Dodaj do ulubionych

kuchnia amerykanska

IP: *.kabel.telenet.be 17.11.04, 19:19
ja tak nieformalnie w niesmialej obronie kuchni amerykanskiej. Bo czytalam
juz sporo komentarzy-nawet bodajze dzisiaj od Giezika-na ten temat. Wiec jak
tak cicho chcialam zaprotestowac. Kuchnia amerykanska jest ciekawa i
roznorodna, i gdyby ktos chcial mi tu powiedziec, ze to pozyczki od Wlochow,
Meksykanow, Anglikow, Azjatow i Francuzow, moge powiedziec, ze pozyczali
wszyscy od wszystkich, wiec to nie argument. Tak wiec wracajac do Ameryki,
jest kuchnia TexMex, jest cala New England, jest California i jest Louisiana a
z nia kuchnia Creole i Cajun. Jest Nowy York z jego bagels with lox, Reuben
sandwich, Chicago i deep-pan pizza. W San Francisco robia swietne cioppino...
No i muffiny, brownies, peanut butter cookies and pound cakes. I to by bylo na
tyle.
Edytor zaawansowany
  • Gość: giezik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.11.04, 19:35
    ja troche z przekasem mowile o tym co sie "uwaza" za kuchnie am. na podstawie fastfoodow.
    Tak, masz racje jest roznorodna, a kilka lat temu ksiazka amerykanska otowrzyla mi oczy na miesa z sosami czekoldowymi i w ogole na zestawy bardzo zakrecone
  • Gość: jo.hanna IP: *.kabel.telenet.be 17.11.04, 23:03
    to byla zbyt dobra okazja, zeby przepuscic. Tym bardziej, ze zbliza sie
    Thanksgiving i trzeba bedzie upiec indyka. Nie dlatego, ze dziekuje, ale ze
    utrzymuje tak zwane kontakty i jest to bodajze jedyne swieto (no moze jeszcze
    4th of July), ktore moi zydowsko-amerykanscy przyjaciele obchodza :-)
  • taka_tam 17.11.04, 19:40
    niewiele wiem o kuchni amerykańskiej, ale jestem przekonana, że - jak każda
    inna - ma wiele do zaproponowania. ostatnio natknęłam się na rubrykę kulinarną
    pewnego nowojorskiego czasopisma i wrzuciłam ją do ulubionych, jest tam dużo
    ciekawych przepisów. poza tym podoba mi się wielonarodowość kulinarna stanów;
    dziś idziesz do knajpy meksykańskiej, jutro do japońskiej, a pojutrze do
    jamajskiej i wiesz, że dostaniesz oryginalne dania, bez żadnej ściemy.
    swoją drogą tak, jak amerykanie mają kompleks(y) europy, tak i europejczycy
    kompleks(y) ameryki, więc wszyscy próbują udowadniać wszystkim, kto jest lepszy
    (bez osobistych wycieczek).
  • basia553 17.11.04, 20:45
    Ty nie jestes przypadkiem zona Kolczatki? To bylby numer!
  • Gość: Hanna IP: 64.213.237.* 17.11.04, 21:08
    Popieram ,nigdy przedtem nie jadlam tyle salat zielonych co tu. Powiecie, ze w
    Polsce tez sie je, ale przyznacie, ze od bardzo niedawna. Jeszcze nie tak znowu
    dawno salala byla tylko ze smietana, samiutenka,moze z rzodkiewka.
    Nasz polska kuchnie tez sie wzbogacila o dania miedzynarodowe, wiec dlaczego
    zarzucac to Amerykanom.

    Zapomnieliscie tez o grilowaniu, to chyba tez z Ameryki, nie?Czegoz onie nie
    wrzucaja na grill!!
  • Gość: cat-lover IP: *.snvacaid.dynamic.covad.net 17.11.04, 21:43
    Zarobiona nad swoim blogiem nawet nie zagladnelam. na forum.....a tu taaaaki
    temat!
    Tak, kuchnia amerykanska moze byc i fajna i zdrowa, dla tych ktorzy tego chca.
    Nigdzie na swiecie nie jadlam lepszego krwistego steaka niz tutaj! No i zielone
    salaty jako danie glowne weszly na stale do mojego jadlospisu. I jeszcze wiele
    innych rzeczy....
  • miska_malcova 17.11.04, 22:18
    ja mam wrażenie, że tzw. kuchnia amerykańska jest zlepkiem kuchni irlandzkiej,
    włoskiej, francuskiej i innych. To w końcu kraj imigrantów
  • Gość: doris-ek IP: *.corelab.com 17.11.04, 22:41
    Zapominasz Misko o rdzennie amerykanskich skladnikach i metodach gotowania.
    Pisze na ten temat dla www.pinezka.pl w dziale kuchennym MAKUTRA. Zachecam do
    lektury. W tym miesiacu pisze o jesiennych salatkach, ale popelnilam i artykuly
    o Tex-Mex i BBQ.

    Dziekuje za przemily watek i pozdrawiam serdecznie z Texasu,

    dorisek
  • Gość: Jo.hanna IP: *.kabel.telenet.be 17.11.04, 22:55
    jasne, ktos od kogos kiedys sciagal. Bylo to zawsze, i dzieki bogu, bedzie na
    zawsze. Ostatnio przegladalam ksiazke o kuchni zydowskiej. Z jaka przyjemnoscia
    dowiadywalam sie, ze zagladalismy sobie nawzajem do garnkow bo Askenazyjczycy
    robili golabki, barszcz, faworki, zupe grochowa, makowiec i sernik. Kuchnia
    Sycylii ma silne wplywy arabskie. Itd, itd. Wiec argument o kuchni emigrantow
    niezbyt mnie przekonuja, tym bardziej, ze kuchnia Cajun czy Soul Food to raczej
    fenomen amerykanski.

    Po prostu chcialam przypomniec, ze USA to nie tylko G.W. Bush, McDonalds,
    Microsoft i inne podobne plagi egipskie. No, coz patriotyzm lokalny potrafi
    czkac nawet po latach....

  • etruria 17.11.04, 23:10
    Obserwuje w naturze wplywy obcych kuchni w Stanach. Mam dwie synowe , jedna
    pochodzenia meksykanskiego, druga chinskiego. Ulubiona potrawa jednego z synow
    to placki ziemniaczane, ale synowa wzbogacila je o elementy chinskie no i mamy
    typowy przyklad kuchni fusion.
  • Gość: d IP: *.corelab.com 17.11.04, 23:15
    podam do fuzji:o)))))
    Maz sie wychowal w innej lulturze gotowania niz ja:o))))))))))

    www.pinezka.pl/content/view/576/42/
  • Gość: Hanna IP: 64.213.237.* 18.11.04, 00:42
    A co ciekawego zrobila?
  • ampolion 18.11.04, 01:10
    To tak w wątku patriotycznym: oddonalduj się od Busha, bardzo proszę...
    :>)
    --
    Od przybytku głowa nie boli.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.