Dodaj do ulubionych

Co mozna odliczyc od podatku (podstawy) w UK?

IP: *.md.uwcm.ac.uk 14.03.07, 11:12
Przeszukalem internet ale zadnego konkretnego wyszczegolnienia nie znalazlem.
Rozumiem ze mozna odliczyc od podstawy skladki na organizacje zawodowe i
chyba materialy scisle zwiazane z wykonywana praca, np. ksiazki. Czy jest na
to jakis limit? Czy mozna tez odliczac kursy doskonalace, konferencje? Jesli
tak to z kosztami przelotu/przejazdu i zakwaterowania? A jesli konferencja
jest w Polsce? :) A np. doskonalacy kurs jezykowy, jesli jest to potrzebne w
zwiazku z wykonywana praca? Tylko prosze nie odsylajcie mnie do doradcow
podatkowych bo ja chce to wiedziec zanim wydam pieniadze a nie jak juz
przyjdzie do rozliczania roku podatkowego.

A tak na marginesie to pamietajcie ze czasem trzeba doplacac do podatku od
odsetek w banku, jesli sie przekroczy wyzszy prog podatku dochodowego -
lepiej wtedy trzymac na ISA.
Edytor zaawansowany
  • 14.03.07, 11:50

    > Rozumiem ze mozna odliczyc od podstawy skladki na organizacje zawodowe i
    > chyba materialy scisle zwiazane z wykonywana praca, np. ksiazki.

    Kurcze. Gdzie to znalazles?

    > A tak na marginesie to pamietajcie ze czasem trzeba doplacac do podatku od
    > odsetek w banku, jesli sie przekroczy wyzszy prog podatku dochodowego -
    > lepiej wtedy trzymac na ISA.

    Tutaj predzej nalezyc doradzac, ze jesli sie nie przekroczy dolnego pulapu to mozna odzyskac podatek zaplacony automatycznie przez bank.

    --
    Xiv (de Vratislavia)
    Londyn FAQ
  • Gość: Jaro IP: *.md.uwcm.ac.uk 14.03.07, 12:54
    Skladki ktore mozna odliczyc: www.hmrc.gov.uk/list3/index.htm
    O innych wydatkach wyczytalem, ze musza byc niezbedne do pracy. A skoro sa
    niezbedne to czemu pracodawca ich nie pokryl? Catch 22?
  • 14.03.07, 13:51
    hmm...

    "statutory fees or contributions within Section 201 ICTA 1988 (formerly Section 192 ICTA 1970) allowable for years up to and including 2002/2003"

    www.hmrc.gov.uk/list3/list3.htm
    czy to jest dalej aktualne?

    --
    Xiv (de Vratislavia)
    Londyn FAQ
  • Gość: AP IP: *.demon.co.uk 14.03.07, 14:27
    Jak to pracodawca, to Ty sie pytasz jako pracownik czy jako self-employed?
    Jezeli jezdzisz na kursy czy konferencje jako pracownik to chyba pracodawca
    pokrywa te koszty in the first place...?
  • Gość: Jaro IP: *.md.uwcm.ac.uk 14.03.07, 17:40
    Z reguly pokrywa ale sa szkolenia czy materialy, ktorych moglby nie pokryc,
    albo mi nie chcialoby sie uruchamiac calej firmowej biurokracji zeby mi
    pokryli. Zreszta taka opcja istnieje, wiec chyba zdarza sie ze pracownik sam
    cos finansuje, mimo ze to jest niezbedne do pracy. Poza tym moj prywatny
    wydatek to poniekad inwestycja - fiskus sobie to potem odbierze w wyzszych
    podatkach po podwyzce albo jak zmienie prace :)
  • 17.03.07, 13:38
    Jesli jestes "zatrudniony" a nie "samozatrudniony" to odliczyc mozna bardzo
    niewiele, bo logika IR jest taka, ze jak jestes zatrudniony to pracodawca sila
    rzeczy powinien zapewnic wszystko niezbedne do wykonywania zawodu. Tak wiec
    jedynie skladki przynaleznosci w organizacjach zawodowych mozna odliczyc, bo z
    reguly pracodawca ich nie placi. Zeby odliczyc, trzeba tez spelnic warunek, ze
    przynaleznosc do danej organizacji jest scisle zwiazana w wykonywana praca, a
    sama organizacja jest uznawana przez IR (sa listy tych organizacji dostepne na
    stronach IR).
    Lepszy rydz niz nic, bo skladki nie sa tanie, ja np. place w sumie prawie £350
    rocznie za przynaleznosc do dwu organizacji zawodowych.
    Jesli chodzi o konferencje itp to radze zadzwonic do IR, ale jesli
    jestes "zatrudniony" to nie mialabym wielkich nadziei.

    --
    ------
    Confused, mind bruised
  • 17.03.07, 15:15
    Jaleo,

    czyli dobrze rozumiem, ze skladke na czlonkowstwo AAT moglbym odliczyc w ramach
    zwyklego personal taxation, gdybym pracowal w finansach ??


    --
    Wasz KorkiX (Zem)
  • Gość: leo IP: *.range86-145.btcentralplus.com 17.03.07, 15:36
    Jaleo - a jak technicznie to odliczyc? Sa jakies druki? Pismo do IR?
  • 18.03.07, 13:06
    Co do AAT - mozesz odliczyc, bo AAT jest uznawany przez IR.

    Co do samego odliczania - jesli wypelniacie Self Assessment, to podaje sie to w
    Self Assessment i odpowiednio zwieksza kwote wolna od podatku. Jesli nie
    wypelniacie Self-Assessment, to wystarczy napisac list do HMRC (dawniej Inland
    Revenue), podajac swoj numer NI, date urodzenia itp. W liscie wyszczegolniamy,
    jakie oplaty, w ktorym roku podatkowym, do jakiej organizacji, jaki membership
    number, i jaka obecnie prace wykonujemy. Nie trzeba zalaczac zadnych rachunkow
    ani potwierdzen czlonkostwa i potwierdzen oplat. Jak wiekszosc spraw
    zwiazanych z podatkami, wszystko odbywa sie na zasadzie gwarantowania wlasnym
    podpisem, ze informacje sa zgodne z prawda, a jak IR bedzie chcial sprawdzic,
    to sobie sam sprawdzi.
    Mozna sie starac o obecny rok i piec do tylu.
    Jesli chodzi o poprzednie lata finansowe, dostaniecie czek z kwota nadplaconego
    podatku, a w obecnym roku finansowym IR Wam podwyzszy tax code o sume skladek
    czlonkowskich. I potem co roku o te sama sume, a iformowac ich trzeba tylko
    jak oplaty sie zmniejsza lub zwieksza.

    --
    ------
    Confused, mind bruised

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.