Dodaj do ulubionych

Kampania wyborcza: TKJ

18.09.06, 11:20
... czyli: Tera, Ku.., Ja.

Oto mój program wyborczy:

- budowa Szybkiej Kolei Miejskiej w ciągu trzech kadencji, zasięgiem swym
obejmującej miejscowości oddalone do 40 km od Rynku. Osiem linii rozchodzących
się promieniście od stacji Wr. Główny i Wr. Świebodzki. W pierwszej kolejności
połączenie lotniska z Dworcem Głównym.

- całkowita wymiana kadry zarządzającej lotniskiem i likwidacja lotniskowej
kaplicy,

- natychmiastowa wymiana krzesełek w poczekalni lotniska, wprowadzenie zakazu
rzucania bagażami pasażerów,

- Remont kolejowej linii średnicowej Dw. Główny/ul. Skwierzyńska lub jej
budowa od nowa,

- stopniowe podniesienie prześwitu wszystkich wiaduktów w mieście do 4,5 metra,

- Budowa bliźniaka mostu Grunwaldzkiego, bliźniaka mostu Szczytnickiego, mostu
pomiędzy Księżem Małym a Biskupinem, dociagnięcie wylotu mostu prezydenta
Tysiąclecia do wylotu na Poznań,

- sześciopasmowa wylotówka na Zieloną Górę wraz z obwodnicą Leśnicy,

- budowa sześciopasmowego mostu na Odrze w ciągu obwodnicy wschodniej,

- rozpirzenie ZDiK'u,

- zwolnienie połowy urzędników miejskich przy jednoczesnym podniesieniu płac
do średniego poziomu miejskiego,

- weryfikacja urzędników: pociotki starego reżimu,
poloniści, filolodzy, biolodzy, historycy i temu podobne kompletnie
nieprzydatne w magistracie zawody weg !

- znaczące zwiększenie wydatków na ekspertyzy laboratoryjne materiałów
używanych do budowy dróg i torowisk,

- wprowadzenie zakazu budowy nowych pomników na terenie miasta,

- wykupienie i wyburzenie Solpolu i termosu,

- wyburzenie koniopoju w rynku, DDRowskich skrzatów i pchanych przez nie kulek,

- wprowadzenie programu zadrzewiania miasta, cel: najbardziej zielone miasto w
Polsce,

- budowa publicznych, bezpłatnych miejsc parkingowych przy każdej stacji SKM,

- zmniejszenie strefy płatnego parkowania do prawdziwego centrum (promień 1
kilometra od ratusza), drastyczne podniesienie opłat za parkowanie w tej
strefie (15 zł za godzinę), ale dopiero po ukończeniu programu SKM,

- zwolnienie wszystkich emerytowanych wojskowych ze straży miejskiej. Emeryci
na emeryturę !

- zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim: przejście na oprogramowanie z
dostępnym kodem źródłowym (open source), zakaz używania interfejsów bez
dostępnej specyfikacji,

- zniesienie podatku od psów, nasilenie kontroli ich właścicieli, zero
tolerancji dla psów bez kagańców i bez smyczy,

- uruchomienie tramwajowych linii nocnych,

- zagęszczenie kursowania linii nocnych w weekendy: minimalna częstotliwość
kursowania pojazdów wynosić będzie 20 min,

- budowa ścieżek rowerowych wzdłuż wszystkich głównych ciągów komunikacyjnych,

- zniesienie zakazu jazdy na rowerach po rynku, przy jednoczesnym wprowadzeniu
ograniczeń prędkości dla rowerów w mieszanych (piesi/rowerzyści) strefach ruchu,

- program rozwoju przedszkoli i zorganizowanego systemu dowożenia do nich dzieci,

- przejście na napęd olejem rzepakowym w autobusach MPK w ciągu 2 lat,

- remont ZOO, kapitalny remont personelu ZOO,

- wprowadzenie konkursów na wszystkie miejskie stanowiska - o ile będzie to
możliwe zwiększenie puli stanowisk wybieralnych bezpośrednio przez obywateli
razem z miejskimi rajcami. Komendant straży miejskiej, dyrektor ZOO, szefowie
MOSiR-ów, itd. - wszystkie tego typu stanowiska mogą i powinny być obsadzane
w bezpośrednich wyborach przez obywateli.

- uruchomienie internetowego forum miejskiego bez cenzury. Jedynie wulgaryzmy
będą wykropkowywane,

- upublicznienie w internecie kalendarzy wszystkich urzędników miejskich,

- upublicznienie w internecie całości korespondencji miejskiej, w wypadku
przetargów dopiero po ich zakończeniu, zaczernianiu podlagałyby jedynie adresy
mieszkańców miasta,

- publiczne (internetowe forum urzędu miejskiego) prezentacje wszystkich
projektów infrastrukturalnych, na co najmniej sześć miesięcy przed podjęciem
decyzji,

- upublicznienie (w internecie) bilingów urzędników miejskich, zarówno dla
telefonów stacjonarnych jak i komórkowych,

- wprowadzenie elektronicznej, dobrowolnej rejestracji mieszkańców oraz
elektronicznych głosowań. Wraz z (miejmy nadzieję) rosnącą frekwencją w
głosowaniach ich wyniki będą miały coraz większy wpływ na moje decyzje.
W przypadku jeśli więcej niż połowa mieszkańców weźmie udział w głosowaniu
jego wyniki będę traktował wiążąco. Zakres spraw poddawanych elektronicznemu
głosowaniu będzie wraz z liczbą głosujących rósł.

----------------------------------------------------------------


To by było bardzo z grubsza rzecz biorąc na tyle.

Ponieważ w przeciwieństwie do większości polityków mam normalną, uczciwą,
dobrze płatną pracę, więc nie mam hopla na punkcie limuzyn, sekretarek i nie
cierpię dupowłazów. Obiecuję rozpieprzyć Dwór Jaśnie Panującego Nam Prezydenta
w drobny mak.

Jednocześnie - jako prezydent nie mam najmniejszego zamiaru pałować się z
debilami za te śmieszne 15 tys. złotych. W razie wyboru podniosę sobie pensję
do minimum 75 tys. miesięcznie.

Nie muszę być prezydentem - nie jestem uzależniony od władzy. Dlatego też
obiecuję poprzeć każdego zawodowego polityka, który zobowiąże się do przejęcia
i wprowadzenia w życie mojego programu wyborczego.

Zobowiązuję się w dowolnym momencie ustąpić ze stanowiska, jeśli tak postanowi
większość grodzian w referendum. Większość definiuję jako 50% głosów plus
jeden przy frekwencji minimum 20% Wrocławian uprawnionych do głosowania.

Nie mam bladego pojęcia, za co wszystkie te obietnice wyborcze zrealizować. W
przeciwieństwie do innych kandydatów jednak otwarcie się do tego przyznaję.
Ponieważ jednak stać nas na Expo czy hale koncertowe, więc w temacie miejskie
fundusze nie jestem pesymistą. Nie jestem częścią żadnej zorganizowanej grupy
przestępczej działającą pod etykietą "partii politycznej", nie mam więc
żadnych zobowiązań wobec armii wygłodzonych opozycją kolesi; nie muszę kraść i
obsadzać stanowisk pociotkami.

Obiecuję również nie spędzać połowy mojego dnia pracy brylując w mediach.
Zamiast udzielania wywiadów i uśmiechania się do wazeliniarskich dziennikarzy
obiecuję swoją stałą, choć z konieczności czasowo ograniczoną obecność w
internecie, na forum magistratu.

Nie musicie mnie wybrać, apeluję jednak do Was, wyborcy:
Wybierzcie tego, kto najmniej Was okłamuje.

--
Wrocław bez cenzury
Edytor zaawansowany
  • Gość: ciekawa IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 18.09.06, 11:55
    Dostałeś przepustkę z Lubiąża, czy uciekłeś z transportu do Tworek?
  • map4 18.09.06, 15:56
    Gość portalu: ciekawa napisał(a):

    > Dostałeś przepustkę z Lubiąża, czy uciekłeś z transportu do Tworek?

    To byłoby na tyle w temacie merytorycznej walki na argumenty.

    --
    Wrocław bez cenzury
  • Gość: gosc IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.09.06, 16:00
    >To byłoby na tyle w temacie merytorycznej walki na argumenty.

    Normalnych ludzi nie interesuje żadna walka i przemoc.
    Idź agresorze sobie pobiegaj to może spadnie ci poziom testosteronu.
  • gonzales.wroclaw 18.09.06, 16:23
    map4 napisał:

    > - budowa Szybkiej Kolei Miejskiej w ciągu trzech kadencji, zasięgiem swym
    > obejmującej miejscowości oddalone do 40 km od Rynku. Osiem linii rozchodzących
    > się promieniście od stacji Wr. Główny i Wr. Świebodzki. W pierwszej kolejności
    > połączenie lotniska z Dworcem Głównym.
    >

    Czy SKM będzie miało wspólne stacje z metrem?

    A na poważnie - niezłe to jest.

    --
    -----------\\- -//-------
    ---------( @ @ )-------
    --o00o-- (_)--o00o---
  • kklement 18.09.06, 16:37
    map4 napisał:

    > - całkowita wymiana kadry zarządzającej lotniskiem i likwidacja lotniskowej
    > kaplicy,

    Co Ci kaplica szkodzi ?

    > - Remont kolejowej linii średnicowej Dw. Główny/ul. Skwierzyńska lub jej
    > budowa od nowa,

    A co to jest ???

    > - wprowadzenie zakazu budowy nowych pomników na terenie miasta,
    >
    > - wykupienie i wyburzenie Solpolu i termosu,
    >
    > - wyburzenie koniopoju w rynku, DDRowskich skrzatów i pchanych przez nie
    kulek,

    Trzy razy "Goń się !" :) I bez komentarza.


    > - zmniejszenie strefy płatnego parkowania do prawdziwego centrum (promień 1
    > kilometra od ratusza), drastyczne podniesienie opłat za parkowanie w tej
    > strefie (15 zł za godzinę), ale dopiero po ukończeniu programu SKM,

    15 PLN ??? "Goń się" to zdecydowanie za słabo powiedziane.

    > - uruchomienie internetowego forum miejskiego bez cenzury. Jedynie wulgaryzmy
    > będą wykropkowywane,

    Phi, też mi postulat na miarę prezydenta miasta.

    ************

    W sumie z mojej strony tylko dwa zapytania, tylko 4 razy "goń się" i tylko
    jedno "phi". Jak dla mnie nadajesz się :)

  • kklement 18.09.06, 17:03
    Odniosę się do postulatów przeze mnie zakwestionowanych:

    1. Nie rozumiem walki z obiektami kultu. Zwalczaj kaplice, a będziesz miał tu
    kiedyś minaret obok minaretu.

    2. Pomniki są w KAŻDYM mieście. Pomniki są ozdobą miejskiej przestrzeni, dodają
    jej treści, akcentują i nazywają miejsca, w których je postawiono (
    powiedz "pod Fredrą" i każdy wie, o co chodzi ). Ponadto są wyrazem dumy
    mieszkańców ze swojego miasta. Zakaz stawiania nowy pomników pachnie mi Pol
    Potem.

    3. Nie podobają Ci się Solpol i Termos ? Trudno, de gustibus non est
    disputandum. Innym się podobają. Mi się generalnie podoba nowoczesna i
    ekstrawagancka architektura. Uważam, że we Wrocławiu jest jej o wiele, wiele za
    mało jeszcze ! Przydałby się nam jakiś lokalny Hundertwasser. A Stare Miasto i
    tak zostało ostro wyszczerbione, wizerunku sprzed 1945 roku nie odzyska.

    4. Bardzo Ci te krasnale szkodzą ? Uważam, że są świetnym pomysłem. Jak na
    Polskę bardzo oryginalnym, ponadto mają szansę stać się symbolem miasta w
    kategorii soft. Wiesz, za 100 lat może będą niczym Manneken Pis :)

    5. Chcesz wprowadzić opłatę 15 PLN za parkowanie w odległości 1 km od Rynku ???
    Pomysł wyjątkowo bolszewicki - masz auto, więc cierp, burżuju. Łączenie tego
    problemu z SKM jest tej samej proweniencji. Rozwiązaniem problemu w sposób
    cywilizowany byłoby wybudowanie paru lub kilku dużych parkingów ( siłą rzeczy
    musiałby być w większości podziemne ) na obrzeżach Starówki, tak, by można było
    na nie wjechać z trasy WZ. Dziś dla mnie, na moje potrzeby, rolę taką pełni
    parking pod moją pracą na św. Antoniego - ale nie każdy ma takie szczęście -
    albo parking w Galerii Dominikańskiej. Cena za parkowanie w nich musiałaby być
    umiarkowana, nawet niższa od obowiązujących dziś na ulicach.
    A wówczas możnaby wprowadzić zakaz poruszania się samochodami na całej
    Starówce, w obszarze ograniczonym Grodzką, Kazikiem, Dominikem i ulicą idącą od
    Dominika do Hali Targowej ( Kołłątaja i Piaskowa chyba ).
  • map4 19.09.06, 10:11
    kklement napisał:

    > 1. Nie rozumiem walki z obiektami kultu.

    Jak dla mnie - na prywatnym gruncie może stać kościół obok kościoła. Ale w
    budynkach publicznych religia (żadna) nie ma czego szukać.

    Nie dla kaplicy, bożnicy, meczetu, zboru i czegokolwiek w tym stylu na lotnisku.

    > Zakaz stawiania nowy pomników pachnie mi Pol
    > Potem.

    ... i ma na celu skupienie się na poważniejszych problemach miasta.

    > 4. Bardzo Ci te krasnale szkodzą ?

    Tak. Zamiast tego uzbroiłbym i wysłał na Popowice dziesięć dodatkowych patroli
    SM po zachodzie słońca. Zresztą nie tylko na Popowice: Kozanów, Trójkąt; osiedli
    z dygoczącymi o swoje samochody obywatelami jest niestety we Wrocku bez liku.

    > 5. Chcesz wprowadzić opłatę 15 PLN za parkowanie w odległości 1 km od Rynku ???

    Masz rację, 15 zł to może być na niektórych za mało. 30 zł/h ?

    > Pomysł wyjątkowo bolszewicki - masz auto, więc cierp, burżuju. Łączenie tego
    > problemu z SKM jest tej samej proweniencji.

    Szanuję Twój pogląd, choć się z nim nie zgadzam. W ścisłym centrum nie ma
    miejsca dla samochodów. Dla rowerów, tramwajów i dla autobusów miejskich
    miejsce jest albo się znajdzie. Tu nie Ameryka. Tutaj przestrzeni niestety jest
    mało.

    > Rozwiązaniem problemu w sposób
    > cywilizowany byłoby wybudowanie paru lub kilku dużych parkingów ( siłą rzeczy
    > musiałby być w większości podziemne ) na obrzeżach Starówki, tak, by można było
    >
    > na nie wjechać z trasy WZ.

    Rozwiązaniem problemu jest dostarczenie Wrocławianom alternatywy dla własnych
    czterech kółek. Działającej i sprawnej alternatywy. Ponieważ sam zakaz lub sama
    cena nic nie zmienią.

    --
    Wrocław bez cenzury
  • kklement 19.09.06, 22:08
    Widzisz, błąd Twojej filozofii polega na tym, że program ułożyłeś pod kątem
    idei, a nie ludzi, którzy w mieście mieszkają i z jego dobrodziejstw chcą
    korzystać. Używasz w tym celu niezbyt sympatycznej metody - zwróć uwagę, ile
    razy słowo "zakazałbym" pojawia się w Twoich wypowiedziach. Idealnym przykładem
    sprawa tej kapliczki. TY możesz wyznawać zasadę "w budynkach publicznych
    religia nie ma czego szukać", ale większość ludzi w tym kraju to póki co
    katolicy, albo - jak ja - osoby niewierzące, ale wychowane w tradycji
    katolickiej i z nią mniej lub bardziej związane. I tej większości kaplica nie
    przeszkadza, a może się przydać, gdy ktoś chce przed podróżą w ciszy i przed
    krucyfiksem się pomodlić. Ty chcesz im to zabrać w imię swoich osobistych
    przekonań. Nieładnie, panie prezydencie.

    Identycznie sprawa ma się ze sprawą komunikacji. Ty ewidentnie zwalczasz
    indywidualnych użytkowników aut w centrum miasta. Ponadto przyjmujesz a priori
    założenie - swoją drogą całkowicie błędne ! - że jeśli usprawnisz transport
    zbiorowy, to ludzie z radością przesiądą się do SKM-ów itp. A opornych się
    spacyfikuje horrendalnymi, bandyckimi opłatami za parkowanie. Fajno, Dżyngis
    Chan też miał swoją wizję. Tylko Ty masz być "goverment of the people, by the
    people, for the people". I nie możesz zmuszać obywateli do swoich widzimisię.
    Ludzie chcą i będą chcieć przyjeżdżać do centrum własnymi samochodami. A
    władza - czyli np. Ty - ma im to ułatwić, a nie walić za to po głowie. Zgadzam
    się, że na Starówce nie ma miejsca. Zgodzi się z tym każdy, kto czasem próbuje
    tam zaparkować. Moja propozycja budowy na jej obrzeżach parkingów podziemnych
    zyskałaby akceptację, bo i tak z reguły miejsce do parkowania znajduje się po
    dłuższym krążeniu i niekoniecznie blisko miejsca, które chcemy odwiedzić. Tak
    więc parkując na parkingu np. przy Kaziku żeby trafić do Rynku i tak zyskamy na
    czasie i nerwach w stosunku do dzisiejszych prób szukania miejsca na
    Kiełbaśniczej czy Malarskiej. To jest alternatywa ! Nie SKM.

    Również walcząc z krasnalami czy pomnikami postąpiłbyś po doktrynersku. Od
    władz miasta wymaga się i bezpieczeństwa, ale i budowy wizerunku miasta. Sorry,
    ale "dziesięć dodatkowych patroli na Popowicach" ni cholery nie budowałoby
    marki i wizerunku Wrocławia. Zresztą popatrzmy na to w ten sposób - co mnie,
    mieszkańca Maślic, obchodzi ilość patroli straży miejskiej na Popowicach ?
    Tylko tyle ewentualnie, że w związku z Twoim wybiórczym posunięciem amatorzy
    cudzych kołpaków i radioodtwarzaczy skoncentrują się na innych, nie obdarzonych
    przez Ciebie dodatkową ochroną, osiedlach.

    Przeczytawszy Twoją odpowiedź muszę z przykrością zmienić zdanie: nie
    zagłosowałbym na Ciebie, mapie ...
  • map4 20.09.06, 09:53
    kklement napisał:

    > Widzisz, błąd Twojej filozofii polega na tym, że program ułożyłeś pod kątem
    > idei, a nie ludzi, którzy w mieście mieszkają i z jego dobrodziejstw chcą
    > korzystać. Używasz w tym celu niezbyt sympatycznej metody - zwróć uwagę, ile
    > razy słowo "zakazałbym" pojawia się w Twoich wypowiedziach.

    Chcesz stanowisko mojego PRopaganda Managera ?
    Masz całkowitą, absolutną rację. Mówimy bowiem o programie, a nie o jego
    sprzedawalności. Jak już zauważyłeś, sprzedawcą jestem miernym.

    > Idealnym przykładem
    > sprawa tej kapliczki. TY możesz wyznawać zasadę "w budynkach publicznych
    > religia nie ma czego szukać", ale większość ludzi w tym kraju to póki co
    > katolicy, albo - jak ja - osoby niewierzące, ale wychowane w tradycji
    > katolickiej i z nią mniej lub bardziej związane. I tej większości kaplica nie
    > przeszkadza, a może się przydać, gdy ktoś chce przed podróżą w ciszy i przed
    > krucyfiksem się pomodlić. Ty chcesz im to zabrać w imię swoich osobistych
    > przekonań. Nieładnie, panie prezydencie.

    Ta kaplica jest totalnie pusta. Korzystam od czasu do czasu z lotniska i nie
    widziałem tam jeszcze modlących się. W obliczu ciasnoty na terminalu marnowanie
    miejsca na kaplicę to ciężki błąd. Lepiej byłoby przerobić ją na poczekalnię z
    wygodnymi fotelami, dostępem do internetu i np. prasą wrocławską, dla ludzi
    będących już po odprawie i czekających na samolot.

    > Identycznie sprawa ma się ze sprawą komunikacji. Ty ewidentnie zwalczasz
    > indywidualnych użytkowników aut w centrum miasta.

    Tak.

    > Ponadto przyjmujesz a priori
    > założenie - swoją drogą całkowicie błędne ! - że jeśli usprawnisz transport
    > zbiorowy, to ludzie z radością przesiądą się do SKM-ów itp.

    Mam doświadczenie życia w mieście, w którym system ten funkcjonuje. Po pierwsze:
    w centrum miejsc parkingowych brak, po drugie jeśli już są, kosztują 2 Euro za
    godzinę. Komunikacja zbiorowa funkcjonuje zaś tak, że wybierając się do kina
    wybieram miejscowe MPK, bo ... jest szybciej i taniej.

    > A opornych się
    > spacyfikuje horrendalnymi, bandyckimi opłatami za parkowanie.
    > Fajno, Dżyngis
    > Chan też miał swoją wizję.

    Ja widzę to inaczej. Wysokie ceny i świadomy brak miejsc parkingowych przy
    zbliżającym się boomie budowlanym wspomogą sanację budynków miejskich, która
    polegać będzie na wyburzaniu starych i budowaniu w ich miejsce nowych budynków.
    Przy okazji inwestorzy zmuszeni zostaną do budowania parkingów podziemnych.
    Przecież nikt nie każe parkować Ci na ulicy - jeśli jednak kupujesz mieszkanie w
    centrum - żądaj od dewelopera miejsca na podziemnym parkingu.

    > Tylko Ty masz być "goverment of the people, by the
    > people, for the people". I nie możesz zmuszać obywateli do swoich widzimisię.

    Długofalowe myślenie charakteryzuje nie tych burmistrzów, którzy populistycznie
    pomnikami i koncertami próbowali przypodobać się wyborcom, tylko tych, których
    dalekowzroczność grodzianie doceniali dopiero w następnym pokoleniu. Jeździsz
    dziś samochodem po Wrocławiu ? Więc doceń XIX i XX wiecznych niemieckich
    budowniczych i planistów za te szerokie aleje, za miejsce pozostawione pod
    przyszłe ulice, za wyraźnie za duże na ich czasy mosty. Gdyby nie ich wizja,
    dziś podróż z jednego końca miasta na drugi trwała by trzy godziny. Bez korków.

    > Ludzie chcą i będą chcieć przyjeżdżać do centrum własnymi samochodami.

    Błąd. Ludzie wybiorą najsprawniejszy i najwygodniejszy rodzaj transportu.
    Jeśli do tego nie muszą sami jechać, lecz zostaną zawiezieni, to mogą dodatkowo
    bez strachu się napić. Wrocławskiego piwa chociażby. Może kiedyś dorobimy się
    browaru w mieście ...

    > A władza - czyli np. Ty - ma im to ułatwić, a nie walić za to po głowie.

    Jeśli jesteś klientem - żądaj, aby twój sprzedawca zapewnił Ci miejsce
    parkingowe. Albo idź do konkurencji. Albo przyjedź tramwajem.

    > Zgadzam
    > się, że na Starówce nie ma miejsca. Zgodzi się z tym każdy, kto czasem próbuje
    > tam zaparkować. Moja propozycja budowy na jej obrzeżach parkingów podziemnych
    > zyskałaby akceptację, bo i tak z reguły miejsce do parkowania znajduje się po
    > dłuższym krążeniu i niekoniecznie blisko miejsca, które chcemy odwiedzić.

    W moim nowym mieście na 1000 mieszkańców zarejestrowanych jest lekko ponad 1040
    pojazdów. Te czasy również i dla Wrocławia nadchodzą. Własne auto w mieście to
    niestety przeżytek XX wieku.

    > Również walcząc z krasnalami czy pomnikami postąpiłbyś po doktrynersku. Od
    > władz miasta wymaga się i bezpieczeństwa, ale i budowy wizerunku miasta.

    To jest plan na pierwszą kadencję. Najpierw infrastruktura. Dopiero kiedy
    Wrocławia przestaniemy się wstydzić, weźmiemy sie za jego promocję. Widzisz,
    promować można i należy, najpierw jednak trzeba mieć co.

    Jak na razie sadzimy się na europejską metropolię a co chwila nam słoma z butów
    wyłazi ...

    > Sorry,
    >
    > ale "dziesięć dodatkowych patroli na Popowicach" ni cholery nie budowałoby
    > marki i wizerunku Wrocławia.

    Patrole są od zapewnienia bezpieczeństwa, a bezpieczeństwo to bardzo chodliwy
    ostatnio towar. Ludzie chcą mieszkać bezpiecznie. Myślisz, że każdy z ochotą
    biegnie do sklepu po coraz to nowe radia, alarmy i blokady ?
    Myślisz, że każdy z ochotą zamyka się co wieczór w celi własnych czterech
    ścian ?

    > Zresztą popatrzmy na to w ten sposób - co mnie,
    > mieszkańca Maślic, obchodzi ilość patroli straży miejskiej na Popowicach ?

    Więcej patroli na osiedlach dotyczy wszystkich osiedli, a nie tylko tych dwóch
    przeze mnie nazwanych.

    > Przeczytawszy Twoją odpowiedź muszę z przykrością zmienić zdanie: nie
    > zagłosowałbym na Ciebie, mapie ...

    Szkoda. A może jednak ?

    --
    Wrocław bez cenzury
  • peat 18.09.06, 16:54

    jasne
  • xiv 18.09.06, 16:56

    > - budowa publicznych, bezpłatnych miejsc parkingowych przy każdej stacji SKM,

    to jest postulat z kategorii - duze lody z Komandorskiej dla kazdego za
    darmo... jaki to ma sens?

    --
    Xiv (de Vratislavia)
    Londyn FAQ
  • Gość: Handling IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.09.06, 17:18
    map4 napisał:

    > - całkowita wymiana kadry zarządzającej lotniskiem i likwidacja lotniskowej
    > kaplicy,


    Przcież zmiany w kadrze już nastąpiły. Zreszta widac to gołym okiem, obecnie
    Wrocław ma 3x więcej połączeń lotniczych niz taki Poznań.
  • Gość: Wiki IP: 64.27.0.* 18.09.06, 17:48
    Map4, dalej pracujesz na Gwarnej (trzecia latarnia, patrzac od kwiaciarni)?
  • Gość: kotbehemot IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.09.06, 18:00
    map4 napisał:

    > ... czyli: Tera, Ku.., Ja.
    >
    > Oto mój program wyborczy:
    >
    > - budowa Szybkiej Kolei Miejskiej w ciągu trzech kadencji, zasięgiem swym
    > obejmującej miejscowości oddalone do 40 km od Rynku. Osiem linii rozchodzących
    > się promieniście od stacji Wr. Główny i Wr. Świebodzki. W pierwszej kolejności
    > połączenie lotniska z Dworcem Głównym.

    Zgoda, bardzo dobry pomysł - pod warunkiem ze bedzie to miało ręce i nogi. A
    więc SKM w granicach miasta i przyległych gmin, a dalej kolejka aglo (zadziej
    kursująca)

    >
    > - całkowita wymiana kadry zarządzającej lotniskiem i likwidacja lotniskowej
    > kaplicy,

    ok

    >
    > - natychmiastowa wymiana krzesełek w poczekalni lotniska, wprowadzenie zakazu
    > rzucania bagażami pasażerów,

    Jak na trzeci od góry postulat to coś mało ambitny;) ale ok

    >
    > - Remont kolejowej linii średnicowej Dw. Główny/ul. Skwierzyńska lub jej
    > budowa od nowa,

    OK, tylko ze prezydent miasta nie ma na to zadnego wpływu.

    >
    > - stopniowe podniesienie prześwitu wszystkich wiaduktów w mieście do 4,5 metra,

    a po co? Ciezarowki out z miasta, a double-deckery jeszcze u nas nie jezdza.

    > - Budowa bliźniaka mostu Grunwaldzkiego, bliźniaka mostu Szczytnickiego, mostu
    > pomiędzy Księżem Małym a Biskupinem, dociagnięcie wylotu mostu prezydenta
    > Tysiąclecia do wylotu na Poznań,

    Po co!!! Po co chcesz niszczyc srodmiescie blizniakiem Grunwaldzkiego i
    Szczytnickiego? Jakas kolejna mania poszerzania ulic, do LA sobie pojedź!

    >
    > - sześciopasmowa wylotówka na Zieloną Górę wraz z obwodnicą Leśnicy,

    wariat;P

    > - budowa sześciopasmowego mostu na Odrze w ciągu obwodnicy wschodniej,

    a prosze bardzo

    > - rozpirzenie ZDiK'u,

    popieram

    > - zwolnienie połowy urzędników miejskich przy jednoczesnym podniesieniu płac
    > do średniego poziomu miejskiego,

    wedlug jakiego klucza? A-K zwalniamy? Czy zwalniamy wg płci?

    >
    > - weryfikacja urzędników: pociotki starego reżimu,
    > poloniści, filolodzy, biolodzy, historycy i temu podobne kompletnie
    > nieprzydatne w magistracie zawody weg !

    Moim zdaniem bardziej nieprzydatni są niekompetentni, wykształcenie nie ma
    zanczenia.

    >
    > - znaczące zwiększenie wydatków na ekspertyzy laboratoryjne materiałów
    > używanych do budowy dróg i torowisk,

    Moim zdaniem lepiej w przetargach wymagac lepszych materiałów (np asfaltu
    modyfikowanego)

    >
    > - wprowadzenie zakazu budowy nowych pomników na terenie miasta,

    :))
    >
    > - wykupienie i wyburzenie Solpolu i termosu,

    wykupienie czy nacjonalizacja? I co w zamian? Rekonstrukcje dla starych
    niemieckich dziadów?

    >
    > - wyburzenie koniopoju w rynku, DDRowskich skrzatów i pchanych przez nie kulek,


    ani mi sie waż!

    >
    > - wprowadzenie programu zadrzewiania miasta, cel: najbardziej zielone miasto w
    > Polsce,

    a to ładny slogan

    >
    > - budowa publicznych, bezpłatnych miejsc parkingowych przy każdej stacji SKM,
    >

    ok

    > - zmniejszenie strefy płatnego parkowania do prawdziwego centrum (promień 1
    > kilometra od ratusza), drastyczne podniesienie opłat za parkowanie w tej
    > strefie (15 zł za godzinę), ale dopiero po ukończeniu programu SKM,
    >

    a wiesz, ze w ten sposob kompletnie zakorkujesz miasto? Trzeba ludzi zniechecac
    do auta w city

    > - zwolnienie wszystkich emerytowanych wojskowych ze straży miejskiej. Emeryci
    > na emeryturę !

    jakies złe wspomnienia?:)

    >
    > - zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim: przejście na oprogramowanie z
    > dostępnym kodem źródłowym (open source), zakaz używania interfejsów bez
    > dostępnej specyfikacji,

    jesli bedzie to miało ręce i nogi to czemu nie
    >
    > - zniesienie podatku od psów, nasilenie kontroli ich właścicieli, zero
    > tolerancji dla psów bez kagańców i bez smyczy,

    pełna zgoda.
    >
    > - uruchomienie tramwajowych linii nocnych,

    pełna zgoda
    >
    > - zagęszczenie kursowania linii nocnych w weekendy: minimalna częstotliwość
    > kursowania pojazdów wynosić będzie 20 min,

    pełna zgoda
    >
    > - budowa ścieżek rowerowych wzdłuż wszystkich głównych ciągów komunikacyjnych,
    >
    pełna zgoda

    > - zniesienie zakazu jazdy na rowerach po rynku, przy jednoczesnym wprowadzeniu
    > ograniczeń prędkości dla rowerów w mieszanych (piesi/rowerzyści) strefach ruchu

    ok

    >
    >
    > - przejście na napęd olejem rzepakowym w autobusach MPK w ciągu 2 lat,
    >

    Samoobrona?:)

    > - remont ZOO, kapitalny remont personelu ZOO,

    a prosze bardzo
    >
    > - wprowadzenie konkursów na wszystkie miejskie stanowiska - o ile będzie to
    > możliwe zwiększenie puli stanowisk wybieralnych bezpośrednio przez obywateli
    > razem z miejskimi rajcami. Komendant straży miejskiej, dyrektor ZOO, szefowie
    > MOSiR-ów, itd. - wszystkie tego typu stanowiska mogą i powinny być obsadzane
    > w bezpośrednich wyborach przez obywateli.

    Konkursy tak, bezposrednie wybory nie. Ja np wogole sie nie znam na kanalizacji.
    Wiec nie potrafiłbym kompetentnie wskazac kto bylby najlepszym szefem
    kanalizacji i wodociągów. Podobnie inni mieszkańcy.

    >
    > - uruchomienie internetowego forum miejskiego bez cenzury. Jedynie wulgaryzmy
    > będą wykropkowywane,

    Idiotów tez nalezaloby wyrzucac, niestety.

    >
    > - upublicznienie w internecie kalendarzy wszystkich urzędników miejskich,
    >
    > - upublicznienie w internecie całości korespondencji miejskiej, w wypadku
    > przetargów dopiero po ich zakończeniu, zaczernianiu podlagałyby jedynie adresy
    > mieszkańców miasta,
    >
    > - publiczne (internetowe forum urzędu miejskiego) prezentacje wszystkich
    > projektów infrastrukturalnych, na co najmniej sześć miesięcy przed podjęciem
    > decyzji,

    Bardzo dobry plan

    >
    > - upublicznienie (w internecie) bilingów urzędników miejskich, zarówno dla
    > telefonów stacjonarnych jak i komórkowych,
    >
    > - wprowadzenie elektronicznej, dobrowolnej rejestracji mieszkańców oraz
    > elektronicznych głosowań. Wraz z (miejmy nadzieję) rosnącą frekwencją w
    > głosowaniach ich wyniki będą miały coraz większy wpływ na moje decyzje.
    > W przypadku jeśli więcej niż połowa mieszkańców weźmie udział w głosowaniu
    > jego wyniki będę traktował wiążąco. Zakres spraw poddawanych elektronicznemu
    > głosowaniu będzie wraz z liczbą głosujących rósł.
  • Gość: cookie IP: *.dip.t-dialin.net 18.09.06, 19:39
    Map, jak mnie trochę odrzuciło od Wrocławia, to nawet Twoje pomysły za rozsądne
    uważam :-) Jeszcze € wprowadzić jako lokalną walutę i możemy się usamodzielnić.
    Znaczy drukarnię bym uruchomił. Takich kompatybilnych €.
  • Gość: wojtek IP: *.math.umd.edu 18.09.06, 19:58
    Program nie ma znaczenia. Czy ma pan nazwisko, ktore ponad polowa wyborcow
    bedzie w stanie zapamietac?

    Czy tez moze ma pan niemieckie, arystokratycznie brzmiace nazwisko, ktorego nie
    da sie zapamietac (cos np., w stylu Geringer D'Oedenberg, albo jakikolwiek inny
    losowy ciag znakow)?

    Bo jesli to drugie, to nawet gdyby byl pan blondynka z najlepszym programem, to
    i tak by panu nic nie pomoglo :))
  • Gość: Trener IP: *.os1.kn.pl 18.09.06, 20:24
    Ponieważ w przeciwieństwie do większości polityków mam normalną, uczciwą,
    > dobrze płatną pracę\

    Taaa... I o 11.20 piszesz bzdury w internecie zamiast pracować.
  • Gość: Nam IP: 156.17.52.* 19.09.06, 08:41
    > Taaa... I o 11.20 piszesz bzdury w internecie zamiast pracować.
    Cóż...
    Niektórzy porządni ludzie pracują w innych porach niż 7-17.

    Popieram program!!!
  • Gość: Drax IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 19.09.06, 12:12
    Gość portalu: Nam napisał(a):

    > > Taaa... I o 11.20 piszesz bzdury w internecie zamiast pracować.
    > Cóż...
    > Niektórzy porządni ludzie pracują w innych porach niż 7-17.
    >
    > Popieram program!!!


    No rzeczywiscie, skoro okazuje się, że ten cały map4 pracuje na Gwarnej, pod
    latarnią. Tylko czy on jest porządny? Mam obawy. Mi wygląda na cwaniaczka,
    który na siłę próbuje wszystkich pouczać, a jest nikim, kompletnym zerem.
  • Gość: cdn IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.09.06, 07:51
    Nie wybiorą........................
  • map4 19.09.06, 09:38
    Odpowiedź będzie jedna, z konieczności zbiorowa i niekompletna. Wybaczcie.

    To nie tyle był program wyborczy, ile jego skromne zaczątki. Zwisa mi, kto
    zostanie prezydentem - poprę każdego, kto będzie realizował moje postulaty.

    Bardzo chętnie pozostawię politykę politykom, bo jej po prostu nie cierpię, ale,
    do ku.. nędzy, ktoś mógłby się wreszcie wziąć za bary z rozpadającą się miejską
    infrastrukturą.

    Dotychczasowej władzy w dupie się poprzewracało. Zamiast zająć się miastem,
    zajmuje się igrzyskami. Ja chcę to zmienić. Działać efektywnie, a nie efektownie.

    Absolutnie nie przekonują mnie argumenty typu "to nie należy do miasta, więc nie
    da się z tym nic zrobić". Jeśli rozpadnie się nam centralny wiadukt kolejowy, to
    stracimy kolejowe połączenie z resztą kraju. Mamy tory rozrzucone po całym
    mieście i nie wykorzystujemy ich do transportu publicznego. PKP to zwisa, a dla
    nas to sprawa życia i śmierci.

    Aglomeracja nie kończy się na granicy miasta. Ludzie chcą pracować w mieście a
    mieszkać na wsi. Tylko SKM pozwoli im na zrealizowanie tych marzeń.

    Trzeba coś z tym wreszcie zrobić. Precz z nieustającymi igrzyskami, czas
    wreszcie wziąć się do roboty.

    --
    Wrocław bez cenzury
  • xiv 19.09.06, 10:43

    > Mamy tory rozrzucone po całym
    > mieście i nie wykorzystujemy ich do transportu publicznego.
    > PKP to zwisa, a dla
    > nas to sprawa życia i śmierci.

    Nie wiem, czy to Cie pocieszy, ale w Londynie zdarzylo sie to samo. Przez ponad
    dwadziescia lat miasto nie bylo zainteresowane torami "na ziemi" - inwestowalo
    w metro, a w miedzyczasie czesc torów zniknelo razem z wiaduktami.

    Teraz rusza program "overground" ktory ma byc odpowiednikiem niemieckich i
    austryjackich S-Bahnów. Miasto wspólpracuje z prywatnymi firmami kolejowymi,
    przy czym nie jest to latwa sprawa [jak zawsze chodzi o pieniadze ;) ].

    --
    Xiv (de Vratislavia)
    Londyn FAQ
  • map4 19.09.06, 10:57
    xiv napisał:

    > Nie wiem, czy to Cie pocieszy, ale w Londynie zdarzylo sie to samo. Przez ponad
    >
    > dwadziescia lat miasto nie bylo zainteresowane torami "na ziemi" - inwestowalo
    > w metro, a w miedzyczasie czesc torów zniknelo razem z wiaduktami.
    >
    > Teraz rusza program "overground" ktory ma byc odpowiednikiem niemieckich i
    > austryjackich S-Bahnów. Miasto wspólpracuje z prywatnymi firmami kolejowymi,
    > przy czym nie jest to latwa sprawa [jak zawsze chodzi o pieniadze ;) ].

    No to usiądźmy, poczekajmy ze dwadzieścia lat, aż w Londynie się z tym problemem
    uporają. Mamy przecież czas ...

    --
    Wrocław bez cenzury
  • Gość: corgan IP: *.chello.pl 20.09.06, 13:18
    - przeprojektowanie i przebukowanie AUTOSTRADOWEJ Obwodnicy Wrocławia (płatnej
    z węzłami przystosowanymi do pobierania opłat) na bezpłatną drogę w randze
    TRASY ESKPRESOWEJ z większą ilością węzłów i 3 pasów a nie 2

    - natychmiastowe rozpoczęcie prac nad 2-jezdniową wschodnią obwodnicą Wrocławia
    (Bielany-Łany-Długołęka) wraz z budową łącznic między ww. trasą a centrum miasta

    - budowa 2 dodatkowych łaczników miedzy Wrocławiem a A4: 1 na trasie do Kątów
    Wrocławskich a 2 w kierunku na Strzelin; niech ta biedna Karkonoska nie będzie
    jedyną drogą łączącą Wr. ze światem

    - budowa kilku kompleksów basenów krytych (po 1 w kazdej dzielnicy) w tym 1
    conajmniej 50-metrowy

    - rozbudowa drogi dojazdowej (krajowej "35") do LG Philips (10tys pracowników)
    i innych podobozów; ew. budowa odnogi linii kolejowej ze Smolca do Kleciny lub
    Kobierzyc na potrzeby podmiejskiej kolejki

    > - wykupienie i wyburzenie Solpolu i termosu,

    Dopisałbym do tego nową inwestycję Czarneckiego przy Swobodnej ale nie
    wyburzenie tylko solidny lifting póki dźwigi stoją i robotnicy sa na miejscu
    zanim wyjadą do UK :). Projekt jest moim zdaniem średni, ale całość nie pasuje
    w tym miejscu. Za to zbudowanie bunkra odwróconego betonową d...pą w kierunku
    Świdnickiej i Piłsudskiego czyli jakby nie było CENTRUM miasta uważam za
    totalne nieporozumienie. W dodatku ten bezokienny róg kilkupietrowych ścian od
    strony Komandorskiej to kolejena porażka - jak można zostawiać coś takiego w
    centrum miasta?

    pzdr
  • map4 20.09.06, 13:30
    Gość portalu: corgan napisał(a):

    > - przeprojektowanie i przebukowanie AUTOSTRADOWEJ Obwodnicy Wrocławia (płatnej
    > z węzłami przystosowanymi do pobierania opłat) na bezpłatną drogę w randze
    > TRASY ESKPRESOWEJ z większą ilością węzłów i 3 pasów a nie 2

    trzy pasy - ok. Ale żadnych opłat ! To powinna być autostrada z prawdziwego
    zdarzenia, i to bezpłatna. Kierowców trzeba do stosowania tego było nie było
    objazdu zachęcić.

    > - natychmiastowe rozpoczęcie prac nad 2-jezdniową wschodnią obwodnicą Wrocławia
    > (Bielany-Łany-Długołęka) wraz z budową łącznic między ww. trasą a centrum miasta

    eee .... wydawało mi się, że budowa już trwa. Takie mianowicie były szumne
    zapowiedzi magistratu. Jeśli to kolejne bajki, to oczywiście, budować. Natychmiast !

    > - budowa 2 dodatkowych łaczników miedzy Wrocławiem a A4: 1 na trasie do Kątów
    > Wrocławskich a 2 w kierunku na Strzelin; niech ta biedna Karkonoska nie będzie
    > jedyną drogą łączącą Wr. ze światem

    Umknęło mi. Racja. Prawda. Potrzeba szerokiej alei od autostrady do lotniska.

    > - budowa kilku kompleksów basenów krytych (po 1 w kazdej dzielnicy) w tym 1
    > conajmniej 50-metrowy

    Jestem za.

    > - rozbudowa drogi dojazdowej (krajowej "35") do LG Philips (10tys pracowników)
    > i innych podobozów; ew. budowa odnogi linii kolejowej ze Smolca do Kleciny lub
    > Kobierzyc na potrzeby podmiejskiej kolejki

    Jak najbardziej jestem za. Kiedyś nawet burzyłem się z tego powodu na forum.

    > Dopisałbym do tego nową inwestycję Czarneckiego przy Swobodnej ale nie
    > wyburzenie tylko solidny lifting póki dźwigi stoją i robotnicy sa na miejscu
    > zanim wyjadą do UK :).

    Na temat tego budynku jeszcze nie mam zdania. Muszę je sobie najpierw wyrobić.

    --
    Wrocław bez cenzury
  • Gość: corgan IP: *.chello.pl 20.09.06, 14:02
    > Na temat tego budynku jeszcze nie mam zdania. Muszę je sobie najpierw
    > wyrobić.

    No to oceń sam jak to wygląda
    wroclaw.hydral.com.pl/83267,foto.html
    wroclaw.hydral.com.pl/98082,foto.html
    I tam znajdziesz też więcej fotek...

    Widziałem to w poniedziałek na żywo. Nie czuje takich bunkrów i ślepych ścian w
    centrum nawet jeśli będa pomalowane i oblepione plakatami. To wyglada tak że
    Świdnicka kończy się betonową ścianą która wypina się na ulicę jak za
    przeproszeniem d..pa. Czyli przodem do Epimarketu i tyłem do centrum. Szkoda że
    widok ze Świdnickiej na południe został w ten sposób spieprzony. No ale ponoc o
    gustach... itp.
  • map4 20.09.06, 14:49
    Gość portalu: corgan napisał(a):

    > No to oceń sam jak to wygląda

    Jezus Maria ! Zakorkowano przewietrzanie centrum od strony południowej !
    Miałem nadzieję, że to coś będzie niskie, trzy - maskymalnie cztery piętra.
    Natychmiast wysadzić ten bunkier w powietrze !

    > To wyglada tak że
    > Świdnicka kończy się betonową ścianą która wypina się na ulicę jak za
    > przeproszeniem d..pa. Czyli przodem do Epimarketu i tyłem do centrum.

    Odpowiedzialnego za wydanie zezwolenia na tą budowę przypiętego do pręgierza
    wytarmosiłbym batem, oblał smołą, obsypał pierzem a na końcu pewnie bym
    podpalił. Przywiązał członki do koni i je w cztery strony świata
    jednocześnie :-) pogonił.

    > Szkoda że
    > widok ze Świdnickiej na południe został w ten sposób spieprzony. No ale ponoc
    > o gustach... itp.

    To nie ma z gustem nic wspólnego. Ktoś zezwolił na duszenie się mieszczan w
    centrum w dni bezwietrzne. Będzie się na Świdnickiej gotować, będą ludzie na
    przystankach podobnie jak na Grunwaldzkim mdleć. Ale przecież Dutkiewicz ma ich
    w dupie. Tu już nie chodzi o gusta - to już jest kryminał.

    --
    Wrocław bez cenzury

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.