Dodaj do ulubionych

UWAGA na złodziejskie praktyki T-Mobile!

06.07.16, 11:39
UWAGA na złodziejskie praktyki T-Mobile!
Bo jak nazwać inaczej wymuszanie - przez blokowanie przeniesienia numeru - opłacania abonamentu przez kolejny, 25-ty miesiąc po wygaśnięciu umowy zawartej na 24 m-ce? Taka umowa, wobec wyrażenia woli niekontynuowania jej dalej jako umowy na czas nieoznaczony, oczywiście wygasa w dniu, w którym upływa te 24 m-ce; datę tę określa umowa. W T-Mobile taka umowa zmartwychwstaje - z mocą do ostatniego dnia okresu rozliczeniowego. W moim przypadku umowy obowiązywały do 26 czerwca i w tym dniu wygasły a że okres rozliczeniowy obejmuje czas od 25 czerwca do 24 lipca - T-Mobile blokuje przeniesienie numerów do 25 lipca i uważa za prawidłowe obciążenie mnie abonamentem za lipiec.
W tej szacownej (tfu) firmie nie odróżniają rozwiązania umowy od wygaśnięcia umowy ani wypowiedzenia (niezbędnego dla rozwiązania umowy; skutek to wygaśnięcie) od oświadczenia woli niekontynuowania umowy zawartej na czas oznaczony (brak skutkuje automatycznym przedłużeniem umowy na czas nieoznaczony a jego złożenie w terminie powoduje automatyczne wygaśnięcie umowy; uwaga: w myśl RŚUT po wygaśnięciu umowy w takich wypadkach T-Mobile MOŻE a nie musi zaniechać świadczenia usług!!! Więc jeśli je świadczy, to nie może się skutecznie domagać zapłaty za nie).
Wszystkim, od których w ten sposób wyłudzono nienależne T-Mobile pieniądze (opłaty za abonament i usługi po wygaśnięciu umowy) radzę zażądać zwrotu pieniędzy. W razie odmowy należy skierować sprawę do jednej z instytucji ochrony konsumenta - albo zlecić sprawę adwokatowi (T-Mobile i tak będzie musiała za to zapłacić). Chętnie odpowiem na pytania i wyjaśnię wątpliwości.
Edytor zaawansowany
  • 06.07.16, 16:49
    Radze nauczyć się czytać umowy przed podpisaniem zamiast wylewania swoich szali w internecie. A opisana sytuacja to standardowa sytuacja u wszystkich operatorów. Pozdrawiam
  • 06.07.16, 20:56
    Wielce szanowny cbc213, nie wystarczy umieć czytać - trzeba jeszcze rozumieć czytane. Jest to trudne, zwłaszcza gdy się nie zna i nie rozumie pojęć którymi operuje czytany tekst. Proponuję zacząć od poznania i zrozumienia znaczenia pojęcia "umowa na czas oznaczony", potem "rozwiązanie umowy" oraz "wygaśnięcie umowy". Następnie proszę spróbować dowiedzieć się, jest potrzebne dla rozwiązania umowy a co dla wygaśnięcia umowy. Jeśli uda się panu coś z tego pojąć - proszę dokładnie przeczytać umowę oraz RŚUT. Aby ułatwić panu życie wskazuję miejsce w RŚUT: paragraf 17 ust. 1 i pkt 1.4 w tym ustępie oraz ustęp 2.
    Gdyby czytał pan ze zrozumieniem to co napisałem - nie przypisywałby pan mnie, że wylewam żale. ja z T-Mobile sobie poradzę
  • 07.07.16, 10:56
    Takie sprawy jak rozwiązywanie zawieranej umowy czy wygaśniecie jej to podstawowe sprawy, o które się pyta przed jej podpisaniem. U żadnego operatora sieci komórkowych czy internetowych umowa nie wygasa tylko automatycznie się przedłuża, więc dalej nie rozumiem oburzenia i wyzywania kogokolwiek od złodziei. ...
  • 07.07.16, 16:15
    Do cbc213 Wygląda na to, że zwyczajnie nie widział pan ani T-Mobilowej umów ani ich RŚUT. Pierwsze zajmują się wygasaniem umów w związku z rozwiązaniem (wypowiedzenie, okres wypowiedzenia, termin w którym wypowiedzenie staje się skuteczne i tu właśnie jest mowa o ostatnim dniu okresu rozliczeniowego). RŚUT zajmuje się wygasaniem umów niezwiązanych z ich rozwiązaniem. Tu - obok wygaśniecia na skutek śmierci abonenta - jest jasne jak słońce stwierdzenie, że umowa wygasa na skutek upływu okresu na który został zwarta (jeśli nie doszło do automatycznego jej przedłużenia). Wygasa i już. Ani słowa o innym terminie niż wskazany w umowie na czas oznaczony!!! Ani słowa o końcu okresu rozliczeniowego!!!. T-Mobile chce, aby wygasała później, z upływem okresu rozliczeniowego. Ale o tylko chciejstwo, bez żadnej podstawy materialno prawnej, narzucane naiwnym dla wyciągnięcia od nich jeszcze trochę grosza. Czy to nie ma cech złodziejstwa? Pal sześć pana, piszę to nie dla polemiki z panem (kłania się dziad z obrazem) - ale dla dojonych klientów, nieświadomych swoich praw. Niech się nie dają doić. Dość bezprawia w państwie prawa.
  • 09.07.16, 20:48
    pan cbc213 wprowadza forumowiczów w błąd. Umowy terminowe przedłużają się automatycznie tylko wtedy, jeśli abonent nie zaprotestuje (przez złożenie oświadczenia o nieprzedłużaniu). Jeśli je złoży, umowa automatycznie wygasa - w dniu zapisanym w umowie jako termin do którego wiąże strony, o godz. 24.00. Umowa wygasa bez wypowiedzenia, tak jak w wypadku śmierci abonenta. Żadne wydłużanie do końca okresu rozliczeniowego nie wchodzi w grę a wymuszanie tego przez blokowanie przeniesieni numeru jest zwyczajnie złodziejstwem. Jeśli ktoś oświadczenie o nieprzedłużaniu nazywa - Z GRUNTU BŁEDNIE i tylko potocznie - też wypowiedzeniem, to nie znaczy to że może mu prawnie przypisywać skutki wypowiedzenia.
  • 06.07.16, 21:06
    cd.
    Gdyby czytał pan ze zrozumieniem to co napisałem - nie przypisywałby pan mnie, że wylewam żale. Ja z T-Mobile sobie poradzę - ale pan z pewnością nie, bo nie jest pan w stanie nawet zrozumieć, że jest pan wykorzystywany (jeśli był pan w opisanej przez mnie sytuacji) . Piszę po to, by inni tak samo "rolowani" przez T-Mobile uświadomili to sobie i nie dali się wykorzystywać. A skoro wedle pana taka praktyka jest powszechna - tym bardziej sygnał o tym jest potrzebny.
    A za radę dziękuję. Odwzajemniam podobną.
  • Gość: benek IP: 5.134.65.* 07.07.16, 06:47
    Zgadza się, t mobile to złodzieje.
  • Gość: kriss IP: *.dynamic.chello.pl 22.07.16, 12:50
    Uwaga, T.Mobile to oszuści! Od 5 dni, to jest od czasu dostarczenia mi umowy wraz z kartą i telefonem, nie są w stanie uruchomić usługi SMS. Bredzą coś, że wszyscy mają ten problem, że jest globalny !!!!! G...... prawda na innych posiadanych przez moją kancelarię nr-ach problemu nie ma. Nie potrafią odpowiedzieć na pytanie kiedy się skończy taka sytuacja i UWAGA w umowie przewidują 30 dniowy okres na naprawę a ty Uwaga, T.Mobile to oszuści! Od 5 dni, to jest od czasu dostarczenia mi umowy wraz z kartą i telefonem, nie są w stanie uruchomić usługi SMS. Bredzą coś, że wszyscy mają ten problem, że jest globalny !!!!! G...... prawda na innych posiadanych przez moją kancelarię nr-ach problemu nie ma. Nie potrafią odpowiedzieć na pytanie kiedy się skończy taka sytuacja i UWAGA w umowie przewidują 30 dniowy okres na naprawę a ty
  • 07.07.16, 08:45
    Normalna sytuacja, co się ciskasz.
  • 07.07.16, 15:32
    Która sytuacja ma być niby normalna? Opisana przeze mnie (zbieram dowody, że tak jest w innych firmach) - czy ni w pięć ni w piętnaście reakcja cbc213? Jestem nieobyty na forach, stąd pytanie.
  • Gość: anna IP: *.adsl.inetia.pl 16.11.16, 06:36
    Witam,ja miałam mieć przeniesienie numeru z t-mobile do plus ale po upływie umowy 7.11.16 nic sie nie wydarzyło wyczytałam że do końca okresu rozliczeniowego a tu okazuje sie że odrzucili przeniesienie bez podania przyczyny i umowa przedłużyła się na czas nieokreślony i jak gdyby nigdy nic się nie stało wystawili kolejną fakturę.chcę wypowiedzieć umowę z nimi w trybie natychmiastowym niech sobie wezmą ten numer i wsadzą ale czy muszę im zapłacić jeszcze tą jedną fakturę?
  • Gość: benek IP: *.dynamic.telkab.pl 17.11.16, 07:04
    t mobile to złodziej,matacz i kombinator.Uciekajcie od oszusta i innych ostrzegajcie przed niemieckim złodziejem.
  • 13.12.16, 14:28
    Nie bardzo rozumie z czego wynika problem. Taka praktyka jest W KAŻDEJ sieci. Masz pewien okres na wypowiedzenie umowy i już.
    Oprócz tego jeśli umowa jest już po umowie terminowej to możesz iść do innego operatora podpisać umowę z przeniesieniem numeru np. za 2 dni i numer ci przeniosą. To że Konsultant u innego operatora nie potrafił tego zrobić to tylko świadczy o tym jakie ma pojęcie o wykonywanej pracy.
    Numer możesz przenieść na 3 możliwości:
    - z końcem promocji
    - zgodnie z okresem wypowiedzenia
    - na konkretny dzień.
  • Gość: zen IP: *.static.ip.netia.com.pl 26.12.16, 17:45
    Nie ma co owijać.....T-Mobile to złodzieje i inaczej się tego nazwać nie da....Najgorszemu wrogowi nie życzę....
  • Gość: benek IP: *.dynamic.telkab.pl 28.12.16, 10:03
    Do rumcajs.ja. Problemem jest to że t mobile to złodzieje.Więcej problemów nie ma.
  • Gość: benek IP: *.dynamic.telkab.pl 31.12.16, 06:05
    Szczęśliwego Nowego Roku bez złodziejskiego t mobile życzy były abonent okradany przez niemieckiego operatora.
  • 02.01.17, 16:05
    w moim przypadku, T-mobile przysyłało rachunki na mojego zmarłego tatę, kilka m-cy po smierci. mimo iż zgłosiłam się do BOK-u z aktem zgonu. mam wydrukowany mail, od jakiegoś przedstawiciela, ze "system się zepsuł".
    tata był dobrym klientem-abonentem- był od 1993 r, następnie opłacał 7 tel., tablet i netem, 1 stacjonarny i kilka komórek- taki "pakiet rodzinny", niby za jedną opłatą osoby w pakiecie/rodzinie miał "za free" do siebie.
    nie dziwne, że dawna ERA, obecnie T-Mobile nie pozwala umrzeć klientowi i wykopuje go z grobu.
    minęło 1,5 r od śmierci abonenta, a w SYSTEMIE T-Mobile nie ma śladu, o jego śmierci- chciałam zarejestrować nr tel. na kartę, którym posługuje się moja córka. był on w "pakiecie rodzinnym", ale płaciłam ja i tępa jak wszystkie, dziewka w BOK-u, piętrzy trudności z rejestracją telefonu, bo.... jest on na zmarłego..... brak słów
  • Gość: benek IP: *.dynamic.telkab.pl 04.01.17, 08:31
    t mobile i orange łączą siły.....Oj będzie się działo,dwaj niezbyt uczciwi operatorzy w akcji.Strzeżcie się!
  • Gość: Brenda IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 04.01.17, 09:58
    Wszystko ok tylko jak ofiara padają ludzie starsi? Moi teściowie nie mogą nigdzie się dodzwonić. Polaczenie idzie, ale cale święta, sylwester i nowy rok w słuchawce słychać gul gul gul. I to tylko w ich rejonie takie problemy. Umowy rozwiązać nie chcą, sprawa zgłaszana na infolinii ze 100 razy, termin naprawy już trwa 2 tyg., ciągają mi rodziców w te i do miasta. Tesc powiedział im ze to pewnie Putin zamieszał. A sąsiedzi tez maja tak samo. Komedia.
  • Gość: benek IP: *.dynamic.telkab.pl 06.01.17, 07:41
    Wirtualna Polska

    15 mln zł kary dla T-Mobile od UOKiK.
  • Gość: benek IP: *.dynamic.telkab.pl 19.01.17, 08:56
    W San Escobar nie ma t mobile.Ten kraj nie pozwala okradać swych obywateli.Viwat San Escobar !
  • 02.02.17, 00:46
    Pisząc reklamację zgłoś czego oczekujesz. Jeśli w ciągu czterech tygodni Ci nie odpowiedzą, to tak jakby uznali Twoją reklamację - idziesz na bezczela z poświadczoną kopią złożonego pisma i muszą Ci uznać reklamację.
    W tym przypadku podajesz termin czterech tygodni na uruchominie sprawnego połączenia - jeśli nie to wpisujesz że skoro operator nie jest w stanie zapewnić sprawnego połączenia - de facto nie możesz korzystać z usługi za którą płacisz - więc umowa ulega rozwiązaniu z dniem ... (podaj dokładną datę). Powinno pomóc w usprawnieniu połączenia/ a być może i w zniżce na abonament..
  • Gość: nika IP: *.centertel.pl 17.01.17, 18:53
    Ze mną zrobili podobnie.Na dodatek nie opłaciłam ostatniej faktury, bo już płaciłam fakturę w orange.
    No i tu dopiero zaczynają się cyrki. Czekali rok czasu, a potem przyszło pismo od komornika . Faktura 100 zł, a komornik 700. Na moje pytanie czy nie ma telefonów i poczty ,żeby mnie poinformować że tak ostro grają, pani komornik stwierdziła że to są praktyki T-mobile i ona nie może w to ingerować, gdyż po prostu zostało to jej zlecone.Nigdy w życiu już nie będę w tej sieci i radzę Wam omijać ją z daleka. Nie przypuszczałabym, że tak postępują, bo taką praktykę naprawdę można nazwać złodziejską.Tylko ciekawe co oni z tego mają - czyżby pieniądze?

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.