Dodaj do ulubionych

Euro Park Sp z oo - mandaty na jakiej podstawie?

12.12.09, 11:03
Witam
Mam takie pytanie ;)
Zaparkowałem auto na dzierżawionym terenie pod parking przez wymienioną w
temacie firmę, oczywiście wykupiłem bilet parkingowy w parkometrze. Jednak
parkowałem tam dłużej od wykupionego czasu i kiedy wróciłem do auta za
wycieraczką był włożony mandat od tej firmy, na którym widnieje jedynie nr
rejestracyjny auta, godzina oraz kwota do zapłaty - 50zł.
Proszę o informacje jak się ma takie wezwanie (jesli to mozna nazwac
wezwaniem) do zapłaty z punktu widzenia prawa. Przeciez nie ma tam mojego
nazwiska a co najwazniejsze moim zdaniem, mojego podpisu. Oprócz tego,
zastanawiam się, czy wogole płacić takie coś, ponieważ sposób doręczenie
takiego mandatu pozostawia chyba wiele do życzenia, biorąc pod uwagę, że jakiś
przechodzień mógł mi ten mandat np spod wycieraczki wyjąć i wyrzucić. Firma
nie ma pewności, że otrzymałem ten mandat.
Jeszcze jedna sprawa - godzina wpisana na mandacie, a dokładnie jedynka (1)
jest przekreślona z godz. 21.25 na 23.35 - bilet pakrinkowy miałem wykupiony
do 21.50.
Zastanawiam się, czy taka firma może w jakikolwiek sposób zdobyć dane
właściciela pojazdu posiadając jedynie nr rejestracyjny i czy jest to zgodne z
prawem?
Wiem, ze pracownicy parkongowi tej firmy, ktorzy sprawdzaja ważność biletów,
robią zdjęcia zza szyby właśnie tym niewaznym biletom. No właśnie - ale po co?
Zeby mi pozniej w sadzie udowodnic ze byla godzina 22.00 a ja mialem niewazny
bilet? Przeciez w kazdym aparacie mozna sobie dowolnie ustawiac godzinę i jak
dla mnie jest to mocno niewiarygodne i nawet naciągane.
Będę wdzieczny za odpowiedź kompetentnej osoby, która ma pojęcie o windykacji
takich należności.

Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • Gość: pax IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.01.10, 16:44
    Witam,
    Mam podobny problem z tą samą firmą. Nie mam pojęcia czy sposób w jaki takie
    wezwania do zapłaty są "doręczane" jest zgodny z prawem. Zamierzam pisać
    reklamację, zobaczymy jak sprawy potoczą się dalej.
  • Gość: aaa IP: *.anicasystem.com.pl 23.02.10, 13:23
    Hej
    i jak tam udało ci się uzyskać jakąś odpowiedz na reklamację ?? jestem w
    podobnej sytuacji.
    pozdrawiam.
  • 21.02.10, 16:04
    WITAM. Korzystałem z pakingu firmy EuroPark na Placu Archikatedry w
    Lublinie. Zaparkowałem swoje auto na środkowym pasie jak inne
    samochody, gdy wróciłem za wycieraczką swojego samochodu znalazłem
    mandat (opłate dodatkową) za "Pojazd zaparkowany nieprwidłowo".
    Zapytany przezemnie pracownik parkingowy oznajmił mi, że na środku
    parkingu nie wolno parkować i skazał mi 2 znaki zakazu na których
    rzeczywiście widnieje informcja, że nie wolno parkować na środku
    parkingu. Tylko, że znaki te są w innych kolorach niż obowiązujące w
    kodeksie drogowym i są na takiej wysokości, że 1/3 była widoczna
    tylko zza dachów innych tez nie fortunnie zaparkowanych samochodów.
    W tym momęcie podjechła następna osoba chcąca zaparkować swoje auto
    obok mojego. Poprosiłem parkingowego o zwrócenie uwagi parkującej
    osobie , że tu nie wolno parkować. W odpowiedzi usłyszałem, że on
    nie jest od tego by komukolwiek zwracać uwagę, czy też kierować
    ruchem na parkingu, on jest od utrzymania porzadku wskazując na
    tzryman przezemnie opłatę dodatkową. Udając że odchodzę z parkingu
    stanąłem na schodach Katedry i obserwowałem zachowanie parkingowego.
    I oto co zauważyłem :gdy nieparawidłowo parkowali następni klienci
    parkingu pracownik parkingowy czekał, aż klient opuści parking na
    taka odległość by nie mógł go widzieć, a następnie wypisywał opłatę
    dodatkową i wkładał ją za wycieraczkę. Ilu klientów zpłaciło
    dodatkowo? Nr. mojego biletu parkingowego to 013400, natomiast nr.
    opłty dodatkowej (mndatu) to 0004600. To oznacza że ponad 30%
    ogólnej liczby parkujących na Placu Archikatedry została tak jak
    ja "Skasowana" dodatkowo!!! Firma EuroPark zarabia opłatami
    dodatkowymi kilkukrotnie więcej niz ze sprzedaży biletów
    parkingowych. Czy to nie jest zastanawiające?
    13400 klientów x 5zł = 67000zł
    4600 klijentów x 50zł= 230000zł.
    Proszę o wypowiedzienie się w tej sprawie innych klientów parkingu
  • 23.02.10, 13:00
    Witam
    Mój numer biletu to 009595 numer mandatu 4679 - sprawa jak wyżej. na
    początku myślałem, że to kara za brak biletu, dopiero później
    zobaczyłem zaznaczony kwadracik. Może ktoś się wypowie, na jakiej
    podstawie prawnej Euro Park może wystawiać mandaty czy też opłaty
    dodatkowe jak to jest na druku za złe parkowanie ? Nie chodzi mi tutaj
    o ich wewnętrzny regulamin, ale o prawo ogólnie obowiązujące.
  • Gość: bg_wolf IP: 91.123.164.* 19.06.10, 08:26
    Poniżej zamieszczam pismo, które zredukuje koszty obsługi prawnej i windykacji o
    100 zł:

    EuroPark Polska Sp. z o.o.,
    T. Chałubińskiego 8, 30th floor,
    00-613 Warszawa

    (nasz adres)

    REKLAMACJA

    Numer opłaty dodatkowej: xxxx
    Numer dokumentu / Nr zawiadomienia: xxxx

    W związku z otrzymaniem pisemnego wezwania do zapłaty z dnia xx.xx.xxx
    (otrzymane w dniu xx.xxx.xxx) chciałam złożyć reklamacje.

    Zgodnie z Art. 486 § 1 Kodeksu Cywilnego: „W razie zwłoki wierzyciela dłużnik
    może żądać naprawienia wynikłej stąd szkody; może również złożyć przedmiot
    świadczenia do depozytu sądowego” oraz § 2 Kodeksu Cywilnego: „Wierzyciel
    dopuszcza się zwłoki, gdy bez uzasadnionego powodu bądź uchyla się od przyjęcia
    zaofiarowanego świadczenia, bądź odmawia dokonania czynności, bez której
    świadczenie nie może być spełnione, bądź oświadcza dłużnikowi, że świadczenia
    nie przyjmie”.
    Powołując się na wyżej wymieniony i artykuły k.c. oświadczam, że opłaty
    dodatkowej numer 0001941 nigdy nie otrzymałam. Nie została ona mi doręczona
    osobiście, listownie, faksem bądź w żaden inny sposób.
    Moja szkoda to Koszty windykacji i obsługi prawnej wycenionej przez Państwa
    (EuroPark Polska Sp. z o.o.) na kwotę 100,00 zł.
    Proszę o przelanie powyżej wymienionej kwoty szkody, którą poniosłam na poniższe
    konto:
    (numer konta).
    Stosownie do art. 491 k.c., powinni Państwo wyznaczyć dłużnikowi, dodatkowy
    termin do jego wykonania z zastrzeżeniem, że w razie bezskutecznego upływu tego
    terminu będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Nie wyznaczając mi Państwo
    dodatkowego terminu nie dochowali Państwo należytej staranności by odzyskać
    zobowiązanie.
    W związku z niedochowaniem należytej staranności w sposobie odzyskania
    zobowiązania proszę o wydłużenie czasu na dokonanie tylko i wyłącznie opłaty
    dodatkowej wynikającej z Państwa regulaminu.


    Mi to pomogło i mam do zapłaty tylko 50 zł za przekroczenie terminu :)
    roześlijcie to dalej :)

    Pozdrawiam
  • Gość: ANKA IP: *.ibd.gtsenergis.pl 29.04.10, 10:46
    Dostałam wezwanie do zapłaty z EuroParku wraz ze zdjeciem mojego
    zaparkowanego samochodu. Ponieważ samochód jest własnością mojego
    wujka skierowano to wezwanie na niego i to on jest straszony KRD.
    Parkowałam na tym parkingu, nie zuwazyłam, iz sa parkomaty (nie
    jestem z Lublina) i chiałam po powrocie do wozu zapłacić pani
    parkingowej. Odmówiła pobrania opłaty i stwierdziła bym nastepnym
    razem zapłaciła w parkomacie i teraz że mnie poucza. A tu po 3
    miesiacach strasza mojego wujka...
    Nawet policja zanim wystawi mandat pyta własciciela samochodu kto
    prowadził (przy fotce z fotoradaru), a ta firma? Kto im wogóle
    udostepnia dane osobowe??? Jesli sami odmówili pobrania opłaty czemu
    scigają kogoś (wiem jak brzmi odpowiedź - 5zł za parkowanie to nie
    150 za ta kare co przysłali...). Nie mają żadnych umocowań prawnych-
    powołują si ę na art. 476 "Dłużnik dopuszcza się zwłoki, gdy nie
    spełnia świadczenia w terminie, a jeżeli termin nie jest oznaczony,
    gdy nie spełnia świadczenia niezwłocznie po wezwaniu przez
    wierzyciela. Nie dotyczy to wypadku, gdy opóźnienie w spełnieniu
    świadczenia jest następstwem okoliczności, za które dłużnik
    odpowiedzialności nie ponosi" - to rozumiem, że mój wujek
    odpowiedzialnosci nie ponosi! Jak śmią wystawiac na niego wezwanie
    do zapłaty bez wstepnej info- jak czyni to choćby straż miejska i
    bez sprawdzenia czy to on! Pani w obsłudze nie wie co ma na to
    odpowiedzieć.
    Co robić?
  • 29.04.10, 12:29
    Moim zdaniem olac i nie placic, a swe uwagi przedstawic na ew. rozprawie
    sadowej. Najlepiej wymienic sie kontaktami by mozna bylo swiadczyc wzajemnie na
    swoja korzysc.
  • Gość: Michał IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.05.10, 19:51
    Witam

    Również dostałem wezwanie do zapłaty, a właściwie moja matka, na którą samochód jest zarejestrowany. Tyle że ona nie ma prawa jazdy, a ja w dokumentach figuruję jako współwłaściciel. Mandat wystawiony za brak opłaty parkingowej, tyle ze ja tego mandatu nigdy nie widziałem w oryginale a jedynie kopię w załączniku do wezwania.
    Czy komuś udało się już coś dowiedzieć jak jest z prawomocnością tego wezwania? Skąd ta firma ma dostęp do danych właściciela po numerze rejestracyjnym?


  • Gość: chania83 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.13, 12:59
    Witam, ja rowniez jestem ich "ofiara"... dostep do danych maja z wydzialu komunikacji.. Bylam u nich i kierownik wydzialu powiedział ze jezeli firma wystapi z prosba o podanie danych uzasadni powod to wydz. komunikacji musi takich danych udzielić.. stad mandaty przysylane są poczta do wlascicieli pojazdów... ale te koszta ktore doliczaja do "oplaty za parkowanie" to juz przegięcie.. czy komus udalo się wygrac w sadzie np????
    Żeruja na nieuwadze innych.. zaplacilam za parking tak jak zawsze.. do 18!!!! no ale to nie bylo miejsce miasta.. paranoja
  • Gość: bg_wolf IP: 91.123.164.* 19.06.10, 08:26
    Poniżej zamieszczam pismo, które zredukuje koszty obsługi prawnej i windykacji o
    100 zł:

    EuroPark Polska Sp. z o.o.,
    T. Chałubińskiego 8, 30th floor,
    00-613 Warszawa

    (nasz adres)

    REKLAMACJA

    Numer opłaty dodatkowej: xxxx
    Numer dokumentu / Nr zawiadomienia: xxxx

    W związku z otrzymaniem pisemnego wezwania do zapłaty z dnia xx.xx.xxx
    (otrzymane w dniu xx.xxx.xxx) chciałam złożyć reklamacje.

    Zgodnie z Art. 486 § 1 Kodeksu Cywilnego: „W razie zwłoki wierzyciela dłużnik
    może żądać naprawienia wynikłej stąd szkody; może również złożyć przedmiot
    świadczenia do depozytu sądowego” oraz § 2 Kodeksu Cywilnego: „Wierzyciel
    dopuszcza się zwłoki, gdy bez uzasadnionego powodu bądź uchyla się od przyjęcia
    zaofiarowanego świadczenia, bądź odmawia dokonania czynności, bez której
    świadczenie nie może być spełnione, bądź oświadcza dłużnikowi, że świadczenia
    nie przyjmie”.
    Powołując się na wyżej wymieniony i artykuły k.c. oświadczam, że opłaty
    dodatkowej numer 0001941 nigdy nie otrzymałam. Nie została ona mi doręczona
    osobiście, listownie, faksem bądź w żaden inny sposób.
    Moja szkoda to Koszty windykacji i obsługi prawnej wycenionej przez Państwa
    (EuroPark Polska Sp. z o.o.) na kwotę 100,00 zł.
    Proszę o przelanie powyżej wymienionej kwoty szkody, którą poniosłam na poniższe
    konto:
    (numer konta).
    Stosownie do art. 491 k.c., powinni Państwo wyznaczyć dłużnikowi, dodatkowy
    termin do jego wykonania z zastrzeżeniem, że w razie bezskutecznego upływu tego
    terminu będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Nie wyznaczając mi Państwo
    dodatkowego terminu nie dochowali Państwo należytej staranności by odzyskać
    zobowiązanie.
    W związku z niedochowaniem należytej staranności w sposobie odzyskania
    zobowiązania proszę o wydłużenie czasu na dokonanie tylko i wyłącznie opłaty
    dodatkowej wynikającej z Państwa regulaminu.


    Mi to pomogło i mam do zapłaty tylko 50 zł za przekroczenie terminu :)
    roześlijcie to dalej :)

    Pozdrawiam
  • Gość: gość IP: 217.153.171.* 08.07.10, 14:20
    Ja spróbowałam i nici, muszę zapłacić 50 plus koszty
    administracyjne :(
  • Gość: qwer IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.04.13, 20:27
    żródło :www.europark.net.pl/index.php?page=leppetrahvid
    Cytat: "EP nie jest właścicielem parkingów ani miejsc postojowych. Działalność EP opiera się na obsłudze miejsc parkingowych (parkingów) w imieniu właścicieli nieruchomości: zarówno publicznych jak i prywatnych. Zgodnie z umową zawartą z właścicielem danej nieruchomości, EP ma wyłączne prawo do udostępniania miejsc parkingowych osobom trzecim."
    Co na taka działalnośc ustawa?
    Zarządzanie nieruchomościami

    Art. 184. 1. Zarządzanie nieruchomościami jest działalnością zawodową wykonywaną przez zarządców nieruchomości na zasadach określonych w niniejszej ustawie.

    2. Zarządcą nieruchomości jest osoba fizyczna posiadająca licencję zawodową nadaną w trybie przepisów rozdziału 4 niniejszego działu.

    3. 202) Prowadzenie działalności w zakresie zarządzania nieruchomościami na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest możliwe, w przypadku gdy czynności z zakresu zarządzania nieruchomościami będą wykonywane przez zarządców nieruchomości.

    4. Z dniem wpisu do centralnego rejestru zarządców nieruchomości osoba, o której mowa w ust. 2, nabywa prawo wykonywania zawodu oraz używania tytułu zawodowego „zarządca nieruchomości”. Tytuł zawodowy „zarządca nieruchomości” podlega ochronie prawnej.

    Ilu licencjonowanych zarządców zatrudnia EP? może prokurator wyjaśni.
  • Gość: andrzej IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.04.14, 18:19
    mnie zepsuł jołop bo inaczej nie powiem wycieraczki w samochodzie wkładając świstek na którym podobno przekroczyłem czas o 8 minut. Bilet godzinny w lublinie sprzedawany jest na 50 minut - to jakaś gwiezdna wojna :)
  • Gość: RKS Motor IP: *.nplay.net.pl 14.04.14, 20:30
    Haha dobre zepsuł wycieraczki wkładając bilet :D:D kupujesz towar za określoną kwotę tak jak w sklepie i nikt Ci więcej nie da. Pisząc inaczej, wykupiłeś za określona kwotę określony czas i tyle. Nie ma gratisów. Trzeba to zrozumieć. Nie pasuje nie parkuj tam.
  • Gość: Fooch IP: 217.153.210.* 28.04.14, 09:54
    A ja dzisaj na miałam lepszą "akcję" wrzuciłam opłatę jak za cały dzień a bilet dostałam na ...2 godziny. Po natychmiastowym telefonie "uprzjema inaczej" Pani dała mi do zrozumienia że to w sumie mój poblem bo nikt nie musi mi wierzyć, że tak było a kontrolerzy sparwadzją tylko ważaność biletu i funkcjonowanie parkomatu czyli jak im zadziała prawidłowo to nie mam racji. Wniosek trzeba chyba nagrywać czynność wrzucania piniędzy żeby było wiadomo ile zostało wrzucone. Jak dostane opłatę dodatkową w życiu jej nie zpłaca choćbym miała poruszyc niebo i ziemię. To firma Europark nienależycie wywiązuję się w tym przypadku z umowy. A uszkodzenie wycieraczek to uszkodzenie mienia i nie może być usprawiedliwione przez brak opłaty. Mam nadzieję że Ci nastepnym razem przebiją opopny jak nieprawidpłowo zaparkujesz - wg Twojej logiki będzie to usprawiedliwone bo mogłeś wcale się tam nie zatrzymywac.
  • Gość: goska IP: *.slupsk.vectranet.pl 07.07.14, 09:32
    popieram! mi tez się cisnęły takie słowa na usta po wypowiedzi poprzednika ale ja myślałam raczej o gwoździu na masce :-)
    dostałam wezwanie z firmy z opłata dodatkową 150 i 80 za brak biletu? nie wiem czy płacić całość czy tylko te 80 zł?
  • Gość: Naciagniety IP: 91.236.32.* 21.10.14, 06:59
    Uważajcie na firmę EuroPark. Żyją głównie z kar i opłat dodatkowych. Wczesniej jeszcze z opłat za windykację, ale UOKiK ich pozwał. Sedecznie polecam OMIJAĆ Z DALEKA PARKINGI EUROPARK Sp. z Warszawy.
  • Gość: Vac IP: *.play-internet.pl 02.05.14, 10:24
    Zdarzyło mi się odwozić osobę niepełnosprawną na dworzec autobusowy we Wrocławiu i zaparkować na parkingo prowadzonym przez EuroPark. W dniu 24.04.2014 akurat padał deszcz i nie zapoznałem się z przepsiami odnośnie parkowania samochodów. Mój samochód posada zezwolenie / wydane przez Urząd Miasta Wrocławia / na parkowanie w miejscach dla osób niepełnosprawnych , takie zezwolenie umieszczone jest w przedniej szybie i jest widoczne. Jakież było moje zdziwienie kiedy po odprowadzeniu osoby niepełnosprawnej do autobusu i powocie do zapakowanego samochodu zauważyłem mandat w kwocie 80 zł za brak biletu parkingowego. Korzystam z wielu parkingów w mieście Wrocławiu i prawie wszędzie są chonorowane upoważnienia dla osób niepełnosprawnych , tu chyba jest dyskryminacja. Próbowałem znależć jakiś numer telefonu w celu porozmawiania , ale pozostaje jedynie droga pisemnej reklamacji gdzie trzeba udawadniać że nie jest się wielbłądem.
  • Gość: janszy IP: 188.191.200.* 23.05.14, 10:50
    Padłem ofiarą tej firmy 17.05.2014. Zapłaciłem za parkowanie przy Archikatedrze w Lublinie. Również parkowałem na środku placu. Bardzo uprzejmy parkingowy pomagał mi cofnąć. Przypominał o złożeniu lusterek bocznych. Zanim wróciłem do samochodu zaczęła się ulewa. Odjeżdżałem w strumieniach deszczu. Jakiś papier był przylepiony do szyby. Zdjąłem go dopiero po kilku kilometrach. Dobrze że nie zgubiłem. To jest rozbój i kradzież. Nr opłaty: 120749. Powód opłaty dodatkowej nie jest zaznaczony. Brak też numeru biletu. Co na to władze miasta i prokuratura?
  • Gość: Joanna IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.07.14, 10:26
    Wczoraj na chwilkę podjechałam na Dworzec Główny we Wrocławiu, po wyjściu z auta kupiłam bilet w parkomacie i umieściłam go za szybą. Nie zauważyłam jednak, że po drugiej stronie w wycieraczce były już druki opłaty dodatkowej! Czas zakupu biletu to godz. 9.37, godzina wystawienia opłaty dodatkowej (bo nie można tego nazwać mandatem) to godz. 9.36. Oznacza to, że firma najzwyczajniej czyha na kierowców nie dając nawet minuty czasu na zakup biletu. Nadmienię, że nikogo nie widziałam na parkingu podczas parkowania. Rozumiem, że są osoby, które może nie chcą zapłacić ale ja bilet mam.
    Mąż zadzwonił do tej firmy na numer 22 300 96 00. Oznajmił Pani, która tam była, że nie będziemy składać reklamacji ale podamy sprawę do organów ścigania, bo jest to wyłudzenie pieniędzy. Pani w słuchawce zaczęła się bardzo denerwować, wręcz krzyczeć i się rozłączyła. Gdy ponownie zadzwonił, nikt już nie odebrał.
    Z tego co czytam na tym wątku to firma robi wszystko aby zarobić nie na opłatach za parkowanie ale na opłatach dodatkowych. Jeżeli jest tam jakiś parkingowy, który wystawia te opłaty dodatkowe to dlaczego nie pilnuje aby ludzie opłacali parkowanie, a ukrywa się i gdy tylko ktoś zaparkuje to leci włożyć za szybę opłatę dodatkową? Dla mnie jest to próba wyłudzenia pieniędzy.
  • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 01.08.14, 19:37
    Ta pseudo firma wyłudza pieniądze od tych którzy się zagapili albo czas przyniesienia biletu z parkomatu jest dłuższy niż czas włożenia mandatu za szybę przez parkingowego...
    Wystarczy się spóźnić minutę a parkingowy już wypisuje mandat...
    Nie zarabiają na zaparkowanych samochodach tylko na pseudo opłatach dodatkowych !
    Kiedyś widziałem jak gość podjechał wyszedł z samochodu zaczął czytać tablicę z regulaminem a parkingowy już mandat wypisuje i pakuje za wycieraczkę... gość to zauważył pokłócił się z parkingowym po czym parkingowy zabrał mandat a gość odjechał...

    Dziwne że jeszcze jakaś gazeta tego nie opisała albo organy ścigania się nie zajmą taką formą wyłudzania...
  • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 01.08.14, 19:51
    Ta firma już dostała wyrok za nieuczciwe praktyki:
    file:///C:/Documents%20and%20Settings/Julia/Moje%20dokumenty/Downloads/decyzja%20RLU%2061_34_11_PM%20_europark_%20BIP.pdf
  • Gość: aaa IP: *.229.154.140.voyager.pl 08.10.14, 12:47
    Aż się posmarkałem ze śmiechu (link)
  • Gość: guaviareto IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 05.05.15, 21:24
    ja tez się uśmiałem z tego linka, ale tu jest link prawidłowy (odszukałem po nazwie w linku):
    decyzje.uokik.gov.pl/dec_prez.nsf/xsp/.ibmmodres/domino/OpenAttachment/dec_prez.nsf/44C48FBD24E7FA97C125796600522894/Body/decyzja%20RLU%2061_34_11_PM%20_europark_%20BIP.pdf
  • Gość: Artur IP: *.dynamic.chello.pl 19.03.15, 16:58
    6 marca roku 2015 zaprakowalem na jednym z ich parkingow kolo galerii katowickiej,dworca niestety ich parkometr nie dzialal,nie reagowal na placenie karta oraz gotowki rowniez nie dalo sie wrzucic,za to chcialem miec dowod i nagralem owe zdarzenie,jednak wracajac po godzinie do samochodu czekal juz mandat w wysokosci 95zł . Napisalem odmowe przyjecia mandatu i przeslalem ich nagranie. Moj wniosek o rezygnacji zaplaty dodatkowej zostal odrzucony poniewaz skoro parkometr nie dzialal mialem nie korzystac z ich uslug i nie parkowac w tym miejscu,czysta farsa ! Odrazdzam z korzystania ich uslug,parkingow poniewaz sa zwyklymi zlodziejami zerujacymi na Nas wszystkich !! Zwykle frajerstwo,szkoda tylko,ze ich firma znajduje sie w Warszawie a nie w Katowicach bo wybralbym sie do nich osobiscie,niech sie ciesza...
  • Gość: Paweł IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.03.15, 15:13
    Miałem dokładnie ten sam problem w Katowicach - było to w piątek 13 marca. Parkomat był zblokowany i nie dało się zapłacić ani kartą ani gotówką. Razem ze mną była pewna kobieta, która również otrzymała mandat. Wychodzi na to, że wpływy z kar to ich główne źródło utrzymania...
  • Gość: ZaC IP: *.coner.static.3s.pl 15.05.15, 13:27
    U mnie jak wyżej, ale nie zapłacę napisałem, że mogę zapłacić za parkowani ale kary nie bo parkomat nie czynny. Twierdzą, że był czynny aa ja pojechałem tam znowu i jest zamknięty i owinięty folią. Prawdopodobnie zgłoszę sprawę na policję. Zobaczcie link..
    lh5.googleusercontent.com/-J2EY5LtpQkU/VVXRgW5cKLI/AAAAAAAAUq0/aUSGKwi1SAg/w974-h1732-no/20150421_110145.jpg
  • Gość: Pokrzywdzony IP: *.gts.entel.pl 20.06.15, 10:59
    Ja miałem następującą sytuację na parkingu europark w Warszawie. Zaparkowałem samochód, zapłaciłem w parkometrze monetami, parkometr wydrukował kartkę, na której było potwierdzenie wpłaty ale z karty płatniczej dla firmy europark - kwota, data godzina były na potwierdzeniu. Ponieważ parkometr przyjął pieniądze a jedynym wydrukiem było potwierdzenie wpłaty z karty płatniczej na rzecz firmy europark, wstawiłem potwierdzenie za szybę. Po powrocie do samochodu zobaczyłem mandat. Reklamowałem mandat w firmie europark, wysłałem skan potwierdzenie wpłaty jaki został wydrukowany po wrzuceniu pieniędzy. Reklamacja została odrzucona z uzasadnieniem, że potwierdzenie wpłaty nie jest biletem za parking. Należy dodać, że na potwierdzeniu wpłaty była godzina dokonania wpłaty i kwota, która pozwalała mi legalnie parkować w trakcie kontroli i wytawiania mandatu. Należy zadać pytanie, czy europark celowo majstruje w swoich parkometrach i przyjmuje zarówno pieniądze za parking a później żąda od klientów opłat dodatkowych?

    Ja zgłaszam skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Raz już europark dostał karę od UOKiK, dostaną kolejną i może to ich czegoś nauczy. Tymczasem radzę omijać szerokim łukiem parkingi europark.

  • Gość: gość IP: *.gts.entel.pl 20.06.15, 11:22
    Poniżej artykuł Rzeczpospolitej również o firmie europark. Widać że UOKiK nie raz karał europark. Wygląda na to, że kary są zbyt niskie i kara 2600zł (2011 rok) w porównaniu do przychodu za 2010 rok 64 000 z kar dodatkowych nie zniechęca firmy do krzywdzenia konsumentów. Nie wiem jaki był przychód z kar dodatkowych w 2014 ale kara 13 000 może nie zmienić zachowań firmy. Z całego wątku obraz firmy wygląda tragicznie. Co ciekawe firma chwali się na przesyłanej korespondencji znkiem "Rzetelna Firma". Tę organizację też należy zainteresować praktykami stosowanymi przez europark.

    prawo.rp.pl/artykul/1126165.html
    Brak terminowej zapłaty za parking skutkował obciążaniem konsumenta kosztami windykacji w wysokości 150 zł. UOKiK zakwestionował wysokość i sposób obliczania opłaty stosowanej przez spółkę Europark.

    Warszawska spółka Europark jest właścicielem sieci płatnych niestrzeżonych parkingów w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Sopocie, Łodzi i Lublinie. Do UOKiK wpływały skargi konsumentów dotyczące m.in. wprowadzającego w błąd oznakowania parkingów i stosowania nieuzasadnionych opłat windykacyjnych.

    Postępowanie wszczęte przez UOKiK wykazało, że konsumenci, którzy zostawili samochód na parkingu Europark bez wykupienia biletu znajdywali za wycieraczką wezwanie do uiszczenia w ciągu dwóch tygodni opłaty dodatkowej. Jeżeli należność za parking nie została uregulowana we wskazanym terminie właściciel auta otrzymywał wezwanie do zapłaty pocztą wraz z żądaniem uregulowania dodatkowo kosztów windykacji w wysokości 150 zł, jako opłaty administracyjnej.

    Urząd zakwestionował wysokość i sposób obliczania tej opłaty. Zgodnie z prawem opłaty windykacyjne powinny jedynie rekompensować przedsiębiorcy wydatki ponoszone w związku z odzyskaniem należności. W opinii UOKiK opłata w wysokości 150 zł nie była związana z kosztami windykacji i znacznie je przewyższała. W konsekwencji mogła być ona dla przedsiębiorcy bezprawnym źródłem zarobku, kosztem konsumenta.

    Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów na spółkę Europark została nałożona kara pieniężna w wysokości 13 562 zł. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania nieuczciwych praktyk.

    Urząd nie po raz pierwszy kwestionuje praktyki spółki Europark. W roku 2011 wydana została decyzja stwierdzająca, że spółka wprowadzała konsumentów w błąd.

  • Gość: gosc IP: *.gts.entel.pl 20.06.15, 11:25
    uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11114
    ten sam artykuł ze strony UOKiK



    Brak terminowej zapłaty za parking skutkował obciążaniem konsumenta kosztami windykacji w wysokości 150 zł. UOKiK zakwestionował wysokość i sposób obliczania opłaty stosowanej przez spółkę Europark

    Warszawska spółka Europark jest właścicielem sieci płatnych niestrzeżonych parkingów w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Sopocie, Łodzi i Lublinie. Do UOKiK wpływały skargi konsumentów dotyczące m.in. wprowadzającego w błąd oznakowania parkingów i stosowania nieuzasadnionych opłat windykacyjnych.

    Postępowanie wszczęte przez UOKiK wykazało, że konsumenci, którzy zostawili samochód na parkingu Europark bez wykupienia biletu znajdywali za wycieraczką wezwanie do uiszczenia w ciągu dwóch tygodni opłaty dodatkowej. Jeżeli należność za parking nie została uregulowana we wskazanym terminie właściciel auta otrzymywał wezwanie do zapłaty pocztą wraz z żądaniem uregulowania dodatkowo kosztów windykacji w wysokości 150 zł, jako opłaty administracyjnej. Urząd zakwestionował wysokość i sposób obliczania tej opłaty. Zgodnie z prawem opłaty windykacyjne powinny jedynie rekompensować przedsiębiorcy wydatki ponoszone w związku z odzyskaniem należności. W opinii UOKiK opłata w wysokości 150 zł nie była związana z kosztami windykacji i znacznie je przewyższała. W konsekwencji mogła być ona dla przedsiębiorcy bezprawnym źródłem zarobku, kosztem konsumenta.

    Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów na spółkę Europark została nałożona kara pieniężna w wysokości 13 562 zł. Cieszy fakt, że przedsiębiorca zaprzestał stosowania nieuczciwych praktyk. Urząd nie po raz pierwszy kwestionuje praktyki spółki Europark. W roku 2011 wydana została decyzja stwierdzająca, że spółka wprowadzała konsumentów w błąd.
    Pomoc dla konsumentów

    Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 800 007 707 czynnym od poniedziałku do piątku od 9.00 do 17.00. Ponadto, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnej porady w oddziałach terenowych Federacji Konsumentów a także pod adresem poczty elektronicznej porady@dlakonsumentów.pl obsługiwanym przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

    Dodatkowe informacje dla mediów:

    Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
    pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
    Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
    Fax 22 826 11 86
    E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

  • Gość: gosc IP: *.gts.entel.pl 20.06.15, 11:30
    Informacje o europark z KRS:
    Nazwisko i imię Funkcja lub stanowisko
    Hede Christer Członek Zarządu
    Bentsen Kenneth Prezes Zarządu
    Święcki Jarosław Wojciech Prokurent
    Kovanen Karol Wiceprezes Zarządu
  • Gość: gsd IP: *.gts.entel.pl 20.06.15, 11:42
    no.linkedin.com/pub/kenneth-bentsen/55/8a8/734
  • Gość: Milo IP: *.dynamic.chello.pl 28.07.16, 18:45
    Dziękuję za informację, dziś nie zauważyliśmy z mężem informacji o tym, że parking przed centrum handlowym jest płatny .... obydwoje - tzn. że kiepsko oznaczony parking! i dostaliśmy ten mandat 80 zł .... niezwłocznie napisałam pismo z prośbą o anulowanie - mam fakturę potwierdzającą zakupy, dowód zapłaty itp. ciekawe, co z tego wyniknie - w razie problemów skorzystam z pomocy urzędu, Pozdrawiam
  • Gość: m IP: *.agg2.bnc.chf-qkr.eircom.net 29.07.16, 14:20
    to nie mandat, tylko opłata. po drugie musi być skierowana do właściwej osoby - kierującego
  • 18.08.16, 17:34
    i jak sprawa się zakończyła? dzisiaj u mnie taka sama sytuacja, i nie wiem czy płacić czy nie
  • Gość: g IP: *.gts.entel.pl 20.06.15, 12:33
    Media interesują się tą firmą

    tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,uokik-mamy-skargi-na-prywatny-parkomat-byly-tez-kary,94278.html

    tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,prywatny-parkomat-kasuje-nawet-w-niedziele,94099.html

    Przyglądamy się opłatom pobieranym przez Euro Park oraz oznakowaniu parkingów. Niedawno zakończyliśmy postępowanie wyjaśniające.

    UOKiK
  • Gość: lucky IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.07.15, 15:47
    Jedyną metodą znacznie uprzykrzającą im działalność jest zapłacenie kary w postaci kilkudziesięciu/kilkuset przelewów ( w zależności od możliwości ). Zapłaciłem karę 50zł jako 100 przelewów po 0,50zł. Taka płatność trochę komplikuje księgowość firmy i generuje dodatkowe koszty w tym miejscu. Od strony prawnej niestety nie ma szans na uniknięcie, ale można właśnie tak, do czego zachęcam.
    Przy pełnej księgowości zapłacenie 50zł jako stu lub więcej przelewów jest sporym utrudnieniem. Co ważne, dla nich jest bardziej czasochłonne niż dla osoby płacącej. Zajmuje to 10-15min, ale zostaje pewna satysfakcja. W większości banków wystarczy zapamiętać przelew i ponawiać. Im więcej przelewów tym lepiej.
    Zachęcam do tej metody.
    Pozdrawiam
  • 07.07.16, 19:43
    A czy spłacanie opłaty dodatkowej w ratach wstrzyma proces skierowania sprawy do sądu lub firmy windykacyjnej? Też chciałam tak zrobić ale boje się, że mimo to EuroPark skieruje sprawę do sądu lub firmy windykacyjnej. Na opłacie dodatkowej jest informacja, że trzeba to zapłacić w ciągu 2 tygodni. A ja chciałabym to spłacać w dłuższym terminie w malutkich kwotach :)
  • Gość: góralka IP: *.dynamic-ww-3.vectranet.pl 13.01.16, 23:23
    Witam, dzisiaj zaparkowałam na parkingu w Katowicach -europarking, nie działał parkomat , widniał napis tylko karty płatnicze, których wcale nie przyjmował, monety wyrzucał , nic nie można było zrobić, żadnego parkingowego nie było , kilka osób które razem ze mną próbowały uiścić opłatę i nic, więc zrezygnowaliśmy z opłaty, i co wracam po godzinie za wycieraczką , mandat 95 zł, opłata dodatkowa, dzwonię pod numer i mówię pani że nic nie działało i jak miałam opłacić parking, słyszę że miałam zrezygnować z ich parkingu -szok co zrobić w tej sytuacji ,pomocy
  • 19.01.16, 09:42
    Miałem dokładnie taką samą sytuację, próbowałem zapłacić w parkomacie, który nie działał lub znaleźć osobę, której mogę zapłacić. Po kilku minutach poszukiwań zrezygnowałem, ponieważ się spieszyłem (jak każdy w centrum Katowic). Po powrocie czekał na mnie mandat wypisany dosłownie jakieś 3-4 minuty od mojego odejścia (co oznacza że "parkingowy" stał tam cały czas i wcale nie interesowało go to, że chcę uiścić opłatę).
    Ci oszuści stawiają tam faceta, który tylko czeka aż odejdziesz od samochodu i po Twoim odejściu wypisuje Ci mandat. Nie masz możliwości zapłacić za parking, ale mandat już musisz zapłacić.
    To nie jest żaden parking, to pułapka dla "frajerów" którzy spieszą się i po prostu zostawiają tam swoje auto, skoro nie ma możliwości, żeby uczciwie zapłacić za parking. A wszyscy wiedzą, że w Katowicach bardzo ciężko jest znaleźć miejsce parkingowe.
    Dla osób cierpliwych: proponuję zrobić zdjęcia, a najlepiej nagrać film wideo, jestem pewien że w ciągu dnia procedura jest taka sama - podjeżdża klient, parkomat nieczynny, nie ma nikogo kto przyjmie opłatę, więc klient spiesząc się - zostawia auto. Następnie podchodzi facet, który pracuje dla tej "firmy" i wypisuje mandat. Jeśli nie zapłacisz, sprawa kierowana jest do windykacji TAXAT z siedzibą we Wrocławiu, która wysyła Ci listy i maile i straszy sądem.
    Takich "frajerów" jak my jest tysiące, najlepsze jest jednak to że nikt z tym nic nie robi, "bo to tylko 50 czy 100 zł, więc zapłacę". Zgodnie z wypowiedzią jednego z użytkowników:
    "Firma EuroPark zarabia opłatami dodatkowymi kilkukrotnie więcej niz ze sprzedaży biletów
    parkingowych. Czy to nie jest zastanawiające?
    13400 klientów x 5zł = 67000zł
    4600 klijentów x 50zł= 230000zł."
    Zgadzam się w pełni z powyższym. No ale "najlepiej" zapłacić, bo przecież to Twoja wina że nie było parkomatu. I zapłacisz, bo przecież "trzeba było nie zostawiać tam samochodu".
    Tak się robi polaczków w balona, w tym chorym kraju można dorobić się tylko na oszustwie lub balansowaniu na granicy prawa.
  • 18.01.16, 22:04
    W KATOWICACH OD KILKU LAT NIE DZIAŁA TEN PARKOMAT I BRAMKA OKLEJONA JEST TAŚMĄ! Ci oszuści najpierw wysyłają wezwanie do zapłaty, a później przekazują dług do zewnętrznej firmy windykacyjnej TAXAT SP.Z O.O., która z kolei wzywa kolejne wezwania do zapłaty (listownie i mailem) grożąc sądami.
  • 07.07.16, 19:39
    Ja również dostałam do zapłaty opłatę dodatkową na parkingu w Katowicach. Na parkomacie była karta, że płatność tylko bilonem. Oczywiście parkomat nie wydaje reszty więc pieniądze trzeba było rozmienić. Parkingowego nigdzie nie było widać ale jak tylko odeszłam na chwilę od samochodu to cudownie się pojawił i zostawił mi za wycieraczką 95 zł do zapłaty. Oczywiście nie zamierzam tego regulować. Czy ktoś też nie zapłacił? Jakie mieliście przez to konsekwencje?
  • 31.01.17, 17:56
    Poszukuje osob tak jak ja oszukanych przez EuroPark gdyz chcialbym zlozyc zbiorowy pozew ,prosze oprzeslanie tej wiadomosci dalej. Pozdrawiam moj email:slawek.jps@wp.pl
  • Gość: Wojtek IP: *.not.configured 27.04.17, 13:00
    Ja w zeszłym roku zostałem podobnie potraktowany przez tą firmę. Firma Europark nałożyła na mnie opłatę w wysokości 95zł za skorzystanie z parkingu pod centrum handlowym, gdzie warunkiem bezpłatnego skorzystania z parkingu było wbicie rejestracji w automacie w sklepie. Grozili windykacją i mimo mojej podwójnej reklamacji odrzucili twierdząc, że wjeżdzając na parking automatycznie zaakceptowałem regulamin oraz że były znaki informujące o płatnym parkingu.

    Wtedy zapłaciłem tą kwotę z zastrzeżeniem zwrotu, wymieniłem parę maili z firmą Europark i odwołałem się do Miejskiego Rzecznika Ochrony praw konsumenta pisemnie. I tak minęło parę miesięcy, o sprawie już dawno zapomniałem, gdyy ku mojemu zdziwieniu przyszło ostatnio pismo od Rzecznika opowiadające się po mojej stronie i jednocześnie prośba do firmy Europark o wyjasnienia pod grożbą kary ok 2000 zł. Firma zgodziła się zwrócić pieniądze.
  • 03.02.17, 21:22
    Witam

    Masz problem w uzyskaniu pożyczki lub kredytu? Twoim problemem jest zły Bik i zła przeszłość kredytowa? Mamy na to sposób przyjdź do nas jeśli masz samochód i jesteś jego jedynym właścicielem. Możesz uzyskać kredyt do 60 % wartości samochodu. 100 % przyznawalność bez względu na bazy. Olek 668 810 547 Serdecznie zapraszamy

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.