Dodaj do ulubionych

Wrocław. Czy lotnisko będzie droższe?

10.05.09, 23:53
Jeśli jest tak jak twierdzi informator - że wykonawcy zawsze dodają
przewidywane kary do ceny, to im mniejsze te kary - tym mniejszą
kwote dorzucą do ceny przetargowej. Po obniżce stawek kar -
wykonawcy będą oferowali lepsze ceny - a o to chyba chodzi. Coś sie
więc Panu Redaktorowi i jego informatorowi pomieszało
Edytor zaawansowany
  • rafal.drutkiewicz 11.05.09, 01:00
    Podwładni!

    Drożej oznacza taniej! Zrozumcie to!

    dr cool Rafał Drutkiewicz
  • Gość: m. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.05.09, 09:12
    A nie można urządzić licytacji "w dół" - kto zrobi za mniejszą kwotę ? Po otwarciu ofert i zapoznaniu się wszystkich uczestników z cenami, licytują jeszcze obniżki kwot za wykonanie prac. Dlaczego wszystko musi się odbywać w zamkniętych kopertach, przecież wygra ten, kto ma najlepszych informatorów... ;)
  • jego.mac 11.05.09, 11:28
    kary musza byc wysokie aby budowa skonczyla sie w terminie, w przeciwnym wypadku
    przecaganie nie bedzie bolalo wiec firma budowlana molaby sobie na to pozwolic.
  • Gość: madra głowa IP: 79.110.196.* 11.05.09, 11:35
    Ja to sie zastanawiam wogóle nad budowa nowego terminala? Mozna cos
    tam dobudowac. A i tak nie ma co sie spieszyc? Brak perspektyw co
    do uruchomienia nowych polaczen lotniczych przez przewoznikow
    sieciowych a nawet likwidacja co niektorych, brak jasnych widoków
    co do bazy przewoznika low-costowego nie napawa optymizmem co do
    rozwoju lotniska. I co ciekawe w mediach pojawia sie coraz to
    wiecej wątpliwosci co do Wrocławia jak organizatora Euro 2012. Wiec
    moze zobaczmy czy bedziemy organizowaz EURO.
  • Gość: tyle w temacie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.05.09, 21:31
    A w jakich mediach?? Bo jedno "medium" o tym pisało Super Express, a gazetą ani mednium tego szmatławca nie można nazwać.
  • map4 11.05.09, 11:58
    Zamiast nowego terminala na starym lotnisku, które niedługo będzie musiało
    zostać zamknięte lepiej byłoby na spokojnie zastanowić się nad nową lokalizacją
    dla wrocławskiego lotniska. Strachowice nie mogą się rozwijać, odkąd fachowcy z
    wrocławskiego magistratu zgodzili się na wybudowanie osiedla na Smolcu. Wraz ze
    wzrostem ruchu lotniczego mieszkańcy będą protestować coraz bardziej, aż w końcu
    kiedyś sąd zakaże przyjmowania samolotów lądujących na środku osiedla.

    Oto jeden z możliwych planów działania: odpuścić sobie Euro2012 we Wrocławiu,
    skasować projekt tramwaj plus (wywalenie 1,2 mld zł na zainstalowanie drzwi po
    lewej stronie tramwaju to jednak przesada), skasować stadion na Maślicach (800
    mln piechotą nie chodzi). Te dwa miliardy złotych jako wymagany wkład własny w
    wysokości 25% umożliwiłyby budowę nowego wspólnego dla Wrocławia i Opola
    lotniska w Brzegu, wraz z linią szybkiej kolei (Wrocław - Wropole Airport Brzeg
    - Opole) łączącą oba miasta z nowym lotniskiem. 2 miliardy wkładu własnego plus
    8 mld z Unii (pozostałe 75%) daje budżet 10 mld złotych na zintegrowany projekt
    nowego lotniska wraz z przyłączeniem Opola do aglomeracji wrocławskiej. Za w
    sumie ponad 2,5 mld Euro można postawić porządne lotnisko z dwoma pasami
    startowymi, dwoma terminalami i kolejką podmiejską, która tą trasę pokonywać
    będzie z prędkością 300-350 km/h, czyli dojeżdżać z wrocławskiego dworca PKP na
    nowe lotnisko w jakieś piętnaście minut.

    Ale to trzeba przewidywać i myśleć w horyzoncie czasowym dłuższym niż tylko do
    końca najbliższej kadencji. Przede wszystkim trzeba pomyśleć o przyszłości
    Wrocławia wykraczając poza poziom płonących słomianych statków na Odrze i Dody w
    rynku.

    --
    Wrocław bez cenzury
  • garym 11.05.09, 13:22
    Fantazje z tą kolejką. Czy w Monachium już taka wybudowali? Czy taka budowa
    zamknęłaby sie w 2,5 mld € + nowe lotnisko? W to wątpię.
    Jeżeli w 15 minut to taki pociąg nie mógłby się nigdzie po drodze zatrzymywać.
    Ruch tylko na lotnisko nie dałby takiej ilości pasażerów, żeby takie połączenie
    miało uzasadnienie ekonomiczne. Lotnisko Monachijskie ma znacznie większe
    obciążenie i Niemcy nie zdecydowali się do tej pory na jego połączenie z centrum
    bez przystanków pośrednich. A na pewno byłoby im łatwiej, gdyż Hautbanhoff jest
    lepiej skomunikowany z resztą miasta niż Dworzec Główny we Wrocławiu.
    I dlaczego akurat Opole?. Lepiej byłoby mieć wspólne lotnisko z Legnicą i
    Wałbrzychem. lotnisko w Brzegu oddaliłoby ten region od połączenia lotniczego,
    przez rejon straciłby na atrakcyjności. Opole może przynajmniej korzystać z
    Pyrzowic.

  • Gość: max IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.05.09, 13:59
    Oczywiście, że w Monachium dostaniesz się pociągiem na lotnisko, to standard
    europejski, do którego dynamicznemu grodowi dupkiewicza brakuje lata świetlne.
    Widziałem tez ( w Europie, żeby nie było wątpliwości) takie rozwiązania, że
    odprawę bagażową robisz w centrum miasta, potem jedziesz 15 minut na lotnisko
    pociągiem. W Krakowie też chyba planują takie rozwiązanie.
  • garym 11.05.09, 15:36
    ale nie w 15 min tylko 40 lub nawet więcej.
    Budowa połączenie kolejki na poduszce magnetycznej które miało dowozić pasażerów
    w 10 min na razie zostało zawieszone i nie wiadomo czy kiedykolwiek ruszy. Ale
    może w innych miastach coś takiego funkcjonuje.
  • map4 11.05.09, 15:51
    garym napisał:

    > Fantazje z tą kolejką. Czy w Monachium już taka wybudowali?

    Tak i nie. Na razie jedzie się na lotnisko prosto z rynku szybką kolejką
    miejską, jedną z dwóch linii idących po dwóch różnych trasach (czyli S-Bahnem),
    ale podróż trwa nieakceptowalne w dzisiejszych czasach 45 minut. Zaplanowano już
    Express-S-Bahna, który będzie dojeżdżał na lotnisko w 20 minut, bez
    niepotrzebnych postojów po drodze.

    > Czy taka budowa
    > zamknęłaby sie w 2,5 mld € + nowe lotnisko? W to wątpię.

    To jest jak najbardziej możliwe.

    Niemcy budują właśnie lotnisko BerlinBrandenburgInternational właściwie od nowa.
    Zburzą cały postDeDeRowski Schönefeld, zaorają stary pas startowy i postawią
    lotnisko z dwoma pełnowymiarowymi (3,6 oraz 4 km długości) pasami startowymi,
    dwoma terminalami na 40 mln pasażerów rocznie i 85 stanowiskami dla samolotów
    jednocześnie.
    Za dwa miliardy Euro.

    Ponieważ Wrocław to jednak nie Berlin i jeden terminal, wraz z jednym
    pełnowymiarowym oraz jednym przykrótkim pasem startowym najzupełniej wystarczy,
    lotnisko Wropole w Brzegu kosztowałoby jakieś 1-1,5 mld Euro.

    Co do trasy kolejowej: 70 km nowej trasy kolejowej Ingolstadt-Norymberga
    przystosowanej do prędkości 300 km/h kosztowało 2,7 mld Euro w 2006 roku. Tyle,
    że na tych 70 kilometrach postawiono 25 tuneli, bo teren tam mocno pagórkowaty
    jest. Pomiędzy Opolem, Brzegiem i Wrocławiem gór nie ma, tuneli więc również
    stawiać nie trzeba. Za 1 mld Euro można byłoby nie tylko nową trasę z nowymi
    torami wytyczyć i położyć, ale jeszcze pociągi kupić i na łapówki dla wszystkich
    z rozdzielnika też by wystarczyło.

    AHA: ceny zarówno kolei jak i lotniska podałem w Euro, bo obydwie inwestycje
    wykonane zostały (wykonywane są) w Niemczech. W Polsce podobno jest taniej.

    Twierdzę, biorąc pod uwagę wcześniejsze przykłady, że ten projekt jest
    absolutnie realny. Pod warunkiem wszakże, że wrocławianie pogonią z magistratu
    Dutkiewicza wraz z jego bandą. Jeśli tego nie zrobią, zamiast lotniska z
    przyszłością dostaną tramwaj z dwustronnymi drzwiami za 1,2 mld złotych oraz
    pusty stadion za 800 mln złotych. Oraz stare lotnisko z nowym terminalem, które
    i tak wkrótce trzeba będzie zamknąć.

    Chyba, że rząd wybuduje S-5, a wtedy ogłosi się, że loty do Wrocławia przejęła
    Ławica.

    --
    Wrocław bez cenzury
  • radeberger 11.05.09, 16:25
    wszystko fajnie, ale oszczędności liczysz w złotówkach, a wydatki w euro, czyli obecnie 4,5x więcej..
    --
    "If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."

    odpowiedzi od niezalogowanych będą najczęściej olewane..
  • radeberger 11.05.09, 16:39
    PS. wiem, że chodzi o wkład własny, jednak te inwestycje są co tu nie mówić.. drogie jak na nasze realia lotów z/do wrocławia
    --
    "If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."

    odpowiedzi od niezalogowanych będą najczęściej olewane..
  • map4 11.05.09, 18:08
    radeberger napisał:

    > wszystko fajnie, ale oszczędności liczysz w złotówkach, a wydatki w euro, czyli
    > obecnie 4,5x więcej..

    przeczytaj mój post raz jeszcze, tym razem uważnie.

    --
    Wrocław bez cenzury
  • radeberger 11.05.09, 18:47
    wniski niestety ciągle te same - wywalimy fortunę na budowę nowego lotniska, podczas gdy nawet stare omijają przewoźnicy
    --
    "If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."

    odpowiedzi od niezalogowanych będą najczęściej olewane..
  • map4 11.05.09, 21:53
    radeberger napisał:

    > wniski niestety ciągle te same - wywalimy fortunę na budowę nowego lotniska, po
    > dczas gdy nawet stare omijają przewoźnicy

    Stare lotnisko omijane jest z wielu względów, jeden z nich to ciągłe lotniska
    zamykanie z powodu byle mgły (to znaczy tak naprawdę braku systemu ILS na
    akceptowalnym w dzisiejszym świecie poziomie) albo też rzęcha przez dwa dni
    blokującego pas startowy. Drugim z powodów są ceny obowiązujące na Airporcie
    Copernic International Of Wroclove Meeting Place, które są na takim poziomie, że
    n.p. Lufthansa woli tankować swoje samoloty w Monachium pod korek, po to tylko,
    żeby nie musieć tankować we Wrocławiu.

    Ujmując krótko: to management lotniska, czyli koledzy kolegów sami wykopali
    wrocławskie lotnisko z interesu. Zmiana u steru wrocławskiej władzy pociągnęła
    by za sobą zmianę bossów na lądowisku i wyprostowała jego roczne bilansy.

    --
    Wrocław bez cenzury
  • radeberger 12.05.09, 14:30
    no cóż, X lat temu, kiedy na wrocław wypiął się kolejny przewoźnik dało się wyczytać jasno jego intencje - za mała baza potencjalnych pasażerów

    w międzyczasie przez lata poczytałem sobie o rosnącym znaczeniu lotniska w Berlinie, o ucieczce pasażerów do Krakowa/Wawy/Poznania

    słowem - "ciemność widzę, ciemność"
    --
    "If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."

    odpowiedzi od niezalogowanych będą najczęściej olewane..
  • map4 13.05.09, 08:09
    radeberger napisał:

    > słowem - "ciemność widzę, ciemność"

    i to jest według Ciebie wystarczający powód, żeby nic nie robić ?

    --
    Wrocław bez cenzury
  • Gość: Chawast IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.05.09, 17:06
    Kiedyś Rzym to było miasto i cesarstwo - korzystając z tej
    dwoistości mogło sobie inwestować wg. upodobań. Wrocław to tylko
    miasto i dlatego raczej poza granicami administracyjnymi niczego
    budować nie będzie. Zatem z takimi pomysłami do samorządu
    województwa lub rządu.
  • map4 11.05.09, 18:14
    > Wrocław to tylko
    > miasto i dlatego raczej poza granicami administracyjnymi niczego
    > budować nie będzie.

    Planowana wschodnia obwodnica Wrocławia przebiegać będzie również poza granicami
    administracyjnymi Wrocławia, a mimo to banda z magistratu zobowiązała się
    dorzucić do jej budowy 10 mln złotych.

    Możesz mi wyjaśnić ten paradoks ?

    --
    Wrocław bez cenzury
  • Gość: artek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.05.09, 09:53
    > Planowana wschodnia obwodnica Wrocławia przebiegać będzie również poza
    > granicami administracyjnymi Wrocławia, a mimo to banda z magistratu
    > zobowiązała się dorzucić do jej budowy 10 mln złotych.

    oj, nieprawda. afair w grę wchodzi kwota 50 mln zł
  • Gość: ra2n IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.05.09, 15:04
    No to wybiórcza jak zawsze dobrze poinformowana ;)
    1.Hochtief 296 milionów zł
    2.Budimex 298 milionów zł
    3.Mostostal 329 milionów zł
  • Gość: Bimbo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.05.09, 15:19
    Napisali, że nic nie wiedzą i słusznie - nie mieli prawa nic
    wiedzieć. Za to zawodowi czarnowidze jak ten od "zadłużania się"
    mogą się teraz z rozpaczy pochlastać - niestety tym razem urąganie
    władzom miasta się nie udało.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka