Dodaj do ulubionych

UPS Polska - zniszczona przesyłka

IP: 80.50.49.* 02.10.07, 09:28
Korzystając z usług UPD wysłałem laptopa. Paczka została odpowiednio
zapakowana i zabezpieczona (folia bąbelkowa, torba zabezpieczająca,
stosowny karton, itp.). Dostarczona do adresata paczka była
zawilgocona, z rozerwanym kartonem, rozerwaną folią bąbelkową ... a
komputer mechanicznie zniszczony (pęknięty ekran, obudowa, płyta
główna). W czerwcu br. złożyłem reklamację w UPS. Do dnia
dzisiejszego nie otrzymałem odpowiedzi (pomimo licznych monitów).
Otrzymałem natomiast decyzję z HDI-Gerling PTU SA o przyznaniu
odszkodowania w kwocie 500,- złotych (komputer kosztował 5.000,- a
ponadto zawierał dane na twardym dysku).
Moje pytania: dlaczego moje dane osobowe znalazły się w PTU Gerling?!
czy obca dla mnie firma Gerling może decydować o sposobie
rozpatrzenia mojej reklamacji? Nie zgadzam się z taką decyzją. Jakie
są moje prawa w takiej sytuacji? Czy pozostaje mi tylko droga
sądowa? Bardzo proszę o poradę.
Edytor zaawansowany
  • Gość: gość IP: *.chello.pl 02.10.07, 20:24
    Przed dluzszy czas bylem odpowiedzialny za wspolprace i wszelkie reklamacje
    dotyczace przesylek w naszej firmie, wspolpracowalem wlasnie z UPS. Postaram Ci
    troche naswietlic sprawe. Ta obca firma to firma w ktorej UPS ubezpiecza
    przesylki na wypadek np. taki jak Twoj, to oni wyplacaja ewentualne
    odszkodowanie wiec Twoje dane musza miec sila rzeczy. Co do samej reklamacji,
    aby miala "rece i nogi" musiala zawierac nastepujace elementy: musiala byc
    sporzadzona w obecnosci kuriera notatka o zaistanialej szkodzie (potwierdzona
    przez kuriera), nastepnie wraz z ta notatka oraz oryginalem listu przewozowego
    oraz pisemna reklamacja sklada sie to wszystko do UPS. W przypadku gdy byl to
    nowy sprzet (na sprzedaz) konieczne do odzyskania pieniedzy jest przedstawienie
    faktury vat (duplikatu). Istotne jest tez to co zostalo zaznaczone na liscie
    przewozowym, czy zaznaczyles tam co jest w przesylce, czy podales wartosc i czy
    przesylke ubezpieczyles?? Z opisu wynika ze raczej zdales sie na "standardowe"
    ubezpieczenie UPS - stad tak niska kwota odszkodowania. Istotne jest tez w jaki
    sposob zlozyles reklamacje i czy masz potwierdzenie z data przyjecia przez UPS.
    Niestety jesli przy wiekszosci z wymienionych pozycji stwierdzic NIE, masz male
    szanse aby cos wiecej wywalczyc...
  • prawnik-skp 03.10.07, 11:28
    Nie znam odpowiedzi na pytanie: "dlaczego moje dane osobowe znalazły
    się w PTU Gerling?!" Być może była odpowiednia zgoda w umowie
    przewozu.

    Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i budownictwa z dnia
    24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania staniu przesyłki oraz
    postępowania reklamacyjnego (Dz. U. Nr 38, poz. 266) odpowiedź na
    reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie później niż w
    terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.
    Nieudzielenie przez przewoźnika odpowiedzi na reklamację w wymaganym
    terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji.

    Gerling nie decyduje o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Przyznanie
    odszkodowania w kwocie 500 zł można odczytać jako przyznanie, że
    przewoźnik nienależycie wykonał umowe przewozu. Ponad tę kwotę
    przysługuje prawo chodzenia odszkodowania od przewoźnika na
    podstawie ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (tekst
    jednolity: Dziennik Ustaw z 2000 r. Nr 50, poz. 601 ze zm.). Skoro
    przewoźnik nie płaci dobrowolnie, to pozostaje sąd.
  • Gość: gość IP: *.chello.pl 03.10.07, 15:43
    Tak wyglada sprawa od strony przepisow, jednak aby i te mialy zastosowanie (mam
    na mysli wykorzystanie ich w celu dochodzenia swoich praw), musza byc spelnione
    wymienione przeze mnie wczesniej warunki. Nie mozna oczekiwac wyplaty
    odszkodowania w kwocie powiedzmy 5 tys. o ktorej Pan wspomina, jesli nie bylo
    jakiejkolwiek wzmianki na liscie przewozowym o takiej wartosci przesylki. Tak
    jak wspomnialem wtedy (przy braku zaznaczonej wartosci) ma zastosowanie
    odpowiedzialnosci do okreslonej w ubezpieczeniu kwoty.
  • Gość: Artur IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.12.07, 11:04
    Witam, też mam problem z ups. Wysłałem za ich pomocą kuchenkę. Nadal ją w
    standardzie bez ubezpieczenia oraz nie podawałem wartości, przed chwilą wróciła
    do mnie z rozbita przednią szybą oraz połamanymi kurkami. Spisałem raport
    uszkodzenia. Co teraz? Ile dostane odszkodowania i gdzie się o to starać. Chyba
    należy mi sie coś, bezkarnie nie można niszczyć przesyłek??!!
  • Gość: Guma IP: *.icpnet.pl 08.01.08, 21:27
    Witam!
    Wysłałem gitarę. Kurier i przyjmująca zlecenie wiedziała, że to jest taki
    sprzęt. Nie zaproponowano mi żadnych ubezpieczeń itp., a przesyłkę wysyłałem
    pierwszy raz kurierem powierzając mu jej bezpieczeństwo. Gitara dotarła do
    odbiorcy połamana. Jej wartość to 1800 zł i taką kwotę powinien otrzymać
    odbiorca. Chyba nie ma znaczenia jak cenny jest towar, który zniszczył
    przewoźnik, ponieważ nie powinien do tego dopuścić, a jak już tak się stanie,
    powinien ponosić pełen koszt, bo przecież jest ubezpieczony. Nikt nie informuje
    klienta, że wysokość tego ubezpieczenia jest ograniczona. Co by było, gybym
    wysyłał bezcenne dzieło sztuki?
  • Gość: Gosc IP: *.chello.pl 16.04.08, 08:08
    Witam.
    O ile mi wiadomo, regulamin znajduje sie na drugiej stronie listu przewozowego, badz na stronie przewoznika. Dodatkowe ubezpieczenie kosztuje ok 2 zł (do 50 tys). A bezcennych dzieł sztuki firmy kurierskie nie przerwoza.
    Pozdr.
    Gosc.
  • prawnik-skp 22.04.08, 10:25
    - nie można mylić kwestii ubezpieczenia z odpowiedzialnością przewoźnika;

    - ubezpieczenie jest sprawą dodatkową, w żadnym razie nie wyłącza
    odpowiedzialności przewoźnika;

    - jeśli chodzi o wysokość odszkodowania, to zgodnie zart 80 prawa przewozowego,
    ustala się je według następujących reguł:
    1. według ceny wskazanej w rachunku dostawcy albo
    2. wg. ceny wynikającej z cennika obowiązującego w dniu nadania przesyłki do
    przewozu albo
    3. wg. wartości rzeczy tego samego rodzaju i gatunku w miejscu i czasie ich nadania;

    jeżeli nie da się ustalić wysokości odszkodowania wg. powyższych kryteriów, to
    wysokość tą ustala rzeczoznawca

    - w razie uszkodzenia przesyłki (art 81 pr przew) odszkodowanie ustala się w
    wysokosci odpowiadającej procentowemu zmniejszeniu jej wartości, przy czym kwoty
    odszkodowań nie mogą być wyższe niż ustalone na podstawie powyższych kryteriów;

    - przewidziane w ustawie ograniczenia wysokości odszkodowania nie mają
    zastosowania jeżeli szkoda wynikła z winy umyślnej (np. kradzież dokonana przez
    pracownika) lub rażącego niedbalstwa (np. niedbałe zabezpieczenie przesyłki) -
    art 87 pr przew;

    - oprócz odszkodowania przysługuje roszczenie o obniżenie przewoźnego w razie
    uszkodzenia - w wysokości odpowiadającej procentowi obniżenia wartości przesyłki
    - art 82 pr przew

    --
    Iura scripta vigilantibus sunt
  • Gość: Izabela IP: *.autocom.pl 22.04.08, 21:13
    NIW STAWIA SIĘ KROPKI PO SKRÓCIE'WG', PANIE PRAWNIKU ZA DYCHE. a W
    BIERNIKU JEST 'TĘ', A NIE'TĄ'
  • prawnik-skp 23.04.08, 12:49
    dziękuję za rzeczowy post, wszystkie cenne uwagi biorę sobie do serca.

    P.S. Nie pisze się z capsem i nie spamuje się forów, o manierach nie wspomnę ;]



    --
    Iura scripta vigilantibus sunt
  • Gość: monika IP: *.gprs.plus.pl 18.06.08, 14:59
    to ja też mam pytanie. W dniu 03.06.08 jak sie dokładnie nie myle
    dostarczono do mnie przesyłkę za dużo powiedziane przesyłkę
    zaadresowaną do mnie dostarczono pod adres sąsiada nie wiem dlaczego
    kurier ją tam zostawił nie było mnie w domu więc pewnie nie chciało
    mu sie prtzyjeżdzać poraz drugi. Sasiad potwierdził odbiór przesyłki
    w stanie nienaruszonym no i tu zaczynają sie schody ponieważ do mnie
    ta przesyłka dotarła w stanie naruszonym. W paczce była odzież nie
    podałam jej wartości natomiast była naderwana taśma u góry pudełka
    jak i z boku a w środku była zrobiona dziura w reklamówce wiec łatwo
    można było wyciągnąć sobie jakąś koszulkę bądź spodenki. Ale
    mniejsza z tym. W dniu 05.06.2008 po wielkich bulach kto mi
    dostarczył tą przesyłkę bo na liście przewozowym nie było zadnej
    adnotacji tylko tyle że ship smart zadzwoniłam do UPS i dowiedziałam
    sie że to oni oczywiście odrazu zgłosiłam że chciałabym zareklamować
    przesyłkę. no i tu zaczynają sie schody bo do dnia dzisiejszegio
    jest cisza z ich strony. Dzwonię kilka razy i jedna pani przez drugą
    twierdzi co innego że kurier ma pięć dni roboczych na odpowiedź inna
    że ma 7 dni no i oczywiście że przesyłają sprawę z adnotacją pilna
    do wyjasnienia. Czy ktoś do cholery mógłby mi powiedziec co ja w tej
    sytuacji mam robić. Chyba wsiąde i pojade do nich osobiście to
    wyjaśnić .
  • polak.bartek 18.09.08, 18:35
    Witam, kto powinien zająć się reklamacją takiej uszkodzonej przesyłki. Nadawca
    czy odbiorca?
    --
    Forum motoryzacyjne dla miasta
    stołecznego Warszawa!
  • Gość: polak.bartek IP: *.elb.vectranet.pl 21.09.08, 18:09
    "Roszczenie reklamacyjne z tytułu uszkodzenia służy właścicielowi towaru", czyli
    nadawca, odbiorca albo osoba trzecia.
  • Gość: Izabela IP: *.autocom.pl 22.04.08, 16:34

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka