Dodaj do ulubionych

Wrocław kupuje nowiutkie mercedesy

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.11.07, 10:19
A jak ktoś ma prawo jazdy, to tymi autobusami nie może jeździć? Taki
wniosek płynie z pierwszego zdania tekstu...
Edytor zaawansowany
  • Gość: Taamerlan IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 07.11.07, 10:22
    Czyżby znowu ZDiK ze swoimi chochsztaplerskimi mutantami wymyślił prochu. Czy
    autobusy VOLVO nie konweniują tym dyletantom. Jaka jest różnica w cenie
    autobusu ??? czyżby Mercedes był tańszy o wyrabianego na miejscu VOLVO ???
  • ka-8 07.11.07, 13:55
    Nie jest zle. Citaro sa calkiem fajne, dobrze ze nikt nie wpadl na pomysl zeby
    kupic Connecto jak w Czestochowie...
  • Gość: j IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 13.11.07, 12:10
    Mercedes jest tańszy i daje o niebo lepszy serwis. Pracownicy VOLVO
    często nie potrafili sobie poradzić z usterkami w swoich autobusach
    i wracały z serwisu (gwarancyjnego) bez napraw.
  • Gość: asik IP: 87.224.94.* 07.11.07, 10:26
    hehehe...
    wybrali akurat te autobusy na ktore narzeka caly Londyn...
  • Gość: Qwick IP: *.e-wro.net.pl 07.11.07, 10:39
    jak juz kupują to mogliby wziąść te z klimatyzacją ;/
    oni nawet nie zdają sobie sprawy jak to się jeździ w tłocznym autobusie w upale
    30. stopniowym ;/
  • Gość: DW 12345 IP: *.wro.vectranet.pl 07.11.07, 11:47
    1) wziąć nie "wziąść" - no chyba że ukraść
    2) uwaga słuszna co do klimy
  • Gość: 54365436543534 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.07, 12:02
    Nie przejmuj się!
    Zarząd nie jeździ komunikacja miejską, a kierowcy kabiny mają klimatyzowane.
    Pasażerów jak zawsze mają w d..up1e.

    Nawet w takich wypizdó.wkach jak lloret de mar, czy blanes w Hiszpanii mają
    autobusy klimatyzowane - a byłem tam w 2001r.
    (w dodatku brak tam zgiełku ulicznego, małe miasteczka, powietrze świeżiutkie,
    klimat lżejszy.)

    WROCŁAWIOWI GRATULUJEMY MPK.
    Mam nadzieję, że te sępy z zarządu kiedyś (jak im auto padnie ;o)) wybiorą się w
    podróż takim busikiem po zatłoczonym wrocku w samo południe w lecie, 30stopniowy
    kocioł i korek na grunwald, już od krasińskiego + jako bonus pełniutki autobus :)
  • Gość: d. IP: *.static.qsc.de 07.11.07, 14:38
    > Nawet w takich wypizdó.wkach jak lloret de mar, czy blanes w Hiszpanii mają
    > autobusy klimatyzowane - a byłem tam w 2001r.

    Co by nie mówić, jednak w Hiszpanii temperatury są "nieco" wyższe.

    Co oczywiście nie znaczy, że w Polsce nie można montować klimy w autobusach.
  • Gość: aron IP: *.lublin.enterpol.pl 07.11.07, 15:14
    oj tam klimatyzacja ci potrzebna

    busem z klimatyzacją to ja mogę sobie jeździć z Lublina do Parczewa,
    po co we Wrocławiu takie ekstrawagancje?
  • Gość: ff IP: *.ssp.dialog.net.pl 07.11.07, 17:34
    ja proponowałbym, żeby też zrezygnować z takiej ekstrawagancji jak ogrzewanie :)
  • droga2 09.11.07, 23:01
    i dobrze ze nie bedzie klimy.
    w naszych wrocławskich warunkach klimatyzacja to niepotrzebnie wydane pieniądze.
    Jak wszyscy wiemy klimatyzacja dziala poprawnie wtedy, kiedy nie ma innego
    dopływu powietrza. we Wrocławiu przystanki są zbyt blisko siebie zatem często
    następuje cyrkulacja powietrza.
    Działająca klimatyzacja to także zużycie większej ilości paliwa - zatem kierowcy
    oszczędzaliby i jej nie włączali.
    Wrocław potrzebuje autobusów z dobrą WENTYLACJĄ. Duże okna, sprawne szyberdachy
    i wszystko będzie ok.
  • Gość: d. IP: *.static.qsc.de 07.11.07, 14:39
    > wybrali akurat te autobusy na ktore narzeka caly Londyn.

    A na co konkretnie narzekają?
  • Gość: greg IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.07, 10:38
    No może te Mercedesy nie są doskonałe, ale muszę powiedzieć ze Volvo to też nic
    specjalnego.
  • Gość: FAUST IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 07.11.07, 10:38
    Czy pokusa rzekomo tańszych o 3 miliony Mercedesów nie jest iluzoryczna wobec
    istnienia na miejscu we Wrocławiu całego kompleksu VOLVO zatrudniający sporą
    część mieszkańców.MPK ma pomieszane w głowie i to bardzo.Mając we Wrocławiu
    zakłady po byłym Pafawagu i M5, które przez dziesiątki lat produkowały tabor
    kolejowy i tramwajowy, wyskakujemy hak Filip z konopi i kupujemy jakieś mopsy ze
    Szkody.Podobno z Volvem,który zdecydował się na stworzenie centrum budowy
    autobusów i ciężarówek we Wrocławiu dla całej Europy to znowu jakiś dupek
    żołędny z MPK, nie widzący dalej niż koniec własnego nosa, podejmuje wariackie i
    szkodliwe dla miasta i regionu decyzje.
    Panie Dutkiewicz czy nie może pan tych patałachów przepędzić na cztery wiatry ???
  • Gość: gra2n IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.07, 10:48
    No może i Volvo składa swoje autobusy pod wrocławiem, ale za wiele dobrego nie
    można o nich powiedzieć. Chociażby można wspomnieć o niedawno spalonym 3-letnim
    autobusie, albo o wodzie pomiędzy szybami. Jak dla mnie to na pewno nie
    przemawia na korzyść Volvo. No i inna rzecz to to że Volvo olej napędowy to piją
    jak smoki bo z tego co się orientuje to nawet stare jelcze spalają mniej.
  • Gość: ntx IP: *.srv.volvo.com 07.11.07, 11:28
    Gość portalu: gra2n napisał(a):

    > No może i Volvo składa swoje autobusy pod wrocławiem..

    nie składa tylko produkuje, nie pod Wrocławiem tylko we Wrocławiu
    (Mydlana 2)

    > Chociażby można wspomnieć o niedawno spalonym 3-letnim autobusie

    nie wiadomo czy zawinił producent...

    > No i inna rzecz to to że Volvo olej napędowy to piją jak smoki bo
    z tego co się orientuje to nawet stare jelcze spalają mniej.

    może warto skupować stare jelcze z całego kraju? będzie taniej
    przecież :-)

    znasz dane o zuzyciu paliwa przez nowe volvo i przez nowego
    mercedesa? domyślam się, że nie wielkiej róznicy
  • Gość: Wojtek^ IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.11.07, 22:22
    Gość portalu: ntx napisał(a):

    > Gość portalu: gra2n napisał(a):
    >
    > > No może i Volvo składa swoje autobusy pod wrocławiem..
    >
    > nie składa tylko produkuje, nie pod Wrocławiem tylko we Wrocławiu
    > (Mydlana 2)

    raczej powiedzialbym, ze sklada...
  • Gość: zyzik IP: *.tomkow.pl 11.11.07, 21:07
    Różnica dość spora....
  • Gość: >>>> IP: *.wroclaw.mm.pl 07.11.08, 22:50
    różnica jest ogromna - merce spalają o wiele mniej - wiem to od
    kierowcy, który w mpk jeżdził volvo i mercami - citaro
  • Gość: ssss IP: *.ssp.dialog.net.pl 07.11.07, 13:24
    Przyczyna pożaru tego autobusu leży po stronie MPK, trzeba nadmienić, że silnik
    w tym Volvo był remontowany przed pożarem na zajezdni przy ul Grabiszyńskiej z
    tego powodu MPK za bardzo nie chce dochodzić przyczyn pożaru, woda pomiędzy
    szybami to po części wina wrocławskich dróg, szyby po prostu się rozszczelniają,
    to jest i tak nic w porównaniu z MAN-em, któremu trzeba fundować spawanie
    kratownicy, w ubiegłym tyygodniu w jednym z Jelczy wrocławskiego MPK wypadła
    szyba, jak we Wrocławiu poprawi się stan dróg to i wody pomiędzy szybami nie będzie.
  • Gość: zyzik IP: *.tomkow.pl 11.11.07, 21:08
    Tak? Ciekawe, że przypadłości z wodą w szybach mają nie tylko wrocławskie Volva.
  • Gość: omega1967 IP: *.plus.com 07.11.07, 11:00
    Może i Twoje argumenty dotyczące Volvo są słuszne, ale skoro są na
    miejscu to czemu ich oferta jest droższa? Poza tym mamy ustawe o
    zamówieniach publicznych i ona nie za bardzo pozwala na preferencje
    dla 'lokalnego' dostawcy. Jak dla mnie to uważam, ze to są
    porównywalne jakościowo pojazdy, ale brak klimatyzacji, przy coraz
    cieplejszych latach, uważam za skandal! Niestety, widocznie ZDiK-
    owcy raczej nie korzystają z MPK więc im duchota zwisa.
  • Gość: olo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.07, 11:25
    podatki od Volvo i ich pracowników wrócą do Wrocławia lub okolicy. a
    utrzymanie wozu musi kosztować. wieloletnia gwarancja oznacza zwykle
    koniecznośc kosztownych przeglądó na warunkach sprzedawcy.
    A może to są merole które odrzucił ktoś na zachodzie i teraz
    kupujemy g. po promocyjnej cenie?
  • Gość: K IP: 62.233.179.* 08.11.07, 08:12
    Volvo robi dla regionu wiele dobrego i najlepiej by było, aby Wrocław kupił
    autobusy Volvo. Ponadto wszystko jest na miejscu. Ale przetarg, to przetarg.
    Jeżeli oferta Mercedesa jest tańsza, to nie mogą inaczej postąpić, bo przegrają,
    gdy Mercedes się odwoła. Takie jest prawo w Polsce. Musieli by inaczej SIWZ
    skonstruować.

    Co do tramwajów, to tez jestem niezadowolony, że kupili skody, zamiast naszego
    sprzętu. Wg mnie naszym tramwajom nic nie brakuje, a przynajmniej serwis i cała
    obsluga jest na miejscu.

    ZUS np w takich sytuacjach sobie radzi. Chciał kupić komputery DELL, i kupił,
    pomimo, że były oferty tańsze. :-)
  • Gość: artek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.11.07, 11:12
    > Co do tramwajów, to tez jestem niezadowolony, że kupili skody,
    > zamiast naszego sprzętu.

    a protramy to co? niby, że nie są kupowane?
  • Gość: Paul IP: *.zgora.dialog.net.pl 08.11.07, 13:06
    Po pierwsze ProTram powinien uswiadomic sobie ze w XXIw pozadane sa
    trawmaje niskopodlogowe. Dla niektorych jest to wazniejsza funkcja
    niz klima. Tak samo jak szczytem techniki dla MPK jest klima tak dla
    ProTram niskie podloze.
    Po drugie, miasto zamiast cieszyc miche z tego ze kupili
    niskopodlogowy tramwaj, niech wpierw zacznie budowac na przystankach
    PERONY na rowni z podlozem ow pojazdu (tak jest np w Poznaniu). Bez
    tego te trwamwaje nie spelniaja swojej roli (a zyjemy ponoc w
    miescie bez barier)...
  • Gość: artek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.11.07, 15:06
    > Po pierwsze ProTram powinien uswiadomic sobie ze w XXIw
    > pozadane sa trawmaje niskopodlogowe.

    pożądanie nie ma nic wspólnego z biznesem. tramwaj 100% niskopodłogowy z
    protramu będzie, jeśli mpk będzie chciało go zamówić. a wszystko na to wskazuje,
    że będzie chciało. i protram się do tego już szykuje.
    a póki co po wrocławiu jeżdżą 20% niskopodłogowe protramowskie 205-ki.

    > Tak samo jak szczytem techniki dla MPK jest klima tak dla
    > ProTram niskie podloze.

    chrzanisz. gdyby um życzył sobie od przewoźników taboru z klima, to klima by
    była. a tak przy zakupie decyduje zwykła ekonomia, bo zakup i eksploatacja klimy
    kosztuje, ale um za klimę dodatkowych pieniędzy nie da.
  • Gość: Paul IP: *.zgora.dialog.net.pl 08.11.07, 15:53
    artek napisał:
    "tramwaj 100% niskopodłogowy z protramu będzie, jeśli mpk będzie
    chciało go zamówić"

    JEŚLI - dobrze powiedziane, ale ja w to nie wierze...

    "wszystko na to wskazuje, że będzie chciało. i protram się do tego
    już szykuje"

    Jesli MPK nie zrobi cos z przystankami, i nie bedzie na nich peronow
    do tramwajow niskopodlogowych to nie spelnia one swojej funkcji.
    Niska podloga nie jest dla ciebie, bys sie nie skrzywdzil za bardzo
    podnaszac noge podczas wsiadania, tylko dla ludzi inwalidow, dla
    ktorych ma to szczegolne znaczenie by roznica poziomow pojazdu i
    peronu byla jak najmniejsza. Bez tego niech sobie MPK daruje
    zamawiania takich tramwajow. To jak kupic bude, ale nie miec psa.
    Pewnie powiesz zaraz, ze perony mozna zawsze dobudowac. No i
    slusznie. Juz MPK podwija kiece i leci to budowac. Tak jak zbudowali
    pod Skody przystanki na Szeskiej (nawet chodnika nie ma a co dopiero
    peronu) jak i perony (a raczej ich brak) na Grunwaldzie.

    "gdyby um życzył sobie od przewoźników taboru z klima, to klima by
    była"
    No w Warszaskiej Pesie czy lodzkim Cityrunner klima jest, tam
    przewoznicy czy um sobie tak zazyczyli jak mowisz. A my sie
    strasznie ogladamy na Warszawke i inne miasta chcac im dorownac.
    Czym?? Chyba propaganda... bo komunikacja miejska nigdy w zyciu. W
    tym temacie to sie tylko oddalamy od innych i ciagle osmieszamy
    vide - podwojne przystanki.

    "przy zakupie decyduje zwykła ekonomia"
    Prawda, ale szkoda ze nie dobro pasazera, ale co tam.. kto by sie
    tym przejmowal.
  • Gość: artek IP: *.wro.vectranet.pl 08.11.07, 17:57
    > artek napisał:
    > "tramwaj 100% niskopodłogowy z protramu będzie, jeśli mpk będzie
    > chciało go zamówić"
    >
    > JEŚLI - dobrze powiedziane, ale ja w to nie wierze...

    to twój problem

    > "wszystko na to wskazuje, że będzie chciało. i protram się do tego
    > już szykuje"
    >
    > Jesli MPK nie zrobi cos z przystankami, i nie bedzie na nich
    > peronow do tramwajow niskopodlogowych to nie spelnia one
    > swojej funkcji.

    taaa. szczególnie z tymi bez peronów. a takich jest najwięcej, wprost z jezdni.

    > A my sie strasznie ogladamy na Warszawke
    > i inne miasta chcac im dorownac.

    cóż, może ty się oglądasz. ja nie. co jak co, ale warszawa dla wrocławia z całą
    pewnością nie jest jakimkolwiek wzorem.

    > "przy zakupie decyduje zwykła ekonomia"
    > Prawda, ale szkoda ze nie dobro pasazera, ale co tam.. kto by sie
    > tym przejmowal.

    mpk jest przedsiębiorstwem które działa w oparciu o konkretne pieniądze - wpływy
    z opłat za wykonane usługi przewozowe. i w tych pieniądzach musi się ze swoimi
    kosztami zmieścić, zgodnie z rachunkiem ekonomicznym. w przeciwnym wypadku
    byłoby to działanie na szkodę przedsiębiorstwa.
    zaś dbanie o dobro pasażera .... czy sukcesywna i permanentna wymiana taboru to
    nie jest dbanie o dobro pasażera? co, zapomniałeś już o roztrzęsionych
    ikarusach? a klima, cóż, nie jest to artykuł pierwszej potrzeby.
    to ludziom się z tego dobrobytu w głowach poprzewracało! ale jak tylko opłaty za
    bilety podnoszą, oj, jakie wrzaski słychać ;P
  • Gość: Paul IP: *.zgora.dialog.net.pl 08.11.07, 18:19
    Powiedz wprost... jestes jakims urzedasem ze ZDiKu, MPK, UM ??

    "to twój problem"
    Nie, to nie moj problem. To sa obiecanki-cacanki w ktore nikt nie
    wierzy. NIKT.

    "taaa. szczególnie z tymi bez peronów. a takich jest najwięcej,
    wprost z jezdni"
    I o to chodzi. Normalna komunickaja nie powinna przebiegac po jezdni
    tylko wydzielonym torowiskiem. Niestety, nie wszedzie sie tak da. A
    co ci sie nie podoba?? Malo to mamy wydzielonych torowisk we
    Wroclawiu?? Tylko po ulicach jezdza tramwaje?? Ile procent trasy
    linii 6 czy 7 jest wspolnie z jezdnia?? Po ch.. byl romont Szewskiej
    i co to za "perony" na Grunwaldzie??

    "cóż, może ty się oglądasz. ja nie. co jak co"
    No sorry, ale niestety w wiekszym lub mniejszym stopniu duze miasta
    rywalizuja ze soba czy to na serio czy tez zartem. I to w kazdej
    plaszczyznie. Wiele ludzi tez po to podrozuje po swiecie by podlapac
    dobre pomysly (podkreslam dobre) by moc je wdrozyc u siebie.

    "warszawa dla wrocławia z całą pewnością nie jest jakimkolwiek
    wzorem"
    Zalezy w jakich kategoraich patrzec. Bo uogolniac tego nie mozna. Co
    jak co, ale warszawska czy poznanska komunikacja to swieci na tle
    innych miast.

    "mpk jest przedsiębiorstwem które działa w oparciu o konkretne
    pieniądze "
    Za co do chu-ja wafla placimy tak drogie bilety okresowe?? Za co??
    Najdrozsze ceny w Polsce.

    "czy sukcesywna i permanentna wymiana taboru to nie jest dbanie o
    dobro pasażera?"
    Ty widzisz podejmowanie wielkich lecz nie do konca przemyslanych
    dzialan jako dobro dla ludzi. Ja widze podejmowanie drobnych lecz
    pomyslowych i starannie dopracowanych innowacji jako przydatnych.

    "to ludziom się z tego dobrobytu w głowach poprzewracało"
    Mamy XXI wiek. Powtarzam raz jeszcze az do znudzenia... Klima dzis
    to nie cud techniki lub luksus. To STANDARD !!!!!!!!!!!!!!!!! Jak je-
    bany TV w domu.
  • Gość: artek IP: *.wro.vectranet.pl 09.11.07, 07:47
    > Powiedz wprost... jestes jakims urzedasem ze ZDiKu, MPK, UM ??

    a skąd ten idiotyczny pomysł? czyżbym popełnił jakieś fo-pa nie bluzgając modnie
    na powyższe instytucje?

    > "cóż, może ty się oglądasz. ja nie. co jak co"
    > No sorry, ale niestety w wiekszym lub mniejszym stopniu duze miasta

    to niech sobie rywalizują. póki co, wrocław dawno pozbył się w stosunku do
    warsiawki jakichkolwiek kompleksów. poza tym naprawdę nie ma się tam z czym
    porównać.

    > "mpk jest przedsiębiorstwem które działa w oparciu o konkretne
    > pieniądze "
    > Za co do chu-ja wafla placimy tak drogie bilety okresowe?? Za co??
    > Najdrozsze ceny w Polsce.

    gdybyś cokolwiek się w czymkolwiek orientował, wiedziałbyś że to nie mpk
    organizuje komunikację miejską i nie mpk ustala ceny biletów. czyni to rada miejska.
    ale ty jesteś zwykłym rozkrzyczanym ignorantem.

    >
    > "to ludziom się z tego dobrobytu w głowach poprzewracało"
    > Mamy XXI wiek. Powtarzam raz jeszcze az do znudzenia... Klima dzis
    > to nie cud techniki lub luksus.

    ja to oceniam w kategorii "daj palec, a odgryzie całą rękę". ponawiam - ludziom
    się głowach poprzewracało z tego dobrobytu.
    ciekaw jestem za czym by się zapluwali w następnej kolejności jakby już tą
    wytęsknioną klimę dostali. bo że nigdy dość by nie było, i by się zapluwali za
    kolejnymi "standardami xix wieku" - tego jestem pewien.
  • Gość: Paul IP: *.zgora.dialog.net.pl 09.11.07, 21:54
    artek napisał:
    "a skąd ten idiotyczny pomysł?"
    Tak tylko chcialem wiedziec. Moze jakbys byl, to bym cie rozumial. A
    tak to nie rozumiem...

    "wrocław dawno pozbył się w stosunku do warsiawki jakichkolwiek
    kompleksów"
    Nie prawda, wielu ludzi jeszcze cos boli, gadaj sobie zdrow i mysl
    ze problem miasta nie dotyczy. Ludzie maja rozne podejscie. A poza
    tym jakich kompleksow?? Spojrzenie na kogos ze robi cos dobrze i
    pozniej samemu wykonanie czegos takiego to zle?? Olac metro, olac
    tramwaje/autobusy z klima. Niech Wroclaw czerpie pomysly z innych
    miast ale takich chociazby szczegolow jak podwojne przystanki czy
    perony na przystankach, bilety dobowe zamiast dziennych itp itp.
    Nasza wroclawska DUMA na to nie pozwala?? Zle by bylo??

    "to nie mpk organizuje komunikację miejską i nie mpk ustala ceny
    biletów"
    No teraz to sie usmialem. Nie zrozumiales o co sie rozchodzi sprawa,
    nawet jak zle napisalem. Myslisz ze kogos to obchodzi kto podnosi
    ceny?? Czy ludzie wybacza kierownikowi sklepu ze podniosl cene
    chleba z 2zl na 3 zl a zaczna bluzgac gdyby piekarnia tak zrobila??
    NIE... Wali to ich kto podnosi ceny. Wazny jest fakt, ze zostaly one
    podniesione. A drugi fakt, to za co?? No i wlasnie... Powtarzam, co
    takiego zajebi-stego zostalo wprowadzone do wroclaskiej komunikacji
    ze bilety tak podrozaly??

    "ponawiam - ludziom się głowach poprzewracało z tego dobrobytu."
    ... i wygladasz przez okno, a tam... wciaz lata 70-te. Zomo biega po
    ulicy, miasto wprowadzilo super autobusy - ikarusy. Zyc nie
    umierac...
  • Gość: zyzik IP: *.tomkow.pl 11.11.07, 21:18
    Mam wrażenie koleżko, że nosa poza Wrocław chyba nie wystawiłeś i niestety
    gadasz jak potłuczony. Pojedź sobie gdzieś, gdzie jest dobra komunikacja miejska
    to zobaczysz o czym mówi kolega Paul. Ty niestety chyba nadal jesteś w latach
    70. Co do klimy. Jeśli komfort podróżowania nie będzie się poprawiał, to ludzie
    nie będą korzystać z KM. Jeśli mają czekać na wiecznie spóźnione tramwaje zimą,
    w dodatku nieogrzewane (bo we Wrocławiu to standard) to przesiądą się do aut.
    Podobnie będzie z klimą latem. Czy o to chodzi? Już nie będę zabierał głosu ws.
    złodziejsko drogich biletów, nieadekwatnych do poziomu świadczenia usług
    komunikacyjnych w naszym mieście.
  • Gość: mk® IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.07, 22:34
    ludzi, zwłaszcza jeśli filtry i rurki doprowadzające nie są wymieniane lub
    odgrzybiane więc mi i wielu innym alergikom to nie przeszkadza, że jej nie
    będzie i tak gorących dni mamy kilka tygodni w roku, a tak jest raczej zimno w
    naszym kochanym mieście ;)
  • Gość: WK IP: *.ig.pwr.wroc.pl 09.11.07, 14:42
    Gość portalu: artek napisał(a):
    "[..] ja nie. co jak co, ale warszawa dla wrocławia z całą pewnością
    nie jest jakimkolwiek wzorem.[..]".
    Niestety widać, że nie jest chociaż akurat w dziedzinie tramwajów
    mogłaby być: sensowny średnicowy układ linii zamiast przedwojennego,
    gwiaździstego wrocławskiego, znacznie większa szybkość pojazdów i
    częstotliwość kursów no i tańsze, systemowe bilety.
    Daleko nam (coraz dalej, niestety) do Warszawy.

  • embriao 11.12.07, 10:11
    Czym się układ gwiaździsty różni od średnicowego?

    --
    tomik1.geoblog.pl/ -> Relacje z podróży po Europie.
  • Gość: janek IP: *.lanet.net.pl 20.01.08, 10:20
    Każdy wymaga ale 50% pasażerów nie płaci za przejazd to skąd
    pieniądze
  • Gość: kkk IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.11.07, 10:57
    Jechałem takim dokładnie, w Niemczech, są wygodne, ciche, no i to Mercedes w
    końcu. A jak jeszcze na dodatek jest tańszy i oszczędniejszy, to czemu musimy
    kupować buble? Tylko dla tego, że spod Wrocławia są? Jakby Volvo zależało, to by
    się postarali, widać czasem, co na zachód od nas jedzie.
  • Gość: XYZ IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.11.07, 18:41
    CIEKAWE CO POWIESZ O MERCEDESIE PO 3 LATACH UŻYTKOWANIA ?
  • Gość: Leszek IP: 156.17.100.* 07.11.07, 11:14
    No i po co VOLVO inwestowało w fabrykę autobusów w podwrocławskim Jelczu skoro
    wolimy Mercedesy ?
  • Gość: Kędzior IP: *.chello.pl 07.11.07, 11:22
    Zawsze są jeszcze pozostałe kraje lub miasta :P
  • Gość: BTM IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.11.07, 11:27
    Gość portalu: Leszek napisał(a):

    > No i po co VOLVO inwestowało w fabrykę autobusów w podwrocławskim Jelczu skoro
    > wolimy Mercedesy ?

    jak masz pisać głupoty to lepiej wcale nie pisz. fabryka jest we Wrocławiu a nie
    w Jelczu. Przetarg wygrał Mercedes i kropka, skoro spełnili warunki przetargu to
    nie ma co się pienić, tylko czekać na dostawy.
    Pasażera obchodzi tyle żeby bus był nowoczesny i wygodny, a to czy jest to
    Volvo, MAN czy Mercedes to już niewielka różnica...
  • Gość: Krychaj IP: 62.242.2.* 08.11.07, 14:53
    Volvo zainwestowalo we wroclawiu zeby zarabiac pieniadze. NA
    wysokich stolkach siedza tam ludzie od redukcji kosztow i mysla co
    tu zrobic zeby bylo taniej. Tak sie sklada ze przy montazu finalnym
    autobusow jest duzy udzial pracy recznej a ta byla i jak na razie
    jest tansza w Polsce niz w Szwecji czy Danii (Volvo produkowalo
    autobusy w Aabenraa w Danii). Wiec oni zainwestowali tu po to zeby
    zarobic a nie zeby nam zrobic dobrze czy sie zlitowac nad polskim
    bezrobociem.
  • Gość: Leszek IP: 156.17.100.* 07.11.07, 11:16
    I po co to było, niewdzięczni Wrocławianie!
  • Gość: Kayin IP: *.e-wro.net.pl 07.11.07, 11:27
    Bardzo dobrze. Miałem okazję jeździć Mercedesami Citaro w Szwajcarii. Są
    wygodniejsze niż Volvo 7700
  • Gość: Erwro IP: 217.153.67.* 07.11.07, 11:36
    a ja mam okazję jeździć takim mercedesem na linii 115 - katastrofa - żadnych
    okien uchylnych - latem to jest piekarnik, w dodatku kiepsko rozplanowane
    wnętrze skutkujące ciasnotą.
    Wrocławianom gratulujemy ZDIKU
  • Gość: gg IP: *.e-wro.net.pl 07.11.07, 11:49
    Bez klimatyzacji ! W ZDiK-u nadal ciężko z myśleniem.
  • Gość: artek IP: *.wro.vectranet.pl 07.11.07, 16:00
    Gość portalu: gg napisał(a):

    > W ZDiK-u nadal ciężko z myśleniem.

    a możesz wytłumaczyć ową głęboką myśl? nie bardzo rozumiem co ma zdik do mpk.
  • Gość: potrzask IP: *.as.kn.pl 07.11.07, 17:30
    Gość portalu: artek napisał(a):
    > a możesz wytłumaczyć ową głęboką myśl? nie bardzo rozumiem co ma zdik do mpk.

    A ty długo jeszcze będziesz przynudzał w tym swoim infantylno-gawędziarskim stylu?
  • Gość: artek IP: *.wro.vectranet.pl 07.11.07, 18:10
    > A ty długo jeszcze będziesz przynudzał w tym swoim
    > infantylno-gawędziarskim stylu?

    naturalnie.
    dopóki marudząco-ględzące towarzystwo nie nauczy się czytania ze zrozumieniem,
    oraz nie uświadomi sobie wreszcie jakie są we wrocławiu instytucje, jakie są ich
    kompetencje oraz gdzie wprzódy należy szukać odpowiedzi na powszechnie zadawane
    pytania typu "czy ktoś z władz uświadamia sobie.." albo "kiedy wreszcie zacznie
    się przebudowa .." .

    a już zwalanie wszystkiego na świętej pamięci zdik to swoisty zespół
    psycho-maniakalno-paranoidalno-jakiś tam...
  • Gość: łodzianin IP: *.toya.net.pl 07.11.07, 18:57
    wy to jesteście w tym wrocku jacyś zakompleksieni....
    CITARO to jedne z najlepszych autobusów obecnie dostępnych.
    Jeśli chodzi o klime....
    W Łodzi też jeżdza Citki bez klimy A L E , nasz zarząd zamówił takie
    autobusy które nie mają uchylnych okien które nic nie dają.
    Nasze Citki mają suwane okna takie jak są w Ikarusach i to się
    bardzo dobrze sprawdza....
    Kilmatyzacja sprawdza się tylko na dłuższych odcinkach.
    A jak macie często przystanki to mozecie sobie wybić klimę z głowy.
    Jeszcze będziecie sie cieszyc z tych mercedesów.
    Volvo niestety są bardzo awaryjne i nikt mnie nie przekona że jest
    inaczej.
    U nas porównując Volvo i Mercedesy , te drugie wygrywają...
    Są bardziej wyciszone i solidniej zrobione.
  • Gość: WK IP: *.ig.pwr.wroc.pl 07.11.07, 19:43
    ALe w Polsce produkowane są jeszcze miejskie Solarisy, Scanie, MANy,
    Jelcze. Naprawdę musimy importować Mercedesy? A czemu np. Berlin
    kupił polskie Solarisy?
  • Gość: artek IP: *.wro.vectranet.pl 07.11.07, 20:31
    Gość portalu: WK napisał(a):

    > ALe w Polsce produkowane są jeszcze miejskie Solarisy, Scanie, MANy,
    > Jelcze. Naprawdę musimy importować Mercedesy?

    odpowiedz sobie na inne pytanie, co jest ważniejsze - kupić tanio a dobrze czy
    kupić bo made in poland? zastanów się, czy kupując dla siebie telewizor czy
    samochód zwracasz największą uwagę na kraj pochodzenia, czy na cenę i jakość?
    zatem, skoro w przetargu mercedes okazał się lepszy ...
  • Gość: WK IP: *.ig.pwr.wroc.pl 08.11.07, 18:03
    To znaczy, że Berlin kupił polskie badziewie (Solarisy)? Uważasz, że
    Turek spawający budy autobusów Mercedesa w Niemczech robi to na
    pewno lepiej od Polaka we Wrocławiu, Słupsku, Starachowicach?
    Bo przecież podzespoły autobusów i tak pochodzą tylko od kilku
    światowych dostawców niezależnie od końcowego producenta wozu więc
    są identycznej jakości. Akurat polskie autobusy (a raczej autobusy
    światowych marek montowane w Polsce) są z powodzeniem sprzedawane w
    Europie Zachodniej. Wynik przetargu jest dla mnie ... dziwny. Gdzieś
    jest pies pogrzebany i zapewne kiedyś sie dowiemy gdzie to było
    (obstawiam wysokie koszty serwisowe i wysokie ceny części zamiennych
    zamówionych Mercedesów).
  • Gość: artek IP: *.wro.vectranet.pl 09.11.07, 15:31
    > To znaczy, że Berlin kupił polskie badziewie (Solarisy)?

    a rozumiesz co to znaczy przetarg? są ustalone kryteria które należy spełnić,
    ale wśród nich nie ma i nie ma prawa być zapisu "kraj pochodzenia - polska".
    i koniec dyskusji na ten temat. chciało volvo wygrać - mogło zaoferować sprzęt w
    większym stopniu spełniający warunki przetargu i w lepszej cenie. to samo
    solaris. i nie ma się co roztkliwiać nad tym tematem.

    > Akurat polskie autobusy (a raczej autobusy światowych marek
    > montowane w Polsce) są z powodzeniem sprzedawane w
    > Europie Zachodniej.

    i co z tego? widocznie bardziej im zależy na wygraniu tamtych przetargów niż
    krajowych. a tym razem we wrocławiu to mercedesowi zależało. cóż, raz na wozie,
    raz pod wozem. na tym polega konkurencja ...
  • Gość: WK IP: *.ig.pwr.wroc.pl 09.11.07, 16:14
    Masz rację tylko jak to się dzieje, że budżetowe przedsiębiorstwa
    np. w Niemczech lub Francji potrafią sformułować warunki przetargów
    w taki sposób by wygrywała firma krajowa (choćby częściowo)?
  • Gość: artek IP: *.wro.vectranet.pl 09.11.07, 18:11
    spoko, wrocławskie mpk potrafi ogłosić przetarg na tramwaje tak , aby wygrała go
    tylko jedna firma - protram.
    pytanie tylko, czy z punktu widzenia firmy stawianie wyłącznie na volvo jest
    najbardziej sensowne. a pomijając inne względy, protram zwyczajnie nie ma
    konkurencji w swojej klasie. volvo ma, i to dużą. i każdy ustawiony w ten sposób
    przetarg mógłby spokojnie być uwalony. a warto wiedzieć że zanim nastąpiło jego
    rozstrzygnięcie i tak już było parę protestów - i to skutecznych!
  • Gość: Erwro IP: 217.153.67.* 08.11.07, 12:32
    jakoś gdańsk i warszawa kupują autobusy z kilmą i nikt nie twierdzi że to nie ma
    sensu, a przystanki w tych miastach są równie często jak we wrocku czy łodzi. (w
    gdańsku nowe aubobusy od końca lat 90 kupowane są wyłącznie z klimą po przykrych
    doświadczeniach z pierwszymi nota bene mercedesami bez klimy).
    Przy zastosowaniu otwierania drzwi przez pasażera, klimatyzacja w autobusach
    miejskich ma sens!!!! Jeździłem jako pasażer takimi autobusami po gdańsku wiec
    wiem co piszę.
    Inaczej twierdzą jedynie ci co nie jeżdżą komunikacją miejską.
  • Gość: expat IP: *.cable.ubr09.haye.blueyonder.co.uk 07.11.07, 12:01
    i jest sporo z nimi problemow bo maja zwyczaj sie palic bez
    wiadomych powodow oraz byly wypadki przejechania pasazerow przy
    wsiadaniu lub wysiadaniu.
  • Gość: , IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.07, 12:02
    Widać pracownicy działu sprzedaży Volvo zaatakowali forum. Wrocław nic nie jest winny Volvo, jeżeli robicie kiepskie autobusy, to wasza wina, trzeba było zaproponować coś lepszego i dorzucić klimę za darmo.
  • Gość: Klimatyzacja IP: *.wireless.dtu.dk 07.11.07, 12:04
    "Niestety, MPK wybrało wersję bez klimatyzacji. Rakasz zapewnia jednak, że
    citaro ma skuteczną wentylację: - Mam więc nadzieję, że pasażerowie nie będą
    narzekać."

    TO JEST SKANDAL !!!! NOWE AUTOBUSY BEZ KLIMATYZACJI. GŁUPOTA DO KWADRATU !!!

    OBIECUJĘ, ŻE BĘDĘ NARZEKAL ;/
  • Gość: WK IP: *.ig.pwr.wroc.pl 07.11.07, 12:13
    MAN, Volvo, Scania lokują produkcję autobusów w Polsce z uwagi na
    niższy koszty robocizny. Autobusy są bowiem produkowane ze znacznym
    udziałem pracy "ręcznej". Tymczasem Mercedes sprzedaje nam autobusy
    wytwarzane (chyba?) w Niemczech. Nie ma cudów - muszą być droższe
    albo gorsze (tzn. pozbawione niektórych kosztowniejszych opcji). O
    wpływach z podatków płaconych przez firmy produkujące autobusy w
    Polsce można zapomnieć.
    Tymczasem w Niemczech jeżdżą głównie autobusy niemieckie (lub z
    niemieckimi podwoziami - Solaris), we Francji - francuskie, itd.
    Ciekawe jakie (i dla kogo) osobowe Merce "przekonały" do tego zakupu?
  • Gość: Tomasz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.07, 12:14
    Cieszę się, że miasto a właściwie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji we
    Wrocławiu sukcesywnie wymienia tabor. Nowe tramwaje, nowe autobusy są wydaje mi
    się wygodne i dobrze się prezentują. Szkoda tylko, że władze MPK nie potrafią
    poradzić sobie z dewastacją pojazdów. Wydawało się, że nowe tramwaje, które w
    drugim wagonie nie mają już "szafy z elektryką" nie będą tak niszczone jak ich
    poprzednicy, w których motorniczy nie widział w lusterku co dzieje się w drugim
    wagonie. Niestety wystarczy np zaparowana szyba i już można drapać po szybach,
    bazgrać, zdzierać tzw. piktogramy. Jenak takich rzeczy nie da się wyeliminować
    ale można lepiej zadbać o czystość. Przykład: jadąc tramwajem na początku
    tygodnia zauważyłem kilka bazgrołów na szybie, jadąc tym samym tramwajem pod
    koniec tygodnia (ten sam pojazd) tych bazgrołów było znacznie więcej. Nie były
    to trwałe uszkodzenia bo można było je zetrzeć przy pomocy zwykłej nawilżonej
    chusteczki higienicznej. Stąd wniosek, że w zajezdniach nie są one czyszczone na
    bieżąco. Dlaczego tramwaj który zjedzie na noc do zajezdni nie jest dokładnie
    czyszczony? Chyba łatwiej zmazać kilka głupot nabazgranych flamastrami niż po
    paru dniach gdy większość wnętrza wagonu jest już zniszczona. Czy warto więc
    inwestować tyle pieniędzy w nowoczesny tabor? "Protramowskie" tramwaje już teraz
    wyglądają ja te na bazie których powstały ... Kiedy MPK planuje zakup kamer?
    Niestety jak widać naklejenie naklejki, że ktoś to ochrania nie odstrasza
    wandali. Czy naprawdę tak ciężko zrozumieć, że szybciej zostanie zniszczony
    pojazd, gdzie już ktoś wcześniej coś nabazgrał niż ten który jest czysty ... tak
    to działa na ludzi, że jak jeden mógł zostawić swój podpis to ja też mogę ... no
    ale widać osoby, które biorą pieniądze w MPK nie dostają je za myślenie ...
    tylko nie wiem do kogo powinienem mieć pretensje do nieudolnego kierownictwa, do
    osób sprzątających a może do głupoty pasażerów ?
  • bystrzak2000 07.11.07, 12:36
    Gość portalu: Tomasz napisał(a):

    > Kiedy MPK planuje zakup kamer?

    Wszystkie nowe Mercedesy bedą miały monitoring.
  • Gość: Paul IP: *.zgora.dialog.net.pl 07.11.07, 13:38
    Chyba beda mial kamery a nie monitoring. Monitoring to caly system
    nadzorczy, ktory MPK raczej nie osmieli sie szybko wprowadzic.
  • Gość: d. IP: *.static.qsc.de 07.11.07, 14:43
    > Niestety wystarczy np zaparowana szyba i już można drapać po szybach,
    > bazgrać, zdzierać tzw. piktogramy. Jenak takich rzeczy nie da się wyeliminować

    Da się.

    W Berlinie po prostu nakleja się na szyby folię. Na folii jest wydrukowane
    ostrzeżenie, że za drapanie grozi grzywna. A jak debile i tak podrapią, to za
    jakiś czas zdziera się folię, nakleja nową i szyba jak nówka.
  • Gość: Tomasz B. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.07, 16:01
    ... i myślisz, że nasi wandale nie poradziliby sobie z folią? Zdrapaliby nie
    tylko folię ale i szybę. Szkoda, że we Wrocławiu nic nie może być czyste,
    zadbane - brudasów i wandali wszędzie jest pełno chodzi tylko o to, żeby usterki
    i syf usuwać na bieżąco ... a na pewno będzie lepiej ...
  • Gość: wrc IP: *.ikatel.pl 07.11.07, 12:21
    jakakolwiek firma z udzialem skarbu panstwa jest z gory skazana na
    zle rozwiazania, dotyczy to takze komunikacji zbiorowej
  • Gość: Paul IP: *.zgora.dialog.net.pl 07.11.07, 12:44
    Skody - bez klimy, Mercedesy - bez klimy. Czy to juz jakas nowa
    wroclawska tradycja ?? Czy to znak rozpoznawczy wroclawskiego MPK.

    Te autobusy to kolejny szmelc do korkowania ulic. Gdzie jest reszta
    nowych Skod?? Dwie czy trzy moze jezdza a mialo byc ich 18 o ile
    pamietam.
  • Gość: breslauer85 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.07, 13:01
    do Paul:::

    Jezdzi na razie tyle Skod ile moze jedzic, czyli na linii nr 6. Jak skoncza
    remontowac za przeproszeniem pl. Powst. wielkopolskich to równiez w całosci
    linia nr 7.
  • Gość: Paul IP: *.zgora.dialog.net.pl 07.11.07, 13:07
    Tyle to wiem, ale nie rozumiem po co?? Zanim Skody zaczely jezdzic
    jako linia 6, kursowaly jako linia 2. A w ogole linie 10 uwazam za
    wazniejsza i lepiej nadajaca sie na Skody niz 7. Poza tym wroclawska
    firma tez miala oddac do uzytku 19 tramwajow przegubowych, narazie
    widzialem jezdzi jeden czy dwa. Im tez sa potrzebne remonty
    torowiska??
  • Gość: M IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.11.07, 12:53
    Szkoda, ze Solaris nie wystartowal w przetargu
  • Gość: Rozczarowany IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.07, 13:21
    Autobusy z najwyższej półki.... hahaha.... bez klimatyzacji to
    chyba z najwyższej, licząc najwyższą półkę jako najniższą. :-D

    Ale nie to mnie złości, szlag mnie trafia, że Wrocław kupuje
    autobusy, a Warszawa zgarnie cały podatek, jako, że dystrybutor
    mieści się w Warszawie...
  • Gość: jaś IP: *.chello.pl 07.11.07, 14:00
    za skowyczenie że jest żle skoro jest dobrze,
  • Gość: raio IP: *.e-wro.net.pl 07.11.07, 14:06
    No jasne urzędasy, promujcie dalej komunikację zbiorową i dziwcie się czemu nie
    widać efektów waszej "ciężkiej" pracy.
    Podpowiem wam. Jednym z powodów może być niechęć do przesiadania się z własnych
    pojazdów do piekarników bez klimatyzacji z szybami uchylanymi jak w WC wagonu PKP.
  • Gość: Lech IP: 221.205.241.* 07.11.07, 17:41
    No ja osobiście wolę gorszy model jelcza ale z klimą niż super wypasioną puszkę
    konserwową w której będę zmuszony wąchać pachy współpasażerów.
    Już kilka takich busów mamy bez klimy i byłem świadkiem jak starsza pani prawie
    zasłabła z duchoty.. a jazdy skodą w lecie to nie życzę najgorszemu wrogowi.

    SKANDAL !! to jest możliwe tylko w Polsce... ktoś tu najwyraźniej zachęca innych
    do jazdy komunikacją miejską, którą oglądał wcześniej tylko z zewnątrz.

    PS. ciekawe gdzie te busy puszczą - może żeby rozjeździły jeszcze bardziej
    spartaczone torowisko przy Moście Grunwaldzkim w stronę jaja - nie dalej jak
    miesiąc temu puścili tamtędy busy a już dziś stojąc na przystanku widziałem
    jakie są koleiny - ewidentnie po kolach autobusu tam się zatrzymującego. Po obu
    stronach szyn kostka sie pozapadała ... jeszcze ze 2 miesiące i skończy sie to
    wielkimi dziurami i wykolejeniem tramwaju - czyżby wykonawca nie obliczył
    nawierzchni na masę autobusów??
  • Gość: FAk Dis szit IP: *.e-wro.net.pl 07.11.07, 22:44
    P******* dysydenci ... niech jeszcze w lecie calkowicie wycofaja ogurasy to przestane korzystac z tego syfu jakim jest wroclawska komunikacja zbiorowa i zostanie tylko rower. W obrzyganym volvo laczna powierzchnia wszystkich uchylnych okie jest podobna do jednego otwartego w ikarusie.

    A jak już tak luksusowo zakupuja bez klimy to niech co tydzien piora siedzenia ze szczyn cukrzykow i starych ludzi ktorzy juz nie trzymaja..


    Bardzo brawo dla ten pan co wpadl na ten pomysl. Klimat sie OCIEPLA nie odwrotniej

    Arabusy maja klime na przystankach a szwedzi ogrzewanie a my co mamy ?
  • Gość: Pan_Kierownik IP: *.as.kn.pl 07.11.07, 14:57
    Widzę tu jakieś głosy niezadowolenia i niczym nieuzasadnionych pretensji o np.
    brak klimatyzacji. Otóż niniejszym informuję, że klimatyzacja jest oczywiście
    zastrzeżona tylko i wyłącznie do magistrackich limuzyn. Ciemny lud natomiast
    musi znać swoje miejsce - aby korzyć się przed potęgą naszego majestatu, nie
    tylko w czasie wyborów - montowanie klimatyzacji byłoby zatem niewskazane ze
    względów wychowawczych. A na przyszłość zalecam więcej rozsądku i czołobitności
    przy formułowaniu opinii na temat naszej ciężkiej pracy!
  • cwiercfunciak 07.11.07, 15:31
    Tak Volvo się psują, ale nie znaczy to że Mercedes jest lepszy. Mój
    przyjaciel jeździ na takim (turystyczny), w ciągu 3 miesięcy od
    kupienia miał 8 usterek, nota bene wyprodukowano go w Turcji.
  • Gość: dido IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 07.11.07, 16:57
    Wydaje mi sie ze to lekka kpina dla mieszkańców kupowac autobusy bez
    klimatyzacji-znowu chore i nieuzasadnione oszczednosci.Wrocław
    scjodzi na psy
  • Gość: PaPcIo IP: *.ssp.dialog.net.pl 07.11.07, 17:13
    Wiem że brak klimy jest w dzisiejszych czasach trudny do zaakceptowania, ale we
    Wrocławiu komunikacja miejska kosztuje najmniej w Polsce :) po za tym klima
    musiała by działać na "maksa" bo zaraz po otworzeniu dziw całe zimno wylatuje z
    pojazdu. Potrzeba by zmienić ilość dzwi w autobusie na przy krótkim na 2 co nie
    przyczyniło by się pozytywnie na płynność wysiadania/wsiadania pasażerów.
    Rozsądne wyjście to kłócenie się o większe okna uchylne(te tramwaje z protramu
    mają takie malutkie i nie ma klapy w dachu, te odnowione mpk-owskie mają
    odsuwane i są leprze) i ew. elektryczne otwieranie otwory w dachu.
    A to czy to merc czy volvo to mnie nie interesuje ważnie żeby były mało
    awaryjnie, komfortowe i koszt utrzymania był rozsądny.
  • koma110 07.11.07, 17:14
    Smieszni jestescie (ci narzekajacy) z ta wasza klima. Zupelnie jakby Wroclaw
    lezal w tropikach a nie w zimnym polnocnym kraju. Ile jest takich autentycznie
    upalnych wilgotnych dni w roku ? 10, moze nawet i nie tyle. Nikt nie zapytal czy
    ten autobus ma dobre ogrzewanie, a to duzo wazniejsze. Dobra wentylacja plus
    otwarte okno na te wroclawskie "tropiki" w zupelnosci wystarczy. W Toronto gdzie
    mieszkam temperatury latem sa czasem autentycznie nie do wytrzymania (szerokosc
    geograficzna Rzymu) a olbrzymia wiekszosc autobusow i tramwajow klimy nie
    posiada. Czesc pasazerow wrecz czeka na natepny autobus jesli przyjedzie
    klimatyzowany, bo jest w nich zbyt zimno w stosunku do temperatury na zewnatrz,
    co czesto konczy sie to katarem.
    Dlatego przestancie sie osmieszac z tym zadaniem klimatyzacji w kraju gdzie jest
    dosc zimna przez caly rok i zaakceptujcie sluszna (w tym wzgledzie) decyzje MPK.
  • Gość: wa sie na ryj IP: *.e-wro.net.pl 07.11.07, 22:53
    Szkoda mi ciebie no ale blisko USA slyszalem ze tam wysysaja mózgi i robia z IQ rope... pewnie dlatego musieli wybyc do iraku ..

    Porównaj klimat kontynentalny (Toronto) do (morskiego) Rzym i wymądrzaj sie o klimacie ( przejściowym ) we Wrocławiu.

    Jakby to powiedział jeden taki jesteś dla mnie ziobrem
  • Gość: kotek IP: *.wroclaw.mm.pl 07.11.07, 18:18
    Moze jeszcze sie da cos zmienic, nie wiem dlaczego uzedasy raz po
    raz popelniaja ten sam blad, nikt normlany nie bedzie jezdzil
    autobusem bez klimatyzacji w lecie i znowu beda korki
  • Gość: aron IP: *.lublin.enterpol.pl 07.11.07, 18:24
    klimy wam się zachciewa w autobusach? Nie przesadzajcie. Wrocław to
    nie Parczew, skąd od lat do Lublina jeździ się busami z klimą. Poza
    tym klima powoduje większe wydzielanie CO2 a więc szkodzi przyrodzie
    nie mniej niż obwodnica Augustowa.
  • Gość: rzecki IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.07, 18:32
    Widzę wielkie zbulwersowanie brakiem klimatyzacji w nowych autobusach dla
    Wrocławia. A czy ktoś zastanawiał się nad kosztami eksploatacji klimatyzacji w
    autobusie?
    W aucie klima to ca. litr paliwa/100km więcej. A w autobusie? Tam ciągle
    otwierają się drzwi, jest duża kubatura do ochłodzenia. Do tego kontrola
    instalacji, uzupełnianie czynnika chłodzącego(kto ma klimę w aucie wie ile to
    kosztuje), odgrzybianie.
    Znam podróż autobusem wśród spoconych ciał ale zdecydowanie wolę bilet za 2 zł
    niż, powiedzmy, za 2,10zł.
  • Gość: Kayin IP: *.e-wro.net.pl 07.11.07, 20:54
    Gość portalu: rzecki napisał(a):

    > Znam podróż autobusem wśród spoconych ciał ale zdecydowanie wolę bilet za 2 zł
    > niż, powiedzmy, za 2,10zł.

    Tym ostatnim zdaniem toś mnie rozbawił :-) Ale cóż, Twoje prawo.
    DLA posiada kilka klimatyzowanych Neoplanów i jakoś sprawdzają się na
    Wrocławskich ulicach.

  • Gość: hehe IP: *.cable.ubr04.gray.blueyonder.co.uk 07.11.07, 21:59
    to było dobre :)

    volvo są straszliwie głośne i mułowate, nie wiem czemu ktoś pozwolił na ten
    silniczek.. może dlatego tyle pali?

    czekam na merca..
  • Gość: mag IP: *.wroclaw.mm.pl 07.11.07, 23:42
    Wroclaw kupując volvo załapał sie rzutem na taśme na wycofywane modele z
    silnikiem 7 litrowym. Te nowe, 9 litrowe, to zupelnie inna bajka, nie da sie
    porownac.
  • Gość: Paul IP: *.zgora.dialog.net.pl 08.11.07, 13:16
    rzecki napisał:
    "A czy ktoś zastanawiał się nad kosztami eksploatacji klimatyzacji w
    autobusie? (...) wolę bilet za 2 zł niż, powiedzmy, za 2,10zł"

    Ale jestes tepy czlowieku. Juz od lat mamy najdrozsza komunikacje w
    Polsce, a kur-wa najgorsza... Za co do chu-ja wafla placimy?? Co
    takiego zaje-bistego jest we Wroclawskiej komunikacji ze jest taka
    droga?? Czy autobusy pospieszne sa warte swojej ceny?? Czemu w
    miastach z owiele lepsza komunikacja sa tansze bilety np w Wawie?? I
    tam maja klime w nowych tramwajach. Powiedz mi gosciu za co tyle
    placimy i jakim prawem mialyby byc kolejne podwyzki cen??
  • Gość: Tymek IP: *.wro.vectranet.pl 07.11.07, 22:06
    Poronione to co piszę? A właśnie niekoniecznie... uważam, że to może być całkiem
    dobry pomysł, kupowanie ich bez klimy. Powód? Jeśli w Polsce kupowane są
    autobusy z klimatyzacją najczęściej kierowca i tak ma to w du*** i nawet jej nie
    włącza. Tyle, że autobusy w nią zaopatrzone mają minimalnie uchylane okna, lub
    ich wcale. Efekt: Skwar i brak możliwości otwarcia okien...
    Natomiast jeśli standardowo klimatyzacji i tak nie ma, producent troszkę myśli i
    stara się zrobić jakąś alternatywę, np duże, otwierane okna.
    Przykład? Warszawskie Solarisy, z otwieranymi oknami na wysokość połowy szyby
    (zamiast malutkich okieneczek), inny przykład, Łódzke Citaro i jego, dość duże
    okna... :

    www.kmst.mpk.lodz.pl/i/nocmuzeow07_3_01.jpg
  • Gość: WROCŁAWIANIN IP: *.ssp.dialog.net.pl 07.11.07, 23:36
    Proponuje cabrio na wzór fredrusia.Zamiast dachu plandeka.Kierowca na pętli by
    rozkładał,oj przepraszam pan szofer w białych rękawiczkach.W pojazdach
    komunikacji tramwajowej nie lepiej.Hrabiostwo i tyle.Były zainstalowane kamery w
    wozie 2474 i co? już ich niema, za..i,pierw z drugiego wagonu następne (żeby
    w ogóle coś zostało), to zostały zdemontowane.Nalepki ochrony to se można.Założe
    się że nie znajdzie się nikt kto by widział ich w akcji jak demolują trama, po
    meczu nie było ich nawet w okolicy,a kase niemałą biorą.Będzie remontowane
    skrzyżowanie .zaj 4 będzie wyłączona tramwaje zostaną przeniesione na inne
    zajezdnie a skody za kilka milionów co ? zostaną na zajezdni.Mieszkamy w bogatym
    kraju, po co mają jeździć?narażać na naprawy gwarancyjne kolegów z
    południa,później naprawimy sobie sami,a co.Woda między szybami To przecież
    atrakcja zostawmy ją tam niech się turyści śmieją stojąc w korku podczas
    euro2012,bo nic im innego nie pozostanie .

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.