27.11.10, 15:33
Mam dość nietypową prośbę, powiedzmy badawczą. Jestem studentką socjologii (i jednocześnie miłośniczką forum kuchnia, ograniczam się jednak do czytania) i w ramach kursu antropologia jedzenia przygotowujemy projekt dotyczący bigosu (wybranego jako tradycyjna polska potrawa). Pomyślałam, że byłoby ciekawe zapytać uczestników forum o ich zwyczaje związane z bigosem. Interesują mnie takie kwestie jak:
- czy bigos to potrawa codzienna czy świąteczna
- czy robi się go na jakieś szczególne okazje (imprezy, Święta, Nowy Raok, śluby itd.), czy łączy się z jakimiś wydarzeniami
- czy jest jakiś konkretny, ustalony sposób robienia bigosu, jakie składniki są najważniejsze, bez czego nie można się obejść
- czy jadacie bigos poza domem (np. w restauracjach, barach) czy tylko w domu (przygotowany przez siebie, ew. rodzinę czy znajomych)
- czy bigos jest robiony często czy rzadko, czy jest lubiany czy nie
- czy ważne jest to, że bigos to tradycyjna polska potrawa
- co sądzicie o bigosie wegetariańskim - czy taka potrawa może być w ogóle nazywana bigosem?
Gdyby ktoś miał czas i ochotę odpowiedzieć na którekolwiek pytanie, będę bardzo wdzęczna. Zainteresowanym mogę później zaprezentować efekty (projekt jest robiony wspólnie przez całą grupę, każdy dokłada jakąś część). Z mozołem przeglądam też archiwa forum, ale zależy mi też na odpowiedzi na postawione pytania.
Z góry dziękuję za pomoc.
Edytor zaawansowany
  • vandikia 27.11.10, 16:02
    - bigos kojarzy mi się z późną jesienią - zimą, to potrawa którą sie fajnie robi gdy śnieg za oknem i mróz, raczej świąteczna
    - raczej robię go na okazje a nie na zwykły obiad
    - przede wszystkim długi, kilkudniowy czas gotowania - taki rytuał. Kapusta, dużo mięsa, grzyby suszone i czerwone wino to moje podstawy bez których ani rusz. Dodatki to zioła, kiełbasa, suszone śliwki, cebula - mogą być albo nie.