• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

Czy to próba wyłudzenia od kupujacej??? Co robić?

  • 09.01.17, 04:19
    Witam wszystkich, bardzo proszę o przeanalizowanie tej conajmniej dziwnej sytuacji (dla kogoś komicznej, a dla mnie strasznej) i próbę logicznego wytłumaczenia tego co się dzieje. Otóż 21.12 zamówiłam na olx u pewnej pani używane spodnie dresowe dla synka (7par) za 50zl. Wszystko ładnie, pięknie zrobiłam przelew, wysłałam potwierdzenie pdf do ów Pani, ona na drugi dzień popołudniu wysłała mi paczkę. Paczka oczywiście doszła dokładnie w dzień wigilii, byłam bardzo zadowolona, wszystko się zgadzało po czym otrzymuje informacje, ze do pani nie wpłynęły jeszcze pieniążki ode mnie, ale mam być spokojna bo może po świętach wpłyną. We wtorek otrzymałam informację że pieniędzy nie ma i mam zrobić jeszcze raz przelew, patrząc do mojej bankowości przelew jest zrealizowany, dokładnie przejrzałam wszystkie transakcje czy czasem się nie wrócił, ale nie, więc dzwonię do banku, tam również otrzymuje wiadomość że przelew wyszedł w dniu jego nadania, (czyli 21.12 a tu już mamy 26.12)obecnie co dzień pani mi wypisuje, że jestem złodziejem i oszustem, każe dzwonić do banku składać reklamacje, straszy mnie policją, ostatnio napisała mi że zadzwoniła do mojego banku i otrzymała informację, że ja 22.12 anulowalam ten przelew, ale jak? skoro ja znów mam informację że został on przekierowany 21.12 na konto sprzedajacej....(po za tym nie mam pojęcia jak anulować taki przelew, bo u mnie w aplikacji nie ma takiego czegos) I niewiem co mam myśleć, a przede wszystkim co robić. Sprzedająca jest bardzo przekonywujaca i wytrwala w swoim męczeniu mnie. Tylko czy to wychodzi na to że, ode mnie z banku pieniądze wyszły, ale do niej nie dotarły?? czy to wogole możliwe? Czy to próba wyłudzenia? Co powinnam zrobić? przecież ja chciałam tylko kupić spodnie dziecku, nigdy nikogo nie okradlam, robię zakupy w sieci od kilku lat i to nie na takie sumy, w życiu nie polakomilabym się na 50zl 😢 I wiecie co? Mogę, ale poprostu nie chciałabym robić drugiego przelewu wiedząc że zaplaciłam tyle ile powinnam. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź 😖
    Edytor zaawansowany
    • 09.01.17, 06:11
      a nie pomyliłaś jednej liczby w nr konta i poszedł do kogoś innego
      • 09.01.17, 06:14
        No właśnie nie, nie bo ja kopiowanie z wiadomości sprzedajacej, na też sprawdzała i się zgadzał,
    • Gość: Tadusz03 IP: *.play-internet.pl 11.01.17, 00:02
      proponuję sprawę zgłosić administratorom OLX , jeśli oleją sprawę lub nie będą chcieli dokonać sprawdzenia kim na prawdę jest osoba , która ogłosiła się i przesłała pani spodnie , to kolejne zadanie dla pani sprawdzić w banku do kogo należy nr konta na który przelew poszedł ? nie muszą pani w Banku podawać dane osobowe odbiorcy wystarczy , że potwierdzą lub zaprzeczą dane , które pani ma od tej osoby z ogłoszenia. Jeśli nie uda się tym sposobem ustalić czy osoba z ogłoszenia to nie właściciel podanego konta , to pozostaje ostatnie podejście . zgłoszenie na Policji próbę wyłudzenia i stalking. bardzo rzadką sytuacją powstania sporu na linii klient - ogłoszeniodawca jest błąd w ogłoszeniu (np. jedna lub więcej cyferek w nr konta jest błędna) . Chyba cofnięcie przelewu przez Bank odbiorcy a nie przez pani Bank zostało by odnotowane przez pani Bank ?
      Tadusz03
    • Gość: szpak IP: *.centertel.pl 14.01.17, 00:55
      Myślę, że trafiłaś na oszustkę. Wystawia się towar z niską ceną, a potem swoimi działaniami wymusza dopłatę.

      Skoro uzyskała informację od twojego banku, że cofnęłaś przelew, to niech napisze w jaki sposób uzyskała tą informację, poda numer telefonu na jaki dzwoniła, czy kopię maila, i dołącz do swojego maila jeszcze raz kopię przelewu. Jeśli dalej będzie cię nękać, wyślij pismo z załączonymi jej mailami do prokuratury. Być może oszukała więcej osób.
      • 14.01.17, 09:49
        Nie ma możliwości uzyskania takiej informacji telefonicznie, jeśli się nie jest właścicielem lub pełnomocnikidm konta, nie ma.
        --
        Tak walczę ze złem
        A zło rośnie we mnie z każdym dniem
        • Gość: szpak IP: *.centertel.pl 15.01.17, 00:49
          Dla właściciela konta jest, ale musisz mieć aktywowany profil, jeśli bank ma taką usługę.
          Postronna osoba nigdy nie uzyska żadnych informacji na temat cudzego konta.
          Jak przelew był cofnięty, masz to na wyciągu bankowym.
          Prymitywne oszustwo, ale zawsze ktoś się na to złapie.
          • 15.01.17, 16:04
            to miałam na myśli, pisałam o podanej sytuacji, owszem, jak jesteś właścicielem lub pełnomocnikiem konta i masz uruchomioną usługę obsługi tel., to po weryfikacji możesz uzyskać daną informację, ale nie w innym przypadku.

            --
            Tak walczę ze złem
            A zło rośnie we mnie z każdym dniem
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.