Dodaj do ulubionych

Schab inaczej niż schabowe

27.02.17, 17:28
W domu się świni raczej nie jadało, bo babcia hodowała drobie wszelakie i nie mam doświadczenia.
Mam zamrożone dwa kawałki schabu takie na 4-5 schabowych każdy. Czasu mam sporo, ale nie chce mi się nad tą świnią stać. Macie może pomysł co zrobić z tymi kawałkami mięcha żeby były dobre i żebym nie musiała stać nad patelnią? Myślałam o pieczystym, ale niepotrzebnie podzieliłam mięcho przed mrożeniem i jest go trochę za mało. Bitki, to chyba raczej z woła...
Kompletnie nie wiem jak to cholerne prosie zrobić. Jakieś pomysły?

--
Jak masz ochotę, to masz ochotę. Z ochotą się nie dyskutuje.
Edytor zaawansowany
  • 27.02.17, 17:45
    mozesz upiec i plastry, np w jarzynach,
    starte marchewki, seler, cebula, zoilo jakies , sol

ulozyc na jarzynach, przyprawic, przykryc jarzynami, podlac ok filizanki wody i do pieca ok godziny

smazyc bez rozbijania i panierowania tez mozna, np z dodatkiem pieczarek, okolo 30 minut

--
    co bylo to bylo
    co moze byc jest
    a bedzie to co bedzie
  • 27.02.17, 17:49
    Cokolwiek zrobisz ze schabem, będzie schabowe. Jeśli masz na myśli coś co nie będzie kotletem wieprzowym po mediolańsku, czyli obtoczonym w panierce i usmażonym, to są tysiące innych sposobów. Są duszone rolady, są eskalopki z najprzeróżniejszymi sosami, są prostackie zapiekanki z warzywami i ziemniakami. Do wieprzowiny nie jest wymagane doświadczenie zgoła odmienne od tego, którego nabiera się przy pichceniu drobiu.
  • 28.02.17, 11:54
    Mądrala:) Wiem, że są tysiące, ale większości nie znam.
    Rolada brzmi dobrze. Do zapiekanek zwykle używam raczej mielonego albo resztek typu kiełbasa.
    Podejrzewam, że wieprz w postaci mojego ulubionego kurczaka (z makaronem i sosem rozmarynowo-śmietanowym) raczej będzie surowawy.

--
  • 28.02.17, 13:04
    'Podejrzewam, że wieprz w postaci mojego ulubionego kurczaka (z makaronem i sosem rozmarynowo-śmietanowym) raczej będzie surowawy.'