Dodaj do ulubionych

Student zbudował ekosamochód. To jeździ!

21.06.08, 10:36
Jaki jest koszt przerobienia dowolnego auta na taki model
elektryczny? Czy dalo by rade przerobic tak malucha? Jezeli bez
ladowania potrafi on przejechac 170km nawet to do jazdy po miescie
jedno doladowanie dziennie bylo by w sam raz a co za tym idzie
niezla oszczednosc. No i mniej spalin w miastach a wiecej smogu przy
elektrowniach weglowych.
Ale chyba najwazniejsza rzecz, energia. Czy to auto do swojego
funkcjonowania potrzebuje ladowania z gniazdka? Czy jak jest
sloneczny dzien to nie wymaga ladowania z gniazdka? Jaki jest koszt
poruszania sie takim autem w dni pochmurne czy tez noca?

Pozdrawiam
AJA

Edytor zaawansowany
  • malkolmzg 21.06.08, 11:37
    Świetnie. Tylko pogratulować. Teraz tylko sprzedać projekt Volkswagenowi.
    Niech zaczną robić samochody na napęd elektryczny albo na ogniwo wodorowe:), i
    zapomnieć o autach na ropę i 150, 160 dolarów za baryłkę ropy:), i koncerny
    paliwowe popadają złodzieje pieprzone:)
  • malkolmzg 21.06.08, 11:42
    malkolmzg napisał:

    > Świetnie. Tylko pogratulować. Teraz tylko sprzedać projekt Volkswagenowi.
    > Niech zaczną robić samochody na napęd elektryczny albo na ogniwo wodorowe:), i
    > zapomnieć o autach na ropę i 150, 160 dolarów za baryłkę ropy:), i koncerny
    > paliwowe popadają złodzieje pieprzone:)
    ps: mało po co sprzedawaćprojekt obcej marce? kupić jakiś podupadły polski
    zakład i samemu produkować takie auta i eksportować za granice:)
  • Gość: Rodak IP: *.telprojekt.pl 22.06.08, 07:40
    Co Ci biedni studenci maja sprzedawac? Przeciez pomysl oklepany do granic mozliwosci. Wsadzili silnik elektryczny, akumulatory i ogniwa fotojakiestam. Na czym polega ta rewolucja?
    3 zł za sto km moze i to kosztuje ale ile kosztuje sama instalacja to juz nikt nie napisal
  • Gość: moe IP: *.homenett.pl 22.06.08, 10:58
    Rzeczoznawca ,kontrole itd ,jak wskoczą na nich cwaniacy ,to z kosztów sie nie
    wygrzebią .
  • xegar 22.06.08, 22:17
    Gość portalu: moe napisał(a):

    > Rzeczoznawca ,kontrole itd

    Po co? Odpowiednie rozporządzenie Ministra Infrastruktury określa jasno warunki, jakie ma spełniać pojazd, aby był zarejestrowany i dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Dla urzędników jest to problem, bo będą musieli owe rozporządzenie przeczytać i przyswoić, czyli nauczyć się czegoś nowego, zamiast robić "jak zawsze". Konstruktorzy będą musieli skorzystać z warsztatu wykonującego pierwsze badanie, ale żeby do tego był potrzebny jakiś super rzeczoznawca - nie sądzę.

    Xe.
  • Gość: Papyr IP: *.condornet.sk 22.06.08, 23:18
    Dokladnie. Kiedy pan Samochodzik mogl zarejestrowac swoj samochod (wg autora mial lodzka rejestracje), to ci studenci tez beda mogli :D :D
  • Gość: antonov IP: *.unl.edu 22.06.08, 23:21
    Na hybrydowej toycie byłego szefa CIA jest przyklejona nalepka z
    napisem: BinLaden hates this car. Nie unikniemy meleksów. Niestety.
    Taka jest cena postępu. Widać na szczęście światełko w tunelu.
  • Gość: Jan z Czarnobyla IP: 83.142.207.* 23.06.08, 00:53
    nie Half-elektro tylko Alfa-Elektro, dziękujemy
  • Gość: samochodzik IP: *.pools.arcor-ip.net 22.06.08, 10:45
    ps: mało po co sprzedawaćprojekt obcej marce? kupić jakiś podupadły polski
    zakład i samemu produkować takie auta i eksportować za granice:)


    A co ty bedziesz z tego mial wielki polaku? Nie przypuszczam, ze satysfakcja cie
    zadowoli.
  • Gość: K IP: *.chello.pl 22.06.08, 11:23
    Gość portalu: samochodzik napisał(a):

    > ps: mało po co sprzedawaćprojekt obcej marce? kupić jakiś podupadły polski
    > zakład i samemu produkować

    To kupuj, jak masz kasę na podatki, ,bank, podatki, nieruchomość, podatki, koncesje, podatki, pozwolenia, podatki, urzędnicy, podatki, ludzie, podatki, klient podatki, księgowi, podatki, podatki.
    Nie opłaca się w Polsce, lepiej gdzieś na końcu świata, chyba że ma się gotowe projekty, sporo pieniędzy itd.
  • Gość: tk IP: *.backiel.com.pl 21.06.08, 11:52
    pomysł jakich wiele - zapodajcie hasło w googlach, 1 przykład:
    www.in4.pl/komentarze.htm?kbt=N&news_id=10132
  • Gość: ziutek IP: *.ztpnet.pl 21.06.08, 11:58
    Pomysl jakich wiele, ale go zrealizuj. Kiedy idziesz do garazu?
  • Gość: tk IP: *.backiel.com.pl 21.06.08, 12:04
    ziutek, prawie zgadłeś - branża elektryczna to to co robię :]
  • Gość: ziutek IP: *.ztpnet.pl 21.06.08, 12:17
    Ale chyba od innej strony niz ci studenci?
    Marketingowiec/bankowiec(?) w pracy z lutownica w reku to chyba rzadki widok ;)
  • Gość: QW IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.06.08, 20:24
    Super, I tylko 99tys Euro + VAT !
    Tesla to chyba inna liga, to już nie jest projekt, to produkcja!
  • Gość: ziutek IP: *.ztpnet.pl 21.06.08, 11:57
    Super :)
  • Gość: dante IP: *.chello.pl 22.06.08, 15:14
  • Gość: el_fuego IP: *.asystent.ds.polsl.pl 21.06.08, 12:10
    Amortyzacja akumulatorów też powinna być liczona do kosztów jazdy.
  • Gość: marcin_zielonagora IP: *.ztpnet.pl 21.06.08, 12:29
    Gratulacje :)

    To jest technologia przyszlosci, paliwa kopalniane szybko sie wyczerpuja, dlatego niedlugo takie rozwiazania stana sie koniecznoscia.

    PS. "tk" nie potrafisz chociaz raz powiedziec dobrego slowa, pogratulowac? Za kazdym razem jesli chodzi o ZG to starasz sie pisac same negatywy lub umiejszac sukcesy innych. Gdyby takie cos skonstruowali na twoim zadupiu to skakalbys z radosci. Widac jak bardzo maluczki jestes.
  • Gość: ziutek IP: *.ztpnet.pl 21.06.08, 12:50
    > PS. "tk" nie potrafisz chociaz raz powiedziec dobrego slowa, pogratulowac?

    Spoko, przynajmniej nie napisal, ze ukradli ten samochod ;)
  • Gość: QW IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.06.08, 20:48
    Zacznijmy od tego że ten artykuł nie opisuje projektu.
    1. Energia ekologiczna nie bierze się z gniazdka, tylko z węgla. W
    żadnym stopniu więc nie uniezależnia od surowców.
    2. Cena-nawet jeśli obecnie jest to tańsze, to wzrost popytu
    spowodowałby wzrost ceny, zwykłe prawo popytu i podaży.
    3. Żaden koncern nie przejdzie na seryjną produkcję.
    4. Ogniwa słoneczne wystawione na działanie czynników klimatycznych
    i prędkości, będą miały b. krótki okres użyteczności.
  • arturo1977 22.06.08, 03:44
    1. oni maja ogniwa fotowoltaiczne na dachu. wiec raczej nie z wegla, a
    przynajmkniej nie w calosci, zaleznie od rodzaju zastosowanych ogniew.
    2. akurat w tym przypadku wzrost podazy spowodowalby spadek cen.
    3. alez kolega bredzi :)
    4. jak wyzej. :)
  • tomks2 21.06.08, 13:43
    Czyli jak to w Polsce... Zbudować samochód, który jeździ za darmo jest dużo łatwiej, niż pokonać ogólną niemoc urzędniczą, wynikającą po prostu z lenistwa i olewactwa.
    Kiedy wreszcie urzędnicy (i obywatele!) zrozumieją, że urzędy są po to, i tylko po to, by nam służyć. Nie odwrotnie.
    Wszystkie urzędy, włącznie z rządem i prezydentem.
    Życzę powodzenia studentom.
  • Gość: Toni IP: *.167.216.81.static.h.siw.siwnet.net 21.06.08, 13:59
    Rodzaj napedu nie powinien miec znaczenia, dla bezpieczenstwa jest sprawdzona
    konstrukcja nadwozia, uklad hamulcowy itp. Naturalnie pomiar jakosci spalin,
    "chyba" przejdzie. Nie rozumiem gdzie trudnosc w rejestracji ? Zapraszam do
    rejestracji w Szwecji, powinna trwac okolo godziny, potem juz mozna jezdzic na
    szwedzkich tablicach nawet w Polsce. Prosze o maila do blizszych informacji.
  • kwaczynsky_pan 21.06.08, 14:25
    Brawo! Kwa! Zawsze powtarzam, że na samych ziemniakach i wysoko kwalifikowanych
    teologach nie zbudujemy silnej, stabilnej Polski. Cieszy wiadomość, iż są u nas
    ludzie innowacyjni i wystarczająco przedsiębiorczy, by tę innowacyjność realizować.
  • Gość: asmall IP: *.bu.edu 21.06.08, 15:16
    sprzedadzą pomysł jak niebieski laser za czapkę gruszek ;)
  • Gość: adaś IP: *.uz.zgora.pl 21.06.08, 15:26
    asmall, pomysłu nie da się sprzedać, bo idea samochodów elektrycznych jest znana
    nie od dzisiaj. Więc nie ma powodów do drwin. Po prostu chłopaki się wykazali i
    to jest ważne! Liczy się know how... tu jest klucz do sukcesu
  • Gość: ... IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.06.08, 19:36
    Oczywiście prąd jest ze spalania węgla.
    Samochody na wodór? A skąd wodór? No oczywiście z prądu albo z ropy.

    Czyli zmienia się tylko miejsce wytwarzania zanieczyszczeń, chyba że jest się w
    kraju, jak choćby we Francji, gdzie znaczna część prądu pochodzi z elektrowni
    atomowych (które też niszczą środowisko, ale za to w krajach gdzie się wydobywa
    rudę), albo w kraju, który ma inne możliwości pozyskiwania energii. Jak choćby
    skandynawia, gdzie tereny górzyste pozwalają budować elektrownie wodne.

    Poza tym w Polsce można by produkować tanie paliwa z biomasy, oczywiście gdyby
    nie było to nielegalne. Mam tu na myśli fakt, że jest już rozwinięta technologia
    produkcji olejów opałowych/napędowych na małą skalę, którą mogły by
    wykorzystywać poszczególne gospodarstwa rolne, albo mogły by powstawać
    pojedyncze instalacje we wsiach działające usługowo. Mogłyby, ale przepisy
    czynią to nieopłacalnym - taki rolnik byłby traktowany jak rafineria, musiałby
    spełniać odpowiednie wymagania dla producentów paliw, rozliczać akcyzę itp itd.
  • Gość: swan IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.06.08, 00:54
    > Samochody na wodór? A skąd wodór? No oczywiście z prądu albo z
    > ropy.

    mógłby kolega Wielokropek powiedzieć coś bliższego o tej obecności
    wodoru w prądzie lub ropie? :-)
  • rakunica 23.06.08, 06:35
    Wielokropek mial zapewne na mysli prady morskie lub rzeczne. W ropie tego H
    pewnie tez troche jest.

    :)
  • Gość: swan IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.06.08, 14:19
    jeśli Wielokropek rzeczywiście myślał o prądach morskich lub
    rzecznych to by się nawet zgadzało :-)
    Z tym że niepokoi mnie trochę ten jego pomysł odzyskiwania wodoru z
    ropy bo rzeczywiście; jakieś śladowe ilości wodoru ropa zawiera
    tylko po co się męczyć i pozyskiwać do z tej kopaliny?

    Wielokropek a nie łatwiej niż z ropy będzie zaczerpnąć ten wodór
    wiadrem wprost z jakiejś rzeki czy stawu?

    Przemyśl proszę jeszcze raz ten swój pomysł z ropą :-)
  • Gość: caronen IP: *.ec-lille.fr 23.06.08, 15:27
    Przemysl moze lepiej jeszcze raz swoja drwine. Wodoru nie zaczerpniesz z rzeki
    ani stawu, zaczerpniesz wode a zeby z niej uzyskac wodor potrzeba energii.
    Energii elektrycznej dokladniej. Problem od dawna znany.
  • Gość: GT IP: *.acn.waw.pl 22.06.08, 00:46
    Da rade. Sa strony na ten temat.
  • Gość: asdfg IP: 82.139.41.* 22.06.08, 00:57
    na blureyu oglada troche ludzi filmow teraz japonce beda smigali za free po azji, zrobia honde i beda nam opylac za grube dolce ahh szkda poldek lub fiacisz na prund :) pozdro polak potrafi
  • Gość: Wiesiek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.06.08, 02:23
    Kilka bzdur, pionierem w Polsce jest pan Zbyszek Kopec z Gdańska,
    któruy juz dawno przerobnił nie jeden, a kilka samochodów na
    elektryczne i je pomyślnie zarejestrował. Oprócz niego jest
    przerobiony wartburg , przez innego człowieka i zarejestrowany. Na
    Politechnice gdańskiej juz w zeszłym roku zostało wykonane auto
    elektryczne. Na Uniwersytecie Warmińsko Mazurskim w Olsztynie ,
    studenci przerobili Trabanta. Co do baterii słonecznych na dachu
    tego pojazdu..alez to sciema, tam jest może z 80W, mozna sobie
    podładowa akumulatorek do radia, albo wycieraczek. 99% energii
    czerpią z gniazdka elektrycznego. Wiem wiele na ten temat, bo
    zajmuje sie tym od 3 lat. Buduje pojazd od podstaw z dwoma silnikami
    z USA o mocy maksymalnej 30kW.
  • Gość: gosc IP: *.range81-129.btcentralplus.com 22.06.08, 02:26
    z usa powiadasz... no prosze, jaki ty swiatowy jestes!
  • Gość: Wiesiek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.06.08, 02:27
    Tak, ponieważ w Polsce nie ma takich silników, jest to silnik o
    wadze 15kg na magnesach neodymowych. Kosztuje 525$ sztuka.
  • Gość: Zenek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.06.08, 10:00
    I neostradę w stanach mają?
  • Gość: Vein IP: *.csk.pl 22.06.08, 10:10
    naumiej się czytać, to że zostało kupione w USA to nie znaczy że sam właściciel
    jest w USA, poszukaj sobie na forum.arbiter.pl ....
    Samochód elektryczny to nie problem, problemem są koszta przeróbki, akumulatory
    ołowiowe są ciężkie, ale tanie (6000 zł) do tego silnik elektryczny (2000 zł
    ETEK-R, dwa takie wykorzystać ma zamiar kolega 3 posty wyżej) i kontroler (3000)
    ładowarka (też koło 1000 zł) i masa pierdół, w sumie koszt przerobienia zamyka
    się w 15k pln razem z rejestracją. Niestety ilość cykli akumulatorów jest mała,
    a koszt akumulatorw litowo-polimerowych (są o niebo lżejsze, mają więcej cykli)
    to 32000 zł :(
  • power_mac 22.06.08, 03:30
    Kłopoty, które powstają już na samym początku sugerują, że "mafia
    paliwowa" a raczej lobby "energetyczne", które żyje z
    konwencjonalnych samochodów zrobi wszystko, by taki pomysł
    storpedować, może nawet wykraść prototyp! Ale jesteśmy w UE, więc
    może należałoby szybko poszukać w innym kraju producenta od "A"
    do "Z", a energoestabliszment niech zajeździ swojego donkey...
  • Gość: zet IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.06.08, 07:25
    pewnie ot jest juz dawno wszystko opatentowane 30 lat temu.
  • Gość: Franek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.06.08, 10:06
    j/t
  • Gość: azm2 IP: 85.222.86.* 23.06.08, 00:49
    ""mafia paliwowa" a raczej lobby "energetyczne", które żyje z
    konwencjonalnych samochodów zrobi wszystko, by taki pomysł
    storpedować, może nawet wykraść prototyp!"

    Wykradną prototyp i dyskietkę, na której są zapamiętane plany konstrukcyjne
    super samochodu elektrycznego. A wtedy nikt nie będzie miał pojęcia, jak
    zbudować drugi egzemplarz. Tragedia, jak w filmie dla dzieci.
    Piszesz poważnie czy żartujesz? ;-)
  • Gość: 3p IP: *.dhcp-ripwave.irishbroadband.ie 23.06.08, 13:06
    dyskietkę powiadasz? :D
  • arturo1977 22.06.08, 03:47
    1. oni maja ogniwa fotowoltaiczne na dachu. wiec raczej nie z wegla, a
    przynajmniej nie w calosci, zaleznie od rodzaju zastosowanych ogniew.
    2. akurat w tym przypadku wzrost podazy spowodowalby spadek cen.
    3. alez kolega bredzi :)
    4. jak wyzej. :)
  • Gość: badiu IP: *.186.13.020.vip-net.pl 22.06.08, 07:48
    Polska jest krajem głupoty dziennikarskiej i to widać a szczególnie
    z bębnieniem i głupimi komentarzami . Jeżeli to jest nauka to
    rzeczywiście należy więcej profesorów belwederskich, habilitacji do
    kwadratu, i niebotyczne pensje dla nich.Podane dane są wyssane z
    palca i niczym nie uzasadnione ale taki jest poziom nauki w Polsce i
    bez dotacji by się nie utrzmali.
    Po pierwsze wcale nie nowośc odnośnie samochodu napędzanego energią
    z ogniw słonecznych . W Australii od dawien dawna wyścigi takich
    samochodów się odbywają.
    Po drugie powierzchnia tych ogniw jest tylko do małego
    podładowywania akumulatora i tylko w południe latem kiedy świeci
    słońce prostopadle na dach a nie w okresie całego roku szczególnie
    w odniesieniu do poruszania sie po mieście.
    Po trzecie trochę rozsądku i nie róbcie wody z mózgu czytelnikom/
  • Gość: arik IP: *.internetdsl.tpnet.pl 22.06.08, 10:34
    Polska to kraj kompleksów na skalę światową. Do tego należy dołożyć totalną ignorancję techniczną polskiego społeczeństwa, spowodowaną między innymi:

    > Jeżeli to jest nauka to rzeczywiście należy więcej profesorów
    > belwederskich, habilitacji do kwadratu, i niebotyczne pensje dla
    > nich

    Projekt napędu elektrycznego (bo przecież nie samochodu)zrealizowany przez studentów należy traktować wyłącznie jako pewnego rodzaju przygodę intelektualną młodych ludzi, którym się "coś chciało". I tutaj należą się brawa, i to jest ich wielki sukces!

    Natomiast wiara w sens komercyjny tego projektu, świadczy o tym, że lokalni dzennikarze i wypowiadający się na tym forum traktują naukowców pracujących w znanych koncernach samochodowych (np. Toyota) jako idiotów. Dziesiątki lat badań, ogromne budżety i co? Jakiś marny erzac napędu elektrycznego - napęd hybrydowy.
  • Gość: saD IP: *.internetdsl.tpnet.pl 22.06.08, 08:13
    a co myslisz ze twoj maluch w fazie poczatkowej kosztowal grosze?? albo twoj
    komputer???? chyba od czegos trzeba zaczac, by moc to rozwiajac i krok po kroku
    obnizac cene.
  • Gość: kierowca IP: *.tpnet.pl 22.06.08, 08:55
    samochodów zasilanych energią słoneczną lub jakimś łatwodostępnym tanim paliwem.
    Przecież te darmozjady żyją z olbrzymich podatków pobieranych w cenie
    benzyny/oleju napędowego. Może zbyt inteligentni nie są, ale nie pozwolą odciąć
    gałęzi na której siedzą.
  • tovijan 22.06.08, 09:23
    Z tego co wiem to są nowe autka o napędzie hybrydowym.. Mam nadzieję ze doczekam
    czasów kiedy nie będziemy wspomagać mafii paliwowych..
  • tovijan 22.06.08, 09:26
    A tak btw ilość samochodów w mieście jest dowodem jacy próżni są ludzie.. :]
    Śmieję się z tych stojących w korkach kiedy nie mają z rowerem szans ;)
  • tsoprano 22.06.08, 09:30
  • mihaua 22.06.08, 09:38
    rejestrowania zmiany jednostki napędowej-problemem może być jedynie ew.
    większa masa a co się z tym wiąże przebudowa układu hamulcowego-ale raczej po
    tym czego studenci dokonali to już nie będzie problem. pozdrawiam z
    gratulacjami. i żeby to był początek końca rządów szejków na tym świecie...
  • camel_3d 22.06.08, 09:44
    co roku w australii odbywaja sie zywody aut napedzanych energia sloneczna..od
    kilku lat...
  • Gość: pajacu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.06.08, 19:00
    To wez takie cos skonstruuj.
  • Gość: skonstruowane IP: *.aster.pl 22.06.08, 22:32
    ekorowery - Japonia, taiwai i Chiny, a takze Rzym
    www.gigawat.net.pl/article/articleview/293/1/34/
    Międzynarodowa Federacja Pojazdów Słonecznych (ISF)
  • Gość: skonstruowane IP: *.aster.pl 22.06.08, 22:41
    ekorowery - Japonia, taiwai i Chiny, a takze Rzym
    www.gigawat.net.pl/article/articleview/293/1/34/
    Międzynarodowa Federacja Pojazdów Słonecznych (ISF) i wyscigi podobnych pojazdow
    w Adelaida - Allice Springs

    Matt's Solar Car Page

    skonstruowany trochę ponad 10 lat temu w Danii
    Connector 2001
    www.most.org.pl/pipermail/eko-news/2007-June/000467.html
    a tu masz mala kolekcje:
    www.ekoauto.host.sk/fotki01.htm

    wiec nie wciskaj mi kolego, ze ci goscie odkryli koło.
    Bo tak sie sklada, ze glupi lud wszystko kupi, a GW wciska mu rozne bzdury w
    temacie nowosci, ktore tak na prawde odkryte zostaly kilkadziesiat lat temu. A z
    uwagi, ze szkolnictwo w Polsce stoi ledwo powyzej dna, stad ludzie zamiast
    uzywac glow i sprawdzic w www, bibliotece, prasie fachowej (...) czy tego juz
    nie bylo, wierza jakiemus oszolomowi-pismakowi i sa swiecie przekonani, ze g.wno
    ktore im podaja codziennie w mediach jest kotletem schabowym prosto zdjetym z
    patelni.
  • Gość: BartekP IP: *.cust.o2.ie 23.06.08, 00:35
    Racja. Samochody czy szerzej pojazdy z napędem elektrycznym czy solarnym są konstruowana na świecie od wielu lat. Jak rozumiem baterie słoneczne mają być w zamierzeniu głównym źródłem zasialnia tego samochodu. To chyba tylko możliwe w Afryce. Ciekawe czy owe 3-złotowe doładowanie starczy też na 100 km w pochmurny dzień? Nie mówiąc już o jeździe wieczorem czy w nocy...
    Projekt można traktować jako ciekawą zabawkę którą można zrobić w ramach pracy magisterskiej. Rozwodzenie się nad możliwościami szerszego wykorzystania tego typu pojazdu należy włożyć między bajki. Brakuje np istotnej informacji - ile trwa doładowanie z owe gniazdka?
  • Gość: pajacu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.06.08, 21:39
    A czy ktokolwiek negowal, ze to juz istnieje? Nie po prostu skontruowali to
    mlodzi studenci nie budujac przy tym czegos nowego ale uzywajac 17 letniego
    auta, to jest warte zauwazenia. Oprocz tego ci mlodzi ludzie sa pierwszymi
    Polakami, ktorzy owe auto skonstruowali. Aha jak jestes taki dokladny to
    przedzwon do nich i powiedz, ze samochody na ogniwa wodorowe tez juz sa, co sie
    beda meczyc.
  • Gość: ziutek IP: *.ztpnet.pl 23.06.08, 21:45
    > auta, to jest warte zauwazenia. Oprocz tego ci mlodzi ludzie sa pierwszymi
    > Polakami, ktorzy owe auto skonstruowali. Aha jak jestes taki dokladny to

    Nie sa pierwszymi Polakami. Co nie zmienia faktu, ze autko warte jest zauwazenia.
  • patman 22.06.08, 09:50
    Nie ma silnika spalinowego, więc nie da się nałożyć akcyzy w odpowiedniej wysokości - dlatego tego typu konstrukcje będą urzędowo zwalczane przez państwo.

    --
    Nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne
  • acs-13 22.06.08, 09:57
    Samochod napedzane bateriami slonecznymi widzialem na targach w
    Salonikach jakies 25 lat temu..
    W koncu buraki z pomrocznej zaczna wymysac cos swojego czy dalej
    beda jechaly swymi krzywymi ryjami po czudzych wynalazkach ?

    I wciskac ludzia jakich maja wspanialomyslnych studentow czy innych
    magikow.
  • Gość: wik IP: 89.174.23.* 22.06.08, 10:11
    Jest jeden minus Państwo nie zarobi na akcyzie , Vacie , opłacie paliwowej wiec
    beda mieli same klody pod nogami
  • speedy13 22.06.08, 10:12
    Hej

    patman napisał:

    > Nie ma silnika spalinowego, więc nie da się nałożyć akcyzy w
    odpowiedniej wysok
    > ości -

    Od razu widać jak się świetnie znasz na podatkach. Przecież energia
    elektryczna także jest obłożona podatkiem akcyzowym, więc skoro
    samochód wymaga ładowania z gniazdka to i akcyzę się oczywiście
    przez to płaci.

    --
    Pozdrawiam
    Speedy
  • patman 23.06.08, 07:40
    speedy13 napisał:
    > Od razu widać jak się świetnie znasz na podatkach. Przecież energia
    > elektryczna także jest obłożona podatkiem akcyzowym, więc skoro
    > samochód wymaga ładowania z gniazdka to i akcyzę się oczywiście
    > przez to płaci.


    Gdzie napisałem, że na prąd nie ma akcyzy? Napisałem, że nie da się obłożyć
    energii elektrycznej akcyzą w odpowiedniej, w domyśle ironicznie - gigantycznej
    wysokości, tak jak to ma miejsce w przypadku paliw płynnych. No, chyba, że
    władza ludowa jednak dołoży 50 gr za kWh, ale wtedy wyniesionoby rząd na butach.
    --
    Nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne
  • speedy13 30.06.08, 16:01
    Hej

    patman napisał:

    >
    > Gdzie napisałem, że na prąd nie ma akcyzy? Napisałem, że nie da
    się obłożyć
    > energii elektrycznej akcyzą w odpowiedniej, w domyśle ironicznie -
    gigantycznej
    > wysokości, tak jak to ma miejsce w przypadku paliw płynnych. No,
    chyba, że
    > władza ludowa jednak dołoży 50 gr za kWh, ale wtedy wyniesionoby
    rząd na butach
    > .

    Masz rację - qrde nie wiedziałem że to jest aż taka różnica,
    zrobiłem sobie kilka obliczeń na szybko no i faktycznie...

    Opłacalność jeżdżenia na prądzie w ruchu miejskim jest taka bardziej
    przytłaczająca. Jeszcze trochę droższa benzyna, jeszcze trochę
    tańsze samochody elektryczne i wygoda użytkowania samochodu
    spalinowego może przegrać z ekonomią samochodu elektrycznego.

    Wyobraźmy sobie Fiata Seicento - tak się składa że stnieje on
    również w wersji elektrycznej, chociaż chyba nie ma jej w sprzedaży.
    Wyobraźmy sobie że codziennie przejeżdżamy przeciętnie 50 km (z domu
    do pracy i z powrotem, plus zakupy plus od czasu do czasu na działkę
    pod miastem) a dojazdy zajmują nam godzinę (czyli średnia prędkość
    50 km/h).
    Zwykły spalinowy Seicento wg strony AutoMotoCentrum zużywa w ruchu
    mieszanym (miejskim i pozamiejskim) od 6 do 7,7 l/100 km, przyjmijmy
    dla ułatwienia 7 litrów/100 km. Nasz codzienny średni kurs zużyje
    więc 3,5 l benzyny. Przy obecnej cenie (przyjmijmy 4,75 zł za litr)
    cena jej wyniesie 16,63 zł. Akcyza na benzynę to 1,56 zł za litr
    więc państwo ściągnie z tego 5,46 zł dziennie.
    Elektryczny Seicento ma silnik o mocy max. 30 kW i trwałej 15 kW.
    Ponieważ rozwija max. 100 km/h, można chyba przyjąć że przy średniej
    50 km/h będzie pracował z mocą bliską tej trwałej. Godzina jazdy
    pochłonie więc 15 kWh. Przy obecnej cenie prądu u mojego
    dystrybutora to jest jeśli się nie mylę w całodziennej taryfie G11
    ok. 0,30 zł/kWh, cena takiej ilości energii to zaledwie 4,50 zł. De
    facto jednak użytkownik samochodu elektrycznego pewnie wybrałby
    taryfę G12 w której w dzień opłaty są nieco większe za to w nocy
    znacznie mniejsze, tak by w nocy właśnie podładowywać sobie
    samochód. U mnie jeśli się nie mylę to jest ok. 0,17 zł za 1 kWh
    czyli załadowanie 15 kWh kosztowałoby 2,55 zł. Tak czy inaczej
    akcyza za prąd to obecnie ok. 0,02 zł/kWh czyli państwo z ceny 15
    kWh zabrałoby sobie ok. 0,30 zł tylko.
    Reasumując koszt energii potrzebnej do przejechania 50 km samochodem
    elektrycznym to zaledwie ok. 15-27% kosztu benzyny zużytej przez
    samochód spalinowy, ale akcyza pobrana przy tym przez państwo za
    elektryczność to zaledwie niecałe 6% akcyzy pobranej za benzynę.

    Oczywiście póki co samochody elektryczne mają wiele minusów. Są
    znacznie droższe przede wszystki z uwagi na cenę akumulatorów
    (aczkolwiek ceny tego Seicento nie znam i nawet nie wiem czy w ogóle
    będzie on sprzedawany czy to tylko taki prototyp do testów
    bardziej). Trwałość akumulatorów tego auta to około 600 cykli
    ładowania, co wg wyliczeń Fiata odpowiada przejechaniu ok. 54 tys.
    km. Trwałość układu napędowego z silnikiem spalinowym trudno mi
    dokładnie określić ale na pewno jest to kilkakrotnie więcej km do
    przejechania. Seicento elektr. może przejechać max. 90 km na jednym
    załadowaniu akumulatorów. Dla porównania zwykły Seicento z 35 l
    zbiornikiem paliwa, zużywając średnio 7 l/100 km zatankowany do
    pełna mógłby przejechać ok. 500 km.

    --
    Pozdrawiam
    Speedy
  • Gość: al IP: *.walbrzych.dialog.net.pl 23.06.08, 11:37
    Dokładnie to samo pomyślałem, samochód jest z założenia antypaństwowy.
    Numer nie przejdzie...
  • bobber_666 22.06.08, 10:28
    Gratulacje! Student przyszłością narodu!
    Teraz tylko zróbcie estetycznie wyglądający motocykl z ekosilnikiem i swiat
    jest Wasz!
  • Gość: beno IP: *.proxy.aol.com 22.06.08, 10:43
    tam ,na przyklad na tzw.kurzzeitkennzeichen(tymczasowa rejestracja
    niemiecka ,wazna tez w polsce,dostaje sie wtedy dodatkowo tzw.
    zielona karte ubezpieczeniowa na pl),nie potrzeba ani pojazdu
    pokazywac,ani zadnych badan technicznych robic,wykupujesz
    rejestracje i jezdzisz,jedynym minusem jest to ze jest to czasowa
    rejestracja,ale ktora mozna kilkakrotnie powtarzac...
  • karol9968 22.06.08, 10:44

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka