Dodaj do ulubionych

kuchenka mikrofalowa

14.01.03, 17:37
Dostałam w prezencie kuchenkę mikrofalową. Używamy jej głównie do
podgrzewania i rozmrażania. chciałabym jakoś szerzej wykorzystać jej
możliwości, ale nie umiem!!!1 Bardzo proszę o jakieś przepisy - poczawszy od
prostych typu: jak ugotować w mikrofali makaron....
Z góry wielkie dzieki!!!
Aha, moja kuchenka nie ma mozliwości ustawienia temperatury, tylko moc (max
800 W).
Edytor zaawansowany
  • Gość: kaska IP: *.tele2.pl 14.01.03, 17:43
    www.kulinaria.pl
    Tam sa dania z mikrofali.
  • Gość: Senin IP: 144.139.175.* 14.01.03, 20:53
    Ja nie uzywam tego do gotowania. Jedynym wyjatkiem sa ziemniaki w mundurkach.
    Zajmuje to ok. 1.5 minuty na sredniej wielkosci ziemniaka, czyli czasowo sie
    oplaca.
    Clala reszta ??? nie wydaje mi sie godna zachodu poza rozmrazaniem i
    odgrzewaniem
  • proz 14.01.03, 21:11
    Zapomnij o gotowaniu w mikroweli. Żarcie z mikroweli to syf pozbawiony smaku i
    wartości. Można najwyżej odgrzać kaszankę, albo podgrzać makaron do rosołu,
    żeby nie był zimny. Nigdy nie używaj do rozmrażania mięsa, bo jest potem
    niejadalne. Mrożone mięso rozmrażaj naturalnie, a jak juz bardzo ci się
    śpieszy, to lepiej włóż do miski z ZIMNĄ wodą. Nie gotuj jajek w specjalnych
    pojemnikach - są niejadalne. W ogóle, najlepiej używaj tak rzadko, jak tylko
    się da.

    Pozdrawiam
  • Gość: Senin IP: *.prem.tmns.net.au 15.01.03, 07:33
    w watku o pstragu podalam przepis , ktory nadaje sie na mikrofale, ale sama
    wole rybe gotowac na parze lub upiec. W sytuacji podbramkowej ten przepis jest
    jednym z tych, ktore "wychodza" w mikrofali
  • wyrocznia 15.01.03, 08:42
    Dzięki za wszystkie posty. Ja też wole gotowac w sposob tradycyjny, ale musze
    przyznac, ze kusi mnie czasem oszczednosc czasowa zyskiwana dzieki mikrofali....
    Np. te ziemniaki w mundurkach - ale jak je ugotowac?
  • Gość: kaska IP: *.tele2.pl 15.01.03, 18:26
    wyrocznia napisała:

    > Dzięki za wszystkie posty. Ja też wole gotowac w sposob tradycyjny, ale musze
    > przyznac, ze kusi mnie czasem oszczednosc czasowa zyskiwana dzieki
    mikrofali...
    > .
    > Np. te ziemniaki w mundurkach - ale jak je ugotowac?

    Idz na www.gery.pl, potem kliknij w kuchnia a potem w przepisy. Cala masa
    przepisow na mikrofale.
  • Gość: Senin IP: 144.139.175.* 15.01.03, 21:19
    wyrocznia napisała:

    > Dzięki za wszystkie posty. Ja też wole gotowac w sposob tradycyjny, ale musze
    > przyznac, ze kusi mnie czasem oszczednosc czasowa zyskiwana dzieki
    mikrofali...
    > .
    > Np. te ziemniaki w mundurkach - ale jak je ugotowac?

    Umyj, nakluj widelcem w dwoch,trzech miejscach (wazne) i uloz w mikrofali
    (rozstaw rownomiernie na obwodzie "talerza". Nastaw kuchenke na odpowiedni czas
    (okolo minuty na ziemniaka, zaleznie od tego jaki duzy) po minucie poodwracaj
    ziemniaki (to co bylo skierowane do srodka ma byc teraz na zewnatrz, to co na
    wierzchu - pod spodem) i powtorz gotowanie . Tyle samo czasu.
    Sprawdz czy miekkie, jak nie to wlacz na minute lub dwie dluzej. Gotowe.

    cztery ziemniaki gotuje sie w ten sposob ok.8 minut. Jeden okolo 2 minut.
  • wyrocznia 15.01.03, 21:53
    Piekne dzięki!!!!! Wypróbuję w piątek :)))
  • moni_citroni 16.01.03, 05:03
    Takie ziemniaczki sa bardzo dobre i robi sie je blyskawicznie :-) Ja "gotuje"
    je w naczyniu z pokrywka, dodaje troche ziol i podduszona cebulke. Gdy beda
    gotowe mozesz je zrumienic na patelni.
    --
    and in a dream i´m a different me
    with a perfect you
    we fit perfectly...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka