Dodaj do ulubionych

Jezyk angielski - samochodowy

17.03.07, 21:49
jak jest po angielsku przegub ? musze go wymienic, i nie chce dac ciala (kupic
zla czesc) :-)
w slowniku jest wiele opcji i nie pisze jasno ktory to ten przegub.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Crusader IP: *.range86-152.btcentralplus.com 17.03.07, 23:06
    Przegub w samochodzie to "joint"
    Ponieważ jak sam zauważasz, w słowniku jest wiele opcji, stąd jest też również
    wiele przegubów.

    Zapewne w Twoim przypadku chodzi o przegub napędowy, czyli część, która
    znajduje się na końcu półosi napędowej, przy kole (to jest akurat najczęściej
    wymieniany przegub w samochodzie osobowym).
    W takim przypadku musisz prosić o CV joint - wheel side (albo outer -
    zewnętrzny).

    Alternatywą jest przegub na tej samej osi, tyle że "od środka". Wtedy trzeba
    prosić o CV joit, gearbox side. Ale ta część psuje się znacznie rzadziej.
  • Gość: airdream IP: *.dynamic.dsl.as9105.com 17.03.07, 23:56
    Dziekuje pieknie.
    Trodno powiedziec ktory to, tego w aucie jeszcze nie robilem.
    tlucze przy ostrym skrecie w prawa, takie tyk tyk tyk
    Podnioslem przod auta na lewarku i widze ze kolo lekko lata, jakby bylo
    niedokrecone.
    pzdr
  • Gość: vitek IP: *.leed.cable.ntl.com 18.03.07, 00:19
    Jak koło lata to raczej nie przegub prędzej wahacz albo łożysko
  • Gość: Crusader IP: *.range86-152.btcentralplus.com 18.03.07, 00:40
    Łożysko też mogłoby wchodzić w grę, natomiast to, że dziwne odgłosy mają
    miejsce przy skręcie raczej jednoznacznie wskazuje na przegub jako przyczynę.
    Zapewne gumowa osłona została uszkodzona, do przegubu dostał się brud i efekt
    jest taki jak opisano.

    Zreszą - sorry, nie chciałbym wchodzić w kompetencje mechanika, bo zajmuję się
    wyłącznie handlem w/w częściami.
  • Gość: Crusader IP: *.range86-152.btcentralplus.com 18.03.07, 00:29
    Po opisanych objawach, już prawie na 100 % można stwierdzić, że jest to przegub
    zewnętrzny, czyli prosisz o: CV joint - wheel side (albo outer).
    Pozdr.
  • Gość: vitek IP: *.leed.cable.ntl.com 18.03.07, 00:45
    OK, pewnie masz rację, nie jestem mechanikiem. Powiedz mi jeszcze co to jest cv
    gaiter bo żony autko było na mot napisali że to jest walnięte i naprawili ale
    do dzisiaj nie wiem co to jest :)
  • Gość: airdream IP: *.dynamic.dsl.as9105.com 18.03.07, 01:01
    Panowie,
    dzieki za uwagi,
    czy CV joint to to samo co driveshaft? Bo wszedlem na strone z czesciami i nie
    widze do mojej xantii CVjoint tylko wspomniany driveshaft. I to prawie 100 funtow...

    www.gsfcarparts.com/catalogues/download.asp
    (trzeba sciagnac MAIN BROCHURE, to jest na stronie ok.90)

  • Gość: Crusader IP: *.range86-152.btcentralplus.com 18.03.07, 01:27
    CV joint to zdecydowanie nie to samo co driveshaft (oś lub półoś napędowa).

    Natomiast, niestety trafiają się typy samochodów, które mają zintegrowane
    przeguby z osiami napędowymi i wtedy trzeba kupić całość, co jest bardzo
    bolesne dla kieszeni. Nie chciałbym Cię martwić na wyrost, ale wśród takich
    problematycznych pojazdów jest również trochę "francuzów".

    Stronę, o której piszesz sprawdziłem i w ich katalogu rzeczywiście, dla
    wszystkich Citroenów są oferowane wyłącznie półosie (driveshaft), pomimo tego,
    że dla innych marek oferują również same przeguby (CV joint). Może to być po
    prostu ograniczona oferta tego, konkretnego dostawcy, ale aby być pewnym musisz
    skonsultować to z jakimś kompetentnym punktem sprzedaży części zamiennych,
    gdzie podając dane swojego pojazdu (marka, typ, rocznik oraz numer VIN)
    powiedzą Ci, czy taka część (przegub) jest dostępna osobno.
  • Gość: abramik IP: *.dynamic.dsl.as9105.com 18.03.07, 19:48
    witam
    widze ze dosc fachowo sie wypowiadacie wiec zadam swoje pytanie.

    co to jest ten numer i co on oznacza: Vehicle Identity Check (VIC)
    czy kazde auto musi go miec?
    czy jak nie ma to mozna go w jakis sposob go zrobic?
    jesli tak to ile to kosztuje?

    pozdrawiam serdecznie
  • Gość: Crusader IP: *.range86-131.btcentralplus.com 18.03.07, 22:39
    Cóż - ten wątek zaczął się od zwykłego tłumaczenia, a zrobił się typowo
    samochodowy i zapewne pasuje bardziej na inne forum, chociaż to o czym piszesz
    (VIC) funkcjonuje od pewnego czasu w UK.
    Podstawowe informacje i odpowiedzi na Twoje pytania można znaleźć tutaj:
    www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/AdviceOnBuyingAndSellingAVehicle/DG_4022107

    Nie każdy samochód musi mieć VIC - generalnie chodzi o to, aby
    uniknąć "klonowania" samochodów po naprawach powypadkowych oraz eliminować
    przypadki, w których samochód został zezłomowany, ale jego dane są nadal
    wykorzystywane (np.dla legalizacji skradzionych samochodów).
    Pozdr.
  • Gość: Crusader IP: *.range86-152.btcentralplus.com 18.03.07, 01:02
    CV gaiter (albo inaczej CV boot), to po prostu osłona przegubu napędowego.
    Prosta gumowa część, która w detalu nie powinna kosztować więcej niż jakieś 6-8
    funtów. Wymiana to ok. 1 - 1.5 godziny czasu i zapewne ta pozycja jest droższa
    od samej części.

    Ale generalnie, to objaw solidności, ze strony mechaników na MOT, że to
    wymienili, bo w przeciwnym razie efekt byłby taki, jak ten, który jest
    przedmiotem tej dyskusji. A naprawa i nowy przegub, koszuje co najmniej kilka
    razy więcej niż sama osłona.
  • Gość: vitek IP: *.leed.cable.ntl.com 18.03.07, 01:29
    Dzięki. Na tę osłonę się mówiło manszeta zdaje się...
  • Gość: Crusader IP: *.range86-131.btcentralplus.com 18.03.07, 10:45
    Jeżeli (jak widać) same przeguby są dostępne i przy wymianie nie trzeba będzie
    demontować półosi napędowej, myślę, że wymianę powinno się zrobić w czasie
    mniej więcej 1.5 roboczogodziny.
    Jednak jeszcze raz powtarzam, nie jestem mechanikiem i nie mogę być wyrocznią.

    Przyjemnej niedzieli życzę (i taniej naprawy samochodu).
  • Gość: vitek IP: *.leed.cable.ntl.com 18.03.07, 10:51
    Krzyżowiec czy firma w którj pracujesz prowadzi sprzedaż przez internet? (podaj
    adres), potrzebuję łożyska do scenika '01
  • Gość: Crusader IP: *.range86-131.btcentralplus.com 18.03.07, 13:01
    Obawiam się, że nie będę mógł Ci pomóc.

    Pracuję jako Export Consultant dla tutejszych producentów, który sprzedają
    swoje wyroby tylko dużym sieciom handlowym i importerom na całym świecie.
    Zajmuję się głównie częściami do ciężarówek, a swoje podpowiedzi, które mogłem
    tutaj podsuwać, wynikają z tego, że czasem prowadzę również szkolenia dla
    warsztatów. Poza tym sam przerobiłem kiedyś ten problem we własnym samochodzie.

    Jeżeli chodzi o UK, największym dystrybutorem w tej branży jest UNIPART, ale
    nie wiem czy oni bezpośrednio sprzedają do detalu, czy też są jedynie kolejnym
    ogniwem dystrybucji do warsztatów.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka