Dodaj do ulubionych

Sernik na biszkopcie! Pomocy!

IP: *.3s.pl 26.01.17, 12:35
Hej,

Potrzebuję pomocy, namiar na sprawdzony przepis na sernik na biszkopcie(nie biszkoptach). Nie jestem laikiem w kuchni a serników napiekłam swoim życiu sporo, ale nigdy na takim spodzie. Jak się do tego zabrać? Najpierw biszkopt potem masa serowa(to mi się pewnie biszkopt za bardzo wysuszy)?

Edytor zaawansowany
  • 26.01.17, 13:24
    Tak, najpierw biszkopt, potem masa serowa. Niektórzy pieką takie serniki odwrócone, czyli z upieczoną uprzednio wartwą biszkoptową położoną na wylaną masę serową, po to żeby nie obciążyć nadto biszkoptu surową masą i zapobiec jego nasiąknięciu nią podczas drugiego pieczenia.

Przykładowa formuła na podstawowe ciasto gąbkowe (biszkopt) to 4 jaja, 180g cukru, 110g mąki (najlepiej delikatnej, tortowej, albo zwykłej osłabionej dodatkiem skrobi ziemniaczanej [max 1/4-1/3 udziału]). Jaja ubić z cukrem na gładki krem i wkecić w to delikatnie mąkę (z dodatkiem soli do smaku). Jeśli mikser ma słabą moc ubijania, to białka można ubić oddzielnie od żółtek z cukrem.

Przykładowa formuła na masę serową to 1 kg twarogu na kostkę masła na ćwierć kilo cukru na 6-8jaj plus dodatek skrobi do związania nadmiaru wilgoci. Polskie gosposie domowe najczęściej wyręczają się opakowaniem budyńku w proszku.
  • 26.01.17, 14:12
    krysia20000 napisał(a):

>Polskie g
    > osposie domowe najczęściej wyręczają się opakowaniem budyńku w proszku.

Albo torebką sernixa
  • 28.01.17, 12:04
    Sernix to podobno nie na wchłonięcie wilgoci, tylko, żeby nie opadało. Moja siostra przynajmniej wali i sernix, i budyń.

--
    Uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego...
  • 28.01.17, 13:07
    Sztywność masy uzyskuje się poprzez... związanie wilgoci. Składniki sernixa to skrobia, plus skrobia modyfikowana plus aromat. Składniki budyniu w proszku to skrobia, skrobia modyfikowana, aromat, barwniki, ewentualnie cukier. Sprytna ta siostra przynajmniej.
  • 29.01.17, 18:14