Dodaj do ulubionych

Tapioka i co z niej?

19.02.18, 18:54
Zostałam właścicielką małego pudełeczka i chciałabym jak najlepiej je zużyć. Czy ktoś coś? Gotować toto na mleku krowim, czy kokosowym? Dosładzać? Ile? Podawać z sosem owocowym? Czy czekoladowy nie zabije smaku? nie zdominuje? Mam same pytania.
Edytor zaawansowany
  • roseanne 20.02.18, 01:06
    skrobia z tapioki w proszku, czy w perelkach?
    jakiej produkcji?

    tapioka jako taka jest prawie bezsmakowa
    z postaci brazylijskiego granuatu moze byc uzywana do robienie biju, cos w stylu nalesnikow, ktore sa podawane np z powidlami sliwkowymi i sypanka kokosowa, albo z nutella,
    albo mlekoem kondensowanym i plasterkami bananow
    jak sie czlek uprze to z roztapiajacym sie serm i wedline tez ok
    tylko mi sie jeszcze nie udalo spreparowac granulatu odpowiednio - za duzo wody i wychodzi klej

    w postaci macznej, tajskiej najczesciej, dodaje do mieszanki bezglutenowej, ok 1/6 objetosci , z gryka, brazowym ryzem itd.. do produkcjie chleba

    deserow jeszcze nie robilam, wole skrobie kukurydziana lub ziemniaczana - wieksza praktyka

    najczesciej spotykana w sklepach gotowana na mleku krowim, na kokosowym nie spotkalam - moze bym sie odwazyla sprobowac - wyglada , jak budyn

    --
    co bylo to bylo
    co moze byc jest
    a bedzie to co bedzie
  • aqua48 20.02.18, 09:14
    Produkcji francuskiej. Sądząc po odgłosie jaki wydaje potrząsane pudełko w postaci granulatu? Na opakowaniu radzą dać dwie łyżki na 1 litr mleka i gotować 4-5 minut. W necie znalazłam przepisy na tapiokę na mleku kokosowym więc dlatego pytam co lepsze.
  • ania_m66 20.02.18, 11:24
    przepis na budyn kokosowy z tapioka jest w galerii potraw.
    jesli ta twoja jest w perelkach, to jedyne do czego sie nadaje beda budynie. po prostu zagesci mleko jak maka ziemniaczana. z tym, ze budyn bedzie mial takie perelki. ja nie bardzo lubie taka konsystencje, bo kojarzy mi sie z grudkami.

    --
    ekspert d.s. zamachow panstwa islamskiego i uchodzcow
  • aqua48 20.02.18, 12:12
    Aż otwarłam pudełko, żeby się przekonać. Perełki to nie są. Coś jak drobniejsza kasza manna.
  • ania_m66 20.02.18, 13:57
    tapioka jest kompletnie bez smaku. jesli ta twoja nie ma perelek, masz po prostu make kartoflana, ale... z tapioki :)
    nie jest to zadne cudo kulinarne, tylko slusznie zapomniany relikt minionej epoki.
    naprawde nie ma o co robic halo. po prostu najzwyklejsza skrobia i tyle.

    --
    ekspert d.s. zamachow panstwa islamskiego i uchodzcow
  • aqua48 20.02.18, 14:35
    ania_m66 napisała:

    > nie jest to zadne cudo kulinarne, tylko slusznie zapomniany relikt minionej epo
    > ki. naprawde nie ma o co robic halo. po prostu najzwyklejsza skrobia i tyle.
    >
    Naprawdę prosiłam jedynie o odpowiedzi na moje pytania co do konkretnego użycia tapioki. Jeśli nie potrafisz wypowiedzieć się na ten temat, to ogranicz swoje nic nie wnoszące komentarze.
  • ania_m66 20.02.18, 15:07
    ja jak najbardziej potrafie czytac ze zrozumieniem.
    odnioslam wrazenie, ze myslisz, ze dostalas bog wie jakie cudo, a to najzwyklejsza skrobia bez smaku, tyle ze z manioku.
    tym samym odpowiedzialam ci na wszystkie pytania ktore zadalas w pierwszym poscie. nalezy ta twoja tapioke traktowac jak make kartoflana kiedy robisz sama budyn. osobiscie wolalabym kupic dobry budyn czekoladowy w proszku taki z wiorkami czekolady niz chrzanic sie z maczka tapioki, ale to juz jak kto lubi, bo mi tzw budyn domowy nigdy tak dobrze nie smakuje jak ten z papierka :)
    jesli jednak chce ci sie robic taki budyn, to tapioki daje sie wiecej niz maki ziemniaczanej. nawet do 2x wiecej, czyli 2 lyzeczki tapioki na lyzeczke skrobii. czas gotowania znajdziesz na pudelku. jesli nie, raczej mozesz budyniu sprobowac i ewentualnie pogotowac pare minut dluzej.
    jesli mialabys te spore tapiokowe perelki, to inna bajka. swietne przepisy na nie znalazlabys w galerii potraw albo na kwestii smaku.

    --
    ekspert d.s. zamachow panstwa islamskiego i uchodzcow
  • aqua48 20.02.18, 16:00
    ania_m66 napisała:

    > odnioslam wrazenie, ze myslisz, ze dostalas bog wie jakie cudo, a to najzwyklej
    > sza skrobia bez smaku, tyle ze z manioku.

    Nie, kupiłam głównie z sentymentu, bo dawno temu, mój Tato opowiadał, że jadali jako dzieci przed wojną często tapiokę na śniadanie i z ciekawości chciałam spróbować. Nie potrafił po latach opisać nawet co to było dokładnie.
    A poza tym pieczony maniok mi bardzo smakował.

    > osobiscie wolalabym kupic dobry budyn czekoladowy w proszku

    Nie lubię czekoladowego budyniu. Dlatego pytałam, czy czekolada zabije smak tapioki, czy to coś innego będzie. No, ale jeśli tapioka jest raczej bezsmakowa to taki deser dla mnie nie ma sensu. Zrobię ją z owocami lub kokosem.

    > jesli mialabys te spore tapiokowe perelki, to inna bajka. swietne przepisy na n
    > ie znalazlabys w galerii potraw albo na kwestii smaku.

    Ok. Następnym razem kupię perełki bo jestem ciekawa ich konsystencji. A w GP znalazłam tylko jeden przepis.
    Porwałam z półki to co mam, zachęcona opisem na pudełeczku że daje kremową i aksamitną konsystencję deserom i zupom :) Stały obok siebie trzy rodzaje. Na tej umieszczono jeszcze wzmiankę o krystalicznych ziarenkach. Sądziłam więc że jest tylko jedna postać.

  • kanna 26.02.18, 14:29
    Był czas, że mój dzieć z mąk tylko tapiokę mógł, więc do wszystkiego szło...
    Skoro kuleczki malutkie, to trzeba najpierw namoczyć , małym wystarcza godzina.

    Ja robię na mleku kokosowym/ryżowym, gotuję, dodaje owoce kwaśne + banana do słodkości i jest taki puddingo-deser.
    Moza zblendować owoce i dodać trochę tapioki ugotowanej na mleku, powstaje koktajl, ale taki treściwszy, do picia słomką.

    Robiłam też z tego placki, oraz spód do pizzy. Ale w sumie najbardziej pasuje mi w koktajlach lub tych puddingach. Dodam, że pudding po zawekowaniu wytrzymuje dwa tygodnie :D


    --
    Takimi, jakimi wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy.
    Pół wieku poezji

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.