Dodaj do ulubionych

REMONT J.NARODOWEJ RÓG NOWOWIEJSKIEJ

01.10.03, 18:44
Idę sobie wczoraj (30.09.2003r.)ulicą Nowowiejską i widzę wylany na gotowo
asfalt na torowisku tramwajowym ulicy Nowowiejskiej przed skrzyżowaniem z
ulicą Jedności Narodowej. Na oko wyglądało to ładnie i w porządku. Natomiast
dzisiaj zauważyłem, że robotnicy wycinają (piłami do asfaltu), wzdłuż torów,
asfalt o szerokości tak gdzieś 5 cm, mierząc co chwilę coś miarką
centymetrową. Najprawdopodobiej później to uzupełnią. Nasuwa się jednak
pytanie czy przez takie zabiegi (wydaje mi się, że są ona skutkiem
popełnionego błędu przy kładzeniu nawierzchni i wykonawca chce je naprawić
jak najtańszym kosztem) nie będą miały negatywnego wpływu na jakość
nawierzchni. Niejednolita warstwa może spowodować pęknięcia podczas
zbliżającego się okresu zimowego. W szpary dostanie się woda, zamarznie,
rozsadzi asfalt i znowu będą dziury przy szynach. Czy ZDiK ma nat tym nadzór
i wie co się tam dzieje? Jeśli takie diałanie jest wporządku i zgodne z
obowiązującą technologią, to z góry przepraszam wykonawcę, bo przecież mogę
się na tym nie znać. Proszę jednak ZDiK o ustosunkowanie się do tego co
napisałem.
jdropins
Obserwuj wątek
    • lolo81 Re: REMONT J.NARODOWEJ RÓG NOWOWIEJSKIEJ 01.10.03, 19:19
      jdropins napisał:

      > Idę sobie wczoraj (30.09.2003r.)ulicą Nowowiejską i widzę wylany na gotowo
      > asfalt na torowisku tramwajowym ulicy Nowowiejskiej przed skrzyżowaniem z
      > ulicą Jedności Narodowej. Na oko wyglądało to ładnie i w porządku. Natomiast
      > dzisiaj zauważyłem, że robotnicy wycinają (piłami do asfaltu), wzdłuż torów,
      > asfalt o szerokości tak gdzieś 5 cm, mierząc co chwilę coś miarką
      > centymetrową. Najprawdopodobiej później to uzupełnią. Nasuwa się jednak
      > pytanie czy przez takie zabiegi (wydaje mi się, że są ona skutkiem
      > popełnionego błędu przy kładzeniu nawierzchni i wykonawca chce je naprawić
      > jak najtańszym kosztem) nie będą miały negatywnego wpływu na jakość
      > nawierzchni. Niejednolita warstwa może spowodować pęknięcia podczas
      > zbliżającego się okresu zimowego. W szpary dostanie się woda, zamarznie,
      > rozsadzi asfalt i znowu będą dziury przy szynach. Czy ZDiK ma nat tym nadzór
      > i wie co się tam dzieje? Jeśli takie diałanie jest wporządku i zgodne z
      > obowiązującą technologią, to z góry przepraszam wykonawcę, bo przecież mogę
      > się na tym nie znać. Proszę jednak ZDiK o ustosunkowanie się do tego co
      > napisałem.
      > jdropins

      Ja też nie jestem specjalistą , ale to jest obowiązująca technologia.
      Tak było podczas przebudowy Wyszyńskiego i Szczytnickiej , gdzie najpierw
      położono asfalt, potem wycięto te właśnie marginesy wzdłuż szyn. Potem
      uzupełniono to specjalną (przypuszczalnie) mieszanką pochłaniającą lepiej
      wstrząsy. Wygląda na to , że wszystko jest w porządku.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka