Dodaj do ulubionych

Zwężają ulice

26.09.04, 22:39
Witam,

wygląda na to, że i do Wrocławia dotarła w końcu zachodnia moda na zwężanie
ulic. Nie byłem wcześniej pewien to się nie odzywałem, ale dzisiaj obejrzałem
sobie dokładnie remontowany plac 1go Maja. Na wysokości tego przystanku
autobbusowego przy Cuprum szerokość ulicy uległa wyraźnemu zmniejszeniu!!!
Ciekaw jestem co tam planują zrobić. Czy dwa pasy wg. polskich standardów czy
też trzy pasy wg. standardów niemieckich. Ja osobiście optowałbym za tym
drugim rozwiązaniem.

Drugi przykład to skrzyżowanie Stanisławowskiej z Krzemieniecką. Tam teraz
jest remont i objazd jest pokierowany tak, że ruch samochodów wychodzi z
Krzemienieckiej, która jest ulicą podporządkowaną (też nad tym długo jakiś
geniusz ze ZDiKu musiał myśleć....) Skutkiem tego na tym skrzyżowaniu był
permanentny korek, bałagan, samochody ustawiające się po cztery na jednym
pasie, zdezorientowani kierowcy i inne tego typu cyrki. I co zrobiono?
Tymczasowymi szykanami zmniejszono powierzchnię skrzyżowania mniej więcej o
połowę robiąc po prostu większe kąty między krzyżującymi się ulicami oraz
wyraźnie rozdzielając pasy. Efekt? Korki co prawda jak były tak są nadal, ale
od tego czasu panuje na skrzyżowaniu wzorowy porządek. Mam nadzieję, że ład,
który tam zapanował po zmniejszeniu powierzchni skrzyżowania da do myślenia
naszym kochanym projektantom, którzy asfaltują coraz większe powierzchnie.

Pozdrawiam,
SW

PS. A dzisiaj odkryłem świetne miejsce w naszym mieście: Bulwar
Zwierzyckiego. Ale tam jest świetnie. Tylko czemu nie ma ani jednej ławki :-(
Obserwuj wątek
    • Gość: wro2015 Re: Zwężają ulice IP: *.dip0.t-ipconnect.de 26.09.04, 22:47
      Nie wolno poddac sie walki! Wlaczmy o mniej asfaltu a wiecej rozumu (to jest
      lepsze na korki!) do ostatniego skrzyzowania!!! Nie mozemy skonczyc dzialac
      dopoki beda dalej robili takie rzeczy jak wyburzanie kamienic na Drobnera aby
      wyprostowac trase na pistaciowy hotel!!!! Nie wolno sie poddac - musi wykonczyc
      wroga - czyli brak rozumu drogowcow :))
        • Gość: wro2015 Re: Zwężają ulice IP: *.dip0.t-ipconnect.de 26.09.04, 22:53
          akurat tego nie czytalem... zanlem tylko 'stare' plany z lat 70tych (ktore dla
          drogowcow niestety jeszcze ciagle wydaja sie byc zlotymi latami bo wtedy
          wszystko sie wyburzalo po to aby wylac asfalt)... No w kazdym razie na tych
          panach byly budynki pod wyburzenie ,aby poszerzc luk trasy (z tego powodu
          zreszta ten hotel tez tak glupkowato stoi... linie rozgraniczajace z tamtych
          lat).

          Ale to moze w super skrocie powiedz dlaczego je wyburzyli, bo rzeczywicie bylem
          pewien ze chodzi jeszcze o ta debilna trase
            • Gość: wro2015 Re: Zwężają ulice IP: *.dip0.t-ipconnect.de 26.09.04, 23:01
              nie no - jak chodzi rzeczywiscie o ta trase, no to przecierz jakas pomylka!!! O
              co chodzi??? Przcierz i tak beda potrzebne swiatla z ulica na most
              uniwersytecki, wiec i tak nie ma sensu wyprofilowac skrzyzowania tak aby w nocy
              (jak swiatla sa na zoltym) przepierdolic - przepraszam - stuwa!!! Okey - na
              planie takie cos moze ladnie wyglada bo widac ze to 'trasa'... Ale co mnie
              ku*** plan, jak dewastuje taka trasa tkanke miejska i i tak to w zadnym stopniu
              nie przyspieszy ruchu, no bo sa swiatla - a dla pieszych to juz i tak
              tragedia... Robimy zaklady? Ile barrierek nam postawia?? czy na calej dlugosci
              trasy od Mostu do placu Bema??
            • svarte_sjel Re: Zwężają ulice 27.09.04, 10:28
              Gość portalu: michal napisał(a):
              > I wlasnie chodzi o ta debilna trase, ktorej przebudowa zapowiedziana jest w WPI
              > na lata 2006-2007.

              Czego to się człowiek nie dowie. Jedyne co w tamtej okolicy jest w WPI to
              modernizacja skrzyżowania.
              • Gość: michal Re: Zwężają ulice IP: 195.205.108.* 27.09.04, 15:02
                svarte_sjel napisał:

                > Gość portalu: michal napisał(a):
                > > I wlasnie chodzi o ta debilna trase, ktorej przebudowa zapowiedziana jest
                > w WPI
                > > na lata 2006-2007.
                >
                > Czego to się człowiek nie dowie. Jedyne co w tamtej okolicy jest w WPI to
                > modernizacja skrzyżowania.

                Ja widze co innego: "Przebudowa układu drogowego ul.Dubois - ul.Drobnera". I
                nie pisz prosze, ze nie jest planowane wyprostowania skretu kosztem miejsca po
                wyburzonych kamienicach, poniewaz juz oficjalnie bylo to przez ZDiK
                zapowiedziane.
                • svarte_sjel Re: Zwężają ulice 27.09.04, 21:39
                  Gość portalu: michal napisał(a):
                  > Ja widze co innego: "Przebudowa układu drogowego ul.Dubois - ul.Drobnera". I

                  Czyli przebudowa skrzyżowania. Żadna budowa trasy (bo byłą tam taka jedna
                  planowana -- przedłużenie Dubois na Piasek).

                  > nie pisz prosze, ze nie jest planowane wyprostowania skretu kosztem miejsca po

                  Nie wyprostowanie, tylko złagodzenie.
                    • svarte_sjel Re: Zwężają ulice 28.09.04, 00:00
                      Gość portalu: michal napisał(a):
                      > Czyli to o co nam tu wszystkim chodzilo piszac "debilna trasa"

                      No właśnie. A ten twór z planów wyleciał -- z trzech wariantów przebiegu trasy
                      prowadzącej ruch z rejonu hali Targowej wybrano najmniej ingerujący w otoczenie
                      -- Grodzką i Mostem Uniwersyteckim.

                      --
                      If you don't like the answer, you shouldn't have asked the question.
                      -- Charles Abbot
          • Gość: ! Re: Zwężają ulice IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 26.09.04, 23:01
            Bez względu na prostowanie lub nie prostowanie tego łuku, te kamienice i tak
            miały już 10-15 lat temu iść do wyburzenia. Były na liście kamienic
            wyeksploatowanych w prawie 100% (niech cię nie zmyli ich w miarę dobry wygląd
            zewnętrzny). Chyba nie muszę ci tłumaczyć co to oznacza, jeszcze we Wrocławiu,
            gdzie mamy chyba największy zasób starych kamienic.
            • Gość: wro2015 Re: Zwężają ulice IP: *.dip0.t-ipconnect.de 26.09.04, 23:17
              taaaaaak - Moze dla nich nie bylo ratunku - nie wiem.

              Ale nie widzisz dlaczego 'już 10-15 lat temu iść do wyburzenia' i dlaczego nikt
              ich nie remontowal od tylu lat??? No bo obowiazywaly te debilne plany ktore,
              jak wyzej napisalem wogle nie(lub najwyzej minimalnie) usprawia ruchu na tym
              skrzyzowaniu... Aaaach ciagle to samo. Zaloze sie ze teraz
              drogowcy 'wykorzystaja' szanse aby nam wylac pustynie i bedziemy mieli nastepne
              miejsce we wroclawiu, ktore ani nie jest placem, ani parkiem, ani ulica, lecz
              po prostu absolutnie niezdefiniowana przestzenia/skrzyzowaniem miedzy scianami
              szyczytowymi, czesciami bulwaru i biednymy rozawlajacymi sie kioskami. Miasto
              tak nie jest czytelne... no coz ale za to bedziemy mieli fajnego slimaka na
              planie - tragedia. Mam wielka nadzieje ze nie poszerza skrzyzowania - bo to i
              tak nie zmniejszy korkow.
              • geogregor Re: Zwężają ulice 27.09.04, 01:40
                hej wro 2015!!
                Czy ty dzisiaj pijany jestes? Zazwyczaj sie tak wulgarnie nie wypowiadasz.
                A tak wogole to ty masz samochod? Jezdzisz troche.
                Akurat to skrzyzowanie powinno byc poszerzone. Powinien byc osobny pas do jazdy
                prosto i dwa pasy w prawo w Drobnera. W tej chwili przejazd jadacym w prawo
                blokuja samochody jadace prosto i stajace na czerwonym. Jeden ekstra pas i
                dobry chodnik. To nie jest az tak duzo asfaltu. A zabudowac to powinni ta
                dzialke naprzeciwko ta po wyburzonych kamienicach pawilonach, tam gdzie stoja
                handlarze. I skrzyzowanie calkiem dobrze by wygladalo. A tak wogole to gdzie ty
                wiedzales zwezanie ulic w Europie? Ja troche podrozuje ale takiego procesu
                nigdzie ne zauwazylem.
                • Gość: wro2015 Re: Zwężają ulice IP: *.dip0.t-ipconnect.de 27.09.04, 13:37
                  jezdze duzo samochodem, ale mam wystarczajaco rozumu aby wiedziec ze jak jade
                  do centrum, to robie to MPK. Czasami do centrum tez jade samochodem, ale wtedy
                  sie nie dziwie ze stoje. Nie chce mi sie od nowa tlumaczyc dlaczego poszeraznie
                  skrzyzowan od momentu, kiedy i tak juz sa szerokie (tak jak wlasnie tu) nie
                  zmniejsza korkow ale w dluzszej perspektywie nawet moze je zwiekszyc. Nie chce
                  mi sie przyciagac ciagle tych samych przykladow - blagam, nie ci ktorzy mi w to
                  niewierza pojda do ksiegarni.

                  A do tego gdzie sie zweza skrzyzowania gdzie to zaobserowwale chodzac po
                  miescie i studiujac plany, i studiujac magazyna urbanistyczno/architektoniczne
                  i studiujac broszury miast:
                  Bilbao, Barcelona, Hamburg, Monachium, Berlin, Drezno - wymienilem teraz tylko
                  te miasta w ktorych w ostatnim miesiacu bylem, bo tak to bym musial ci wymienic
                  cala europe (oprocz wro). Oczywiscie ze w tych miastach tez sie poszerza ulice -
                  ale z idei tylko te ktore dochodza do obwodnicy srodmiejskiej a nie te ktore
                  sie przebijaja przez centrum/srodmiescie - bo to i tak nic nie pomoze.

                  Dam jedne przyklad... reszte mozesz sobie skads zciagnac... Trasa w Berlinie
                  planowana za DDRonow jak nasza trasa WZ. I teraz nie mow mi ze Wroclaw to nie
                  Berlin... Chyba bedzie ci ciezko mi wytlumaczyc dla 600tys. Miasto gdzie
                  przecietny mieszkaniec ma zadziej samochod potzrebuje szersze trasy przez
                  Centrum niz 3millionowa stolica Niemiec... Powracajac do trasy WZ w Berlinie.
                  huch co sie stalo? zamkneli? I co - wieksze korki? nie... Dlaczego? poczytaj:
                  www.stadtentwicklung.berlin.de/planen/staedtebau-projekte/spittelmarkt/de/verkehrsplanung/index.shtml

                  A tutaj nawet jeszcz abrdzie drastycznie: Nie tylko ze zwezaja, lecz nawet tak
                  proejktuja budynki, ze samochody musza na skrzyzowniu skrecic i nie maja juz
                  jakiegos wyprofilowanego weza... Musisz troche sobie pokilkac, aby zobaczyc jak
                  wygladalo te wczesniej, a jak jest planowane. To samo tez w West-Berlin sie
                  dzieje
                  www.stadtentwicklung.berlin.de/planen/planwerke/de/planwerk_innenstadt/planwerkstaetten/molkenmarkt/werkstatt.shtml
      • svarte_sjel Re: Zwężają ulice 27.09.04, 10:32
        Gość portalu: wro2015 napisał(a):
        > dopoki beda dalej robili takie rzeczy jak wyburzanie kamienic na Drobnera aby
        > wyprostowac trase na pistaciowy hotel!!!! Nie wolno sie poddac - musi wykonczyc

        Przyjedź sobie z łaski swojej do Wrocka i stań na peronie przystanku
        tramwajowego na tym skrzyżowaniu.
          • svarte_sjel Re: Zwężają ulice 27.09.04, 14:52
            Gość portalu: wro2015 napisał(a):
            > ale zrozm ze poszerzanie trasy (a szeczegolnie tu profilowanie zakretu)

            Ależ zrozum nareszcie, że nie chodzi o poszerzanie jezdni, tylko o to, żeby i
            dla reszty miejsca starczyło -- bo tam perony przystankowe są tak wąskie, że
            nawet normalnego słupka się nie da ustawić, o takich luksusach jak wiata czy
            kawałek miejsca, żeby się dało przejść nie wspominając. Za wąskie są też
            chodniki, itd.
            No i zakręt jest zbyt ostry.
    • Gość: adx Re: Zwężają ulice IP: *.infotel.wroc.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 27.09.04, 07:59
      Zwężanie ulic to choroba, która trafi tzw. urbanistów (bo tak naprawdę to
      Wrocław urbanisty nie miał i ma).
      Np. ulica Czarnieckiego. Szeroka ulica została przy budowie osiedla zwężona bo
      ktoś chciał zaoszczędzić na betonie (z części ulicy zrobiono kieszenie
      parkingowe). Skutek: dzisiaj trudno tam przejechać. A szczytem tego co zrobiono
      z ulicami jest teren na zapleczu PKO przy Powstańców Śl. Budynki postawiono
      ignorując stary układ ulic. W efekcie wcale nie ma ulic i powstała tam
      urbanistyczna slamsjera.
      • Gość: kazimierzp Zamiast się kłocić o zbyt szybkie wyburzanie! IP: *.jgora.dialog.net.pl 27.09.04, 08:45
        Zamiast się kłócić o zbyt szybkie wyburzanie eklektycznych kamienic to walczmy
        o jak najszybsze wybudowanie obwodnicy autostradowej i dokończenie zamknięcia
        pętli obwoodnicy miejskiej.
        Jak te drogi powstaną to wtedy nie będzie takiego parcia na poszerzanie ulic
        wewnątrz miasta. Tych kamienic przy Drobnera rzeczywiście szkoda, mogły zostać
        i byc wyremontowane! Nic mnie nie przekona że musiały zniknąć.
        Może ktoś powiedzieć, a co my możemy na tym forum? Możemy wypisywać emaile do
        Ministerstw, posłów. Atakować ich z każdej strony (oczywiście tylko
        propagandowo). Politycy nie lubią negatywnego szumu i zmiękną.
      • hen Re: Zwężają ulice 27.09.04, 14:04
        Gość portalu: adx napisał(a):

        > Zwężanie ulic to choroba, która trafi tzw. urbanistów (bo tak naprawdę to
        > Wrocław urbanisty nie miał i ma).
        > Np. ulica Czarnieckiego. Szeroka ulica została przy budowie osiedla zwężona
        bo
        > ktoś chciał zaoszczędzić na betonie (z części ulicy zrobiono kieszenie
        > parkingowe).

        Parkingi są super. Moim zdaniem wszystkie ulice powinny być szerokie jak
        lotnisko, przed wejściem do budynków wielkie parkingi (jeśli ktoś ma wesele i
        dużo gości podjeżdza pod budynek wielkie parkingi będą jak znalazł). Przy
        każdej ulicy powinnny być jeden osobny lewoskręt i prawoskręt - zaczynające się
        już od poprzedniego skrzyżowania. Miasto miałoby ekologiczne kanały do
        przwietrzania całych dzielnic. Nalezy również pomyśleć o rozwiązanaiach
        bezkolizyjnych - t.j. o dużej ilości przejść podziemnych oraz o względach
        bezpieczeństwa (przecież na takich szerokich drogach można pruć) więc należy
        wzdłuż wszystkich ulic zamontować mocne kraty, aby jaiś pieszy nie wtargnął po
        pijanemu na jezdnię. Ja wiem, że to jeszcze pieśń przyszłości, ze nie ma
        funduszy na przejscia podzeimne itd., więc w obecnych możliwościach, należy
        prowadzić pasy dla pieszych po jednej stronie skryżowania - vide Traugutta przy
        pl Społecznym. Plac 1 Maja szczęśliwie dostosowuje się według tego planu, gdzie
        nie ma żadnego przejścia dla pieszych, aż przy pl Solidarności, gdzie pojawia
        się kładka dla pieszych. I tak naprawdę nie wiadomo gdzie zaczyna się plac, ale
        dzięki temu mamy kanał napowietrzajacy Wrocław od zachodu. Jak zwylke są plusy
        i minusy. Jednak uważam, że plac 1 maja powinien pozostac w obecnym kształcie.
        Natomiast ważnym problemem, jest mała przepustowosć ul. Ruskiej. Nie wiem czy
        BRW ma jakieś plany, ale zdecydowanie powinna być poszerzona - przecież stanowi
        ważny łącznik z trasą W-Z, która od Ruskiej do pl. Dominikańskiego powinna
        zostac poszerzona do 5 pasów - ze względu na rucg jaki kumuluje Galeria
        dominikańska oraz przyszła Galeria Echo na Grunwaldzie. Ale na razie to tylko
        marzenia :-)
        • Gość: wro2015 Re: Zwężają ulice IP: *.dip0.t-ipconnect.de 27.09.04, 14:16
          hen... pieknie - jak bede mial czas to ci zescanuje zeszyt 'pracowni
          urbanistycznej' wroclawia z roku ... 1975!!! To chyba nawet nie byl oficjalny
          druk, wiec to jest unikat...

          Moze cos zacytuje (dotyczy to trojkata bermudzkiego, ktory chcieli wyburzyc aby
          postawic cos nowego pieknego) 'Azurowe pasma wysokiej zabudowy [czyli
          Blokowiska (dodalem ja)] odsuniete na skraj obszaru centrum, stanowia wlasciwa
          przeciwwage nowych w tej czesci miasta elementow przestrzennych - tras, estakad
          i wezlow kommunikacyjnych a takze duzych zgrupowan parkingow'
          hehe pieknie - te parkingi mialy otaczac cale stare miasto i na to chcieli
          wyburzyc cale otaczajace srodmiescie... Kamienice na Drobenra sa (mijmy
          nadzieje ostatnie) ofiary tej tragedi...
          • hen Re: Zwężają ulice 27.09.04, 15:03
            Ach gdybym urodził się wcześniej, może mógłbym pracować w takiej pracowni
            urbanistycznej :-) A propos kamienic na Drobnera. Pisłaem o tym kilka już razy,
            że przy okazji można byłotroszeczkę przesunąć jezdnię w kierunku zielonego
            hotelu, dając miejsce na zaplombowanie pónocnej pierzeji Drobnera na wysokości
            od ul Łokietka do Jedności Narodowej. W obecnym kształcie jest to niemożliwe.
            Szkoda, że nikt o tym nie pomyślał przy tegorocznym remoncie Drobnera. A
            przecież mogłoby być i tak, że jakieś BRW zastanowiłoby się pół minutki i
            ustaliło taki ciąg logiczny:
            1. Chcemy odbudować północną pierzeję Drobnera
            2. Obecnie nie możemy bo ulica znajduje się zbyt blisko ścian szczytowych
            oststnich budynków Łokietka i Jedności,
            3. Powinniśmy przesunąć drogę
            4. Jeśli wyburzymy kamienicę (obok zielonego hotelu) będzie nam łatwiej
            5. Jeśli pogadamy z zielonym hotelem, żeby użyczyli kawałka swojego parkingu (w
            zamian za jakąś przysługę na korzyść hotelu) będzie nam jeszcze łatwiej,
            6. Wtedy zrobimy PZP, łącznie z wyznaczeniem nowej trasy ulicy Drobnera
            7. Zrobimy remont ulicy Drobnera oraz odbudujemy północną pierzeję Drobnera,
            ponieważ stworzy się przestrzeń dla działek, zarobimy na sprzedaży!

            Ale tak sie nie stało. Dla mieszkańców nie wrocławian objasnię jaka była
            kolejność działan rzeczywistych:
            1. Rozpoczęto remont Drobnera
            2. Wyburzono kamienicę
            3. Zakończono remont Drobnera

            :-)
            • Gość: kotb. Re: Zwężają ulice IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.09.04, 15:48
              Nic straconego. Pomysl jakie bedzie postepowanie za lat 10-15 (cykl mysli urzednikow miejskich)

              1)cholera, skonczyly nam sie dzialki do sprzedania, sprzedalismy juz plac spoleczny (caly do ING RE), centrum poludniowe (cale dla ECE), kepe mieszczanska (cala dla NASA) itp. Cos trzeba sprzedac

              2)Drobnera jest tak szeroka, ze nie da sie nic wybudowac ani od strony odry ani od strony Srodmiescia

              3) Drobnera jest pusta, bo przeciez mamy AOW, OS itp.
              4)Zwezamy Drobnera, odsuwamy w kierunku Odry, robimy bulwary, dobudowujemy pierzeje, nagle tworzy sie przyjemne srodmiescie:)

              Nic straconego, tylko trzeba poczekac!
              • hen Re: Zwężają ulice 27.09.04, 16:41
                Gość portalu: kotb. napisał(a):

                > Nic straconego. Pomysl jakie bedzie postepowanie za lat 10-15 (cykl mysli
                urzed
                > nikow miejskich)
                >
                > 1)cholera, skonczyly nam sie dzialki do sprzedania, sprzedalismy juz plac
                spole
                > czny (caly do ING RE), centrum poludniowe (cale dla ECE), kepe mieszczanska
                (ca
                > la dla NASA) itp. Cos trzeba sprzedac
                >
                > 2)Drobnera jest tak szeroka, ze nie da sie nic wybudowac ani od strony odry
                ani
                > od strony Srodmiescia
                >
                > 3) Drobnera jest pusta, bo przeciez mamy AOW, OS itp.
                > 4)Zwezamy Drobnera, odsuwamy w kierunku Odry, robimy bulwary, dobudowujemy
                pier
                > zeje, nagle tworzy sie przyjemne srodmiescie:)
                >
                > Nic straconego, tylko trzeba poczekac!

                hehe - mam nadzieję! Ale nie wykluczone, że jakiś urzednik za 20 lat pomyśli
                tak:

                1. Znowu te korki!
                2. Kiedy oni w końcu zrobią tą Śródmiejską Obwodnicę, bo na Staromiejską to
                nawet nie mam co czekać! (Pieniędzy ze sprzdaży galerii Echo wystarzczyło na 3
                km remontu drogi.)
                3. Pl Społeczny sprzedaliśmy, ale parku Słowackiego - nie!!!
                4. Drzewa i tak kiedyś by umarły, od mostu Pokoju pociągniemy parkiem
                Słowackiego trzy pasy w każdą stronę, przy fosie i do Oławskiej, a dalej W-Z-
                tką i 10 lat wcześniej poszerzoną Ruską (kosztem jej północnej pierzeji).
                5. Ponieważ nie było inwestora, który chciałby zainwestować na pl. 1 maja, ze
                względu drastyczny spadek liczby mieszkańców Wrocławia w tym tych z dochodami
                większymi niż 900 zł, a i my nie mieliśmy możliwości ze względu na coraz nizsze
                notowania ratingowe naszego miasta i szczęscliwie nie zabudowaliśmy 1 maja,
                dzięki czemu, możemy znowu poszerzyć pasy, które nieszczesliwie zwęziliśmy
                remontem w 2004 roku.
                6. No i miasto znowu będzie przejezdne.
            • svarte_sjel Re: Zwężają ulice 27.09.04, 21:43
              hen napisał:
              > 6. Wtedy zrobimy PZP, łącznie z wyznaczeniem nowej trasy ulicy Drobnera

              MPZP istnieje od dawna.

              > 1. Rozpoczęto remont Drobnera

              Szkoda, że nie odróżniasz przebudowy od doraźnej naprawy nawierzchni...
    • Gość: wro2015 Re: Zwężają ulice IP: *.dip0.t-ipconnect.de 01.10.04, 12:01
      Z wybudowaniem AOW wroclawia duzo sie zmieni. Z wybudowaniem Obwodnicy
      Srodmeijskiej tez sie duzo zmieni:
      Trasy Krajowe nie beda przejezdzaly przez Cnetrum Miasta. Co to ma wspolengo z
      bezsensownym poszerzaniem ulic? Prosze poczytac:
      uchwaly.um.wroc.pl/uchwala_nowe.asp?numer=XII/396/99
      Zacytuje interesujacy kawalek:
      III / I / 2
      f) wstrzymanie się od powiększania przepustowości tras drogowych
      wprowadzających ruch do ścisłego centrum ponad chłonność
      komunikacyjną tego obszaru (nie dotyczy to tras stanowiących jedyny
      możliwy przebieg ciągów dróg krajowych przechodzących przez
      miasto),


      A tak ogolnie do planowania miasta, i do tego o czym caly czas pisze - to tez
      jest zwiazane z kommunikacja:

      III / I / 1
      a) przekształcenie struktur urbanistycznych z monofunkcyjnych na
      wielofunkcyjne,

      ale duzo wazniejsze to to, czyli zageszczanie miasta, a nie budowanie jakis
      suborbow na poludnie od starej odry (mam na mysli te tereny na 'wyspie' na
      ktorej lezy Olbin)
      c) utrzymywanie wysokiej zwartości struktury miasta i hamowanie
      procesów dekoncentracji osadnictwa na obszary, które nie będą mogły
      być efektywnie obsługiwane przez transport zbiorowy,


      A wiec jednak wroclaw jest dalej niz myslalem: Doszlo juz do glow, ze
      poszeraznie Ulic nic nie pomoze, ze nie wolno wprowadzac ruchu do centurm i go
      tam kumulowac (trasa w-z)... No to dlaczego do cholery to jeszcze nie doszlo do
      drogowcow, i oni spbie dlaej rysuja slimaczki na drodze, jak im fajnie na
      planie wyglada, jak jest nawet rozporzadzenie rady miejskiej???

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka