czym przykleić styropian do drewna? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam! W jaki sposób a dokładniej to CZYM przykleić styropian gr 12cm do
    ściany wykonanej z płyt OSB. CZy wymaga to jeszcze dodatkowego zabezpieczenia
    tak jak do muru tzn. montaż kołków?
    dziękuję za poradę.
    pozdrawiam
    • Ścianę zagruntować, przykleić na kleju jak do ściany murowanej i dać kołki.
      Kołków nawet mozna dać więcej niż do muru.
      --
      jarecki@zubbau.pl

      www.zubbau.pl/forum
    • Gość: cromwell IP: *.57.jawnet.pl 28.06.07, 19:37
      nie szukaj bo nie znajdziesz

      moze przypasi ci moj sposob;)
      kladziesz 2 warstwy
      pierwsza przybijana do drewna ocynkowanymi gwozdziami i szerokimi podkladkami
      styropian gestosci eps 100
      druga warstwa ze styropianu eps 70
      klejona do pierwszej
      jezeli sciana trzyma pion i plaszczyzne
      kleimy cienka warstwe na grzebien
      jezeli sa odchylenia
      kleimy na placki
      tylko dobijamy plyty paca
      inaczej porobia sie gory i doliny
      klej musi byc elastyczny znaczy do topienia siatki
      listwy startowe wyrzuc
      styropian musi byc solidnie podparty na podlozu
      w przypadku odciecia fundamentu
      na dole pyknij szersza plyte
      tak zeby warstwa kleju i styropianu zewnetrznego spierala sie na ociepleniu
      fundamentu
      przyklad
      kleisz na sciane 2 x 50 mm
      na fundament kladziesz styropian eps 100 grubosci 80 mm

      kapisko?;)
      • jeśli chodzi o klej to znalazłem taki ...polimerowy do styropianu do
        zastosowania na zewnątrz i wewnątrz... zrobiłem próbki na grubym ( 10 cm) i
        cienkim ( 5 cm) styropianie. 10 tka coś trzymała ale słabo, 5 trzyma dobrze.
        Zrobiłem test z całą płytą 10 cm ....i po chwili ODPADŁA!...docisłem jeszcze raz
        i znów po minucie cała odpadała. Wogóle nie wiąże. ..ręce opadają...
        jesli chodzi o sposób cromwella to u mnie jest troche inna historia gdyż chce
        ocieplic klatkę schodową która jest nad poziomem gruntu tzn. łączy budynki i na
        niczym się nie wspiera( po za elementami nośnymi ukrytymi pod OSB. innymi słowy
        nie styka z podłożem. W przypadku cromwella styropian trzyma sie mimo wszytko
        tylko na tych gwoździach. Myslałem że jesli Twoj sposób działa to może włożyć do
        kołka 10 cm śrubę do drewna i poprosru w wiercić je do płyty z większą
        częstotliowścią niż do muru...nie stosując dwóch warstw styropianu...( zresztą u
        mnie odpada bo kupiłem juz dawno styropian :)
        może jeszcze jakieś rozwiązania?
        dziękuję z góry wszystkim
        • Gość: cromwell IP: *.48.jawnet.pl 03.07.07, 18:44
          przede wszystkim
          plyta osb to nie drewno
          w wiekszosci to zywica posmarowana jakimsik tlustym ustrojstwem
          zeby nie przywierala do formy

          sa impregnaty do plyt osb
          ma je atlas
          albo ceresit
          taki zielony glut
          robi sie bezbarwny po wyschnieciu;)

          plyty gruntujemy pod glazure
          ale sprobowac warto

          widzialem w marketach pianke do klejenia styropianu
          zabij
          nie pamietam firmy
          wiem ze sztuka wystarczy na 3 m2

          poszukaj tez wsrod klejow poliuretanowych

          kombinuj
          metoda prob i bledow
          jezeli klej po wyschnieciu zostanie na plycie
          i wyrwiesz okruchy styropianu
          to powinno byc oki

          odpusc sobie gwozdzie
          do plyt najlepsze sa powlekane wkrety

          pzdr.
          • jestem juz po sprawie...
            spróbowałem jeszcze raz przykleić styropian tym razem dociskając go na stałe.
            efekt....
            styropianu na drugi dzień nie dało się oderwać i po chwili oderwałem a cześć
            jego zostala na płycie:)
            wiec metodą następującą okleiłem co chciałem styropinem 10centów:
            1.cienka warstwa kleju na styropian
            2.cienka warstwa kleju na plytę
            3.kolek do styropianu 10cm uciąłem na końcu o 5-7 mm
            4.do kołka wsadziłem śrubę do drewna o długości 12cm
            5. płytę przykleiłem do podłoża z jednoczesnym zamontowaniem dwóch kołków na
            płyte rozmieszczonych po środku płyty.
            ....dzięki czemu kołki wkręcone 2,5- 2,7cm do OSB tak mocno zaciskają płytę
            styropianową do podłoża że na upartego bez kleju by się obeszło, natomiast sam
            klej mocno dociśnięty z materiałem powinien doskonale związać.
            całość zabezpieczyłem folią przed opadami deszczu aby nie wypłukało kleju.
            Jak narazie wygląda to super....i mam nadzieje ze tak juz zostanie.
            Jesli chodzi o piankę to owszem jest takowa ale nie ma żadnej wzamianki o
            podłożu drewnianym lub drewnopochodnym a sprzedawcy nie mają bladego pojęcia czy
            zwiąże.
            dziękuję wszystkim za pomocne rady i pozdrawiam

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.