Dodaj do ulubionych

Przez Głuchołazy do Czech na narty

05.11.06, 19:58
Już wkrótce będą pociągi czeskie zatrzymywać się w Głuchołazach i zabierać
turystów do Czech. W Głuchołazach można przenocować i dalej na szusy do
Jesenika.
Edytor zaawansowany
  • 05.11.06, 23:04
    Popieram - bom sama z tych rejonów! A tak już poważniej: połączenie z Wrocławia
    do Głuchołaz autobusowe niezłe ok 2 godz. PKS-em, a swoim transportem jeszcze
    mniej czasu, bo to tylko stoparę kilometrów. Tereny po czeskiej stronie są
    świetnie przygotowane, a i samo miasteczko - kiedyś uzdrowiskowa perełka jestr
    nadal godne polecenia.Dobra baza noclegowa i wystarczy tylko się zorganizować
    aby w ciągu jednego dnia być na porządnym wypadzie deskowym.
  • 05.11.06, 23:10
    zapomniałam dodać że taki czeski pociąg stający na jednej z trzech onegdaj
    istniejących stacji w tej małej mieścinie to nielada atrakcja. W dawnych
    socrealnych czsach marzyłam aby te pociągi czeskie przejeżdżające przez
    łuchołazy zatrzymywały się tutaj. Czy wiecie że swoistą ciekawostką jest to iż
    niespełna kilkunastotysięczne miasteczko ma trzy stacje kolejowe: Głuchołazy,
    Głuchołazy Masto i Głuchołazy Zdrój - stacja osteczna i końcowa bo dalek już
    góra i granica i po prostu pociąg nie mógł jechać dalej... to se ne wrati!
  • 06.11.06, 10:07

    www.kolej.one.pl/~halski/przejscia/glucholazy2/glucholazy-turdosl.html
  • 08.11.06, 12:12
    Jest okazja wymusić na decydentach PKP o podobne połączenia z innymi
    przejściami granicznymi
  • 09.11.06, 12:20
    Jadąc z Polski do Czech należy przygotować się na zaprzestanie używania
    słowa "tragicznie" w odniesieniu do komunikacji publicznej, do czego zdążyły
    nas przyzwyczaić PKP. Czechy to po prostu raj dla podróżujących, zwłaszcza do
    małych miejscowości - mają zaraz po Szwajcarii największe zagęszczenie sieci
    kolejowej w Europie. Dzięki autobusom szynowym pociąg dojeżdża do wielu miejsc
    (zwłaszcza w północnym regionie), często takich typowych "końców świata".
    Pociągi jeżdżą w miarę często i są skomunikowane ze sobą. A jak już do danej
    miejscowości pociąg nie dojeżdża, zawsze można dojechać ichniejszym PKSem,
    który też działa znacznie lepiej niż u nas. Autobusy jeżdżą często i naprawdę
    wszędzie, fakt - często tylko w dni powszednie i tu trzeba uważać. Też nie są
    drogie, a poza tym mają bardzo czytelne i dające wiele informacji rozkłady -
    wyszczególniony jest każdy przystanek, przez który przejeżdża autobus oraz
    godzina, o której tam jest.

    Internetowy rozkład jazdy to cudo na kiju. Jest w nim wszystko. Na stronie
    głównej mamy do wyboru:

    Vlakové spoje - pociągi
    Autobusove spoje - autobusy
    Spoje MHD - komunikacja miejska wybranego miasta
    Kombinace - połączenia mieszane (autobus+pociąg+MHD Brno, Ostrava, Praha)
    Gdy ktoś jeździ więcej, na pewno warto aby kupił sobie książkowy rozkład jazdy
    na całe Czechy (celosiťový jízdní řád). Kosztuje grosze (60 kč), a naprawdę
    warto go mieć.

    WaŻne:
    nie ma tu rozróżnienia cenowego na pociągi osobowe, przyspieszone (bo i takie
    istnieją), pospieszne i ekspresowe! Za pociągi wyższego standardu (vlaky vyšši
    kvality) uważa się dopiero IC i EC. A pośpiechem i ekspresem jedziemy za taką
    samą cenę jak osobowym. Miejscówki za 30 koron (w przeciwieństwie do PKP) są
    dobrowolne. Dopłaty zaś wynoszą: do Ex - nic (tak, tak, to nie błąd...), do
    IC/EC 60 kč.
    Niniejszy tekst odnosi się do zniżek oferowanych przez České drahy, głównego
    przewoźnika kolejowego w Czechach. W związku z tym, że ruch na niektórych
    odcinkach przejęli prywatni przewoźnicy kolejowi, zniżki oferowane przez ČD
    wcale nie muszą tam obowiązywać. Zwykle są to krótkie odcinki, które nie mają
    większego wpływu na cenę. O bilety także nie musimy się martwić, komputer w
    kasie wyliczy go na zasadzie cena za odcinek na ČD (z ewentualnymi zniżkami) +
    cena za odcinek obsługiwany przez prywatnego przewoźnika.
    System zniżek na czeskich kolejach jest bardzo rozbudowany, więc aby nie
    zniechęcać potencjalnych podróżnych, ich opis rozbiłem na dwie części: punkt 4
    obejmuje podstawowe, najczęściej używane zniżki, które nie wymagają wystawiania
    żadnych dodatkowych dokumentów; punkt 5 opisuje te bardziej "zaawansowane".

    Do spisu treści

    2. Jak dostać się na sieć kolei czeskich?
    Wyłącznie pociągiem jest to możliwe przez aktualnie czynne przejścia kolejowe:
    Międzylesie-Lichkov, Zebrzydowice-Petrovice u Karviné, Cieszyn-Český Těšín

    Autobusem lub pociągiem z polskiej strony, dalej na piechotę do najbliższej
    stacji po czeskiej stronie

    Černousy. do Zawidowa, przejście graniczne Zawidów-Habartice
    Nové Město pod Smrkem. do Świeradowa Zdroju-Czerniawy, przejście graniczne
    Czerniawa Zdrój - Nové Město pod Smrkem.
    Harrachov. / do Szklarskiej Poręby Górnej lub Jeleniej Góry, stamtąd do
    Jakuszyc. Wysiadamy na przystanku Jakuszyce Bieg Piastów, stąd wyznaczony jest
    szlak do turystycznego przejścia Polana Jakuszycka - Harrachov (ok. godzina
    drogi). Z przejścia wychodzimy wprost na stację. Przez przejście drogowe jest
    dalej i pokonuje się znaczną różnicę wysokości.
    Královec. z Kamiennej Góry do Lubawki. Do Kamiennej Góry można się dostać
    autobusem spod dworców kolejowych Sędzisław i Marciszów. Można też dostać się
    do pobliskiego Žacléřa przez przejście turystyczne Žacléř / Bobr - Niedomirów.
    Ale uwaga: na trasie Žacléř - Královec - Trutnov pociągi kursują tylko w
    soboty, niedziele i święta!
    Meziměstí. do Wałbrzycha, stamtąd (auto)busem do Mieroszowa na granicę.
    Przejście drogowe Golińsk - Starostín. Do stacji ok. 2 km od granicy. Maj 2005 -
    bus jechał o 9.00, koszt biletu na granicę 4,50.
    Otovice zastávka. do Tłumaczowa, tam przejście drogowe Otovice - Tłumaczów.
    Autobusów z/do Otovic jest sporo, ale jak to w Czechach - większość w dni
    robocze. W Broumovie sytuacja się już (po czesku) normalizuje - pociągi co
    godzinę albo i częściej. Dworzec autobusowy w Broumowie jest zaraz przy stacji
    kolejowej.
    Náchod. / do Kudowy Zdrój, przejście drogowe Kudowa Słone - Náchod. Idzie się
    ponad godzinę, ale możliwy dojazd do granicy taksówką lub busem za parę
    złotych. Niezłe połączenie Kudowy z Kłodzkiem (kilka pociągów i autobusy).
    Ostatnio pojawiły się kursy czeskie zajeżdżające aż do Kudowy. W Kudowie Zdroju
    autobusy odjeżdżają z ul. 1 Maja (pętla autobusowa) i przez Náchod Běloves,
    Náchod Kaufland, dworzec kolejowo-autobusowy i Staré Město dojeżdżają do pętli
    Náchod Bražec. Koszt 12 kč/2 zł. Rozkład jazdy tutaj (PDF)
    Mikulovice. do Głuchołaz. (Auto)busów jeździ z Nysy dość dużo. Do granicy
    dojeżdżają niektóre autobusy PKS, jest to przystanek Głuchołazy Kolonia
    Jagiellońska i od tego przystanku do granicy jest kilkadziesiąt metrów i
    jeszcze ze dwa kilometry do stacji kolejowej w Mikulovicach (info Sebastian
    Krajewski). Uwaga: z Mikulovic do centrum Głuchołaz (główny przystanek PKS)
    jest daleko, 7-8 km!
    W pobliżu stacja Zlaté Hory, osiągalne przez przejście drogowe Zlaté Hory -
    Konradów.
    Krnov. Przejście graniczne drogowe Krnov - Pietrowice Głubczyckie.
    Bohumín. , / Duża stacja, osiągalna przez przejście Chałupki - Bohumín. Całkiem
    niezły sposób na dostanie się w rejon Ostravy. Do Chałupek dojazd pociągiem,
    następnie na piechotę do granicy (ok. 20 min normalnym tempem), dosłownie zaraz
    za mostem granicznym w lewo jest przystanek autobusowy Bohumín,Starý
    Bohumín,nám.Svobody, skąd najrzadziej co godzinę (w dni powszednie w szczycie
    co 20-30 min) jeździ autobus na stację w Bohumínie (Bohumín,Nový
    Bohumín,žel.st.).10 min jazdy, 7 kč. Dokładne czasy w internetowym rozkładzie -
    dlatego podaję nazwy przystanków.
    Wraz z nowym rozkładem jazdy przywrócono ruch pociągów osobowych przez
    przejście w postaci dwóch par relacji Katowice-Bohumin.
    Do spisu treści

    3. Jak oszczędnie pojechać do Czech pociągiem, czyli przejazdy kombinowane
    Zmorą są wysokie ceny biletów międzynarodowych. Aby pojechać do Czech i nie
    zbankrutować, robi się następującą sztuczkę (sposób ten jest bardzo istotny
    zwłaszcza dla ludzi, którzy mają zniżki w Polsce, a jeśli do tego podróżują w
    co najmniej dwuosobowej grupie - to już na pewno się opłaca):

    Kupuje się bilet do ostatniej stacji po polskiej stronie granicy,
    U konduktora w pociągu bądź na stacji granicznej kupuje się przejściówkę, która
    kosztuje 2 PLN/15 CZK. Biletu tego nie kupi się np. we Wrocławiu - tylko w
    pociągu lub na stacji granicznej.
    Na pierwszej stacji w Czechach, jeśli postój jest długi, można wysiąść i kupić
    bilet w kasie. Gdy jest inaczej, trzeba zgłosić konduktorowi brak biletu, a on
    go wypisze za dopłatą 20 kč. W odróżnieniu od PKP opłata jest pobierana za
    każdą odprawioną osobę, a nie za wypisanie blankietu.
    Czasami kombinowanie się nie opłaca, "dalekie" bilety dla ludzi nie
    posiadających w Polsce zniżek mogą wyjść niewiele drożej. Należy dowiedzieć się
    o aktualną cenę takiego biletu w kasie międzynarodowej, przeliczyć sobie koszt
    przejazdu kombinowanego (według punktu 6) i porównać.

    Dla porządku w punkcie 8 przedstawiam szczegóły zniżek "niekombinowanych",
    obowiązujących w komunikacji międzynarodowej Polska-Czechy. Takie bilety
    sprzeda każda kasa międzynarodowa. Tam podałem też przykładowe ceny biletów,
    obliczone przez czeski kalkulator.

  • 26.11.06, 18:49
    www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061123/AKTUALNOSCI/61123018/-
    1/aktualnosci

    Głuchołazy > Będzie kolejowe przejście graniczne
    Jego uroczyste otwarcie już 9 grudnia. Dzień później polscy i czescy podróżni
    będą mogli korzystać z pięciu par pociągów.
    Ważne
    Sprawdź jak będą kursowały nowe pociągi do Czech. Pobierz rozkład jazdy
    (plik .doc)
    Składy będą kursowały na trasie: Jindrichov - Głuchołazy - Mikulovice. Odprawy
    wsiadających i wysiadających planowane są na peronie stacji Głuchołazy. Pociąg
    będzie tam miał 4-minutowy postój. Bilety za korony ma sprzedawać czeski
    konduktor. Przejazd z Głuchołaz do Mikulovic trwa 12 minut.

    Dodatkowo od 26 stycznia 2007 roku na trasy wyjadą dwie pary pociągów
    międzynarodowych. Pierwszy z Opola (wyjazd 5.50) przez Nysę - Głuchołazy -
    Jesenik - Ramzową do Ostrużnej. Powrót tą samą trasą planowany jest o 17.12.
    Drugi skład pojedzie z Jesenika (wyjazd godz. 7.50) przez Głuchołazy - Nysę do
    Opola (powrót o godz. 16.23). Pociągi kursować będą codziennie do 12 lutego.
    Oprócz tego między 20 kwietnia a 6 maja oraz od 16 czerwca do 16 września 2007
    roku.

    - Liczymy, że będą z nich korzystali przede wszystkim amatorzy sportów
    zimowych, bo to najwygodniejszy sposób, by przed godziną dziesiątą rano dotrzeć
    na stoki i korzystać z nich aż do zamknięcia - mówi Andrzej Kasiura, członek
    zarządu województwa. - Latem natomiast będą jeździli ci, którzy chcą pochodzić
    po górach, pozwiedzać, czy sympatycznie spędzić dzień u naszych południowych
    sąsiadów.
    ROZKŁADY JAZDY

    JINDRICHOV-GŁUCHOŁAZY-MIKULOVICE

    MIKULOVICE-GŁUCHOŁAZY_ JINDRICHOV
    Nr poc. Dni kursowania Mikuloviceprzyj-odj Głuchołazyprzyj-odj
    Jindrichovprzyj-odj


    OPOLE-OSTRUŻNA- OPOLE

  • 26.11.06, 18:54
    Wreszcie jednak się ruszyło i rozumni poszli po rozum do głowy.
    Mozna dojechac do Głuchołaz zanocowac i rano pojechać WLAKIEM do Czech na narty.
    Okazaja dla Głuchołaz, może ktoś z decydentów zauważy to piękne miasteczko -
    naprawdę ma wiele uroku - zwłaszcza Zdrój.
  • 27.11.06, 09:55
    Zapewne zaraz odezwa się malkontenci i fachowcy od pisowni czeskiej, bo pisze
    się Vlak , ale nie o to chodzi. Ważne , że wreszcie decydenci z PKP pozwolili
    na komunikację dla polaków i łatwiejszy dojazd do Czech z Głuchołaz.
    Wczoraj wróciliśmy z OPAWY , gdzie nocowaliśmy i rzeczywiście kilkaset metrów
    do przystanku kolejowego do Czech. Oj PEPIKI już pokażą jak się robi interes na
    narciarzach. Może wrocławianie postarają się o dojazd czeskiej kolei z Wrocka -
    tak jak z Opola. Ale ważne jest , że można dojechac do Głuchołaz , zanocowac i
    rankiem dotrzeć do Czech.
    Robi sie cieplej, że chociaz ta sprawa normalnieje
  • 27.11.06, 09:58
    www.kolej.one.pl/~halski/przejscia/glucholazy2/glucholazy-turdosl.html
  • 28.11.06, 19:04
    Może wreszcie spokojnie dojedziemy z nartami do Jesenika.
    Ale podoba mi się inicjatywa Pepików, może pomogą PKP z nierentownymi liniami -
    dla interesu podróżnych, może tym ożywi się okolicę.
  • 28.11.06, 22:01
    Marzy mi się bezpośrednie połączenie kolejowe Wrocław- Brzeg- Nysa- Głuchołazy-
    Jesienik. Za trzy godziny z Wrocławia można by być już na świetnych czeskich
    trasach narciarskich. Ale czy PKP zdolne jest do realizacji takich pomysłów?
    Może w przyszłości pojawią się czeskie pociągi na takiej trasie- oby jak
    najszybciej!
  • 29.11.06, 22:15
    Życzę Wam wrocławianie zrealizowania tego projektu - Wrocław - Jesenik . Myślę,
    że wkrótce wejdą na tory przewoźnicy niemieccy, czescy i pokażą jak to się robi.
    Taka komunikacja ożywi gospodarkę, bo gdzie kolej tam mozna stawiać miejsca
    pracy.
    Ale teraz jechac do Głuchołaz , tam przenocowac i z nowymi siłami siadać do
    VLAKA i kierunek Jeseniki, a dalej to już spokojnie gdzie się chce - elegancko
    z komunikacja czeską.
    Powodzenia.
  • Gość: ostry IP: *.crowley.pl 30.11.06, 11:05
    ...i koniecznie przespacerować sie do Głuchołazy zdroj a potem przejść przez
    skwerek nad rzeką białką wypic piwko w chatce myśliwskiej zagryzając kiełbasą
    zapieczoną samodzielnie przy palenisku w środku.

    A Piwko grzane w innej słynnej knajpce Amorek - mniam mniam! Nigdy nie zapomne
    jak smakuje!!!!

    www.glucholazy.pl
    www.glucholazy.info
    htpp://glucholazyokolice.webpark.pl
  • 01.12.06, 17:44
    Oj tak - smaczne tam piwko - miałem przyjemnośc być na zabawie andrzejkowej w
    OPAWIE - obiekt klasa i obsaługa.Głuchołazy potrzebują odrobiny dofinansowania
    i zainteresowania turystów, narciarzy. Ale tera jak kolej czeska będzie
    zabierac naszych , to zacznie sie rozkręcać interes .
  • 01.12.06, 20:09
    Piszesz o tej OPAWIE, jaki to obiekt , czy godny zaufania , standardu, wygody,
    dojazdu?????
  • Gość: ale fajnie IP: *.zwm.punkt.pl 02.12.06, 22:23
    w przyszlym roku sa szanse na pociagu jesenik - opole, bez przesiadek, z zamiana
    lokomotywy w nysie
  • 03.12.06, 22:06
    Co tam badziewiate Opole , ale kiedy z Wrocka - toz to granda, zeby taka
    pipidówa miała połączenie z Jesennikiem, a wrocławianie nie!!!!!!!!!!!

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.