Dodaj do ulubionych

Rosół - jak duży garnek?

08.10.17, 01:29
Jestem nowa w rosołach. Robiłam może 6-8 razy. Wychodzi pachnący, aromatyczny i w ogóle, ale zawsze się mąci na końcu, jak wyciągam mięso i warzywa. Próbowałam cedzić, przelewać, szumować. Zawsze dodaję spaloną cebulę itd. Wszystkie dobre rady są super i sam wywar wychodzi cudnie na zupę...
Mam wrażenie, że różnica jest w wielkości gara. Mam zaledwie 3 litrowy. Gdybym mogła zebrać esencję z góry, to rosół by był idealny. Chyba. Bo w garnku po włożeniu warzyw i mięsa zostaje miejsce na może 1,5 litra. Tu pytanie. Na 2-3 litry rosołu jak dużego gara używacie i jaka jest wasza technika oddzielania wywaru od mięsa i warzyw?

--
Jak masz ochotę, to masz ochotę. Z ochotą się nie dyskutuje.
Edytor zaawansowany
  • 08.10.17, 09:46
    Rosół trzeba szumować łyżką cedzakową podczas gotowania, bardziej klarowny wychodzi z drobiu nie z wołowiny. Mięso i warzywa wyjmuję delikatnie szczypcami, wielkość garnka nie ma nic do rzeczy. A brak idealnej klarowności nie przeszkadza mi w jedzeniu :)
  • 08.10.17, 10:09
    Oprócz szumowania koniecznie trzeba gotować powolutku i nie solić na początku tylko pod koniec gotowania. No i zawsze wkładamy mięso do zimnej wody.
    Też uważam, że wielkość garnka jest bez znaczenia. Nikt, kto ma małą rodzinę nie będzie gotował rosołu w olbrzymim garze.
  • 08.10.17, 14:15
    Wszystko to robię i wychodzi świetny w smaku, ale jeden do jednego na końcu mi się mąci :/

--
  • 08.10.17, 19:23
    nie szumuje, sole od razu
    po pierwszym zagotowaniu dodaje warzywa i zmniejszam doplyw ciepla
    zawsze wychodzi klarowny, wszystkie szumowinki opadaja

garnek najczesciej 4 litrowy, nadmiar sloikuje i jest jako baza na zupy

--
    co bylo to bylo
    co moze byc jest
    a bedzie to co bedzie
  • 08.10.17, 14:28