Dodaj do ulubionych

Będzie nowa kladka rowerowa

  • Gość: radek IP: 212.127.95.* 29.02.08, 16:56
    było
  • Gość: Roman IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.02.08, 18:52
    Na pewno cenna rzecz choć nie wniesie nowej jakości dla rowerzystów
    do przepraw przez Odrę, bo w pobliżu jest ich kilka. Najbardziej
    doskwiera duża luka na zachodzie, między mostem Milenijnym a
    Brzegiem Dln. (Wałami Śl.). Na wschodzie jest pod tym wzgledem
    trochę lepiej - między Opatowicami a Oławą mamy most kolejowy w
    Czernicy i śluzę w Ratowicach.
  • Gość: wroclawjacek IP: *.e-wro.net.pl 04.03.08, 08:38
    Na pewno cenna rzecz choć nie wniesie nowej jakości dla rowerzystów
    do przepraw przez Odrę, bo w pobliżu jest ich kilka.
    ***
    Można jechać Kładką Zwierzyniecką lub przez Most Grunwaldzki.
    Oddalone są od siebie około 1400 m w linii prostej, ulicami to pewnie ponad 2 km.
    Oczywiście, że są miejsca we wrocku gdzie jest mniej przepraw lub wcale.
    Ale to jest ścisłe centrum a więc duży ruch rowerowy , który tak jak samochodowy
    pcha sie przez Most Grunwaldzki.
    Most Grunwaldzki ma wąski chodnik i brak ścieżki rowerowej po wschodniej stronie
    a to po tej najczęściej przejeżdżają rowerzyści.
    Próba jazdy po jezdni jest bardzo niebezpieczne bo w tym miejscu jest łuk , auta
    jada szybko rozpędzając się na długiej prostek pod estakadą.Dodatkowo most jest
    wąski i biegną po nim dwa pasy w jednym kierunku które kolidują z torowiskiem .
    Na ścieżkę wzdłuż ul.Pułaskiego nie ma co liczyć w najbliższych latach a jazda
    nią jest również niebezpieczna bo to praktycznie "przedłużenie autostrady" na
    linii do Warszawy z zachodu Polski lub z południa i z Czech.
    Byłoby to idealne połączenie dla rowerzystów z Trójkąta Bermudzkiego i gdyby
    udało się zrobić przeprawę (kładka nieczynna) np dołem przez tereny kolejowe to
    byłby ciekawy skrót z Hub i z Gaju (jak i z całych Krzyków).
    Dziś aby przejechać Kładką Zwierzyniecką to trzeba jechać Żabią Ścieżką
    dokładnie na Wsch choć pożądany kierunek to PN-PN-WSCH.
    Ponieważ wkrótce będzie budowana ścieżka na Hubskiej to być może otwierają się
    możliwości spokojnej jazdy Prądzyńskiego i Szybką lub co ciekawe Mierniczą i
    następna nową kładka przez Oławę widoczna tu
    www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=18720963#post18720963
    Ta druga trasa będzie o tyle ciekawa, że będzie biegła obok nowego "szklanego
    osiedla" .

    Pomijając skróty czy jazdę terenami uspokojonego ruchu ważny jest wzrost
    "prestiżu rowerzystów", bo na tych kładkach nie będzie ruchu samochodów a to
    będzie przykład że można łączyć ruch pieszych i rowerów co zaowocuje
    rozwiązaniami w innych "konfliktowych miejscach"








    Najbardziej
    doskwiera duża luka na zachodzie, między mostem Milenijnym a
    Brzegiem Dln. (Wałami Śl.).
    ***
    I tu przypominam co niedawno napisał artek gdy przypomniałem ,że oczekujemy
    poprawy projektu Mostu Rędzińskiego.
    Napisał, że nie będzie przeprawy bo nie ma takiej potrzeby.
    Będzie najdroższy most w Polsce i chyba największy, a za 10 lat będą koło niego
    budować prowizoryczne kładki dla pieszych aby przyciągnąć ludzi do centrum
    sportowo-rekreacyjnego na wysypisku na Maślicach.
    Nie bardzo sobie wyobrażam aby na czynnym moście podwieszać jakieś podesty no
    ale może tak trzeba będzie zrobić.

    Zatem kładki w centrum mogą spowodować, że na nowych mostach pomyśli się o
    ścieżkach .
  • Gość: Roman IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.08, 08:51
    > I tu przypominam co niedawno napisał artek gdy przypomniałem ,że
    oczekujemy
    > poprawy projektu Mostu Rędzińskiego.
    > Napisał, że nie będzie przeprawy bo nie ma takiej potrzeby.
    Trudno mieć nadzieję by GDDKiA zajmowała sie budową ddr.
  • Gość: artek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.03.08, 11:48
    > I tu przypominam co niedawno napisał artek gdy przypomniałem ,że
    > oczekujemy poprawy projektu Mostu Rędzińskiego.
    > Napisał, że nie będzie przeprawy bo nie ma takiej potrzeby.

    i ja swoje zdanie podtrzymuję. primo jest to most autostradowy, więc jakikolwiek
    inny ruch niż samochodowy jest tu niemile widziany.

    secundo most wzniesie się na bardzo dużą wysokość - podjazdy/zjazdy musiały by
    być bardzo długie o niezbyt dużym nachyleniu - czyli mało praktyczne jeśli
    chodzi o dostępność lasu rędzińskiego. wystarczy podjechać pod jaz do lasu
    pilczyckiego żeby zobaczyć jak wysoko i jak niedostępna obecnie jest kładka
    technologiczna. i uświadomić sobie, że most będzie 3-4 razy wyżej.

    tertio most przebiegać ma przez maślice - prawdę mówiąc nie widzę tu możliwości
    wygenerowania sensownego ruchu rowerowego o natężeniu usprawiedliwiającym
    konieczność poniesienia dodatkowych kosztów (zresztą - kto miałby te koszty
    ponieść? na pewno nie gddkia, bo niby z jakiej paki?).

    imo całkowicie wystarcza i wystarczać będzie most milenijny wraz z przebudowana
    ulica osobowicką.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka