Dodaj do ulubionych

81 proc. chce nowego mostu na Wielką Wyspę. Na ...

20.05.13, 21:27
argumentacja "z natury" i "z historycznego potencjału" obrońców nieskazitelnego Biskupina jest dość zabawna.
współcześni mieszkańcy odwołują się do historii, a tam jak w mordę widać, że tę trasę PLANOWANO od bardzo dawna.

Edytor zaawansowany
  • dzielanski 20.05.13, 21:30
    Nie chcemy mostu na "Wielką Wyspę"!
    Niech mieszkańcy Biskupina nadal kiszą się w jednym wielkim korku, skoro im to odpowiada. Czy autor artykułu naprawdę sądzi, że Wrocławianie będą jeździć na Wielką Wyspę, by "pospacerować po Pergoli", jakby mało było miejsc w tym mieście, gdzie można pospacerować?
    Owszem, czasami jedzie się na Biskupin do Zoo czy na jakąś imprezę w Hali Stulecia czy na Stadionie Olimpijskim, ale zazwyczaj robi się to w weekend, gdy korki są stosunkowo niewielkie. A most na Wielką Wyspę miałby sens tylko wtedy, gdyby stanowił wschodnią część Obwodnicy Śródmiejskiej i łączył się z kolejnym mostem (nad kanałami Odry), umożliwiającym jazdę na północ i północny zachód.
    Sporo inwestycji drogowych czeka w tym mieście na realizację, więc proponuję, by wszyscy wrocławianie solidaryzowali się z Komitetem Ochrony Wielkiej Wyspy (czy jak się to towarzystwo nazywa) i powiedzieli NIE budowie mostu mającego służyć tylko mieszkańcom tej stosunkowo niewielkiej dzielnicy (wprawdzie nigdy nie pojmę, dlaczego akurat jej mieszkańcy tworzą jądro komitetu przeciwnego tej inwestycji, ale mniejsza z tym, psychoanalitykiem nie jestem).
  • Gość: janisko IP: *.man.tk-internet.pl 20.05.13, 21:48
    "Nie chcemy mostu na "Wielką Wyspę"!
    Niech mieszkańcy Biskupina nadal kiszą się w jednym wielkim korku, skoro im to odpowiada. Czy autor artykułu naprawdę sądzi, że Wrocławianie będą jeździć na Wielką Wyspę, by "pospacerować po Pergoli", jakby mało było miejsc w tym mieście, gdzie można pospacerować?"

    Wyjątkowa ignorancja... aby na pewno z Wrocławia? Ja tu przyjezdny i wiem dobrze, że ta trasa to jedyna droga dla Swojczyc, Wojnowa a by nie nadkładać trasy aż do Jelcza. Przecież by dostać się na Plac Grunwaldzki nawet z Brochowa trzeba jechać przez plac Społeczny - to ogromny, niepotrzebny ruch dla całego miasta. Żeby najbardziej wysuniętą na wschód przeprawą był most grunwaldzki - to lekkie przegięcie.
  • dzielanski 20.05.13, 23:36
    Przecież "Obrońcom Wielkiej Zielonej Wyspy" udało się storpedować ideę "tranzytowego" połączenia przez Biskupin. Tym "południowym" mostem tylko wciskałbyś się w Biskupin i stał w korkach, które być może przesunęłyby się nieco na wschód od Placu Grunwaldzkiego, ale nic poza tym. A już niedługo (znacznie wcześniej niż uda się choćby udobruchać to protestujące towarzystwo, nie mówiąc już o rozpoczęciu prac przy moście na Biskupin) będziesz mógł sobie spokojnie jechać obwodnicą Wschodnią przez Łany.
  • piotr_ze_wsi 21.05.13, 18:04
    Ale o co chodzi?
    Grupa cwaniaków chce narzucić innym swą wolę, a w tym celu organizuje się w stowarzyszenie Akcja Park Szczytnicki, pisze sprzeciwy, robi wszystkim normalnym mieszkańców wbrew.

    Gazeta Wyborcza tych potępia, a innych wychwala pod niebiosa. Ci koszerni, godni pochwały, to obrońcy Romów, których jest nieliczne grono, homoseksualiści-aktywiści i wariaci rowerowi. Ci są w porządku?
  • garro1989 20.05.13, 22:33
    Most przeprojektowano z dwujezdniowego na jednojezdniowy, zlikwidowano planowane przedłużenie do Korony... Wszystko ok, droga nie będzie tranzytowa, łatwiej będzie wyjechać na południe miasta, gdzie jest dużo handlu i mieszkań... Wszystko fajnie, ale dlaczego na moście nie planują linii tramwajowej?

    Nasza sieć zbiega się w centrum i przez to powoduje spiętrzanie tramwajów na pl. Dominikańskim. Niech wreszcie władze miasta pomyślą o budowie tramwajowej obwodnicy śródmiejskiej! Skoro funkcjonuje z sukcesem linia 0L/0P, to powinna powstać też linia obwodowa dalej od centrum, żeby lepiej łączyć peryferyjnie dzielnice typu Muchobór czy Wojnów.

    Wystarczy połączyć ul. Olszewskiego z ul. Tarnogajską w pierwszym etapie i stworzyć w opilinię Tarnogaj-Biskupin. W drugim etapie połączyć ul. Bardzką z ul. Powstańców Śląskich i zmienić linię na Grabiszynek-Biskupin.

    Niech to miasto wreszcie zacznie myśleć też o pasażerach i przyjaznym środowisku transporcie. I jaki to świetny dojazd do Hali Stulecia, zoo i parku szczytnickiego! Część ludzi dojedzie w ten sposób i nie będzie zasmradzać spalinami Wyspy.
  • Gość: Chris IP: *.hsd1.nj.comcast.net 21.05.13, 04:26
    Dziekuje za wpis. Bardzo madry. Planowany most nakierowany jest wylacznie na tranzyt samochodowy. Daje to amunicje przeciwnikom projektu.
  • sverir 21.05.13, 08:14
    > Wszystko fajnie, ale dlaczego na moście nie planują linii tramwajowej?

    Prawdopodobnie ze względu na szacunki, że zbyt mało osób jeździłoby taką linią.
  • Gość: elgreco IP: 195.117.216.* 21.05.13, 11:28
    Jesteś bardzo naiwny jeżeli myślisz, że magistrat robi coś takiego jak kompleksowe badania i prognozy ruchu.
  • tomek854 21.05.13, 12:14
    Gość portalu: elgreco napisał(a):

    > Jesteś bardzo naiwny jeżeli myślisz, że magistrat robi coś takiego jak kompleks
    > owe badania i prognozy ruchu.

    Przecież nie pisze on że zrobili kompleksowe badania. Tylko ze tak sobie szacują :)


    --
    www.cytatybiblijne.pl
  • Gość: owiec IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.05.13, 22:41
    Hola hola Panie redaktorze, moja propozycja była wyłącznie wypunktowaniem dosyć niefortunnej wypowiedzi Pani Nogaj "Teraz wszyscy, którzy chcą zwiedzać Halę Stulecia, iść do zoo lub odpocząć w parku Szczytnickim, nie mają innego wyjścia, jak jechać przez zakorkowany pl. Grunwaldzki lub Wybrzeże Wyspiańskiego."
    Nie wspominałem nic o potrzebie budowy mostu. Proszę nie wrzucać mnie do kategorii "nie chcą mostu".
    Bardzo nieładnie.
  • diplomatica 20.05.13, 22:52
    ja wychowałam się na sępolnie i uwielbiam tą dzielnicę.
    na co zwróciłam uwagę to kwestia czemu ma ten most służyć?
    na weekendowe wycieczki? dość drogi pomysł, ale okej, niech budują. a taka jest koncepcja forsowana przez imć redaktorów gazety
    ma służyć tranzytowi przez Mickiewicza??? tu już jestem przeciwko. bo zbudowanie samego mostu pogorszy tylko sytuację. po co budować most, gdy potem i tak wszyscy będą stali na mickiewicza, na moście swojczyckim, na przejeździe kolejowym etc bo to wszystko są wąskie drogi?

    mnie przeszkadza brak przemyślenia i planowania! co, po co i co dalej.....
  • Gość: Kosta IP: *.wroclaw.vectranet.pl 21.05.13, 17:58
    idac Twoim tokiem rozumowania, po co buduje sie A4 po kawalku, skoro na jej koncu zawsze sa korki? Ci to jezdza mostem siechnice-lany i tak w wiekszosci przypadkow nie przesiada sie na ten nowy most (nazwijmy go 'biskupinskim').

    Jezeli mam racje, to ilosc pojazdow przejezdzajacych przez Mickiewicza bedzie taka sama. Z czego w takim razie maja sie brac korki o ktorych piszesz?
  • radeberger 20.05.13, 22:55
    Skoro samochody szkodzą - PRoponuję zamknąć ruch samochodowy na/z Wielkiej Wyspy w pakiecie łączonym z likwidacją miejsc parkingowych do 300 metrów od mostów nań prowadzących.
    Następnie usiąść i cierpliwie czekać, aż to PRezes tego zrzeszenia wróci na kolanach niosąc petycję o budowę mostu w zębach.
    --
    Ego contemno Latin.
  • diplomatica 21.05.13, 00:33
    kotku, a może są osoby takie jak ja, które nie potrzebują samochodu na jazdę do centrum (bo szybciej i nie zawracam sobie głowy parkowaniem), ale już samochód przydaje się jak potrzebuję pojechać do Warszawy albo Poznania?
  • Gość: bezsens IP: *.ssp.dialog.net.pl 21.05.13, 08:21
    zgodnie z twoim myśleniem (bardzo wybiórczym) powinieneś (powinnaś?) dojechać z tobołami na dworzec główny i wsiąść w pociąg. To takie oczywiste. Ludzie BEZ samochodu dokładnie w taki sposób sobie radzą (sam sobie w ten sposób radziłem całe studia, choć samochód posiadałem).

    Dlatego - brak mostu to brak infrastruktury drogowej z całym asortymentem - na wyspę tylko piechotą - będzie dokładnie tak, jak chcieli ci z tych dwóch ulic. Wtedy zbuduje się most OBOK biskupina (nie wiem, czy to nie będzie przypadkiem część WOW) i wszyscy będą szczęśliwi.

    A mieszkańcom tych dwóch ulic zależy WYŁĄCZNIE na kasie - niestety ich mieszkania nie są wartością samą w sobie, są wartością, bo są na biskupinie, który się szczyci zielenią, spokojem etc - teraz im zabiorą ostatni atut z ręki i ceny nieruchomości w tej okolicy biskupina polecą na pysk. Już nie należą do wysokich, a po budowie inwestycji większość 'straci' dobytek życia - stąd protesty.

    Most wybudowałbym w starej formie, łączący się z koroną. Wtedy ma to sens dla ludzi mieszkających W MIEŚCIE i chcących przejechać jakoś inaczej niż przez grunwald i zwierzyniecki. To szalenie skraca czas potrzebny na jazdę no i rozładowuje korki na grunwaldzkim i społecznym. Upłynnia ruch. Jakiekolwiek alternatywy budowy mostu niestety nie poprawią sytuacji osób z miasta. Poprawią znacznie osób mieszkających poza miastem.
  • dzielanski 21.05.13, 09:39
    Wypowiadasz się na dwa odrębne tematy. W każdym razie, w 100 procentach zgadzam się z drugą częścią Twojej wypowiedzi. Pojedynczy most biegnący z Wielkiej Wyspy tylko na południe to marnowanie miejskich pieniędzy. W żaden sposób nie będzie toto służyć mieszkańcom miasta. Nawet gdyby chodziło o dojazd do Hali Ludowej, zoo czy na Stadion Olimpijski, to nie tylko z północy, ale też z zachodu miasta o wiele łatwiej byłoby się tam dostać przez północny odcinek obwodnicy śródmiejskiej (i NIEmający powstać według nowej, "kompromisowej" koncepcji nowy most wychodzący nad kanałami Odry), ponieważ północna część OŚ, w przeciwieństwie do zakorkowanej ulicy Hallera ma bezkolizyjne skrzyżowania i jest odciążana przez AOW.
  • radeberger 23.05.13, 16:29
    diplomatica napisała:

    > kotku, a może są osoby takie jak ja, które nie potrzebują samochodu na jazdę do
    > centrum (bo szybciej i nie zawracam sobie głowy parkowaniem), ale już samochód
    > przydaje się jak potrzebuję pojechać do Warszawy albo Poznania?

    Ja wiem, że najlepiej byłoby spijać śmietankę, a gorzką kawę zostawić reszcie, ale niestety jest to pakiet wiązany.

    Uważam, że jedynym słusznym rozwiązaniem jest uczciwe głosowanie mieszkańców Biskupina. Większosć za - budujemy nie patrząc na to stowarzyszenie.
    Wiekszość przeciw - zamykamy wyspę zgodnie z wolą ludzi na niej mieszkających. Dostawy można zrzucać z powietrza - Berlin zachodni po II WŚ też w ten sposób był zaopatrywany.
    --
    Ego contemno Latin.
  • wroclawianin93speedway 21.05.13, 00:00
    Będzie lepszy dojazd na żużel z Gaju.
  • ooii 21.05.13, 00:50
    pamietacie rozbudowe bielan... tu ktos milion dostal i wiele innych haha tutej to samo :) cyrk
  • Gość: skrzypce1 IP: *.hsd1.fl.comcast.net 21.05.13, 03:40
    Wielka Wyspa z Hala Stulacia, zoo, ogrodem japonskim, AWF-em, parkiem szczytnickim jest czescia m. Wroclawia. Nikt nie ma prawa ograniczyc sprawnego dojazdu mieszkancom spoza Wielkiej Wyspy na roznego rodzaju imprezy sportowo-kuluralno-rekreacyjne. Dlatego budowa mostu jest koniecznoscia i dobrem dla mieszkancow Wroclawia. Ta dyskusja nie ma zadnego prawa bytu! Dobro miasta i wiekszosci jego mieszkancow jest dobrem nadrzednym, jest prawem. Kowalski moze pisac odwolania, bo ma do tego prawo. Miasto juz nie raz pokazalo, ze mozna sprawe zalatwic pozytywnie dla wiekszosci bez ogladania sie na przeciwnikow jakichkolwiek zmian. Tacy "nawiedzeni" byli, sa i beda. Niczego konstruktywnego nie wnosza ale za to sa posmiewiskiem lokalnej spolecznosci. "Sami swoi" za trzy palce to z kosa pojda na UM m. Wroclawia. Swojego miasta. Ot, "polaczki".
  • Gość: Chris IP: *.hsd1.nj.comcast.net 21.05.13, 04:41
    Polaczkiem to jestes ty i twoja rodzina. Idea tego mostu w formie obecnej nie ma sensu. Korki nadal beda. Bo drogi nie zostana poszerzone. Jest jeszcze problem ekonomiczny. Ceny domow w sasiectwie mostu bardzo spadna. Kto zaplaci odszkodowanie lokalnym mieszkancom ?
  • Gość: Dante IP: *.man.tk-internet.pl 21.05.13, 07:51
    Tu powinna być tylko dyskusja o włączeniu do tego projektu tramwaju a nie o tym, czy most jest potrzebny, czy nie. JEST potrzebny, bo w czasie imprez plenerowych, tudzież zawodów sportowych i targów w Hali Stulecia większość ruchu samochodowego wali przez Most Zwierzyniecki, korkuje rejon Grunwaldu.

    >Ceny domow w sasiectwie mostu bardzo spadna. Kto zaplaci odszkod
    > owanie lokalnym mieszkancom ?

    A kto zapłaci mieszkańcom okolic Grunwaldu za kolejne lata gigantycznych korków pod oknami? Typowy polaczek z perspektywą nie wykraczającą poza własne ogrodzenie.

    Jak to sam się zgrabnie określił: polaczek z "sąsiectwa"
  • Gość: Gej z Gaju IP: *.ssp.dialog.net.pl 21.05.13, 07:09
    I droga tylko dla rowerów. Śmierć blachosmrodom! Niech żyje wolna miłość.
  • Gość: gaax IP: *.static.korbank.pl 21.05.13, 08:46
    Żeby stwierdzić, że Most jest potrzebny, to po prostu naturalne miejsce na przeprawę w tej części miasta. I nie chodzi wcale o same dojazdy do Zoo i Hali. Dojazd do Wyspy także dla samych mieszkańców jest uciążliwy z uwagi na to, że cały ruch odbywa się przez Plac Grunwaldzki. Nie chodzi o robienie autostrad na Wyspie, tylko o odciążenie pozostałych części miasta. Jeśli ktoś jadąc z południa miałby ominąć ścisłe centrum dojeżdżając do Wyspy, to chyba lepiej dla wszystkich prawda? A może rozwiązaniem będzie zmniejszenie rozmiaru inwestycji? Może wystarczy zrobić przeprawę z mniejszym rozmachem? Zamiast czterech pasów zróbmy dwa. Też będzie to ulga dla miasta, a mieszkańcy nie odczują szczególnej różnicy.
  • wrobrewrobrewrobre 21.05.13, 10:53
    Most bez torowisk tramwajowych będzie sukcesem połowicznym. Koszt przyszłej (po zmianie władz miasta) dobudowy drugiego mostu równoległego na torowiska tramwajowe będzie wyzszy niż przeprojektowanie obecnego projektu. Linia tramwajowa omijajace plac Grunwaldzki, którymi byłoby mozna przejechać z rejonu Sępolna i Biskupina przez ten właśnie most i potem Armii Krajowej aż do Śleznej a w przyszłości Wisniową , Hallera , Klecińską i dalej na Zachód Wrocławia byłaby rewolucyjną i rewelacyjną zmianą w historycznym docentrowym systemie komunikacji tramwajowej po Wrocławiu. Odciążyłaby centrum.
  • Gość: el IP: 195.117.216.* 21.05.13, 11:31
    Popieram jak najbardziej. Most wschodni tylko z torowiskiem. Tylko jak to wymusić od władzy?
  • Gość: Norek IP: 78.30.115.* 21.05.13, 11:55
    Popieram! Dwa pasy+ tramwaj + rower i obowiązkowo do Korony!
  • Gość: Anna Bielska IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.05.13, 12:25
    Wbrew temu co ten tendencyjny artykuł mówi, mieszkańcy Biskupina nie chcą mostu.
    Dlaczego ?
    Bo spowoduje on tylko zniszczenie Biskupina i Sępolna przez auta.
    Dlaczego?
    Bo ogrom ludzi mieszkających na wsiach pod Wrocławiem, typu Dobrzykowice
    potem kilkadziesiąt tysięcy ludzi z nowych osiedli np. Olimpia port
    będzie sobie robiło skrót do mostu przez ulicę spółdzielczą a potem olszewskiego
    aby wjechać sobie na most w okolicy kazimierskiej.
    Bo na Mickiewicza nie będą mogli się wbić.

    Ten most to śmierć dla Sępolna i Biskupina będzie tylko służył do tranzytu.

    A najwięcej krzyczą za mostem ci co mieszkają we wsiach pod Wrocławiem i nawet podatków we Wrocławiu nie płacą.
  • Gość: Maja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.05.13, 21:32
    Mózg tej Pani już dawno został zniszczony.
    A większość zwolenników mostu to jednak mieszkańcy Wielkiej Wyspy, szczególnie ci, którym codziennie pod oknami przejeżdża (albo stoi w korku) ciąg samochodów. Mam tak od dobrych kilku lat. W przeciwieństwie do tych kilku oszołomów z mojego osiedla należących do niesławnej Akcji, którzy mieszkają przy bocznych uliczkach, z dala od ruchu samochodowego i planowanej Alei Wielkiej Wyspy.
  • indywidualismus 21.05.13, 21:42
    Gość portalu: Anna Bielska napisał(a):

    > Wbrew temu co ten tendencyjny artykuł mówi, mieszkańcy Biskupina nie chcą mostu

    Odezwała się "nietendencyjna"! 12 tysięcy ludzi oddało swój głos, ale ona i tak wie lepiej, co myślą "wszyscy" W twojej głowie siedzą?

    --
    To jest moje zdanie i mam do niego prawo. Będę go bronił niezależnie od tego, ilu ludzi mnie skrytykuje czy wyśmieje.
  • jb.wroc 21.05.13, 18:33
    Niech ktoś z przemądrzałków napisze teraz, że to nie pieniacze!!! LIBERUM VETO i POLACZKOWOŚĆ pełną gębą. Już dawno książę Wysoczański ze świtą grozili, że nigdy nie dopuszczą do budowy tej drogi. Oczywiście każdy powinien mieć prawo do protestu! Ale w przypadku odrzucenia takiego protestu, pieniacze powinni być obciążani wszelkimi kosztami administracyjnymi i społecznymi. A to już powinno określać prawo zdrowego państwa.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka