• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Przez Głuchołazy do Czech na narty Dodaj do ulubionych

  • 05.11.06, 19:58
    Już wkrótce będą pociągi czeskie zatrzymywać się w Głuchołazach i zabierać
    turystów do Czech. W Głuchołazach można przenocować i dalej na szusy do
    Jesenika.
    Zaawansowany formularz
    • 05.11.06, 23:04
      Popieram - bom sama z tych rejonów! A tak już poważniej: połączenie z Wrocławia
      do Głuchołaz autobusowe niezłe ok 2 godz. PKS-em, a swoim transportem jeszcze
      mniej czasu, bo to tylko stoparę kilometrów. Tereny po czeskiej stronie są
      świetnie przygotowane, a i samo miasteczko - kiedyś uzdrowiskowa perełka jestr
      nadal godne polecenia.Dobra baza noclegowa i wystarczy tylko się zorganizować
      aby w ciągu jednego dnia być na porządnym wypadzie deskowym.
      • 05.11.06, 23:10
        zapomniałam dodać że taki czeski pociąg stający na jednej z trzech onegdaj
        istniejących stacji w tej małej mieścinie to nielada atrakcja. W dawnych
        socrealnych czsach marzyłam aby te pociągi czeskie przejeżdżające przez
        łuchołazy zatrzymywały się tutaj. Czy wiecie że swoistą ciekawostką jest to iż
        niespełna kilkunastotysięczne miasteczko ma trzy stacje kolejowe: Głuchołazy,
        Głuchołazy Masto i Głuchołazy Zdrój - stacja osteczna i końcowa bo dalek już
        góra i granica i po prostu pociąg nie mógł jechać dalej... to se ne wrati!
        • 06.11.06, 10:07

          www.kolej.one.pl/~halski/przejscia/glucholazy2/glucholazy-turdosl.html
          • 07.11.06, 22:14
            • 08.11.06, 12:12
              Jest okazja wymusić na decydentach PKP o podobne połączenia z innymi
              przejściami granicznymi
              • 09.11.06, 12:20
                Jadąc z Polski do Czech należy przygotować się na zaprzestanie używania
                słowa "tragicznie" w odniesieniu do komunikacji publicznej, do czego zdążyły
                nas przyzwyczaić PKP. Czechy to po prostu raj dla podróżujących, zwłaszcza do
                małych miejscowości - mają zaraz po Szwajcarii największe zagęszczenie sieci
                kolejowej w Europie. Dzięki autobusom szynowym pociąg dojeżdża do wielu miejsc
                (zwłaszcza w północnym regionie), często takich typowych "końców świata".
                Pociągi jeżdżą w miarę często i są skomunikowane ze sobą. A jak już do danej
                miejscowości pociąg nie dojeżdża, zawsze można dojechać ichniejszym PKSem,
                który też działa znacznie lepiej niż u nas. Autobusy jeżdżą często i naprawdę
                wszędzie, fakt - często tylko w dni powszednie i tu trzeba uważać. Też nie są
                drogie, a poza tym mają bardzo czytelne i dające wiele informacji rozkłady -
                wyszczególniony jest każdy przystanek, przez który przejeżdża autobus oraz
                godzina, o której tam jest.

                Internetowy rozkład jazdy to cudo na kiju. Jest w nim wszystko. Na stronie
                głównej mamy do wyboru:

                Vlakové spoje - pociągi
                Autobusove spoje - autobusy
                Spoje MHD - komunikacja miejska wybranego miasta
                Kombinace - połączenia mieszane (autobus+pociąg+MHD Brno, Ostrava, Praha)
                Gdy ktoś jeździ więcej, na pewno warto aby kupił sobie książkowy rozkład jazdy
                na całe Czechy (celosiťový jízdní řád). Kosztuje grosze (60 kč), a naprawdę
                warto go mieć.

                WaŻne:
                nie ma tu rozróżnienia cenowego na pociągi osobowe, przyspieszone (bo i takie
                istnieją), pospieszne i ekspresowe! Za pociągi wyższego standardu (vlaky vyšši
                kvality) uważa się dopiero IC i EC. A pośpiechem i ekspresem jedziemy za taką
                samą cenę jak osobowym. Miejscówki za 30 koron (w przeciwieństwie do PKP) są
                dobrowolne. Dopłaty zaś wynoszą: do Ex - nic (tak, tak, to nie błąd...), do
                IC/EC 60 kč.
                Niniejszy tekst odnosi się do zniżek oferowanych przez České drahy, głównego
                przewoźnika kolejowego w Czechach. W związku z tym, że ruch na niektórych
                odcinkach przejęli prywatni przewoźnicy kolejowi, zniżki oferowane przez ČD
                wcale nie muszą tam obowiązywać. Zwykle są to krótkie odcinki, które nie mają
                większego wpływu na cenę. O bilety także nie musimy się martwić, komputer w
                kasie wyliczy go na zasadzie cena za odcinek na ČD (z ewentualnymi zniżkami) +
                cena za odcinek obsługiwany przez prywatnego przewoźnika.
                System zniżek na czeskich kolejach jest bardzo rozbudowany, więc aby nie
                zniechęcać potencjalnych podróżnych, ich opis rozbiłem na dwie części: punkt 4
                obejmuje podstawowe, najczęściej używane zniżki, które nie wymagają wystawiania
                żadnych dodatkowych dokumentów; punkt 5 opisuje te bardziej "zaawansowane".

                Do spisu treści

                2. Jak dostać się na sieć kolei czeskich?
                Wyłącznie pociągiem jest to możliwe przez aktualnie czynne przejścia kolejowe:
                Międzylesie-Lichkov, Zebrzydowice-Petrovice u Karviné, Cieszyn-Český Těšín

                Autobusem lub pociągiem z polskiej strony, dalej na piechotę do najbliższej
                stacji po czeskiej stronie

                Černousy. do Zawidowa, przejście graniczne Zawidów-Habartice
                Nové Město pod Smrkem. do Świeradowa Zdroju-Czerniawy, przejście graniczne
                Czerniawa Zdrój - Nové Město pod Smrkem.
                Harrachov. / do Szklarskiej Poręby Górnej lub Jeleniej Góry, stamtąd do
                Jakuszyc. Wysiadamy na przystanku Jakuszyce Bieg Piastów, stąd wyznaczony jest
                szlak do turystycznego przejścia Polana Jakuszycka - Harrachov (ok. godzina
                drogi). Z przejścia wychodzimy wprost na stację. Przez przejście drogowe jest
                dalej i pokonuje się znaczną różnicę wysokości.
                Královec. z Kamiennej Góry do Lubawki. Do Kamiennej Góry można się dostać
                autobusem spod dworców kolejowych Sędzisław i Marciszów. Można też dostać się
                do pobliskiego Žacléřa przez przejście turystyczne Žacléř / Bobr - Niedomirów.
                Ale uwaga: na trasie Žacléř - Královec - Trutnov pociągi kursują tylko w
                soboty, niedziele i święta!
                Meziměstí. do Wałbrzycha, stamtąd (auto)busem do Mieroszowa na granicę.
                Przejście drogowe Golińsk - Starostín. Do stacji ok. 2 km od granicy. Maj 2005 -
                bus jechał o 9.00, koszt biletu na granicę 4,50.
                Otovice zastávka. do Tłumaczowa, tam przejście drogowe Otovice - Tłumaczów.
                Autobusów z/do Otovic jest sporo, ale jak to w Czechach - większość w dni
                robocze. W Broumovie sytuacja się już (po czesku) normalizuje - pociągi co
                godzinę albo i częściej. Dworzec autobusowy w Broumowie jest zaraz przy stacji
                kolejowej.
                Náchod. / do Kudowy Zdrój, przejście drogowe Kudowa Słone - Náchod. Idzie się
                ponad godzinę, ale możliwy dojazd do granicy taksówką lub busem za parę
                złotych. Niezłe połączenie Kudowy z Kłodzkiem (kilka pociągów i autobusy).
                Ostatnio pojawiły się kursy czeskie zajeżdżające aż do Kudowy. W Kudowie Zdroju
                autobusy odjeżdżają z ul. 1 Maja (pętla autobusowa) i przez Náchod Běloves,
                Náchod Kaufland, dworzec kolejowo-autobusowy i Staré Město dojeżdżają do pętli
                Náchod Bražec. Koszt 12 kč/2 zł. Rozkład jazdy tutaj (PDF)
                Mikulovice. do Głuchołaz. (Auto)busów jeździ z Nysy dość dużo. Do granicy
                dojeżdżają niektóre autobusy PKS, jest to przystanek Głuchołazy Kolonia
                Jagiellońska i od tego przystanku do granicy jest kilkadziesiąt metrów i
                jeszcze ze dwa kilometry do stacji kolejowej w Mikulovicach (info Sebastian
                Krajewski). Uwaga: z Mikulovic do centrum Głuchołaz (główny przystanek PKS)
                jest daleko, 7-8 km!
                W pobliżu stacja Zlaté Hory, osiągalne przez przejście drogowe Zlaté Hory -
                Konradów.
                Krnov. Przejście graniczne drogowe Krnov - Pietrowice Głubczyckie.
                Bohumín. , / Duża stacja, osiągalna przez przejście Chałupki - Bohumín. Całkiem
                niezły sposób na dostanie się w rejon Ostravy. Do Chałupek dojazd pociągiem,
                następnie na piechotę do granicy (ok. 20 min normalnym tempem), dosłownie zaraz
                za mostem granicznym w lewo jest przystanek autobusowy Bohumín,Starý
                Bohumín,nám.Svobody, skąd najrzadziej co godzinę (w dni powszednie w szczycie
                co 20-30 min) jeździ autobus na stację w Bohumínie (Bohumín,Nový
                Bohumín,žel.st.).10 min jazdy, 7 kč. Dokładne czasy w internetowym rozkładzie -
                dlatego podaję nazwy przystanków.
                Wraz z nowym rozkładem jazdy przywrócono ruch pociągów osobowych przez
                przejście w postaci dwóch par relacji Katowice-Bohumin.
                Do spisu treści

                3. Jak oszczędnie pojechać do Czech pociągiem, czyli przejazdy kombinowane
                Zmorą są wysokie ceny biletów międzynarodowych. Aby pojechać do Czech i nie
                zbankrutować, robi się następującą sztuczkę (sposób ten jest bardzo istotny
                zwłaszcza dla ludzi, którzy mają zniżki w Polsce, a jeśli do tego podróżują w
                co najmniej dwuosobowej grupie - to już na pewno się opłaca):

                Kupuje się bilet do ostatniej stacji po polskiej stronie granicy,
                U konduktora w pociągu bądź na stacji granicznej kupuje się przejściówkę, która
                kosztuje 2 PLN/15 CZK. Biletu tego nie kupi się np. we Wrocławiu - tylko w
                pociągu lub na stacji granicznej.
                Na pierwszej stacji w Czechach, jeśli postój jest długi, można wysiąść i kupić
                bilet w kasie. Gdy jest inaczej, trzeba zgłosić konduktorowi brak biletu, a on
                go wypisze za dopłatą 20 kč. W odróżnieniu od PKP opłata jest pobierana za
                każdą odprawioną osobę, a nie za wypisanie blankietu.
                Czasami kombinowanie się nie opłaca, "dalekie" bilety dla ludzi nie
                posiadających w Polsce zniżek mogą wyjść niewiele drożej. Należy dowiedzieć się
                o aktualną cenę takiego biletu w kasie międzynarodowej, przeliczyć sobie koszt
                przejazdu kombinowanego (według punktu 6) i porównać.

                Dla porządku w punkcie 8 przedstawiam szczegóły zniżek "niekombinowanych",
                obowiązujących w komunikacji międzynarodowej Polska-Czechy. Takie bilety
                sprzeda każda kasa międzynarodowa. Tam podałem też przykładowe ceny biletów,
                obliczone przez czeski kalkulator.

                • 26.11.06, 18:49
                  www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061123/AKTUALNOSCI/61123018/-
                  1/aktualnosci

                  Głuchołazy > Będzie kolejowe przejście graniczne
                  Jego uroczyste otwarcie już 9 grudnia. Dzień później polscy i czescy podróżni
                  będą mogli korzystać z pięciu par pociągów.
                  Ważne
                  Sprawdź jak będą kursowały nowe pociągi do Czech. Pobierz rozkład jazdy
                  (plik .doc)
                  Składy będą kursowały na trasie: Jindrichov - Głuchołazy - Mikulovice. Odprawy
                  wsiadających i wysiadających planowane są na peronie stacji Głuchołazy. Pociąg
                  będzie tam miał 4-minutowy postój. Bilety za korony ma sprzedawać czeski
                  konduktor. Przejazd z Głuchołaz do Mikulovic trwa 12 minut.

                  Dodatkowo od 26 stycznia 2007 roku na trasy wyjadą dwie pary pociągów
                  międzynarodowych. Pierwszy z Opola (wyjazd 5.50) przez Nysę - Głuchołazy -
                  Jesenik - Ramzową do Ostrużnej. Powrót tą samą trasą planowany jest o 17.12.
                  Drugi skład pojedzie z Jesenika (wyjazd godz. 7.50) przez Głuchołazy - Nysę do
                  Opola (powrót o godz. 16.23). Pociągi kursować będą codziennie do 12 lutego.
                  Oprócz tego między 20 kwietnia a 6 maja oraz od 16 czerwca do 16 września 2007
                  roku.

                  - Liczymy, że będą z nich korzystali przede wszystkim amatorzy sportów
                  zimowych, bo to najwygodniejszy sposób, by przed godziną dziesiątą rano dotrzeć
                  na stoki i korzystać z nich aż do zamknięcia - mówi Andrzej Kasiura, członek
                  zarządu województwa. - Latem natomiast będą jeździli ci, którzy chcą pochodzić
                  po górach, pozwiedzać, czy sympatycznie spędzić dzień u naszych południowych
                  sąsiadów.
                  ROZKŁADY JAZDY

                  JINDRICHOV-GŁUCHOŁAZY-MIKULOVICE

                  MIKULOVICE-GŁUCHOŁAZY_ JINDRICHOV
                  Nr poc. Dni kursowania Mikuloviceprzyj-odj Głuchołazyprzyj-odj
                  Jindrichovprzyj-odj


                  OPOLE-OSTRUŻNA- OPOLE

                  • 26.11.06, 18:54
                    Wreszcie jednak się ruszyło i rozumni poszli po rozum do głowy.
                    Mozna dojechac do Głuchołaz zanocowac i rano pojechać WLAKIEM do Czech na narty.
                    Okazaja dla Głuchołaz, może ktoś z decydentów zauważy to piękne miasteczko -
                    naprawdę ma wiele uroku - zwłaszcza Zdrój.
                    • 27.11.06, 09:55
                      Zapewne zaraz odezwa się malkontenci i fachowcy od pisowni czeskiej, bo pisze
                      się Vlak , ale nie o to chodzi. Ważne , że wreszcie decydenci z PKP pozwolili
                      na komunikację dla polaków i łatwiejszy dojazd do Czech z Głuchołaz.
                      Wczoraj wróciliśmy z OPAWY , gdzie nocowaliśmy i rzeczywiście kilkaset metrów
                      do przystanku kolejowego do Czech. Oj PEPIKI już pokażą jak się robi interes na
                      narciarzach. Może wrocławianie postarają się o dojazd czeskiej kolei z Wrocka -
                      tak jak z Opola. Ale ważne jest , że można dojechac do Głuchołaz , zanocowac i
                      rankiem dotrzeć do Czech.
                      Robi sie cieplej, że chociaz ta sprawa normalnieje
                      • 27.11.06, 09:58
                        www.kolej.one.pl/~halski/przejscia/glucholazy2/glucholazy-turdosl.html
      • 28.11.06, 22:01
        Marzy mi się bezpośrednie połączenie kolejowe Wrocław- Brzeg- Nysa- Głuchołazy-
        Jesienik. Za trzy godziny z Wrocławia można by być już na świetnych czeskich
        trasach narciarskich. Ale czy PKP zdolne jest do realizacji takich pomysłów?
        Może w przyszłości pojawią się czeskie pociągi na takiej trasie- oby jak
        najszybciej!
        • 29.11.06, 22:15
          Życzę Wam wrocławianie zrealizowania tego projektu - Wrocław - Jesenik . Myślę,
          że wkrótce wejdą na tory przewoźnicy niemieccy, czescy i pokażą jak to się robi.
          Taka komunikacja ożywi gospodarkę, bo gdzie kolej tam mozna stawiać miejsca
          pracy.
          Ale teraz jechac do Głuchołaz , tam przenocowac i z nowymi siłami siadać do
          VLAKA i kierunek Jeseniki, a dalej to już spokojnie gdzie się chce - elegancko
          z komunikacja czeską.
          Powodzenia.
          • Gość: ostry IP: *.crowley.pl 30.11.06, 11:05
            ...i koniecznie przespacerować sie do Głuchołazy zdroj a potem przejść przez
            skwerek nad rzeką białką wypic piwko w chatce myśliwskiej zagryzając kiełbasą
            zapieczoną samodzielnie przy palenisku w środku.

            A Piwko grzane w innej słynnej knajpce Amorek - mniam mniam! Nigdy nie zapomne
            jak smakuje!!!!

            www.glucholazy.pl
            www.glucholazy.info
            htpp://glucholazyokolice.webpark.pl
            • 01.12.06, 17:44
              Oj tak - smaczne tam piwko - miałem przyjemnośc być na zabawie andrzejkowej w
              OPAWIE - obiekt klasa i obsaługa.Głuchołazy potrzebują odrobiny dofinansowania
              i zainteresowania turystów, narciarzy. Ale tera jak kolej czeska będzie
              zabierac naszych , to zacznie sie rozkręcać interes .
              • 01.12.06, 20:09
                Piszesz o tej OPAWIE, jaki to obiekt , czy godny zaufania , standardu, wygody,
                dojazdu?????
                • 02.12.06, 06:28
                  www.opawa.com.pl
                  Przyzwoity dom - w pobliżu Szpitala MSW na Karłowicza

                  www.opawa.com.pl/pict/glucholazy.jpg
                  • Gość: ale fajnie IP: *.zwm.punkt.pl 02.12.06, 22:23
                    w przyszlym roku sa szanse na pociagu jesenik - opole, bez przesiadek, z zamiana
                    lokomotywy w nysie
                    • 03.12.06, 22:06
                      Co tam badziewiate Opole , ale kiedy z Wrocka - toz to granda, zeby taka
                      pipidówa miała połączenie z Jesennikiem, a wrocławianie nie!!!!!!!!!!!
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.