Dodaj do ulubionych

Autobusy MZK na celowniku

02.11.06, 19:29
Adaś co ty się ciskasz. Zabierz się albo za Dolinę Luizy albo za
"niewycinanie" Puszczy Zielonogórskiej. Bilety czasowe... no ty chyba jeździsz
MZK. Czekaj sobie o 15 w ósemce jak wracasz na Wyszyńskiego i dokupuj sobie co
chwile karneciki, to ci rura zmięknie. Bzdury wygadujesz, busy są pełne czyli
popyt jest, no fakt wejściówki z lekka za drogie. Zawalcz lepiej o ścieżki
rowerowe, bo mam gęsią skórę na siedzeniu jak jadę między blachosmrodami.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Stage IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.11.06, 19:38
    A ja tam sie z zgadzam z Adasiem!

    Precz wstrętne podjudzacze z PO!

    Adasia Niezgutki tez nie doceniali na początku...
  • endie11 02.11.06, 19:40
    Powiem skromnie:
    Parówkowym skrytożercom mówimy, że głowizna zdrowsza.
  • Gość: Stage IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.11.06, 19:43
    Podwawelska?eee

    Ja tam w baraniej kiszce preferuje...

    ("W baraniej kiszce?! eee to ty chyba...")
  • endie11 02.11.06, 19:44
    Ja tam preferuję krem sułtański...A właśnie... A Jak to się robi?
  • Gość: Stage IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.11.06, 19:47
    Ja znam przepis

    ale tylko na podwójną porcje...
  • irenka82 02.11.06, 20:31
    znow ten fantasta cos wymyslil..
  • Gość: Grzesiek IP: *.ztpnet.pl 02.11.06, 21:01
    Weź się Fularz lecz!
    Tylko nie wiem czy jest szansa na powrót do zdrowia...
  • Gość: wyborca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.11.06, 21:07
    swoją drogą mogłyby być jakieś bilety godzinne po 3zł :)
  • Gość: czarek IP: *.ztpnet.pl 02.11.06, 21:10
    Fularz co chwila z jakims pomyslem z krainy fantasy wyskakuje, a media mu tylko
    reklame robia, heh
  • Gość: mn IP: *.ztpnet.pl 02.11.06, 22:22
    Pan Fularz jawi się niczym człowiek renesansu zna się na wszystkim istny
    Leonardo A tak naprawdę jedynym powodem jest kandydowanie do RM że wyskakuje
    zpomysłami niczym Filip z konopi. Nie jestem w 100%zadowolony z usług
    miejskiego przewoźnika ale argumenty do mnie nie przemawiają Zwykły rachunek
    ekonomiczny jedziemy z centrum linią nr 8 na Wyszyńskiego lub na .óś
    Pomorskeśredni czas 20 -25 min koszt proponowany 2.6 a zjenego końca na drugi
    ok 5 złotych za taki pomysł naprawdę dziękuję A co się dzieje z autbusami
    wycofywanymi z mzk a jeżdżą u przewożnikow prywatnych mających być
    konkurencyjnymi
  • Gość: zielek IP: *.zgora.dialog.net.pl 02.11.06, 22:30
    Z tego mojego miasta startują jekieś niedomyte i nieuczesane typki. lepiej
    niech
    nie jeżdzą miejskimi nowymi autobusami , bo nam je zasmrodzą, a do aksamitnych
    siedzeń poprzyczepiają się ich ohydne kłaki.
  • Gość: Rzosądny inaczej IP: *.uz.zgora.pl 03.11.06, 08:24
    "Dodaje, że w latach 2007-2013 będziemy mieć w Zielonej Górze bilety
    elektroniczne i zapłacimy za ilość przejechanych przystanków. - A obecne ceny
    biletów utrzymują się od ponad trzech lat - mówi Janecki."

    Nie zgadzam się z Panem Fularzem - ale niepokoji mnie to co chce zrobić MZK w
    sprawie opłat. Moim zdaniem plany MZK uderzą po kieszeni wszystkich którzy
    korzystają z usług MZK - czytaj "czy będzie drożej?". Proszę o odpowiedź MZK -
    jeśli będziemy płacić za ilość przejechanych przystanków ile będzie kosztował
    przejazd autobusem linii "0" z przystanku "Długa za 1 Maja" na
    przystanek "Dąbrówki" lub "Al.Woj.Polskiego"?
    Odległość wszyscy znamy - do Dąbrówki 150m do Al. Wojska Polskiego 250m.

    A będą to 3 przystanki... MZK będzie nas ładnie kasować. Ciekawi mnie tylko
    kiedy nastąpi tzw. "strategiczne zwiększenie liczby przystnków" (w interesie
    klientów oczywiście), żeby zwiększyć rzeczyswistą opłatę za przejazd.
  • Gość: jelin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.11.06, 08:38
    jak moźna zabierac głos w sprawie októrej się wie z czytanki!!!
    Nalezy pojechac do innych miast porównac i wtedy coś pomyśleć. dawać rady
    może ktos kto ma praktykę i wiedzę. Następny nawiedzony!!!!!!!!
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 03.11.06, 09:48
    Nic dodać nic ujać.
  • lubuskielotnisko 03.11.06, 10:49
    > jak moźna zabierac głos w sprawie októrej się wie z czytanki!!!
    > Nalezy pojechac do innych miast porównac i wtedy coś pomyśleć. dawać rady
    > może ktos kto ma praktykę i wiedzę. Następny nawiedzony!!!!!!!!


    Gorzów Wielkopolski, mając niemal identyczną liczbę mieszkańców, ma większość
    linii które jeżdżą wg cyklicznego rozkładu jazdy, tj. końcówki odjazdów są
    stałe o każdej godzinie z niewielkimi wariacjami (szczyt/poza szczytem. Miasto
    posiada 3 linie kursujące co 10-15 minut, 6-7 linii kursujących co 20 lub 30
    minut, 5 linii nocnych (w dodatku jeżdżących w dwu kierunkach (sic!), w
    odróżnieniu od już nieistniejącej komunikacji miejskiej w Zielonej Górze, gdzie
    autobus nocny objeżdżał miasto tylko w jednym kierunku). Istnieje kilkanaście
    linii kursujących cyklicznie, a końcówki odjazdu są identyczne przez cały dzień
    i przez to łatwe dla zapamiętania przez pasażerów.


    ----
    Drugie geograficznie najbliższe Zielonej Górze większe miasto to odległy o 80
    km Frankfurt nad Odrą. Miasto jest dwukrotnie od Zielonej Góry mniejsze, a mimo
    to ma nieporównanie lepszą ofertę dla pasażerów. Ruch jest na co dzień
    obsługiwany przez 7 tzw. linii magistralnych, cechujących się następującymi
    cechami:

    - wysoką częstotliwością (co 20 minut na liniach 1,2,3,4,5,6, 981)

    - stałocyklicznością kursowania (stałe interwały kursowania w odstępach 10-, 20-
    , lub 30-minutowych)

    - dotrzymaniem skomunikowań i “gwarantowanych przesiadek”,

    - wykorzystaniem taboru niskopodłogowego jako standardu obsługi.

    Do późnego popołudnia praktycznie wszystkie główne gałęzie systemu obsługiwane
    są z częstotliwością co 10 minut i powyżej, wieczorem takt się rozrzedza do 20-
    30 minut. W praktyce z każdej ważnej komunikacyjnie części miasta możemy dostać
    się do innej co 10 minut w ciągu dnia i co 20-30 minut w porze wieczornej i
    nocnej. Od godz. 23 ruch jest obsługiwany komunikacją nocną, istnieją dwie
    linie: obejmująca miasto, kursuje ona początkowo co ok. 30 minut i druga,
    obsługująca przedmieścia i sąsiednie gminy).

    Dogodne przesiadki pomiędzy liniami umożliwia dopiero odpowiednia
    infrastruktura- węzły przesiadkowe. We Frankfurcie znajdują się cztery
    dwukierunkowe węzły przesiadkowe w pełnym tego słowa znaczeniu, są to zadaszone
    perony powstałe na wydzielonych dla ruchu samochodowego częściach jezdni
    głównych ulic i placów. Wszystkie węzły są wyposażone w elektroniczny system
    informowania podróżnych o nadjeżdżających pojazdach komunikacji miejskiej.
    Podobny system z powodzeniem działa od niemal dekady w nieco dalej od Zielonej
    Góry położonym Lubinie, gdzie nieobawiano się wprowadzić do komunikacji
    miejskiej takich nowinek jak autobusy piętrowe.

    W Zielonej Górze brak jest natomiast jakiejkolwiek infrastruktury autobusowej
    umożliwiającej dogodne przesiadki pomiędzy liniami autobusowymi. Zmuszanie
    pasażera, by ten przebiegał przez ruchliwą czteropasmową jezdnię w celu
    przesiadki jest lekką przesadą, dlategoteż liczba pasażerów przesiadająca się z
    linii na linię jest w Zielonej Górze niewielka.

    W Zielonej Górze brak jest jakiegokolwiek typowego dwukierunkowego węzła
    przesiadkowego, a niski poziom wiedzy zarządzających komunikacją każe
    przypuszczać, iż w ich opinii przystanki znajdują się tylko po bocznych
    stronach ulic, nigdy zaś na ich środku. Zapewne zielonogórskie władze nie
    zechcą poświęcić fragmentu trawnika rozgraniczającego liczniejsze w tym mieście
    niż nawet we Frankfurcie drogi dwujezdniowe i zbudować tam “węzła komunikacji
    zbiorowej”.




    W odróżnieniu od Frankfurtu, w Zielonej Górze brak też jest wydzielonych
    buspasów tylko dla autobusów, które pozwoliłyby uniknąć utykania w korkach i
    skróciłyby czas podróży autobusem do porównywalnego z czasem podróży
    samochodem. Brak jest też sygnalizacji dającej priorytet komunikacji miejskiej.
    Zielonogórski MZK nigdy nie upomniał się u władz miasta o jakiekolwiek szersze
    udogodnienia infrastrukturalne dla ruchu autobusowego, o buspasach nie
    wspominając.

    Adam Fularz
    _______________
    www.adam.fularz.zieloni2004.pl/- Kandydat Zielonyuch na
    Radnego Miejskiego w okręgu 4 z listy Mojego Miasta
  • Gość: mn IP: *.ztpnet.pl 03.11.06, 11:54
    Powiem dość ignorancji i wypisywania przez pana Adama bzdur.MZK nie jest
    ideałem ale komunikację lokalną buduje się wg indywidualnych potrzeb ,jest coś
    takiego jak inżynieria komunikacji ,dawniej o jej podstawach uczono w naszym
    ekonomiku . Jest jedna zasadnicz różnica w podanych przykładach osiowość
    transportu miejskiego oparta jest na tramwajach ,których w zielonej górze nie
    ma .Autobus piętrowy piękna rzecz ale w komunikacji miejskiej chodzi o to aby w
    jak najkrótszym czasie dokonać wymiany psażerów w autobusie
  • lubuskielotnisko 08.11.06, 20:54
    > Powiem dość ignorancji i wypisywania przez pana Adama bzdur.MZK nie jest
    > ideałem ale komunikację lokalną buduje się wg indywidualnych potrzeb ,jest
    coś
    > takiego jak inżynieria komunikacji ,dawniej o jej podstawach uczono w naszym
    > ekonomiku .

    Prosze PAna. Pisze pan hasła, nie wyjaśnia szczegółów. UInżynieria ruchu
    drogowego w przypadku kom. miejskiej to priorytety dla zbiorkomu w sygnalizacji
    na skrzyżowaniach, wydzielone pasy (buspasy), tzw. śluzy, węzły przesiadkowe
    etc. Gdzie Pan to ma w Zielonej Górze? A to powoli jest normą komunikacji
    miejskiej także w Polsce. MZK jest za murzynami.
    --
    _______________
    www.adam.fularz.zieloni2004.pl/ ; www.fuli.net Kandydat Zielonych
    na Radnego Miejskiego w okręgu 4 z listy Mojego Miasta
  • kozik83 03.11.06, 12:20
    Panie Fularz, pana wypowiedź jest po prostu żałosna. Wypowiada się pad głosem
    eksperta o rzeczach o których nie ma pan zielonego pojęcia. Jestem mieszkańcem
    Gorzowa i pracownikiem MZK Gorzów i chciałbym sprostowac kilka bzdur napisanych
    przez Pana.
    > Gorzów Wielkopolski, mając niemal identyczną liczbę mieszkańców, ma większość
    > linii które jeżdżą wg cyklicznego rozkładu jazdy, tj. końcówki odjazdów są
    > stałe o każdej godzinie z niewielkimi wariacjami (szczyt/poza szczytem. Miasto
    > posiada 3 linie kursujące co 10-15 minut, 6-7 linii kursujących co 20 lub 30
    > minut.
    Panie Fularz, nie ma czegoś takiego jak linia z jednolitym taktowaniem. Nie wiem
    skąd pan wziął te informacje o Gorzowie, ale nie z żadnego rzetelnego źródła bo
    to czysta fikcja. Nawet na liniach o najbardziej przejrzystym taktowaniu (104,
    126, 113, 122) kilkakrotnie w ciągu dnia zmienia się częstotliwość i godziny
    odjazdów w zależności od szczytu porannego (zorintowanego na kumunikację
    dowozową z osiedli do miejsc pracy i szkół), południowego (analogicznie odwóz na
    osiedla), okresu miedzy szczytami, i godzin w jakich większość pojazdów ma
    poranne lub wieczorne przerwy na posiłek. Nawet ja jako doświadczony pracownik
    nie jestem w stanie przewidzieć odjazdu autobusu z użyciem intuicji nie patrząc
    na rozkład, gdyż częstotliwość i taktowanie zmienia się średnio co dwie godziny.
    Poza tym uważam, że właśnie powinno się nacisk na inteligentne planowanie czasów
    odjazdów, aby pojazdy znajdowały się punktualnie w strategicznych miejscach
    miasta (szkoły, urzędy, zakłady) a nie na to by jeździły sobie co dzinę o tej
    samej porze.
    Ponadto wracając do artykułu Gorzóww jako miasto o podobnej wielkości posiada
    obecne promienisty układ komunikacyjny, czy śródmieście jest jednym wielkim
    centrum przesiadkowym. Obecnie priorytetem w rozwoju infastruktury
    komunikacyjnej w Gorzowie jest tworzenie linii bezpośrednich między osiedlami,
    które znacznie skraca czas dojazdu, oszczędza kilometry, więc i publiczne
    pieniądze, odciąża bardzo zatłoczone w szczycie śródmieście. Zatem pomysł pana
    Fularza uważam za niedorzeczny.
    Kolejnym doskonałym przykładem niewiedzy pana Fularza w tematach, na które
    podejmuje dyskusję jest kwestia komunikacji nocnej w Gorzowie.
    >5 linii nocnych (w dodatku jeżdżących w dwu kierunkach (sic!)
    Panie Fularz, są trzy linie nocne w Gorzowie i nie jeżdżą w dwóch kierunkach.
    Komunikacja nocna w Gorzowie to nic innego jak zaadoptowanie komunikacji
    dowozowej dla pracowników MZK do potrzeb mieszkańców. Kilka lat temu ujęto
    komunikację nocną w sztywnych liniach (wcześniej autobus zbaczał wg. potrzeb
    pracowników) i umożliwiono korzystanie z nich pasażerom. Linie te robią
    jednostronne okrążenie po mieście, każda z trzech linii obejmuję 1/3 miasta.
    Linia N1 z zajezdni udaje się na osiedle Górczyn (największa sypialnia Gorzowa)
    i robie okrążenie po osiedlu wracając inną trasą. Linie N2 i N3 posiadają dwa
    warianty N-2 i N.3(pan Fularz pobieżnie podchodząc do tematu wziął je za osobne
    linie). Warianty polegają na tym, że obie linie obejmują zasięgiem po dwie
    dzielnice - mniej i bardziej zaludnione. Kursy odwozowe udają się najpierw na
    większe osiedle, gdzie mieszka najwięcej pracowników, po czym zajeżdża na
    mniejsze osiedle. Kursy poranne dowozowe wykonują okrążenie w drugą stronę, aby
    znaczną ilość pracowników z większego osiedla nie zmuszać do długiego dojazdu.
    To tyle jeśli chodzi o komunikację miejską w Gorzowie. Nie zgadzam się z
    zażutami pana Fularza pod adresem MZK Zielona Góra. Kawałek kraju zwiedziłem i
    mimo iż jestem Gorzowianinem otwarcie przyznaję, że nie spotkałem drugiego tak
    sprawnie działającego zakładu komunikacyjnego w kraju. Wasze autobusy są
    czyściutkie, nowoczesne i bardzo sprawnie wypełniają misję komunikacji
    miejskiej. Nie polecam głosowania na pana Fularza, bo z takimi poglądami na
    pewno komunikacja miejska nic nie zyska.. Pozdrawiam Winny Gród!
  • Gość: mn IP: *.ztpnet.pl 03.11.06, 12:35
    www.tram-ff.de/index.html jest to link do strony komunikacji miejskie we
    frankfurcie/o zainteresowanych odsyłam celem porównania .
  • lubuskielotnisko 03.11.06, 13:15
    kozik83 napisał:

    > Panie Fularz, pana wypowiedź jest po prostu żałosna. Wypowiada się pad głosem
    > eksperta o rzeczach o których nie ma pan zielonego pojęcia. Jestem mieszkańcem
    > Gorzowa i pracownikiem MZK Gorzów i chciałbym sprostowac kilka bzdur
    napisanych
    > przez Pana.

    Proze Pana, trochę się tym zajmuję i mam o tym wg mniue dośc spore pojęcie.
    Potrafię porównac rozkłądy w Zielonej Górze, gdzie w ogóle nie ma taktowania, z
    rozkładami w gorzowie, gdzie taktoiwanie już wystepuje.

    > Panie Fularz, nie ma czegoś takiego jak linia z jednolitym taktowaniem. Nie
    wie
    > m
    > skąd pan wziął te informacje o Gorzowie, ale nie z żadnego rzetelnego źródła
    bo
    > to czysta fikcja. Nawet na liniach o najbardziej przejrzystym taktowaniu (104,
    > 126, 113, 122) kilkakrotnie w ciągu dnia zmienia się częstotliwość i godziny
    > odjazdów w zależności od szczytu porannego (zorintowanego na kumunikację
    > dowozową z osiedli do miejsc pracy i szkół), południowego (analogicznie odwóz
    n
    > a
    > osiedla), okresu miedzy szczytami, i godzin w jakich większość pojazdów ma
    > poranne lub wieczorne przerwy na posiłek.

    Prosze Pana, ja nie pisze, że w gorzowie jest idealnie, ja pisze że tam jest
    ruch w cyklu.

    Nawet ja jako doświadczony pracownik
    > nie jestem w stanie przewidzieć odjazdu autobusu z użyciem intuicji nie
    patrząc
    > na rozkład, gdyż częstotliwość i taktowanie zmienia się średnio co dwie
    godziny
    > .
    > Poza tym uważam, że właśnie powinno się nacisk na inteligentne planowanie
    czasó
    > w
    > odjazdów, aby pojazdy znajdowały się punktualnie w strategicznych miejscach
    > miasta (szkoły, urzędy, zakłady) a nie na to by jeździły sobie co dzinę o tej
    > samej porze.
    > Ponadto wracając do artykułu Gorzóww jako miasto o podobnej wielkości posiada
    > obecne promienisty układ komunikacyjny, czy śródmieście jest jednym wielkim
    > centrum przesiadkowym. Obecnie priorytetem w rozwoju infastruktury
    > komunikacyjnej w Gorzowie jest tworzenie linii bezpośrednich między osiedlami,
    > które znacznie skraca czas dojazdu, oszczędza kilometry, więc i publiczne
    > pieniądze, odciąża bardzo zatłoczone w szczycie śródmieście. Zatem pomysł pana
    > Fularza uważam za niedorzeczny.

    Proszę Pana, w Zielonej Górze w ogóle niemal nikt się nie przesiada. Po prostu
    niemal nie ma czegoś takiego w takiej skali jak w Gorzowie czy Frankfurcie. Pan
    pisze to z perspektywy miasta gdzie sa przesiadki. Ja piszę to z perspektywy
    miasta gdzie tego niemal nie ma. Mi najbardziej odpowiada komunikacja miejska
    we Frankfurcie/Odrą.

    > Kolejnym doskonałym przykładem niewiedzy pana Fularza w tematach, na które
    > podejmuje dyskusję jest kwestia komunikacji nocnej w Gorzowie.
    > >5 linii nocnych (w dodatku jeżdżących w dwu kierunkach (sic!)

    Ale proszę Pana, ja Panu nie przeczę. Tylko ze w Zielonej Góre autobusy
    odwożące pracowników do domu nie zaadaptowano do potrzeb mieszkańców. One są w
    dużej mierze lekko puste, sam kiedyś raz taki autobus widziałem w środku nocy.
    MZK w Zielonej Górze wozi wozic powietrze niż pasażerów, nawet jak autobus musi
    jechać.

    > Panie Fularz, są trzy linie nocne w Gorzowie i nie jeżdżą w dwóch kierunkach.
    > Komunikacja nocna w Gorzowie to nic innego jak zaadoptowanie komunikacji
    > dowozowej dla pracowników MZK do potrzeb mieszkańców. Kilka lat temu ujęto
    > komunikację nocną w sztywnych liniach (wcześniej autobus zbaczał wg. potrzeb
    > pracowników) i umożliwiono korzystanie z nich pasażerom. Linie te robią
    > jednostronne okrążenie po mieście, każda z trzech linii obejmuję 1/3 miasta.
    > Linia N1 z zajezdni udaje się na osiedle Górczyn (największa sypialnia
    Gorzowa)
    > i robie okrążenie po osiedlu wracając inną trasą. Linie N2 i N3 posiadają dwa
    > warianty N-2 i N.3(pan Fularz pobieżnie podchodząc do tematu wziął je za
    osobne
    > linie). Warianty polegają na tym, że obie linie obejmują zasięgiem po dwie
    > dzielnice - mniej i bardziej zaludnione. Kursy odwozowe udają się najpierw na
    > większe osiedle, gdzie mieszka najwięcej pracowników, po czym zajeżdża na
    > mniejsze osiedle. Kursy poranne dowozowe wykonują okrążenie w drugą stronę,
    aby
    > znaczną ilość pracowników z większego osiedla nie zmuszać do długiego dojazdu.


    Dziękuję za wyjaśnienie. Rozkłady autobusów nocnych sprawdząłem pobieznie, i
    nbie znam na tyle geografii Gorzowa.

    > To tyle jeśli chodzi o komunikację miejską w Gorzowie. Nie zgadzam się z
    > zażutami pana Fularza pod adresem MZK Zielona Góra. Kawałek kraju zwiedziłem i
    > mimo iż jestem Gorzowianinem otwarcie przyznaję, że nie spotkałem drugiego tak
    > sprawnie działającego zakładu komunikacyjnego w kraju. Wasze autobusy są
    > czyściutkie, nowoczesne i bardzo sprawnie wypełniają misję komunikacji
    > miejskiej. Nie polecam głosowania na pana Fularza, bo z takimi poglądami na
    > pewno komunikacja miejska nic nie zyska.. Pozdrawiam Winny Gród!

    To Pana zdanie. Pozdrawiam,
    Adam

    --
    _______________
    www.adam.fularz.zieloni2004.pl/- Kandydat Zielonyuch na
    Radnego Miejskiego w okręgu 4 z listy Mojego Miasta
  • Gość: mn IP: *.ztpnet.pl 03.11.06, 13:58
    Na[isał pan "Mi najbardziej odpowiada komunikacja miejska
    we Frankfurcie/Odrą."
    - Jest to kwintesencja Pańskiego pomysłu ale czy mieszkańcy Zielonej Góry chca
    sie przesiadać ? Osobiście wątpię
    - wracając do wcześniejszego postu dot .wprowadzenia piętrowych autobusów
    wzorem przewoźnika z Lubinia .Tam linie miejskie obsługuje PKS tak jak w
    sąsiedniej Nowej Soli i nie jest on typowym rganizatorem komunikacji miejskiej
    - po to wprowadza się autobusy niskopodłogowe aby były one wygodne i dostępne
    dla wszystkich osób
    - jeżeli Pan przmyślał i uważa się za znawcę to proszę uszczgółowić pomysł a
    szczególnie gdzie by został stworzony taki węzeł
    - nadal twierdzę że przenoszenie żywcem pomysłow nie zda egzaminu
  • Gość: Skiszony Kapuśnik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.11.06, 15:04
    Panie Adamie... może w Zielonej Górze autobusy nie kursują w sposób który by
    nas w stu procentach zadawalał, ale nie jest źle. A porównanie naszego miasta
    do Poznania, gdzie są bilety czasowe nie jest dobre... Ja rozumiem że chce Pan
    te wybory wygrać ale Pan według mnie powinien zająć się przede wszystkim
    przyrodą... A jak na razie nic Pan nie robi tylko daje bzdurne pomysły
    zorganizowania Parku Krajobrazowego... Do roboty bo wyborcy czekają...
  • Gość: Grzesiek IP: *.ztpnet.pl 03.11.06, 20:59

    Jednym zdaniem...

    Jak człowiek który nazwę miasta (Gorzów Wlkp.) pisze z malej litery może być
    radnym?

    I nie tłumacz się Fularz pośpiechem...
  • kozik83 04.11.06, 10:52
    >Proze Pana, trochę się tym zajmuję i mam o tym wg mniue dośc spore pojęcie.
    > Potrafię porównac rozkłądy w Zielonej Górze, gdzie w ogóle nie ma taktowania, z
    > rozkładami w gorzowie, gdzie taktoiwanie już wystepuje.

    Taktowanie zdaje egzamin wtedy gdy linia ma cykl godzinny, czyli przelot
    autobusu w jedną stronę wynosi do 25 minut, po czym ma tą symboliczną przerwę na
    wyrównanie opóźnienia. W sytuacji gdy przelot jest dłuższy wymusza to
    nieekonomiczne postoje pojazdów na pętlach i konieczność dodatkowego wozu (np.
    linia ma 4 kursy na godzinę a obsługuje ją 5 wozów). W Gorzowie taktowanie
    godzinne jest reliktem, gdzie na stereotypowo taktowane rokłady nanosi się coraz
    częściej inteligentne poprawki, przesuwa kursy by zoptymalizować czasy odjazdów
    z rzeczywistymi potrzebami. Pasażerowie nie oczekują regularnie kursujących
    autobusów, tylko oczekują że dostaną się do szkoły, czy pracy tak żeby nie być
    wcześniej ani później tylko 5 minut przed rozpoczęciem pracy, lekcji. I to
    generuje tak wielkie potoki pasażerskie. Nikt nie bieże pod uwagę że np. 4
    minuty wczesniej jedzie ten sam autobus, którym można komfortowo i bez tłoku
    dostać się do celu. Nawiązuję do gorzowskiej linii 104. Panie Fularz, w tej
    dziedzinie nie wystarczy intuicja polityka i ogólne liźnięcie tematu. Mądrzy
    ludzie zajmują się kontruowaniem rozkładów i nietaktem jest podważanie ich
    wiedzy na cele propagandy przedwyborczej.

    Tak samo na Pana miejscu roważyłbym tezę z centrami przesiadkowymi. Na razie
    propagandowo rzucił Pan hasło nie posiadając głębszej wiedzy. Centra
    przesiadkowe to skupienie potężnych potoków pasażerskich a następnie konieczność
    rozładowania ich. To zdaje egzamin gdy w takim miejscy łączą się pojemne środki
    transportu (ktoś mądrze napisał o osiach komunikacyjnych) takie jak tramwaje czy
    metro i tam pasażerowie przesiadają się na autobusy które rozwożą ich w
    zakamarki miasta..

    > Dziękuję za wyjaśnienie. Rozkłady autobusów nocnych sprawdząłem pobieznie, i
    > nbie znam na tyle geografii Gorzowa.

    Rozkłady sprawdził Pan bardzo pobieżnie! Na tyle pobieżnie, że nie zauważył Pan
    że linie nocne mają dwa warianty, a wystarczyło spojrzeć na ich trasę by nie
    wypisywać głupot, że Gorzów ma 5 linii i kursują w obie strony. Wstyd! A
    wypowiada się Pan głosem eksperta zagadnień komunikacyjnych i gdyby nie ktoś
    mający pojęcie o tym o czym Pan pisze to kreowałby się Pan na guru zagadnień
    komunikacyjnych. Z Pana wypowiedzi wynika że spojrzał pan na stronę MZK Gorzów,
    był kiedyś we Frankfurcie i słyszał że w Poznaniu są bilety czasowe i to jest
    cała Pana wiedza na ten temat. Krytyka zielonogórskiego MZK wskazuje, że
    korzysta pan z komunikacji miejskiej sporadycznie, a na pewno nie korzystał Pan
    z komunikacji w innych miastach bo dostrzegłby Pan wtedy wysoką jakość
    komunikacji w Zielonej Górze.

    Tylko ze w Zielonej Góre autobusy
    > odwożące pracowników do domu nie zaadaptowano do potrzeb mieszkańców. One są w
    > dużej mierze lekko puste, sam kiedyś raz taki autobus widziałem w środku nocy.
    > MZK w Zielonej Górze wozi wozic powietrze niż pasażerów, nawet jak autobus musi
    > jechać.

    Komunikacja pracownicza ma przede wszystkim za zadanie dostarczyć pracowników
    (kierowców) na wczesne poranne godziny do MZK a następnie gdy już wszystkich
    zielonogórzan autobusy odwiozą do domu by sami kierowcy mogli po ciężkim dniu
    pracy wrócić do domów. Nie zawsze da się pogodzić interesy pasażerów i
    pracowników. Ja na przykład odkąd linie nocne zostały zamknięte w sztywnych
    trasach muszę pokonać 2,5km od miejsca zamieszkania do przystanku autobusu
    nocnego. Na pierwszą zmianę muszę wstawać pół godziny wcześniej (czyli kilka
    minut po 2godz.) a po drugiej wracam o pierwszej w nocy. Kiedyś autobus mógł
    zboczyć by odwieźć pracowników mieszkających w bardziej oddalonych miejscach.

    Zielonogórzanie, macie naprawdę wspaniałą komunikację miejską i nie pozwólcie by
    taki laik amator zabierał się do majstrowania przy niej, bo nie ma o tym
    pojęcia. Pozdrawiam!
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 04.11.06, 12:21
    Panie Adamie, to że jest Pan niezadowolony z usług MZK wiem nie od dziś.Jako
    pracownika tejże firmy, a także Prezesa Zielonogórskiego Klubu Miłośników
    Komunikacji Miejskiej boli mnie jednak to , że Pana ocena jest wysoce
    niesprawiedliwa, nie podparta właściwymi rzeczowymi faktami, tylko tak jak np z
    liniami nocnymi w Gorzowe, gdzieś tam pobieżnie coś tam Pan sprawdził i uważa
    Pan , że to są fakty.Prawda jednak jest zupełnie inna.
    Tak więc po pierwsze porównywanie Zielonej Góry do Poznania z biletami
    czasowymi jest lekkim nieporozumieniem.Bo Zieloną Górę w pół godziny można
    przejechać zerówką , ósemką, jedynką, piątką czy każdą inną miejską linią.Jak
    można porównywać miasta o tak różnej liczbie mieszkańców?? Dlaczego w tej
    mierze nie dał Pan za przykład Gorzowa, Jeleniej Góry czy Opola, a więc miast o
    podobnej wielkości , które również jak Zielona Góra biletów czasowych nie
    mają.I znów Pan zapomniał napisać, choć dobrze Pan wie, że w najbliższym czasie
    zmieni się sposób pobierania opłat oprócz tradycyjnego na bardziej wygodny dla
    klientów.
    Po drugie tworzenie linii miedzy osiedlami nie jest żadnym błędem.Tego wymagają
    od nas pasażerowie bo nie lubią się przesiadać.Dla nich ważna jest
    bezpośreniość, a nie Pana wizje!!! Brał Pan pod uwage opinie korzystających z
    MZK w tym temacie, coś wydaje mi się, że oczywiście nie.Ja je znam i to
    bardziej dogłębnie, a nie pobieżnie jak Pan.
    Po trzecie wciąż trawją pracę nad rozkładami jazdy tak, czas przejazdu
    odpowiadał potrzebom i realnym faktom.
    Poza tym układ linii jak i częstotliwość kursowania zaspokaja potrzeby
    mieszkańców.Niestety ale ósemka czy zerówka z 10 czy 14 minutową
    częstotliwością obsługują największe osiedla.Pozostałe linie również nie
    kursują tak rzadko jak Pan tu przedstawia ( 19 od rana do 17.30 co 20 kilka
    minut, 14 podobnie, jedynka także).I pasażerowie są z tego układu zadowoleni.
    Potrafi Pan uderzać w firmę, która w tym roku wymieniła 1/4 swojego
    taboru.Która niemalże w 70% obsługuje pasażerów niskopodłogowymi pojazdami i
    która:
    1.Jako jedna z pierwszych w Polsce w 1993 roku rozpoczęła instalowanie w
    autobusach elektronicznych kasowników i autokomputerów, dzięki którym
    realizowanie rozkładu jazdy jest niemalże bezbłędne( o ile ruch uliczny na to
    pozwala, ale na to już nikt nie ma wpływu).
    2.Jako pierwsza rozpoczęła instalowanie tablic świetlnch w autobusach wraz z
    urządzeniami głośnomówiącymi, które znajdują się obecnie w większości autobusów.
    3.Od 1995 roku kupowała tylko i wyłącznie pojazdy niskopodłogowe ( w innych
    miastach ta tendencja nastąpiła kilka lat później).
    3.Jako pierwsza w Polsce I DO TEJ PORY JAKO JEDYNA odważyła się na wprowadzenie
    do autobusów nowoczesnych automatów biletowych, dzięki którym pasażerowie bez
    względu na porę dnia mogą zawsze kupić bilet w autobusie.Wraz z zakupem nowych
    pojazdów, pojawiają się w nich jeszcze nowocześniejsze automaty.
    4.Jako pierwsza w Polsce postarała się o środki unijne dzięki którym
    (projekt ten został uznany za najlepszy przez eksperów z dziedziny pozyskiwania
    środkó z UE):
    - w tym roku kupiła 15 najnowocześniejszych na rynku autobusów
    - w zeszłym roku wybudowała Punkt sprzedaży biletów, wyremontowała zakładową
    stację paliw i myjnię, dzięki której zielonogórskie pojazdy są czyściutkie jak
    w żadnym innym mieście ( słyszałem taką opinie między innymi od kierowców z MPK
    Poznań)
    I NADAL SIĘ ROZWIJA, W OBECNEJ CHWILI:
    - trwają pracę przy instalowaniu monitoringu we wszystkich pojazdach I ZNÓW
    BĘDZIEMY W TEJ DZIEDZINIE NAJLEPSI -jako 1 będziemy mieć kamery we WSZYSTKICH
    pojazdach.
    - zainstalujemy na przystankach tablice ułatwiające poruszanie się po mieście -
    TAKŻE JAKO PIERWSI....

    i na tym nie poprzestaniemy , a Pan oczywiście będzie nam nadal zarzucał
    niekompetętność.Toż to śmiechu warte.I tu pojawia się pytanie: CO PAN ZROBIŁ
    DLA KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W ZIELONEJ GÓRZE??? Może się Pan czymś pochwalić???
    Poza oczywiście nierealnymi pomysłami.
    Najłatwiej jest krytykować i to bez realnych faktów, trudniej zrobić coś samemu.


    Jacek Newelski kierowca autobusu nr 217
    Prezes Zielonogórskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej
    Kandydat do Rady Miasta z okręgu 3 poz.8 lista Moje Miasto
  • Gość: Grzesiek vel ad-am IP: *.ztpnet.pl 04.11.06, 13:22
    Ja bym na Ciebie chętnie Jacku zagłosował, ale niestety mieszkam w innym okręgu
    wyborczym...
  • irenka82 04.11.06, 14:38
    brawo Jacek:)


    skarbniczka & sekretarka:)
  • Gość: Rozsądny inaczej IP: *.uz.zgora.pl 04.11.06, 15:22
    Panie Jacku - fajne jest to, że jako jeden z niewielu nie przypisuje Pan sobie
    zasług innych. A MZK gratuluję pracownika - robi lepszy PR niż dział marketingu
    (jest tam taki?). Z Pana przekazu można się więcej dowiedzieć o funkcjonowaniu
    firmy niż z innych źródeł. Myślę, że MZK powinno się zastanowić co zrobić, żeby
    lepiej te wszystkie ważne informacje (a przecież jest się czym chwalić)
    przekazywać mieszkańcom. Pan Fularz nie wypisywałby wtedy niesprzawdzonych
    informacji. Ale... to że ktoś się czymś nie zajmował - nie oznacza że nie ma
    się tym zająć:) MZK nie ma monopolu na wiedzę, przecież warto słuchać róznych
    głosów, nieprawdziwe informacje prostować, a cenne wykorzystać. No i
    informować, informować, informować...
    Kiedy powjawi się strona internetowa Klubu Miłosników....?
  • Gość: mn IP: *.ztpnet.pl 04.11.06, 18:01
    Słowa uznania dla Kozika za reakcję na tezy Pana Fularza tym bardziej że są one
    bezstronne ,i co jest istotne nie jest on zwiazany z Zieloną Górą co pozwala
    zachować dystans. Jest jedna w poście pana Adama sprawa brak rzetelności w
    przedstawionych argumentach ,które tutaj zdeskredytowały pomysły.Jeżeli się
    twierdzi że jest się znawcą zagadnienia a takim chce być nasz usprawniacz to
    należy to zrobić profesjonalnie.Rozumiem że jest Pan zafascynowany komunikacją
    we Frankfurcie/o ,jednak polecam nadal wszystkim jej stronę nie znający
    niemieckiego niech się nie przejmują stronka jest w dużej części po
    polsku/adres wpis wyżej/
    Osobiście i chyba nie tylko ja czekam na uszczegółowienie Pana pomysłu dotyczy
    to jak pan rozwiąże :
    powstałe duże potoki pasażerskie oraz natężenie ruchu no i oczywiście gdzie
    taki węzeł miałby powstać
    Link do strony klubu miłośników www.zkmkm.republika.pl/lub przez stronę
    zielonoórskiego mzkwww.mzk.zgora.pl/index.php?bmF2PTE1Jmxhbmc9cGw=
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 04.11.06, 23:23
    Dziękuję za słowa uznania.Obawiam się tylko teraz głosów i podejrzeń o to co z
    tego mam, że tu o swojej firmie pisze i jej bronie.Więc zanim takie głosy się
    pojawią napisze Wam co mam : czystą satysfakcję.Jak już kiedyś wspomniałem od
    dziecka interesowało mnie wszytsko co miało związek z komunikacją miejską, od
    dziecka też marzyłem by zasiąść za kółkiem autobusu.I udało mi się.
    Znam tą firmę od podszewki, znaj jej problemy, jej bolączki i jej sukcesy i
    naprawdę lubię o niej pisać.Cieszę się, że mogę podzielić się tym co wiem z
    tymi których też to interesuje.I dlatego to robie.
    Jednocześnie boli mnie to , gdy ktoś bezpodstawnie obrzuca nas błotem, nazywa
    nas jedną wielką NIEKOMPETENCJĄ podczas gdy fakty przemawiają zupełnie inaczej.

    P.S.Strona Miłośników Komunikacji w tej chwili jest rozbudowywana.Za kilka dni
    będziecie mogli ją oglądać znacznie bogatszą niż do tej pory zwłaszcza w
    zdjęcia.Oto do niej link : www.zkmkm.republika.pl/

    Jacek Newelski kierowca autobusu nr 217
    Prezes Zielonogórskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej
    Kandydat do Rady Miasta okręg 3 poz.8 lista Moje Miasto
  • Gość: mn IP: *.ztpnet.pl 05.11.06, 10:09
    gratuluje panie Jacku entuzjazmu .Myślę że następnym krokiem prowadzącym aby
    nam mieszkańcom Zielonej Góry i okolic podrózowało się lepiej będzie korekta
    rozkładów jazdy ,stanie się to na pewno łatwiejsze jeżeli wykorzysta się
    tworzony system pozycjonowania autobusu .Istnieje duża szansa aby
    ograniczyćstawiane zarzuty wobec mzk /myślę o ankietach/ A poza tym
    przedsiębiorstwo zmierza w dobrym kierunku i to w zakresie prowadzonej polityki
    taborowej jak i wykorzystywania techniki infrastrukturalnej z czego należy sie
    cieszyć i myśleć że tak będzie zawsze i w działalności firmy zabraknie rutyny i
    samouwielbienia.
    Jeszcze słowo to pana Fularza mimo że komunikacja miejska jest w większości
    miast w Polsce NIEZŁYM TEMATEM NA ROBIENIE SOBIE KAMPANI TO NAPRAWDĘ TUTAJ
    TRAFIŁ PAN PRZYSŁOWIOWĄ KULĄ W PŁOT.
  • Gość: Staruszek IP: *.dsl.bell.ca 07.11.06, 21:46
    Jacenty.....:o)dobra reklama to rowniez uznania dla krytykujacych bo z tego
    bierze sie zaciekawienie .
    Co ma ten Wasz zacny monitoring zmienic i w jakim celu jest to prowadzone...nic
    z tego nie rozumiem ???
    Jakie trasy maja najlepsza przepustowosc i jakie jest wykorzystanie taboru a co
    za tym idzie jego oplacalnosc......ktos placi na to podatki , wiec musisz o tym
    tez wiedziec .
    W Bielsku -Bialej sa gorsze warunki drogowe i transport jest tam o wiele lepiej
    wykorzystywany , wieksza rowniez aglomeracja !!
    Usprawnienia to tylko czesc zalozenia rozwojowego kazdej firmy i jesli to jest
    jakims cudem w Twoim rozumowaniu to jest to bledne kolo .
    Jacek....nalatywanie na pasazera tylko dlatego , ze ma swoj punkt widzenia nie
    jest forma obslugi klienta .....obojetnie kim by nie byl, klient nie zna
    zawilosci Twojej pracy .....tak samo jak Ty nie znasz pilotazu samolotu i jego
    obslugi , lub pielegniarki i jej dylematow z pacjentem ....wiec na luz bracie
    bo to nie tedy droga do sukcesu .
    Kazdy ma bol , ale Ty jako osoba sluzaca uslugi musi byc bardziej wyczulona na
    tego typu sprawy .....i jechac dalej bez uraz , uzywaj kierunkowskaz jak
    zmieniasz pas ruchu.....:o)
  • lubuskielotnisko 08.11.06, 21:19
    > Po drugie tworzenie linii miedzy osiedlami nie jest żadnym błędem.Tego
    wymagają
    >
    > od nas pasażerowie bo nie lubią się przesiadać.Dla nich ważna jest
    > bezpośreniość, a nie Pana wizje!!! Brał Pan pod uwage opinie korzystających z
    > MZK w tym temacie, coś wydaje mi się, że oczywiście nie.Ja je znam i to
    > bardziej dogłębnie, a nie pobieżnie jak Pan.


    Proszę Pana, MZK się opoiera na badaniach w swoim własnym ogródku. Nie ma tego
    szerszego spojrzenia na to jak się robi komunikację miejską tak aby zarobić.
    Jakie to dziwne że wszędzie indziej jest to system piasty i szprych (hub-and-
    spoke) dzięki któremu nie trzeba czekać na przystanku godzinami w czasie poza
    szczytem. Przecież te autobusy między dzielnicami w czasie poza szczytem jeżdżą
    niesłychanie rzadko- co godzinę, co 40 minut. A jak ktoś potrzebuje się szybko
    przemieścić, to co?

    Czemu w takim 65-tysięcznym Frankfurcie się da? Czemu są tam węzły
    przesiadkowe, czemu nawet wieczorem z każdej dfzielnicyu do każdej innej można
    się dostać co 10-20 minut?

    Państwo chcą w tym MZK Amerykę na nowo odkryyć. Takiego czegoś się nie
    toleruje, przecież miasta współzawodniczą ze sobą. Ludzie nie musza studiować w
    Zielonej Górze, jeśli tu nie ma życia nocnego bo nie ma komunikacji nocnej a
    natręctwem MZK jest kończyć pracę po 10 wieczorem, a nie jeździć do północy jak
    w innych miastach. Proszę Pana, po co to trzymać? Po to by wszyscy młodzi
    ludzie z tego maista uciekli bo nic się nie dzieje? A jak ma się dziać, jak wg
    MZK pasażerowie mają wieczorem jeździć taksówkami. Pora to zakończyć i wpuścić
    tu konkurencję. Wówczas to nie MZK będzie dyktowało pasażerom czym mają
    jeżdzić.

    .
    --
    _______________
    www.adam.fularz.zieloni2004.pl/ ; www.fuli.net Kandydat Zielonych
    na Radnego Miejskiego w okręgu 4 z listy Mojego Miasta
  • kozik83 11.11.06, 15:43
    > Proszę Pana, MZK się opoiera na badaniach w swoim własnym ogródku. Nie ma tego
    > szerszego spojrzenia na to jak się robi komunikację miejską tak aby zarobić.
    > Jakie to dziwne że wszędzie indziej jest to system piasty i szprych (hub-and-
    > spoke) dzięki któremu nie trzeba czekać na przystanku godzinami w czasie poza
    > szczytem. Przecież te autobusy między dzielnicami w czasie poza szczytem jeżdżą
    >
    > niesłychanie rzadko- co godzinę, co 40 minut. A jak ktoś potrzebuje się szybko
    > przemieścić, to co?

    Po raz kolejny rozbawił mnie pan do łez. To oczywiste, że zakład opiera się na
    opiniach swoich pasażerów. Pan próbuje na siłę przekonac ludzi, że to co ich
    zdaniem jest wygodne tak naprawdę nie jest wygodne, jest złe. Że trzeba ich
    zmusić do "luksusu" zaczerpniętego z innych rejonów. Zakłady komunikacyjne na
    zachodzie są w większej mierze finansowane z pieniędzy publicznych, a dochody z
    biletów stanowią zaledwie ok. 20% kosztów komunikacji, podczas gdy w naszych
    miastach proporcje są dokładnie odwrotne. I nie trzeba tutaj reform tylko
    wystarczy dać MZK górę pieniędzy a autobusy mogą jeździć całą dobę co 10 minut i
    nikt nie będzie się wtedy martwił ile ludzi z nich korzysta i czy przynosi to
    dochody.
    Po to by wszyscy młodzi
    > ludzie z tego maista uciekli bo nic się nie dzieje? A jak ma się dziać, jak wg
    > MZK pasażerowie mają wieczorem jeździć taksówkami.
    Argumenty bardzo naciągane.. Jeszcze raz powtórzę, że aż mnie mdli jak taki laik
    nie mający pojęcia o komunikacji miejskiej zabiera głos tonem eksperta. Kończ
    waść wstydu oszczędź bo to wstyd żeby kandydat do RM takie głupoty wypisywał.
  • lubuskielotnisko 08.11.06, 20:59
    Krytyka zielonogórskiego MZK wskazuje, że
    > korzysta pan z komunikacji miejskiej sporadycznie, a na pewno nie korzystał
    Pan
    > z komunikacji w innych miastach bo dostrzegłby Pan wtedy wysoką jakość
    > komunikacji w Zielonej Górze.

    Wysoka jakość? Ja wiem że pracownicy MZK i UM rozpiosują się w tej polemice,
    ale doprawdy, czy tłok i ścisk uważa Pan za wysoką jakość? Czy stare i głośne
    ikarusy uważa Pan za wysoką jakość? Panie, takimi sloganami to ja też mogę.
    Wiem Pan co się stanie, jak się pojawi konkurencja? Po prostu przewoźnicy
    zaoferują tyle linii, że pasażerowie nie bedą musieli stac. Że będa meijsca
    siedzące. Dla wszystkich.

    Proszę Pana, a może mamy porównać koszty wozokilometra w MZK i wozokilometra na
    rynku przewoźników? Ileżto milionów złotych rocznie zaoszczędzimy?

    --
    _______________
    www.adam.fularz.zieloni2004.pl/ ; www.fuli.net Kandydat Zielonych
    na Radnego Miejskiego w okręgu 4 z listy Mojego Miasta
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 09.11.06, 00:16
    Na 79 pojazdów 13 z nich to ikarusy.Do połowy grudnia zostanie ich 9 a w
    przyszym roku juz tylko 3.Szkoda , że nie widzi Pan w większości nowych
    pojazdów.Ale przecież jak zwykle chodzi tu o jedno.My jesteśmy beee.
    Pasażerowie nie będą musieli stać - trzeba przyznać , że fantazji to Panu nie
    brakuje.Nie słyszałem jeszcze , by konkurencja w jakimkolwiek innym mieście
    oferowała tylko miejsca siedzące w autobusie. Ale jestem za chciałbym tych
    czasów doczekać, tylko patrzmy realnie.
  • kozik83 11.11.06, 15:57
    czy tłok i ścisk uważa Pan za wysoką jakość? Czy stare i głośne
    > ikarusy uważa Pan za wysoką jakość?
    Nie znam miasta gdzie w godzinach porannego i popołudniowego ścisku nie ma tłoku
    w komunikacji miejskiej. A odwoływanie się do tych śladowych ilości starych
    autobusów jakie jeżdżą po ZG to już żałosne naciąganie faktów. Polecam sprawdzić
    ile ikarusów jeździ po stolicy, czy chociażby w Białymstoku (w przeciwieństwie
    do Fularza odwołuję się do miast które znam osobiście). Polecam wycieczkę
    zabytkowym Autosanem H9 po Malborku. A Ty gościu malinowy czepiasz się kilku
    ikarusów?
    > Wiem Pan co się stanie, jak się pojawi konkurencja? Po prostu przewoźnicy
    > zaoferują tyle linii, że pasażerowie nie bedą musieli stac. Że będa meijsca
    > siedzące. Dla wszystkich.
    Facet, myślisz że jak będą jeździli prywatni przewoźnicy to będą wykonywać
    niedochodowe kursy generujące straty finansowe? Nie wiem skąd bierzesz takie
    mechanizmy rynkowej, chyba z krainy fantazji zwanej "pewnego dnia będę
    radnym..". Tak się skałada, że wiem co się stanie jak na rynek komunikacji
    miejskiej wchodzi prywatny przewoźnik. Wtedy w autobusach pojawiają się
    regenerowane okładziny hamulcowe i drążki kierownicze.. Jak ITS wszedł do
    Radomia to tajemnicą niskiej ceny wozokilometra były zgnite ikarusy które
    posiadały po 2 biegi - dwójka do ruszania i czwórka do jazdy. Dopóki komunikację
    obsługuje MZK wszystkie wozy wyjeżdżają na miasto sprawne i bezpieczne. Dkonuje
    się rzetelnych napraw pojazdów nawet gdy generuje to znaczne koszta. Na
    wpuszczeniu sektora prywatnego na rynek usłuk przewozowych zyskuje tylko Urząd
    Miasta redukując koszta komunikacji miejskiej. Na pewno nie zyskuje na tym pasażer.
  • Gość: prox IP: *.ztpnet.pl 11.11.06, 16:20
    Brawo panie Kozik!
    Zgadzam się w całej rozciągłości.
  • Gość: R-m IP: 82.139.38.* 01.12.06, 01:15
    > Jak ITS wszedł do
    > Radomia to tajemnicą niskiej ceny wozokilometra były zgnite ikarusy które
    > posiadały po 2 biegi - dwójka do ruszania i czwórka do jazdy.

    Co??!!
  • lubuskielotnisko 08.11.06, 21:04
    > Zielonogórzanie, macie naprawdę wspaniałą komunikację miejską i nie pozwólcie
    b
    > y
    > taki laik amator zabierał się do majstrowania przy niej, bo nie ma o tym
    > pojęcia. Pozdrawiam!

    Proszę Pana, czy nie uważa Pan swoich wypowiedzi za lekko abstakcyjne? Najpierw
    rozpisuje się Pan na temat wad komunikacji nocnej w Gorzowie, a potem tłumaczy
    nam że mamy "naprawdę wspaniałą komunikację miejską" mimo że przecież
    komunikacji nocnej u nas nie ma.

    Prosze Pana, w mojej opinii został Pan poproszony przez kjogoś o ta wypowiedź
    i "obronę zielonogórskiegoi" MZK przez kogoś z naszego MZK kto Pana zna. A co
    edo jakości, to świadczą o tym między innymi także liczby obsłużonych
    pasażerów. W Gorzowie jest ich nieco więcej.

    --
    _______________
    www.adam.fularz.zieloni2004.pl/ ; www.fuli.net Kandydat Zielonych
    na Radnego Miejskiego w okręgu 4 z listy Mojego Miasta
  • kozik83 11.11.06, 16:09
    > Proszę Pana, czy nie uważa Pan swoich wypowiedzi za lekko abstakcyjne? Najpierw
    > rozpisuje się Pan na temat wad komunikacji nocnej w Gorzowie, a potem tłumaczy
    > nam że mamy "naprawdę wspaniałą komunikację miejską" mimo że przecież
    > komunikacji nocnej u nas nie ma.
    Może mnie Pan posądzać o abstrakcję. Ale dla mnie komunikacja miejska to
    codzienne życie. Spędzam w autobusach komunikacji miejskiej ok. 200 godzin
    miesięcznie - prywatnie i zawodowo. Więc znam tą dziedzinę od podszewki a dla
    Pana to jest tylko i wyłącznie dobrze zmielona kiełbasa wyborcza.. Bronię
    komunikację w ZG bo po kilku wizytach w Winnym Grodzie jestem nią zachwycony.
    Potrafię schować do kieszeni moją godność Gorzowianina i powiedzieć na forum że
    ZG ma wspaniałą komunikację miejską.
    > Prosze Pana, w mojej opinii został Pan poproszony przez kjogoś o ta wypowiedź
    > i "obronę zielonogórskiegoi" MZK przez kogoś z naszego MZK kto Pana zna.
    Nikt mnie nie musiał prosić. Po prostu razi mnie Pana głupota. Jeśli ktooś taki
    jak Pan zostanie radnym to dopiero ludzie młodzi zaczą uciekać z ZG..
    > A co
    > edo jakości, to świadczą o tym między innymi także liczby obsłużonych
    > pasażerów. W Gorzowie jest ich nieco więcej.
    Proszę o konkretne dane. Chyba że znowu z danymi zapoznał się Pan "pobieżnie"..
  • Gość: kanar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.06, 12:01
    P.Fularz mam do pana ogromną prośbe,aby zajął sie pan swoimi sprawami a nie
    oczernianiem innych.Z takim podejściem do życia napewno nie przejdzie pan w
    wyborach.Dziwi mnie tylko fakt,że chcecie za wszelką cene,nawet po trupach,
    dostać sie na stołek.Jestem zdania,że większość pasażerów,którzy korzystają z
    usług MZK Zielona Góra nie zgodzą sie z pańskim zdaniem.Widocznie nie zna pan
    tak naprawde innych przewoźników,skoro tak ochydnie oczernia nasze MZK.Jestem
    przekonana,że gdyby pan pojeździł po Polsce i zobaczył jak wyglądają autobusy w
    innych miastach,zwłaszcza w większych,zmienił by pan zdanie.A opinie pewnie pan
    czerpie z tzw plotek,skoro dokładnie pan nie wie na jakiej zasadzie działa
    przewoźnik w Poznaniu.Będę sie bardzo dziwić zielonogórzanom,którzy swój głos
    oddadzą właśnie na pana A.F.,który tylko potrafi krytykowac.

    p.s.Ja osobiście już mam wybranego kandydata i napewno nie jest nim p.Adam

  • Gość: Robert IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.11.06, 19:11
    W zielonej Górze boją się monopoliści MZK i ZGKIM jedni o pasażerów drudzy o
    śmieci.Kasę robią na biedocie i wciskają ciemnotę że jest wszystko
    cacy.Wyjedzcie za Odrę i zobaczycie że daleko jest nam do normalności.
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 07.11.06, 20:40
    Porównujmy się póki co do podobnych przedsiębiorstw w Polsce, a nie na
    zachodzie!!! Póki co jesteśmy w naszym kraju w rozwoju najlepsi i nic i nikt
    tego nie zmieni:).Niedorzeczne jest porównywanie firm komunikacyjnych w Polsce
    i Niemczech.Wszyscy wiemy jakie mamy warunki do rozwoju komunikacji na
    zachodzie, a jakie w Polsce.
  • lubuskielotnisko 07.11.06, 22:54
    Jakie niedorzeczne? To że mają tam lepsze rozkłady? To że w Zielonej Górze
    rozkłady układa się pod wygodę MZK a nie pasażerów?

    Ostatnio zawitałem w Kononie i tam owe plasze z informacją o odjazdach
    autobusów są już na wielu przystankach. W Lubinie zresztą były od wielu lat,
    może pięciu, a moze nawet dłuzej. MZK jest piramidą pychy skoro oni na moją
    krytykę twierdzą że to jest coś nowatorskiego w skali kraju. A tak naprawdę są
    z tym za murzynami, i to dosłownie.
    --
    _______________
    www.adam.fularz.zieloni2004.pl/- Kandydat Zielonych na
    Radnego Miejskiego w okręgu 4 z listy Mojego Miasta
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 07.11.06, 23:04
    Może i są tablice ale nie informują pasażerów o odjazdach w czasie rzeczywistym
    a to różnica.Jak zwykle nie dopisuje Pan istotnych szczegółów.
    Skoro my jesteśmy za murzynami z tym co robimi-Panie Adamie słów brak na to co
    Pan tu wypisuje.Może mnie tylko cieszyć, że to nie tylko moja opinia.Daje Pan
    nam np Gorzów za przykład więc niech Pan tam pojedzie i zobaczy a nie pisze
    bzdury!!!!Ponawiam pytanie CO PAN ZROBIŁ DLA KOMUNIKACJI W NASZYM MIEŚCIE??
    CZYM PAN MOŻE SIĘ POCHWALIĆ??
  • Gość: wyborca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.11.06, 00:18
    calkiem wiele. warto poczytac ekspertyzy p. Fularza. No a po czesci dzieki niemu
    Warszawa ma obecnie najwiekszy hit sezonu czyli Szybka Kolej Miejska. Pomysly
    Fularza sa znakomite, ale jak trafia sie w beton to pozniej tak sie to konczy...

    pozdrawiam eksperta p. Fularza!
  • lubuskielotnisko 08.11.06, 21:06
    > W zielonej Górze boją się monopoliści MZK i ZGKIM jedni o pasażerów drudzy o
    > śmieci.Kasę robią na biedocie i wciskają ciemnotę że jest wszystko
    > cacy.Wyjedzcie za Odrę i zobaczycie że daleko jest nam do normalności.

    A żeby Pan wiedział jaki gąszcz układów i układzików tego broni. Tną naprawdę
    biednych ludzi z milionów i wmawiają ze jest cacy.
    --
    _______________
    www.adam.fularz.zieloni2004.pl/ ; www.fuli.net Kandydat Zielonych
    na Radnego Miejskiego w okręgu 4 z listy Mojego Miasta
  • Gość: wyborca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.11.06, 00:11
    Chwilka...czegos tu nie rozumiem... mowicie, ze Adam Fularz kometuje rzeczy na
    ktorych sie ponoc nie zna... chwila chwila... on sie w tym specjalizuje!
    Przeciez sie koles doktoryzuje z transportu zbiorowego na Uniwersytecie w Leeds!
    Ma jak wynika z jego wypowiedzi wiecej oleju w glowie niz wiekszosc z was!

    Tylko FULI!

    pozdrowienia od Przemka!
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 08.11.06, 00:23
    I przedstawia zupełnie nie prawdziwe wysaane z palca dane jak o 5 liniach
    nocnych w Gorzowie, 60.000 przewożonych pasażerow dziennie przez nasze MZK,
    podczas gdy prawda jst zupełnie inna.Zawyża i zaniża dane tak jak tylko jest mu
    wygodnie byleby wyszło na jego.
    Chyle czoła przed słuszną krytyką, ale kiedy ktoś wypisuje bzdury do tego
    bezczelnie kłamiąc z tym na pewno się nie pogodze.
  • Gość: kanar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.11.06, 11:14
    Jestem ciekawa czy p.Adam był w Głogowie i jezdził tamtymi autobusami.Jest to
    nie daleko więc zapraszam pana na wycieczke do tego miasta.Jestem przekonana,że
    jeśli pojeździ sobie pan tamtymi autobusami i postoi na przystankach po 15 min.
    aby sie przesiaść to zmieni pan zdanie na temat naszego MZK.To,że ma pan
    pokończone różne fakultety i sie nimi tak szczyci to o niczym nie świadczy.Znam
    wielu ludzi,którzy są tylko z wykształceniem podstawowym,ale na życie patrza
    bardziej realnie niż pan i nie krytykują pezpodstawnie.Mam wrażenie,że jest pan
    człowiekiem,który nie liczy sie ze zdaniem innych a pana racja musi być na
    wierzchu.
  • Gość: Magda IP: *.uz.zgora.pl 08.11.06, 13:41
    Witam. Dlaczego MZK nie zmienił godzin odjazdu autobusu linii nr 8 tak aby
    dostosować do zmieniającego sie rozkładu jazdy PKP i chodzi tu o pociąg
    LUBUSZANIN. Autobus rano wyjezdza za póżno z ulicy Zawadzkiego - nie ma szans
    zeby zdążyc- konieczność zamawiania taryfy. Wieczorem ostatni kurs w strone
    Zawadzkiego mozna by było przesunąć o jakies 10 minut tak aby spokojnie zdążyc
    po przyjezdzie do Zielonej Góry z Warszawy własnie LUBUSZANINEM, W tej chwili
    rozkład jazdy kompletnie nie pasuje a przecież tym pociagiem przyjezdza mnostwo
    ludzi!!! Czy naprawde musimy płacic taryfiarzom???
  • Gość: Mieszkaniec IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.11.06, 18:53
    Dla MZK jest wielki problem zgrać rozkład jazdy z rozkładem PKP.Aby wprowadzić
    takie udogodnienia dla mieszkańców Zielonej Góry trzeba napisać pracę doktorką
    z komunikacji miejskiej.Pan Jacek jest dobrym rzecznikiem MZK to może zacznie
    działać.Na to potrzeba około 800 dni.
  • Gość: prox IP: *.ztpnet.pl 08.11.06, 19:06
    Pisze Pan:

    <<I przedstawia zupełnie nie prawdziwe wysaane z palca dane jak o 5 liniach
    nocnych w Gorzowie, 60.000 przewożonych pasażerow dziennie przez nasze MZK,
    podczas gdy prawda jst zupełnie inna.Zawyża i zaniża dane tak jak tylko jest mu
    wygodnie byleby wyszło na jego.>>

    A tak z ciekawości,jaka jest prawda?
    Ile mieszkańców dziennie przewozi nasze MZK?
    podobno w Kaliszu i Koszalinie po ok.60 tys właśnie.
    I mam drugie pytanie :dlaczego 172 i podobno następne przeguby,
    są tak dziwnie (brzydko!) malowane?
    Trudno to nazwać reklamą!
    Nie lepiej na "zielono"?
    Pozdrawiam
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 09.11.06, 00:20
    Oczywiście , że będę działał.Uczynię wszystko co w mojej mocy by poprawiać
    błędy w rozkładzie jazdy.Tak by dogodzić większości pasażerów, bo wszystkim
    raczej nigdy się nie uda.Na początek zrobimy porządek z osiedlem Zacisze.
  • Gość: Staruszek IP: *.dsl.bell.ca 09.11.06, 09:48
    Jacek .....:o)z usmiechem do zycia , pelniac jakos funkcje i majac na uwadze
    role swej pozycji w MZK nie stosuj uprzedzen , nawet jesli bedzie to karcaca i
    niezgodna z faktami "kwesta" pasazera/krytyka .Przypomne Ci scenke znana juz
    jako humor na swiecie , niecierpliwy pasazer podszedl do pani odprawiajacej
    pasazerow (za wolno w jego uznaniu )na jakims tam lotnisku domagajac sie
    szybkiej jego odprawy , pani ta oczywiscie grzecznie poinformowala go , ze ma
    byc w kolejce , na to ten niecierpliwy pan odrzekl...pani nie wie kim ja
    jestem , na co pani przerywajac odprawe oglosila przez glosniki , czy ktos z
    panstwa zna jegomoscia stojacego przed nia , bo ten Pan nie wie kim On jest .
    Jegomosc purpurowy , zielony jak kapusta ....i cos tam jeszcze, stanal na koncu
    kolejki i rowniez byl cieplo obsluzony z rumiencem pani , ktora cieplo wydala
    mu miejscowke do samolotu , zyczac przyjemnej podrozy .
    Jacek , etyka dialogu to rowniez pozyskiwanie sobie przychylnosc zlosliwych
    pacjentow, pasazerow , krytykow.......zaskoczyles juz .
  • Gość: kali IP: *.ztpnet.pl 08.11.06, 21:13
    Wg rozkladow 8 odjezdza 10 minut po przyjezdzie Lubuszanina w nocy.
    Gorzej ze Slazakiem. Co tydzien moja podroz wydluza sie o 40 minut, bo z buta
    lece do domu :)
  • Gość: an IP: *.os1.kn.pl 08.11.06, 21:41
    > Wg rozkladow 8 odjezdza 10 minut po przyjezdzie Lubuszanina w nocy.
    > Gorzej ze Slazakiem. Co tydzien moja podroz wydluza sie o 40 minut, bo z buta
    > lece do domu :)

    Slazak to jedna wielka porażka. Odjeżdza z Wroclawia 3 minuty za wczesnie (od 20
    w piatek sa tansze bilety) i "mknie" do Zielonej z zawrotną srednią predkoscią -
    45km/h. Za jedyne 31 zl.

    an
  • Gość: kali IP: *.ztpnet.pl 08.11.06, 21:47
    > Slazak to jedna wielka porażka. Odjeżdza z Wroclawia 3 minuty za wczesnie (od 2

    Ostatnio z Wroclawia odjechal ponad dwie godziny za pozno :)
  • lubuskielotnisko 08.11.06, 21:43
    > I przedstawia zupełnie nie prawdziwe wysaane z palca dane jak o 5 liniach
    > nocnych w Gorzowie, 60.000 przewożonych pasażerow dziennie przez nasze MZK,
    > podczas gdy prawda jst zupełnie inna.Zawyża i zaniża dane tak jak tylko jest
    mu
    >
    > wygodnie byleby wyszło na jego.

    Proszę Pana, w roku 2003 przewożono średniodziennie 60 097 osób. MZK również
    przedstawia dane w sposób budzący wątpliwość. Na swojej stronie MZK podaje iż
    średniodziennie przewozi 80 tys. pasażerów. Taki wzrost w 3 lata? A mi się
    wydaje że to raczej efekt krytyki. Nie chce mi się w to wierzyć.

    Wsadziłem ten plik z danymi na serwer: www.fuli.net/strategiazielgora.pdf
    Prosze Pana, Proszę mnie tak nie oskarżać, istotnie tekst pisałem 2 lata temu,
    a nie mam najnowszych danych, ale czemu Pan pisze że podaję nieprawdę. Jest Pan
    do mnie uprzedzony. A jakbym nie mógł znaleźć po 2 latach tego pliku? To nie
    jest ani troche miłe, Panie Jacku.

    W Gorzowie podają iż przewożą 90 tys. pasażerów dziennie.
    --
    _______________
    www.adam.fularz.zieloni2004.pl/ ; www.fuli.net Kandydat Zielonych
    na Radnego Miejskiego w okręgu 4 z listy Mojego Miasta
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 09.11.06, 00:34
    Jestem do Pana uprzedzony bo nie jest Pan obiektywny.
    Kilka razy udowodniono tu Panu kłamstwo w tym co Pan pisze.
    Jest mi przykro, że nie ma tutaj współpracy, są wieczne oskarżenia.Nazywanie
    nas nieudacznikami, czy tymi od murzynów.Podczas, gdy my jesteśmy jednym z
    najlepszych przedsiębiorst komunikacyjnych w Polsce i Pana usline oczernianie
    nas nie zmieni tego.
    Na swojej stronie pisze Pan o wyciszaniu deptaka po 22, o braku nocnych imprez
    kulturalnych w mieście.To kogo mamy wozić do maista nocnym autobusem skoro nic
    się tam nie dzieje.To my jesteśmy temu winni??
    Zgoda buduje niezgoda rujnuje , czas by Pan to zrozumiał i bardziej obiektywnei
    i realnie podszedł do tematu a nie tylko krytykował
    Krytyka wychodzi Panu świetnie, tylko nie mogę doczekać się odpowiedzi na moje
    pytanie : CO PAN ZROBIŁ DLA KOMUNIKACJI W NASZYM MIEŚCIE, CZYM PAN MOŻE SIE
    POCHWALIĆ???

    Zainteresowanym podaje link do strony o łodzkiej komunikacji, zobaczcie i
    ocencie , czy u nas jest tak tragicznie jak pisze Pan Adam:
    republika.pl/prawdaompklodz/
    Jacek Newelski kierowca autobusu 217
    Prezes Zielonogórskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej
    Kandydat do Rady Miasta okręg 3 poz. 8 lista Moje Miasto
  • lubuskielotnisko 09.11.06, 09:09
    > Jest mi przykro, że nie ma tutaj współpracy, są wieczne oskarżenia.Nazywanie
    > nas nieudacznikami, czy tymi od murzynów.

    Oj proszę nie przekręcać. Napisałem że jest "za murzynami" w sensie że MZK nie
    nadąża nawet za co lepszymi krajami afrykańskimi. Napisałem tez o
    niekompetencji, zaś nie używałem tego słowa którego Pan użył, panie Jacku.
    --
    _______________
    www.adam.fularz.zieloni2004.pl/ ; www.fuli.net Kandydat Zielonych
    na Radnego Miejskiego w okręgu 4 z listy Mojego Miasta
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 10.11.06, 02:56
    Być może nie jest do końca tak jak napisałem, w każdym razie nie wycofam się z
    tego , że w Pana opini brakuje najbardziej obietywizmu.I proszę pokazać mi
    miasto w Polsce wielkości Zielonej Góry z wydzielonymi pasami dla
    autobusów,skoro my jesteśmy kiepskiej jakości na tle polskich miast.
    I pewnie nie doczekam się już odpowiedzi na moje pytanie, więc można już sobie
    na nie samemu odpowiedzieć.
    Można polemizować ze słuszną krytyką i tą jak najbardziej cenie.Od niesłusznej
    natomiast robi mi się niedobrze.Pozdrawiam
  • Gość: Staruszek IP: *.sympatico.ca 10.11.06, 07:35
    Jacku....:o) Nic do Ciebie juz nie dotrze , nic juz w Tobie zyczliwosci nie
    ma , jak kon z opaska na oczach dymasz do czegos co Tobie i tak nie przysparza
    splendoru .Zatem Jacku za kolko i pamietaj abys wlaczal kierunkowskaz przy
    zmianie pasa ruchu i nie najezdzal na innych uzytkownikow drogi !!! niezapomnij
    tez zabrac pasazerow na przystankach ....nawet starszych uszanuj .....:o)
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 10.11.06, 15:10
    Co do mojej życzliwości, ocenę tą wystawiją mi pasażerowie nie Pan więc swoje
    uwagi co do mojej osoby proszę zostawić dla siebie.Póki jestem , póki żyje i
    pracuje w MZK będę się zawsze przeciwstawiał tym, którzy poddają moją firmę
    niesłusznej krytyce.
    Bo to proszę Pana, że ja tam jestem nie stało się przypadkiem.To moje hobby,
    dlatego może Pan sobie przestawi kierunkowskaz w głowie a nie daje mi rady jak
    mam prowadzić pojazd i jak zachowywać się względem moich klientów o czym to Pan
    nie ma pojęcia nie ja.
    I tylko głupek nie domyśliłby się, że został Pan przez kogoś poproszony o to by
    tu po mnie pojechać.Żałosne to jest.
    I jeszcze słowo do Pana Adama przechodzi Pan samego siebie rozdając naszym
    pasażerom swoje ulotki w autobusach.Robi Pan to niezgodnie z prawem, proszę
    pamiętać, że w większości pokjazdów są już kamery, więc lepiej niech Pan tych
    praktyk zaprzestanie.I GRATULUJĘ TUPETU.
  • Gość: pasażer IP: *.ztpnet.pl 10.11.06, 17:27
    A co jest w tych ulotkach?
    Bo jeśli to co na stronie pana dredziarza -to lipa!
  • Gość: ktoś IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.11.06, 17:43
    Ciekawe co sądzi na temat pana poczynań dyrektor MZK.Czy wogóle miał Pan
    zgode,aby w taki sposób reklamować swoją kampanie.Z tego co Pan sądzi to
    zielonogórskie MZK jest do kitu.Dlaczego,więc wybrał akurat ten sposób
    komunikacji?
  • Gość: ktoś IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.06, 18:56
    O mój Boże!Tyle jest spraw do zalatwienia w naszym mieście a Wy zajmujecie sie
    takimi blachostkami.Dlaczego mieszkańcy nie wypowiadaja sie na temat
    MZK,widocznie ten przewoźnik im odpowiada.Zajmijcie sie Panowie ważniejszymi
    sprawami,choćby zwalczaniem bezrobocia w naszym mieście a co za tym idzie
    problem glodujących dzieci.Jeżeli byście robili coś wlaśnie w tym kierunku to
    napewno byście dużo więcej zyskali,poparcie i szacunek ludzi.To wlaśnie jest
    teraz najważniejsze.Przez temat,który do tej pory poruszaliście wiele
    staciliście w oczach swoich wyborców.
  • Gość: kanar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.11.06, 11:12
    Panie Adamie,z tego co widać w pańskich wypowiedziach,sądze,że nie czyta pan
    tego co się do pana pisze.Wiele osób już pisało,że bezpodstawnie oczernia pan
    nasze MZK.Jednak nic do pana nie dociera.Słuszna była moja opinia,że po
    trupach,ale do celu.Przedstawia pan dane statystyki z przed lat.To chyba pan
    jest za murzynami(dredy).Przede wszystkim kandydat do Rady Miasta powinien mieć
    aparycje i wyglad,czego panu brakuje.Poza tym porusza pan temat o którym nie ma
    żadnego pojęcia.W dodatku przez cały czas omija odpowiedź na zadane pytanie
    przez Jacka.

    p.s.Przedawnione dane?Czy pana program wyborczy też jest przedawniony?Jeżeli
    sie porusza jakiś temat to trzeba mieć aktualne i konkretne podstawy.
  • Gość: Staruszek IP: *.dsl.bell.ca 10.11.06, 19:07
    Jacek.....:o)Zauwaz , ze zgubiles sie na wlasnym poletku ....jako kierowca i
    jako kandydat do czegos tam w ZG...
    Nie znam Cie i nie znam Twego "adwersarza" na tym forum ,jesli spojrzysz na
    info to nie jestem w kraju , a daleko od kraju wiec samo w sobie odbieram wiele
    spraw na chlodno .
    Za kolkiem spedzilem sporo czasu ponad 40-ci lat od maluckich do wielgachnych ,
    lacznie z autobusami krajowymi i zagranicznymi , ale to jest mniejsza "sprawka"
    na tym forum .
    Mam prawo nie znac statystyk , zmian jakie w MZK nastapily i trasy w ZG mimo ,
    ze uwielbiam ZG bo bylem tam wielokrotnie , byl czas , ze mialem tez zostac
    kierowca w tamtejszym MZK......:o)juz z wieloletnim stazem jako instruktor i
    kierowca , ale przeszlo mi .
    Tak gwoli refleksji , a teraz do sedna , jakakolwiek pozycje bys nie przyjal to
    nie smiesz obrazac uczestnikow tegoz dialogu i nie tylko tegoz .....ale rowniez
    swojej postawy wobec innych bedac w roli "sluzebnej" , mozesz miec pelna racje
    w wielu kwestiach swojej pracy ....bo w koncu to jest Twoje doswiadczenie , ale
    stwierdzam , ze popelniasz kardynalne bledy , ktore Cie pogrzebia w dalszym
    postepowaniu jako osoba publiczna ...bo o taka sie ubiegasz ( mam racje).
    Jacek...nie ma ludzi nieomylnych , sa tylko niedoinformowani lub maja rozbiezne
    kierunki.
    Twoj"adwersarz" moze miec inne spojrzenie i to nalezy wypunktowac bo Twoj zawod
    do tego Cie moze uprawniac , ale jest wiele dylematow o ktorych nie masz
    zielonego pojecia i chyba sie zapedziles . Jak myslisz ....pomylilem
    sie .....:o)
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 10.11.06, 19:42
    Nikogo tutaj nie oskarżam , nikogo nie obrażam.Poprawiam tylko to co niektórym
    wydaje się być prawdziwe, a prawdziwe nie jest.
    Pan Adam może mieć inny pogląd oczywiście nie neguje tego, ale gdy podaje
    nieprawdziwe dane będę je prostował.On będzie wymieniał wady, ja zalety.Bo
    podawanie samych wad i nie zawsze prawdziwcyh nie jest sprawiedliwe prawda.
    Także może Pan mieć do mnie jakieś uprzedzenia, ja jednak nadal będę tutaj
    bronił moją firmę przed niesłuszną krytyką.
    Tak dla samego siebie.Bo mam z tego satysfakcję.Bo jestem dumny z mojej firmy i
    z tego jak zmienia się na lepsze.A uwagi w stylu bym lepiej pilnował
    kierownicy.Drogi Panie, gdybym nie chciał to bym nie pracował jako kierowca
    miejskiego autobusu , ale od dziecka chciałem i oprócz jej pilnowania znajduję
    jeszcze czas na studia, poświęcam swój czas dla miłośników komunikacji, a nawet
    kandyduje do Rady Miasta.
    I nie uważam bym się gdziekolwiek w czymkolwiek pogubił.
    Może mnie Pan nadal nazywać kim Pan chce a ja nadal będę robił to co robie.I
    już bez odpowiadania na Pana posty.Pozdrawiam
  • Gość: Staruszek IP: *.dsl.bell.ca 10.11.06, 20:00
    Jacek....:o) Popdzielam to stanowisko, bzdury nalezy dementowac,,,ale nie
    obrazaniem sie lub ponizaniem innych osobnikow dialogu , znam wiele osob ,
    ktore swoj zawod cenia i wartosc ich pracy jest znana ...nie obnosza sie z tym .
    Wiele rzeczy my sami nie widzimy ....stojac z boku , z oddali latwiej dostrzec
    iskierki i uniknac ognia na rozlanym paliwie ....:o)
    Jegomosc moze w ten sposob pobudzac do ocen Twego zawodu , co Ty sam
    wartosciowo oceniasz i potrafisz najlepiej przekazac , ale czy trafnie ??
    Psychologowie czesto sa w stanie okreslic przydatnosc osob do zadan jakie przed
    nimi stoja czyt: zawod, misje, polityka, malzenstwo....etc , nie przyjmuj ataku
    tym samym watkiem bo to nie jest sluszna krytyka to sa tylko podjudzania lub
    wykluczanie przeciwnika z ....w Twoim przypadku wyborow do rady miejskiej .
    Praca jako kierowca nie jest wdzieczna , ale skoro juz ten zawod podjales ,
    wykonuj go z szacunkiem i zauwazam , ze masz w tym serce , ale przeskakujesz
    juz na inna strone jako kandydat , wiec zmienia to Twoj profil i
    podejscie.....zacznij od tego a reszta bedzie miala inne znaczenie .
  • Gość: Staruszek IP: *.dsl.bell.ca 10.11.06, 20:10
    Jacek...:o)..Jeszcze jedno na zakonczenie , w ZG znajda sie ludzie , ktorzy
    beda Cie bardziej opluwac niz ja na tym forum , czy tez ich bedziesz zalatwial
    tak negatywnie ....z obelga , czy tez potrafisz sie czegos nauczyc startujac z
    pozycji znawcy w dialogu i porozumieniu spolecznym.....:o)Dziekuja za uwage i
    powodzenia w rozsadnym zarzadzaniu miastem , regionem , krajem ..podzielonym na
    madrych i madrzejszych i tych , ktorzy juz maja tego dosc i uciekaja z tego
    tygla ciemnogrodu i zadufania nieomylnosci.....solidarne usciski dla
    szanujacych demokracje .
  • Gość: kanar2 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.06, 12:30
    Szanowny Panie staruszku co Pan sie tak ciska do Jacka?
    Coś mi się zdaje,że to co pan wypisuje jest dyktandem Pana Adama.
    Tak się sklada,że wiem jak postępuje Jacek,jest to osoba o wysokim poziomie
    kultury osobistej.Więc bardzo prosze Go nie pouczać jak ma sie zachowywać,a tym
    bardziej,że Pan nie zna na tyle jego osoby.
    Jeżeli pan będzie pisal pod dyktando innych osób,to napewno pan daleko zajdzie.
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 11.11.06, 14:55
    Panu Adamowi wolno wszystko napisać ,nawet agitować swoją osobę w naszych
    autobusach które są taaaaakie złe, a mi nie wolno się przeciwstawić??. Dla mnie
    dalsza dyskusja straciła już sens.
  • Gość: prox IP: *.ztpnet.pl 11.11.06, 15:27
    Panie Jacku to proszę zakończyć dyskusję(też uważam ją za bezcelową)
    z dredziarzem,a nas na bieżąco informować o nowościach z MZK.
    Choćby o nowych reklamach ( a raczej ich braku)na 172 i następnych.
    Ja osobiście cieszę sie z faktu ,że MZK ma takiego jak pan "rzecznika".
    Pozdrawiam
  • Gość: Staruszek IP: *.dsl.bell.ca 11.11.06, 20:40
    Nie pouczaj bo bedziesz pouczony , nie gan bo Cie zmieszamy z blotem , nie
    krytykuj bo krytyka jest wada wszystkich moich cnot......Klient ma zawsze
    racje , gdy nie zawraca glowy , wiec tymi owocnymi oklaskami pozegnamy naszych
    pozal sie Boze zalosnych debiutantow do rady .....polglowkow ( bez obrazy ) bo
    na madrosc juz mamy recepte !!!!
  • kozik83 11.11.06, 16:14
    > Przeciez sie koles doktoryzuje z transportu zbiorowego na Uniwersytecie w Leeds
    > !
    > Ma jak wynika z jego wypowiedzi wiecej oleju w glowie niz wiekszosc z was!
    Panie Boże uchroń mnie od takich ekspertów w moim mieście. A swoją drogą to on
    ten doktorat robi korespondencyjnie, przez internet? :P
    Wynika z tego, że Pan Fularz uważa swoich wyborców za debili przekonując ich że
    lepiej wie czego im trzeba niż oni sami.
  • Gość: obserwator IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.11.06, 21:48
    Dyskusja
    Święty Tomasz orzekł --- caritas
    święty Cyryl --- amor
    święty Alojzy ---- dilectio
    wszyscy wiedli dyskusje jak niedźwiedzia
    przyszedł święty pastuszek
    i najmocniej przepraszał
    bo powiedział im ---
    guzik z tego


    Jan Twardowski


  • Gość: Ewa IP: *.ztpnet.pl 11.11.06, 22:26
    Uważam, że MZK zupełnie nie radzi sobie z rozwiązaniem problemów
    komunikacyjnych mieszkańców zachodniej części Osiedla Przyjaźń (m.in. ul.
    Francuska, Bułgarska, Hiszpańska, Dunikowskiego). Oprócz Trasy linii 28 i 29
    nie kursuje tu żadna linia łącząca mieszkańców z ulicą Długą, Konstytucji 3 Maja
    (zapewniająca dojazd do Liceum Ekonomicznego, targowiska przy ul. Owocowej
    itp.). Należałoby wprowadzić dodatkową linię choćby tzw. bisy jeżdżące w
    godzinach szczytu.
  • Gość: ezzo IP: *.os1.kn.pl 12.11.06, 21:22
    Komunikacja w ZG jest dobra. Mogłoby być tylko trochę mniej linni, za to
    częściej kursujących
  • Gość: pasażer IP: *.ztpnet.pl 12.11.06, 21:29
    też mam takie wrażenie ,że wtedy byłoby jeszcze lepiej
  • Gość: MAciek IP: *.westnet.pl 16.11.06, 00:19
    MZK w moim mniemaniu nie jest zła, ale tez nie powala na kolana. Faktycznie
    wymieniany jest na bierżąco tabor, ale nie rzutuje to na ogólną funkcjonalnośc
    całego sytemu. Mógłbym wymienić tu wiele niedogodności. Uważam że tak duże
    miasto jak ZG w dużej mierze powinno pomyśleć o komunkacji szynowej w miare
    bezkolizyjnej. Jeśli ich nie ma to powinno sie przynajmniej autobusy pospieszne
    na głównych liniach wprowadzić. inne absurdy jakie zauważyłem w Przylepie to
    debilny rozkład jazdy wktórym często autobusy jadace w jednym kierunku(20, 32)
    jedą w odstepach parominutowym po czym przez następną godzine nie jedzie nic.
    Brak jest dogodnych węzłów przesiadkowych, gdzie mozna było by bezpiecznie się
    przesiąść.Brakuje autobusów nocnych czesto o godzinie 2 w nocy ludzie z miasta
    idą dużymi grupkami wojska polskiego do akademików przez brak trensportu o tej
    porze umiera życie kulturalne w mieście,I tu stwierdzam bezapelacjnie
    większości tych wad pozbawione jestpoznańskie MPK. Jest bardziej sprawne, do
    tego ma bardziej sprawiedliwy system taryfowy. Za bilet miesięczny kwartalny
    płaci się w PZ prawie tyle samo co w Zielonej Górze. W MZK jak chcem jechać
    Przylepu na Wyszyńskiego musze płacic 2,60 ( 2 autobusy - 2 bilety) w PZ
    zapłaciłbym 1,30. I niech nikt nie wciska tu kitów że MZK jest tańsze.
  • Gość: Staruszek IP: *.dsl.bell.ca 16.11.06, 20:54
    Co sie stalo z oredownikiem i kierowca z MZK ....przed wyborami "wystawil"
    sobie adwersarza a teraz juz nie wie na jakiej zmianie pracuje .Przygotowac
    musimy kol.Jacka do nastepnych wyborow....ma chlop zdrowe zaciecie do blednych
    analiz i pochopnych oczekiwan .
  • Gość: prox IP: *.ztpnet.pl 16.11.06, 21:02
    Daj już dziadzio spokój ,nudzisz na jedną modłę.
    Bez żadnej merytoryki.
  • Gość: Jacek z MZK ZG IP: *.zgora.dialog.net.pl 17.11.06, 02:24
    Może Ty niewiesz jak pracujesz i na jakiej zmianie, ja wiem doskonale.Broniłem
    swojej firmy i zawsze będe bronił nie tylko przed wyborami ale zawsze przed
    niesłuszną krytyka.Nie prowadziłem kampani jak pan Adam!!!A ty się wreszcie
    ode mnie odpimpaj bo faktycznie nudny sie robisz i żenujący do tego .Nara
  • Gość: Staruszek IP: *.sympatico.ca 17.11.06, 03:31
    Co z Wami.....na pytania nie mozna sie obrazac ....bo kto pyta ,nie bladzi !!
    Teraz juz wiem ,ze kol.Jacek nie przeszedl w wyborach i powiem , ze trzymalem
    kciuki za niego....ale po tym co tutaj mnie spotkalo z jego strony ...to nawet
    i dobrze , dialog ze spoleczenstwem jest trudny i tej sztuki kol. Jacek musi
    sie nauczyc......nie zwalaj na pasazerow lub na mnie .

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.