Dodaj do ulubionych

karp z Lidla

20.12.11, 10:30
Nie mam doświadczenia w karpiach, w ogóle nie umiem oprawiać ryb, więc kupiłam karpia sprawionego, w formie płatów. Płaty są zapakowane w folię na tackach i mają napisane "przechowywać w temp. 0-3 st.C, spożyć do 25.12". I tu mam dylemat - czy faktycznie taki surowy karp nie zaśmierdnie się do piątku (wtedy zamierzam go usmażyć), czy mogę spokojnie go trzymać w owej wskazanej temperaturze, czy jednak go zamrozić ? Wolałabym nie, bo jednak co świeży, to świeży... Ale czy on jeszcze w piątek będzie świeży ???
Edytor zaawansowany
  • mhr2 20.12.11, 10:45
    default napisała:

> Nie mam doświadczenia w karpiach, w ogóle nie umiem oprawiać ryb, więc kupiłam
    > karpia sprawionego, w formie płatów. Płaty są zapakowane w folię na tackach i m
    > ają napisane "przechowywać w temp. 0-3 st.C, spożyć do 25.12". I tu mam dylemat
    > - czy faktycznie taki surowy karp nie zaśmierdnie się do piątku (wtedy zamierz
    > am go usmażyć), czy mogę spokojnie go trzymać w owej wskazanej temperaturze, cz
    > y jednak go zamrozić ? Wolałabym nie, bo jednak co świeży, to świeży... Ale czy
    > on jeszcze w piątek będzie świeży ???
  • Gość: miu IP: *.fbx.proxad.net 20.12.11, 11:34
    Masz w lodowce tak niska temperature? Tylko najnowoczesniejsze lodowki posiadaja szuflade specjalnie chlodzona, by utrzymac do max 3°C a nie zamrozic.
  • mhr2 20.12.11, 11:42
    nawet jak tak nie bedzie miala to temp.do ok.6°C jemu nie zaszkodzi,
  • Gość: aga IP: *.96.247.161.tvksmp.pl 20.12.14, 16:42
    ja mam nowoczsna..i sama ustawiam temp
  • Gość: katrinkaa88 IP: *.unknown.vectranet.pl 20.12.11, 13:59
    tez kupilam tego karpia, ale ja bede go mrozic, do wigilii daleko, ryba nie moze tyle dni lezec. wole zjesc mrozonego niz zepsutego
  • budzik11 20.12.14, 20:22
    On pewnie jest pakowany w atmosferze chronionej (jałowej), więc to przedłuża trwałość. Ja zrobiłabym zgodnie z zaleceniem producenta.