Dodaj do ulubionych

Garnek wielozadaniowy - jaki?

13.01.17, 15:41
Podpowiedzcie jakie garnki są najlepsze do zup, kasz, ziemniaków? Jaki garnek wybrać by potem można bylo do tego garnka bez obaw o zniszczenia powierzchni wsadzić blender i zblendować na krem albo utłuc ziemniaki na puree? I jeszcze by w tym garnku gotowac kaszę nie obawiąjąc się że się przypali przy prażeniu.

Edytor zaawansowany
  • 13.01.17, 15:59
    stalowy, z grubym dnem
    kiedy ikea miala dobre, zle z czasem jakos zaczela padac
    mam potobello, na razie ok

    metalowe uchwyty pozwalaja na wsadzenie do piekarnika, ale utrudniaja obsuge na kuchence - cos za cos


    --
    co bylo to bylo
    co moze byc jest
    a bedzie to co bedzie
  • 13.01.17, 16:57
    Ja do zup, kasz i ziemniaków używam normalnych emaliowanych. Piekę też w takich mięso w piekarniku. Nic im się od tego nie dzieje. Ziemniaki dają się utłuc normalnie, jeśli tłuczesz ziemniaki nie garnek, a blender też ma przecież osłonkę noży i nie niszczy powierzchni garnka. Najwyżej się obiją jak przez nieuwagę spadną, ale wtedy kupuję nowe, bo drogie nie są.
  • 13.01.17, 19:31
    Mój najukochańszy garnek przywiozłam sobie z Niemiec, ale na pewno można kupić dokładnie takie same lub podobne gdzie indziej - stacjonarnie lub w necie. Firma nazywa się Berndes, garnek ma z zewnątrz coś a la żeliwo, ale nie jest ciężki, a w środku odporną na zadrapania ceramikę.
    www.berndes.com/en/info/perfect_series/
    Spójrz na "balance smart induction". To takie materiały.
    A kształt taki:
    www.kochform.de/Berndes-Kochtopf-Vario-Click-Induction.htm
    Tylko mój uszy metalowe - które - cud! - się nie grzeją.
    Wybacz, nie chce mi się szukać dokładnie tego, co mam.

    O co chodzi? W takim garnku, dzięki ceramice w środku, mogę przygotowywać zupy w stylu francuskim, przy których najpierw przesmaża się cebulę i czosnek. Do stali by to przywarło. Wcześniej brudziłam patelnię i garnek "zupny". Miksowanie nie szkodzi powierzchni, garnek jest wysoki (5 litrów), więc nic nie pryska. Do kasz i ryżu też świetny, nic nie przywiera. Kiedy chciałam wyprodukować irańską potrawę z przysmażonym na spodzie ryżem - guzik. Wszystko gładko odeszło.
    Szczerze polecam.



    --
    Wydawnictwa i ich obyczaje
  • 14.01.17, 01:14
    A jakie zupy w stylu francuskim gotujesz ?
  • 14.01.17, 03:26
    wiekszosc zup przygotowauje w ten sposob, w stali, nic nie przywiera

    iranskie potrawy, z zapieczonym ryzem, robie w zeliwnym

    --
    co bylo to bylo
    co moze byc jest
    a bedzie to co bedzie
  • 22.01.17, 20:25
    nobullshit: widuję chyba właśnie takie w Carrefour. Różne rozmiary i patelnie. Wewnątrz sądzę, że to taka beżowa ceramika, ale ta bywa różnych kolorów.

    --
    "Ci, którzy wiedzą - nie mówią.
    Ci, ktorzy mówią - nie wiedzą"
  • 13.01.17, 20:32
    Moim najbardziej wielofunkcyjnym garnkiem jest żeliwny z Tchibo. Ta jego wielofunkcyjność została przetestowana, bo przez jakieś 2 tygodnie był naszym jedynym garnkiem (przeprowadzka). Można w nim smażyć, gotować i piec. Przez 7 lat intensywnego użytkowania emaliowana powierzchnia się nie zarysowała mimo stosowania blenderów i metalowych trzepaczek, itd.
  • 14.01.17, 01:47
    Tak jak roseanne - tylko stalowe, nawet niekoniecznie z grubym dnem. Moje gary maja dolnea czesc z miedzi, na zewnatrz oczywiscie.
    Nie do zdarcia. Nie do zadrapania. Nie do przypalenia.
    Tzn. oczywiscie zdarza mi sie przypalic to i owo ale po odmoczeniu wszystko odchodzi. A jak sie opiera to biore kawalek drobnoziarnistego papieru sciernego - moja metoda autorska - i w sekunde garnek lsni jak lustro!
  • 22.01.17, 20:30
    Miałem taki starej, amerykańskiej produkcji, żadna chińszczyzna. Przypaliłem nie do odzyskania. Szkoda, służył mi znakomicie przez 40 lat.

    --
    "Ci, którzy wiedzą - nie mówią.
    Ci, ktorzy mówią - nie wiedzą"
  • 14.01.17, 10:07
    Każdy stalowy z grubym dnem. Mam z Ikea i BergHoff. Ten drugi dobrze znosi upływ czasu bo błyszczy. Garnki z Ikea zszarzaly po 15 latach
  • 15.01.17, 04:28
    IKEA sprzedaje tandete. Od zawsze. Do autorki watku tylko stalowe. Miedzi na spodzie nie polecam. Grube dno ale bez przesady.
  • 14.01.17, 11:24
    stalowe magnetyczne, indukcja, rozmiar duży do zupy, dwa mniejsze dodatki!

    --
    "leben und leben lassen"
  • 18.01.17, 23:27
    polecam garnki silit

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.