Booking.com - UWAGA!!!!

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dość często korzystałem z tego serwisu i zawsze potwierdzałem rezerwację kartą kredytową. Ostatnio osoba na recepcji w hotelu pokazała mi kopię dokumentu jaki otrzymała od Booking.com w związku z moją rezerwacją i w tym momencie włosy stanęły mi dęba głowie.
    Na tym wydruku były wszystkie dane mojej karty kredytowej!!!! Łącznie z KODEM CVV. Recepcjonista miał całą teczkę takich potwierdzeń rezerwacji z numerami kart kredytowych klientów z ostatnich kilku lat (parę dobrych setek) i trzymał te dokumenty spokojnie w biurku do którego każdy ma dostęp (jak się bardziej postara). W ten sposób ktoś nieuczciwy może stać się posiadaczem setek numerów kart kredytowych i do woli może sobie robić zakupy przez internet na czyjś koszt. Wygląda na to że Booking.com nie dba zupełnie o bezpieczeństwo danych kart kredytowych jakie im podajemy.
    Jak tylko wróciłem do Polski natychmiast zastrzegłem moją kartę kredytową. Tym co korzystali z usług Booking.com też to radzę.
    Ktoś wie gdzie można takie zaniedbanie zgłosić?
    • IP: *.play-internet.pl

      Gość: Dobra rada 06.10.11, 21:25 Odpowiedz
      zanim dokonasz rezerwacji na jakimkolwiek portalu internetowym zapoznaj się za zasadami działalności. dane karty kredytowej muszą być przesłane do hotelu aby hotel miała możliwość zabezpieczenia rezerwacji. na stronie jest informacja iż hotel zastrzega sobie prawo pre-autoryzacji karty kredytowej , czyli logiczne jest że musi posiadać dane bo jak inaczej mógłby to zrobić????!!!. dodatkowo w celu zabezpieczenia danych potwierdzenia rezerwacji są wysyłane faksem a nie mailem. a to że hotel źle te dane przechowuje jest winą tylko i wyłącznie hotelu i do niego powinny być kierowane tego typu skargi!! każdy kto choć odrobinę wie jak funkcjonują hotele na całym świecie wie że do takich danych ma dostęp conajmniej kilkanaście osób z personelu hotelu i w większości przypadków takie dane znajdują się w jakimś folderze/ teczce na każdej recepcji!!!
      • 08.06.12, 08:56 Odpowiedz
        Zgadza się......numery kart są podawane do hoteli....ja też wielokrotnie korzystałem z Booking.com i zawsze bez obaw.

        --
        www.supertanielatanie.pl
        • IP: *.adsl.inetia.pl

          Gość: Piotrek 27.06.12, 19:26 Odpowiedz
          cześć, mam pytanie, czy macie może jakiś kontakt telefoniczny do serwisu booking.com? mam problem, ponieważ hotel obciążył moją kartę kredytową po opuszczeniu hotelu, niesłusznie oczywiście, ponieważ była to kwota za anulowanie rezerwacji, a rezerwacja nie była anulowana, ponieważ przebywałem w tym hotelu i za niego zapłaciłem, na co mam dowód w postaci wyciągu z banku i faktury z hotelu. co zrobić w takiej sytuacji?
          • 27.06.12, 20:41 Odpowiedz
            Nie denerwować się, bo sytuacja absolutnie do rozwiązania. Moim zdaniem najpierw należałoby zadzwonić lub napisać e-maila do hotelu. Zazwyczaj to pozwala na sprostowanie pomyłki przez hotel. Jeśli zaprą się to dobrze jest tą samą korespondencję posłać mailem na booking.com do Biura Obsługi. Adres wyskakuje na druku potwierdzenia rezerwacji, jeśli go masz na swojej poczcie. Jeśli nie to na mojej rezerwacji znalazłam numery tel: 08001213175 lub +442033202609 lub na końcu (2613). Trzeba do telefonowania mieć przygotowany numer rezerwacji.
            A przede wszystkim zwróć uwagę, czy twoja karta ma zaksięgowaną płatność z hotelu czy jest to tylko blokada kwoty. Taka blokada jest wprowadzana czasem przez hotel i ona może trwać nawet 8 dni. Ale ona potem znika i nie zmienia salda karty.
          • IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

            Gość: pp 01.07.12, 01:10 Odpowiedz
            Rozwiązanie jest prostsze niż myślisz. Występujesz o wszczęcie procedury reklamacyjnej Visa/Mastercard Cashback do swojego banku. Bank MUSI tę procedurę wszcząć, zobowiązał się do tego otrzymując prawo do wydawania kart danej sieci. Dostaniesz formularz, wypełnisz i po krótkim czasie zobaczysz z powrotem na koncie swoje pieniądze. Resztę znajdziesz szukając słów kluczowych podanych wyżej. Poczekaj z tym do dwóch tygodni, bo
            może być tak, że hotel zablokował na karcie tylko należność za rezerwację i blokada zostanie zdjęta po kilkunastu dniach automatycznie (najczęściej po 2 tygodniach). Zapytaj w swoim banku, czy to jest blokada, czy sfinalizowana transakcja. To jest powszechna praktyka w niektórych sieciach.

            Może być też tak, że hotel sobie ściągnął z karty opłatę za coś, a to zagubiony szlafrok, a to zapomniane braki w karku, a to rozmowy telefoniczne czy pay-tv.

            Wszystko wyjdzie albo w trakcie reklamacji, albo po zniknięciu blokady.
            • 20.06.13, 13:34 Odpowiedz
              Tak dobrze jesli jest jakies wyjscie,zeby jakis problem rozwiazac.Ja z kolei mam inny problem.Ostatnio bukowalam kilka hoteli na booking.com oczywiscie z podaniem danych swojej karty kredytowej.Ale tak sie zlozylo ze musialam odwolac jedna rezerwacje z powodu zmiany planow.Do terminu mojego zatrzymania sie tam pozostal jeszcze miesiacwiec spokojnie moze ktos inny zabukowac to zwolnione przeze mnie miejsce a do tego bukowalam z opcja darmowego anulowania rezerwacji a hotel Sunset wBlackpool i tak sobie pobral jakies pieniadze z mojego konta.W tym wypadku to wina hotelu ale gdzie skarzyc?I jak mozna bezpecznie rezerwowac gdy nie wiesz kto zechce skorzystac i uzyc twojej kartyj jak mu sie podoba?Najgorsze jest to,ze wlasnie wczoraj Hotel Morina w Turcji,o ktorym nigdy wczesniej nie slyszalam i nigdy nie szukalam ani nie bukowalam jakiegokolwiek hotelu w Turcji sciagnal sobie pieniadze z mojego konta.Co prawda nieduzo i wiele osob nie zwrociloby na to uwagi,ale jesli sciagna nawt niewielkie pieniadze od miliona osob to bedzie mnostwo pieniedzy,ktore dostana za nic.Do tego jeszcze musialam zaplacic dodatkowo za zagraniczna transakcje.Powinni byc za to ukarani.I nawet nie ma jak i gdzie zlozyc na to skargi.Poki co zablokowalam swoja karte.Dlaczego nie mozna byc bezpiecznym korzystajac z internetowych serwisow gdy nie mozna nic zrobic bez podawania swoich danych?Czy ciagle musi dochodzic nowy problem ze zeby go rozwiazac to niewiadomo do kogo sie zwracac.Uczulam wiec ze jest tak latwo jak sie nam wydaje,trudno jest znalezc winnego.Jestem zla ze musze poswiecac czas i nerwy na cos co nie powinno wogole miec miejsca.Tylko skad ten hotel mial moje dane?
              • IP: *.dynamic.chello.pl

                Gość: kasia 20.06.13, 15:27 Odpowiedz
                Sprawdź, czy ten pierwszy hotel zrobił blokadę czy obciążył kartę. Na miesiąc przed terminem przyjazdu raczej nie wykonują żadnych operacji. Typowa blokada znika po 8 dniach.
                Sprawa z drugim hotelem jest bardziej tajemnicza. Dobrze jest zadzwonić do swojego banku na info linię od kart. W moim banku twierdzą, że operacje na kartach są nadzorowane.
                Myślę, że udzielą konkretnej rady co robić.
    • IP: *.dynamic.gprs.plus.pl

      Gość: zakladka 06.08.13, 22:49 Odpowiedz
      Witam,
      Byłam na polski wybrzeżu ostatnio. Pierwszy raz od lat. Jestem jeszcze w szoku i dlatego pisze, aby ostrzec. Są przepiękne miejsca, miłe hotele i gościńce. I inne całkowicie i bezwzględnie do eliminacji z trasy podróży. Chcę ostrzec tych, którzy zwykle rezerwują hotele przez booking zagranicą i są zadowoleni. W Polsce działają inne reguły. Ostrzegam przed Villa Madre Golf & Family w Wisełce. Cena od 250 do 400 za noc, oceny wyśmienite (ale tylko z ponad 20 opinii). Nie jest to hotel, ale pokoje nad barem. W pokoju nie ma balkonu, tarasu, okno na wysokości barków dorosłego człowieka. Rzeczywiście dwa pokoje, ale do drugiego wejście po drabinie (niemalże) - niemożliwe do wejścia z dzićmi i dużym psem (łazienka na dole, łóżka na górze). Widok z okna na eternit pokrywający dachy gofrarni, lodzialni i smażalni. Parkin niestrzeżony w pewnej odległości. Aby go znależć trzeba wiedzieć gdzie szukać. Nie szukajcie czajnika i innych udogodnień. Zapach baru wszechobecny. Morze w odległości 1 km, obsługa obrażona. I tyle.

      W Ustce za taką sama cenę willa z XIX wielu z wielkimi pokojami, starymi meblami, smacznym śniadankiem, przemiłą obsługą w pobliżu morza.

      Pozdrawiam podróżników.
      • 08.08.13, 17:37 Odpowiedz
        Czy przed rezerwacja nie mozesz sprawdzic co chcesz rezerwowac ?
        maps.google.pl daje ci taka mozliwosc, adres hotelu i ich strony tez daja taka mozliwosc.
        Ja zawsze przed rezerwacja sprawdzam na ile sie to da, polozenie i wyglad danego obiektu a o ile sie to nie da, szukam innego. Jeszcze nigdy sie nie zawiodlem. Opinie innych wazne ale to drugorzedna sprawa. Najbardziej ufam sobiem i wlasnym oczom.
        • IP: *.dynamic.chello.pl

          Gość: basia 09.08.13, 07:48 Odpowiedz
          Booking.com odpowiada za system rezerwacji. Opinie pochodzą od osób, które były w hotelu za pośrednictwem booking. Nie wiadomo dlaczego ludzie kłamią. Dobrze jest oczywiście sprawdzić opinie o hotelu w różnych miejscach.
          • IP: *.internetdsl.tpnet.pl

            Gość: tom 09.08.13, 10:20 Odpowiedz
            Radził bym nie kierować się tylko opiniami o hotelu. Opinie klientów o hotelu umieszczone w booking są bowiem cenzurowane. Sam nie mogłem w to uwierzyć, ale to prawda. Byłem we wrześniu 2012 ubiegłego roku w grupie 10 osobowej w hotelu na wybrzeżu toskańskim koło LIVORNO we Włoszech. Hotel godny polecenia ale mieliśmy pecha, ponieważ w tym samym czasie odbywał się tam zlot jakichś świrów bodajże "Czarne owce". Osobnicy Ci przechadzali się licznie po całym kompleksie w twarzy ponabijane ćwieki w uszach kołki drewniane wygląd jak ze STAR TREKA. Najgorsze było jednak, że w tym kopleksie wypoczynkowym na zewnątrz zadawali sobie ból wieszając się za skórę w kilku miejscach i całymi dniami zawieszeni na sosnach w obrębie hotelu bujali się na linach a inne świry to filmowały. Napisałem o tym komentarz na booking, który nie został jednak opublikowany. Notabene hotel nad samym morzem reklamował się jako wymarzone miejsce do wypoczynku z dziećmi a proszę mi wierzyć, że dorosłe osoby z mojej grupy bały się po nim chodzić samotnie z uwagi na to towarzystwo.
            Widząc, że booking nie umieścił mojej opinii napisałem do nich e-maila ze skargą i zarzutem, że cenzurują opinie, co może wprowadzać w błąd i zepsuć tym samym urlop rezerwującym. Jedyny efekt to zadzwonił z zagranicy jakiś Pan zaprzeczając, że cenzurują opinie o hotelu, który rezerwowałem za ich pośrednictwem i obiecując, że moja opinia się ukarze. Proszę wierzyć do dnia dzisiejszego jej nie opublikowali.
            W chwili obecnej dziękują mi za "współpracę" zaśmiecając codziennie skrzynkę e-mail swoim spamem (nawet straszenie ich sądem nie pomaga).
            Zraziłem się tym samym do booking choć musze przyznać, że wcześniej wielokrotnie rezerwowałem hotele w Europie za ich pośrednictwem i wszystko było ok.
      • IP: *.play-internet.pl

        Gość: tikitaki 26.02.14, 19:45 Odpowiedz
        oj no to nie fajna przygoda, ale ja powiem, że się raczej nie sparzyłam, jak pojechałam tak trochę w ciemno do jakiegoś miejsca. Ale na pewno lepiej jak nam ktoś poleci odpowiednie miejsce, do moich ulubionych i sprawdzonych należy ten hotel www.rthotels.com.pl/hotele/rt-regent.html bardzo dobrze się tam czuję.
    • 20.12.13, 11:07 Odpowiedz
      Dzięn dobry państwu jak zaczynam czytać te wszystkie opinie o BOOKING COM to niemoge uwieżyć w to wszystko . Ja z moją rodziną przez internet i w hotelu płaciłem kartą i gotówka .Wróciliśmy już do polski i poszliśmy do banku i okazało sie że mamy puste konto.Uważajcie państwo za hotel zapłaciłem 2 razy . i mamy dalszą rezerwacje na hotel bez naszej wiedzy. Poinforowaliśmy już razem z kierownikiem banku policje w londynie o przestępstwie. Policja oświadczyła że zajmnie się tą sprawą i poiformują nas. Ale to nie jest pierwsze takie oszustwo tej firmy booking.com i hotelu easy hotel london .Więc jak państwo możecie to swoje konta w banku i płatności wykonujcie tylko gotówką .
      • 02.01.14, 11:46 Odpowiedz
        barni605 napisał(a):

        Sorry, ze pytam ale jestes pewien, ze na tym koncie cos miales ? Po pobycie w hotelu masz puste konto. Nie osmieszaj sie. Napewno nie spales w apartamencie za kilka tysiecy euro/noc.
        Booking.com to tylko i wylacznie posrednik i nie ma zadnego interesu oszukiwac, czytaj okradac swoich klientow.
        Korzystam bardzo czesto z booking.com i jeszcze nigdy nic zlego mi sie nie przytrafilo. Wrecz odwrotnie. Kiedys przez pomylke zarezerwowalem nie ten termin i bez najmniejszego problemu go zmienilem z zyczeniem od booking milego pobytu. Platnosci sa rozne. Czasami placi sie z gory, czasami karta czasami gotowka w hotelu ale to nie zalezy od booking.com a od hotelu.
        Booking. com to solidna firma. Tzw. placenie karta nie jest zaplata dla booking.com a li tylko gwarancja, ze po pobycie hotel sciagnie ci z tego konta za pobyt w ich hotelu.
        • IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

          Gość: ck 13.01.14, 19:21 Odpowiedz
          Mnie się zdarzyła kradzież pieniędzy z mojej karty w dniu, w którym zameldowałem się w hotelu w Austrii przez Booking. Ktoś sobie jakieś usługi internetowe kupił za ok. 200 euro. Zareklamowałem w banku, reklamację uznano. Visa chargeback na standardowym formularzu, który dostałem pocztą z banku. Całość trwała ok. miesiąca, wstępnie uznano mi konto reklamowaną kwotą już w momencie zgłoszenia reklamacji. Nie mam zastrzeżeń.

          Problem z polityką booking.com jest taki, że przekazują hotelowi wszystkie dane karty, nawet jeśli płacę w hotelu. W recepcji ktoś te dane sobie ze strony booking teoretycznie pobiera dopiero w razie potrzeby wyegzekwowania opłaty np. w razie niepojawienia się w hotelu. To jest OK, tak to działa. Ale w momencie, kiedy jakiś palant w recepcji drukuje sobie moje wszystkie dane łącznie z danymi karty i te dane leżą gdzieś na stercie papierzysk, które może podejrzeć każdy - kolejne zmiany w recepcji, sprzątaczka, listonosz, inni goście - to już nie jest w porządku. Przypuszczam, że to tak wyglądało.

          Dlatego też uważam, że booking powinien odkrywać te dane dopiero przy konieczności obciążenia karty.
    • 22.12.13, 14:29 Odpowiedz
      super ze dzielisz sie takimi doswiadczeniami! dziekujemy bo czesto korzystamy z booking.com a to wyjatkowe zaniedbanie/naduzycie!

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.