Dodaj do ulubionych

Rozkład PKP sprawdź na stronie Deutsche Bahn

17.06.08, 08:53
strona deutsch bahn (www.db.de) oferuje informacje na temat polaczen dla calej
europy, niemcy, francja, polska, wegry, wlochy itd. Jest niezwykle
profesjonalna w tresci i elegancka w wygladzie. PKP to jeszcze poprzednia
epoka... wiadomo jak powinno dzialac tylko ze "jakos" nie dziala. z
niecierpliwoscia czekam na calkowite uwolnienie rynku i wprowadzenie
przewoznikow zagranicznych do polski. PKP skoro nie dorasta swoim europejskim
konkurentom (nawet tym srodokowoeuropejskim) to powinno upasc bo po co
utrzymywac cos co przynosci tylko wstyd, nezadowolenie i straty: PKP jest dla
podroznych; nei dla swoich pracownikow!
Edytor zaawansowany
  • Gość: Majka IP: 199.67.203.* 17.06.08, 11:10
    Tez mi nowina. Od chyba dziesieciu lat polegam na niemieckiej
    stronie www z rozkladami jazdy bo nie dosc ze szybciej smiga to
    jeszcze jest po prostu dokladna (kilka lat temu byl okres, gdzie
    strona PKP ladowala sie przez 30 minut!)
    Ponadto niemiecka strona posiada informacje nt. rozkladow jazdy w
    wiekszosci krajow europejskich, wiec generalnie jest o wiele
    bardziej uzyteczna od PKP.
    bahn.hafas.de
  • 17.06.08, 11:14
    witają nas nawet po polsku i faktycznie są tam różne cudeńka,
    wszelkie polskie pipidówki i nawet zdaje się, że tam ludzie do kas
    nie muszą chodzić, bo mogą sobie wydrukować bilecik w domu, ot
    Europa a u nas panie EŁropa.

    „PKP tłumaczy też, że pospieszne są "z natury" wolniejsze od
    osobowych, bo składy tych pierwszych pociągów są zwykle dłuższe, a
    więc cięższe. Wolniej hamują, wolniej przyspieszają.” – to chyba
    cytat z Mrożka, aż tak absurdalna rzeczywistość być nie może. Nawet
    w Polsce (?). Rozumiem, że w expresach planuje się
    tabliczki „zbieranie grzybów podczas jazdy zabronione”. Taki expres
    to dopiero zanim się rozpędzi... to mu zajmie więcej czasu niż
    pieszo dojść do celu. A może tam w PKP też wolniej myślą?

    Jednak między bajki należy włożyć informacje o szybkim zaistnieniu w
    Polsce kolei dużych prędkości i podróżami takimi pociągami za parę
    lat. Nie ma na to środków, podobnie jak na bieżące utrzymanie sieci
    kolejowej. Dlatego w ponad 6,5 tys. miejsc (słownie: sześć i pół
    tysiąca) pociągi muszą zwalniać do 20- 40 km na godz. (słownie:
    dwadzieścia do czterdziestu), żeby się nie wykoleić. Pomysłu na
    rozwiązanie tego problemu brak.

  • Gość: paul IP: *.ssp.dialog.net.pl 17.06.08, 13:33
    toja3003 napisał:
    "Pomysłu na rozwiązanie tego problemu brak"

    Nie pomyslu brak tylko brak pieniedzy a takze zle ich
    zagospodarowanie. Okazuje sie ze lepiej po raz drugi i nawet potem
    trzeci zmodernizowac linie Rzepin-Poznan-Warszawa gdzie jest prawie
    na calym odcinku 160km/h niz wkoncu zrobic Odrzanke (Wroclaw-Zielona
    Góra-Szczecin) po raz pierwszy od ... piedziesieciu? ... stu?? lat!!!
    I... tak dlugo jak to Poznan decyduje o modernizacji i pociagach na
    terenie lubuskiego, tak dlugo Zielona Gora bedzie dostawac gowno w
    zeby....
  • Gość: tk IP: *.backiel.com.pl 17.06.08, 13:48
    zacytuje ele ! - buahaha - na co komu odrzanka ?
    wprowadziłem w wyszukiwarkę Żagań - Szczecin i co wyskoczyło jako
    pierwsze 2 wyniki:
    - połączenie Żagań-Wrocław-Szczecin (przez Poznań, a więc z
    ominięciem ZG)
    - połączenie Żagań-Berlin-Szczecin (z ominięciem.... taaaak - ZG)
    rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn?ld=pkp&seqnr=2&ident=h9.0449329.1213702887&OK#focus


    Żagań 17.06.08 12:55 EC 241
    EuroCity

    Wrocław Główny 15:34

    Wrocław Główny 16:35 P 38101
    Pospieszny
    przewóz rowerów, w pociągu wagon dla niepełnosprawnych, przesyłki
    konduktorskie za opłatą
    Szczecin Główny 21:49


    i


    Żagań 17.06.08 14:26 EC 240
    EuroCity

    Berlin Hbf (tief) 17:39

    Berlin Hbf (tief) 17:51 IC 2157
    InterCity
    przewóz rowerów z obowiązkiem rezerwacji, bistro pokładowe,
    Pasewalk 19:20


    Pasewalk 20:02 RE 5315
    RegionalExpress

    Szczecin Główny 20:42

    nie czarujmy się odrzanka nie jest nikomu na nic (poza ZG) potrzebna

  • Gość: tk IP: *.backiel.com.pl 17.06.08, 13:51
    tak więc postuluję wsparcie apelu o modernizację linii Wrocław -
    Berlin przez ŻAGAŃ :) - projekt ma szansę powodzenia bo jest
    wieloregionalny - dolnośląskie + lubuskie + Brandenburgia

    (do Żagania możecie dojechać szynobusem)
  • Gość: tk IP: *.backiel.com.pl 17.06.08, 13:57
    aha - Wrocław wybiera połączenie ze Szczecinem przez Leszno/Poznań
    a do Berlina przez Żagań-Żary z pewnością też by chciał szybszego
    połączenia.
  • 17.06.08, 14:24
    ty jesteś jednak idiotą
  • Gość: tk IP: *.backiel.com.pl 17.06.08, 15:39
    że co idioto - zabolało że Zielona Góra jest prowincjonalnym miastem
    z prowincjonalną infrastrukturą kolejową ? :lol:
  • 17.06.08, 17:11
    pajacu ZG jest prowincjonalnym miastem to fakt
    natomiast zastanawiające sa twoje problemy emocjonalne,
    kompleksy ? czy coś poważniejszego ?
  • Gość: paul IP: *.ssp.dialog.net.pl 17.06.08, 14:37
    Nie ciesz sie czlowieczku bo linia Wroclaw-Zary-Berlin tez stoi u
    swojego kresu. Pociagi miedzynarodowe przejmie linia E-30 z
    Wroclawia do Zgorzelca, ale... w Weglincu jest juz zrobione jej
    rozwidlenie na Drezno i Berlin. Tory z Weglinca do granicy w strone
    Berlina juz stoja (zbudowane przez SkanSka). Teraz brakuje tylko
    mostu na Nysie. O moscie pisala juz GW Zielona Gora. Predkosc na
    calej trasie to 160km/h. A ile czlowieczku jest na tej Twojej trasie
    przez Zary?? 50km/h??
    Poczytaj sobie chlopczyku i placz:
    miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,5308046,Wroclaw_zyska_na_nowym_berlinskim_lotnisku.html
    Mowa o planach nowego polaczenia dotyczna wlasnie linii E30 z
    pomicieniem i ZG i Zagan/Zary. Tylko jeszcze Niemcy opieraja sie
    modernizacji swojego odcinka do Cottbus, ale to problem tylko
    dogadania sie wladz Dolnoslaskiego z niemcami...
  • 17.06.08, 16:52
    Buahaha prawie sie posikałem ... z żalu

    tk ma racje:
    www.zachod.pl/articles/view/wroclaw-berlin-pociagiem-w-3-godziny-dlaczego-nie
    "Wrocław - Berlin pociągiem w 3 godziny? Dlaczego nie?

    17.06.2008 14:28 Autor: Magdalena Piekarz
    Koleją z Wrocławia do Berlina w trzy godziny? Niemożliwe? Dzisiaj nie, ale być
    może do końca 2012 roku uda się to zrealizować.


    Dziś w Urzędzie Marszałkowskim podpisano list intencyjny w sprawie współpracy
    polsko-niemieckiej przy rewitalizacji połączenia kolejowego Wrocław-Berlin przez
    Cottbus - Forst - Żary - Żagań. Według wicemarszałka województwa Sebastiana
    Ciemnoczołowskiego, to połączenie jest strategiczne dla naszego regionu

    Burmistrz Forst Jurgen Goldschmidt docenia znaczenie dawnego połączenia
    Wrocław-Berlin.


    Główni beneficjenci przy realizacji projektu to miasto Forst, Urząd
    Marszałkowski woj. lubuskiego i PKP, które zadeklarowały wkład własny. Koszt
    rewitalizacji połączenia po polskiej stronie to 30 mln zł, po stronie
    niemieckiej ok 5 mln euro".
  • 17.06.08, 18:30
    Gość portalu: paul napisał(a):

    > Nie ciesz sie czlowieczku bo linia Wroclaw-Zary-Berlin tez stoi u
    > swojego kresu. Pociagi miedzynarodowe przejmie linia E-30 z
    > Wroclawia do Zgorzelca, ale... w Weglincu jest juz zrobione jej
    > rozwidlenie na Drezno i Berlin.

    > Poczytaj sobie chlopczyku i placz:
    > miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,5308046,Wroclaw_zyska_na_nowym_berlinskim_lotnisku.html
    > Mowa o planach nowego polaczenia dotyczna wlasnie linii E30 z
    > pomicieniem i ZG i Zagan/Zary.

    W podanym przez Ciebie artykule nie ma słowa o przebiegu trasy do Berlina. E30
    prowadzi do Drezna, poza tym od Horki linia będzie modernizowana w kierunku
    Hoyerswerdy a nie Berlina. Niemcy mają inne priorytety niż Horka.
  • Gość: paul IP: *.ssp.dialog.net.pl 17.06.08, 19:03
    Jezeli Wroclaw bedzie mial lepsze polaczenie z Berlinem to super,
    mnie to cieszy, wszystko jedno ktoredy. Poki co E30 jest gotowa.
    Jesli lubuskiemu urzedowi marszalkowskiego sie oplaca robic
    modernizacje to niech robia, byle zdrzazyli na czas zanim pociagow z
    Wrocka do Berlina nie przekieruja na Poznan - bo juz byly i takie
    zamiary. Uwazaj tk jednak, bo pociagi rangi IC/EC "lubia" sie nie
    zatrzymywac na wiochach wiec po modernizacji linii mozesz sobie
    tylko przyjsc i pomachac. No chyba ze wywalczycie tam sobie jakas
    osobowke lub pospiecha. Poza tym ja pisalem wlasnie o polaczeniu
    przez Horke dla pociagow EC. Bo wlasnie tam moga rozwijac duze
    predkosci. Linia przez Zagan/Zary zapewni predkosc 100km/h, max
    120km/h i do tego trza jeszcze dolozyc trakcje elektryczna.
    Prawda ze Niemcy nie sa zainteresowani modernizacja linii przez
    Horke ale do tego wlasnie wladze Dolnego Slaska beda ich namawiac.
    Nie jest to wspomniane w artykule o ktora trase chodzi, bo bylo juz
    to opisywane wczesniej.
  • Gość: paul IP: *.ssp.dialog.net.pl 18.06.08, 23:16
    A czytaj uwaznie buraku:
    "- Pojawiło się zagrożenie, że ta trasa zostanie zupełnie
    zlikwidowana, a połączenie do Wrocławia będzie przebiegało tylko
    przez Dolny Śląsk" !!!!!!!!!!!!
    Teraz dopiero zaczeli trzasc dupami.
  • 18.06.08, 10:51
    jak Czesi z Niemcami proponowali nam niedawno zrobienie w Polsce, za
    ich pieniądze(!), autostrady w rejonie tzw. worka żytawskiego to w
    Sejmie krzyczano o „zdradzie”, bo niby jakieś ciężarówki wybierałyby
    wtedy porty w Hamburgu czy Rostoku zamiast polskich. Tylko nikt nie
    umiał tego konkretnie wyjaśnić o jakie trasy niby miałoby chodzić.
    Jasne, za dużo mamy w III RP autostrad, olać współpracę z Zachodem.
    A oni i tak sobie to połączenie autostradowe zbudowali, tyle że bez
    nas i nie w Polsce, po drugiej stronie Odry a u nas nawet w planach
    nie ma autostrady na „ścianie zachodniej”, po polskiej stronie Odry.
    Polak potrafi. 20 lat po socjaliźmie nadal mamy polskie drogi
    zamiast autostrad i przedwojenne PKP.

    Lepiej niech PKP zrobi konferencję i powie kiedy wreszcie w III RP
    pociągi będą jeździć tak szybko jak przed wojną. Tak jest, w latach
    1930-tych, bo takie są fakty. Francuzi mają swoje TGV, Włosi
    Pendolino, Niemcy trzepią ICE nawet ponad 300 km/h a my co? Prędkość
    podróżna polskich pociągów wynosi kilkadziesiąt km/h i nie
    przekracza 100 km/h to o czym jest rozmowa? O przystankach w każdej
    wsi?

    Przykład: pociąg pośpieszny z Gdańska do Torunia przez Bydgoszcz
    jest w Bydgoszczy o 14:52 a w Toruniu o 16:27 czyli potrzebuje ponad
    półtora godziny na 50 km! Zymczasem osobowy na tej trasie
    jedzie „tylko” godzinę (też skandal). „PKP tłumaczy też, że
    pospieszne są "z natury" wolniejsze od osobowych, bo składy tych
    pierwszych pociągów są zwykle dłuższe, a więc cięższe. Wolniej
    hamują, wolniej przyspieszają.” – to chyba cytat z Mrożka, aż tak
    absurdalna rzeczywistość być nie może. Nawet w Polsce (?). Rozumiem,
    że w expresach planuje się tabliczki „zbieranie grzybów podczas
    jazdy zabronione”. Taki expres to dopiero zanim się rozpędzi... to
    mu zajmie więcej czasu niż pieszo dojść do celu. A może tam w PKP
    też wolniej myślą?
  • Gość: paul IP: *.ssp.dialog.net.pl 18.06.08, 12:01
    Ale z Torunia do Kutna i w druga strone jedzie sie juz godzine, a to
    jest 3 razy dluzszy odcinek na tej samej trasie.
    Pociagi TGV czy jakiekolwiek inne to pociagi najwyzszej rangi,
    jezdza szybko, owszem. Ale juz nie udawajmy ze wsystkie pociagi we
    Francji jada z predkoscia 300km/h. Wszystkie inne, czyli zwykle
    pociagi jada max 160km/h tak jak i u nas.
  • 19.06.08, 10:23
    "nie udawajmy ze wsystkie pociagi we Francji jada z predkoscia
    300km/h. Wszystkie inne, czyli zwykle pociagi jada max 160km/h tak
    jak i u nas". U nas czyli gdzie? W Japonii, Niemczech czy Włoszech?
    Bo na pewno nie w Polsce.

    Między bajki należy włożyć informacje o szybkim zaistnieniu w Polsce
    kolei dużych prędkości i podróżami takimi pociągami za parę lat. Nie
    ma na to środków, podobnie jak na bieżące utrzymanie sieci
    kolejowej. Dlatego w ponad 6,5 tys. miejsc (słownie: sześć i pół
    tysiąca) pociągi muszą zwalniać do 20- 40 km na godz. (słownie:
    dwadzieścia do czterdziestu), żeby się nie wykoleić. Pomysłu na
    rozwiązanie tego problemu brak. Jaki pociąg w Polsce jedzie 160
    km/h? Samolot tak. A pociąg to tylko 60 km/h.
  • Gość: Bartek IP: *.multimo.gtsenergis.pl 18.06.08, 12:52
    toja3003 napisał:

    > witają nas nawet po polsku i faktycznie są tam różne cudeńka,
    > wszelkie polskie pipidówki i nawet zdaje się, że tam ludzie do kas
    > nie muszą chodzić, bo mogą sobie wydrukować bilecik w domu, ot
    > Europa a u nas panie EŁropa.

    Kolejny ignorant. Ja już od dłuższego czasu kupuję bilety przez internet i płacę
    przelewem/kartą na www.intercity.pl
  • 19.06.08, 17:20
    dowolny bilet np. z Pierdziszewa Dolnego do górnego? Przeczytaj
    regulamin zanim wprowadzisz ludzi w błąd.
  • 17.06.08, 11:54
    to państwowa firma!! ..i monopolista!!
    niby-ruchy demonopolistyczne wprowadziły jedynie bajzel-jak widać w
    artykule; rozkład to porażka.. koleje regionalne nie konkurują z PKP
    Intercity, w związku z czym zapomnij obywatelu o fachowej obsłudze..
    normalnych cenach czy punktualności.. a spróbuj dochodzić
    odszkodowania za spóźnienie-nawet dwugodzinne.. to nie wina PKP
    Intercity-to PLK.. albo policja.. albo koklusz.. i do sądu możesz
    pójść.. o 100 zł. fajnie!! Nie??!!
    Z powodu braku dróg i autostrad PKP nie doczeka się konkurenta
    drogowego.. z powodu bezsensu w LOT-także powietrznego.. może więc
    swobodnie windować ceny bez dbałości o jakość.. ostatnio-w kwietniu-
    pogrzebało ideę biletu łykendowego zmieniając jego ważność 'od' z
    18ej na 20ą w piątek. Fajnie.. tyle, że automatycznie nie ma to
    sensu w 4 z 6 kierunków do/z Warszawy, bo po 20ej żaden pociąg PKP
    Intercity nie odjeżdża z dużych ośrodków :(. Teraz-nawet w dobie
    szalejących cen ropy i benzyny-taniej jedzie się autem w pojedynkę
    niż pociągiem!! Horror!!
    proponuję z każdym przypadkiem do UOKIK i Rzecznika Praw Konsumenta-
    bez oglądania się na PKP..
  • 17.06.08, 13:30
    Polska wersja językowa: reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/pn
    Używam niemieckiej strony od czasu studiów, bo zawsze była dokładna
    i wiarygodna, w przeciwieństwie do polskiej wersji. Nawet kilka dni
    po zmianie rozkładu w polskiej wersji nie było nowych danych,
    podczas gdy Deutsche Bahn uaktualniał połączenia praktycznie
    natychmiast, nie wspominając już o wyglądzie i funkcjonalności
    portalu. Nigdy nie było problemu ze szczegółowymi danymi o
    najmniejszych nawet stacjach w Polsce, jak również o trasie i
    terminach kursowania pociągów.
  • 17.06.08, 14:12
    Polski i niemiecki system to to samo, a raczej polski, to niemiecki:
    Software/Dane: HAFAS 5.02.PKP.4.5 - 17.06.08 © 2003 HaCon Ingenieurgesellschaft
    mbH
    Kwestia aktualności danych i ich prezentacji. Jak dla mnie strona niemiecka
    wcale nie jest lepsza pod względem funkcnonalnym od polskiej, czyli problem
    rozbija się o aktualność danych.
    Swoją drogą ciekawe, dlaczego Niemcy mogą mieć świeższe dane nić Polacy?
  • 17.06.08, 13:41
    Na szczęście od jakichś 20 lat nie musiałem jechać pociągiem PKP!
  • 17.06.08, 13:49
    Może niech jeszcze jakąś organizację związkową utworzą.

    A poważniej - szkoda, że rozkład internetowy nie jest uaktualniany na bieżąco,
    bo wiele osób właśnie ten rozkład traktuje jako najbardziej aktualny i wierzy,
    że tego typu zmiany (związane z np, remontami) są tam nanoszone.
  • Gość: gulcia77 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.06.08, 14:29
    No ale z drugiej strony jest w Internecie pociąg ze Skarżyska-Kamiennej do
    Katowic o 9 z czymś, a nie ma go na rozkładzie w... Skarżysku :)) no ale Pani z
    informacji potwierdziła, ze jest takowy :))) VIVAT POLONIA!!!
  • Gość: Vlad.H. IP: 80.53.41.* 18.06.08, 00:27
    ze PKP i DB korzystaja z tej samej bazy... niedawno jeszcze wejscie do
    zaawansowanej kwerendy zwracalo wynik w jezyku niemieckim.
  • Gość: podróżny IP: 91.189.24.* 11.08.08, 15:42
    najgorsze jest to że nic do powiedzenia nie mają ludzie którzy znają
    się na robocie a zza biurka to wszystko ładnie wygląda pani
    Chibowska i inni jej podobni nie mają bladego pojęcia co się dzieje
    w pociągach i piep...... głupoty jakie to piękne jest IC a naprawdę
    to bagno zero szacunku do klienta nie wspomnę o pracownikach OBÓZ
    PRACY

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.