś konsekwentnie? Czy wszystko musi być zlepkiem różych estetyk ?
  • svarte_sjel 06.05.13, 20:44
    Gość portalu: D.R. napisał(a):
    > Na Gaju i Kozanowie zbudowano kilka nowocześnie zaprojektowanych przystanków w
    > nowej, ciekawej kolorystyce z wyposażeniem o estetyce na miarę czasów i na tym
    > poprzestano.

    Bo to są specjalne przystanki T+ i dlatego muszą być lepsze :-)
    A te nowe wiaty są podobne do teplusowych, tylko bez pstrokatej kolorystyki, która w zamyśle projektantów miała chyba identyfikować linie plusa, na wzór linii metra (pomysł MSZ głupi).

    > we co na to miejski plastyk czy architekt ? Dlaczego nie można u nas robić czeg
    > oś konsekwentnie? Czy wszystko musi być zlepkiem różych estetyk ?

    Miejska plastyk zaklepała dokument o nazwie "Katalog mebli miejskich", w którym jest wyszczególnione jak mają wyglądać kosze na śmieci, słupki, barierki, wiaty przystankowe, słupki przystankowe, itp. I wszystkie nowe meble miejskie są według katalogu zamawiane. Gdy stare są wymieniane to też na według nowego standardu. Więc w zasadzie jest tak jak oczekujesz, tylko powolutku.

    Nie rozumiem tylko na jakiej podstawie miasto przystało na pomysł projektanta węzła przesiadkowego przy Dworcu Głównym ustawienia zupełnie innego modelu wiaty, w dodatku nie spełniającej kilku wymogów, które w miejskich wytycznych są zawarte. Z czego jeden to w sumie wymóg bezpieczeństwa.

    No i jeszcze jedna kwestia -- ogromna część wiat przystankowych nie należy do miasta. I ich miasto nie wymieni. Inna sprawa, że jakiś czas temu rozpisany był przetarg na nowego (albo nowego-starego) operatora tych wiat i w wymogach był nowy wzór zapisany. Tylko wygląda na to, że postępowanie zostało unieważnione.

    --
    Oczywiście można być takim jak inni -- tylko po co?
  • Gość: D.R. IP: *.dip0.t-ipconnect.de 08.05.13, 09:47
    svarte_sjel napisał:
    > która w zamyśle projektantów miała chyba identyfikować linie plusa

    Rzeczywiście- zamysł na miarę projektantów.

    Przecież większość przystanków na trasie T+ to i tak przystanki wspólne z innymi liniami a na Gaju i Kozanowie nic innego poza T+ nie jeździ - to co tu "identyfikować" ?
  • Gość: on sight IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.05.13, 21:14
    svarte_sjel napisał:
    > Te na Oławskiej nie mają bocznych ścianek z banalnego powodu -- jest tam za wąs
    > ko i pełna wiata blokowała przejście.

    Ale to chyba nie tłumaczy ich ceny: 44 000 PLN/szt. ??!!
  • svarte_sjel 07.05.13, 20:41
    Gość portalu: on sight napisał(a):
    > Ale to chyba nie tłumaczy ich ceny: 44 000 PLN/szt. ??!!

    Wykonanie wiaty przystankowej to nie jest kosmiczna technologia, firm, które potrafią je zrobić i spełniają warunki przetargu jest w kraju sporo. I jakoś żadna niższej ceny nie dała.

    --
    Oczywiście można być takim jak inni -- tylko po co?
  • Gość: stadion dołuje Ww IP: *.wroclaw.vectranet.pl 08.05.13, 22:27
    Należy sprzedać WKS. Gdyby nie Stadion Miejski i WKS to te wiaty by już dawno wybudowano.
  • Gość: lwowiak IP: *.wroclaw.vectranet.pl 11.05.13, 21:09
    Tak też robiono w Portugalii.
    Na Ukrainie poszli po rozum do głowy.
    My też może to zrobić tak jak to zamierzają Ukraińcy:
    Link jest tutaj:
    wiadomosci.onet.pl/swiat/ukraina-stadion-we-lwowie-bedzie-rozebrany,1,5454021,wiadomosc.html

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka